<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
radir | Adatlap | 580013 | 2015. március 1. 16:14 | ||
Sennás | Adatlap | 579869 | 2015. február 28. 10:31 | ||
Sziasztok.Van tudomása valakinek ez a Horthy--Hitler kép hol készült és mikor?Magyar földön vagy kint Németben?Illetve a Merci 770K amit az ICM (No.35534)gyárt abból építhető-e ilyen Cabrio?Van olyan kép amin Hitler ilyenben ült?Vagy Ő ilyet nem használt? Köszönet SENNÁS | |||||
gaunt1 | Adatlap | 579651 | 2015. február 26. 13:35 | ||
Nem baj. Legalább jól néz ki! :) Amúgy is mindegy, mert már le van festve a makett ilyenre. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579644 | 2015. február 26. 12:39 | ||
A terepminta is hasraütés-szerű a grafikán... :-( | |||||
gaunt1 | Adatlap | 579641 | 2015. február 26. 11:56 | ||
A grafika nem a Dragontól származik, csak a terepminta ugyanaz. Akkor így már minden világos, nem fogom feltenni a hadosztályjelzést. Köszi a segítséget! :) | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579637 | 2015. február 26. 11:22 | ||
A grafikákkal - és különösen a Dragonéval - nem érdemes foglalkozni. A "Hohenstaufennek" szinte biztos, hoyg nem volt zimmeritezett Pz.IV70-e... Haodzstályjelzést én nemigen láttam olyan páncéloson, ami részt vett a "Frühlinserwachen" hadműveletben (ahogy Ádám írta, el kellett őket tűntetni) | |||||
romsitsa | Adatlap | 579632 | 2015. február 26. 10:31 | ||
Emlékeim szerint a Frühlingserwachen előtt minden alakulatazonosítót el kellett tüntetni mindenhonnan, valószínű, hogy nem viseltek hadosztályjelzést a kocsik. Üdv Á | |||||
gaunt1 | Adatlap | 579624 | 2015. február 26. 09:30 | ||
A 9. "Hohenstaufen" SS-páncéloshadosztálynak jelenlegi ismeretein szerint Magyarországon nem volt Jagdpanzer IV-e, csak Pz.IVL70(V)-je - amiket ismerek, azokon volt harcászati azonosítószám is. Igen, Pz.IV/70(V),csak hajlamos vagyok azt is Jagdpanzer IV-nek nevezni... :D Konkrétan erre a vadászpáncélosra gondoltam, és bár a Dragon a két Balkenkreuz-on kívül más jelzést nem tüntet fel, viszont a matricalapon rajta van a hadosztály jelvénye, két változatban is. rctanksaustralia.com/images/picassa/jagdpanzercamo/images/jagdpanzer_iv___9th_or_12th_ss_panzer_division__hungary__1945.jpg | |||||
gábor76 | Adatlap | 579587 | 2015. február 25. 17:41 | ||
Köszönöm a válaszokat | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579578 | 2015. február 25. 14:38 | ||
Ez IS szerepet játszhatott a dologban, de ez a téma már komoly metallurgiai ismereteket kíván. Nekem megvan a cikkben említett amerikai elemzés a különböző páncélok elemzéséről, párszor át is rágtam magam rajta, de mélyebben nem mernék belemenni, mert nagyon szegényesek az ismereteim ezzel kapcsolatban. Amit kihámoztam belőle, hogy a háború előrehaladtával valóban gyengült a német páncél minősége (elsősorban a magnézium hiánya miatt, amit vanádiummal helyettesítettek). Ez meg az elfoglalt területek elveszítésének, a Szövetséges légierők bombázásainak, stb. volt köszönhető. Ugyanígy, csökkent a gyártási minőség színvonala is... A lenti esetekben azonban ez irreleváns. Azért kellett azokat a bizonyos belső gumírozású fémgörgőket alkalmazni, mert a hagyományos görgők gyakorlatilag ledarálódtak a súly miatt (bazinagy löveg, bazinagy felépítmény). Szerintem nem véletlen, hogy a "mezei" Pz.IV-eken és Jg.Pz.IV-eken nem használtak ilyen fémgörgőket - nem volt rá szükség. A lentebb általam említett Pantherek esete picit más tészta - ott valószínűleg tényleg az volt a cél, hogy csökkentsék a gumi felahsználást, mert abból is kevés volt. Kipróbálták - nem jött be. Gondolom a lánctalp kialakítása (ami a Panthernél eleve kényes volt az átlapolt futógörgők maitt) is sokat számított. És minden bizonnyal ez (a lánctalp kialakításának változtatása) érhető tetten a Pz.IV esetében is: az emlegetett orr-nehéz dögökhöz nem az áttört vezetőtarajú lánctagokat használták, hanem a telieket - feltételezem, azok strapabíróbbak voltak a fémgörgőkkel szemben... | |||||
Commissar | Adatlap | 579575 | 2015. február 25. 13:54 | ||
Azért az alapanyagok hiánya rányomta a bélyegét minden gyártott járműre. Olvastam egy cikket a múltkor a német páncélzat minőségéről és eléggé lelombozó volt. Nem tudom mennyire hiteles, de azt írja, hogy a minőség már a háború kezdetétől eléggé változó volt és gyakran tört és repedezett a páncél a lepattanó találatoktól is, az átmenők pedig nagy darabokat téphettek le belőle, a hegesztések pedig szétváltak. Ez az a cikk: ftr.wot-news.com/2014/02/06/on-german-armour/ | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579574 | 2015. február 25. 13:24 | ||
A kettő együtt ütötte egymást - más páncélosoknál nem feltétlenül jelentett ez gondot. Lásd Tiger IIB vagy a kései Tiger E A 9. "Hohenstaufen" SS-páncéloshadosztálynak jelenlegi ismeretein szerint Magyarországon nem volt Jagdpanzer IV-e, csak Pz.IVL70(V)-je - amiket ismerek, azokon volt harcászati azonosítószám is. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 579573 | 2015. február 25. 13:00 | ||
Amúgy nem lehet, hogy inkább a lánctalpakkal volt probléma és nem a fémgörgőkkel? A T-64-eseken is fémgörgők vannak, és nem hallottam még, hogy ez problémát okozott volna (leszámítva a vibrációt aszfalton) Más: A Hohenstaufen Magyarországon bevetett Jagdpanzer IV-esein volt e valamilyen jelölés a szokásos Balkenkreuz-on kívül? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579560 | 2015. február 25. 10:06 | ||
Ez nagyjából úgy nézhetett ki, hogy megcsinálták a Stu.Pz. IV-t hagyományos görgőkkel, aztán rájöttek, hogy biza' orrnehéz a verda és a súly gyilkolja a gumit. Ekkor kitalálták, hogy megpróbálkoznak a belső gumírozású fémgörgőkkel. Valószínűleg ment is a dolog, csak éppen ezek a görgők felettébb gyilkolták a lánctalpat (lásd. M.A.N. gyártású Pantherek, amelyek szintén ilyen rendszerű futőgörgőkkel lettek felszerelve - törték a vezetőfogakat). A körülményekhez képest valószínűleg igyekeztek megtalálni a legoptimistább megoldást - a "muszáj-helyekre" fémgörgőt raktak, a maradékra hagyományosat. Az már egy másik kérdés, hogy a harcjárművek alkalmazása során (értsd: az alakulatoknál) sérülés/találat/behatás miatt sérült valamelyik görgő és az adott helyzetben és időpontban csek egy másik fajtával tudták pótolni. Valószínűleg a Panzer Tracts "Sturmpanzer" kiadványa lehet a megoldás a kérdésre (legalábbis közel a leghitelesebb), az viszont nekem nincs meg (még). | |||||
gaunt1 | Adatlap | 579559 | 2015. február 25. 09:52 | ||
Bocsi, hogy beleszólok. A sturmpanzer.com ezt írja: "Steel wheels it appears were introduced with the Series 4 production; they do not however follow a consistent and discernable pattern. One of the first Series 4 produced that can be seen in factory photos shows an all steel wheel setup but there are also instances of all rubber wheels and then some very late Sturmpanzer with only 4 steel wheels per side. It seems to me that they began with the idea of all steels wheels and then shortages (or maybe weight issues) caused them to rethink the strategy and reduce this to 4 per side. The occasional instances of no steel wheels being available could have caused the odd no steel wheel sample." | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579550 | 2015. február 25. 07:54 | ||
Ebben az a legcikibb, hogy a terepszínűről készült kép nekem is megvan... Ennyit rólam. Kérdés, hogy mennyire terjedhetett el. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579539 | 2015. február 24. 22:17 | ||
Szia Peti, én találtam képet róla. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579534 | 2015. február 24. 21:32 | ||
Öööö - ebben az esetben szó nincs korai/kései változatról. Ezek ún. belső gumírozású fém futógörgők voltak, és valóban azért lettek kitalálva, mert a Pz.IV70(V) és Pz.IV70(A) vadászpáncélosok, illetve a Stu.Pz.IV rohampáncélosok orrnehezek voltak. Ahogy TAMÁS78 írta, a Pz.IV70(V) első kettő, a Pz.IV70(A) és a Stu.Pz.IV első négy tengelyére szereltek ilyeneket. De ez szükségmegoldás volt! Fényképek tanúsága szerint ez annyiban variálódhatott, hogy ha esetleg ez a görgő megsérült, akkor hagyományos görgőre cserélték. Rajzasztalon létezett a Stu.Pz.IV-nek olyan változata, amelynek az összes görgőjét ilyenre cserélték, de nem valósult meg. Mivel ez a belső gumírozású görgő sem volt igazán jó megoldás, nem valószínű, hogy hagyományos görgőt ilyenre cseréltek volna - ezidáig én a felsorolt három típuson kívül más páncéloson még nem láttam. Nem igazán tett jót a lánctalpnak... | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579531 | 2015. február 24. 21:05 | ||
Most nézem, hogy Brummbären lehetett mind acél. Az első kettő meg elvileg az IV/70 (V)-re, az első négy pedig a IV/70 (A)-ra igaz. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579529 | 2015. február 24. 21:00 | ||
Tudtommal a "fejnehéz" járműveken alkalmazták (Panzer IV/70 (A), Panzer IV/70 (V), Brummbär), és mindig oldalanként az első két vagy négy görgő volt ilyen, mármint gumírozás nélküli, acélperemes. Én más járművön, azt hiszem még nem láttam. Aztán persze gondolom felkerülhetett másra is szükség esetén, akár van róla fotódokumentáció, akár nincs. | |||||
gábor76 | Adatlap | 579527 | 2015. február 24. 20:48 | ||
De alkalmazták vegyesen a régivel ha igaz. mint itten:www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/brummbar/Brummbar_number_222_1945.jpg vagy itt en.valka.cz/files/jagdpanzer_iv__5__306.jpg Ennek az eloszlásnak volt rendszere?milyen arányban alkalmazták a régi és új görgőt?Mitől függött? Hummel vagy Nashorn kaphatott ilyen késői görgőt? | |||||
romsitsa | Adatlap | 579525 | 2015. február 24. 20:39 | ||
Nyolc-nyolc futógörgőt, három-három visszafutót, egy-egy meghajtó és láncfeszítő görgőt raktak fel oldalanként. Pótgörgőből két futót raktak a bal oldali tárolóba. Ennél több is lehetett, de ez nem volt szabályozva. Visszafutót, meghajtó és láncfeszítő görgőkből nem hordtak pótlást. Üdv Á | |||||
gábor76 | Adatlap | 579512 | 2015. február 24. 19:12 | ||
Üdv! a kései P IV görgők felhelyezésének volt valami rendszere?Hogy mennyit és hova raktak,mely típusokra? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 579464 | 2015. február 24. 04:32 | ||
Köszönöm szépen az infót! Már el is kezdem tervezni a makettjét, találtam róla pár dolgot! Üdv. | |||||
Emerick | Adatlap | 579410 | 2015. február 23. 15:21 | ||
Üdv! Borgward B1000 kisáruszállítóról van szó. I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 579398 | 2015. február 23. 11:35 | ||
Talán ilyesmi lehetett? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 579357 | 2015. február 22. 17:25 | ||
Commissar | Adatlap | 578904 | 2015. február 16. 14:51 | ||
Üdv! Nekem az RB Model lőszerei tetszenek és árban is jók. A Hetzer lövege ugyan azt a gránátot használta, mint a hosszú csövű Pz IV és a Stug család (kwk 40 és stuk 40 lövegek). | |||||
mcs | Adatlap | 578638 | 2015. február 13. 20:30 | ||
Sziasztok! Abban kérném segítségeteket, hogy 1/35-ös Hetzer-hez keresek lőszeres dobozokat, valamint lőszert. Mely gyártó termékeit kereshetem nagy bizalommal? Köszönöm előre is. Üdv: mcs | |||||
Szamuráj | Adatlap | 578486 | 2015. február 12. 08:40 | ||
Örülök, hogy akkor van esélye a C 251-esnek berlinivé válnia, bár közel 3 hónapja rendszeresen tanulmányozom a korabeli fotókat a témában, ezidáig nem sikerült rátalálnom. Van D verzióm, de az már foglalt, a Friedrichstrassén kiégett és le.IG-18-as 75 mm-es löveget vontató példánynak szánom. Berlini 251/D drillingről már videó felvételt is találtam, amikor a háború után kis gyerkőcök másznak fel rá, és egy fotót, amin orosz katonák pózolnak mellette, még egy katonanő is van a képen, biztos Olga. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 578410 | 2015. február 11. 10:53 | ||
Hmmm... ELŐFORDULHATOTT/MEGTÖRTÉNHETETT. 50-50% Sem igazolni, sem cáfolni nem tudom. (Bár az igazsághoz hozzá kell tennem, hogy nem igazán ástam bele magam a berlini sztoriba még.) | |||||
vfrtom | Adatlap | 578409 | 2015. február 11. 10:43 | ||
Tehát egy csak számmal ellátott Ausf. C. simán lehet `45 Berlinbe tenni? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 578401 | 2015. február 11. 09:56 | ||
Öööööööööööö... izé. A linkelt oldalon valóban van egy Ausf. C "Drilling", de annak semmi köze a "Peiper" harccsoporthoz. Nekik -eddigi szerény kutakodásaim alapján - Ausf. D-ik voltak. Az már csak külön érdekesség, hogy a legtöbb "Drilling"-jük nem is volt igazi Sd.Kfz.251/21, hanem tábori sufni-tunning járgányaik voltak: mezei 251/1-be építettek be tábori körülmények között "Drilling"-eket. Ezeket arról lehet megismerni, hogy nincsenek rajtuk azok a jellegzetes keskeny páncéllemezek. Szóval, Szamuráj, ha egy Sd.Kfz. 251/21 Ausf. D-d van, akkor abból hipp-hopp lehet olyan járgányt csinálni, amilyen a "Peiper" harccsoportnak volt, de ha Ausf. C-d van, akkor ... passz. Az tény, hogy valahol a nyugati fronton került bevetésre, de legjobb tudomásom szerint nem 1944 decemberében, az 1. "LAH" SS-páncéloshadosztály sávjában. A berlini Sd.Kfz.251 Ausf. C kérdése továbbra is nyitott - még mindig nem akadtam nyomára, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehetett a városban vagy a környékén az ostrom ideje alatt. Mint írtam korábban, akárcsak a többi hadsereg katonái, a németek is azt használták, amijük volt. Márpedig számos Ausf. C megmaradhatott 1945 tavaszáig. (Márpedig megmaradhatott, hiszen gyönyörű fekete-fehér, és színes dokumentun is létezik például, amin Sd.Kfz.251 Ausf. B látható 1945 tavaszán, cseh területen! Meg a már említett Ausf. C Budapest ostrománál.) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 578399 | 2015. február 11. 09:55 | ||
this wreck may in fact be a field-modified vehicle, along the lines of this Ausf C version which was also lost on the western front: Ez a fotó tévesztett meg, most olvasom, nyugati fronton szolgált, ez elég tág, de az biztos, hogy hadszíntéri átépítés. Alatta meg la Gleize kiírás, Belgium, jaj, most mi van? :) | |||||
vfrtom | Adatlap | 578397 | 2015. február 11. 09:51 | ||
Viszont lentebb a következö kép egy Drilling Ausf. C. igaz tábori átalakításnak írja. | |||||
vfrtom | Adatlap | 578395 | 2015. február 11. 09:48 | ||
De ez Ausf. D. nem? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578393 | 2015. február 11. 09:33 | ||
Keresgéltem egy kicsit, nem ez lenne az? www.network54.com/Forum/571595/thread/1191324661/last-1221985305/SdKfz+251-21+of+Kampfgruppe+Peiper | |||||
Szamuráj | Adatlap | 578386 | 2015. február 11. 08:52 | ||
Nekem is a nagy fehérség, pedig nagyon jó lenne megtudni valamit erről a verzióról. Már nagyon várja a dobozban az alany, hogy megépítsem. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 578383 | 2015. február 11. 08:18 | ||
Nekem csak egy szééééééééééép, tiszta fehér oldalt mutat... :-( | |||||
romsitsa | Adatlap | 578361 | 2015. február 10. 18:46 | ||
Szerintem ez lenne az. Hogy mitől Ardennek, az jó kérdés. www.network54.com/Realm/daintree64/251_21CfieldmodArdennes.jpg Üdv Á | |||||
Commissar | Adatlap | 578348 | 2015. február 10. 16:47 | ||
Az Ausf. C-ből Drilling? Nem csak a D-kből csináltak 1944-ben? Persze, most nem a prototípusra gondolok, az egy C volt. Persze tábori sufni-tunning verzió nincsen kizárva. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 578250 | 2015. február 9. 12:15 | ||
Sd.KFz.251/1 Ausf. C "Drilling" az Ardennekben? Kinek volt olyan? | |||||
Szamuráj | Adatlap | 578244 | 2015. február 9. 11:02 | ||
Szia Laac, eddig én is eljutottam. 251/D-ről tudok, több verzió is megfordult Berlinben 1945 áprilisában, engem a 251/C érdekelne. Azt is tudom, hogy drillinges C verzió szolgált az Ardennekben, de a 9. hadsereg vagy Nordland SS egységeknél szolgáltak-e 251/C-ék, arról semmit nem tudok, egyelőre, jó lenne, mert berlini témában makettezem jó ideje. Van egy öreg Tamiya 251/C-ém, szeretném felhasználni. Üdv. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 578240 | 2015. február 9. 10:13 | ||
Aha, csak ami itt meg van nyitva, az egy Sd.kfz. 250 Neu. | |||||
Laac | Adatlap | 578238 | 2015. február 9. 08:31 | ||
Laac | Adatlap | 578237 | 2015. február 9. 08:30 | ||
Tessék: https://www.google.hu/search?q=Sdkfz-251/C&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=a2HYVM2HMpPPaKS2gKgB&ved=0CCAQsAQ&biw=1600&bih=775#tbm=isch&q=Sdkfz-251%2FC+berlin&imgdii=_&imgrc=2wEaSNUnarB_3M%253A%3BAKP9iN-IwqrhCM%3Bhttps%253A%252F%252Ffarm9.staticflickr.com%252F8443%252F7989992447_3602e538e5.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.flickr.com%252Fphotos%252F82596826%2540N03%252F7989992447%252F%3B1024%3B749 | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 578236 | 2015. február 9. 08:22 | ||
Szia! Én ugyan fényképet még nem láttam róla, de simán elképzelhető, hogy volt - ha Budapesten, az ostrom alatt alkalmaztak (szegecselt !) Ausf. C-t, akkor Berlinben is teljesen hihető ilyesmi. Valóban igaz, hogy az utolsó időszakban mindent bevetettek, amit a sufniban találtak... bp | |||||
Szamuráj | Adatlap | 577939 | 2015. február 5. 15:33 | ||
Szevasztok! Segítséget kérnék. 1945-ben, Berlinben volt Sdkfz-251/C? D-ről tudok, hogy szolgált. Üdv | |||||
cimber | Adatlap | 577707 | 2015. február 2. 11:50 | ||
Köszönöm! | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 577701 | 2015. február 2. 10:16 | ||
cimber! Passz! Tudomásom szerint a környéken a 24. páncéloshadosztály tevékenykedett, nekik Pz. III/IV, StuG. III és Pz. IV70(A) páncélosaik voltak. Ezek mindegyike ilyen lámpával votl felszerelve gyárilag. (De Bosch-lámpát láttam már lövészpáncéloson is, szóval elég nehéz beazonosítani az adott példányt.) Ufi! A zárt küzdőterű német harcjárművek belseje elefántcsontszínűre votl festve. A nyílászáró elemek kivűlrúl ltáható részei (pl. a kérdéses ajtók belső fele) ugyanolyan festést kapott, mint a jármű külső felülete. (Legalábbis 1944 őszéig, akkor már kicsit katyvaszosabb volt a téma, de az egy másik történet.) bp |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok.A linken látható Jagdpantherrel lenne néhány kérdésem
-milyen álcázó festés van rajta, (nem igazán látom,hogy ez szürke vagy zöld) -továbbá az álcázó növényzetet a test körül futó huzal tartja?
Nem nagyon látok rajta hasábkeresztet és harcászati azonosítót sem -ezek nem is voltak rajta?
A kép alatt ez olvasható, hogy 116. Pz.div. et 130 panzer lehr
-másik fórumon viszont ezt írták a kép mellé:B s.Pz.Jg.Abt. 654, Winterberg März 45 Remagen-Brückenkopf