<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 579604 | 2015. február 25. 21:20 | ![]() | |
A csillag a Hazai volt ,az lett átfestve , | |||||
csehszko | Adatlap | 579602 | 2015. február 25. 21:16 | ![]() | |
Vagy ek vagy a csillag...nem emlekszem...,de inkabb csillag. | |||||
csehszko | Adatlap | 579601 | 2015. február 25. 21:15 | ![]() | |
Hunavia-n azt hiszem...lekopott a magyar ekjelzes es elojott az NDK-s alatta...akarcsak Rettegett Ivanunknak Kecelen. | |||||
migi | Adatlap | 579600 | 2015. február 25. 20:56 | ![]() | |
Hol láttál olyat ? | |||||
csehszko | Adatlap | 579597 | 2015. február 25. 20:51 | ![]() | |
Sziasztok! Az a kerdesem lenne ,h anno a Mig-21 UM gepeinken miert voltak NDK felsegjelzesek? Onnan kaptuk oket vagy a nagyjavitas kovetkezteben kaptak,ha igen miert? Bocsanat,h nem tudom ,de kivancsi vagyok... | |||||
magyaralba | Adatlap | 579594 | 2015. február 25. 20:03 | ![]() | |
Szia! A szíriai mig-ről én sem találtam fotot, csak festési rajzok vannak róla, egyese információk szerint 1967 után a csehek szállították szocialista baráti segítség nyújtásként szíriának az ilyen festésű gépeket melyek nem is f-13-ak voltak hanem s-103 (cseh mig-21f)... hogy miért ez a felségjel nem tudom azt nem magyarázta senki képet nem láttam...sajnos pedig igen megkapó a festés... más infók szerint az 1967-es háború mután majdhogynem kötelező jelleggel pánikszerűen kezdték terep kamoval ellátni a gépeket (innen ered a VSZ blokk kamuflázs mániája is) ...mind két forrás érdekes mert már a 1967-es háború előtt, nevezetesen 1958 után mikor is megalakította egyiptom és szíria az Egyesül Arab Köztársaságot (közös katonai parancsnoksággal), szóval ez időtájt a felségjelet is megváltoztatták és egységesítették : piros-fehér-fekete kokárda, zöld csillagokkal... szóval nekem sántít az a felségjel... addig biztos amíg foto nincs róla... Kubai mig-21F-13-k az alábbi linken egy jó pár kép, és angolnyelvű légierő bemutató... később kezdték festeni a gépeiket, az F-13-t már szolgálati ideje alatt nem festették... Üdv P www.urrib2000.narod.ru/EqMiG21-e.html | |||||
Zoli | Adatlap | 579437 | 2015. február 23. 20:08 | ![]() | |
Sziasztok, MiG-21F-13 ügyében szeretnék segítséget kérni. Konkrétan a korai felségjelű szír és a kubai érdekelne. Előbbihez egyáltalán nem találtam képet, pedig már rengeteg matricát kiadtak hozzá, utóbbinál pedig arra lennék kíváncsi, hogy a kék-zöld festésben létezett-e vagy csak a múzeumban utólag pingálták azt is? z | |||||
magyaralba | Adatlap | 578639 | 2015. február 13. 21:01 | ![]() | |
Sziasztok! És még egy... csak meg kellett piszkálni a témát... a kép Tabqa AFB-n készült Szíriában miután a repteret elfoglalta az ISIS ...(legalább is ez volt mellékelve hozzá) Sajnos az oldalszám nem látszik...de ez már az előző képpel együtt számomra bizonyíték hogy az arabok is repülték a típust... Üdv Polo | |||||
Mandras | Adatlap | 578479 | 2015. február 11. 22:05 | ![]() | |
Köszönjük szépen Lacy-nak és Sanyinak! Én már mennék alánézni, hogy mi a gyári száma... :) | |||||
magyaralba | Adatlap | 578473 | 2015. február 11. 21:37 | ![]() | |
EZAZ! Tudtam hogy léteznek! :) Ezer köszönet Lacy Barátnak... és persze neked is Sanyi! | |||||
sanyi | Adatlap | 578472 | 2015. február 11. 21:35 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 578471 | 2015. február 11. 21:34 | ![]() | |
Akkor neki látok, és ahogy bérkeznek a könyvek úgy másolom be és küldöm neked ha így megfelel... oldalszámok arab gépekről egy kicsit több van de sajnos oldalszámhoz gyári számot nem tudok kötni... igen sajnos az arabok még a hajdani komenyista rendszer titkolozását is felül múlják... 2004-ben volt szerencsém egyiptimban az 1973-as háború emlékparkját és múzeumát meglátogatni de sajna amúzeumban képeket nem lehett készíteni mert olyan nagy a titkolozás és katonai objektumnak tekintik...agyréééém volt... az emlék parkban (Kairói Citadella) pedig egy pár háborús reklivia volt minden szakszerűséget és autentikát mellőző festéssel... és sajnos hasonló volt a helyzet a 1973-as war paniramic sceene -esetében is... pedig voltak érdekes dolgok és típusok kiállítva... hátha kerülnek elő idővel érdekes dolgok... Üdv Polo | |||||
Mandras | Adatlap | 578469 | 2015. február 11. 21:27 | ![]() | |
Bocsánat! Úgy értettem, hogy Varsói Szerződés tagállamai mínusz Szovjetunió! Így egy kicsit más... | |||||
Mandras | Adatlap | 578468 | 2015. február 11. 21:24 | ![]() | |
Szia Polo! Nagyon szépen köszönöm a felajánlásodat, érdekel is a téma, de az együléses gépekről nem készítettem öszeállításokat, így nem tudnám összevetni a tiéddel. A terveim között szerepelt ugyan annak idején, de rájöttem, hogy mindent nem lehet egyszerre csinálni. Ennek ellenére, ha nem nagy munka neked, akkor szívesen fogadnám! Hátha a jövőben egyszer belevágok. (Most egy Jak-40-es típusismertetőn dolgozom...) Igen, vannak 68-as és 69-es listáim is (ez 15 oldalnyi gyári szám), de az arab téma sajnos egy sötét ló, és mindössze három gépet ismerek gyári szám szerint. Ezek az iraki 21068-as oldalszámú 69-es 516999436 gyári számmal, az iraki 8236-os oldalszámú 69-es 516999906 gyári számmal és az egyiptomi 5644-es oldalszámú 69-es 07516954 gyári számmal. Ha már megvannak ezek neked, akkor bocs! Valamikor régen találtam. Mentségemre szóljon, hogy én még nem az Interneten kutakodtam annak idején, és csak a rendelekzésemre állt gyári számokból állítottam fel a teljes számrendszert. A felajánlott segítségedet előre is köszönöm, ha új adatokra bukkannál! Ha gondolod, átküldhetem az egész összeállítást is, mert megvan pdf-ben, aztán csemegézhetsz belőle, de mondom, arab csak az a három van. A Varsói Szerződés viszont szerintem teljes. (Vajon hány évet kaptam volna annak idején?) Üdv., András | |||||
magyaralba | Adatlap | 578465 | 2015. február 11. 20:36 | ![]() | |
Szia András! Köszönet a megosztásért...olvasva írásod én is osztom véleményed hogy nem zárom ki hogy nem kaptak gépeket az arabok pusztán azért mert nincs róla fénykép...hozzá teszem hogy a Tom Cooper Arab Migs könyveiben nagyon sok olyan kép van amiről més soha nem láttam képet, illetve nagyon kiterjedt kutatási anyaggal rendelkezik a témáról,,, nagy reményekkel várom már a könyvet a 3.-ik és 4.-ik részt mely pont a kérdéses időszakkal foglalkozik, hátha többet tudunk meg belőle. Természetesen ha tudomásomra jutna információ, fénykép vagy hasonló nagyon szívesen megosztom veled. Még egy kérdésem, kérésem lenne: nincs véletlenül hasonló táblázatod a 68-as és 69-es gyártmányokról? (speciel engem az arab országok érdekelnek... miből ki mennyit kapott, esetleg széria és oldalszámokkal megfűszerezve...) Amennyiben az arab harcik F-13/PF/FL/PFM érdekelnek a fentebb nevezett könyv adatait bemásolhatom elküldhetem akár egy általad végzett gyűjtés összevetésére... mennyire eltérő vagy egyező a két kutatási anyag... Üdv Polo | |||||
Mandras | Adatlap | 578463 | 2015. február 11. 20:18 | ![]() | |
Sziasztok! Valóban nem ismeretes, hogy az arabok kaptak-e a 66-400-as (vagy a -600-as) változatból, de pusztán emiatt ezt nem lehet kizárni. 2001-ben, amikor éppen ez a téma érdekelt, készítettem egy összeállítást a gépekről az MRT konferenciájára, amelyből érdekességképpen most csatolom a kérdéses oldalt, kicsit felfrissítve. (A magyar gépeket pirossal jelöltem.) A listán látható, hogy maradt még kb. 18-20 db -400-as változatú gép, amelyekről nem tudni, hogy hová szállították. Pontosabban, én nem tudom. Amennyiben kaptak az arabok is, akkor ezek közül kerülhettek ki a gépeik; de ha így volt, akkor legkésőbb az 1967-es háborúban elpusztultak a földön. Az adatok és a fényképek hiánya tehát ebből is következhet. Az újrafelfegyverzés idején már a korszerűbb változatokból (68-as USz, majd 69-es UM) kaptak. Ahol üzemeltették a 74-est (F-13) vagy a 76-ost (PF), oda többnyire szállítottak 66-ost is 1965-től, amikor a kétüléses gépek exportálást elkezdték. A csatolt lista a moszkvai 30-as számú (Tnámja Truda) gyár -400-as gépeit mutatja. Exportra kizárólag ebből a gyárból szállítottak 66-os gépeket. A másik gyár, amelyben 66-os gépek készültek, a tbiliszi 31-es számú volt, amely akkor még kizárólag a szovjet légierő igényeit elégítette ki, és csak a 68-as változattal kezdve exportált, amikor Moszkvában befejezték a gyártást. Akinek további adatai lennének a listához, szívesen fogadom! Remélem, sikerült csatolnom az oldalt... Üdv., András | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578231 | 2015. február 8. 22:46 | ![]() | |
Igen, ez mind igaz, de a MiG-21U egyik változatából se volt nekik egy darab se, csak később az USz és UM-ből, ha mégis, akkor jól titkolják a mai napig :-) Tehát a repülőiskolai alapkiképzés után hiába is kellett volna kétülésessel továbbra is repülni az ADOTT TIPUSON, ha nem volt belőle egy darab se. Akkor viszont kezdetben maradt a mi pilótáinknál is "jól bevált" megoldás, MiG-15 UTI "szintentartó", ellenőrző, gyakorlórepülés után ugrás a 21-be - egyedül, hát kemény lehetett nekik is. Üdv R. | |||||
magyaralba | Adatlap | 578227 | 2015. február 8. 22:03 | ![]() | |
Szia! Ez tévedés, az egyiptomiaknak saját légierős akadémiájuk volt, kezdetben az angoloktól örökölt Texanok/harvardokon két üléses meteorokon repültek majd a Mig-15 beérkezésével egy időben 15Uti-kat is kaptak és azt használták kiképzésre... ezek mellett a csehektől is vettek C-11-t (jak-11 cseh változata)illetve a Bückert saját részre Gomhuria néven gyártotta is a repülő gyáruk. A pilotáik képzését pedig az angolok is segítettéktöbb turnus pilotájuk végzett angol katonai iskolákban... sőt az angolokkal olyan kapcsolatban álltak hogy a beszerzett Mig-21R-khez angol kamerákat és fényképező rendszereket vásároltak melyekkel az osdi orosz felderítő konténereket ki tudták váltani...persze a mig-21-re csak a szovjetunioban és Vsz országokban kaphattak kiképzést de attól hogy egy pilotát kiképeznek nem jelenti azt hogy soha többet nem kell neki kétülésessel repülni az adott típuson! A jártasságot fent kell tartani, az iskolákban csak alapszintű rep tudást vertek a hallgatókba melyek után otthon mindenképpen kellet szoktató repüléseket tartani(az otthoni reptér saját eljárásait gyakorolni minden időjárásban és napszakban etc...) a fegyverzet kezelési jártasságokról nem is beszélve...(ez a mai napig így van még nálunk is a NFTC-ről haza térő pilotáknál vagy a gripen átképzet pilotáknál is!) Remélem ezt egy két öreg repülésben jártas kolléga szintén megerősíti... a mig-21 pedig közel sem volt kezes bárány és nem nagyon tolerálta a felületes repülőgép vezető ismereteket, pláne nem a korai (szpsz nélküli változatok...) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 578222 | 2015. február 8. 21:31 | ![]() | |
Szia! csak úgy általánosságban: - Szinte sehol sem képezték az összes hajózót a Szovjetunióban egy-egy adott típusra, még a beszerzéskor sem. Még a keleti blokkban se mindenki tudott oroszul, nemhogy az araboknál. (Volt olyan eset, amikor a kinti éleslövészeten a magyar 21-es géppár kísérő rádiózott, mert a vezér nem tudott oroszul!) - Az arabok teljesen az orosz kiképzési rendszert vették át. Túlságosan is, ami gondot okozott később a háborúban. Ha jól emlékszem régen a Haditechnikában volt, hogy egy öreg arab pilóta visszaemlékezése szerint tilos volt pl. földközelben repülniük, így azt illegálisan tették és ez a tapasztalat meg is mentette később sokuk életét... üdv | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 578221 | 2015. február 8. 21:07 | ![]() | |
A "nagy" MiG-21 lexikonban (Jefim Gordon-Keith Dexter-Dimitrij Komisszarov) sehol sem említik egy lapon bármelyik arab légierőt és a 21U (66-400)típust még írásban/listákban sem, nemhogy fényképen. Mivel kezdetben Ivánnak sem volt UTI-változatú 21-ese, a vadász-változatokhoz képest későn kezdték el gyártani, pláne exportálni, így az első időkben valószínűleg minden arab pilótát a Szu.-ban képezhettek ki a 21-re. Ez az araboknak is megfelelhetett, hiszen a 60-as években Izrael ellen készültek háborúzni, nekik otthon nem oktatói jogosítású pilótákra és leendő pilótákat képző repülő-iskolákra, hanem harcba vethető állományra volt szükségük minél előbb. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 578219 | 2015. február 8. 20:55 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 578218 | 2015. február 8. 20:47 | ![]() | |
Igen tudom Migi, Tom Copper Arab Migs 5 kötetes sorazata (és remélem folytatódik) foglalkozik a témával (erre gondoltál ugye?) de az eddig beszerzett példányokban nem találtam utalást rá.. bár nem gondolnám hogy a szírek algeriaiak irakiak és egyiptomiak száz számra szerezték be ugy a mig-21 korai változatait (F-13, PF, PFM, FL), hogy nem rendszeresítettek hozzá kiképző-gyakorló változatot, és mindent az öreg Mig-15Uti-kra és Jet Provostokra (irak) hagytak, hisz ebbe még az orosznak is bele tört a foguk... és gyorsan rájöttek hogy ez már nem az a ló...így sietve, felgyorsítva a gyártást nyomták szolgálatba a kétüléses 21-t. Mindenhol találni képeket rajzokat a fentebb említett légierők Mig-21Um-eiről de a korai kiképzőkről semmi... gondoltam hátha valaki nagyobb képtárral rendelkezik... az Indiaiakról persze tudok és vmelyik Top Gun/Aranysas foglalkozott is kimerítően a témával (talán még oldalszámok-gyáriszámok is le voltak közölve)... Továbbra is várok képeket, rajzokat, festéseket az arab országok Mig-21U-400 repülőiről hátha valakinél lapul vmi... :) Üdv magyaralba | |||||
migi | Adatlap | 578215 | 2015. február 8. 20:05 | ![]() | |
Van egy könyv ami a Mig 21 es felhasználásával foglalkozik az Arab háborukban , | |||||
búza | Adatlap | 578214 | 2015. február 8. 20:00 | ![]() | |
U-400-ast mi nem exportáltunk az araboknak, hogy más megtette-e azt nem tudom. Így hangzik helyesen az alábbi mondat! | |||||
búza | Adatlap | 578213 | 2015. február 8. 19:58 | ![]() | |
Tudom, még nem az! :-) Laci papát egészítettem ki. U-400-ast mi nem exportáltunk, hogy más megtette-e azt nem tudom. Egyébként Magyaralba általánosan tette fel a kérdést, nem kizárólag a magyar gépekről kérdezett. | |||||
búza | Adatlap | 578212 | 2015. február 8. 19:55 | ![]() | |
India a következő gépeket vette meg: 1720: U672 0820: U670 1816: U673 1817: U674 1420: U671 Ezek 1987-ben kerültek ki, és mind U400-as volt. 1988-ban a 919/U3001, a 1419/U3002 U-400-as és a 4117/U3003 és a 4420/U3004 U-600-as ment ki. | |||||
migi | Adatlap | 578210 | 2015. február 8. 19:52 | ![]() | |
De India az nem arab ország , | |||||
búza | Adatlap | 578207 | 2015. február 8. 19:46 | ![]() | |
indi | |||||
búza | Adatlap | 578205 | 2015. február 8. 19:42 | ![]() | |
Ez mi volt? Miért nem ment át? | |||||
búza | Adatlap | 578204 | 2015. február 8. 19:41 | ![]() | |
indi | |||||
lacipapa | Adatlap | 578200 | 2015. február 8. 19:19 | ![]() | |
A honlap szerint adtunk át (el?) Indiának. A 0820-ast, indiai lajstroma U670 1419-est, indiai lajstroma U3002 1420-ast, indiai lajstroma U671.Képeket,sajnos nem tudok. | |||||
magyaralba | Adatlap | 578195 | 2015. február 8. 19:09 | ![]() | |
Üdv! Migprofesszorokat kérdezném, hogy volt-e a Mig-21U -400 kis svancú valaha exportálva arab országba? Fotót festést keresnék róluk, oldalszámmal, ha ilyen egyáltalán vhol fellelhető... A lom kínai csingcseng kopik nem érdekelnek ;) Előre is köszi magyaralba | |||||
Zépisti | Adatlap | 577964 | 2015. február 5. 22:55 | ![]() | |
Kedves Mindenki!Ezt jól elnéztem...:)Annyira nem szoktam hozzá a 48-as MiG-21UM gondolatához,hogy automatikusan a 32-es verzióról kezdtem írni...Természetesen már úton van az új készlet,remélem ,hogy hamarosan megérkezik!Elnézést kérek a félreértésért! | |||||
migi | Adatlap | 577961 | 2015. február 5. 21:24 | ![]() | |
Én megcsináltam már a edu .MF et és egy SMT ,de nekem szinte semmi problémám nem volt az épitéssel , bár én nem méricskélek semmit . | |||||
zoli1989 | Adatlap | 577960 | 2015. február 5. 21:19 | ![]() | |
Okés! Egyszer szerintem én is összerakom. Csak előtte az Edu MF-et kéne megragasztgatni.. :) | |||||
PETI | Adatlap | 577959 | 2015. február 5. 21:11 | ![]() | |
Természetesen én a 48-asról írtam. | |||||
migi | Adatlap | 577958 | 2015. február 5. 21:03 | ![]() | |
Igen Ferinél 1/32 esben van csak kerékszett . | |||||
zoli1989 | Adatlap | 577957 | 2015. február 5. 20:59 | ![]() | |
Akkor azért nem értettem az egészet. Kerestem 3-4 dobozbontást is, de sehol sem találtam fém futószárakat, a HAD-nál meg kerékszettet sem... :) | |||||
lacipapa | Adatlap | 577956 | 2015. február 5. 20:45 | ![]() | |
Köszönöm a tájékoztatót.Csupán kíváncsiságból kérdeztem.Én már meg építettem a magamét,anno,Neomegával. | |||||
migi | Adatlap | 577953 | 2015. február 5. 20:06 | ![]() | |
Szerintem Pisti a 1/32 es makettről irt , | |||||
PETI | Adatlap | 577952 | 2015. február 5. 19:31 | ![]() | |
Szia Pisti! Mondjuk Neked az Eduard SMT-vel is akadt egy kis problémád... :) Szerintem nem annyira rossz az a Trumpi UM. Nekem pl. kis csiszolással helyére került minden sárkányelem, illesztési hibák minimálisak. A kabint viszont kicserélném valami Aires minőségűre, gondolom lesz az is hamarosan. A kisebb pontatlanságokat természetesen lehet kedvünk szerint javítani, de alapnak jó makettnek tartom. | |||||
Yeagger | Adatlap | 577938 | 2015. február 5. 15:19 | ![]() | |
A jó kis neomega Um átalakító készlet.. | |||||
Zépisti | Adatlap | 577932 | 2015. február 5. 10:58 | ![]() | |
Szia Lacipapa! Igaz,hogy nem építettem meg de sokáig szemezgettem vele és a készlet is megvolt.Amit tudok,hogy a törzsfelek/orr szekció és a kiömlő illeszkedése is "nehézkes".Csiszolás,korrigálás sok tömítő javallott.A panelvonalaknál is vannak pontatlanságok bár ezzel annyira nem foglalkoztam mert nem zavart annyira.A ProModelles cikkből tudom,hogy kicsik a főfutó kerekek az orrfutó viszont talán nagyobb egy kicsit és pontatlan is.Ezt korrigálta a HAD által kiadott szép gyanta kerék készlet de ez egyben azt is jelenti,hogy a készlethez mellékelt futószár hossza nem lesz jó az új kerekekhez...Eredetileg sem volt jó,rövidíteni kell(ene) ami fehér fém lévén nem ígérkezik egyszerűnek...Érdekes,hogy hiányzik a két kabin közötti elválasztó plexi lap aminek a tetejére csukódnak rá a kabintetők.Ezt a hibát a ProModell cikkben sem említik.A rádió tér borító lemeze se passzol jól a törzshöz(állítólag). Ennyit tudnék hirtelen felsorolni.Egy biztos,kell elszántság a megépítéséhez... | |||||
lacipapa | Adatlap | 577922 | 2015. február 4. 21:26 | ![]() | |
Szervusztok! Érdeklődöm,hogy meg építette,valamelyikőtök a Trumpeter 1/48-as Mig-21UM-jét?Milyen készlet,mik a tapasztalatok (8400.-ért)? Üdv,Laci | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 577915 | 2015. február 4. 20:39 | ![]() | |
Szerintem meg az a legnagyobb baja, hogy 48-as :-) | |||||
PETI | Adatlap | 577914 | 2015. február 4. 20:37 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 577903 | 2015. február 4. 18:53 | ![]() | |
Vagy inkább, hogy nem natúr fém színű... | |||||
PETI | Adatlap | 577884 | 2015. február 4. 11:41 | ![]() | |
Kár, hogy agyonszegecselte... | |||||
pintair | Adatlap | 577844 | 2015. február 3. 21:24 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 577407 | 2015. január 29. 22:01 | ![]() | |
Szasz Ámígó! Jahh, a cseheknél néha vannak mellénézések. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |