<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
PeKo Publishing | Adatlap | 581818 | 2015. március 20. 15:41 | ![]() | |||||||||||
Nekem inkább a benzines kanna tartójának tűnik... Előzmény: (581817) Sennás 2015. március 20. 15:01 | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 581817 | 2015. március 20. 15:01 | ![]() | |||||||||||
A vezető előtti lépcső "dupla" fellépő gyári vagy van ilyen Német teherautó? | |||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 581811 | 2015. március 20. 14:38 | ![]() | |||||||||||
Az 5. képen esélyes, hogy nem Opel van, a vezetőfülke hátsó falának íve a tetőnél nekem nem igazán Opeles. | |||||||||||||||
kera | Adatlap | 581795 | 2015. március 20. 12:44 | ![]() | |||||||||||
Köszi mindenkinek a gyros választ! Varjúbácsi 5. képén lévő járműre gondoltam, elsősorban ilyen fog készülni, ez a 4 csövű Flak 38 a "normál" teherautón, amit az Italeri is gyárt. "az Italeri Opelhez kicsit nagy a Vierling...az Italeri Oplere meg egy Falk 30-at vagy Flak 38-at." igen, pont a 38-sra gondoltam. "Az ICM-re mondjuk egy Italeri Bredát raknék," ennek utánanézek rögvest, jó ötlet! keresek még valami könnyebb ágyút képek alapján, amilyen tutira volt, bár amit a háború végén műveltek a házasítás terén... | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 581783 | 2015. március 20. 11:58 | ![]() | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 581780 | 2015. március 20. 11:37 | ![]() | |||||||||||
Nem nagyon láttam kerekes német járművet hólánccal. Az amerikaiak viszont orrba-szájba használták sárban is, így gondolom működőképes megoldás. Üdv Á | |||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 581778 | 2015. március 20. 11:34 | ![]() | |||||||||||
Hello, az Italeri Opelhez kicsit nagy a Vierling, Mercedes Maultierre rakták leginkább meg céljárművekre, ezek terhelhetősége minimum egy vagy két tonnával nagyobb volt mint az Opelé. Az ICM-re mondjuk egy Italeri Bredát raknék, az Italeri Oplere meg egy Falk 30-at vagy Flak 38-at. Üdv Á | |||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 581776 | 2015. március 20. 11:27 | ![]() | |||||||||||
CsAndris | Adatlap | 581774 | 2015. március 20. 10:43 | ![]() | |||||||||||
kera | Adatlap | 581773 | 2015. március 20. 10:23 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok! Opel Blitz + Flak párost tervezek építe(t)ni, eddig van Italeri Opelem, amire kerül egy Flakvierling 38-as négycsövű verzió, ez úgy tudom biztosan volt, de szereztem egy ICM Typ-2-5-32-1-5-to-WWII-German-Light-Truck tehert is. Erre nem nagyon fér fel a 38-as, így gondolom iylen verzió nem volt. Adnátok ötleteket, hogy Opelen milyen ágyúk voltak ill. milyen beszerezető típuson milyen építményt lenne érdemes építeni? előre is köszi! KL | |||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 581113 | 2015. március 11. 21:11 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok! Van esetleg valakinek infoja, mondjuk fotok alapjan, hogy a nemetek a tel vegi saros terepen meddig alkalmaztak a kerekes jarmuveken holancot? Ertve ezalatt, hogy tavasszal esetleg meg a dagonyas saros utakon fent lehetett a holanc? Koszi szepen! | |||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 580847 | 2015. március 9. 11:29 | ![]() | |||||||||||
Persze, ez teljesen egyértelmű. Csak egyben utalni akartam egy másik történelmi agymenésre is. :) | |||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 580844 | 2015. március 9. 10:37 | ![]() | |||||||||||
A kommerek sok történelmi emléket elpusztítottak, az biztos, de abba gondoljatok bele, hogy 1945-ben Magyarország összes hídja fel volt robbantva, majdnem az összes vasútja el volt pusztítva, jóhogy nem rakosgatták a Pzmittudoménmiket azon az alapon, hogy majd a makettezőknek 70 év múlva milyen jó lesz, addig meg acél híján majd átevickélünk valahogy a Tiszán tutajjal. Híd, sín, mozdony formájában élnek a Tigrisek tovább. | |||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 580795 | 2015. március 8. 20:21 | ![]() | |||||||||||
A Fortepan.hu nagyon jó oldal! De érdemes rá keresni szülő városunkra, vagy éppen ahol lakunk. Székesfehérvárról is kutattam régi képeket meglepő, hogy mik kerültek elő. A 10-es huszárok szobrának sorsát végig lehet követni a felavatásától napjainkig. Pedig a felavatási helyéről elvitték, majd tovább, és tovább vitték, aztán eltűnt. A szobor jelenlegi helyének felkutatásában a Székesfehérvári Szent István Múzeum segített. Számtalan szobor vándorolt a városban ide oda. Már az 1600-as évektől fotókon, réz metszeteken,festményeken, lehet végig követni épületeket utcákat, hogyan változtak és tűntek el. Egyes épületek történetét is végig lehet követni, hogy minek épült és mire használták később, hányszor cserélt gazdát és most mi van benne. | |||||||||||||||
radir | Adatlap | 580734 | 2015. március 8. 15:02 | ![]() | |||||||||||
Megnéztem a fortepan.hu-t -még nem is láttam ezt az oldalt, rengeteg a Magyar fénykép anyag a múltból ,Nagyon jó! | |||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 580715 | 2015. március 8. 12:44 | ![]() | |||||||||||
Persze, hogy nem maradt belőle semmi, kellett a vas és acél országához. | |||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 580638 | 2015. március 7. 17:49 | ![]() | |||||||||||
Székesfehérváron, és környékén bőségesen volt hadi technikai veszteség. Képek a fotepan.hu oldalról származnak. Mindegyik Székesfehérváron készült. | |||||||||||||||
radir | Adatlap | 580635 | 2015. március 7. 17:28 | ![]() | |||||||||||
Csodálkozva nézem azért, hogy Magyarországon is mennyi esemény történt -sajnos én ennyire a történelmi részéhez nem értek, de próbálok utána olvasgatni. Ennyi "értékes" technika volt bevetve itt nálunk és jóformán semmi tárgyi emlék nem maradt meg belőle... | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 580545 | 2015. március 6. 21:22 | ![]() | |||||||||||
Az utolsó német nagyoffenzíva volt az 1945. március 6-án megindított "Frühligserwachen" hadművelet. A laubani páncélosütközet a "Gemse" hadművelet része volt, amely 1945. március 1-én kezdődött. Nagyságrendjét tekintve kisebb volt a magyarországi hadműveletnél, viszont Lauban visszafoglalásával március 8-ra német sikert eredményezett. | |||||||||||||||
mcs | Adatlap | 580539 | 2015. március 6. 20:29 | ![]() | |||||||||||
mcs | Adatlap | 580538 | 2015. március 6. 20:28 | ![]() | |||||||||||
http://www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20150306-vegjatek-a-dunantulon-70-eve-kezdodott-meg-hitler-utolso-offenzivaja.html | |||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 580529 | 2015. március 6. 19:39 | ![]() | |||||||||||
Mit értesz offenzíva alatt? Ha jól emlékszem az utolsóra 45 áprilisában került sor német területen egy L betűs (talán Lobau?)város mellett. Muzzy | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 580524 | 2015. március 6. 19:06 | ![]() | |||||||||||
Jól tudom urak ma pontosan 70 éve indult meg az utolsó Német offenzíva a "Tavaszi ébredés". | |||||||||||||||
radir | Adatlap | 580013 | 2015. március 1. 16:14 | ![]() | |||||||||||
http://forum.ioh.pl/graficzki2/1331684878_hgy.jpg Sziasztok.A linken látható Jagdpantherrel lenne néhány kérdésem -milyen álcázó festés van rajta, (nem igazán látom,hogy ez szürke vagy zöld) -továbbá az álcázó növényzetet a test körül futó huzal tartja? Nem nagyon látok rajta hasábkeresztet és harcászati azonosítót sem -ezek nem is voltak rajta? A kép alatt ez olvasható, hogy 116. Pz.div. et 130 panzer lehr -másik fórumon viszont ezt írták a kép mellé:B s.Pz.Jg.Abt. 654, Winterberg März 45 Remagen-Brückenkopf | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 579869 | 2015. február 28. 10:31 | ![]() | |||||||||||
Sziasztok.Van tudomása valakinek ez a Horthy--Hitler kép hol készült és mikor?Magyar földön vagy kint Németben?Illetve a Merci 770K amit az ICM (No.35534)gyárt abból építhető-e ilyen Cabrio?Van olyan kép amin Hitler ilyenben ült?Vagy Ő ilyet nem használt? Köszönet SENNÁS | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 579651 | 2015. február 26. 13:35 | ![]() | |||||||||||
Nem baj. Legalább jól néz ki! :) Amúgy is mindegy, mert már le van festve a makett ilyenre. | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579644 | 2015. február 26. 12:39 | ![]() | |||||||||||
A terepminta is hasraütés-szerű a grafikán... :-( | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 579641 | 2015. február 26. 11:56 | ![]() | |||||||||||
A grafika nem a Dragontól származik, csak a terepminta ugyanaz. Akkor így már minden világos, nem fogom feltenni a hadosztályjelzést. Köszi a segítséget! :) | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579637 | 2015. február 26. 11:22 | ![]() | |||||||||||
A grafikákkal - és különösen a Dragonéval - nem érdemes foglalkozni. A "Hohenstaufennek" szinte biztos, hoyg nem volt zimmeritezett Pz.IV70-e... Haodzstályjelzést én nemigen láttam olyan páncéloson, ami részt vett a "Frühlinserwachen" hadműveletben (ahogy Ádám írta, el kellett őket tűntetni) | |||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 579632 | 2015. február 26. 10:31 | ![]() | |||||||||||
Emlékeim szerint a Frühlingserwachen előtt minden alakulatazonosítót el kellett tüntetni mindenhonnan, valószínű, hogy nem viseltek hadosztályjelzést a kocsik. Üdv Á | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 579624 | 2015. február 26. 09:30 | ![]() | |||||||||||
A 9. "Hohenstaufen" SS-páncéloshadosztálynak jelenlegi ismeretein szerint Magyarországon nem volt Jagdpanzer IV-e, csak Pz.IVL70(V)-je - amiket ismerek, azokon volt harcászati azonosítószám is. Igen, Pz.IV/70(V),csak hajlamos vagyok azt is Jagdpanzer IV-nek nevezni... :D Konkrétan erre a vadászpáncélosra gondoltam, és bár a Dragon a két Balkenkreuz-on kívül más jelzést nem tüntet fel, viszont a matricalapon rajta van a hadosztály jelvénye, két változatban is. rctanksaustralia.com/images/picassa/jagdpanzercamo/images/jagdpanzer_iv___9th_or_12th_ss_panzer_division__hungary__1945.jpg | |||||||||||||||
gábor76 | Adatlap | 579587 | 2015. február 25. 17:41 | ![]() | |||||||||||
Köszönöm a válaszokat | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579578 | 2015. február 25. 14:38 | ![]() | |||||||||||
Ez IS szerepet játszhatott a dologban, de ez a téma már komoly metallurgiai ismereteket kíván. Nekem megvan a cikkben említett amerikai elemzés a különböző páncélok elemzéséről, párszor át is rágtam magam rajta, de mélyebben nem mernék belemenni, mert nagyon szegényesek az ismereteim ezzel kapcsolatban. Amit kihámoztam belőle, hogy a háború előrehaladtával valóban gyengült a német páncél minősége (elsősorban a magnézium hiánya miatt, amit vanádiummal helyettesítettek). Ez meg az elfoglalt területek elveszítésének, a Szövetséges légierők bombázásainak, stb. volt köszönhető. Ugyanígy, csökkent a gyártási minőség színvonala is... A lenti esetekben azonban ez irreleváns. Azért kellett azokat a bizonyos belső gumírozású fémgörgőket alkalmazni, mert a hagyományos görgők gyakorlatilag ledarálódtak a súly miatt (bazinagy löveg, bazinagy felépítmény). Szerintem nem véletlen, hogy a "mezei" Pz.IV-eken és Jg.Pz.IV-eken nem használtak ilyen fémgörgőket - nem volt rá szükség. A lentebb általam említett Pantherek esete picit más tészta - ott valószínűleg tényleg az volt a cél, hogy csökkentsék a gumi felahsználást, mert abból is kevés volt. Kipróbálták - nem jött be. Gondolom a lánctalp kialakítása (ami a Panthernél eleve kényes volt az átlapolt futógörgők maitt) is sokat számított. És minden bizonnyal ez (a lánctalp kialakításának változtatása) érhető tetten a Pz.IV esetében is: az emlegetett orr-nehéz dögökhöz nem az áttört vezetőtarajú lánctagokat használták, hanem a telieket - feltételezem, azok strapabíróbbak voltak a fémgörgőkkel szemben... | |||||||||||||||
Commissar | Adatlap | 579575 | 2015. február 25. 13:54 | ![]() | |||||||||||
Azért az alapanyagok hiánya rányomta a bélyegét minden gyártott járműre. Olvastam egy cikket a múltkor a német páncélzat minőségéről és eléggé lelombozó volt. Nem tudom mennyire hiteles, de azt írja, hogy a minőség már a háború kezdetétől eléggé változó volt és gyakran tört és repedezett a páncél a lepattanó találatoktól is, az átmenők pedig nagy darabokat téphettek le belőle, a hegesztések pedig szétváltak. Ez az a cikk: ftr.wot-news.com/2014/02/06/on-german-armour/ | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579574 | 2015. február 25. 13:24 | ![]() | |||||||||||
A kettő együtt ütötte egymást - más páncélosoknál nem feltétlenül jelentett ez gondot. Lásd Tiger IIB vagy a kései Tiger E A 9. "Hohenstaufen" SS-páncéloshadosztálynak jelenlegi ismeretein szerint Magyarországon nem volt Jagdpanzer IV-e, csak Pz.IVL70(V)-je - amiket ismerek, azokon volt harcászati azonosítószám is. | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 579573 | 2015. február 25. 13:00 | ![]() | |||||||||||
Amúgy nem lehet, hogy inkább a lánctalpakkal volt probléma és nem a fémgörgőkkel? A T-64-eseken is fémgörgők vannak, és nem hallottam még, hogy ez problémát okozott volna (leszámítva a vibrációt aszfalton) Más: A Hohenstaufen Magyarországon bevetett Jagdpanzer IV-esein volt e valamilyen jelölés a szokásos Balkenkreuz-on kívül? | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579560 | 2015. február 25. 10:06 | ![]() | |||||||||||
Ez nagyjából úgy nézhetett ki, hogy megcsinálták a Stu.Pz. IV-t hagyományos görgőkkel, aztán rájöttek, hogy biza' orrnehéz a verda és a súly gyilkolja a gumit. Ekkor kitalálták, hogy megpróbálkoznak a belső gumírozású fémgörgőkkel. Valószínűleg ment is a dolog, csak éppen ezek a görgők felettébb gyilkolták a lánctalpat (lásd. M.A.N. gyártású Pantherek, amelyek szintén ilyen rendszerű futőgörgőkkel lettek felszerelve - törték a vezetőfogakat). A körülményekhez képest valószínűleg igyekeztek megtalálni a legoptimistább megoldást - a "muszáj-helyekre" fémgörgőt raktak, a maradékra hagyományosat. Az már egy másik kérdés, hogy a harcjárművek alkalmazása során (értsd: az alakulatoknál) sérülés/találat/behatás miatt sérült valamelyik görgő és az adott helyzetben és időpontban csek egy másik fajtával tudták pótolni. Valószínűleg a Panzer Tracts "Sturmpanzer" kiadványa lehet a megoldás a kérdésre (legalábbis közel a leghitelesebb), az viszont nekem nincs meg (még). | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 579559 | 2015. február 25. 09:52 | ![]() | |||||||||||
Bocsi, hogy beleszólok. A sturmpanzer.com ezt írja: "Steel wheels it appears were introduced with the Series 4 production; they do not however follow a consistent and discernable pattern. One of the first Series 4 produced that can be seen in factory photos shows an all steel wheel setup but there are also instances of all rubber wheels and then some very late Sturmpanzer with only 4 steel wheels per side. It seems to me that they began with the idea of all steels wheels and then shortages (or maybe weight issues) caused them to rethink the strategy and reduce this to 4 per side. The occasional instances of no steel wheels being available could have caused the odd no steel wheel sample." | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579550 | 2015. február 25. 07:54 | ![]() | |||||||||||
Ebben az a legcikibb, hogy a terepszínűről készült kép nekem is megvan... Ennyit rólam. Kérdés, hogy mennyire terjedhetett el. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579539 | 2015. február 24. 22:17 | ![]() | |||||||||||
Szia Peti, én találtam képet róla. | |||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 579534 | 2015. február 24. 21:32 | ![]() | |||||||||||
Öööö - ebben az esetben szó nincs korai/kései változatról. Ezek ún. belső gumírozású fém futógörgők voltak, és valóban azért lettek kitalálva, mert a Pz.IV70(V) és Pz.IV70(A) vadászpáncélosok, illetve a Stu.Pz.IV rohampáncélosok orrnehezek voltak. Ahogy TAMÁS78 írta, a Pz.IV70(V) első kettő, a Pz.IV70(A) és a Stu.Pz.IV első négy tengelyére szereltek ilyeneket. De ez szükségmegoldás volt! Fényképek tanúsága szerint ez annyiban variálódhatott, hogy ha esetleg ez a görgő megsérült, akkor hagyományos görgőre cserélték. Rajzasztalon létezett a Stu.Pz.IV-nek olyan változata, amelynek az összes görgőjét ilyenre cserélték, de nem valósult meg. Mivel ez a belső gumírozású görgő sem volt igazán jó megoldás, nem valószínű, hogy hagyományos görgőt ilyenre cseréltek volna - ezidáig én a felsorolt három típuson kívül más páncéloson még nem láttam. Nem igazán tett jót a lánctalpnak... | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579531 | 2015. február 24. 21:05 | ![]() | |||||||||||
Most nézem, hogy Brummbären lehetett mind acél. Az első kettő meg elvileg az IV/70 (V)-re, az első négy pedig a IV/70 (A)-ra igaz. | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 579529 | 2015. február 24. 21:00 | ![]() | |||||||||||
Tudtommal a "fejnehéz" járműveken alkalmazták (Panzer IV/70 (A), Panzer IV/70 (V), Brummbär), és mindig oldalanként az első két vagy négy görgő volt ilyen, mármint gumírozás nélküli, acélperemes. Én más járművön, azt hiszem még nem láttam. Aztán persze gondolom felkerülhetett másra is szükség esetén, akár van róla fotódokumentáció, akár nincs. | |||||||||||||||
gábor76 | Adatlap | 579527 | 2015. február 24. 20:48 | ![]() | |||||||||||
De alkalmazták vegyesen a régivel ha igaz. mint itten:www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/tanks/brummbar/Brummbar_number_222_1945.jpg vagy itt en.valka.cz/files/jagdpanzer_iv__5__306.jpg Ennek az eloszlásnak volt rendszere?milyen arányban alkalmazták a régi és új görgőt?Mitől függött? Hummel vagy Nashorn kaphatott ilyen késői görgőt? | |||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 579525 | 2015. február 24. 20:39 | ![]() | |||||||||||
Nyolc-nyolc futógörgőt, három-három visszafutót, egy-egy meghajtó és láncfeszítő görgőt raktak fel oldalanként. Pótgörgőből két futót raktak a bal oldali tárolóba. Ennél több is lehetett, de ez nem volt szabályozva. Visszafutót, meghajtó és láncfeszítő görgőkből nem hordtak pótlást. Üdv Á | |||||||||||||||
gábor76 | Adatlap | 579512 | 2015. február 24. 19:12 | ![]() | |||||||||||
Üdv! a kései P IV görgők felhelyezésének volt valami rendszere?Hogy mennyit és hova raktak,mely típusokra? | |||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 579464 | 2015. február 24. 04:32 | ![]() | |||||||||||
Köszönöm szépen az infót! Már el is kezdem tervezni a makettjét, találtam róla pár dolgot! Üdv. | |||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 579410 | 2015. február 23. 15:21 | ![]() | |||||||||||
Üdv! Borgward B1000 kisáruszállítóról van szó. I. | |||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 579398 | 2015. február 23. 11:35 | ![]() | |||||||||||
Talán ilyesmi lehetett? | |||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 579357 | 2015. február 22. 17:25 | ![]() | |||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |