/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
Freddy 577109 2015. január 25. 21:55
Válasz erre
Azt nem tudom, de biztos, hogy nem a néphadseregé.
Kamovos 577107 2015. január 25. 21:51
Válasz erre
Ansaldo_CV33
Ansaldo_CV33

Sziasztok.

Ezek nem Magyar kocsik ugye?
Freddy 576877 2015. január 23. 15:17
Válasz erre
Nekünk ezt KRESZ-vizsgára tanították. Ezt a táblát kell előrször bemondani, ha ilyen táblás kocsi szenved balesetet, meg pár dolgot elmondtak, melyik szám melyik anyagot jelent.
Sennás 576873 2015. január 23. 14:49
Válasz erre
Szia Laci.Köszi.Manapság én is megszenvedek ezekkel a táblákkal.Vonatba ha besorozunk ilyen kocsit--kocsikat mindig pontosan fel kell venni ezeket az adatokat.Helyből induló vonat min.1 óra várakozással indulhat mert a Katasztrófa védők bármikor jöhetnek ellenőrizni. Pontos-e a VTK.80-as években biztos nem használtak még ilyet, de manapság.
lacipapa 576870 2015. január 23. 14:26
Válasz erre
Szia!
Én tűzoltó voltam.
Pl. a 30-azt jelzi,hogy tűz és robbanás veszélyes anyagot szállít,
ami alatta van,pl. 1202-ez konkrétan benzint jelent.A 1223 ,valószínű kerozint jelent.Ezek az esetleges tűzek oltásánál adnak tájékoztatót,hogy mit szállít és milyen tűzoltó anyagot lehet használni (alsó sor).Ezeket az adatokat (a tűz oltása előtt,egy táblázatból lehet-kell kinézni).Nagy vonalakban ennyi.
Sennás 576865 2015. január 23. 13:32
Válasz erre
vhkg
vhkg

Csak teszek egy képet én is:)
Sennás 576864 2015. január 23. 13:30
Válasz erre
Ááá bakker 30/1223 hát az a KEROZIN!
Sennás 576862 2015. január 23. 13:12
Válasz erre
Szia Tibi.Az Ural az gázolajos de a Maz ADR táblája "benzin--nehéz olaj" 21-55 fok közötti lobbanáspontal.Ez vajon mihez kell?A "sima benzin" ADR tála 30/1203 21fok alatti lobbanáspontal.Nincs egy tűzoltó aki tudja mi a különbség?
Sennás 576860 2015. január 23. 13:02
Válasz erre
Jó kép! ritka:)Haver ott szolgált 1 évet egy nyomorúlt képet nem készített.Pedig minden nap mentek az APA-5-el.
Farkas469 576856 2015. január 23. 12:31
Válasz erre
páncélos 576855 2015. január 23. 12:15
Válasz erre
Szksz 2000
Szksz 2000

Szentkirályszabadja valamikor az ezredfordulón, egy repülőnapon. Csak a sárga tábla miatt mellékeltem.
Sennás 576843 2015. január 23. 10:01
Válasz erre
piratvitorla 576842 2015. január 23. 09:53
Válasz erre
Szia!
Persze, hogy nem mindegy. Ha megnézed az utasszállító gépeket se ugyanakkoráról töltik mint egy kis reptéren a Cessnát.
Ha kettőt kéne fordulni megnőne a "holtidő", nem is kevéssel és ez nem mindegy. Például éjszakai repülésnél nem lehet akármeddig repülni, így kevésbé hatékony a kiképzés. De pl. több kör több költség. Kitelepülések esetén különösen, így egy-egy plusz forduló akár több száz km plusz út is lehet. Tehát nem mindegy pl. hogy egy tartálykocsiba pl. 5000 vagy 7000 liter fér.
Ráadásul technikailag se ugyanaz a követelmény pl. egy An-26-os vagy egy C-17-es tankolása során (pl. szívattyúk)...
üdv
Sennás 576833 2015. január 23. 08:18
Válasz erre
Tartály
Tartály

Szia.Hogy voltak ezek a dolgok?A szerint küldik a tartályt mennyi üzemanyag kell bele?Olyat nem lehet hogy 2xfordúl(ha nincs riadó--nem kell kapkodni).Csak úgy nézegettem a tartályokat és ha jók a képaláírások ezek szerint ugyanarra a Kamaz 65115 6x4 van szerelve.Egyik 12-m3 a másik 17-m3 tartály!Ránézésre nem tűnik fel az 5-m3 különbség. Csalóka
piratvitorla 576823 2015. január 22. 22:44
Válasz erre
Lehet, én csak azt írtam, hogy magam nem láttam.
Nem tudom hány literes az Ural. Ha jól emlékszem a MAZ 7000 literes, annál kisebbnek tűnik a tartálya. Ha így van akkor az Ancsához szerintem kevés az Ural...
Farkas469 576822 2015. január 22. 22:03
Válasz erre
Helló!

Szolnokon üzemanyag leszívásra biztos, hogy használtak Uralt. Kb 1 éve kérdeztem az ÜZÁ-sokat.

Üdv.
Tibcsi 576820 2015. január 22. 21:36
Válasz erre
Bocs, félreérthető voltam. Ancsákon az An-26-osokat értettem...
Sennás 576815 2015. január 22. 20:54
Válasz erre
img_9215
img_9215

Szia.Járjál utánna ezeken a katonai vasakon volt-e narancssárga RID tábla?Mert ugye nem mindegy hogy JET-A 1 vagy sima benzin(az An-2 mivel üzemel?)
piratvitorla 576814 2015. január 22. 20:46
Válasz erre
Szia!
Én Kecskeméten, Szolnokon, Pápán nem láttam ilyet gépet tölteni. MAZ-t igen, de Ural-t nem...
üdv
Tibcsi 576810 2015. január 22. 20:28
Válasz erre
Köszi mindenkinek a válaszokat! :)

Még egy kérdés: gyakorlatilag bármelyik magyar felségjelű gép mellé odatehetem? Tehát a MiG-ek mellé éppúgy, mint a Minyók, vagy az Ancsák mellé?
Meriferi 576764 2015. január 22. 11:44
Válasz erre
Nekünk is volt ilyen a KÜZAR-ban Ócskán!
Jártam vele. Szerettem.
Kamovos 576753 2015. január 22. 09:23
Válasz erre
Nekünk is volt Börgöndön.
Kerót szállítottak vele a vasútról a repüza telephelyre, és töltöttünk is velük.
Börgöndön a benzines töltők többnyire MAZ-500 volt.
juge75 576749 2015. január 22. 09:09
Válasz erre
atz54320győr
atz54320győr

Sőt, 4320 is van még.
juge75 576748 2015. január 22. 09:08
Válasz erre
Kamovos 576747 2015. január 22. 09:02
Válasz erre
Tibcsi 576741 2015. január 22. 07:14
Válasz erre
atz-5-375
atz-5-375

Sziasztok,

Nemrég szert tettem egy ilyen járműre. A doboz szerint ATZ-5-375 a tipusa. A dobozban szovjet, orosz, ukrán, NDK-s és UN változatokhoz adnak matricát.

Mivel a járművekben nem nagyon vagyok otthon, azt kérdezném, hogy odatehetem-e ezt a vasat magyar repülőgép mellé, használtunk mi ilyent? Vagy hasonlót? :)

Kösz: Tibcsi
Sennás 576597 2015. január 19. 20:06
Válasz erre
Szóval érted:) A 485 a vizszintes pótkerekes.A 485A a függöleges pótkerekes.

A "485" voltak gumiméret 11,00-18 "mintás" egyenes fa "pótkerék vízszintesen kell elhelyezni egy hiánypótló a jobb oldalon, és a" 485A "voltak a gumiméret 12,00-18" mintás "ferde megcsonkított fa "pótkerék kerülnek függőlegesen a szervezetben. Továbbá, a "485A" is megerősítette, hidak, terjeszteni 130 mm
Sennás 576596 2015. január 19. 19:58
Válasz erre
a2fda3u-960
a2fda3u-960
jlvhjuk
jlvhjuk
1235838751_BAV-485_-_odkryt__motorov__priestor
1235838751_BAV-485_-_odkryt__motorov__priestor

Ez most a Zil-485 vagy a 485A változaton volt?És igazából mi is?
Sennás 576595 2015. január 19. 19:45
Válasz erre
20131019_135140 (1024x741)
20131019_135140 (1024x741)
gmc-dukw-353-09
gmc-dukw-353-09
P1090913
P1090913

Ezek a kocka lyukak az oldalán csak a felújított változatokon voltak?
Sennás 576594 2015. január 19. 19:38
Válasz erre
POL_ZiL-485 pótkerék ajtó
POL_ZiL-485 pótkerék ajtó
P1050819
P1050819

Szia Janibá.Szépek:)Azok a címerek ilyen nagyok voltak?Vagy csak "felvonulós"?
A Zil-re a pótkerék ajtót majd rakd(karcold) fel.
Kamovos 576589 2015. január 19. 18:46
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08

Kb most így néz ki a DUKW és a Zil amit kreáltam.
Freddy 576572 2015. január 19. 13:23
Válasz erre
Na, ez aztán komoly átalakítás, laprugók és kerék, még a híd és a kardánok is ugyanazok. Ha megnézed a képeket, a hajócsavar háza is más pl.

Lehet, hogy végül én is erre fanyalodom, nem egy népszerű típus a makettgyártók között, de nekem továbbra is úgy tűnik, hogy egyszerűen csak egy optikai tuning, megörültek, hogy nagyjából ugyanolyan két jármű, és kicserélnek pár jellegzetes részletet- mintha egy PzIV-t szeretnél T-55-össé alakítani egy adag futógörgővel, meg egy új toronnyal.
Sennás 576571 2015. január 19. 13:14
Válasz erre
00f9awr9
00f9awr9
00f95t1a
00f95t1a
PS35230_3
PS35230_3
ZIL_485_1951
ZIL_485_1951
Untitled-1
Untitled-1

Azt adja is a PanzerShop a futómű átalakítást.+kerekek.De a teknő detto ugyan az.Szemből,hátulról megszámolod a bordákat egyeznek(talán alul is).
Valaki tud rajzokat összemontírozni lássuk hol jön ki az a pár centi?
Ru/USA hosz-9533/9449 szél-2475/2515 mag-2635/2692mm
Kamovos 576570 2015. január 19. 13:03
Válasz erre
01.-gaz-46
01.-gaz-46
02.-gaz-46
02.-gaz-46
03.-gaz-46
03.-gaz-46
04.-gaz-46
04.-gaz-46
05.-gaz-46
05.-gaz-46
07.-gaz-46
07.-gaz-46
07.-gaz-46
07.-gaz-46
08.-gaz-46
08.-gaz-46
09.-gaz-46
09.-gaz-46
10.-gaz-46
10.-gaz-46
11.-gaz-46
11.-gaz-46
12.-gaz-46
12.-gaz-46
13.-gaz-46
13.-gaz-46
14.-gaz-46
14.-gaz-46
15.-gaz-46
15.-gaz-46
GAZ-69-Amphibia 01
GAZ-69-Amphibia 01
GAZ-69-Amphibia 02
GAZ-69-Amphibia 02
Ten-Russian-GAZ46 01
Ten-Russian-GAZ46 01
Ten-Russian-GAZ46 02.jpeg
Ten-Russian-GAZ46 02.jpeg
Ten-Russian-GAZ46 03
Ten-Russian-GAZ46 03
Ten-Russian-GAZ46 04
Ten-Russian-GAZ46 04
Ten-Russian-GAZ46 05
Ten-Russian-GAZ46 05

Mivel ez is meglett említve.:) GAZ-69 Amphibia
Kamovos 576569 2015. január 19. 12:56
Válasz erre
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_001.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_001.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_002.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_002.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_003.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_003.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_004.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_004.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_005.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_005.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_006.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_006.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_007.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_007.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_008.jpeg
BAV-485_amphibious_light_wheeled_vehicle_Russia_Russian_army_008.jpeg
ZIL485A
ZIL485A
Zil-485 06
Zil-485 06
Zil-485 03
Zil-485 03

Az Orosz
Kamovos 576567 2015. január 19. 12:46
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09

No akkor most én is teszek be az enyémről. :)
migi 576566 2015. január 19. 12:45
Válasz erre
Szerintem ha a USA teher autókat szinte válzozatlan formában után gyártották , akkor ezt is egyszerűbb volt másolni .
Sennás 576564 2015. január 19. 12:36
Válasz erre
_______1
_______1

Ez egy 1957 kép!Kurv@ régen vége a háborúnak.Hogy ez onnét maradt (ilyen jó állapotban) vagy már Orosz "utángyártott"?De semmi különbséget nem látok.
Freddy 576561 2015. január 19. 12:21
Válasz erre
Én várom, míg valaki kiadja egyben műanyagból, egyszerűen nem hiszem el, hogy az oroszok pont csak az úszótestet hagyták változatlanul, csak aláraktak egy teljesen másik alvázat.
Sennás 576560 2015. január 19. 12:08
Válasz erre
26_sistema_regulirovki_davleniya_v_shinah
26_sistema_regulirovki_davleniya_v_shinah

Плавающий автомобиль ЗИЛ-485А (БАВ-А) (1958 – 1963 гг.)

Ezek alapján nagyobb kerék kell alá.A központi keréknyomás szabályozást (de ez meg nem látszik)

Агрегаты грузовика ЗИЛ-157 послужили обновленной базой модернизированного 2,5-тонного плавающего автомобиля ЗИЛ-485А или БАВ-А, получившего новую централизованную систему регулирования давления в шинах с внутренним подводом воздуха. При переходе на новую модель выпуск амфибии был переведен на брянский филиал ЗИЛа – Брянский автомобильный завод (БАЗ). К другим доработкам машины относились применение новой пневматической тормозной системы, унифицированной со 157-й серией, усиление мостов, использование многослойных шин увеличенного размера 12,00 – 18, а также введение единого расширенного размера колеи всех колес, идентичного грузовикам ЗИЛ-157 и бронетранспортерам БТР-152В1. Снаряженная масса амфибии возросла на 150 кг и достигла 7400 кг. До 1963 года в общей сложности на двух заводах было построено 2100 машин 485-й серии.
Sennás 576559 2015. január 19. 11:42
Válasz erre
Teknö DUKW 4
Teknö DUKW 4
Teknő.DUKW 4
Teknő.DUKW 4

A Jó Istenke megáldja a Tankográdos fiúkat!Nekik van--rajz:)
Sennás 576558 2015. január 19. 11:33
Válasz erre
pic_65
pic_65
16.-Схема-расположения-агрегатов
16.-Схема-расположения-агрегатов
duckdiagram
duckdiagram

Szia Freddy!Na én meg pont rajtad gondolkodtam megkérdezlek neked annyi Magyar "vasad" van:)
Nem tudom,remélem nem.Külső méretekben van pár cent különbség de nem számottevő.
Mondom égen földön 1 képet találtam egy felborult Dukw-ról amin viszonylag kivehtö az alja.De Zil-485(485A) sehol.A pótkereket tuti el kell "dugni" a kaszniba mert a Zil végig platós.
Freddy 576553 2015. január 19. 10:29
Válasz erre
Régebben én is gondolkoztam ezen, de a más alváz miatt nem más az úszótest is?
Sennás 576549 2015. január 19. 09:37
Válasz erre
PS35230_1
PS35230_1

Szia Kamovos.Köszi a képet.A Panzer Shop-nál 30$ elméletileg van is ilyen átalakító készlet(de részleteket nem találok).
lacipapa 576535 2015. január 18. 22:24
Válasz erre
Még a kéttengelyes is volt.Kering egy fénykép róla.
charles 576534 2015. január 18. 22:15
Válasz erre
Kamovos 576528 2015. január 18. 20:13
Válasz erre
Sennás 576522 2015. január 18. 19:28
Válasz erre
12.-ЗИЛ-485А-БАВ-А-4
12.-ЗИЛ-485А-БАВ-А-4
10.-Траулер-амфибия-УРОМ-2-на-базе-ЗИЛ-485А
10.-Траулер-амфибия-УРОМ-2-на-базе-ЗИЛ-485А
7.-ЗИЛ-485А-БАВ-А
7.-ЗИЛ-485А-БАВ-А

Kérdezném Urak Zil-458 vagy 458A volt a Magyar seregben?Szinte mindent átvettünk az Oroszoktól de ilyet?Sima Zil-157-re lett építve.
Kamovos 576521 2015. január 18. 18:44
Válasz erre
Ja!
Jutott eszembe!
Ha kiderül, hogy ez volt a seregben is már tudom is miből lesz a fülke. :)
Kamovos 576519 2015. január 18. 18:42
Válasz erre
Szia Freddy.

Én is hajlok arra, hogy ez egy GMC.
Engem csak a zárt fülke érdekelne.
Hány ilyent kaptunk az amcsiktól?
Kapott e a Magyar Néphadsereg is ezekből?
Valamint hogy került a Rendőrséghez egy zárt fülkés GMC?
A Willisek rendben vannak az nem kérdés.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.