/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.
Commissar 582971 2015. április 3. 09:15
Válasz erre
Üdv!

Az a fokbeosztás logikus, ha tüzérségi megfigyelő a partról nézi és saját maga felé néz a 180 fok, könnyen tudja diktálni az irányt a tüzéreknek.
A Centaur és a Cromwell között csak a motor a különbség, eleinte nem állt rendelkezésre elég Rolls Royce Meteor a repülőgépgyártás igényei miatt. Leánykori nevén Rolls Royce Merlin, ha így ismerősebb :)
Amikor már volt elég, a Centaurokat átépítették és attól kezdve Cromwell IV és VI volt a nevük. lövegtől függően. Valami 1000 körüli darabot gyártottak a Centaurból és csak 80 egynéhány látott ilyen néven bevetést a D napon, a többi később már csak Cromwell vagy műszaki jármű kivitelben.
T.Csaba 582958 2015. április 2. 21:45
Válasz erre
Tegnap találtam meg egy 2000-ben vásárolt "füzetemet".A Concord kiadótól A British Tanks of WWII 1 rész.

Ebben is ezt írják a Centaurokról.Nevezetesen,hogy a partraszálló hajókról tudtak így tüzelni.
De,hogy kicsit vegyesebb legyen kép,van benne egy fotó egy ugyanilyen gradációval és számozással ellátott 75-ös Shermanról is!
Sennás 582947 2015. április 2. 19:36
Válasz erre
Szia nem is tudom melyik a legjobb:)Nagyon jó képek!Köszi.
Sherman 582943 2015. április 2. 18:43
Válasz erre
KapusiZoli 582942 2015. április 2. 18:24
Válasz erre
Gabusch 582533 2015. március 28. 20:02
Válasz erre
Mi van akkor, ha a tűzvezetést végző irányzó tüzér kint van? Magyarul a hajó és nem a harckocsi "tartozéka"?
Nem hiszem, hogy egy harckocsiból lenne olyan kilátás, illetve lenne benne olyan tüzérségi távmérő, amivel partraszállást lehet támogatni. A hajón erre van hely. Csak be kell ordítani, hogy meddig fordítsák a tornyot és milyen szögben lőjenek.
Az meg teljesen mindegy, hogy a fokbeosztás fordul a mozsárral (illetve így a toronnyal), vagy a mozsáron van jelzés, a lényeg, hogy tudják, hány fokra lőnek.
Itt is van egy olyan bejegyzés, ami egyrészt azt firtatja, hogy ugyan mi a franchoz viszonyították a beosztást (hol a jelzés? - magyarázat nincs), illetve, hogy miért van elöl a 180 fok. Utóbbit a tengerészeti hagyományokkal magyarázza, ha jól értem.

Van továbbá egy másik bejegyzés is, az azt írja, hogy mivel kezdetben csak a hajókról akarták volna használni őket, még a motort is kiszerelték belőlük. A későbbiekben azért visszaszerelték, de nem az eredeti Liberty-ket, hanem Meteor motorokat, így ezek a tankok valójában Cromwell Mk VI-ok, csak nem vezették át bürokratice.
Ezek után vezetőket a seregtől (Army) kellett még toborozni, mert náluk (Marines) nem voltak.

A motorok kiszerelésének nem látom különösebb értelmét, hacsak nem egyszerűen páncélozott ágyútornyokat akartak maguknak, amire a harckocsik felvontatását tartották a legegyszerűbb megoldásnak, de felesleges súlynak tartották a motort.
Rafika00 582532 2015. március 28. 19:55
Válasz erre
11073318_1025187727509774_5187657592177794168_n
11073318_1025187727509774_5187657592177794168_n

Mozgásban vannak de hová?
PeKo Publishing 582530 2015. március 28. 19:53
Válasz erre
A Centaurok tornyán azért volt ilyen skála, hogy már a partraszálló bárkáról is tudjanak tüzelni, mégpedig az addigra már partratett tüzérségi megfigyelő és helyesbítő katonák segítségével. A skála a már parton lévő megfigyelőt segítette a tűzvezetésben.
T.Csaba 582522 2015. március 28. 18:40
Válasz erre
Több kép is van róluk Normandiából,bevetés közben meg ahogy kigördülnek a szállítóhajókból és persze amit eddig láttam,azokon ott volt a számozás.Nekem is rejtély volt eddig az egész,de neked adok igazat és ezután is az.
Minek lenne kívül a tornyon,mikor mindenki bent ül!
Sherman 582502 2015. március 28. 16:49
Válasz erre
Hát ha ezt írták biztosan igazuk van. Én mindenesetre furcsállom hogy míg a tüzérek bent ültek a fokbeosztás kívül volt, ráadásul a mozgó részen. Gondolom amikor a fokbeosztás a mozsarak talpán volt az nem fordult a mozsárral. Ami a legfurcsább számomra hogy hátul van a nulla fok.
Mindenképpen érdekes mert én úgy tudtam a Centaur-ból csak kísérleti példány létezett, amit nem vetetek be.
Gabusch 582442 2015. március 28. 00:20
Válasz erre
Igen, ezek fokok.

Átfutva a szöveget, valami olyan jön le első blikkre, hogy ezeket a Royal Marines részére adták át és a partraszálló hajókon használták tűztámogatás céljára. Ahhoz kellett a fokbeosztás, hogy a tüzérek be tudják állíttatni a tornyot a megfelelő cél irányába.
Az ötlet valószínűleg onnan jött, hogy a XVIII-XIX. században voltak olyan hajóra szerelt mozsarak, amelyek talpán hasonló fokbeosztás volt.
Sherman 582441 2015. március 28. 00:07
Válasz erre
A linken lévő képekből az derül ki hogy ezek fokok. Az ágyú csőnél van a 180, Hátul középen a 0, az-az 360,.
TAMÁS78 582439 2015. március 27. 23:54
Válasz erre
Kamovos 582434 2015. március 27. 23:19
Válasz erre
Pácél vastagság mm-ben esetleg lehet?
PzZoll 582148 2015. március 24. 20:31
Válasz erre
centaur
centaur

Sziasztok.

Nekem ez új, miért vannak azok a számok a Centaur tornyán?

Kösz iés Üdv,

Zoli
Gorbils 582067 2015. március 23. 16:50
Válasz erre
DSC_0539
DSC_0539
DSC_0540
DSC_0540
DSC_0543
DSC_0543
DSC_0544
DSC_0544
DSC_0545
DSC_0545

Sziasztok !

Ma hozta a postás !

Kicsit elmértem :) azt hittem hogy simán elfér 57 m2 lakás valamelyik falán !

Mig-29 fék ernyő !
Freddy 581195 2015. március 13. 10:30
Válasz erre
szarvacska 581192 2015. március 13. 08:23
Válasz erre
20150312_174120
20150312_174120
20150312_174142
20150312_174142
20150312_174238
20150312_174238
20150312_174259
20150312_174259
20150312_174306
20150312_174306
20150312_174359
20150312_174359
20150312_174430
20150312_174430
20150312_174519
20150312_174519
20150312_174530
20150312_174530
20150312_174538
20150312_174538
20150312_174558
20150312_174558

Amcsi technikák
PETI 581033 2015. március 10. 20:31
Válasz erre
Hát mostanság ritka pillanat! :) Atom volt.
Weizi 581032 2015. március 10. 20:29
Válasz erre
Nagyon ász! Három típus egy képen!:-)
PETI 581029 2015. március 10. 20:22
Válasz erre
Kamov
Kamov
Kamov
Kamov

Pápa környékén ma volt élet! :)
NORAD 580796 2015. március 8. 20:21
Válasz erre
Gorbils 580786 2015. március 8. 19:17
Válasz erre
szia Bubu !

már nekem is vagy egy éve itt pihen Short Sunderland III -as de lehet hogy PBM-5A Mariner jobb alap lesz mivel hidroplán a hátulja is jó és két motoros ! Csak azaz orr rész ! :) DE köszi neked is kitartást !
juge75 580762 2015. március 8. 17:27
Válasz erre
Talált, tuti Android. Viszont azt nem erre találták ki.
Sennás 580760 2015. március 8. 17:25
Válasz erre
Szia vlevi.Akár egy LCD Tv-re is rá lehet "kötni" sőt ha van WiFi is benne akkor még vezeték sem kell?

www.szon.hu/a-szamitogepet-mar-belegyomoszoltek-egy-egerbe-csak-monitor-kell/2780374
vlevi 580756 2015. március 8. 17:20
Válasz erre
Még nem láttam mi ez, de arra tippelek, ez is egy androidos ketyere. Ez gyakorlatilag egy tablet, amihez a kijelzot neked kell megoldani.
Sennás 580747 2015. március 8. 16:54
Válasz erre
mouse_box
mouse_box
Egér-számítógép
Egér-számítógép

Sziasztok.Nem feltétlen ebbe a topikba való a téma de mindenesetre érdekes Lengyel újdonság.Egérbe épített számítógép.Csak monitor és billentyűzet kell hozzá.Vajon mennyire "életképes" az ötlet?Tömegcikknek készül így talán olcsó lesz.
Bubu 580736 2015. március 8. 15:25
Válasz erre
Szia!
Látom nem csak az én fantáziámat mozgatta meg ez a lemezborító! :) Már több mint egy éve én is beszereztem mindent egy 48-ashoz.Én speciel egy Revell B 25-öst szecskázok majd szét, de mindegy is ,hogy miből akarod megépíteni mert nagyon munkás lesz bármelyik alapot is választod!Kitartást a munkához. :)
Gorbils 580593 2015. március 7. 10:04
Válasz erre
huu ez is jó csak a szárny elhelyezkedésel van baj ! az hogy törzs tetején van a szárny törzs vég a B-25 pedig pont jó de majd még agyalok rajta kösszi
sanyi 580585 2015. március 7. 09:28
Válasz erre
Ezt láttad már?
www.google.hu/search
Hidroplán, két motor, osztott függőleges. Miért nem jutott eszembe az előbb?:)
Gorbils 580580 2015. március 7. 08:28
Válasz erre
A B-25 se rossz, de az nem hidroplán alap viszont elgondolkodtató hogy B-25 a felső test mert jó helyeken lennének szárnyak és függőleges is pont jó, sőt két motoros így azzal lenne gondom és ahhoz meg lenne Sunderland alsó hidroplán része hmm ...

köszi a segítséget fiúk !

úgy érzem be kell szereznem B-25-öst
sanyi 580579 2015. március 7. 08:13
Válasz erre
Szia!
- a Sunderland jó alap
- a hajtóművek koaxiálisnak néznek, szóval ahhoz nem jó a hidropláné, át kell építeni
- a függőleges B-24, -25
- gondolom a szárnyat meg kell nyújtani, hogy a kémények ráférjenek.
- kémények: passz, repülős vagyok...
Egyébként nem tűnik rossz ötletnek!:)
Sziluboy 580577 2015. március 7. 08:09
Válasz erre
Gorbils 580572 2015. március 7. 07:36
Válasz erre
Kárpátia
Kárpátia
Short_Sunderland III
Short_Sunderland III

Sziasztok !

Szerintetek ezt a repülő hajót melyik készletből lehetne kihozni 1/72 ben ?

Én a Short Sunderland III gondoltam !

Üdv gorbils
robiOne 580569 2015. március 7. 07:02
Válasz erre
selfie
selfie

Ju-88A selfie :-D
Rumcájsz_52 580540 2015. március 6. 20:41
Válasz erre
Abdá-nál állt Győr mellett az Il-18, de nincs már meg elvitték Szlovákiába, a kassai repmúzeum akarja kiállítható állapotba hozni, odateszik a magyar Szu-22 mellé:-)
Üdv R.
Kamovos 580489 2015. március 6. 13:49
Válasz erre
Én egy Mi-171-et szeretnék átépíteni. :) Ha volna kicsit nagyobb udvarom. :)
Sennás 580469 2015. március 6. 09:31
Válasz erre
Drága lehet a DúrAlumínium?Kilóra vette a roncsot?De klassz,ötletes.Kis hazánkban kapna építési engedélyt?Tényleg volt régen egy repcsi-étterem az meg van még?
pintair 580463 2015. március 6. 08:50
Válasz erre
Clipboard01
Clipboard01

csőkecó
pintair 580462 2015. március 6. 08:48
Válasz erre
Görög F-16
Görög F-16

Ő volt az
Sennás 580454 2015. március 6. 07:32
Válasz erre
Szia Janibá! Ezt az effektust hívják "szélnyírásnak",ahogy ZétaZoll is írta.Igen veszélyes is lehet ha mellé még jön egy "leáramlás" pluszban úgy földhöz vágja csak nyekkennek.A "rövid" pálya csalóka képzetét okozhatja a kamerával való zummolás.Annyira rá van telézve így összenyomja a pályát.Azt hogy a pálya nem igazán sík ez így totál jó szerintem.Teljesen sík pálya talán csak Arizóna a sivatag vagy Peru ahol a Nazsa vonalak vannak.Onnan meg fárasztó lenne bebuszozni:)
Muzzy 580436 2015. március 5. 21:57
Válasz erre
A természetben nehéz 3 km hosszú tök sík területet találni. Majdnem minden reptérnél vannak domborzati eltérések, ezeket a fel és leszálláskor figyelembe is kell venni a sebességek számításakor. Ferihegyen is van mindkét pályánál.
Sherman 580433 2015. március 5. 21:38
Válasz erre
Szerintem a kifutópályában lévő hullámvölgy miatt nem érzékeljük mekkora távolságot tesznek meg a gépek, és úgy látjuk mintha lebegnének. Ezért tűnik rövidnek is a pálya. Az-az érzékcsalódás.
Számomra az furcsa, hogy miért nem teljesen sík a kifutópálya. Úgy néz ki mint a hullámvasút, persze tudom hogy az a völgy nem kicsi.
Kamovos 580429 2015. március 5. 21:27
Válasz erre
Köszi a válaszod.
ZétaZoll 580425 2015. március 5. 21:25
Válasz erre
Szia!
Oldalszél a jelenség, a video alatt írja is a feltöltő, hogy rekord erejű széllökések voltak ott. Csalóka a felvétel, normális hossza van a pályának. Sok ilyen van a neten, nem szokatlan jelenség, bár elég ijesztő a látványa.
Kamovos 580420 2015. március 5. 21:07
Válasz erre
Sziasztok.

Repülősök!
Erről mondjatok nekem valamit!
Mi történik itt mert nézem és nem értem!
Ekkora meg fúvást kapnak ezek a gépek?
Mert igencsak csavargatja őket valami a levegőben.
Az a reptér nem rövid kicsit?

www.youtube.com/watch

Üdv: kamovos
KapusiZoli 580201 2015. március 3. 18:30
Válasz erre
sanyi 579590 2015. február 25. 18:30
Válasz erre
Egy másik helyen azt olvastam, hogy Szíriában készült a felvétel. Viszont már tudjuk, hogy vágnak fát a Spectre személyzetek...:)
Sherman 579588 2015. február 25. 17:59
Válasz erre
Érdekes felvétel. Én csak attól tartok az amik még harminc év múlva is azt fogják bizonygatni milyen hatékonyan harcolnak a tálibok ellen.
KapusiZoli 579582 2015. február 25. 16:29
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.