<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Zoli | Adatlap | 579737 | 2015. február 27. 08:38 | ||
Mandras | Adatlap | 579729 | 2015. február 27. 00:37 | ||
Nahát! Megtaláltam, hogy honnan vehette a makettező a zöld kokárdás terepszínű szír F-13-ast. Erről a rajzról. Szóval már megint egy rajzoló "alkotott" jóhiszeműen, de tévesen. A felirat szerint 1973-as állapotot mutat, csakhogy akkor már tíz éve piros volt a jelzés! A makettező is tévedett, mert láthatóan szovjet gyártmányról van szó (üvegezett a hátsó kabinrész). A gép oldalszáma 0912, az előző orosz rajzon lévőé 2540. Kíváncsi ember lévén, gondoltam, megkeresem, hogy ilyen oldalszámú gépek mikor léteztek. Egy újabb meglepetés következett, mert ilyen számú gépeket nem ismer az általam fellelt irodalom. A szír F-13-asok 1301-től kezdve voltak számozva. Nullával kezdődő oldalszámok nem ismeretesek, az összes harci változat az 1000-es számcsoportba volt helyezve, és a 2000-es számsort is csak a nyolcvanas évek elején érték el 198 db bisz beszerzésével. Milyen képeket láthattak a rajzolók? Tán nem is szír gépeket? Megnéztem milyen adatok érhetőek még el. Az egyiptomi kezdeti 21-es változatok az 5000-es számcsoportban voltak, az F-13-as gépek oldalszámai 5001-től kezdődtek (e gépről fénykép is van), majd csak a PFSz (94-es) és az M (96-os) gépekből kerültek a 8000-esbe is. Ezekkel nem téveszthették össze. Mi van még? Iraki, de anak a háromszögletű jelzését nehéz lenne eltéveszteni. Nem baj, nézzük, hátha csak a gép orrát látta a rajzoló: a 35 db iraki F-13-as számozása az 500-as sorban 538-ig terjedt. Ezek után felmerült bennem, hogy a rajzolók talán csak nem "meghasalták" az oldalszámokat is? Ha igen, akkor mi igaz a rajzokon? Az egyiken marad a fémszín (óriási, ezt idáig is tudtuk), a másikon meg a terepszín, amelyet ezek után vagy elhiszünk vagy nem. Szegény makettezők! Ez vajon más dolgokkal is így mehet? Lelkes rajzolók alkotnak új történelmet? (Na, kellett nekem beleártanom magamat! Mindjárt megyek is vissza a saját dolgommal foglalkozni. Úgyis csak magammal beszélgettem. De azért megosztottam veletek, hogy okuljatok!) Üdv., András | |||||
Mandras | Adatlap | 579700 | 2015. február 26. 18:59 | ||
Közben egy kicsit utánanéztem, hogy milyen szíriai nemzeti jelzések léteztek. Az eredmény nem csak a MiG-21 szempontjából lehet érdekes. 1.: Zöld-fehér-fekete kokárda három piros csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló: 1958-ig. 2.: 1958-tól piros-fehér-fekete kokárda két zöld csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló. (Szíria belépett az arab unióba.) 3.: 1961-től ismét zöld-fehér-fekete kokárda három piros csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló. (Szíria kilépett az arab unióból.) 4.: 1963-tól piros-fehér-fekete kokárda három zöld csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló. 5.: 1971-től piros-fehér-fekete kokárda és zászló, de csillagok nélkül, és egy arany (esetleg fekete?) sólyom ábrával. 6.: 1980-tól újra az 1958-as jelzés, tehát piros-fehér-fekete kokárda két zöld csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászlóval. Ennek alapján érdemes újra megvizsgálni az itt-ott előkerülő festésminta-rajzokat! A korai jelzésű szír MiG-21-esek esetében az a helyzet, hogy 1958 előtt nem beszélhetünk MiG-21-esről Szíriában. Az ezt követő második zöld jelzés csak 1961 és 1963 között létezett. Az első néhány gépet 1962-ben vagy 1963-ban szállították Szíriába, a csehszlovák sorozatgyártás (Sz-106) pedig csak 1964-ben kezdődött el. Tehát kizárólag a legelső szovjet szállítású F-13-as gépeken lehetett (ha volt egyáltalán!) zöld kokárda. Akkor még fémszínűek voltak a gépek. Nagymennyiségű F-13-as szállítását (40-45 db gépet) 1965-re teszi az irodalom. Nagyon kicsi tehát a valószínűsége annak, hogy már terepszínű F-13-ason szerepelt volna a zöld kokárda, csehszlovák gyártású (lemezelt hátsó kabinterű) gépen pedig egyáltalán nem lehetséges. A bemutatott makett valósághűsége tehát erősen kérdéses, ahogyan ez a mellékelt orosz rajz sem mutathat be egy az 1967-es háborúban résztvevő gépet, hiába van odaírva, mert akkor már piros volt a kokárda. A rajzoló és a makettező alighanem fekete-fehér képről dolgoztak, és tévedtek. | |||||
Mandras | Adatlap | 579680 | 2015. február 26. 16:12 | ||
Ez a terepszínű szír F-13 (csehszlovák gyártmányú Sz-106) is "csak" egy makett, de a régi, zöld jelzéssel. Lehetett vajon ilyen? Fényképről dolgozhatott az alkotó? Esetleg egy csehszlovák visszaemlékezés alapján, hogy ilyeneket adtak el? (Vajon már nyilvános adat, hogy a 194 db legyártott Sz-106 hová és mikor került, vagy még mindig titok? 26 db egyiptomiról lehet olvasni.) 1973-ban az elveszett szír gépek pótlására Csehszlovákia 8 db F-13-at adott át, Magyarország 12 db-ot. Akkor már nem viselhették a régi, zöld jelzést. Az a kubai 420-as F-13 nagyon múzeum-gyanús hátul talán egy An-2-es légcsavarral, elöl valami hajószerű építménnyel. Itt egy másik kép ugyanarról, ugyanott. | |||||
Freddy | Adatlap | 579670 | 2015. február 26. 15:08 | ||
Így felbakolva, ez valószínűleg kiállított gép. | |||||
Mandras | Adatlap | 579668 | 2015. február 26. 14:42 | ||
Szíriai terepszínű F-13-asok rejtekadó erdőben (múzeumban?) és sivatagban. Ha jól látom, akkor nem kínai gyártmányú F-7-esek. | |||||
badboy | Adatlap | 579631 | 2015. február 26. 10:18 | ||
Még egy kis kiegészítés: a 2005-3-as Modelárban van egy grafika a piros 411-es kubai F-13-ról zöld - barna festéssel. A 41-es reviben van egy cikk az egyiptomi és szíriai 21-ről, ebben fénykép csak egyiptomi gépről van, viszont a grafika van a terepes szíriai F-13-ról, itt is cseh gyártásúnak van írva. | |||||
badboy | Adatlap | 579628 | 2015. február 26. 10:02 | ||
Szia! ez a gép a yefim Giordon féle könyvben is benne van kicsit más szögből. Szíriai gépek közül fényképen szintén csak egy múzeumi F-13-as van terepszínben, egy gépről meg grafika van, ez valóban egy cseh építésű gép. Ez grafikát már egyébként több helyen láttam. Érdekelne engem is a dolog, nézegetem én is a festéseket ez a szíriai tetszik is, a másik a burmai gép lenne, igaz az kínai gyártású F-7M. Ha esetleg érdeklene a könyv keress meg mélben. | |||||
Zoli | Adatlap | 579625 | 2015. február 26. 09:30 | ||
Szia, Köszi szépen a megerősítést! Nekem is nagyon gyanús, hogy kép nincs róla. Viszont valahol láttam terepszínű szírt a mostani felségjellel, de lehet, hogy csak makett volt... A kubainál én is erre jutottam, mert csak múzeumi kék-zöldet láttam eddig. Viszont van egy zöld-barna festésűről kép, erről tudsz valami? Nem múzeum, csak ékekkel rögzített, bár lehet, hogy kiállítani szánták ezt is. z | |||||
csehszko | Adatlap | 579616 | 2015. február 25. 23:20 | ||
Sajnos nem talalom a kepet...akkor csak az en rossz memoriam,bocsanat. IgazaboL a foglalkozaa elerte celjat...nem volt NDK-bol kapott UM. | |||||
csehszko | Adatlap | 579608 | 2015. február 25. 21:32 | ||
Keresem keresem,eddig nem talaltam meg...tehat az NDK-bol nem kaptunk ,ezekszerint. | |||||
migi | Adatlap | 579607 | 2015. február 25. 21:27 | ||
Rakd be a képet amin láttad . | |||||
csehszko | Adatlap | 579606 | 2015. február 25. 21:25 | ||
Ez vilagos...,de mint ha NDK jelzes remlene...az is igen megkopva Lehet csak en emlekezem rosszul... | |||||
migi | Adatlap | 579605 | 2015. február 25. 21:21 | ||
Az NDK sose használt csillagot | |||||
migi | Adatlap | 579604 | 2015. február 25. 21:20 | ||
A csillag a Hazai volt ,az lett átfestve , | |||||
csehszko | Adatlap | 579602 | 2015. február 25. 21:16 | ||
Vagy ek vagy a csillag...nem emlekszem...,de inkabb csillag. | |||||
csehszko | Adatlap | 579601 | 2015. február 25. 21:15 | ||
Hunavia-n azt hiszem...lekopott a magyar ekjelzes es elojott az NDK-s alatta...akarcsak Rettegett Ivanunknak Kecelen. | |||||
migi | Adatlap | 579600 | 2015. február 25. 20:56 | ||
Hol láttál olyat ? | |||||
csehszko | Adatlap | 579597 | 2015. február 25. 20:51 | ||
Sziasztok! Az a kerdesem lenne ,h anno a Mig-21 UM gepeinken miert voltak NDK felsegjelzesek? Onnan kaptuk oket vagy a nagyjavitas kovetkezteben kaptak,ha igen miert? Bocsanat,h nem tudom ,de kivancsi vagyok... | |||||
magyaralba | Adatlap | 579594 | 2015. február 25. 20:03 | ||
Szia! A szíriai mig-ről én sem találtam fotot, csak festési rajzok vannak róla, egyese információk szerint 1967 után a csehek szállították szocialista baráti segítség nyújtásként szíriának az ilyen festésű gépeket melyek nem is f-13-ak voltak hanem s-103 (cseh mig-21f)... hogy miért ez a felségjel nem tudom azt nem magyarázta senki képet nem láttam...sajnos pedig igen megkapó a festés... más infók szerint az 1967-es háború mután majdhogynem kötelező jelleggel pánikszerűen kezdték terep kamoval ellátni a gépeket (innen ered a VSZ blokk kamuflázs mániája is) ...mind két forrás érdekes mert már a 1967-es háború előtt, nevezetesen 1958 után mikor is megalakította egyiptom és szíria az Egyesül Arab Köztársaságot (közös katonai parancsnoksággal), szóval ez időtájt a felségjelet is megváltoztatták és egységesítették : piros-fehér-fekete kokárda, zöld csillagokkal... szóval nekem sántít az a felségjel... addig biztos amíg foto nincs róla... Kubai mig-21F-13-k az alábbi linken egy jó pár kép, és angolnyelvű légierő bemutató... később kezdték festeni a gépeiket, az F-13-t már szolgálati ideje alatt nem festették... Üdv P www.urrib2000.narod.ru/EqMiG21-e.html | |||||
Zoli | Adatlap | 579437 | 2015. február 23. 20:08 | ||
Sziasztok, MiG-21F-13 ügyében szeretnék segítséget kérni. Konkrétan a korai felségjelű szír és a kubai érdekelne. Előbbihez egyáltalán nem találtam képet, pedig már rengeteg matricát kiadtak hozzá, utóbbinál pedig arra lennék kíváncsi, hogy a kék-zöld festésben létezett-e vagy csak a múzeumban utólag pingálták azt is? z | |||||
magyaralba | Adatlap | 578639 | 2015. február 13. 21:01 | ||
Sziasztok! És még egy... csak meg kellett piszkálni a témát... a kép Tabqa AFB-n készült Szíriában miután a repteret elfoglalta az ISIS ...(legalább is ez volt mellékelve hozzá) Sajnos az oldalszám nem látszik...de ez már az előző képpel együtt számomra bizonyíték hogy az arabok is repülték a típust... Üdv Polo | |||||
Mandras | Adatlap | 578479 | 2015. február 11. 22:05 | ||
Köszönjük szépen Lacy-nak és Sanyinak! Én már mennék alánézni, hogy mi a gyári száma... :) | |||||
magyaralba | Adatlap | 578473 | 2015. február 11. 21:37 | ||
EZAZ! Tudtam hogy léteznek! :) Ezer köszönet Lacy Barátnak... és persze neked is Sanyi! | |||||
sanyi | Adatlap | 578472 | 2015. február 11. 21:35 | ||
magyaralba | Adatlap | 578471 | 2015. február 11. 21:34 | ||
Akkor neki látok, és ahogy bérkeznek a könyvek úgy másolom be és küldöm neked ha így megfelel... oldalszámok arab gépekről egy kicsit több van de sajnos oldalszámhoz gyári számot nem tudok kötni... igen sajnos az arabok még a hajdani komenyista rendszer titkolozását is felül múlják... 2004-ben volt szerencsém egyiptimban az 1973-as háború emlékparkját és múzeumát meglátogatni de sajna amúzeumban képeket nem lehett készíteni mert olyan nagy a titkolozás és katonai objektumnak tekintik...agyréééém volt... az emlék parkban (Kairói Citadella) pedig egy pár háborús reklivia volt minden szakszerűséget és autentikát mellőző festéssel... és sajnos hasonló volt a helyzet a 1973-as war paniramic sceene -esetében is... pedig voltak érdekes dolgok és típusok kiállítva... hátha kerülnek elő idővel érdekes dolgok... Üdv Polo | |||||
Mandras | Adatlap | 578469 | 2015. február 11. 21:27 | ||
Bocsánat! Úgy értettem, hogy Varsói Szerződés tagállamai mínusz Szovjetunió! Így egy kicsit más... | |||||
Mandras | Adatlap | 578468 | 2015. február 11. 21:24 | ||
Szia Polo! Nagyon szépen köszönöm a felajánlásodat, érdekel is a téma, de az együléses gépekről nem készítettem öszeállításokat, így nem tudnám összevetni a tiéddel. A terveim között szerepelt ugyan annak idején, de rájöttem, hogy mindent nem lehet egyszerre csinálni. Ennek ellenére, ha nem nagy munka neked, akkor szívesen fogadnám! Hátha a jövőben egyszer belevágok. (Most egy Jak-40-es típusismertetőn dolgozom...) Igen, vannak 68-as és 69-es listáim is (ez 15 oldalnyi gyári szám), de az arab téma sajnos egy sötét ló, és mindössze három gépet ismerek gyári szám szerint. Ezek az iraki 21068-as oldalszámú 69-es 516999436 gyári számmal, az iraki 8236-os oldalszámú 69-es 516999906 gyári számmal és az egyiptomi 5644-es oldalszámú 69-es 07516954 gyári számmal. Ha már megvannak ezek neked, akkor bocs! Valamikor régen találtam. Mentségemre szóljon, hogy én még nem az Interneten kutakodtam annak idején, és csak a rendelekzésemre állt gyári számokból állítottam fel a teljes számrendszert. A felajánlott segítségedet előre is köszönöm, ha új adatokra bukkannál! Ha gondolod, átküldhetem az egész összeállítást is, mert megvan pdf-ben, aztán csemegézhetsz belőle, de mondom, arab csak az a három van. A Varsói Szerződés viszont szerintem teljes. (Vajon hány évet kaptam volna annak idején?) Üdv., András | |||||
magyaralba | Adatlap | 578465 | 2015. február 11. 20:36 | ||
Szia András! Köszönet a megosztásért...olvasva írásod én is osztom véleményed hogy nem zárom ki hogy nem kaptak gépeket az arabok pusztán azért mert nincs róla fénykép...hozzá teszem hogy a Tom Cooper Arab Migs könyveiben nagyon sok olyan kép van amiről més soha nem láttam képet, illetve nagyon kiterjedt kutatási anyaggal rendelkezik a témáról,,, nagy reményekkel várom már a könyvet a 3.-ik és 4.-ik részt mely pont a kérdéses időszakkal foglalkozik, hátha többet tudunk meg belőle. Természetesen ha tudomásomra jutna információ, fénykép vagy hasonló nagyon szívesen megosztom veled. Még egy kérdésem, kérésem lenne: nincs véletlenül hasonló táblázatod a 68-as és 69-es gyártmányokról? (speciel engem az arab országok érdekelnek... miből ki mennyit kapott, esetleg széria és oldalszámokkal megfűszerezve...) Amennyiben az arab harcik F-13/PF/FL/PFM érdekelnek a fentebb nevezett könyv adatait bemásolhatom elküldhetem akár egy általad végzett gyűjtés összevetésére... mennyire eltérő vagy egyező a két kutatási anyag... Üdv Polo | |||||
Mandras | Adatlap | 578463 | 2015. február 11. 20:18 | ||
Sziasztok! Valóban nem ismeretes, hogy az arabok kaptak-e a 66-400-as (vagy a -600-as) változatból, de pusztán emiatt ezt nem lehet kizárni. 2001-ben, amikor éppen ez a téma érdekelt, készítettem egy összeállítást a gépekről az MRT konferenciájára, amelyből érdekességképpen most csatolom a kérdéses oldalt, kicsit felfrissítve. (A magyar gépeket pirossal jelöltem.) A listán látható, hogy maradt még kb. 18-20 db -400-as változatú gép, amelyekről nem tudni, hogy hová szállították. Pontosabban, én nem tudom. Amennyiben kaptak az arabok is, akkor ezek közül kerülhettek ki a gépeik; de ha így volt, akkor legkésőbb az 1967-es háborúban elpusztultak a földön. Az adatok és a fényképek hiánya tehát ebből is következhet. Az újrafelfegyverzés idején már a korszerűbb változatokból (68-as USz, majd 69-es UM) kaptak. Ahol üzemeltették a 74-est (F-13) vagy a 76-ost (PF), oda többnyire szállítottak 66-ost is 1965-től, amikor a kétüléses gépek exportálást elkezdték. A csatolt lista a moszkvai 30-as számú (Tnámja Truda) gyár -400-as gépeit mutatja. Exportra kizárólag ebből a gyárból szállítottak 66-os gépeket. A másik gyár, amelyben 66-os gépek készültek, a tbiliszi 31-es számú volt, amely akkor még kizárólag a szovjet légierő igényeit elégítette ki, és csak a 68-as változattal kezdve exportált, amikor Moszkvában befejezték a gyártást. Akinek további adatai lennének a listához, szívesen fogadom! Remélem, sikerült csatolnom az oldalt... Üdv., András | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578231 | 2015. február 8. 22:46 | ||
Igen, ez mind igaz, de a MiG-21U egyik változatából se volt nekik egy darab se, csak később az USz és UM-ből, ha mégis, akkor jól titkolják a mai napig :-) Tehát a repülőiskolai alapkiképzés után hiába is kellett volna kétülésessel továbbra is repülni az ADOTT TIPUSON, ha nem volt belőle egy darab se. Akkor viszont kezdetben maradt a mi pilótáinknál is "jól bevált" megoldás, MiG-15 UTI "szintentartó", ellenőrző, gyakorlórepülés után ugrás a 21-be - egyedül, hát kemény lehetett nekik is. Üdv R. | |||||
magyaralba | Adatlap | 578227 | 2015. február 8. 22:03 | ||
Szia! Ez tévedés, az egyiptomiaknak saját légierős akadémiájuk volt, kezdetben az angoloktól örökölt Texanok/harvardokon két üléses meteorokon repültek majd a Mig-15 beérkezésével egy időben 15Uti-kat is kaptak és azt használták kiképzésre... ezek mellett a csehektől is vettek C-11-t (jak-11 cseh változata)illetve a Bückert saját részre Gomhuria néven gyártotta is a repülő gyáruk. A pilotáik képzését pedig az angolok is segítettéktöbb turnus pilotájuk végzett angol katonai iskolákban... sőt az angolokkal olyan kapcsolatban álltak hogy a beszerzett Mig-21R-khez angol kamerákat és fényképező rendszereket vásároltak melyekkel az osdi orosz felderítő konténereket ki tudták váltani...persze a mig-21-re csak a szovjetunioban és Vsz országokban kaphattak kiképzést de attól hogy egy pilotát kiképeznek nem jelenti azt hogy soha többet nem kell neki kétülésessel repülni az adott típuson! A jártasságot fent kell tartani, az iskolákban csak alapszintű rep tudást vertek a hallgatókba melyek után otthon mindenképpen kellet szoktató repüléseket tartani(az otthoni reptér saját eljárásait gyakorolni minden időjárásban és napszakban etc...) a fegyverzet kezelési jártasságokról nem is beszélve...(ez a mai napig így van még nálunk is a NFTC-ről haza térő pilotáknál vagy a gripen átképzet pilotáknál is!) Remélem ezt egy két öreg repülésben jártas kolléga szintén megerősíti... a mig-21 pedig közel sem volt kezes bárány és nem nagyon tolerálta a felületes repülőgép vezető ismereteket, pláne nem a korai (szpsz nélküli változatok...) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 578222 | 2015. február 8. 21:31 | ||
Szia! csak úgy általánosságban: - Szinte sehol sem képezték az összes hajózót a Szovjetunióban egy-egy adott típusra, még a beszerzéskor sem. Még a keleti blokkban se mindenki tudott oroszul, nemhogy az araboknál. (Volt olyan eset, amikor a kinti éleslövészeten a magyar 21-es géppár kísérő rádiózott, mert a vezér nem tudott oroszul!) - Az arabok teljesen az orosz kiképzési rendszert vették át. Túlságosan is, ami gondot okozott később a háborúban. Ha jól emlékszem régen a Haditechnikában volt, hogy egy öreg arab pilóta visszaemlékezése szerint tilos volt pl. földközelben repülniük, így azt illegálisan tették és ez a tapasztalat meg is mentette később sokuk életét... üdv | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578221 | 2015. február 8. 21:07 | ||
A "nagy" MiG-21 lexikonban (Jefim Gordon-Keith Dexter-Dimitrij Komisszarov) sehol sem említik egy lapon bármelyik arab légierőt és a 21U (66-400)típust még írásban/listákban sem, nemhogy fényképen. Mivel kezdetben Ivánnak sem volt UTI-változatú 21-ese, a vadász-változatokhoz képest későn kezdték el gyártani, pláne exportálni, így az első időkben valószínűleg minden arab pilótát a Szu.-ban képezhettek ki a 21-re. Ez az araboknak is megfelelhetett, hiszen a 60-as években Izrael ellen készültek háborúzni, nekik otthon nem oktatói jogosítású pilótákra és leendő pilótákat képző repülő-iskolákra, hanem harcba vethető állományra volt szükségük minél előbb. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 578219 | 2015. február 8. 20:55 | ||
magyaralba | Adatlap | 578218 | 2015. február 8. 20:47 | ||
Igen tudom Migi, Tom Copper Arab Migs 5 kötetes sorazata (és remélem folytatódik) foglalkozik a témával (erre gondoltál ugye?) de az eddig beszerzett példányokban nem találtam utalást rá.. bár nem gondolnám hogy a szírek algeriaiak irakiak és egyiptomiak száz számra szerezték be ugy a mig-21 korai változatait (F-13, PF, PFM, FL), hogy nem rendszeresítettek hozzá kiképző-gyakorló változatot, és mindent az öreg Mig-15Uti-kra és Jet Provostokra (irak) hagytak, hisz ebbe még az orosznak is bele tört a foguk... és gyorsan rájöttek hogy ez már nem az a ló...így sietve, felgyorsítva a gyártást nyomták szolgálatba a kétüléses 21-t. Mindenhol találni képeket rajzokat a fentebb említett légierők Mig-21Um-eiről de a korai kiképzőkről semmi... gondoltam hátha valaki nagyobb képtárral rendelkezik... az Indiaiakról persze tudok és vmelyik Top Gun/Aranysas foglalkozott is kimerítően a témával (talán még oldalszámok-gyáriszámok is le voltak közölve)... Továbbra is várok képeket, rajzokat, festéseket az arab országok Mig-21U-400 repülőiről hátha valakinél lapul vmi... :) Üdv magyaralba | |||||
migi | Adatlap | 578215 | 2015. február 8. 20:05 | ||
Van egy könyv ami a Mig 21 es felhasználásával foglalkozik az Arab háborukban , | |||||
búza | Adatlap | 578214 | 2015. február 8. 20:00 | ||
U-400-ast mi nem exportáltunk az araboknak, hogy más megtette-e azt nem tudom. Így hangzik helyesen az alábbi mondat! | |||||
búza | Adatlap | 578213 | 2015. február 8. 19:58 | ||
Tudom, még nem az! :-) Laci papát egészítettem ki. U-400-ast mi nem exportáltunk, hogy más megtette-e azt nem tudom. Egyébként Magyaralba általánosan tette fel a kérdést, nem kizárólag a magyar gépekről kérdezett. | |||||
búza | Adatlap | 578212 | 2015. február 8. 19:55 | ||
India a következő gépeket vette meg: 1720: U672 0820: U670 1816: U673 1817: U674 1420: U671 Ezek 1987-ben kerültek ki, és mind U400-as volt. 1988-ban a 919/U3001, a 1419/U3002 U-400-as és a 4117/U3003 és a 4420/U3004 U-600-as ment ki. | |||||
migi | Adatlap | 578210 | 2015. február 8. 19:52 | ||
De India az nem arab ország , | |||||
búza | Adatlap | 578207 | 2015. február 8. 19:46 | ||
indi | |||||
búza | Adatlap | 578205 | 2015. február 8. 19:42 | ||
Ez mi volt? Miért nem ment át? | |||||
búza | Adatlap | 578204 | 2015. február 8. 19:41 | ||
indi | |||||
lacipapa | Adatlap | 578200 | 2015. február 8. 19:19 | ||
A honlap szerint adtunk át (el?) Indiának. A 0820-ast, indiai lajstroma U670 1419-est, indiai lajstroma U3002 1420-ast, indiai lajstroma U671.Képeket,sajnos nem tudok. | |||||
magyaralba | Adatlap | 578195 | 2015. február 8. 19:09 | ||
Üdv! Migprofesszorokat kérdezném, hogy volt-e a Mig-21U -400 kis svancú valaha exportálva arab országba? Fotót festést keresnék róluk, oldalszámmal, ha ilyen egyáltalán vhol fellelhető... A lom kínai csingcseng kopik nem érdekelnek ;) Előre is köszi magyaralba | |||||
Zépisti | Adatlap | 577964 | 2015. február 5. 22:55 | ||
Kedves Mindenki!Ezt jól elnéztem...:)Annyira nem szoktam hozzá a 48-as MiG-21UM gondolatához,hogy automatikusan a 32-es verzióról kezdtem írni...Természetesen már úton van az új készlet,remélem ,hogy hamarosan megérkezik!Elnézést kérek a félreértésért! | |||||
migi | Adatlap | 577961 | 2015. február 5. 21:24 | ||
Én megcsináltam már a edu .MF et és egy SMT ,de nekem szinte semmi problémám nem volt az épitéssel , bár én nem méricskélek semmit . | |||||
zoli1989 | Adatlap | 577960 | 2015. február 5. 21:19 | ||
Okés! Egyszer szerintem én is összerakom. Csak előtte az Edu MF-et kéne megragasztgatni.. :) | |||||
PETI | Adatlap | 577959 | 2015. február 5. 21:11 | ||
Természetesen én a 48-asról írtam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Megvan a könyv nekem is, de köszi szépen! És az emlékeztetőt is, még a könyvekbe bele se néztem... Mondjuk nekem az a véleményem, hogyha eddig nem került fotó, akkor valószínű azért, mert nem is létezett az a gép.
z