<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 592422 | 2015. szeptember 22. 09:32 | ||
newman | Adatlap | 592356 | 2015. szeptember 21. 13:44 | ||
Sziasztok! Eladó makettek 1/144-ben: Airfix DC-10 6000Ft, Airfix A300 6000Ft, Airfix Comet 4 4000Ft, Airfix VC-10 Tanker (megkezdett, törzs összeragasztva) 2500Ft, Welsh Model Tu-114 9000Ft, Eastern Express An-14 3000Ft. 1/72-ben Amodel An-10 15000Ft, Amodel An-32 10000Ft. Üdv.: Péter peterpontnewmankukacfreemailponthu | |||||
Fóka | Adatlap | 592276 | 2015. szeptember 19. 18:39 | ||
Kedves Migi és Slaviamarksman! Igen, erre a hirdetésre mozdultam rá :-) A vitrin impozáns volt, a hatvanas-hetvenes évek tárgyi emlékei közül emeltem ki az én 6 makettemet. Pár darabot ott is hagytam, és persze sok egyéb izgalmas dolgot is láttam: ha pl. az italgyűjtés lenne a profilom, akkor bizonyára nem hagytam volna ott azt a kis üveget, amire még gyerekkoromból emlékszem, és a kissé bizarr Boszorkánytej márkanevet viseli. Fóka | |||||
migi | Adatlap | 592272 | 2015. szeptember 19. 18:06 | ||
Fóka mester nézzél csak erre a hirdetésre rá . www.jofogas.hu/budapest/Repulogep_hajo_auto_makettek_eladok_32053636.htm | |||||
slaviamarksman | Adatlap | 592269 | 2015. szeptember 19. 17:43 | ||
slaviamarksman | Adatlap | 592268 | 2015. szeptember 19. 17:42 | ||
Csak nem a vitrinből szabadultak a cigarettás dobozok és a piás üvegek mellől ? http://www.jofogas.hu/budapest/Repulogep_hajo_auto_makettek_eladok_32053636.htm | |||||
Gabusch | Adatlap | 592266 | 2015. szeptember 19. 17:27 | ||
Értem. Akkor a hiba talán az lehet, hogy a Takom nem szándékozik kiadni belátható időn belül a Skoda 30,5 M11-es mozsarat. Meg, hogy alapvetően vágyaim beteljesítésére nagyjából az összes istenek pénze sem lenne elég. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 592261 | 2015. szeptember 19. 15:57 | ||
Hmmm, az "NDK" esetleg ízlés szerint behelyettesíthető az érintett makettező kedvelt kategóriájával. Az biztos azonban, hogy akinek egyáltalán semmilyen makettje sincsen, az más szörnyűségekre is képes, azért van annyi békétlenség a világban ;-) | |||||
migi | Adatlap | 592259 | 2015. szeptember 19. 15:52 | ||
Ez jó ,tetszik , | |||||
Gabusch | Adatlap | 592258 | 2015. szeptember 19. 15:50 | ||
Akkor én azért vagyok idegbeteg (feleségem állítása), mert nincs egy darab NDK makettem sem? :) | |||||
Fóka | Adatlap | 592257 | 2015. szeptember 19. 15:48 | ||
Newton négy alaptörvényben fektette le a klasszikus mechanika alapjait, kicsit szerénytelenül szabadjon hát nekem is együtt szerepeltetnem az összes makettezéstani megfigyelésemet. Nekem egyelőre csak három van, ez is mutatja, hogy nyomába sem léphetek az ősz Mesternek (de van még időm...). Első törvény: Nincs olyan szoba, ahová még egy makett ne férne be. Az első törvény kiterjesztése: Minden szoba makettbefogadó képessége végtelen. Második törvény: Az ember belső harmóniájának mértéke egyenesen arányos az elkészítésre/felújításra váró NDK makettjeinek számával. | |||||
Fóka | Adatlap | 592256 | 2015. szeptember 19. 15:40 | ||
Szia Vackor! Köszönöm! Egyelőre csak kedvtelve nézegetem a készletet, és megalkottam egy újabb Fóka-fajta szabályt: az ember belső harmóniájának mértéke egyenesen arányos az elkészítésre/felújításra váró NDK makettjeinek számával. Az biztos, hogy a Malév Il-18-nak csak a szélső hajtóműveit és a vízszintes vezérsíkjait tervezem megfordítani, máson nem változtatok, hiszen ez annyira ritka darab, hogy végzetes hiba lenne levakarni róla a matricát és átfesteni. Ez így önmagában egy makett-történeti emlék. A Tu-114-re van egy kósza ötletem. Mivel az Aeroflot első két festésével már több példányban megcsináltam, a harmadik minta pedig túl snassz, egy "mi lett volna, ha..." festésben gondolkodom: wp.scn.ru/en/ww3/t/730/5009/0/1 Az bizonyos, hogy az Interflugnak sohasem volt Tu-114-ese, de erre a képre már régebben rábukkantam, és nemtom hova tenni: lehetséges, hogy annak idején szóba került a vásárlása, de egyelőre semmi egyéb erre vonatkozó infót nem leltem. (esetleg valaki?...) Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 592253 | 2015. szeptember 19. 14:20 | ||
Szia Fóka ! Lesz munkád bőven, sok kitartást hozzá ! Az első képen a Maléves Il-18-at meghagyod két húzó- két tolólégcsavarosnak ? Olyanod még úgysem volt... | |||||
Fóka | Adatlap | 592252 | 2015. szeptember 19. 14:07 | ||
newman | Adatlap | 591878 | 2015. szeptember 12. 09:25 | ||
Mandras | Adatlap | 591690 | 2015. szeptember 9. 08:31 | ||
Sziasztok! A Malév Tu-134-esei között csak négy olyan volt, amelyeknek rövid volt az örvényorsójuk. Ezek a HA-LBA, a HA-LBC, a HA-LBD és a HA-LBE lajstromjelűek voltak. Két gépen, a HA-LBC és a HA-LBE jelűeken a rövid örvényorsót hosszúra (csúcsosra) cserélték a Szovjetunióban 1972-ben. (A másik két gép ezt az átalakítást már nem érte meg az ismert balesetek miatt.) A HA-LBF, a HA-LBG és a HA-LBH lajstromjelű Tu-134-esek már eleve hosszú (csúcsos) örvényorsóval érkeztek a Gyárból. Ezeket a gépeket ugyanis már a Tu-134A változat gyártása közben szerelték össze a Tu-134A-ra készült örvényorsókkal. A hosszú örvényorsó a Mikron-3V rövidhullámú rádió antennája miatt kellett, de a HA-LBF, a HA-LBG és a HA-LBH jelű Tu-134-es gépekbe azt még nem szerelték be. Tehát volt már hosszú örvényorsójuk, de nem volt az antenna-rész a rádióhoz bekötve. Ezért ennek a három gépnek egyszerre volt szálantennája is a régi 1RSzB-70 típusú rövidhullámú rádióhoz, és volt már hosszú örvényorsója is. A HA-LBF 1975-ig, a HA-LBG és a HA-LBH 1978-ig volt ilyen, akkor át lettek alakítva az új rádióra, és akkor megszűnt a szálantennájuk is. Egy további változás volt ezzel egyidejűleg, hogy a régi RV-UM típusú rádió-magasságmérőt a Tu-134A változaton alkalmazott RV-5 típusra cserélték, és emiatt megszűntek a fordított T-alakú antennák a törzs alatt. Az RV-5-nek már tölcsér-antennái voltak, amelyek besímultak a törzs alsó felületébe. A HA-LBC és a HA-LBE jelű gépeken a rövid örvényorsóval együtt szűntek meg a T-alakú antennák és a szálantenna is, amikor kicserélték a rádió-magasságmérőt, a rövidhullámú rádiót és az örvényorsót. A szálantenna megszűnésével együtt természetesen eltűnt a törzs tetejéről az antenna-tartó árboc is az URH antenna mellől. A Tu-134A változaton kétféle örvényorsó-forma létezett, a hosszú és a meghosszabbított hosszú. Ez utóbbi csak a HA-LBP és a HA-LBR lajstromjelű gépeken volt, mert ezek már gyárilag egy új antenna-változattal voltak felszerelve. Ennek egy előre nyúló egyenes szakasza is volt, tehát nem csúcsban végződött. A korábbi gépeken viszont már nem végezték el ezt az átalakítást. A csúcsos forma létezett a HA-LBI, a HA-LBK, a HA-LBN és a HA-LBO lajstromjelű Tu-134A gépeken mindig, valamint a HA-LBF, a HA-LBG és a HA-LBH lajstromjelű Tu-134 típusú gépeken mindig. A HA-LBC és a HA-LBE jelű gépeken pedig 1972-től. A Tu-134A-3 változatról. Mind a hat Malév Tu-134A át lett alakítva A-3-ra. A HA-LBI, a HA-LBK, a HA-LBN és a HA-LBO 1984-ben, a HA-LBP és a HA-LBR pedig csak 1988-ban, miután átvette a Malév a Kormányőrségtől. Ez az átalakítás egyrészt azt jelentette, hogy a Tu-134A változaton alkalmazott D-30 széria 2-es (tehát sugárfékes) hajtóműveket széria 3-asokra cserélték (ezeknek egy kompresszor-fokozattal többjük volt), másrészt át kellett szabályozni a leszállóhelyzeti fékszárnykitérést. Az új hatóművel ellátott gépekre kisebb fékszárnykitést írt elő a Tervezőiroda, 38 fok helyett 30-at. Ez az érték a belső fékszárnyra vonatkozott, miközben ezzel egyidejűleg a külső fékszárny 35 fok helyett 28 fokra tért ki az átszabályozás után. Ezekkel a módosításokkal vált egy gép Tu-134A-3 típusúvá függetlenül minden más sajátosságától. (Pl. hogy üvegorrú volt-e vagy sem, avagy milyen műszerberendezései voltak stb.) Üdv., András | |||||
Fóka | Adatlap | 591655 | 2015. szeptember 8. 11:00 | ||
A toldást a szárny elé kell beilleszteni. Ami az örvényorsót illeti, érdemes fénykép alapján átalakítani, az a biztos. És van még egy különbség, ami most jutott eszembe: a Plasticart készlet hajtóműve a sugárfordító nélküli verzió, ezért az "A" változatok esetében azt is át kell alakíani fotó alapján. Továbbá: a Plasticart makett jobb oldalán két kis ablak van, ahol az első csomagtér van. Ebből a hátsót el kell tüntetni, mert a Malév gépeken ez be volt fedve. A mellékelt képen igyekeztem bejelölni a szükséges módosításokat. Fóka | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 591649 | 2015. szeptember 8. 10:03 | ||
Nagyon Köszönöm az információt! A terv a következő: Tu-134 üvegorral classic festés. M a függ.vezérsíkon. Tu-134A "teli" orral az utolsó festés. Nagyon elegáns. Hova kell toldani a +ablakot? A szárny elé vagy mögé? Az örvényorsó mannyivel hosszabb kb.? | |||||
Fóka | Adatlap | 591647 | 2015. szeptember 8. 09:31 | ||
...tehát a Plasticart készletből minden változtatás nélkül a lista első 7 (HA-LBA - HA-LBH) példányát lehet megépíteni, az üvegorrú Tu-134-eseket. A többinél a törzs és az örvényorsó átalakítása szükséges, és az LBI és LBK kivételével az üvegorrot is be kell fedni, és az orr-rész alatti radarburkolatot nem felrakni. | |||||
Fóka | Adatlap | 591646 | 2015. szeptember 8. 09:27 | ||
Szia! A Tu-134 és Tu-134A között 2 feltűnő különbség van: - az "A" változat törzse hosszabb egy ablaknyival - az "A" változat örvényorsója (a vízszintes vezérsíkok közti orsó) jóval hosszabb. Az "A" változat készült üvegorral és zárt orral is. A Plasticart készlete a "sima" Tu-134-est ábrázolja jó alak- és mérethűséggel. "A" változat készítéséhez tehát át kell alakítani az örvényorsót és egy ablaknyi törzsszelvényt betoldani. Az "A-3" változat külsőre egyezik az "A"-val, a "3" a továbbfejlesztett elektronikus rendszereket jelöli és egy TU-134A repülőgépből is válhatott élete során Tu-134A-3. A következő listában tehát csak a Tu-134 és Tu-134A típusokat különböztetem meg. A Malév saját (tehát nem bérelt) repülőgépei: HA-LBA Tu-134 üvegorrú HA-LBC Tu-134 üvegorrú HA-LBD Tu-134 üvegorrú HA-LBE Tu-134 üvegorrú HA-LBF Tu-134 üvegorrú HA-LBG Tu-134 üvegorrú HA-LBH Tu-134 üvegorrú HA-LBI Tu-134A üvegorrú HA-LBK Tu-134A üvegorrú HA-LBN Tu-134A HA-LBO Tu-134A HA-LBP Tu-134A HA-LBR Tu-134A Fóka | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 591643 | 2015. szeptember 8. 09:13 | ||
Szép napot! Sikerült vennem Tu-134st. A Malév A3-st szeretném megépíteni belőle. Plasticart makett. Van különbség a doboz tartalma és az igazi között? Van 1 másik készletem is abbol pedig az üveg orrú Malév gépet szeretném megcsinálni. Annál van külömbség? Az is Plasticart. Köszönöm a segítséget! | |||||
Kickukac | Adatlap | 591591 | 2015. szeptember 7. 15:08 | ||
Sziasztok! Születésnapomra kaptam egy 1/144-es méretarányú Revell (4752) Concorde makettet. Már megvan ez a makett és így eladásra kínálom fel. Irányára: 5000Ft. Személyesen Budapesten a Blaha Lujza térnél lehet átvenni, illetve postára is fel tudom adni. Ennek a költségét a vevőt terheli. Valamint keresek megvételre 1/72-es méretarányban F-4 Phantom-ot, annak is a B, J, N változatát. Elérhetőségem: mayer.szini@t-online.hu | |||||
Fóka | Adatlap | 591555 | 2015. szeptember 7. 08:47 | ||
Szia Chrisi! Az An-12 matricája utángyártott, az eBay-ről szereztem. A másik kettő (Il-62, Comet 4) saját gyártás. A Tu-134-est már továbbadtam egy cimborámnak, mert nekem 6 db. van + a dobozban lévő készlet, ez már gombócból is sok... Rá'dásul megint elfogyott a hely a nappaliban, ezért egyelőre tartalék üzemmódra kapcsoltam. Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 591515 | 2015. szeptember 6. 15:56 | ||
Szia Fóka, Szépen sikerült a felújítás, a Comet a Dan-Air festéssel különösen tetszik. A matricák saját gyártásúak? A Tu-134 milyen színekben fog újjászületni? Amikor indulhat a DC-8 Skybus projekt, csak szólj. Üdv, Chrisi | |||||
Fóka | Adatlap | 591453 | 2015. szeptember 5. 14:59 | ||
Szia Vackor! Köszönöm, és neked is sok sikert az Iskrához! Én 3 (három) éves koromban kaptam egy "zacskós" Mig-15-öst, és abban a pillanatban el is kezdődött a máig tartó makettező szenvedélyem. A következő makettem pedig egy Iskra volt :-) Utána pedig az első "nagy makett", az NDK Il-18... Ami a Lancastert illeti: nehéz a szívem: lehet, hogy megkísérlem továbbadni. Gyönyörű készlet, még 4 parányi, működő elektromotor is van benne, ami a légcsavarokat forgatja. De egy ilyen 1:48-as makett egészen más, mint amiket gyártani szoktam - már csak a belső részletezést illetően is. Ilyesmiben nincs gyakorlatom. Meg hát katonai. A Lancastrian átalakítás nem lenne rossz, de nem vagyok benne biztos, hogy szépen meg bírnám csinálni ekkorában. Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 591441 | 2015. szeptember 5. 12:24 | ||
Szia Fóka ! Gratulálok az újabb szépségekhez! A Lancaster-projekted nem fog átváltani esetleg Lancastrian-be, hogy a fő profilodnál maradj ? A Karas-zacskós sorozatból sikerült a TS-11 Iskrát beszereznem, előbb-utóbb talán elkészülök vele. További jó alkotókedvet: Vackor | |||||
Fóka | Adatlap | 591438 | 2015. szeptember 5. 11:38 | ||
Sziasztok! Elkészültem 3 romos NDK makett felújításával. Chrisi! A DC-8 Skybus projektet kicsit halasztani szeretném, mert van még egy pár újjáépítésre váró darab, ráadásul egy 1:48-as Tamiya Lancaster is landolt nálam, ami - bár meglehetősen távol áll a profilomtól - túl szép ahhoz, hogy ne essek neki a közeljövőben. Derűs napot, Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 590973 | 2015. augusztus 27. 22:52 | ||
sanyi | Adatlap | 590952 | 2015. augusztus 27. 16:19 | ||
Fóka | Adatlap | 590555 | 2015. augusztus 19. 09:10 | ||
Kedves Lajos! Az NDK Mi-1-es készletek az eBay-en a koruktól függően 5-10 Euró között szokták hirdetni. Ha hiányos a készlet, az viszont jól lecsökkenti az értékét. Szerintem hazai viszonylatban ~800 Ft-nál nem érdemes többet kiadni érte. Gyűjtői tételként ugyanis nincs értéke a hiányok miatt, összeállítani viszont mág így is élmény lehet. Fóka | |||||
slaviamarksman | Adatlap | 590525 | 2015. augusztus 18. 17:55 | ||
Tiszteletem Fóka Gratulálok a neked tetsző vételhez . Amikor láttam a hirdetést a sok állványra gondoltam , olyan ndk-s utasszállítóhoz volt nekem is a nagy repcsihez . Más: szintén ndk-s makett mi-1 olvastam amiket írtál és vasárnap a kezembe került egy de hiányosan bolhapiacon . A kabintető nem volt benne és a matricalap se . Ragasztó magyar nyelvű nyomtatvány más mintha meglett volna . A zöld műanyag kereten van kettő sisakos figura is! Ha mégegyszer a kezembe kerül mennyire pofátlan árat érdemes érte mondani ? válaszodat előre is köszönöm . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos | |||||
Fóka | Adatlap | 590504 | 2015. augusztus 18. 12:58 | ||
Juhééé, mit szereztem :-) 15 db. használt makett egyetlen Vatera aukcióval! Remek darabok jól felújíthatók. Az ablakok nincsenek összeragacsolva, a többi pedig csak türelem dolga. Van köztük egy egészen érdekes példány, az Ogonyok An-10-ese, ami ritka darab volt annak idején is. Amelyiken a légcsavarokat 4 átlátszó korong jelképezi. Az Il-18 és An-12 légcsavaroknak a négytollú Spitfire légcsavarok éppen megfelelnek 1:72-ben. Azokat valószínűleg a Hannants-tól szerzem majd be (mindenféle gyártótól árulnak a műgyanta kiegészítők kategóriájában). A nagy utasszállítókat szét fogom szedni, hogy a belsejüket sötétszürkével befesthessem. Ez szerintem kötelező technológiai lépés, mert a fehéren hagyott belső felület zavaró, életszerűtlen műanyag jelleget adna a kész makettnek az ablakokon keresztül, különösen a pilótafülke szélvédőjénél. Aztán újraépítés, tömítés, hiánypótlás, festés, matricázás - öröm így az élet :-) Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 590503 | 2015. augusztus 18. 12:48 | ||
Szia Chrisi! Kösz a számolást és a kivitelezési javaslatot. Az ablakokon én is töröm a fejem, az ötletekből majdcsak kijön az optimális megoldás. A továbbiakat majd levélben egyeztessük! Fóka | |||||
migi | Adatlap | 590494 | 2015. augusztus 17. 20:52 | ||
Szia Egyszer csináltam egy felujjitást ott úgy oldattam meg hogy bőrlukasztóval kivágtam a kerek ablakokat , belülről behelyeztem őket a ablakba és az egészet széles szintelen celluxal rögzitettem , | |||||
Chrisi | Adatlap | 590487 | 2015. augusztus 17. 18:17 | ||
Szia Fóka, Kicsit számolgattam, nekem ezek a méretadatok jöttek ki. Magát a géptörzset, a szárnyakat, a vezérsíkokat illetve az orr-részt és a pilótafülkét szerintem meg fogjuk tudni oldani alumíniumból. Amin kicsit gondolkozni kell az az átlátszó felületek (ablakok illetve pilótafülke szélvédő) kialakítása. Erre én régebben, amikor 1:72 méretarányban dolgoztam átlátszó PET palackot használtam, viszont a beragasztásnál sosem tudtam elkerülni, hogy ne legyen ragasztófoltos a felület, de majd menet közben erre is biztos lesz megoldás. A kérdés már csak az, mikor akarod kezdeni az építést? Üdv, Chrisi | |||||
Fóka | Adatlap | 590433 | 2015. augusztus 16. 18:03 | ||
Szia Chrisi! Köszönöm a közös projekt ötletét, nagyon ígéretes lehetőség! Lassacskán nekiállok a méretezésnek, idő kérdése csupán. Ami a donort illeti, Lapi barátom szokta mondani: Mercure-ból mindent el lehet készíteni. Nos, első megközelítésben úgy tűnik, a légcsavaros DC-8 törzse 1:72-ben hasonló átmérőjű lenne, mint az 1:100-as Mercure-é. Van még egy másik makett, amin viszont az orr-rész kialakítása tűnik ígéretesnek: a két orosz gyártó, a Novo vagy a Maquette Dart Herald-ja (ex Frog készlet). Ennek a típusnak a pilótafülkéje jellegzetes "békaszem-ablakkal" készült, ami a DC-8 Skybus sajátossága is. Csak hát ezek eléggé ritkán elérhető készletek, én 10 éve a moszkvai GUM makettosztályán bukkantam rá. Na, majd meglátjuk. Derűs napot, Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 590317 | 2015. augusztus 13. 13:30 | ||
Szia Fóka, Az első lépés az lenne amit ha jól látom már el is végeztél: meghatározni a gép befoglaló méreteit illetve a törzs átmérőjét. Ezt követően érdemes átgondolni, hogy milyen gépet lehetne donorként felhasználni. Ennél a gépnél (tekintettel arra hogy egy elég egyedi koncepcióról van szó) ami a donorjárműről használható lenne azok a légcsavarok illetve a futómű, esetleg a pilótafülke, ha azt is ki akarjuk dolgozni. A többi szerkezeti elemet (törzs, szárny, vezérsíkok) én az általam preferált gyártási technológiát felhasználva alumíniumból készíteném el. Ha gondolod, és lenne kedved egy közös projekt keretei közt megalkotni ezt a makettet, akkor nagyon szívesen besegítenék a szerkezeti elemek legyártásában illetve megmutatnám hogyan és milyen anyagokból lehet ezeket az elemeket házilag elkészíteni. Cserébe biztos vagyok benne, hogy én is el tudnék lesni jó pár hasznos trükköt és technikát tőled. Üdv, Chrisi | |||||
Szabi77 | Adatlap | 590186 | 2015. augusztus 10. 13:46 | ||
Varjubácsi! Szerintem a Revellben ugyanaz van mint a Zvezdában,csak a Revellnek jobb a matricája valószínű. Szabi77 | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 590184 | 2015. augusztus 10. 13:27 | ||
Sziasztok! Segítséget kérnék a guruktól! A Kék Kobrában kapható a Revelltől is, és a Zvezdától is a 787 Dreamliner. Melyik a jobb, részletesebb? A Zvezda felé húz a szívem, mert az utóbbi gépi nagyon tetszenek. | |||||
totya72 | Adatlap | 590087 | 2015. augusztus 8. 09:26 | ||
PETI | Adatlap | 590086 | 2015. augusztus 8. 08:39 | ||
Jó reggelt! A saját építés másik nagy példája, bár ez itt kicsit off, mert nem utasgép, de akkor is: www.britmodeller.com/forums/index.php Ha már ez a téma, megosztom itt az urakkal, ötletek vannak benne és hát az elszántság látszik benne. Tehát nincs lehetetlen saját építés.. :) Üdv | |||||
Chrisi | Adatlap | 590066 | 2015. augusztus 7. 10:11 | ||
Sziasztok, Az alumíniumlemezes gyártási technikámmal szívesen besegítek bárkinek különböző szerkezeti elemek kialakításában. A DC-8-ról szóló bejegyzés az én fantáziámat is megmozgatta, azóta is azon agyalok melyik gépből lehetne a legjobb donorjármű. Ha bárkinek van ezzel kapcsolatosan ötlete ne habozzon megosztani. Üdv, Chrisi | |||||
PETI | Adatlap | 590035 | 2015. augusztus 6. 14:20 | ||
Akkor arra tudsz is alapozni. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 590034 | 2015. augusztus 6. 14:01 | ||
Szia Peti! Hát ez bámulatos kreativitás :-) Kösz a linket! Ha jól meggondolom, a Mercure törzsének dimenziói éppen megfelelnének az én dédelgetett tervemnek is... Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 590032 | 2015. augusztus 6. 13:35 | ||
Szia Fóka! Hát pl. így készülhet házilag: pwm.org.pl/viewtopic.php De ha van jó ötlet még, azt szívesen veszem én is, mert én is gondolkodom 1 ilyen projectben. Csak a típus más... :) Üdv | |||||
Fóka | Adatlap | 590030 | 2015. augusztus 6. 09:27 | ||
Szia Chrisi! Te már elég sok makettet csináltál a "semmiből", nagy csodálója vagyok a munkáidnak. Titkon rád gondoltam, hogy megkérdezem: szerinted mekkora erőfeszítés lenne ezt a korai DC-8-as tervet megvalósítani 1:72-ben? Hamarjában kiszámítottam, hogy a hossza ebben a méretarányban 31,9 cm, a fesztávja 45,8 cm lenne. A cikket olvasgatván egészen beleszerelmesedtem a koncepcióba, annyira új és merész. Jól meg is előzte volna a korát, ha elkészül (az orr-részbe helyezett motorok és a kb. 25 méteres kardántengely, ami a tolólégcsavarokat hajtotta volna, egészen felizgatta a fantáziámat...). 1 szó mint 100, belém fészkelődött a gondolat, hogy elkészítem. Én eddig csak egy Il-18-ast állítottam elő seprűnyélből és műanyag vonalzóból 1:144-ben a múlt évezred ínséges 90-es éveiben, amikor az eBay és az Eastern Express még a távoli jövő ködébe burkolózott, de okvetlenül szerettem volna egy Il-18-ast 1:144-ben. Izgalmas munka volt, de ez a DC-8 Skybus nagyobb kihívásnak tűnik, már csak a törzsátmérő miatt is, ami kb. 4,5 cm lenne. Chrisi, és bárki más - ti hogyan állnátok neki egy ilyen projektnek? Anyag, technológia, szerszámok stb. Derűs napot, Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 590023 | 2015. augusztus 6. 07:36 | ||
Érdekes koncepció, soha még csak nem is hallottam róla. Köszönjük hogy megosztottad. | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 590020 | 2015. augusztus 6. 06:28 | ||
Fóka | Adatlap | 590019 | 2015. augusztus 5. 23:49 | ||
(érdekes makettező csemege lenne legyártani, mondjuk 1:72-ben) | |||||
Fóka | Adatlap | 590018 | 2015. augusztus 5. 23:48 | ||
Sziasztok! Ismeritek a DC-8-ast? Tudjátok, a két dugattyús motoros, tolólégcsavaros repülőgépet. Nem, nincs semmi bajom :-) A Douglas gyár a DC-7 után egy kisebb repülőgép tervezésébe fogott a DC-3 leváltásának szándékával. A tervekből fura, szokatlan megoldások sorát felvonultató járgány bontakozott ki, és a DC-8 Skybus nevet kapta. A piackutatások eredményei alapján azonban leállították a fejlesztést, és a DC-8 végül a közismert, 4 sugárhajtóműves konstrukcióé lett. Pár évtizede olvastam erről, és most végre a neten is megtaláltam, képekkel. Íme, szerintem érdekes történet: www.dc8.org/library/Skybus/article.php Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Sziasztok!
Adrenalin-szintem az egekben, a felújítás azon stádiumánál tartok, amikor a makettek a legapróbb részeire vannak szétszedve, innen már az újra összeállítás következik.
Törzsfelek belülről befestve sötétre (ez kötelező lépés a fehér belsejű maketteknél), ólomsúlyok beragasztva, minden alkatrész kívül-belül alaposan letisztítva. Csuda élmény, jobban szeretem, mint újonnan építeni valamit.
Fóka