<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Varjúbácsi | Adatlap | 586477 | 2015. május 27. 08:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 586470 | 2015. május 27. 01:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
U.I.: angol hajóhoz angol érme dukál... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 586469 | 2015. május 27. 01:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ismét haladtam a pompás macskámmal. Mikor már ilyen komplex a hajó, öröm nézegetni, de ez néha hasznos is lehet: így vettem észre, hogy a főárboc túl magas! Nem tudom, hogy méretezhettem el, de nem esett jól már felragasztott helyzetben levágni. A múltkori poszt után felraktam a kémények merevítőit, méghozzá részben kétszer, ugyanis az első adag húzott szálat vastagnak találtam és leszedtem, majd újra felragasztottam a memrevítőket vékonyabb szálakból. Jó, hogy túl vagyok rajta. Ezután nekiláttam a csónakok elhelyezésének. Amint az egyik képen látható, ólomfóliából vékony csíkokat vágtam, szürkére festettem őket, majd a csónakbakok belső felére ragasztottam őket - ezek lettek a csónakokat rögzítő vászonhevederek. Egyik-másik képen látszik, amint még az égnek meredve várják, hogy lehajlítsam őket. Így rögzítettem egy nagyobb "launch"-ot, benne egy "gig"-et, jobb oldalon két "cutter"-t, illetve eddig egy gőzbárkát (steam pinnace). A másik bárka elhelyezése után a daruk következnek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 586468 | 2015. május 27. 01:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imi, köszönöm szépen! Most kezd összeállni a hajó, ahogy egyre több részlet kerül fel, egyre jobban mutat. Willi, hatalmas munkát végzel, elismerésem. Véletlenül most kaptam meg ajándékba a Trumpeter 1:350-es Dreadnought-ját (1915-ös állapot), úgyhogy egyszer én is Dreadnought-építő leszek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 586346 | 2015. május 25. 13:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, volt egy ilyen érzésem.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 586254 | 2015. május 23. 22:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Tamás! A gittezést és vásznazást tegnap készítettem el. Ma újabb 4 réteg gittet hordtam fel. A gondom az, hogy még mindig kisebb a hajótest, mint maga a fedélzet. Kell még raknom rá némi anyagot. Ja, a fedélzet. Ma ötödszörre csesztem el a fedélzetet. A lakk, amivel felragasztottam a vastagításra a papír nyomatot, felhólyagosodott. Talán kisimul hétfőre, de nem bízom benne. Holnap fénymásolok belőle megint, aztán lecsiszolom a vastagításról a hólyagosat és megint megpróbálom. Talán azzal rontottam el, hogy nem vártam meg a vastagításra felkent gitt teljes száradását és a lakk hígítója kissé feloldotta. Ez van, ha az ember nem figyel a részletekre. Lucky, a hajó távirányítású lesz, ezért kell így megoldanom a problémát. Már 23 éve megvettem a távirányítót, meg egy bazi erős motort. A sebességszabályzóval csak az a bajom, hogy amikor vettem, nem tudtam, hogy repülőé, amelynek elég, ha csak előre irányít. Így kell majd vennem egy hátramenetest is, ami egy hajó elengedhetetlen része, de lehet, mechanikusat készítek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 586247 | 2015. május 23. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt nem lehetett volna hungarocell ( nikecel stb) és Akrilin tapasz kombóval megoldani? Igaz ekkor nem lesz belső tér. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 586214 | 2015. május 23. 11:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Willi! Óriási melót végeztél, és nagyon jól néz ki a végeredmény! Fenntartom, hogy balzával is meg lehetett volna oldani, de hát kinek milyen anyag és technika jön be. Mondjuk, előhajlítani valóban csak alig-alig lehet, én alapvetően ezért faragasztóval ragasztom, de a bordákhoz mindig odapöttyintem 1-1 kis csepp géles pillanatragasztóval is, így nem kell sokáig tartani. Most viszont kíváncsi lettem erre a prespánra, feltétlenül kipróbálom majd. Gratulálok, eddig nagyon mutatós a hajótest. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 586199 | 2015. május 23. 07:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Az esős idő áldásos hatása, hogy nem tudok mást csinálni (vagy csak rá tudom fogni). Szürke színű szórógittel előbb lefújtam a testet, azután késtapasszal durván átkentem. Száradás után alapos csiszolás következett, amire aztán jött még 2 réteg késtapasz, majd megint csiszolás. Maradtak még ugyan apróbb egyenetlenségek, de ez nem számít. A testre nitrolakkal ráfeszítettem a batiszt vászon csíkokat. Ezt is 2 rétegben. Most itt tartok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 586195 | 2015. május 23. 05:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Willi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 586116 | 2015. május 21. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tamás! Próbálkoztam balsával fedni a bordákat, de elég nehéz a helyén tartani a léceket és nem maradt abban a formában, amiben szerettem volna. Visszatértem hát a prespánra. Lehet hajlítani, de széltében is, valamint csavarni, igaz előbb fel kell vagdalni, ami nem olyan egyszerű, hiszen 1,5mm-es az anyag. Vagy 10X kell áthúzni Olfával, mire léc lesz belőle, azután mind a 4 szélét sorjázni. Ez legalább 1 napot jelent és sajgó kezet, viszont megérte. Ahová előhajlítottam a "léceket", abban a formában maradtak, amiket azután ragaszthattam és csipesszel odafogathattam. Nos, ez lett belőle. Majd jön egy "kis" glettelés. Arról is mutatok majd képeket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GhostLead12 | Adatlap | 585886 | 2015. május 18. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 585885 | 2015. május 18. 21:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ghost! Hogyne. A Revell 69 jó lesz helyette. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GhostLead12 | Adatlap | 585876 | 2015. május 18. 18:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Beszereztem a Missourihoz a Humbrol festékeket. H182-es nem volt. Revellből valamelyik ki tudja váltani? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 585844 | 2015. május 17. 22:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! Nagyon szép a hajód! Szerintem sokszor fogsz rágondolni a távollét alatt... Remélem, egyszer láthatom élőben is! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 585843 | 2015. május 17. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Egyszerűen lenyűgöző, ami eddig elkészült. Maga a hajó elég bonyolult és ez a munkát is lelassítja. De biztosak lehetünk a végeredményt illetően... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 585822 | 2015. május 17. 18:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://youtu.be/GITTXP4HTow Sziasztok, látnotok kell ezt a makettet! IJN Hyuga, valami bámulatos részletességgel, ez igen. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 585787 | 2015. május 16. 23:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Magam is haladtam, bár sokkal lassabban, mint szerettem volna. Felraktam a szemaforokat, néhány kábelt és a pozíciólámpákat a hídra, illetve egy csónakot, majd nekiláttam a kéményeknek. Ez elég nagy szívás: kéményenként húsz drót lóg le - ezeket húzott szálból csináltam, mivel vékonyabb, mint a maratásban fellehető változat, abból csak a csigákat hasznosítottam. Még a kémények felragasztása előtt feltettem 16 drótot, mert utána nehéz hozzáférni a kémények bizonyos részeihez, de a maradék négyet azért a felragasztás után, mert különben nem tudtam volna megfogni a kéményeket. Az első két képen egy átmeneti helyzet látható, még nincs fenn a harmadik kémény, illetve a másodikon az összes drót. Sajnos a korábban felragasztott fényszóróállványokat is le kellett szednem: kiderült, hogy a főárboc merevítőköteleinek útban lennének. Mondjuk, nem tudom hol lenne jó helyük, mindenképpen bezavarnak az árbocmerevítésbe... A későbbi képeket látszik, mi került fel még: a "fighting top" a tripod tetejére, két fényszóróállvány (nem azok, amikről fentebb írtam) és a főárboc. Mi van még hátra? Elég sok: kéménymerevítő kötelek, csónakok, fényszórók, darugémek, hangár a Q toronyra repülőgéppel, számos egyéb apró alkatrész, majd a kötélzet és a legénység. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 585786 | 2015. május 16. 23:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tomi, nagyon szép a hajód, jól is haladtál vele. Kár, hogy le kell állnod most, hogy már nincs is olyan sok hátra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atis | Adatlap | 585728 | 2015. május 15. 22:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Bocsánat az offért, de itt mégis csak jobb helyen van mint a csereberében. Megválnék a Trumpi 1/350-es Yorktown-tól. Se időm.. se kedvem..(sajnos) már hozzá, hátha valakinél jobb sorsa lenne mint nálam. Mivel annak idején nagy volt a lelkesedés, a hajócsavarokat és a tengelyeket vágtam le az öntőkeretről, a többi része érintetlen. Ja meg a kormánylapátot. Mivel huszonezer érintetlenül, én 16990,- gondoltam. Postázni nem szeretném, elég nagy a doboz, Június elején a Makettinfó Kupára levinném leendő gazdájának. Ahol elértek: elkutyulodott@freemail.hu üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 585710 | 2015. május 15. 17:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Jelenleg eddig jutottam a Thüringennel.(talán ősszel befejezem, addig nem leszek itthon) Felépítettem az árbocokat és a kötélzet is nagyjából kész van. Továbbá sok apró alkatrész is elkészült és beépítésre került: vezérpálca, far lobogó rúd, a gépek állapotát jelző henger és kettőskúp, a hajó far részén a mentő bója és mentő gyűrű. Beépítésre került az első lövegtorony is. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 585626 | 2015. május 14. 16:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Batka! Köszönöm a segítséget sajnos azonban azt a készletet ami nekem kellene (WEM 3551) sajnos nincsen fönt... :((( De nem adom fel még a keresgélek, hátha sikerrel járok. Köszi: Gonzo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 585609 | 2015. május 14. 10:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A láncot a: "csinálj ékszert webáruház" honlapjáról rendeltem. 50cm 75 Ft-ba került, ezért 1,5m-t kértem tőlük, no meg a damilt. A szállítási költség legalább háromszorosa volt a termék áránál. Tehát érdemes több dolgot rendelni tőlük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 585602 | 2015. május 13. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Van! Innen kell rendelni www.tomsmodelworks.com/catalog/index.php Maratást rendeltem Gneisenau-hoz tökéletesen működött. Megrendeltem, paypallal fizettem, egy hét alatt itt volt a cucc. Teljesen okés volt minden. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 585597 | 2015. május 13. 21:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Tisztelt Urak! Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek friss gyakorlati tapasztalata a WEM webshopjával kapcsolatban. A januári állapotokhoz képest én nem tapasztalok változásokat, működik már a kooperáció, vagy nem látni még belőlle semmit? Köszönöm a segítséget! Jó makettezést: Gonzo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 585572 | 2015. május 13. 14:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem tudod véletlenül ezt láncot milyen néven forgalmazzák itthon? Ha egyáltalán forgalmazzák.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 585547 | 2015. május 13. 08:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A Missouri 1945-ben viselte ezt a kamuflázst, a neve: "Measure 22". Az 1944-es (látványosabb, többszínű) kamuflázs pedig a Measaure 32/22 D. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 585542 | 2015. május 13. 00:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én Humbrol festékeket ajánlok a színekhez. A törzsre ezt a keveréket: 2xH104 + H 176. A felépítményre és a törzs első részén látható csíkra pedig H145-öt. A fedélzet fából volt, de azt is átfestették, így oda a H182-őt ajánlom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GhostLead12 | Adatlap | 585535 | 2015. május 12. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 585147 | 2015. május 5. 20:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyönyörű! Ma leégett a hátam, nem kicsit, nagyon, de mégsem telt úgy a nap, hogy a hajó nem került legalább gondolati szinten előtérbe. Íme az újabb szerzemények: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 585146 | 2015. május 5. 20:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Júniusban én is tervezek rendelni, szóval mehet a többes rendelés ha jó Nektek. Woodhunter-t ha jól emlékszem láttam a Hobbyeasy-n. De ArtWox van a cseheknél is. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585141 | 2015. május 5. 19:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oké, az nekem tökéletes, köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szepi | Adatlap | 585139 | 2015. május 5. 19:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Juniusra terveztem a rendelést ezért kezdtem el érdeklődni felőle. Egy darabot mindenképpen veszek a kiprobálás miatt. Természetesen beszállhatsz nem gond majd megkereslek ha aktuális lesz a dolog. Ha valakit még érdekel szoljatok nyugodtan | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 585138 | 2015. május 5. 19:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az elmúlt hetekben kicsit haladtam a Thüringennel. Felkerültek mentőgyűrűk, az anya tájoló állvány a tájolóval, kötéldobok és az árbocok. A hátsó árboc már készen van, hamarosan felkerülnek rá kormánylapátok állását mutató kúpok és a sebességet mutató hengeres jelzések. Az első árboc és felépítményt is elkezdtem összeépíteni. Szóval még rengeteg munka és apróság van hátra. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585136 | 2015. május 5. 19:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha jó áron van, esetleg csatlakoznék egy Grosser Kurfürst fedélzettel, ha nem gond. Már persze ha a vásárlás mellett döntesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szepi | Adatlap | 585132 | 2015. május 5. 18:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Az ebay-on keresgéltem és ott találtam rá az említetteknél olcsobb áron ezért kérdeztem rá. Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585129 | 2015. május 5. 18:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A Huntert konkrétan nem ismerem, de az Artwox és az MK1 Design határozottan megéri az árát, ami nagyságrendileg azt hiszem hasonló. Egyébként honnan vennéd, ha megkérdezhetem? Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szepi | Adatlap | 585127 | 2015. május 5. 17:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. A Hunter nevű cég fa fedélzetei felöl érdeklődnék. Használta már valaki? Tudtok róla valami infot, érdemes kiadni rá a pénzt? Előre is köszi a válaszokat. Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 585098 | 2015. május 4. 21:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! A PM-1 1/72-ben fog elkészülni, valószínű balsafa/sztirol "ötvözetből" A hosszú hajóid azért érdekelnek, mert a Debrecen őrnaszád is 1/72 ben készülne el valamikor a távoli jövőben. ( a ceruza rajz itt is megvan) Elég stabil hajószerkezeteket készítettél. A tengeralattjáróról van még képed? Annak a szerkezete hasonló az én általam alkalmazni kívánthoz. Érdekes hajókat kezdtél el, kár, hogy még nincsenek készen. Az eddigi első saját építésű hajóm a Tüzér páncélozott motorcsónak. Azt balsa alapra építettem és sztirollal borítottam. Itt van pár kép. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585079 | 2015. május 4. 19:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! A PM1 nagyon jó ötlet! Milyen méretarányban készül majd, milyen anyagokból? Mellékelek pár képet, nagyjából kiderül belőlük, milyen módszerekkel dolgozok. Az alap, ha sztirol, általában 2mm-es. Ha fa, akkor 10-es körüli rétegelt lemez. A szerkesztési bordák készülhetnek sztirollemezből, vastag kartonból, néha egyes segédborda-féleségek vastagabb (4-8mm-es) balzából. A 130 centiseknél (MFP, AFP) az egyszerű, téglalap formájú alap 2mm-es sztirol, az oldalak 1mm-esek, ezekre jött az egyiknél még 1mm, a másiknál 0,5mm, a fedélzetek szintén 1-esek. Látható, ezeknél nincs gerinc, csak bordák (szintén téglalapok) 3mm-es szürke kartonból, meg némi merevítés/alátámasztás balzából. Ha a képekről lenne bármi konkrét kérdésed, nagyon szívesen válaszolok! Te milyen módszereket használsz? Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 585065 | 2015. május 4. 11:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 585052 | 2015. május 4. 08:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heló, Kb két hétig folyamatosan terveztem, több nézeti rajzokat, meg rengeteg makettről készült fotókat felhasználva. Rendelkezésemre áll egy papírmakett is (1/300 Hiei), amelynek egyes elemeit (lövegirányító torony, légvédelmi lövegek, apróságok) megfelelően arányítva, átméretezve felhasználok. Alapvetően az Ise csatahajót építem, amit egy 1943-as, fiktív felújítás során modernizáltak. A modernizációhoz Hiraga csatahajó terveit használtam fel. A modernizáció során új pagodát, kéményt és légvédelmi lövegek tucatját kapta, valamint hat lövegtornyát eltávolították és helyére négy, nagyobb kaliberű (406 mm) ágyúkat befogadó tornyot terveztek. A hátsó fedélzeten lesz egy katapult, felderítő hidroplánnal. 106-107 cm hosszú lesz a makett. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 585050 | 2015. május 4. 06:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! A 130 cm felettieket milyen anyagú és bordázatú rendszerrel építetted? Egyébként nagyon klasszak ezek a saját építésű hajóid! Én nemrég fejeztem be a PM1 rajzait, ez lesz a következő hajó amit építeni fogok. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585031 | 2015. május 3. 18:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, tervek alapján dolgozom, köszönöm. Én nagyon élvezem, még ha nem is fejezek be soha semmit. (Talán majd egyszer.) Én is a nagyobb hajókat szeretem, meg hát ezekkel tudok dolgozni a kézügyességem korlátozottsága miatt. A két nagy, hosszúkás jármű (MFP, AFP) a képeken 130 centi fölött van, ezek 35-ösök, a vitorlás 72-es, a tengeralattjáró 144-es, az utolsó két képen lévő PiLaBo szintén 1/35. A vitorlást kivéve (ami a San Martín, az 1588-as Armada zászlóshajója akar lenni) az elmúlt kb. 2 évben bütykölgettem ezeket, sok-sok egyéb mellett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 585014 | 2015. május 3. 17:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha tervrajz alapján dolgozol, minden elismerésem a tiéd. Óriási munkát, türelmet, pontosságot, valamint kísérletezgetést jelent. Több mint 30 éve készítettem így egy egyszerű hajót, de még egyszer nem vágnék bele. Számomra könnyebb a papírmakett, melyet azért nem olyan "egyszerű" összerakni, mint egy műanyag kittet, de azért mégsem olyan macerás, mint a tervrajz alapján elkészítendő. Mindegyiknek meg van a maga varázsa, de az is igaz, hogy mindegyiknél más technikán van a hangsúly. És, míg mások a kisebb darabokat kedvelik, én a nagyobb kivitelű hajókat. De, mint mindent, ezt a technikát is tanulni kell. Azt gondoltam, könnyű lesz papírból megépíteni, de rá kellett jönnöm, van benne munka, főleg, ha még azt is szeretném, hogy magam fessem le, ne a nyomdafesték virítson rajta. Nem gondolnám, hogy díjnyertes darabot készítek, de az élmény valóban jó, és hát, azért szép lesz a maga nemében. Tamás78, mit jelent az, hogy a közelmúltadból? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585009 | 2015. május 3. 16:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Willi, nekem is van jópár papírmakettem, de egyik sem papírból fog készülni (kivétel egyik-másik fedélzet), mivel egyszerűen hülye/béna vagyok a papírhoz. Tehát balzából, fenyőből, sztirolból és fémlemezből készülnek lassacskán. A papír alkatrészek csak a méretezést segítik. Másik lehetőség a tervrajz alapján történő s.k. építés (szerintem Szamuráj is ezt csinálja), erre tettem be pár képet a saját közelmúltamból. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585007 | 2015. május 3. 16:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyszerűen néz ki, valamelyest átlátom, mennyi meló van benne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 585004 | 2015. május 3. 16:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Látványos, de, hogyan gondoltad? Ezt magad tervezted, vagy vetted az alkatrészeket, esetleg tervrajz alapján készíted? Az látszik, hogy nem öntvény, hanem külön darabokból van összeragasztva. Valóban érdekes. Hasonlatos egy papírmaketthez, csak éppen műanyag lapokból állnak eggyé. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 585002 | 2015. május 3. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 584999 | 2015. május 3. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez azért nem semmi! Te sem vagy egy kapkodó idegbolond. Ez a ponyvázás engem is érdekel. Nekem is lenne ilyen dolgom, de még nem kezdtem hozzá. Most a Dreadnough főfedélzetével bajlódom. Már harmadjára qrtam el. Mivel papírból van és nem akarom festeni ezt a részt, de fel kell ragasztanom egy papírvastagításra, az eddig használt lakkok, amivel rögzítettem a két felületet egymáshoz, problémát okoztak. Egyszerűen más színűvé varázsolták az eredeti színezést. Áthúztak a papíron. Holnap próbálom a 4. variációt. Vizes bázisú ragasztóval nem tehetem, mert hullámos lesz, az oldószeres pedig áthúzhat. Talán Palma texel kéne mindkét felületet bekennem. Most már ennyi elcseszés után azt hiszem, csinálok egy próba ragasztást. A hajótest is készülget, csak hát az iram lassult le, miután jó az idő és a ház körüli munkák nem várhatnak. Gondolom, vagytok így néhányan. zs180, egyszerűen mocsok látványos, amint az ajtók szélein ott a pánt és egyéb apróságok. Kedvet kaptam én is a kihangsúlyozásukhoz. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha már szóba került a Dreadnough, kérnék egy kis segítséget. Régóta szemezek ezzel a hajóval, csak nem tudom eldönteni, hogy a Zvezda, vagy a Trumpeter legyen a befutó. Anno nagyon tetszett a Zvezdától a Varjag kidolgozottsága, gyorsan meg is vettem utána az Orel-t. Kiábrándító volt a kettő között a differencia. Sajnos a Trumpeter anyahajói is okoztak csalódást. Van valakinek tapasztalata, melyik Dreadnought-t érdemes megvenni?