/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
newman 587605 2015. június 15. 20:43
Válasz erre
RA-86127
RA-86127

Tu-114 utód... Most készült el!
Rusair 1/144
Üdv.:
Péter
PETI 587493 2015. június 13. 22:23
Válasz erre
Hmm...
Fóka 587491 2015. június 13. 22:20
Válasz erre
Image1
Image1
Image2
Image2
Image3
Image3
Image4
Image4
Image5
Image5
Image6
Image6
Image7
Image7
Image8
Image8
Tu-114_9
Tu-114_9
Image10
Image10

És a helyzet fokozódik! Csiszolás közben a függőleges vezérsík tövében egy 3 x 0,5 cm-es területen betört a műgyanta borítás és az üvegszövet vált láthatóvá. Itt egy jókora légbuborék volt ugyanis az anyagban, és a műgyanta felület tojáshéjnyi vastagságú volt mindössze. Izgalmas ez az építés, de paradox módon egyre jobban élvezem.

A típus nem csak nálam népszerű, a szimulátorozókat is megihlette, hogy mindenféle festésmintákkal alkossanak virtuális példányokat. A Google képkereső egy csomó ilyet kiadott, ízelítőnek mellékelek tízet.

Fóka
Fóka 587471 2015. június 13. 15:25
Válasz erre
TU1_4
TU1_4

Íme 1 újabb kép, most csináltam direkt olyan beállításban, ami talán a csíkozásnál is jobban szemlélteti, hogy rendben van az ablaksor.
Fóka 587467 2015. június 13. 15:16
Válasz erre
Szia Vackor!

Bocs, ha 1/2-reérthető voltam, a vonalak egymással és a makett vonalaival (ablaksor és a törzs kontúrja alul és felül) párhuzamosak, nem pedig a kép szélével. A képszerkesztőm (klasszikus, 3.1-es Windowshoz készült PaintShop.pro) ilyenkor lépcsőseket csinál. (Hagyománytisztelő vagyok, a maroktelefonom Nokia 5110-es.)

A meleget jól bírom, sőt szeretem - éppúgy, mint az Amodel maketteket, nem is értem, hogyan inoghatott meg a bizalmam. Levezeklem egy élménydús építéssel.

Fóka
vackor 587465 2015. június 13. 14:50
Válasz erre
Szia Fóka !

Lehet, hogy a nagy meleg okozza, de mintha a párhozamosaid kissé lépcsőzetesek lennének...(lehet, hogy csak nekem). Esetleg az is megoldás, hogy ez egy olyan alváltozat - amiből csak egy db készült - aminek emelkedik egy kicsit az ablaksora. A 104-esnél sincs minden ablak egyvonalban.
Fóka 587462 2015. június 13. 13:41
Válasz erre
TU1_1
TU1_1

- - - B R É K I N G - - -
(...ha van még valaki, aki még nem unja az "emelkedő ablaksor" kérdéskört)

Mégsem emelkedik!

Addig-addig nézegettem, amíg egyre jobban elbizonytalanodtam, végül párhuzamos vonalakat szerkesztettem a képre, és lám, párhuzamos minden!

Jól elnéztem, biztos a korral jár. Vissza kellene vonulnom :-(

Na mindegy, akkor marad a pilótafülke ablakainak javítása (hacsak azt is el nem néztem...)
newman 587457 2015. június 13. 11:17
Válasz erre
Az "emelkedő ablaksor" alig észrevehető így. Az viszont valószínű, hogy a kész maketen jobban fog látszódni, ha felrakod a matricacsíkokat az ablaksor alá..
Hiába, nem könnyű az utasgépépítők élete...
Fóka 587425 2015. június 12. 16:48
Válasz erre
"emelkedő ablaksor" - az utastér hátsó harmadának ablaksora, amiről az 587317-ben sopánkodtam, hogy hátrafelé emelkedik.
Fóka 587424 2015. június 12. 16:46
Válasz erre
TU1_1
TU1_1
TU1_2
TU1_2
TU1_3
TU1_3

Nos, íme az enyém, ahol tartok éppen. Az elsőn jól látszik az emelkedő ablaksor, a harmadikon pedig a pilótafülke-ablakot próbáltam meg valahogy láthatóan lefényképezni.

Azért nem nyavalygok, gyönyörű darab, csak hát tényleg szokatlanok az Amodeltől ezek a melléfogások.

Fóka
Fóka 587423 2015. június 12. 16:33
Válasz erre
Igen, íme a forrás:

www.airlinercafe.com/photo_10512.details.large

És sajnos a pilótafülke ablakkeretei az én példányomon is így vannak kialakítva, ezért kell átalakítanom.

A linken a kép alatti Previous és Next gombokkal még pár kép előhívható ugyanerről a makettről.

Fóka
newman 587372 2015. június 11. 21:55
Válasz erre
Az biztos, hogy Amodel a képen? Nekem valami igénytelenebb makettnek tűnik. Egy panelvonal sem látszik és az Amodelen azért azok elég határozottak...
PETI 587325 2015. június 11. 13:31
Válasz erre
Szia Fóka!

Hát ez elég gáz valóban... Köszi, hogy megosztottad ezt a hasznos észrevételt.
A szélvédő hibájának orvoslása szerintem jó eredményt fog hozni,
az ablaksorok emelkedése pedig talán nem olyan hatalmas egy 70cm-es makettnél.
De azért érdemes odafigyelni. Pedig az Amodel igényes az ilyesmire...
Fóka 587318 2015. június 11. 11:20
Válasz erre
...az előzőben látható képen nem az én makettem látszik, hanem egy neten talált példány. Az enyém még csak éppen kezd összeállni.
Fóka 587317 2015. június 11. 11:17
Válasz erre
Tu-114
Tu-114

Sziasztok!

Kezd összeállni a Tu-114-es, és sajnos nem hallgathatok el pár kritikai észrevételt.
Eddig feltétlen híve voltam az Amodelnek, de ezen a horribilis árú maketten két elképesztő hibát is találtam. Az egyik, a könnyebben orvosolható: a pilótafülke üvegezését teljesen elrontották. A képen középen látható a makett, mellette két oldalt a valódi. Mivel ez a rész egy egybeöntött átlátszó alkatrész, azt fogom tenni, hogy lecsiszolom a szerencsére pozitív vonalú ablakkereteket, polírozom és a helyes formában maszkolom majd. A másik gond azonban nagyobb, és egyelőre fogalmam sincs, mit kezdek vele: a törzs jobb oldalán a hátsó utastér ablaksora hátrafelé enyhén emelkedik. Kissé (illetve inkább szörnyen) letört vagyok, mert már túl vagyok a kis átlátszó, perem nélküli korongok (68 db) beillesztésén. Az emelkedés 1-1,5 mm, tehát nem nagy, de észrevehető. Hát itt tartok...

Fóka
Alexandros 587006 2015. június 3. 22:25
Válasz erre
Szia Bandi!
Ha kell a Maléves,írjál.Nekem is az van meg.
Üdv. S.
PETI 587003 2015. június 3. 21:30
Válasz erre
PETI 587002 2015. június 3. 21:30
Válasz erre
Szabi77 587000 2015. június 3. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!
Nem akarok beleszólni,de a két gyártó IL-14-e nem ugyanaz!
www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/11178-ilyushin-il-14p-amodel.html hobbyterra.com/product/plastic-model-1-144-transport-aircraft-il-14t-eastern-express-14473.html
Az EE IL-14T-nek a törzse teljesen más az M-hez képest is mert azon nagyobb a raktérajtó is szerintem!
Szabi77
Sennás 586999 2015. június 3. 21:10
Válasz erre
indexkn.b
indexkn.b
images
images
index
index
99274097a1
99274097a1
LH-AN2
LH-AN2
129364
129364

Nem borzolom a kedélyeket tovább nemigazán érdekel itt senkit egy Ancsa.De megvan ez a D-FOKK(DM-SKK) volt itt nagyjavításon Nyíregyházán(1999-2000 körül). Valami "kormány gép" lehetett,érdekesek a kocka ablakok és a nagy fél buborék is.Itt már 2011-ben a régire átfestve visszaállítva, müködőképesen.
Pilatus 586988 2015. június 3. 16:56
Válasz erre
Tjoe 586981 2015. június 3. 14:51
Válasz erre
il3i
il3i
il5i
il5i

Ezt pedig nemrég követtem el.
Tjoe 586980 2015. június 3. 14:47
Válasz erre
Az EE 14473-ast. Van benne gyárilag Malév matrica.
Sennás 586978 2015. június 3. 14:44
Válasz erre
Fénykép0415
Fénykép0415

A színre nem jól emlékeztem a hagyományos "Interflug" piros-fehér de tényleg itt van(volt).
Sennás 586975 2015. június 3. 13:17
Válasz erre
Voltál a hangárban mostanság?Olyan régi emlékem van,talán volt ott bent egy An-2 ami Erich Honecker saját gépe lett volna.(talán az is sárga-fekete csak az NDK rombusz címerrel)De lehet csak lázálom volt.
Varjúbácsi 586974 2015. június 3. 13:08
Válasz erre
Bocs, még egy kérdés. Az A-modell-nek is van Il-14-ese, igaz másik verzió. Szerintetek melyiket érdemes beszerezni, ha Malévest szeretnék csinálni?
Varjúbácsi 586973 2015. június 3. 13:02
Válasz erre
PETI 586971 2015. június 3. 12:22
Válasz erre
Rumcájsz_52 586958 2015. június 3. 08:46
Válasz erre
Szia Varjúbácsi
Hobbyterra-n vannak fotók a fröccs-keretekről, ezek szerint nekem úgy tűnik süllyesztett panelvonalakkal készült, a doboz-grafikával ellentétben - és helyesen - négyágú légcsavarokkal. A részletezést nem vitték túlzásba, a motor nagyon gagyi, a futóművek is elég kezdetlegesek, szóval van tere a feljavításnak, ha valaki ebben a méretarányban is igényes. Az "átlátszó" alkatrészek úgy tűnik, némi polírozást igényelnek, kérdés, hogy segít-e ez, mert ha az anyaguk homályos, akkor biza bakfitty. Két sor matrica, egyik a dobozfedél, a másik kék törzs-csíkkal. Mindenesetre ritkaság, és azt hiszem egyhamar nem lesz másik.
Üdv R.
Varjúbácsi 586957 2015. június 3. 08:19
Válasz erre
Eastern_Express_14474
Eastern_Express_14474

Sziasztok!
Van valakinek infója erről a gépről? Milyen a minősége? Érdemes beruházni rá? Kösz a segítséget.
Sennás 586955 2015. június 3. 07:43
Válasz erre
Jó képek:-) Ezek itt készültek Nyírbe a reptéren?
Köszi
PETI 586945 2015. június 2. 20:49
Válasz erre
Sennás 586937 2015. június 2. 17:36
Válasz erre
migi 586936 2015. június 2. 17:32
Válasz erre
1545193_58811_2013a1301airporttaftanaz5copie
1545193_58811_2013a1301airporttaftanaz5copie

Ez a...
Sennás 586934 2015. június 2. 17:27
Válasz erre
0_6fb24_b2dff09d_XXL
0_6fb24_b2dff09d_XXL
9
9
17
17
25
25
0_824a9_e28f1b02_orig
0_824a9_e28f1b02_orig
10csnsk
10csnsk
73.150.1_diorama
73.150.1_diorama
022318
022318
1301814_85798_004
1301814_85798_004
2013-a-13-01-airport-taftanaz-5-copie
2013-a-13-01-airport-taftanaz-5-copie

Kösz fiúk a segítséget.Sajnálom kicsit.Diorámát nem gondoltam csak simán mondjuk vontatott volna valamit.Még egy kérdés utolsó képen mi lehet vontatmányként?
PETI 586927 2015. június 2. 16:22
Válasz erre
Általában beáll a helyére önerőből és kész. Ha már ráncigálni kell, akkor arra elég egy kistraktor is. Van ilyen képem, este felteszem. Üdv
lacipapa 586916 2015. június 2. 13:55
Válasz erre
Szervusz Gabi!
Az AN-2-est saját akkumulátoráról indítják!Az APA-5D-hez semmilyen esetben nincs köze!
Nem is vontatja,legfeljebb kézzel tologatják (ha muszáj).Sugár hajtású gépekhez (orosz)
alkalmazzák leginkább az APA-5D-t!
Sennás 586913 2015. június 2. 12:45
Válasz erre
Szia.Erre gondoltam mivel csillag motoros legfeljebb vontatni jó.Esetleg ilyen képed nincs?Van az AN-2 külön vontató rúdja amúgy?
PETI 586912 2015. június 2. 12:35
Válasz erre
Hahó! Sok értelme nem lenne mellé tenni, mert nem arról indítják. :)
Sennás 586902 2015. június 2. 10:32
Válasz erre
Sziasztok.Kérdezném AN-2 repülőhöz(nél) használnak(tak) APA-5D reptéri indítót?Vagy csak simán vontatásra?Semmilyen körülmények között nem tehetem mellé?
Köszi SENNÁS
mkornel 586863 2015. június 1. 15:24
Válasz erre
tristar
tristar

Kedves Repülőbarátok!

A segítségeteket szeretném kérni. Szeretnék készíteni egy British Airways felségjelzésű Tri Start. A gép és a matrica már megvan, mindössze a a színek RAL kódjaira lenne szükségem. Valaki esetleg tudja, hogy a képen látható összeállításnak mik a RAL kódjai?

Köszi szépen!
Üdv:
Kornél
5Norbi5 586746 2015. május 30. 21:15
Válasz erre
2_
2_
3_
3_

Üdvözletem!
Eladóvá vált az alábbi 1/144-es Airbus A380 Emirates makett.
8000Ft+Posta
A függőleges vezérsík matrica kicsit sérűlt!
Személyes átvétel Budapesten, más esetben előre utalás után posta megoldható.
Csere is érdekel 1/144-es utasszállító gépek, elsősorban DC-10-es, de más géptípusokról is szívesen fogadok ajánlatokat.
Érdeklődéseket a verkmannorbert@gmail.com címre várom.
Köszönöm, Norbert
Fóka 586742 2015. május 30. 20:52
Válasz erre
P 001
P 001

1 érdekesség: a mellékelt képen látszik, hogyan néz ki egy ilyen kézzel egyedileg készített törzs belülről. Hátul nem pókháló látható (bár amikor először megpillantottam, annak néztem, és félve vártam, hogy előmásszon a készítője), hanem elszabadult és odaragadt fonálszerű szálak. A kép még az ablakok kifúrása előtt készült. Az ablakok kialakításakor kiderült, hogy a falvastagság 2 és 5 mm között váltakozik. Mindazonáltal virágos a kedvem, ez igazi örömmakettezés lesz, fülig beleszerelmesedtem az A-model makettjeibe (v.ö.: "beléd estem, mint ló a gödörbe").
Fóka 586703 2015. május 30. 14:15
Válasz erre
P 002
P 002
P 003
P 003

Sziasztok!

Nekiláttam a Tu-114-esnek. Az A-model makettekben nekem a legnagyobb kihívást az utastér ablakai jelentik. A laminált műgyanta törzsön először is ki kell őket fúrni, majd a perem nélküli átlátszó ablakkorongokat valahogy rögzíteni benne. Ezen a hatalmas törzsön nem kevesebb, mint 67 ablak van. Egyelőre az egyik oldal fúrásával végeztem. Parányi, 1,5 mm-es marófejet használtam, ezzel pontos, akkurátus lukakat lehet kialakítani. Ennél a műveletnél feltétlenül érdemes valami védőmaszkot használni, mert az üvegszál-műgyanta keverék veszélyes, amint a levegőben szálldos.

Fóka
Rumcájsz_52 586421 2015. május 26. 11:50
Válasz erre
Ez már nem vicc, ez már keserű kacaj-kategória sajnos.
Cébés 586420 2015. május 26. 11:36
Válasz erre
Biztos nem az.De az ára az vicc kategória...
Lapi 586393 2015. május 25. 22:23
Válasz erre
Gerasimenko 586379 2015. május 25. 19:40
Válasz erre
Sziasztok! Régi Malévos festésnél, Tu-154-esen a svanc TamiyaSprayben TS-10-es vagy inkább TS-23-as lehet? Előre is köszönöm, itt mindig sok segítséget kapok!
zsocate 586357 2015. május 25. 14:36
Válasz erre
Szia!
Jól néz ki és egyedi lett. Szubjektív: nekem mindig valószínűtlenül hatnak a középszürke ablakmatricák, különösen a szélvédőnél.
üdv:
Chrisi 586349 2015. május 25. 13:49
Válasz erre
30. kép
30. kép
31. kép
31. kép
32. kép
32. kép
33. kép
33. kép
34. kép
34. kép
35. kép
35. kép

Sziasztok,

Elkészült.

Üdv,
Chrisi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.