<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
tyimosenko | Adatlap | 589482 | 2015. július 24. 10:33 | ![]() | |
PeKo Publishing | Adatlap | 589481 | 2015. július 24. 10:25 | ![]() | |
Nem volt ez a Panther ilyen jó állapotban, amikor hozzá jutott. Ezt a páncélost már az angolok építették a háború után, az elfoglalt gyárban maradt részegységekből. Pár darabot készítettek, aztán ezek mind "mentek a levesbe". Ezt is szétvagdalták, ezután jutott az öreghez, aki szép lassan felújítgatta. | |||||
radir | Adatlap | 589468 | 2015. július 23. 23:06 | ![]() | |
Nagyon érdekes cikk -szinte hihetetlen, hogy csak úgy egy komplett párducot rejtegetett az idős bácsi a pincéjébe, kíváncsi lettem volna a gyüjtemény többi részére is.Vajon hogyan tett szert egy ennyire original állapotúra mikor még a leglepusztultabbakat is felrestaurálják? | |||||
mcs | Adatlap | 589419 | 2015. július 23. 08:40 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat pb; Commisar! | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 589396 | 2015. július 22. 11:06 | ![]() | |
Szia! Most lett időm utána nézni a dolgoknak: A fényképen a 26/I. páncélososztály (eredetileg 4/I. páncélososztály, az egységet 1945 elején "keresztelték" át) Panther Ausf. G-je látható, valamikor 1945-ben. Ez volt az egyetlen alakulat Olaszországban, amelyik Panthereket használt. A képen látható páncélos 1944 augusztusában készült - még zimmeritezett, de már gyári védőlemez van a lövegpajzs felett (utóbbit csak ekkortól kezdték el a gyárban felszerelne, addig csak tábori kivitelezésű lemezeket használtak). Az osztály 1944 szeptemberének második felében vette át ezt a kocsit. A megnövelt, öntisztító láncfeszítőkereket csak 1944 októberétől kezdték el használni. üdv bp | |||||
Commissar | Adatlap | 589366 | 2015. július 21. 16:11 | ![]() | |
Üdv! Amit írsz időszakot, az a Panther A gyártásának a vége('44 májusig) és a G gyártásának a kezdete és ebben az időszakban magát a verzióváltást követően nem volt változtatás a G esetében, csak szeptembertől. Ha pedig az A-ról G-re váltásra gondolsz, akkor igen, ekkor kapott szélesebb páncéltestet, meredekebb oldalpáncéllal, megerősített futóművet, a vezető kapott periszkópot a frontpáncél nézőkéje helyett és a búvónyílások is módosultak. A torony maradt az A verziójé. | |||||
mcs | Adatlap | 589336 | 2015. július 20. 22:40 | ![]() | |
Sziasztok! Kicsit kutattam, és a toronnyal kapcsolatban kiderült hogy '44. márc és '44. szept közötti gyártásnak felel meg. Kérdésem: Mikortól alkalmazták a nagyobb 350-es láncfeszítő görgőt? Milyen módosítások jellemzőek a páncéltesten fenti időszak közt? Üdv: Csabi | |||||
mcs | Adatlap | 589041 | 2015. július 12. 22:13 | ![]() | |
mcs | Adatlap | 589040 | 2015. július 12. 21:56 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm spenot, pb! Érdekes a makett, mert Italeri és Dragon keveréke, teknő és torony Ita, páncéltest és láncszemek Dragon, görgők gumiperemesek mind, viszont a kipufogó már hegesztet kivitelű.. lövegpajzs öntött 1 nézőkés, de nem az erősített..a pótpáncél tetőre és szellőzőkre hogy alakulatoknál rakták fel az csak jó hír, mert lehet egy kis színt belevinni ;-) viszont jó lenne tudni a '44-es gyártás főbb jellemzőit, ill. gyárak "sajátosságait" ha volt, vagy ismerhető eltéréseit... Üdv: Csabi | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 589031 | 2015. július 12. 20:41 | ![]() | |
Szia! Az olaszországi hadszíntéren a 26/I. páncélososztály Pantherein láttam ilyen megoldást,ám azok még 1944 szeptembere előtti gyártású, tehát zimmeritezett példányoik voltak. Zimmerit nélkül készült Pantheren eddig egyeteln esetben láttam ilyesmi pótpáncélt, azt Magyarországon lőtték ki a szovjetek. Az alakulatát sajnoss nem tudtam még beazonosítani. üdv bp | |||||
Kicsi | Adatlap | 588999 | 2015. július 12. 11:31 | ![]() | |
http://mult-kor.hu/masodik-vilaghaborus-tank-kerult-elo-egy-villa-pincejebol-20150707 | |||||
spenot | Adatlap | 588984 | 2015. július 12. 00:01 | ![]() | |
Tudomásom szerint és a szakirodalom szerint (extra armour on turret roof) az olaszországi hadszintérre volt jellemző, szemben pl. a keleti fronttal, ahol is a szövetségesek légifölénye olyan mértékű volt, hogy a németek így is próbáltak védekezni. Lehet ilyen kiegészítőt, maratást szerezni és valszeg az Italeri is ezért csinálta így mert az összes fotó, legalább is amiket én láttam, mind az ottani harcokban mutatta a pótpáncélt. Egy gyors keresés pl. a Panzerwrecks sorozat egyik kötetének címlapján két ilyen képet is mutat: http://www.panzerwrecks.com/Panzerwrecks-1.html Itt pl. azt is írják, hogy harctéri, egyes egységek karbantartói által készített, nem hivatalos típusmódosítás (field modification) volt ez, és hogy -- hézaggal -- szegecselték a torony tetejére. http://www.armchairgeneral.com/forums/showthread.php?t=53738 Sok sikert! Spenot | |||||
mcs | Adatlap | 588982 | 2015. július 11. 23:08 | ![]() | |
mcs | Adatlap | 588981 | 2015. július 11. 23:07 | ![]() | |
SZiasztok! Ilyen tipusú késői Párducról keresek infót, képet... Köszönöm. | |||||
gaben21 | Adatlap | 588445 | 2015. július 1. 18:49 | ![]() | |
Helló. Az oldala biztos zimmerites. Ebből kifolyólag az eleje és hátulja is az volt. | |||||
lgz1904 | Adatlap | 588411 | 2015. július 1. 05:33 | ![]() | |
Ogre 69 | Adatlap | 586558 | 2015. május 27. 23:20 | ![]() | |
pistike | Adatlap | 586521 | 2015. május 27. 17:40 | ![]() | |
Mindkettőtök válaszát köszönöm szépen! István | |||||
Számvéber | Adatlap | 586448 | 2015. május 26. 20:44 | ![]() | |
1944 augusztusában és szeptemberében Varsóban szerintem használták, de nem közvetlen, hanem közvetett irányzással, területtűzre. Magyarországon is volt rá példa: Kecskeméten a város belterületéről lőtték a magyar(!) Nebelwerferek a város szélén lévő téglagyár előterét. Üdv | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 586439 | 2015. május 26. 19:33 | ![]() | |
Attól függ, hogy érted a "városi harcot". Hogy konkrét városi harcban, tehát kis távolságra, főként épületre, közvetlen célzással tüzeltek volna vele, azt egészen valószínűtlennek gondolom, bár a szükség roppant érdekes és merőben "szabályellenes" dolgokat tud szülni egy háborúban. Viszont klasszikus tüzérségi tüzet számtalanszor vezettek a különböző háborúkban lakott területről/lakott területre, ezért ha az a kérdés, hogy ilyen környezetben lehet-e létjogosultsága egy Nebelwerfernek, szerintem feltétlenül. | |||||
pistike | Adatlap | 586436 | 2015. május 26. 18:17 | ![]() | |
Sziasztok! Nem biztos, hogy a kérdésem illik ebbe a topicba, de nem találtam jobb helyet: Szerintetek a németek szükség esetén városi harcban is bevethették a Nebelwerfer-t, vagy csak nyílt terepen volt alkalmazható? István | |||||
romsitsa | Adatlap | 585403 | 2015. május 10. 08:29 | ![]() | |
Bocs, elnéztem a kódot, zöld. Á | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585380 | 2015. május 9. 13:26 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem amiota elterjedtek a progresszivebb koszolasi technikak, filter, atmosas, pigment stb, nem nagyon lehet mar alapul venni gyari festekszamokat. Jollehet valaki felfujja a 403-405-406-ot, a kovetkezo festesi eljarasok befejetevel valami nagyon mas lehet belole, ami a meretaranyban nem stimmel. Az is szamit, hogy hogyan fest valaki, az xf-64 voroses jellege megmarad pl ha vekonyan van fujva. Most amit pl en hasznalok az sargara xf-59:xf-60:mattfeher=1:1:4, zoldre gunze 320, barnara xf-64:xf-7piros=1:1. Koszolas utan ebbol jon ki az ami szerintem jo, sot, meg ez is eleg sotet lesz. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 585366 | 2015. május 9. 08:36 | ![]() | |
Sziasztok! Tamiya XF-60 Dark Yellow Tamiya XF-61 Dark Green Tamiya XF-64 Red Brown Én személy szerint az XF-61 Dark Green-t és XF-64 Red Brown-t használhatatlannak vélem (német páncélosokhoz), sokkal inkább az XF-67 NATO Green-t és XF-68 NATO Brown-t javaslom az álcaszínekhez. Persze, ízlések és pofonok... A Gunze Hobby Colour sorból a H403 (Dark Yellow), H406 (Chokolate Brown) és H405 (Olive Green) tűnik használhatónak. Revell festéket még soha nem használtam német harcjárművek álcafestéséhez, ahhoz nem tudok okosat mondani... | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585358 | 2015. május 8. 21:33 | ![]() | |
Szerintem zöld. A Tamiya emlékeim szerint tényleg a 61-et ajánlja a német terepezéshez. (Hogy ez valóban jó-e, abba én nem mennék bele semmiképpen.) XF-64-et meg a barnához. | |||||
romsitsa | Adatlap | 585355 | 2015. május 8. 21:15 | ![]() | |
Ácsi, az XF-61 sárga. Üdv Á | |||||
pintair | Adatlap | 585349 | 2015. május 8. 20:34 | ![]() | |
Danke sehr,nagyon koszonom! | |||||
gaben21 | Adatlap | 585337 | 2015. május 8. 18:35 | ![]() | |
Bocs. Elnéztem. A tamiya xf-61 a megfelelő szín. :-) | |||||
gaben21 | Adatlap | 585326 | 2015. május 8. 16:32 | ![]() | |
Tamiya XF-60 Darkk Yellov a német sárga. Én ezt használom. Teljesen rendben van a színe. | |||||
pintair | Adatlap | 585294 | 2015. május 8. 08:35 | ![]() | |
Skacok! Segítsetek legyetek szívesek! Repcsis lévén nem tudom a színt: Gunze Mr Color C70-et (WW2 German Tank dark green ) melyik Gunze Hobby Color, v. Humbrol, v. Tamiya akril színnel tudom helyettesíteni? Tudom, gúgli a haverom, de nem leltem rá...hátha Ti tudjátok csípőből, v. csőszájfékből. :) Köszönöm! pintair Pintér Árpád | |||||
rohamkukac | Adatlap | 584682 | 2015. április 29. 13:57 | ![]() | |
Köszönöm! Így már akadt kép az aljáról is! | |||||
romsitsa | Adatlap | 584622 | 2015. április 28. 14:40 | ![]() | |
Hali, Flammenvernichter panther szavakkal keresd. Üdv Á | |||||
rohamkukac | Adatlap | 584597 | 2015. április 27. 21:42 | ![]() | |
Köszönöm! Most jutott eszembe,hogy annó találtam róla egy jó kis metszeti ábrát,de sajnos most csakazért se kerül elő... :) | |||||
Commissar | Adatlap | 584575 | 2015. április 27. 14:53 | ![]() | |
Üdv! Az a ventillátoros kályhacső kipufogó alul nyitott volt. Volt benne valami betét cső is, ennek a csőnek a tetején egy kilyuggatott lemez volt a ventillátor alatt valamivel. Egy gugglis kereséssel még 1/35-ös műgyanta verziót is lehet találni, ami egész szépen reprodukált. A bovington-i Panther G-ről vették a mintát hozzá. | |||||
boscko | Adatlap | 584517 | 2015. április 26. 13:36 | ![]() | |
Nagyon komoly 1 VAS brutál!Ügyes a gazdája! Köszi a képeket! | |||||
rohamkukac | Adatlap | 584514 | 2015. április 26. 13:29 | ![]() | |
Fém az egész,de nem én követtem el :) Épp ez akadt a kezembe példálózáshoz... Itt van róla egy adag kép: www.sixtharmygroup.com/portal/viewtopic.php | |||||
boscko | Adatlap | 584512 | 2015. április 26. 13:15 | ![]() | |
rohamkukac Szia a párduc a tied ami a képen látható? Fém az egész,mérete? | |||||
rohamkukac | Adatlap | 584507 | 2015. április 26. 12:34 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani,hogy a Párduc harckocsi lángrejtős kipufogója alól zárt volt,vagy sem?A Dragon által gyártott kipufogónak nincs gyári alja,és érdekelne,hogy pótolni kell,vagy sem? vincesgallery.smugmug.com/photos/115922955-L.jpg | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 582254 | 2015. március 26. 13:11 | ![]() | |
kera | Adatlap | 582252 | 2015. március 26. 12:42 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 582214 | 2015. március 25. 19:33 | ![]() | |
Koszi szepen Adam! Jo kis kollekcio. | |||||
kera | Adatlap | 582200 | 2015. március 25. 13:22 | ![]() | |
Köszi, jó kis képek, teherautók és a sár minden mennyiségben, de sajnos semmi öszvér megoldás nincs köztük... | |||||
romsitsa | Adatlap | 582196 | 2015. március 25. 12:34 | ![]() | |
Hello, ezt a húsz oldalt pörgesd még végig, hátha találsz olyan képet ami jó lehet. forum.axishistory.com/viewtopic.php Üdv Á | |||||
kera | Adatlap | 582192 | 2015. március 25. 11:20 | ![]() | |
Sziasztok! Igen, igaz, a Krupp Protze is nagyon érdekes, de itt és most, nálam, a fő hangsúly az Opelen van. Miután kiadtam a 4x4-es 1/48-as Opel sorozatot, kedvet kaptam minél több verziót összehozni 48 és 35-ös méretben is. 48-ashoz találtam vmi ukrán céget, ami gyárt többfajta flakot 1/48-as léptékben, illetve rendeltem egy Tamiya négycsövűt 48-asban. Ádámnak köszi a képet, pak-os verzió is játéákban van, sőt, bármi, ami megoldható és létezett Opel hátán :-) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 582013 | 2015. március 22. 20:53 | ![]() | |
Koszi szepen Adam es Peter! | |||||
radir | Adatlap | 581841 | 2015. március 20. 19:11 | ![]() | |
Szerintem a Flak 37, és a 38 -Sd.Kfz. 7-re szerelve az igazi! Tamiya gyártja mind 2 verziót. Persze egy teherautó-n biztos egyedibb saját építés lenne. | |||||
romsitsa | Adatlap | 581839 | 2015. március 20. 19:03 | ![]() | |
Rosszul emlékeztem, ez 2,5 tonnás, de a 1,5-ös is ki kellene, hogy bírja. www.autogallery.org.ru/k/o/35blitz25.jpg Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 581837 | 2015. március 20. 18:35 | ![]() | |
Hello, Az 5. Képen inkább 4,5 tonnás Büssing van, az jóval nagyobb, mint a Blitz. Viszont, most, hogy Tamás felrakta, valahol van egy fotóm amin a Pak 36 egy Opelre van felrakva, megkeresem. Üdv Á | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 581821 | 2015. március 20. 15:49 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 581820 | 2015. március 20. 15:44 | ![]() | |
Szia Laci! Építs egy Krupp Protzét 3,7 centis Pakkal. Föltették rá kerekestül, kerék nélkül, páncélozták többféleképpen, marha érdekes járgányok lettek belőle. Tamás |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
forum.warthunder.com/index.php