| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| Kamovos | Adatlap | 581527 | 2015. március 17. 13:06 | ![]() | |||||||||||||||||
| pintair | Adatlap | 580336 | 2015. március 5. 07:39 | ![]() | |||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579954 | 2015. február 28. 20:05 | ![]() | |||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 579953 | 2015. február 28. 19:35 | ![]() | |||||||||||||||||
Szerintem nem volt.. fényképet is csak olyan repülőről találtam aminek a zöldje volt barnásra fakulva... a kínai eredetű J/F-7-k voltak homok alapon zöld barna foltosak... Az algéria légierő Mig-21-ei kaptak a hazai nagyjavítás alkalmával homok barna festés ezekről mellékeltem is képeket illetve az egyiptomiak egy érdekes rózsaszíneshomok zöld csokoládébarna festést mely ráadásul még fényes is... az utolsó képen... | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579943 | 2015. február 28. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||
Én nem állítottam azt, hogy te azt állítottad :) Csak hangosan gondolkodtam. Ugyanis én elkövettem azt a hibát (?), hogy egy iraki F-13-ason barna foltokat alkalmaztam hajdanán egy valahol talált festésminta alapján. A mai fejemmel már nem vagyok biztos abban, hogy tényleg barna és nem zöld. Majd ti kijavítotok, hogy volt-e barna iraki. Azt a zöldfoltos festésmintát egy sor légierőben alkalmazták. Én is készítettem sok-sok évvel ezelőtt ilyen arculatú maketteket, még a jó öreg KP MF-ek felhasználásával. :) | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579926 | 2015. február 28. 17:02 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Köszi szépen! Ez a lap valamiért elkerülte eddig a figyelmem... z | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 579921 | 2015. február 28. 16:06 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Isradecals Middle East Meteors... tudom ajánlani mind két meteor változathoz NF-13 és F-8 adnak szíriai felségjelzést és lajstromszámokat, ezek melett még van benne egy jó pár izraeli és egyiptomi (zöld-fehér-zöld) kokárda is a meteorokhoz... | |||||||||||||||||||||
| Borzz | Adatlap | 579884 | 2015. február 28. 12:26 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sziasztok, a Szíriai Légierőnél az alábbi felségjelzéseket alkalmazták: https://flagspot.net/flags/sy%5Eaf-mk.html Az első két századnyi MiG-21F-13-ast 1963-tól szállította számukra a szovjet fél. Ezek nagyobbik része elveszett a 1967-es háborúban. Az első szovjet gyártású vadászgépet, csak az 1976-es Hatnapos háború után festették le terepszínűre, a saját műhelyükben. A hatnapos háború után csak egy vegyes szíriai század alkalmazta a MiG-21F-13-as típust. Forrás: www.harpia-publishing.com/ Majd az 1973-es háború után kaptak 16 darab használt MiG-21F-13-ast (12 magyar és 4 csehszlovák), valamint nyolc Avia S-106-ost. Ez utóbbi változatot csak 1973-tól alkalmazták, korábbról nem. Forrás: www.jakab.cz/mig211en.htm | |||||||||||||||||||||
| sanyi | Adatlap | 579882 | 2015. február 28. 12:18 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Vagy építs AZ Model Spitfire valahányast, az gyárilag adja ezt a kokárdát!:) | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579880 | 2015. február 28. 12:05 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Nagyjából egyezik az én álláspontom is, viszont az F-13-ast még nem zárnám ki fémszínűen. Nem sok esélyt látok rá, hogy előkerül egy kép róla, de ezt még el tudom képzelni, a terepszínt az utóbbi napokban történt egyeztetések alapján viszont én is kizárnám. Amúgy nem ragaszkodok mindenáron a MiG-hez, inkább a felségjelhez. Szóval ha nem MiG, akkor legyen Meteor (pl NF.13!), már csak matrica kellene hozzá... z | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 579877 | 2015. február 28. 11:48 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia András! Szerintem van egy kis félre értés... nem állítottam hogy vannak barna foltok a terepfestésben... azt írtam hogy az alapszín amit a rajzokon homoknak ábrázolnak az nem felel meg a képeknek, mivel minden képen narancsos-barnás az alapszín és arra festették az élénk türkizes zöld foltokat... és igen szerintem is azonos a szín a töbi, későbbi mig változatokon használtakkal... mellékelek egy párat (igaz ezek nem F/F-13 változatok de a színek talán jobban látszanak) ;) Zoli! Szerintem a Mig-21 bármelyik változata , hogy repült-.e valaha zöld-fehér-fekete kokárdával erősen kétséges. Még fém színűen is! Az utoló Mig repülő a Mig-17F amiről egyértelmű bizonyítékok vannak hogy repültek ezzel a felségjellel és azok is fémszínűek voltak, a szíriai szolgálatuk kezdeti éveiben! Ezen felül minden más rajz, későbbi mig-típus a zöld-fehér-fekete kokárdával erősen megkérdőjelezhető. (persze én is elkövettem egy terep festésű 17PF-t ezzel a felségjellel --- csak mert tetszett de fényképet az eredeti gépről a mai napig nem találtam sehol) Javasolni tudom, hogy ha minden áron ezzel a felségjellel szeretnél egy Miget és ragadszkodsz hozzá hogy legyenek fotoval megtámasztott bizonyítékok a gép létezéséről akkor válaszd a Mig-17F-t vagy esetleg MeteorF-8-t (bár ez nem Mig :) ) vagy egy T-6 Texant tudnék javasolni... Üdv Polo | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579857 | 2015. február 28. 09:18 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia, Ez is tovább erősíti bennem azt, hogy a régi felségjelű gépek még fémszínűek voltak, amit a képek híján kezdettől gyanítok. A terepszín foltjait és árnyalatait nem is vizsgáltam még, mert engem a zöld-fekete felségjelű gépek érdekelnének a MiG-21F-13/S-103 esetében először. z | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579855 | 2015. február 28. 09:13 | ![]() | |||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579835 | 2015. február 27. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia Polo! A három televíziós képen látható címerből hiányzott a zöld szín (így a képek egészéből is), ezért bátorkodtam kísérletképpen visszatenni. Így viszont szerintem az látszik, hogy a terepszínben a sötét foltok nem barnák, hanem zöldek, kivéve talán az egyik gép orrán, a jobb oldalon lévő kis foltot, amely lehet, hogy tényleg barna. Nekem úgy tűnik, hogy ez a festésminta azonos a sivatagi bázison álló gép mintázatával (lásd az 579668 sz. bejegyzést). Amiből számomra az is következik, hogy azok ott a helyes színek, azon a képen. Ha én készítenék ilyen makettet, akkor biztos, hogy azokat a színeket használnám ott (esetleg az erdőbe állított gépét), és nem dőlnék be a 0912-es számú gépet bemutató festésmintának és az az alapján elkészült makettnek, mert ezek után én már azt a terepszínt sem hiszem el, nem hogy a felségjel színét vagy az oldalszámot. Üdv, András OFF: Megkaptad, amit küldtem két hete? | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 579817 | 2015. február 27. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sziasztok! Turkáltam egy kicsit a fájlok között és találtam három képet a szíriai Mig-21F-ről! Terepszínben és üzemképesen... valószínű egy gyakorlaton készülhettek a képek (talán egy tv felvétel képei kikockázva...) Szóval... terepszínben repültek, a piros fehér fekete felségjellel.. és érdekesség képen mellékeltem a múzeumi mig-21f fényképét hogy látassam milyen különbség van a két terepszín között. Az üzemképes gépek képein látható terepszín kisérteties hasonlóságot mutat az ún. middle-east camo-val melyet az orosz a régióba szállított 21M/SM/MF változatokon többé kevésbé szabványosítva használtak (sőt több sivatagos területtel rendelkező dél-közép régióban lévő szovjet tagköztársaság repterein is használtak)... tudom ez nem jelent megoldást az alap kérdésre de a fellelhető rajzok terepmintájával is összehasonlítható... de nem sok egyezés van...ráadásul a szírek a hazai nagyjavítások alkalmával nem homok színt hsználtak hanem inkább narancsos árnyalatú barnát vagy sárgát... és élénkebb türkizes zöldet.. (mint a múzeumi példányon... ha esetleg kell tudok más alváltozatokról képeket feltenni) | |||||||||||||||||||||
| Figaro | Adatlap | 579805 | 2015. február 27. 17:34 | ![]() | |||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579759 | 2015. február 27. 10:41 | ![]() | |||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579746 | 2015. február 27. 09:47 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia! Az egyiptomi, az iraki, a szír, a szudáni és ki tudja még, mely országok légierői arab számjegyes oldalszámokat használtak. Ezek a következőképpen néznek ki: Az 1-es egy kb. függőleges vonal, a 2-es az 1-es vonal tetejére húzott vonal jobbra, a 3-as a 2-eshez képest a tető továbbhúzása jobbra egy kis „döccenővel”, a 4-es egy írott nagy E-hez hasonlít, az 5-ös egy karika, olyan, mint egy kisméretű nulla, a 6-os az 1-es vonal tetejére húzott vonal balra, a 7-es egy nagy V-re hasonlít, a 8-as egy sátortető (fordított V), a 9-es az 1-es vonal tetejére rajzolt kis karika balra (ez majdnem 9-esnek is néz ki, csak kicsi a feje), a nulla pedig egy pötty. Amelyik iskolában pedig azt tanítják, hogy arab számokkal írunk, ott mutassátok be a valódi arab számokat! A kérdéses szám tehát 0912, és nekem olyan, mintha egy gyári szám lenne, hivatalosan ugyanis ilyen oldalszám nem létezik. Csakhogy az arabok nem a gyári számokat használták oldalszámnak. Talán valamelyik gépátadó ország festette fel az átadott gép gyári számát ideiglenesen, és úgy maradt? Ezt csak fényképről tudnám elfogadni. Üdv., András | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579741 | 2015. február 27. 08:52 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia, Ez biztos 915 és nem valami arab írásjel? Laikusként kérdezem, a számozásokat nem ismerem... Amúgy a makett tuti, hogy valami matrica festési rajza alapján készült, mert elég sok cég kiadta ezt a jelzést. A terepszín nekem is gyanús a zöld-fekete jelzésekkel. Szerintem is még fémszínűek lehettek a gépek ezzel a kokárdával, és csak akkor lettek terepszínűek, amikor már a mostani kokárdákat használták. z | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579737 | 2015. február 27. 08:38 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia, Megvan a könyv nekem is, de köszi szépen! És az emlékeztetőt is, még a könyvekbe bele se néztem... Mondjuk nekem az a véleményem, hogyha eddig nem került fotó, akkor valószínű azért, mert nem is létezett az a gép. z | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579729 | 2015. február 27. 00:37 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Nahát! Megtaláltam, hogy honnan vehette a makettező a zöld kokárdás terepszínű szír F-13-ast. Erről a rajzról. Szóval már megint egy rajzoló "alkotott" jóhiszeműen, de tévesen. A felirat szerint 1973-as állapotot mutat, csakhogy akkor már tíz éve piros volt a jelzés! A makettező is tévedett, mert láthatóan szovjet gyártmányról van szó (üvegezett a hátsó kabinrész). A gép oldalszáma 0912, az előző orosz rajzon lévőé 2540. Kíváncsi ember lévén, gondoltam, megkeresem, hogy ilyen oldalszámú gépek mikor léteztek. Egy újabb meglepetés következett, mert ilyen számú gépeket nem ismer az általam fellelt irodalom. A szír F-13-asok 1301-től kezdve voltak számozva. Nullával kezdődő oldalszámok nem ismeretesek, az összes harci változat az 1000-es számcsoportba volt helyezve, és a 2000-es számsort is csak a nyolcvanas évek elején érték el 198 db bisz beszerzésével. Milyen képeket láthattak a rajzolók? Tán nem is szír gépeket? Megnéztem milyen adatok érhetőek még el. Az egyiptomi kezdeti 21-es változatok az 5000-es számcsoportban voltak, az F-13-as gépek oldalszámai 5001-től kezdődtek (e gépről fénykép is van), majd csak a PFSz (94-es) és az M (96-os) gépekből kerültek a 8000-esbe is. Ezekkel nem téveszthették össze. Mi van még? Iraki, de anak a háromszögletű jelzését nehéz lenne eltéveszteni. Nem baj, nézzük, hátha csak a gép orrát látta a rajzoló: a 35 db iraki F-13-as számozása az 500-as sorban 538-ig terjedt. Ezek után felmerült bennem, hogy a rajzolók talán csak nem "meghasalták" az oldalszámokat is? Ha igen, akkor mi igaz a rajzokon? Az egyiken marad a fémszín (óriási, ezt idáig is tudtuk), a másikon meg a terepszín, amelyet ezek után vagy elhiszünk vagy nem. Szegény makettezők! Ez vajon más dolgokkal is így mehet? Lelkes rajzolók alkotnak új történelmet? (Na, kellett nekem beleártanom magamat! Mindjárt megyek is vissza a saját dolgommal foglalkozni. Úgyis csak magammal beszélgettem. De azért megosztottam veletek, hogy okuljatok!) Üdv., András | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579700 | 2015. február 26. 18:59 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Közben egy kicsit utánanéztem, hogy milyen szíriai nemzeti jelzések léteztek. Az eredmény nem csak a MiG-21 szempontjából lehet érdekes. 1.: Zöld-fehér-fekete kokárda három piros csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló: 1958-ig. 2.: 1958-tól piros-fehér-fekete kokárda két zöld csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló. (Szíria belépett az arab unióba.) 3.: 1961-től ismét zöld-fehér-fekete kokárda három piros csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló. (Szíria kilépett az arab unióból.) 4.: 1963-tól piros-fehér-fekete kokárda három zöld csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászló. 5.: 1971-től piros-fehér-fekete kokárda és zászló, de csillagok nélkül, és egy arany (esetleg fekete?) sólyom ábrával. 6.: 1980-tól újra az 1958-as jelzés, tehát piros-fehér-fekete kokárda két zöld csillaggal, a vezérsíkon ugyanilyen színű zászlóval. Ennek alapján érdemes újra megvizsgálni az itt-ott előkerülő festésminta-rajzokat! A korai jelzésű szír MiG-21-esek esetében az a helyzet, hogy 1958 előtt nem beszélhetünk MiG-21-esről Szíriában. Az ezt követő második zöld jelzés csak 1961 és 1963 között létezett. Az első néhány gépet 1962-ben vagy 1963-ban szállították Szíriába, a csehszlovák sorozatgyártás (Sz-106) pedig csak 1964-ben kezdődött el. Tehát kizárólag a legelső szovjet szállítású F-13-as gépeken lehetett (ha volt egyáltalán!) zöld kokárda. Akkor még fémszínűek voltak a gépek. Nagymennyiségű F-13-as szállítását (40-45 db gépet) 1965-re teszi az irodalom. Nagyon kicsi tehát a valószínűsége annak, hogy már terepszínű F-13-ason szerepelt volna a zöld kokárda, csehszlovák gyártású (lemezelt hátsó kabinterű) gépen pedig egyáltalán nem lehetséges. A bemutatott makett valósághűsége tehát erősen kérdéses, ahogyan ez a mellékelt orosz rajz sem mutathat be egy az 1967-es háborúban résztvevő gépet, hiába van odaírva, mert akkor már piros volt a kokárda. A rajzoló és a makettező alighanem fekete-fehér képről dolgoztak, és tévedtek. | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579680 | 2015. február 26. 16:12 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Ez a terepszínű szír F-13 (csehszlovák gyártmányú Sz-106) is "csak" egy makett, de a régi, zöld jelzéssel. Lehetett vajon ilyen? Fényképről dolgozhatott az alkotó? Esetleg egy csehszlovák visszaemlékezés alapján, hogy ilyeneket adtak el? (Vajon már nyilvános adat, hogy a 194 db legyártott Sz-106 hová és mikor került, vagy még mindig titok? 26 db egyiptomiról lehet olvasni.) 1973-ban az elveszett szír gépek pótlására Csehszlovákia 8 db F-13-at adott át, Magyarország 12 db-ot. Akkor már nem viselhették a régi, zöld jelzést. Az a kubai 420-as F-13 nagyon múzeum-gyanús hátul talán egy An-2-es légcsavarral, elöl valami hajószerű építménnyel. Itt egy másik kép ugyanarról, ugyanott. | |||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 579670 | 2015. február 26. 15:08 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Így felbakolva, ez valószínűleg kiállított gép. | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 579668 | 2015. február 26. 14:42 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szíriai terepszínű F-13-asok rejtekadó erdőben (múzeumban?) és sivatagban. Ha jól látom, akkor nem kínai gyártmányú F-7-esek. | |||||||||||||||||||||
| badboy | Adatlap | 579631 | 2015. február 26. 10:18 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Még egy kis kiegészítés: a 2005-3-as Modelárban van egy grafika a piros 411-es kubai F-13-ról zöld - barna festéssel. A 41-es reviben van egy cikk az egyiptomi és szíriai 21-ről, ebben fénykép csak egyiptomi gépről van, viszont a grafika van a terepes szíriai F-13-ról, itt is cseh gyártásúnak van írva. | |||||||||||||||||||||
| badboy | Adatlap | 579628 | 2015. február 26. 10:02 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia! ez a gép a yefim Giordon féle könyvben is benne van kicsit más szögből. Szíriai gépek közül fényképen szintén csak egy múzeumi F-13-as van terepszínben, egy gépről meg grafika van, ez valóban egy cseh építésű gép. Ez grafikát már egyébként több helyen láttam. Érdekelne engem is a dolog, nézegetem én is a festéseket ez a szíriai tetszik is, a másik a burmai gép lenne, igaz az kínai gyártású F-7M. Ha esetleg érdeklene a könyv keress meg mélben. | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579625 | 2015. február 26. 09:30 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia, Köszi szépen a megerősítést! Nekem is nagyon gyanús, hogy kép nincs róla. Viszont valahol láttam terepszínű szírt a mostani felségjellel, de lehet, hogy csak makett volt... A kubainál én is erre jutottam, mert csak múzeumi kék-zöldet láttam eddig. Viszont van egy zöld-barna festésűről kép, erről tudsz valami? Nem múzeum, csak ékekkel rögzített, bár lehet, hogy kiállítani szánták ezt is. z | |||||||||||||||||||||
| csehszko | Adatlap | 579616 | 2015. február 25. 23:20 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sajnos nem talalom a kepet...akkor csak az en rossz memoriam,bocsanat. IgazaboL a foglalkozaa elerte celjat...nem volt NDK-bol kapott UM. | |||||||||||||||||||||
| csehszko | Adatlap | 579608 | 2015. február 25. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Keresem keresem,eddig nem talaltam meg...tehat az NDK-bol nem kaptunk ,ezekszerint. | |||||||||||||||||||||
| migi | Adatlap | 579607 | 2015. február 25. 21:27 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Rakd be a képet amin láttad . | |||||||||||||||||||||
| csehszko | Adatlap | 579606 | 2015. február 25. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Ez vilagos...,de mint ha NDK jelzes remlene...az is igen megkopva Lehet csak en emlekezem rosszul... | |||||||||||||||||||||
| migi | Adatlap | 579605 | 2015. február 25. 21:21 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Az NDK sose használt csillagot | |||||||||||||||||||||
| migi | Adatlap | 579604 | 2015. február 25. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||
|
A csillag a Hazai volt ,az lett átfestve , | |||||||||||||||||||||
| csehszko | Adatlap | 579602 | 2015. február 25. 21:16 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Vagy ek vagy a csillag...nem emlekszem...,de inkabb csillag. | |||||||||||||||||||||
| csehszko | Adatlap | 579601 | 2015. február 25. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Hunavia-n azt hiszem...lekopott a magyar ekjelzes es elojott az NDK-s alatta...akarcsak Rettegett Ivanunknak Kecelen. | |||||||||||||||||||||
| migi | Adatlap | 579600 | 2015. február 25. 20:56 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Hol láttál olyat ? | |||||||||||||||||||||
| csehszko | Adatlap | 579597 | 2015. február 25. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sziasztok! Az a kerdesem lenne ,h anno a Mig-21 UM gepeinken miert voltak NDK felsegjelzesek? Onnan kaptuk oket vagy a nagyjavitas kovetkezteben kaptak,ha igen miert? Bocsanat,h nem tudom ,de kivancsi vagyok... | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 579594 | 2015. február 25. 20:03 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia! A szíriai mig-ről én sem találtam fotot, csak festési rajzok vannak róla, egyese információk szerint 1967 után a csehek szállították szocialista baráti segítség nyújtásként szíriának az ilyen festésű gépeket melyek nem is f-13-ak voltak hanem s-103 (cseh mig-21f)... hogy miért ez a felségjel nem tudom azt nem magyarázta senki képet nem láttam...sajnos pedig igen megkapó a festés... más infók szerint az 1967-es háború mután majdhogynem kötelező jelleggel pánikszerűen kezdték terep kamoval ellátni a gépeket (innen ered a VSZ blokk kamuflázs mániája is) ...mind két forrás érdekes mert már a 1967-es háború előtt, nevezetesen 1958 után mikor is megalakította egyiptom és szíria az Egyesül Arab Köztársaságot (közös katonai parancsnoksággal), szóval ez időtájt a felségjelet is megváltoztatták és egységesítették : piros-fehér-fekete kokárda, zöld csillagokkal... szóval nekem sántít az a felségjel... addig biztos amíg foto nincs róla... Kubai mig-21F-13-k az alábbi linken egy jó pár kép, és angolnyelvű légierő bemutató... később kezdték festeni a gépeiket, az F-13-t már szolgálati ideje alatt nem festették... Üdv P www.urrib2000.narod.ru/EqMiG21-e.html | |||||||||||||||||||||
| Zoli | Adatlap | 579437 | 2015. február 23. 20:08 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sziasztok, MiG-21F-13 ügyében szeretnék segítséget kérni. Konkrétan a korai felségjelű szír és a kubai érdekelne. Előbbihez egyáltalán nem találtam képet, pedig már rengeteg matricát kiadtak hozzá, utóbbinál pedig arra lennék kíváncsi, hogy a kék-zöld festésben létezett-e vagy csak a múzeumban utólag pingálták azt is? z | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 578639 | 2015. február 13. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sziasztok! És még egy... csak meg kellett piszkálni a témát... a kép Tabqa AFB-n készült Szíriában miután a repteret elfoglalta az ISIS ...(legalább is ez volt mellékelve hozzá) Sajnos az oldalszám nem látszik...de ez már az előző képpel együtt számomra bizonyíték hogy az arabok is repülték a típust... Üdv Polo | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 578479 | 2015. február 11. 22:05 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Köszönjük szépen Lacy-nak és Sanyinak! Én már mennék alánézni, hogy mi a gyári száma... :) | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 578473 | 2015. február 11. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||
|
EZAZ! Tudtam hogy léteznek! :) Ezer köszönet Lacy Barátnak... és persze neked is Sanyi! | |||||||||||||||||||||
| sanyi | Adatlap | 578472 | 2015. február 11. 21:35 | ![]() | |||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 578471 | 2015. február 11. 21:34 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Akkor neki látok, és ahogy bérkeznek a könyvek úgy másolom be és küldöm neked ha így megfelel... oldalszámok arab gépekről egy kicsit több van de sajnos oldalszámhoz gyári számot nem tudok kötni... igen sajnos az arabok még a hajdani komenyista rendszer titkolozását is felül múlják... 2004-ben volt szerencsém egyiptimban az 1973-as háború emlékparkját és múzeumát meglátogatni de sajna amúzeumban képeket nem lehett készíteni mert olyan nagy a titkolozás és katonai objektumnak tekintik...agyréééém volt... az emlék parkban (Kairói Citadella) pedig egy pár háborús reklivia volt minden szakszerűséget és autentikát mellőző festéssel... és sajnos hasonló volt a helyzet a 1973-as war paniramic sceene -esetében is... pedig voltak érdekes dolgok és típusok kiállítva... hátha kerülnek elő idővel érdekes dolgok... Üdv Polo | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 578469 | 2015. február 11. 21:27 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Bocsánat! Úgy értettem, hogy Varsói Szerződés tagállamai mínusz Szovjetunió! Így egy kicsit más... | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 578468 | 2015. február 11. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia Polo! Nagyon szépen köszönöm a felajánlásodat, érdekel is a téma, de az együléses gépekről nem készítettem öszeállításokat, így nem tudnám összevetni a tiéddel. A terveim között szerepelt ugyan annak idején, de rájöttem, hogy mindent nem lehet egyszerre csinálni. Ennek ellenére, ha nem nagy munka neked, akkor szívesen fogadnám! Hátha a jövőben egyszer belevágok. (Most egy Jak-40-es típusismertetőn dolgozom...) Igen, vannak 68-as és 69-es listáim is (ez 15 oldalnyi gyári szám), de az arab téma sajnos egy sötét ló, és mindössze három gépet ismerek gyári szám szerint. Ezek az iraki 21068-as oldalszámú 69-es 516999436 gyári számmal, az iraki 8236-os oldalszámú 69-es 516999906 gyári számmal és az egyiptomi 5644-es oldalszámú 69-es 07516954 gyári számmal. Ha már megvannak ezek neked, akkor bocs! Valamikor régen találtam. Mentségemre szóljon, hogy én még nem az Interneten kutakodtam annak idején, és csak a rendelekzésemre állt gyári számokból állítottam fel a teljes számrendszert. A felajánlott segítségedet előre is köszönöm, ha új adatokra bukkannál! Ha gondolod, átküldhetem az egész összeállítást is, mert megvan pdf-ben, aztán csemegézhetsz belőle, de mondom, arab csak az a három van. A Varsói Szerződés viszont szerintem teljes. (Vajon hány évet kaptam volna annak idején?) Üdv., András | |||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 578465 | 2015. február 11. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Szia András! Köszönet a megosztásért...olvasva írásod én is osztom véleményed hogy nem zárom ki hogy nem kaptak gépeket az arabok pusztán azért mert nincs róla fénykép...hozzá teszem hogy a Tom Cooper Arab Migs könyveiben nagyon sok olyan kép van amiről més soha nem láttam képet, illetve nagyon kiterjedt kutatási anyaggal rendelkezik a témáról,,, nagy reményekkel várom már a könyvet a 3.-ik és 4.-ik részt mely pont a kérdéses időszakkal foglalkozik, hátha többet tudunk meg belőle. Természetesen ha tudomásomra jutna információ, fénykép vagy hasonló nagyon szívesen megosztom veled. Még egy kérdésem, kérésem lenne: nincs véletlenül hasonló táblázatod a 68-as és 69-es gyártmányokról? (speciel engem az arab országok érdekelnek... miből ki mennyit kapott, esetleg széria és oldalszámokkal megfűszerezve...) Amennyiben az arab harcik F-13/PF/FL/PFM érdekelnek a fentebb nevezett könyv adatait bemásolhatom elküldhetem akár egy általad végzett gyűjtés összevetésére... mennyire eltérő vagy egyező a két kutatási anyag... Üdv Polo | |||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 578463 | 2015. február 11. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Sziasztok! Valóban nem ismeretes, hogy az arabok kaptak-e a 66-400-as (vagy a -600-as) változatból, de pusztán emiatt ezt nem lehet kizárni. 2001-ben, amikor éppen ez a téma érdekelt, készítettem egy összeállítást a gépekről az MRT konferenciájára, amelyből érdekességképpen most csatolom a kérdéses oldalt, kicsit felfrissítve. (A magyar gépeket pirossal jelöltem.) A listán látható, hogy maradt még kb. 18-20 db -400-as változatú gép, amelyekről nem tudni, hogy hová szállították. Pontosabban, én nem tudom. Amennyiben kaptak az arabok is, akkor ezek közül kerülhettek ki a gépeik; de ha így volt, akkor legkésőbb az 1967-es háborúban elpusztultak a földön. Az adatok és a fényképek hiánya tehát ebből is következhet. Az újrafelfegyverzés idején már a korszerűbb változatokból (68-as USz, majd 69-es UM) kaptak. Ahol üzemeltették a 74-est (F-13) vagy a 76-ost (PF), oda többnyire szállítottak 66-ost is 1965-től, amikor a kétüléses gépek exportálást elkezdték. A csatolt lista a moszkvai 30-as számú (Tnámja Truda) gyár -400-as gépeit mutatja. Exportra kizárólag ebből a gyárból szállítottak 66-os gépeket. A másik gyár, amelyben 66-os gépek készültek, a tbiliszi 31-es számú volt, amely akkor még kizárólag a szovjet légierő igényeit elégítette ki, és csak a 68-as változattal kezdve exportált, amikor Moszkvában befejezték a gyártást. Akinek további adatai lennének a listához, szívesen fogadom! Remélem, sikerült csatolnom az oldalt... Üdv., András | |||||||||||||||||||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 578231 | 2015. február 8. 22:46 | ![]() | |||||||||||||||||
|
Igen, ez mind igaz, de a MiG-21U egyik változatából se volt nekik egy darab se, csak később az USz és UM-ből, ha mégis, akkor jól titkolják a mai napig :-) Tehát a repülőiskolai alapkiképzés után hiába is kellett volna kétülésessel továbbra is repülni az ADOTT TIPUSON, ha nem volt belőle egy darab se. Akkor viszont kezdetben maradt a mi pilótáinknál is "jól bevált" megoldás, MiG-15 UTI "szintentartó", ellenőrző, gyakorlórepülés után ugrás a 21-be - egyedül, hát kemény lehetett nekik is. Üdv R. | |||||||||||||||||||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok.
Ezeknek a Mig-21-es gépeknek mi a tisztességes neve?
Úgy gondolom ahogy a Mig-21 F13813-nál megvan adva.
Segítségeteket előre is köszönöm.
A képeket Szolnokon készítettem.
Üdv: kamovos