/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Pilatus 586256 2015. május 24. 06:46
Válasz erre
10535696_909900522401796_2698523799583696011_o
10535696_909900522401796_2698523799583696011_o
11269807_909901702401678_8676750903091567112_o
11269807_909901702401678_8676750903091567112_o

Sziasztok !

Felvilágosítana valaki hogy mi a fene az a cucc a gép oldalán ?

Elnézést a tudatlanságomért , előre is köszönöm !

üdv
P.
magyaralba 585818 2015. május 17. 17:24
Válasz erre
Szia Medor!

A régi szögletes német festést NORM 72-nek hívták és szabványosították, az alábbi festékeket használták:
RAL9005
RAL6014
RAL9006
RAL7012
és a két ülésés illetve kiképző-gyakrló gépeket a narancs RAL2005

Így azért remélem sikerül a "kályhaezüstöt" is pontosan beazonosítani...

Üdv Polo
Yeagger 585778 2015. május 16. 20:40
Válasz erre
Szia!

Hát igen, sokszor a képek minősége is összezavarja az embert. Meg aztán az amerikába kivitt pf-et valami érdekes színnel fújták le. Vagy érdekes lakkal, ami megsárgult. Erről a gépről is sok zavaró fotó készült.
Úgy látszik a phantom is tartogat még megfejtendő kérdést :) Sokáig kell kutakodni, de legalább annál többet tud meg róluk az ember. Azt sajna nem tudom, hogy milyen lehetett. A nyugat-németeknél is használtak kályhaezüstöt? Fura egy kicsit, de biztos igazad lehet. Abba a témába nem sikerült beleásni magamat.:)
medor 585763 2015. május 16. 14:01
Válasz erre
Szia!
(Ezért írtam,hogy lehet rosszul emlékszem.UM és Bisz volt teflon szürke.
Az első nagyjavítás után lettek tereptarkák.)
Zoli valószínű arra a színre gondolt amit te kályhaezüstként írtál.
A fotókon nehéz különbséget tenni.
OFF:Így vagyok a régi szögletes festésű nyugatnémet F-4F Phantom-al is.
A has festését itt is vagy ezüstnek,vagy szürkének írják.
Ez is egy hasonló kályhaezüst lehetett.
Zoli 585762 2015. május 16. 13:50
Válasz erre
Ezt is kösz! Az S-24 a PF-en is előfordult vagy mi azon nem alkalmaztuk?
z
Rumcájsz_52 585761 2015. május 16. 13:46
Válasz erre
Hali
Az első kép az egy szép kirakodóvásár, de van benne egy típus-idegen rakéta is, az RSz-2USz. Ez ugyanis lokátorvezérlésű, a képen látható 21F-ben viszont nem volt lokátor, csak a KVANT rádió-céltávmérő, így nem tudta volna ezt a rakétát irányítani. A második képen meg tényleg ott van a négyzáras bombafüggesztő a belső tartón, csak a gép nem 21PF, hanem bisz. A PF-en nálunk rendszeresített fegyverzetet Yeagger precízen leírta.
Üdv R.
Pilatus 585760 2015. május 16. 12:58
Válasz erre
10943801_801063973306725_4253075682565414120_o
10943801_801063973306725_4253075682565414120_o
11021079_784650561612003_3683202315707090132_n
11021079_784650561612003_3683202315707090132_n

Az első kép ugyan az Mig-21 F-13 fegyverzete de szerintem ha az F-13 vihette akkor a PF is "elbírta" .
A második képen ott van a bombazár a belső konzolon .
Zoli 585758 2015. május 16. 12:39
Válasz erre
Kösz a megerősítést! Akkor maradnak a rakéták. De az MF vagy bis ugye vitt bombákat is, akár többzáras tartón (4-4db 50 vagy 100kg-ost)?
z
Yeagger 585756 2015. május 16. 12:37
Válasz erre
Ja igen és a GP-9-es gépágyú konténert nem vette meg a magyar vezetés.
Yeagger 585755 2015. május 16. 12:32
Válasz erre
A fegyverzet terén nagyjából ki is merítetted az opciókat :) Az R-s 2 usz rakéta volt a legjellemzőbb a típusra. Azt olvasom, hogy föl lehetett volna tenni az UB-32-57-es blokkokat is, de nálunk nem rendszeresítették. Legalábbis a PF-hez. Lehetett volna bombát is, amit nem alkalmaztak. A gépágyú, pedig ugye hiányzott a gépről.
Zoli 585754 2015. május 16. 12:15
Válasz erre
Mindenkinek kösz a segítséget! A színeket nem keverem, főleg a natúr fém színt a szürkével, mert ott ugye látszanak eltérő árnyalatú panelek. A képen nem volt megállapítható, hogy szürke vagy fémszínű volt-e a gép, de szürkét írtak mellé.
A függesztményekről esetleg valami? Csak UB-16-ost említenek a rakéták mellett, másról nem találtam semmit.
z
Yeagger 585753 2015. május 16. 11:56
Válasz erre
Teflon szürke? Szürke csak a cseheknél és a lengyeleknél volt. Azoknak már a kabinjuk is hasonlított a biszéhez!
medor 585752 2015. május 16. 11:49
Válasz erre
Szia!
Egyszer régebben olvastam,hogy volt néhány MF az utolsók közül.
De lehet tévedett a cikk írója.(Vagy én emlékszek rosszul.)
Yeagger 585751 2015. május 16. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

A Pf-ek 64-65-ben natúr fém színnel jöttek Pápára és Taszárra. Orosz fekete, valamint piros stencilekkel! Aztán közepes javítás után a trimmek, kormánylapok végei vörös színt kaptak, a stabilizátor elején lévő súllyal együtt. De még maradt natúr fém az egész gép. Aztán nagyjavításkor kaptak kályha ezüst színt, magyar feliratot, amik kék és piros színűek voltak. (Ugyanúgy, mint az Mf-eken nagyjavítás után). Majd végül azt hiszem 6 db kapott terep festést, magyar fehér és piros feliratokkal. Ez így kielégítő? :D :D
migi 585749 2015. május 16. 11:43
Válasz erre
Így van , de MF se volt úgynevezett teflon szürke csak Bisz és UM .
medor 585748 2015. május 16. 11:41
Válasz erre
Szia!
Én is úgy tudom,hogy natúr fém színnel jöttek a PF-ek.
Szürkére nem festették őket,csak később tereptarkára.
(Teflon)szürkén csak néhány késői MF,UM és a bisz-ek érkeztek.
migi 585747 2015. május 16. 11:32
Válasz erre
Szerintem te a natur festés nélküli fémszínnel kevered a szürkét,
Zoli 585745 2015. május 16. 11:27
Válasz erre
Köszi a képeket! Valahol láttam szürkéről is, de már nem találom, elvileg volt. Csak azt nem tudom, hogy csak úgy érkeztek vagy maradtak is szürkén egy ideig?
z
Pilatus 585744 2015. május 16. 11:19
Válasz erre
Szárnyak alatt ZB-360-s gyújtóbombák napalm vannak. 001
Szárnyak alatt ZB-360-s gyújtóbombák napalm vannak. 001
Szárnyak alatt ZB-360-s gyújtóbombák napalm vannak. 002
Szárnyak alatt ZB-360-s gyújtóbombák napalm vannak. 002
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1602-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1602-2
Mikojan Gurjevics MiG-21PF Gyári szám_761603
Mikojan Gurjevics MiG-21PF Gyári szám_761603

Szervusz !

Én úgy tudom hogy csak terep színű és festés nélküli létezett , szürke nem .
Fegyverzet tekintetében szereltek rájuk napalm töltetű bombát , de hogy a magyar
gépeken volt e ilyen azt nem tudom !
Zoli 585742 2015. május 16. 11:10
Válasz erre
mig-21pfHUNG
mig-21pfHUNG

Sziasztok,
Egy kis segítség kellene magyar MiG-21PF ügyben. Sima szürke színben is repültek-e, illetve ha igen, milyen festék felelne meg ennek? (Ez az egy rajzom van róla.) Ezenkívül még az érdekelne, hogy bombákat, napalmtartályokat stb is függesztettek-e rájuk akár pl gyakorlat, teszt céljából?
z
makettes 584533 2015. április 26. 17:42
Válasz erre
DSCN4464
DSCN4464
DSCN4463
DSCN4463
DSCN4460
DSCN4460
DSCN4462
DSCN4462

Sziasztok!
"Gyönyörűek" a budaörsi Mig-21-ek!
üdv.makettes
magyaralba 583708 2015. április 13. 21:16
Válasz erre
10329945_730890916982841_5148162589753873127_o
10329945_730890916982841_5148162589753873127_o
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4409-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4409-2
tn_800x600_1061817_96111_164248ba52img432
tn_800x600_1061817_96111_164248ba52img432
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9602-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9602-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8110-2
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8110-2

Variációk magyar MiG-21MF terepfestésre:
juge75 583637 2015. április 12. 21:07
Válasz erre
Zöld: RAL 6031, 7009.
Barna (Sárga): RAL-Nincs megfelelő.
Kék: RAL 7040.

Szívesen!
juge75 583636 2015. április 12. 21:05
Válasz erre
pappci 583627 2015. április 12. 20:35
Válasz erre
juge75 583624 2015. április 12. 20:25
Válasz erre
Na, ez egy jó kérdés...
Binarin Kék, Zöld, Barna az eredeti.
Csapat festésre vagy nagyjavítás utáni festésre vagy kíváncsi?
Javaslom, konkrét gépet nézz ki, fényképről.
"
A terepfestésről, Molnár Laci barátunktól:

" 3., TEREPSZÍNŰ ÁLCÁZÓFESTÉS : a terepszínű álcázófestést 1981-től rendelték el, az első ilyen 21MF, a 4406-os 81 februárjában hagyta el a PG-t, ezután minden gépet álcamintásra festettek. A festési folt-térkép ha lassan is, kis részletekben, de változott az idők folyamán, két alapszabályt azonban mindig betartottak:-- a szín és foltmintának a gép két oldalán kb. szimmetrikusnak kell lennie-- a felségjelzések és gépszámok alá mindig barna alapszín kerüljön, mert a zöldből túl feltűnően kilógna, elütne, így rontaná az álcázást. Mindenesetre a 4406-os festése több szempontból is egyedi volt:-- lefestették az eloxált orrgyűrűt is, és egy kb. 30 cm-es hátsó sáv kivételéval a farokkúpot is-- a törzsoldal álcázófestése "bement" a szárny alá is, végigment a törzs oldalán a szárny alatt is-- a stabilizátor ellensúly eleje nem volt pirosra festve. Az ezután festett gépeknél az orrgyűrű és a farokkúp újra festetlen maradt, a szárnyak alatt a törzs oldala is az alsó felületek színére lett festve, és újra piros lett a stabilizátor ellensúly mellső része. Az orrkúp továbbra is változó zöld árnyalatú volt, a többi antenna-panel viszont eltűnt az álcázó-szinek alatt. A szárny és vezérsíkok merevtrimmjei továbbra is piros színűek, de csak felülről, ill az oldalkormánylapon mindkét oldalon. A három használt szín :
közép vöröses cserbarna (Binarin ill. később Akromat 540)
sötétzöld (B/A 640)
világos zöldes-kék (B/A 740) Az eredeti Binarin-festékkel sok baj volt, gyengén tapadt, krétásodva , néha foltokban kopott, gyorsan mattult és fakult (főleg a zöld, ez ráadásul kékre fakult!),ezért áttértek az Akromat festékre (idővel ez is fakult, a vörösesbarnából a Nap kiszívta a pirosat, mustársárga lett, a zöld viszont csak fakult és világosodott). Mindkét festék kétkomponensű anyag volt, egyik része a pigment, másik egy méz-szerű edző-matéria, ez adta a festék fényét. Ha jó volt a keverési arány, akkor félfényes szinek lettek, de ez nem mindig jött össze, hol egyik, hol másik csillogott erősebben. Volt, hogy csak úgy ragyogott az egész gép! A festési sorrend a következő volt: egy sárgás alapozóréteg után felfestették alul a világoskéket, felül és az oldalsó felületeket telibefújták a sötétzölddel, majd erre fújták rá a barna foltmintát (koptatásnál nem árt figyelembe venni!). Ezután jött a felségjelek és számok festése félfényes nitrófestékkel, a kilépőélek és a stabilizátor ellensúly piros szine. Az üzemeltetési stencil-feliratok piros és fehér színnel készültek."

üdvözletel: Molnár László"

Dark Green: Humbrol 030, Gunze H73, Testors 1710
Desert Yellow: Humbrol 93, Gunze H71+H19, Testors 1735
Ligh Blue: Humbrol 025+034, Gunze 410, Testors 1728
pappci 583585 2015. április 12. 16:53
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar MiG-21MF/Bis tereptarka RAL kódját meg tudná valaki adni? Esetleg milyen kódú vízbázisú festékek a megfelelőek?

Köszönettel: Pappci
búza 581551 2015. március 17. 19:13
Válasz erre
A négy 900-as gépnek Bisz szárnyai és kerekei voltak. A 69-esekből három fajta létezett. A 0158, 0258, 0358 kés antenna nélküli, a szálantenna az első kabintetőben volt, a 900-as sorozat mint fentebb, a többi normál 69-es.
zoli75 581549 2015. március 17. 18:54
Válasz erre
Szia,

MiG-21 F-13 (813) "74",
MiG-21 U (1319)"66-400",
MiG-21 UM (3041)"69A",kései verzió a korainak nem volt a hátán késantenna
MiG-21 MF (9512)"96",
MiG-21 U (4419)"66-600"

A Magyar Légierőben szolgált 4db UM "69A" gyártmányszámú gép amelyeknek MiG-21MF/bis szárnyai voltak 4db(!) függesztési ponttal, de külsőket bevakították. Ezek a 904, 905, 906 és 907-es oldalszámú gépek. A kétüléses típusok közül nálunk négy is szolgálatban állt: 66-400, 66-600, 69 és 69A gyártmányszámmal.
Rumcájsz_52 581530 2015. március 17. 13:30
Válasz erre
Sziasztok
Annyit korrigálnék, hogy a "9512" MiG-21MF pontos gyártmány-jelzése "96F", de nálunk mindenki egyszerűen csak 96-nak hívta, mert az igazi 96-os M-változatból nekünk nem volt egy darab sem (VSz-en kívüli export-változat volt), így nem volt mivel összekeverni. Sőt, akkoriban, az "átkosban" elég kevesen tudták, hogy milyen és hányféle, milyen típusú és gyártmánykódú olyan 21-es röpköd a világban, ami nincs nekünk, nem úgy terjedtek az információk, mint manapság!
Üdv R.
juge75 581528 2015. március 17. 13:14
Válasz erre
Mig-21 F-13 74-es, Mig-21 U 66-400, Mig-21 UM 69, Mig-21 MF 96, Mig-21 U 66-600.
Kamovos 581527 2015. március 17. 13:06
Válasz erre
Mig-21 F 13 813
Mig-21 F 13 813
Mig-21 1319
Mig-21 1319
Mig-21 UM 3041
Mig-21 UM 3041
Mig-21 9512
Mig-21 9512
Mig-21 4419
Mig-21 4419

Sziasztok.

Ezeknek a Mig-21-es gépeknek mi a tisztességes neve?
Úgy gondolom ahogy a Mig-21 F13813-nál megvan adva.
Segítségeteket előre is köszönöm.
A képeket Szolnokon készítettem.

Üdv: kamovos
pintair 580336 2015. március 5. 07:39
Válasz erre
KM-1_32
KM-1_32

Újdonság, forrás: Airfix Magazin 15/4
Mandras 579954 2015. február 28. 20:05
Válasz erre
magyaralba 579953 2015. február 28. 19:35
Válasz erre
1524642_592665514134686_321583082_n (1)
1524642_592665514134686_321583082_n (1)
IRAK MIG-21 LINEA
IRAK MIG-21 LINEA
IRAK MIG-21U 21046 SEAN MOORE 20-01-2002
IRAK MIG-21U 21046 SEAN MOORE 20-01-2002
F-7B Iraq 2004
F-7B Iraq 2004
algeria (4)
algeria (4)
BLIDA 6
BLIDA 6
EAFFISHBEDUKRAINE
EAFFISHBEDUKRAINE

Szerintem nem volt.. fényképet is csak olyan repülőről találtam aminek a zöldje volt barnásra fakulva... a kínai eredetű J/F-7-k voltak homok alapon zöld barna foltosak...
Az algéria légierő Mig-21-ei kaptak a hazai nagyjavítás alkalmával homok barna festés ezekről mellékeltem is képeket illetve az egyiptomiak egy érdekes rózsaszíneshomok zöld csokoládébarna festést mely ráadásul még fényes is... az utolsó képen...
Mandras 579943 2015. február 28. 18:47
Válasz erre
Irak 638 F-13_Mandras_1
Irak 638 F-13_Mandras_1
Irak 638 F-13_Mandras_2
Irak 638 F-13_Mandras_2
Nigeria 71 Angola C326_Mandras_3
Nigeria 71 Angola C326_Mandras_3
Nigeria 71 Angola C326_Mandras_4
Nigeria 71 Angola C326_Mandras_4

Én nem állítottam azt, hogy te azt állítottad :)

Csak hangosan gondolkodtam. Ugyanis én elkövettem azt a hibát (?), hogy egy iraki F-13-ason barna foltokat alkalmaztam hajdanán egy valahol talált festésminta alapján. A mai fejemmel már nem vagyok biztos abban, hogy tényleg barna és nem zöld. Majd ti kijavítotok, hogy volt-e barna iraki.

Azt a zöldfoltos festésmintát egy sor légierőben alkalmazták. Én is készítettem sok-sok évvel ezelőtt ilyen arculatú maketteket, még a jó öreg KP MF-ek felhasználásával. :)
Zoli 579926 2015. február 28. 17:02
Válasz erre
Köszi szépen! Ez a lap valamiért elkerülte eddig a figyelmem...
z
magyaralba 579921 2015. február 28. 16:06
Válasz erre
id63b
id63b

Isradecals Middle East Meteors... tudom ajánlani mind két meteor változathoz NF-13 és F-8 adnak szíriai felségjelzést és lajstromszámokat, ezek melett még van benne egy jó pár izraeli és egyiptomi (zöld-fehér-zöld) kokárda is a meteorokhoz...
Borzz 579884 2015. február 28. 12:26
Válasz erre
Sziasztok,

a Szíriai Légierőnél az alábbi felségjelzéseket alkalmazták:
https://flagspot.net/flags/sy%5Eaf-mk.html
Az első két századnyi MiG-21F-13-ast 1963-tól szállította számukra a szovjet fél. Ezek nagyobbik része elveszett a 1967-es háborúban. Az első szovjet gyártású vadászgépet, csak az 1976-es Hatnapos háború után festették le terepszínűre, a saját műhelyükben. A hatnapos háború után csak egy vegyes szíriai század alkalmazta a MiG-21F-13-as típust. Forrás: www.harpia-publishing.com/

Majd az 1973-es háború után kaptak 16 darab használt MiG-21F-13-ast (12 magyar és 4 csehszlovák), valamint nyolc Avia S-106-ost. Ez utóbbi változatot csak 1973-tól alkalmazták, korábbról nem.
Forrás: www.jakab.cz/mig211en.htm
sanyi 579882 2015. február 28. 12:18
Válasz erre
Vagy építs AZ Model Spitfire valahányast, az gyárilag adja ezt a kokárdát!:)
Zoli 579880 2015. február 28. 12:05
Válasz erre
sy10meteornf.13syria
sy10meteornf.13syria

Nagyjából egyezik az én álláspontom is, viszont az F-13-ast még nem zárnám ki fémszínűen. Nem sok esélyt látok rá, hogy előkerül egy kép róla, de ezt még el tudom képzelni, a terepszínt az utóbbi napokban történt egyeztetések alapján viszont én is kizárnám. Amúgy nem ragaszkodok mindenáron a MiG-hez, inkább a felségjelhez. Szóval ha nem MiG, akkor legyen Meteor (pl NF.13!), már csak matrica kellene hozzá...
z
magyaralba 579877 2015. február 28. 11:48
Válasz erre
bis
bis
i-mosxa-diapseudei-tous-isxurismous-asant-paradosi-s-300
i-mosxa-diapseudei-tous-isxurismous-asant-paradosi-s-300
TABQA AFB 016 MiG-21MF 1810
TABQA AFB 016 MiG-21MF 1810
mig21part2
mig21part2
mj
mj
SyAAF-MiG-21-2280-Remnant-Abu DhHour (1)
SyAAF-MiG-21-2280-Remnant-Abu DhHour (1)
KP Mig-17PF
KP Mig-17PF
KP Mig-17PF 2
KP Mig-17PF 2

Szia András!

Szerintem van egy kis félre értés... nem állítottam hogy vannak barna foltok a terepfestésben... azt írtam hogy az alapszín amit a rajzokon homoknak ábrázolnak az nem felel meg a képeknek, mivel minden képen narancsos-barnás az alapszín és arra festették az élénk türkizes zöld foltokat... és igen szerintem is azonos a szín a töbi, későbbi mig változatokon használtakkal... mellékelek egy párat (igaz ezek nem F/F-13 változatok de a színek talán jobban látszanak)
;)

Zoli!
Szerintem a Mig-21 bármelyik változata , hogy repült-.e valaha zöld-fehér-fekete kokárdával erősen kétséges. Még fém színűen is! Az utoló Mig repülő a Mig-17F amiről egyértelmű bizonyítékok vannak hogy repültek ezzel a felségjellel és azok is fémszínűek voltak, a szíriai szolgálatuk kezdeti éveiben! Ezen felül minden más rajz, későbbi mig-típus a zöld-fehér-fekete kokárdával erősen megkérdőjelezhető. (persze én is elkövettem egy terep festésű 17PF-t ezzel a felségjellel --- csak mert tetszett de fényképet az eredeti gépről a mai napig nem találtam sehol) Javasolni tudom, hogy ha minden áron ezzel a felségjellel szeretnél egy Miget és ragadszkodsz hozzá hogy legyenek fotoval megtámasztott bizonyítékok a gép létezéséről akkor válaszd a Mig-17F-t vagy esetleg MeteorF-8-t (bár ez nem Mig :) ) vagy egy T-6 Texant tudnék javasolni...

Üdv Polo
Zoli 579857 2015. február 28. 09:18
Válasz erre
Szia,
Ez is tovább erősíti bennem azt, hogy a régi felségjelű gépek még fémszínűek voltak, amit a képek híján kezdettől gyanítok. A terepszín foltjait és árnyalatait nem is vizsgáltam még, mert engem a zöld-fekete felségjelű gépek érdekelnének a MiG-21F-13/S-103 esetében először.
z
Zoli 579855 2015. február 28. 09:13
Válasz erre
Mandras 579835 2015. február 27. 22:39
Válasz erre
Syr F-13 leszall
Syr F-13 leszall
Syr F-13 gurul
Syr F-13 gurul
Syr F-13 geppar
Syr F-13 geppar

Szia Polo!

A három televíziós képen látható címerből hiányzott a zöld szín (így a képek egészéből is), ezért bátorkodtam kísérletképpen visszatenni.

Így viszont szerintem az látszik, hogy a terepszínben a sötét foltok nem barnák, hanem zöldek, kivéve talán az egyik gép orrán, a jobb oldalon lévő kis foltot, amely lehet, hogy tényleg barna.

Nekem úgy tűnik, hogy ez a festésminta azonos a sivatagi bázison álló gép mintázatával (lásd az 579668 sz. bejegyzést). Amiből számomra az is következik, hogy azok ott a helyes színek, azon a képen.

Ha én készítenék ilyen makettet, akkor biztos, hogy azokat a színeket használnám ott (esetleg az erdőbe állított gépét), és nem dőlnék be a 0912-es számú gépet bemutató festésmintának és az az alapján elkészült makettnek, mert ezek után én már azt a terepszínt sem hiszem el, nem hogy a felségjel színét vagy az oldalszámot.

Üdv, András

OFF: Megkaptad, amit küldtem két hete?
magyaralba 579817 2015. február 27. 18:52
Válasz erre
03 MiG-21F-13
03 MiG-21F-13
05 MiG-21F-13
05 MiG-21F-13
11 MiG-21F-13
11 MiG-21F-13
syria (3)
syria (3)

Sziasztok!

Turkáltam egy kicsit a fájlok között és találtam három képet a szíriai Mig-21F-ről! Terepszínben és üzemképesen... valószínű egy gyakorlaton készülhettek a képek (talán egy tv felvétel képei kikockázva...) Szóval... terepszínben repültek, a piros fehér fekete felségjellel.. és érdekesség képen mellékeltem a múzeumi mig-21f fényképét hogy látassam milyen különbség van a két terepszín között. Az üzemképes gépek képein látható terepszín kisérteties hasonlóságot mutat az ún. middle-east camo-val melyet az orosz a régióba szállított 21M/SM/MF változatokon többé kevésbé szabványosítva használtak (sőt több sivatagos területtel rendelkező dél-közép régióban lévő szovjet tagköztársaság repterein is használtak)... tudom ez nem jelent megoldást az alap kérdésre de a fellelhető rajzok terepmintájával is összehasonlítható... de nem sok egyezés van...ráadásul a szírek a hazai nagyjavítások alkalmával nem homok színt hsználtak hanem inkább narancsos árnyalatú barnát vagy sárgát... és élénkebb türkizes zöldet.. (mint a múzeumi példányon... ha esetleg kell tudok más alváltozatokról képeket feltenni)
Figaro 579805 2015. február 27. 17:34
Válasz erre
Zoli 579759 2015. február 27. 10:41
Válasz erre
Mandras 579746 2015. február 27. 09:47
Válasz erre
Szia!

Az egyiptomi, az iraki, a szír, a szudáni és ki tudja még, mely országok légierői arab számjegyes oldalszámokat használtak. Ezek a következőképpen néznek ki:

Az 1-es egy kb. függőleges vonal, a 2-es az 1-es vonal tetejére húzott vonal jobbra, a 3-as a 2-eshez képest a tető továbbhúzása jobbra egy kis „döccenővel”, a 4-es egy írott nagy E-hez hasonlít, az 5-ös egy karika, olyan, mint egy kisméretű nulla, a 6-os az 1-es vonal tetejére húzott vonal balra, a 7-es egy nagy V-re hasonlít, a 8-as egy sátortető (fordított V), a 9-es az 1-es vonal tetejére rajzolt kis karika balra (ez majdnem 9-esnek is néz ki, csak kicsi a feje), a nulla pedig egy pötty.

Amelyik iskolában pedig azt tanítják, hogy arab számokkal írunk, ott mutassátok be a valódi arab számokat!

A kérdéses szám tehát 0912, és nekem olyan, mintha egy gyári szám lenne, hivatalosan ugyanis ilyen oldalszám nem létezik. Csakhogy az arabok nem a gyári számokat használták oldalszámnak. Talán valamelyik gépátadó ország festette fel az átadott gép gyári számát ideiglenesen, és úgy maradt? Ezt csak fényképről tudnám elfogadni.

Üdv., András
Zoli 579741 2015. február 27. 08:52
Válasz erre
Szia,
Ez biztos 915 és nem valami arab írásjel? Laikusként kérdezem, a számozásokat nem ismerem... Amúgy a makett tuti, hogy valami matrica festési rajza alapján készült, mert elég sok cég kiadta ezt a jelzést.
A terepszín nekem is gyanús a zöld-fekete jelzésekkel. Szerintem is még fémszínűek lehettek a gépek ezzel a kokárdával, és csak akkor lettek terepszínűek, amikor már a mostani kokárdákat használták.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.