<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Commissar | Adatlap | 582971 | 2015. április 3. 09:15 | ||
T.Csaba | Adatlap | 582958 | 2015. április 2. 21:45 | ||
Tegnap találtam meg egy 2000-ben vásárolt "füzetemet".A Concord kiadótól A British Tanks of WWII 1 rész. Ebben is ezt írják a Centaurokról.Nevezetesen,hogy a partraszálló hajókról tudtak így tüzelni. De,hogy kicsit vegyesebb legyen kép,van benne egy fotó egy ugyanilyen gradációval és számozással ellátott 75-ös Shermanról is! | |||||
Sennás | Adatlap | 582947 | 2015. április 2. 19:36 | ||
Szia nem is tudom melyik a legjobb:)Nagyon jó képek!Köszi. | |||||
Sherman | Adatlap | 582943 | 2015. április 2. 18:43 | ||
Ezek nagyon jók. | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 582942 | 2015. április 2. 18:24 | ||
Gabusch | Adatlap | 582533 | 2015. március 28. 20:02 | ||
Mi van akkor, ha a tűzvezetést végző irányzó tüzér kint van? Magyarul a hajó és nem a harckocsi "tartozéka"? Nem hiszem, hogy egy harckocsiból lenne olyan kilátás, illetve lenne benne olyan tüzérségi távmérő, amivel partraszállást lehet támogatni. A hajón erre van hely. Csak be kell ordítani, hogy meddig fordítsák a tornyot és milyen szögben lőjenek. Az meg teljesen mindegy, hogy a fokbeosztás fordul a mozsárral (illetve így a toronnyal), vagy a mozsáron van jelzés, a lényeg, hogy tudják, hány fokra lőnek. Itt is van egy olyan bejegyzés, ami egyrészt azt firtatja, hogy ugyan mi a franchoz viszonyították a beosztást (hol a jelzés? - magyarázat nincs), illetve, hogy miért van elöl a 180 fok. Utóbbit a tengerészeti hagyományokkal magyarázza, ha jól értem. Van továbbá egy másik bejegyzés is, az azt írja, hogy mivel kezdetben csak a hajókról akarták volna használni őket, még a motort is kiszerelték belőlük. A későbbiekben azért visszaszerelték, de nem az eredeti Liberty-ket, hanem Meteor motorokat, így ezek a tankok valójában Cromwell Mk VI-ok, csak nem vezették át bürokratice. Ezek után vezetőket a seregtől (Army) kellett még toborozni, mert náluk (Marines) nem voltak. A motorok kiszerelésének nem látom különösebb értelmét, hacsak nem egyszerűen páncélozott ágyútornyokat akartak maguknak, amire a harckocsik felvontatását tartották a legegyszerűbb megoldásnak, de felesleges súlynak tartották a motort. | |||||
Rafika00 | Adatlap | 582532 | 2015. március 28. 19:55 | ||
PeKo Publishing | Adatlap | 582530 | 2015. március 28. 19:53 | ||
A Centaurok tornyán azért volt ilyen skála, hogy már a partraszálló bárkáról is tudjanak tüzelni, mégpedig az addigra már partratett tüzérségi megfigyelő és helyesbítő katonák segítségével. A skála a már parton lévő megfigyelőt segítette a tűzvezetésben. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 582522 | 2015. március 28. 18:40 | ||
Több kép is van róluk Normandiából,bevetés közben meg ahogy kigördülnek a szállítóhajókból és persze amit eddig láttam,azokon ott volt a számozás.Nekem is rejtély volt eddig az egész,de neked adok igazat és ezután is az. Minek lenne kívül a tornyon,mikor mindenki bent ül! | |||||
Sherman | Adatlap | 582502 | 2015. március 28. 16:49 | ||
Hát ha ezt írták biztosan igazuk van. Én mindenesetre furcsállom hogy míg a tüzérek bent ültek a fokbeosztás kívül volt, ráadásul a mozgó részen. Gondolom amikor a fokbeosztás a mozsarak talpán volt az nem fordult a mozsárral. Ami a legfurcsább számomra hogy hátul van a nulla fok. Mindenképpen érdekes mert én úgy tudtam a Centaur-ból csak kísérleti példány létezett, amit nem vetetek be. | |||||
Gabusch | Adatlap | 582442 | 2015. március 28. 00:20 | ||
Igen, ezek fokok. Átfutva a szöveget, valami olyan jön le első blikkre, hogy ezeket a Royal Marines részére adták át és a partraszálló hajókon használták tűztámogatás céljára. Ahhoz kellett a fokbeosztás, hogy a tüzérek be tudják állíttatni a tornyot a megfelelő cél irányába. Az ötlet valószínűleg onnan jött, hogy a XVIII-XIX. században voltak olyan hajóra szerelt mozsarak, amelyek talpán hasonló fokbeosztás volt. | |||||
Sherman | Adatlap | 582441 | 2015. március 28. 00:07 | ||
A linken lévő képekből az derül ki hogy ezek fokok. Az ágyú csőnél van a 180, Hátul középen a 0, az-az 360,. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 582439 | 2015. március 27. 23:54 | ||
Kamovos | Adatlap | 582434 | 2015. március 27. 23:19 | ||
Pácél vastagság mm-ben esetleg lehet? | |||||
PzZoll | Adatlap | 582148 | 2015. március 24. 20:31 | ||
Gorbils | Adatlap | 582067 | 2015. március 23. 16:50 | ||
Freddy | Adatlap | 581195 | 2015. március 13. 10:30 | ||
Szolnoki állomás? | |||||
szarvacska | Adatlap | 581192 | 2015. március 13. 08:23 | ||
PETI | Adatlap | 581033 | 2015. március 10. 20:31 | ||
Hát mostanság ritka pillanat! :) Atom volt. | |||||
Weizi | Adatlap | 581032 | 2015. március 10. 20:29 | ||
Nagyon ász! Három típus egy képen!:-) | |||||
PETI | Adatlap | 581029 | 2015. március 10. 20:22 | ||
NORAD | Adatlap | 580796 | 2015. március 8. 20:21 | ||
Gorbils | Adatlap | 580786 | 2015. március 8. 19:17 | ||
szia Bubu ! már nekem is vagy egy éve itt pihen Short Sunderland III -as de lehet hogy PBM-5A Mariner jobb alap lesz mivel hidroplán a hátulja is jó és két motoros ! Csak azaz orr rész ! :) DE köszi neked is kitartást ! | |||||
juge75 | Adatlap | 580762 | 2015. március 8. 17:27 | ||
Talált, tuti Android. Viszont azt nem erre találták ki. | |||||
Sennás | Adatlap | 580760 | 2015. március 8. 17:25 | ||
Szia vlevi.Akár egy LCD Tv-re is rá lehet "kötni" sőt ha van WiFi is benne akkor még vezeték sem kell? www.szon.hu/a-szamitogepet-mar-belegyomoszoltek-egy-egerbe-csak-monitor-kell/2780374 | |||||
vlevi | Adatlap | 580756 | 2015. március 8. 17:20 | ||
Még nem láttam mi ez, de arra tippelek, ez is egy androidos ketyere. Ez gyakorlatilag egy tablet, amihez a kijelzot neked kell megoldani. | |||||
Sennás | Adatlap | 580747 | 2015. március 8. 16:54 | ||
Bubu | Adatlap | 580736 | 2015. március 8. 15:25 | ||
Szia! Látom nem csak az én fantáziámat mozgatta meg ez a lemezborító! :) Már több mint egy éve én is beszereztem mindent egy 48-ashoz.Én speciel egy Revell B 25-öst szecskázok majd szét, de mindegy is ,hogy miből akarod megépíteni mert nagyon munkás lesz bármelyik alapot is választod!Kitartást a munkához. :) | |||||
Gorbils | Adatlap | 580593 | 2015. március 7. 10:04 | ||
huu ez is jó csak a szárny elhelyezkedésel van baj ! az hogy törzs tetején van a szárny törzs vég a B-25 pedig pont jó de majd még agyalok rajta kösszi | |||||
sanyi | Adatlap | 580585 | 2015. március 7. 09:28 | ||
Ezt láttad már? www.google.hu/search Hidroplán, két motor, osztott függőleges. Miért nem jutott eszembe az előbb?:) | |||||
Gorbils | Adatlap | 580580 | 2015. március 7. 08:28 | ||
A B-25 se rossz, de az nem hidroplán alap viszont elgondolkodtató hogy B-25 a felső test mert jó helyeken lennének szárnyak és függőleges is pont jó, sőt két motoros így azzal lenne gondom és ahhoz meg lenne Sunderland alsó hidroplán része hmm ... köszi a segítséget fiúk ! úgy érzem be kell szereznem B-25-öst | |||||
sanyi | Adatlap | 580579 | 2015. március 7. 08:13 | ||
Szia! - a Sunderland jó alap - a hajtóművek koaxiálisnak néznek, szóval ahhoz nem jó a hidropláné, át kell építeni - a függőleges B-24, -25 - gondolom a szárnyat meg kell nyújtani, hogy a kémények ráférjenek. - kémények: passz, repülős vagyok... Egyébként nem tűnik rossz ötletnek!:) | |||||
Sziluboy | Adatlap | 580577 | 2015. március 7. 08:09 | ||
Gorbils | Adatlap | 580572 | 2015. március 7. 07:36 | ||
robiOne | Adatlap | 580569 | 2015. március 7. 07:02 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 580540 | 2015. március 6. 20:41 | ||
Abdá-nál állt Győr mellett az Il-18, de nincs már meg elvitték Szlovákiába, a kassai repmúzeum akarja kiállítható állapotba hozni, odateszik a magyar Szu-22 mellé:-) Üdv R. | |||||
Kamovos | Adatlap | 580489 | 2015. március 6. 13:49 | ||
Én egy Mi-171-et szeretnék átépíteni. :) Ha volna kicsit nagyobb udvarom. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 580469 | 2015. március 6. 09:31 | ||
Drága lehet a DúrAlumínium?Kilóra vette a roncsot?De klassz,ötletes.Kis hazánkban kapna építési engedélyt?Tényleg volt régen egy repcsi-étterem az meg van még? | |||||
pintair | Adatlap | 580463 | 2015. március 6. 08:50 | ||
pintair | Adatlap | 580462 | 2015. március 6. 08:48 | ||
Sennás | Adatlap | 580454 | 2015. március 6. 07:32 | ||
Szia Janibá! Ezt az effektust hívják "szélnyírásnak",ahogy ZétaZoll is írta.Igen veszélyes is lehet ha mellé még jön egy "leáramlás" pluszban úgy földhöz vágja csak nyekkennek.A "rövid" pálya csalóka képzetét okozhatja a kamerával való zummolás.Annyira rá van telézve így összenyomja a pályát.Azt hogy a pálya nem igazán sík ez így totál jó szerintem.Teljesen sík pálya talán csak Arizóna a sivatag vagy Peru ahol a Nazsa vonalak vannak.Onnan meg fárasztó lenne bebuszozni:) | |||||
Muzzy | Adatlap | 580436 | 2015. március 5. 21:57 | ||
A természetben nehéz 3 km hosszú tök sík területet találni. Majdnem minden reptérnél vannak domborzati eltérések, ezeket a fel és leszálláskor figyelembe is kell venni a sebességek számításakor. Ferihegyen is van mindkét pályánál. | |||||
Sherman | Adatlap | 580433 | 2015. március 5. 21:38 | ||
Szerintem a kifutópályában lévő hullámvölgy miatt nem érzékeljük mekkora távolságot tesznek meg a gépek, és úgy látjuk mintha lebegnének. Ezért tűnik rövidnek is a pálya. Az-az érzékcsalódás. Számomra az furcsa, hogy miért nem teljesen sík a kifutópálya. Úgy néz ki mint a hullámvasút, persze tudom hogy az a völgy nem kicsi. | |||||
Kamovos | Adatlap | 580429 | 2015. március 5. 21:27 | ||
Köszi a válaszod. | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 580425 | 2015. március 5. 21:25 | ||
Szia! Oldalszél a jelenség, a video alatt írja is a feltöltő, hogy rekord erejű széllökések voltak ott. Csalóka a felvétel, normális hossza van a pályának. Sok ilyen van a neten, nem szokatlan jelenség, bár elég ijesztő a látványa. | |||||
Kamovos | Adatlap | 580420 | 2015. március 5. 21:07 | ||
Sziasztok. Repülősök! Erről mondjatok nekem valamit! Mi történik itt mert nézem és nem értem! Ekkora meg fúvást kapnak ezek a gépek? Mert igencsak csavargatja őket valami a levegőben. Az a reptér nem rövid kicsit? www.youtube.com/watch Üdv: kamovos | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 580201 | 2015. március 3. 18:30 | ||
sanyi | Adatlap | 579590 | 2015. február 25. 18:30 | ||
Egy másik helyen azt olvastam, hogy Szíriában készült a felvétel. Viszont már tudjuk, hogy vágnak fát a Spectre személyzetek...:) | |||||
Sherman | Adatlap | 579588 | 2015. február 25. 17:59 | ||
Érdekes felvétel. Én csak attól tartok az amik még harminc év múlva is azt fogják bizonygatni milyen hatékonyan harcolnak a tálibok ellen. | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 579582 | 2015. február 25. 16:29 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az a fokbeosztás logikus, ha tüzérségi megfigyelő a partról nézi és saját maga felé néz a 180 fok, könnyen tudja diktálni az irányt a tüzéreknek.
A Centaur és a Cromwell között csak a motor a különbség, eleinte nem állt rendelkezésre elég Rolls Royce Meteor a repülőgépgyártás igényei miatt. Leánykori nevén Rolls Royce Merlin, ha így ismerősebb :)
Amikor már volt elég, a Centaurokat átépítették és attól kezdve Cromwell IV és VI volt a nevük. lövegtől függően. Valami 1000 körüli darabot gyártottak a Centaurból és csak 80 egynéhány látott ilyen néven bevetést a D napon, a többi később már csak Cromwell vagy műszaki jármű kivitelben.