<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |
mcs | Adatlap | 589324 | 2015. július 20. 13:59 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 589291 | 2015. július 19. 15:27 | ![]() | |
Akkor egy kis korrekció: Először is olyan, hogy T-72M2 nem létezik! Másrészt, itthon két alváltozat maradt rendszeben: T-72AV és T-72A. Utóbbit tévesen "belorusz" M1-nek nevezik, annak ellenére, hogy eredeti szovjet gyártású T-72A-k. Amire te gondolsz, az nem a lézertávmérő, hanem az éjszakai irányzóműszer. Eredetileg TPN-1-49 volt beépítve, de a későbbi gyártású T-72A-k már TPN-3-49-est kaptak. Ez valamivel korszerűbb passzív-aktív műszer, szemben a kizárólag aktív TPN-1-el. De ennek ellenére reménytelenül elavult már ez is. (T-72M1 viszont kizárólag TPN-1-el épült!) A mi T-72-eseink korai gyártású "A"-k, de mind át lett építve a 80-as években, megkapták a 16mm pótpáncélt, 3. toronydobozt, és egyes példányok a TPN-3-at is. A nappali irányzóműszer terén is vannak eltérések, egyesek TPD-K1-el vannak felszerelve, mások az 1A40-el, ami szinte ugyanaz, kivéve, hogy kapott egy kiegészítő kijelzőt, ami mozgó cél esetén az előretartást mutatja (az 1A40 eredetileg a T72B számára készült, így a T-72M1 szintén nem kaphatta meg) | |||||
Attila91 | Adatlap | 589290 | 2015. július 19. 14:30 | ![]() | |
Látom elírtam, természetesen nem T-71-et akartam írni, hanem T-72-t. Még új vagyok a fórumon. Elnézést, ahogy látom szerkeszteni utána nem lehet, legközelebb odafigyelek. | |||||
Attila91 | Adatlap | 589289 | 2015. július 19. 14:28 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 589288 | 2015. július 19. 14:14 | ![]() | |
Hali! Galeria letrehozasara kattintasz es ott tudsz feltolteni kepeket. Varjuk az anyagot! :) | |||||
Attila91 | Adatlap | 589287 | 2015. július 19. 13:48 | ![]() | |
Üdv! Én április végén láthattam közelről a 309-est Székesfehérváron, hogyan tudnék képeket feltölteni ide? | |||||
szt_péter | Adatlap | 589286 | 2015. július 19. 13:41 | ![]() | |
Nézegettem képeket a nálunk alkalmazott T-72AV és az ólomszövetes T-72M2 változatról(vagy B külföldön, néha zavaros hol hogy nevezik épp). Tettem egy számomra új felismerést, ugyanis a kocsik egy részén a TPN-3-49 lézertávmérő fedezhető fel az M1, és a többségi M2, AV változatoknál meglévő TPD-K1 lézertávmérő helyett. Talán a legújabb 1994-es fehérorosz pakkból érkezettek között. Ez modernebb, mégis elég vegyesen alkalmazza a MH az M1,M2, AV kocsikat, ami szintén elég furcsa módszer. A kérdésem, hogy pontosan miben nyilvánul meg a két távmérő közti különbség, esetleg számszerűsítve %-ban az értékeket meg tudná saccolni nekem valaki? s1309.photobucket.com/user/crueldwarf/media/tpn-1_zps90f01e42.jpg.html | |||||
PETI | Adatlap | 586827 | 2015. május 31. 21:13 | ![]() | |
Ígértem én pár képet a múlt heti gépezetről... :) | |||||
szt_péter | Adatlap | 586659 | 2015. május 29. 16:30 | ![]() | |
Egy részük szerintem zárolt, tartalék állományból lehetett kikonzerválva. | |||||
szt_péter | Adatlap | 586658 | 2015. május 29. 16:26 | ![]() | |
Ez egy rendkívül érdekes fotósorozat, megmutatja a festés és a kocsiszám alapján, hogy melyik orosz katonai körzetből vitték a T-72B1 harckocsikat Ukrajnába, és ott milyen festést, jelzéseket kaptak, illetve hol vetették be őket. surpher.livejournal.com/762.html | |||||
lacipapa | Adatlap | 586388 | 2015. május 25. 20:54 | ![]() | |
Köszi,ezekből sosem elég! | |||||
PETI | Adatlap | 586382 | 2015. május 25. 20:08 | ![]() | |
Hmm... tényleg? Ez finoman szólva siralmasan hangzik. Legalábbis az egyik fele... | |||||
PETI | Adatlap | 586381 | 2015. május 25. 20:08 | ![]() | |
Vannak még képek, majd dobok fel ide belőlük. | |||||
Simi | Adatlap | 586324 | 2015. május 24. 22:50 | ![]() | |
Informátorom szerint ez a zászlóalj parancsnok harckocsija! Valószínűleg az egyik, ha nem a legjobb állapotú magyar harckocsi. Éves szinten egyszer, vagy kétszer van beindítva... | |||||
lacipapa | Adatlap | 586322 | 2015. május 24. 22:28 | ![]() | |
...és egy jóember sem volt ott,hogy több képet készítsen és megossza velünk? Ha mégis lenne,legyen szíves minket is lepjen meg. | |||||
PETI | Adatlap | 586314 | 2015. május 24. 21:09 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 586313 | 2015. május 24. 21:02 | ![]() | |
Nincs közelebbi képem de az ott középen tuti nem az,szerinted hol lehet? Láttam a tolatást nem volt egyszerü szülés mire sikerült. | |||||
Sennás | Adatlap | 586311 | 2015. május 24. 20:46 | ![]() | |
Szia. Amit én bekarikáztam az lenne a kamera? Én úgy gondoltam az a desszant ajtó "periszkópja" kinézője van ott,nem igazán kamera jelleget mutat. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 586293 | 2015. május 24. 14:02 | ![]() | |
Pont az utolsó képen látszik a hátsó kamera :) Amúgy nem azért volt különösen nehéz felállni a trélerre, hanem azért mert az erőátvitel nem működött megfelelően. Ezek félkész járművek, nem csoda, hogy megbízhatatlanok. | |||||
Sennás | Adatlap | 586242 | 2015. május 23. 20:11 | ![]() | |
Lecsengett már a Máj-9 felvonulás de lassan lassan előkerül még 1-2 videó.T-15-el próbálnak felállni a trélerre.Hát nem egyszerű ezzel a bálnával.Képen egy embert látok aki irányít ,de hogy a vezető tükörből tolat(nézi a kéz jelzéseket) vagy tolató kamerája van?Nem fér a költségvetésbe egy olcsó kamera? | |||||
torpokoska | Adatlap | 585899 | 2015. május 19. 07:41 | ![]() | |
egy kis svéd összefoglaló angol nyelven: www.ointres.se/2015-05-13_Russian_Armour.pdf | |||||
Kojak75 | Adatlap | 585718 | 2015. május 15. 19:34 | ![]() | |
Köszi Srácok! Üdv kojak! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 585693 | 2015. május 15. 09:33 | ![]() | |
Ha orosz viszonylatban kérdezed, szerintem felhúznák T72B3-ra Nem. Kohó. Vagy export egy afrikai országba. T-72A-t nem lehet B3-ra felhúzni reális költségekkel. Egyrészt, új torony kell. Másrészt a homlokpáncélt egy az egyben ki kellene vágni, mivel a B-nél az egyébként mára teljesen elavult Kontakt-5 reaktív páncél bele van integrálva. És akkor még nem számoltunk az elektronikával vagy az erősebb motorral. Tény, hogy a szerbek megcsinálták, (M84AS) de rendkívül drága volt. Megérte? Szerintem nem. Jobban jártak volna ha az ukránoktól annak idején vettek volna modernizált T-64B-ket. Páncélzatuk jóval erősebb bármelyik orosz tanknál, és nagyon komoly tűzvezetőrendszerük van. Vagy, egy újabb kínai típus beszerzése is jobban megéri, pl VT-1A, MBT-2000. | |||||
páncélos | Adatlap | 585604 | 2015. május 14. 07:44 | ![]() | |
Kojak75! "És ha egy ilyen szépség ma nagyjavításra szorulna,kb mire számíthatna?" Az attól függ: Melyik ország, és mekkora darabszám? Az AV már a múlt. Az előttem szóló jól mondta, a minimum B3-as verziót. Bár a páncélvastagságon nem tudnának jobban segíteni, hiszen az alap T-72B-nek erősebb a toronypáncélzata mint az A-nak. "vagy a kohó" Ez nem ennyire egyszerű, mert nem olvaszthatsz be egy tankot csak úgy, egy- az egyben. A különböző rétegeket külön kell bontani, ami nem két fillér. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 585595 | 2015. május 13. 20:31 | ![]() | |
Ha orosz viszonylatban kérdezed, szerintem felhúznák T72B3-ra | |||||
Kojak75 | Adatlap | 585574 | 2015. május 13. 15:31 | ![]() | |
Szia Páncélos! Köszönöm válaszod. És ha egy ilyen szépség ma nagyjavításra szorulna,kb mire számíthatna? Maradna így és kiképzőgép, vagy AV és irány Szíria,vagy a kohó mert kell az anyag az Armatához? Jó pár éve voltam Tatán nyílt napon szerencsémre pont egy ilyenbe lehetett bemászni. Köszönettel kojak! | |||||
páncélos | Adatlap | 585544 | 2015. május 13. 07:34 | ![]() | |
Kojak75! A kérdés ugyan nem hozzám szól, de... Az egykori volt szovjet blokkban biztosan találni jó párat, mint ahogyan nekünk is van kevéske belőle. De nem ettől "A" az "A". T-72A 1979-től készült elsőnek ködvető nélkül, majd ködvetővel, és megerősített pótpáncélzattal. Mielőtt jött a "B" akkor kapta meg az "A" variáns a plusz polietilén réteget. Utólag a közép, és nagyjavítások során, a korábbi típusok is kaptak plusz páncélzatot, és plusz réteget, de eredetileg ezek még nem ilyenek voltak. Majd az A variáns utolsó modernizációja az "AV" lett, reaktív kazettákkal. | |||||
Kojak75 | Adatlap | 585520 | 2015. május 12. 15:33 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 585512 | 2015. május 12. 09:18 | ![]() | |
Az, hogy a T-72BM nem létezik! Amit T-72BM-nek neveznek, az valójában egy késői "B", hibatalosan T-72B obr.1989g A "BA" ennek egy minimálisan módosított változata. A nappali irányzákot lecserélték az 1A40-1-re, kapott egy V84MSz motort, új lánctalpakat, illetve egy kis plusz páncélzatot a vezető ülése alatt, aknák ellen. Kívülről alig lehet megkülönböztetni a sima B-től. | |||||
Zsenya | Adatlap | 585500 | 2015. május 11. 20:56 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget kérnék! Mi(k) a különbség(ek) a T-72BA és T-72BM változat között? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv Zsenya | |||||
Sennás | Adatlap | 585485 | 2015. május 11. 13:01 | ![]() | |
Szia.Köszi a kijavítást! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 585483 | 2015. május 11. 12:38 | ![]() | |
A GM-569 alvázakkal soha semmi baj nem volt. Megbízható konstrukció. Ha jobban megnézed a képet, azért van kettő, mert az egyik egy SzOU, a másik meg egy PZU! | |||||
Sennás | Adatlap | 585471 | 2015. május 11. 10:20 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 585469 | 2015. május 11. 08:42 | ![]() | |
Szia.Igen találtam egy "magán" videót ott látni 7 db felvonult a T-15ből.(majd a rendezőt megcseszik hogy az új technikát nem mutatta be).A sor végén a 3db Boomerang tényleg kevésre sikeredett.Érthetetlen. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 585466 | 2015. május 11. 00:21 | ![]() | |
Elvileg a Kurganyecek után jött, csak nem mutatták közelről, de az a biztos, ha újranézzük :-) A Bumerangot is hiányolták, érthetetlen okból a legvégén jött, 3 darab. | |||||
Sennás | Adatlap | 585448 | 2015. május 10. 19:49 | ![]() | |
Mi újság urak nézte valaki a 5 órás élő adást?Én csak ma este tudtam megnézni hát látványos volt mindenesetre.Jól láttam a T-15 IFV nem vonult fel? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 585379 | 2015. május 9. 13:19 | ![]() | |
A T-15-nek, mint IFV, miért nem elég a géppityus Epocha torony? 1, Mert a 2A42 már most sem képes a nyugati ellenfelei páncélzatának áttörésére. Ma már a 30-as gépágyú kevés. A svéd CV9040, a koreai K21 és a brit Warrior új változata is mind 40mm-essel vannak szerelve, illetve az amerikai Bradley is 40 vagy 50mm-es ágyút kap majd a tervek szerint. 2, Mert a BMP-3-nál és a BMD-4-nél a 100mm+30mm kombináció tökéletesen bevált, igen nagy tűzerejük van. Ehez képest az új torony két lépés vissza. | |||||
Sennás | Adatlap | 585334 | 2015. május 8. 18:02 | ![]() | |
Vajon oda hátra mennyi ember fér be?4-6-8?Én úgy gondolom elég az a Epocha torony.Esetleg ügyes valaki photshopoljon fel rá egy T-14 tornyot. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 585331 | 2015. május 8. 17:28 | ![]() | |
Aktív védelmet azért ne feledd, az oroszok elég jók benne. És ha kilövik mégis a tornyot, a személyzet akkor is megússza, nem úgy mint az elődökben, vagy a nyugati társakban. Nem vagyok orosz fan, de nem írnám le egyből az armatát... A 2S35 ideiglenesen van T-90 alvázon, később Armata alvázat kap. Amúgy bitang nagy jószág lett :-) A T-15-nek, mint IFV, miért nem elég a géppityus Epocha torony? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 585300 | 2015. május 8. 09:09 | ![]() | |
Csak az a baj, hogy a vörös zónában teljes egészében benne van a gyengén páncélozott torony, illetve a homlokpáncél felső része is, ami vékonyabb mint lejjebb. Végülis, bármekkora csalódás is a T-14, a többi legalább bitang jól sikerült! Nekem leginkább a Bumeráng és a 2Sz35 tetszik, de a Kurganyec is elég jó. A T-15 sem rossz, de ott már az a tűzerő nevetségesen kevés a járműhöz képest. | |||||
Gabusch | Adatlap | 585287 | 2015. május 7. 23:30 | ![]() | |
Lerobbant a főpróbán. Mondjuk a harcmezőn kicsit problémásabb. De a magyarázat hozzá, a legszebb CCCP időket idézi. :) index.hu/kulfold/2015/05/07/lefulladt_egy_uj_harckocsi_az_eddigi_legnagyobb_diszszemle_foprobajan/ | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 585270 | 2015. május 7. 19:56 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 585269 | 2015. május 7. 19:44 | ![]() | |
Ha! Milyen király rejtett fotóid vannak:)!Kösz.Azt írják a vörös részen fújja a meleget a kéken szívja a hideg levegőt. Egy rajz(mérethelyes-e?)nem tom.De nem nagy különbség van,a vörös zónába. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 585268 | 2015. május 7. 19:39 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 585266 | 2015. május 7. 19:27 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 585265 | 2015. május 7. 19:26 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 585264 | 2015. május 7. 19:26 | ![]() | |
Szia Jacksson.Lehetséges a kurganyatc-25 "nehéz" tornya ugyan az mint a T-15 BMP-n? Illetve a bekarikázott részen a hűtő rács látható?(nem értek hozzá) ott semmifél szívó-fújó hatás nem érvényesül?Nem bántja a vezető szemét az a kavargó levegő? | |||||
Sennás | Adatlap | 585263 | 2015. május 7. 19:03 | ![]() | |
Igen még szokatlan ,de majd megmagyarázzák hogy mire jó.A lánctalpak szélességéből ítélve oldalanként ez is megvan 50-50 cm kinyúlással.Biztos fel lehet hajtani,vagy valami.Vonatra felfér(űrszelvényen belül van).De ez egy kicsit "zavar":)Nem vezettem még tankot de ilyen szögből(ha jól rajzoltam)mit lehet látni? | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 585261 | 2015. május 7. 18:35 | ![]() | |
Ezt az első kacsacsőrt még azért szokni kell :D | |||||
Sennás | Adatlap | 585258 | 2015. május 7. 18:05 | ![]() | |
Ez brutál.Tetszik.Hogy menyire,mire használható az engem max10%-ban érdekel.De 1:35ben egy Meng Modelesben(vagy majd aki kiadja) annál inkább:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91. |
És itt jön az én kérdésem, ami lehet hogy már elcsépelt, előre is elnézést kérek, de akkor melyik gyártó kittjét érdemes beszerezni aki szép magyar T-72-est akar építeni akár dobozból, vagy tonnányi feljavítóval?
Üdv: Csabi