<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
PETI | Adatlap | 588551 | 2015. július 3. 21:36 | ![]() | |
Fóka | Adatlap | 588544 | 2015. július 3. 19:36 | ![]() | |
Sziasztok! + + + Figyelem! A nyugalom megzavarására alkalmas hozzászólás következik + + + Azt hittem, hogy már csak a kész makettel fogok jelentkezni - de az Amodel másképp intézkedett, és most rendkívül nyűgös vagyok. A matrica használhatatlan! Hát nemtom, mi lelte az ukránokat, eddig az Amodel feltétlen híve voltam, de most éppen kiábrándultam belőle. A szélvédő-malőrön még túltettem magam, bár a típust kevéssé ismerők és a cégben megbízó makettezők számára a rosszul gravírozott ablakkeretek bizony élethűtlen repülőgép előállítását eredményezhetik, ld. az előző hozzászólást. De egy ilyen árfekvésű készletbe azért belerakhattak volna használható matricát. A színes darabok fecnikké foszlanak, az átlátszó alapúak (pl. a betűk és számok) nyúlnak és gyűrődnek, és mindegyik darab olyan, hogy a felületre való ráhúzás pillanatában elmozdíthatatlanul, beállíthatatlanul és alig eltávolíthatóan rátapadnak :-((( Gyárthatom le a cuccot magam, még szerencse, hogy bölcs előrelátással beszkenneltem felhasználás előtt. Az ötsávos (kék-fehér-kék-fehér-piros), cikcakkos ablakcsík festése sem lesz sétagalopp. Pedig már elterveztem, hogy holnapra elkészül :-( Fóka, dúl-fúl | |||||
Fóka | Adatlap | 588521 | 2015. július 3. 11:25 | ![]() | |
Íme egy kép arról, miképp sikerült helyrehozni a gyárilag teljesen elrontott szélvédőt. Mindenkinek javaslom, aki belekezd ebbe a makettbe, hogy végezze el ezt az átalakítást, mert a Tu-114-es "arckifejezését" (nemtok jobb szót) jelentősen megváltoztatják a rosszul kialakított ablakkeretek. A technológia meglehetősen egyszerű: csak lecsiszoltam az átlátszó darab vékonyka kereteit, átlátszóra políroztam 800-as majd 1200-as papírral és filckoronggal, aztán Tamiya maszkolószalag-darabokkal maszkolva fújtam fehérre. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 588519 | 2015. július 3. 11:08 | ![]() | |
Igen, ez valószínű, de akár ki is lehetett következtetni, hogy egyszercsak bekövetkezik :-) Íme pár kép. Megmutatom, hol tartok vele, hátha felismered jövőbelátó álmodból ;-) Már csak az apró tuning és a matricázás hiányzik. Csodálatos munka volt kisebb-nagyobb nehézségekkel, de ha az ember élete legnagyobb makettjét készíti (törzshossz: 73 cm) és az rá'dásul Tu-114-es, akkor az egész egy folyamatos eufória. A harmadik képen jól látszanak a méretei a többi 1:72-es maketthez képest. Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 588496 | 2015. július 2. 19:09 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 588335 | 2015. június 29. 16:52 | ![]() | |
Szia! Nezz korul az Amodel es a HAD haza tajan! Persze ha 72-est akarsz. Udv | |||||
Murmuc | Adatlap | 588333 | 2015. június 29. 16:38 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Tudom, volt már szó az oldalon a Li-2-esről de sajna nincs időm visszaolvasni. Szeretnék építeni egy "P" típust, gyárt valaki ilyet, vagy átalakítható DC-3-asból? Továbbá gyárt valaki, "malév, Maszovletes" matricát? | |||||
Szabi77 | Adatlap | 587728 | 2015. június 17. 21:27 | ![]() | |
newman! Szép lett nagyon az Iljusin! Szabi77 | |||||
Gabusch | Adatlap | 587669 | 2015. június 16. 22:47 | ![]() | |
Ja, hogy olyan is van. Köszi! | |||||
PETI | Adatlap | 587668 | 2015. június 16. 22:19 | ![]() | |
Szerintem írta, hogy Rusair. | |||||
Gabusch | Adatlap | 587665 | 2015. június 16. 22:08 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 587653 | 2015. június 16. 20:44 | ![]() | |
Hú de ...! Tudod, mit szoktunk ilyenkor mondani... :) Szép lett! | |||||
newman | Adatlap | 587605 | 2015. június 15. 20:43 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 587493 | 2015. június 13. 22:23 | ![]() | |
Hmm... | |||||
Fóka | Adatlap | 587491 | 2015. június 13. 22:20 | ![]() | |
És a helyzet fokozódik! Csiszolás közben a függőleges vezérsík tövében egy 3 x 0,5 cm-es területen betört a műgyanta borítás és az üvegszövet vált láthatóvá. Itt egy jókora légbuborék volt ugyanis az anyagban, és a műgyanta felület tojáshéjnyi vastagságú volt mindössze. Izgalmas ez az építés, de paradox módon egyre jobban élvezem. A típus nem csak nálam népszerű, a szimulátorozókat is megihlette, hogy mindenféle festésmintákkal alkossanak virtuális példányokat. A Google képkereső egy csomó ilyet kiadott, ízelítőnek mellékelek tízet. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 587471 | 2015. június 13. 15:25 | ![]() | |
Íme 1 újabb kép, most csináltam direkt olyan beállításban, ami talán a csíkozásnál is jobban szemlélteti, hogy rendben van az ablaksor. | |||||
Fóka | Adatlap | 587467 | 2015. június 13. 15:16 | ![]() | |
Szia Vackor! Bocs, ha 1/2-reérthető voltam, a vonalak egymással és a makett vonalaival (ablaksor és a törzs kontúrja alul és felül) párhuzamosak, nem pedig a kép szélével. A képszerkesztőm (klasszikus, 3.1-es Windowshoz készült PaintShop.pro) ilyenkor lépcsőseket csinál. (Hagyománytisztelő vagyok, a maroktelefonom Nokia 5110-es.) A meleget jól bírom, sőt szeretem - éppúgy, mint az Amodel maketteket, nem is értem, hogyan inoghatott meg a bizalmam. Levezeklem egy élménydús építéssel. Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 587465 | 2015. június 13. 14:50 | ![]() | |
Szia Fóka ! Lehet, hogy a nagy meleg okozza, de mintha a párhozamosaid kissé lépcsőzetesek lennének...(lehet, hogy csak nekem). Esetleg az is megoldás, hogy ez egy olyan alváltozat - amiből csak egy db készült - aminek emelkedik egy kicsit az ablaksora. A 104-esnél sincs minden ablak egyvonalban. | |||||
Fóka | Adatlap | 587462 | 2015. június 13. 13:41 | ![]() | |
- - - B R É K I N G - - - (...ha van még valaki, aki még nem unja az "emelkedő ablaksor" kérdéskört) Mégsem emelkedik! Addig-addig nézegettem, amíg egyre jobban elbizonytalanodtam, végül párhuzamos vonalakat szerkesztettem a képre, és lám, párhuzamos minden! Jól elnéztem, biztos a korral jár. Vissza kellene vonulnom :-( Na mindegy, akkor marad a pilótafülke ablakainak javítása (hacsak azt is el nem néztem...) | |||||
newman | Adatlap | 587457 | 2015. június 13. 11:17 | ![]() | |
Az "emelkedő ablaksor" alig észrevehető így. Az viszont valószínű, hogy a kész maketen jobban fog látszódni, ha felrakod a matricacsíkokat az ablaksor alá.. Hiába, nem könnyű az utasgépépítők élete... | |||||
Fóka | Adatlap | 587425 | 2015. június 12. 16:48 | ![]() | |
"emelkedő ablaksor" - az utastér hátsó harmadának ablaksora, amiről az 587317-ben sopánkodtam, hogy hátrafelé emelkedik. | |||||
Fóka | Adatlap | 587424 | 2015. június 12. 16:46 | ![]() | |
Fóka | Adatlap | 587423 | 2015. június 12. 16:33 | ![]() | |
Igen, íme a forrás: www.airlinercafe.com/photo_10512.details.large És sajnos a pilótafülke ablakkeretei az én példányomon is így vannak kialakítva, ezért kell átalakítanom. A linken a kép alatti Previous és Next gombokkal még pár kép előhívható ugyanerről a makettről. Fóka | |||||
newman | Adatlap | 587372 | 2015. június 11. 21:55 | ![]() | |
Az biztos, hogy Amodel a képen? Nekem valami igénytelenebb makettnek tűnik. Egy panelvonal sem látszik és az Amodelen azért azok elég határozottak... | |||||
PETI | Adatlap | 587325 | 2015. június 11. 13:31 | ![]() | |
Szia Fóka! Hát ez elég gáz valóban... Köszi, hogy megosztottad ezt a hasznos észrevételt. A szélvédő hibájának orvoslása szerintem jó eredményt fog hozni, az ablaksorok emelkedése pedig talán nem olyan hatalmas egy 70cm-es makettnél. De azért érdemes odafigyelni. Pedig az Amodel igényes az ilyesmire... | |||||
Fóka | Adatlap | 587318 | 2015. június 11. 11:20 | ![]() | |
...az előzőben látható képen nem az én makettem látszik, hanem egy neten talált példány. Az enyém még csak éppen kezd összeállni. | |||||
Fóka | Adatlap | 587317 | 2015. június 11. 11:17 | ![]() | |
Sziasztok! Kezd összeállni a Tu-114-es, és sajnos nem hallgathatok el pár kritikai észrevételt. Eddig feltétlen híve voltam az Amodelnek, de ezen a horribilis árú maketten két elképesztő hibát is találtam. Az egyik, a könnyebben orvosolható: a pilótafülke üvegezését teljesen elrontották. A képen középen látható a makett, mellette két oldalt a valódi. Mivel ez a rész egy egybeöntött átlátszó alkatrész, azt fogom tenni, hogy lecsiszolom a szerencsére pozitív vonalú ablakkereteket, polírozom és a helyes formában maszkolom majd. A másik gond azonban nagyobb, és egyelőre fogalmam sincs, mit kezdek vele: a törzs jobb oldalán a hátsó utastér ablaksora hátrafelé enyhén emelkedik. Kissé (illetve inkább szörnyen) letört vagyok, mert már túl vagyok a kis átlátszó, perem nélküli korongok (68 db) beillesztésén. Az emelkedés 1-1,5 mm, tehát nem nagy, de észrevehető. Hát itt tartok... Fóka | |||||
Alexandros | Adatlap | 587006 | 2015. június 3. 22:25 | ![]() | |
Szia Bandi! Ha kell a Maléves,írjál.Nekem is az van meg. Üdv. S. | |||||
PETI | Adatlap | 587003 | 2015. június 3. 21:30 | ![]() | |
Ez most biztos nincs itt. | |||||
PETI | Adatlap | 587002 | 2015. június 3. 21:30 | ![]() | |
Nem ugyanaz a két makett. | |||||
Szabi77 | Adatlap | 587000 | 2015. június 3. 21:19 | ![]() | |
Sziasztok! Nem akarok beleszólni,de a két gyártó IL-14-e nem ugyanaz! www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/11178-ilyushin-il-14p-amodel.html hobbyterra.com/product/plastic-model-1-144-transport-aircraft-il-14t-eastern-express-14473.html Az EE IL-14T-nek a törzse teljesen más az M-hez képest is mert azon nagyobb a raktérajtó is szerintem! Szabi77 | |||||
Sennás | Adatlap | 586999 | 2015. június 3. 21:10 | ![]() | |
Nem borzolom a kedélyeket tovább nemigazán érdekel itt senkit egy Ancsa.De megvan ez a D-FOKK(DM-SKK) volt itt nagyjavításon Nyíregyházán(1999-2000 körül). Valami "kormány gép" lehetett,érdekesek a kocka ablakok és a nagy fél buborék is.Itt már 2011-ben a régire átfestve visszaállítva, müködőképesen. | |||||
Pilatus | Adatlap | 586988 | 2015. június 3. 16:56 | ![]() | |
Az A modell és az EE ugyan az ! | |||||
Tjoe | Adatlap | 586981 | 2015. június 3. 14:51 | ![]() | |
Tjoe | Adatlap | 586980 | 2015. június 3. 14:47 | ![]() | |
Az EE 14473-ast. Van benne gyárilag Malév matrica. | |||||
Sennás | Adatlap | 586978 | 2015. június 3. 14:44 | ![]() | |
A színre nem jól emlékeztem a hagyományos "Interflug" piros-fehér de tényleg itt van(volt). | |||||
Sennás | Adatlap | 586975 | 2015. június 3. 13:17 | ![]() | |
Voltál a hangárban mostanság?Olyan régi emlékem van,talán volt ott bent egy An-2 ami Erich Honecker saját gépe lett volna.(talán az is sárga-fekete csak az NDK rombusz címerrel)De lehet csak lázálom volt. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 586974 | 2015. június 3. 13:08 | ![]() | |
Bocs, még egy kérdés. Az A-modell-nek is van Il-14-ese, igaz másik verzió. Szerintetek melyiket érdemes beszerezni, ha Malévest szeretnék csinálni? | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 586973 | 2015. június 3. 13:02 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 586971 | 2015. június 3. 12:22 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 586958 | 2015. június 3. 08:46 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi Hobbyterra-n vannak fotók a fröccs-keretekről, ezek szerint nekem úgy tűnik süllyesztett panelvonalakkal készült, a doboz-grafikával ellentétben - és helyesen - négyágú légcsavarokkal. A részletezést nem vitték túlzásba, a motor nagyon gagyi, a futóművek is elég kezdetlegesek, szóval van tere a feljavításnak, ha valaki ebben a méretarányban is igényes. Az "átlátszó" alkatrészek úgy tűnik, némi polírozást igényelnek, kérdés, hogy segít-e ez, mert ha az anyaguk homályos, akkor biza bakfitty. Két sor matrica, egyik a dobozfedél, a másik kék törzs-csíkkal. Mindenesetre ritkaság, és azt hiszem egyhamar nem lesz másik. Üdv R. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 586957 | 2015. június 3. 08:19 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 586955 | 2015. június 3. 07:43 | ![]() | |
Jó képek:-) Ezek itt készültek Nyírbe a reptéren? Köszi | |||||
PETI | Adatlap | 586945 | 2015. június 2. 20:49 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 586937 | 2015. június 2. 17:36 | ![]() | |
migi | Adatlap | 586936 | 2015. június 2. 17:32 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 586934 | 2015. június 2. 17:27 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 586927 | 2015. június 2. 16:22 | ![]() | |
Általában beáll a helyére önerőből és kész. Ha már ráncigálni kell, akkor arra elég egy kistraktor is. Van ilyen képem, este felteszem. Üdv | |||||
lacipapa | Adatlap | 586916 | 2015. június 2. 13:55 | ![]() | |
Szervusz Gabi! Az AN-2-est saját akkumulátoráról indítják!Az APA-5D-hez semmilyen esetben nincs köze! Nem is vontatja,legfeljebb kézzel tologatják (ha muszáj).Sugár hajtású gépekhez (orosz) alkalmazzák leginkább az APA-5D-t! | |||||
Sennás | Adatlap | 586913 | 2015. június 2. 12:45 | ![]() | |
Szia.Erre gondoltam mivel csillag motoros legfeljebb vontatni jó.Esetleg ilyen képed nincs?Van az AN-2 külön vontató rúdja amúgy? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
:(:(:(
Bravó, ez az előre beszkennelés azért nagyon nagy ötlet volt! Már éppen akartam ajánlani, hogy beszkennelem neked az én példányomat.
Üdv