<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pilatus | Adatlap | 586256 | 2015. május 24. 06:46 | ||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 585818 | 2015. május 17. 17:24 | ||||||||||||||||||
Szia Medor! A régi szögletes német festést NORM 72-nek hívták és szabványosították, az alábbi festékeket használták: RAL9005 RAL6014 RAL9006 RAL7012 és a két ülésés illetve kiképző-gyakrló gépeket a narancs RAL2005 Így azért remélem sikerül a "kályhaezüstöt" is pontosan beazonosítani... Üdv Polo | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 585778 | 2015. május 16. 20:40 | ||||||||||||||||||
Szia! Hát igen, sokszor a képek minősége is összezavarja az embert. Meg aztán az amerikába kivitt pf-et valami érdekes színnel fújták le. Vagy érdekes lakkal, ami megsárgult. Erről a gépről is sok zavaró fotó készült. Úgy látszik a phantom is tartogat még megfejtendő kérdést :) Sokáig kell kutakodni, de legalább annál többet tud meg róluk az ember. Azt sajna nem tudom, hogy milyen lehetett. A nyugat-németeknél is használtak kályhaezüstöt? Fura egy kicsit, de biztos igazad lehet. Abba a témába nem sikerült beleásni magamat.:) | |||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 585763 | 2015. május 16. 14:01 | ||||||||||||||||||
Szia! (Ezért írtam,hogy lehet rosszul emlékszem.UM és Bisz volt teflon szürke. Az első nagyjavítás után lettek tereptarkák.) Zoli valószínű arra a színre gondolt amit te kályhaezüstként írtál. A fotókon nehéz különbséget tenni. OFF:Így vagyok a régi szögletes festésű nyugatnémet F-4F Phantom-al is. A has festését itt is vagy ezüstnek,vagy szürkének írják. Ez is egy hasonló kályhaezüst lehetett. | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 585762 | 2015. május 16. 13:50 | ||||||||||||||||||
Ezt is kösz! Az S-24 a PF-en is előfordult vagy mi azon nem alkalmaztuk? z | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 585761 | 2015. május 16. 13:46 | ||||||||||||||||||
Hali Az első kép az egy szép kirakodóvásár, de van benne egy típus-idegen rakéta is, az RSz-2USz. Ez ugyanis lokátorvezérlésű, a képen látható 21F-ben viszont nem volt lokátor, csak a KVANT rádió-céltávmérő, így nem tudta volna ezt a rakétát irányítani. A második képen meg tényleg ott van a négyzáras bombafüggesztő a belső tartón, csak a gép nem 21PF, hanem bisz. A PF-en nálunk rendszeresített fegyverzetet Yeagger precízen leírta. Üdv R. | |||||||||||||||||||||
Pilatus | Adatlap | 585760 | 2015. május 16. 12:58 | ||||||||||||||||||
Az első kép ugyan az Mig-21 F-13 fegyverzete de szerintem ha az F-13 vihette akkor a PF is "elbírta" . A második képen ott van a bombazár a belső konzolon . | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 585758 | 2015. május 16. 12:39 | ||||||||||||||||||
Kösz a megerősítést! Akkor maradnak a rakéták. De az MF vagy bis ugye vitt bombákat is, akár többzáras tartón (4-4db 50 vagy 100kg-ost)? z | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 585756 | 2015. május 16. 12:37 | ||||||||||||||||||
Ja igen és a GP-9-es gépágyú konténert nem vette meg a magyar vezetés. | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 585755 | 2015. május 16. 12:32 | ||||||||||||||||||
A fegyverzet terén nagyjából ki is merítetted az opciókat :) Az R-s 2 usz rakéta volt a legjellemzőbb a típusra. Azt olvasom, hogy föl lehetett volna tenni az UB-32-57-es blokkokat is, de nálunk nem rendszeresítették. Legalábbis a PF-hez. Lehetett volna bombát is, amit nem alkalmaztak. A gépágyú, pedig ugye hiányzott a gépről. | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 585754 | 2015. május 16. 12:15 | ||||||||||||||||||
Mindenkinek kösz a segítséget! A színeket nem keverem, főleg a natúr fém színt a szürkével, mert ott ugye látszanak eltérő árnyalatú panelek. A képen nem volt megállapítható, hogy szürke vagy fémszínű volt-e a gép, de szürkét írtak mellé. A függesztményekről esetleg valami? Csak UB-16-ost említenek a rakéták mellett, másról nem találtam semmit. z | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 585753 | 2015. május 16. 11:56 | ||||||||||||||||||
Teflon szürke? Szürke csak a cseheknél és a lengyeleknél volt. Azoknak már a kabinjuk is hasonlított a biszéhez! | |||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 585752 | 2015. május 16. 11:49 | ||||||||||||||||||
Szia! Egyszer régebben olvastam,hogy volt néhány MF az utolsók közül. De lehet tévedett a cikk írója.(Vagy én emlékszek rosszul.) | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 585751 | 2015. május 16. 11:48 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! A Pf-ek 64-65-ben natúr fém színnel jöttek Pápára és Taszárra. Orosz fekete, valamint piros stencilekkel! Aztán közepes javítás után a trimmek, kormánylapok végei vörös színt kaptak, a stabilizátor elején lévő súllyal együtt. De még maradt natúr fém az egész gép. Aztán nagyjavításkor kaptak kályha ezüst színt, magyar feliratot, amik kék és piros színűek voltak. (Ugyanúgy, mint az Mf-eken nagyjavítás után). Majd végül azt hiszem 6 db kapott terep festést, magyar fehér és piros feliratokkal. Ez így kielégítő? :D :D | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 585749 | 2015. május 16. 11:43 | ||||||||||||||||||
Így van , de MF se volt úgynevezett teflon szürke csak Bisz és UM . | |||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 585748 | 2015. május 16. 11:41 | ||||||||||||||||||
Szia! Én is úgy tudom,hogy natúr fém színnel jöttek a PF-ek. Szürkére nem festették őket,csak később tereptarkára. (Teflon)szürkén csak néhány késői MF,UM és a bisz-ek érkeztek. | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 585747 | 2015. május 16. 11:32 | ||||||||||||||||||
Szerintem te a natur festés nélküli fémszínnel kevered a szürkét, | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 585745 | 2015. május 16. 11:27 | ||||||||||||||||||
Köszi a képeket! Valahol láttam szürkéről is, de már nem találom, elvileg volt. Csak azt nem tudom, hogy csak úgy érkeztek vagy maradtak is szürkén egy ideig? z | |||||||||||||||||||||
Pilatus | Adatlap | 585744 | 2015. május 16. 11:19 | ||||||||||||||||||
Szervusz ! Én úgy tudom hogy csak terep színű és festés nélküli létezett , szürke nem . Fegyverzet tekintetében szereltek rájuk napalm töltetű bombát , de hogy a magyar gépeken volt e ilyen azt nem tudom ! | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 585742 | 2015. május 16. 11:10 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, Egy kis segítség kellene magyar MiG-21PF ügyben. Sima szürke színben is repültek-e, illetve ha igen, milyen festék felelne meg ennek? (Ez az egy rajzom van róla.) Ezenkívül még az érdekelne, hogy bombákat, napalmtartályokat stb is függesztettek-e rájuk akár pl gyakorlat, teszt céljából? z | |||||||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 584533 | 2015. április 26. 17:42 | ||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 583708 | 2015. április 13. 21:16 | ||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 583637 | 2015. április 12. 21:07 | ||||||||||||||||||
Zöld: RAL 6031, 7009. Barna (Sárga): RAL-Nincs megfelelő. Kék: RAL 7040. Szívesen! | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 583636 | 2015. április 12. 21:05 | ||||||||||||||||||
pappci | Adatlap | 583627 | 2015. április 12. 20:35 | ||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 583624 | 2015. április 12. 20:25 | ||||||||||||||||||
Na, ez egy jó kérdés... Binarin Kék, Zöld, Barna az eredeti. Csapat festésre vagy nagyjavítás utáni festésre vagy kíváncsi? Javaslom, konkrét gépet nézz ki, fényképről. " A terepfestésről, Molnár Laci barátunktól: " 3., TEREPSZÍNŰ ÁLCÁZÓFESTÉS : a terepszínű álcázófestést 1981-től rendelték el, az első ilyen 21MF, a 4406-os 81 februárjában hagyta el a PG-t, ezután minden gépet álcamintásra festettek. A festési folt-térkép ha lassan is, kis részletekben, de változott az idők folyamán, két alapszabályt azonban mindig betartottak:-- a szín és foltmintának a gép két oldalán kb. szimmetrikusnak kell lennie-- a felségjelzések és gépszámok alá mindig barna alapszín kerüljön, mert a zöldből túl feltűnően kilógna, elütne, így rontaná az álcázást. Mindenesetre a 4406-os festése több szempontból is egyedi volt:-- lefestették az eloxált orrgyűrűt is, és egy kb. 30 cm-es hátsó sáv kivételéval a farokkúpot is-- a törzsoldal álcázófestése "bement" a szárny alá is, végigment a törzs oldalán a szárny alatt is-- a stabilizátor ellensúly eleje nem volt pirosra festve. Az ezután festett gépeknél az orrgyűrű és a farokkúp újra festetlen maradt, a szárnyak alatt a törzs oldala is az alsó felületek színére lett festve, és újra piros lett a stabilizátor ellensúly mellső része. Az orrkúp továbbra is változó zöld árnyalatú volt, a többi antenna-panel viszont eltűnt az álcázó-szinek alatt. A szárny és vezérsíkok merevtrimmjei továbbra is piros színűek, de csak felülről, ill az oldalkormánylapon mindkét oldalon. A három használt szín : közép vöröses cserbarna (Binarin ill. később Akromat 540) sötétzöld (B/A 640) világos zöldes-kék (B/A 740) Az eredeti Binarin-festékkel sok baj volt, gyengén tapadt, krétásodva , néha foltokban kopott, gyorsan mattult és fakult (főleg a zöld, ez ráadásul kékre fakult!),ezért áttértek az Akromat festékre (idővel ez is fakult, a vörösesbarnából a Nap kiszívta a pirosat, mustársárga lett, a zöld viszont csak fakult és világosodott). Mindkét festék kétkomponensű anyag volt, egyik része a pigment, másik egy méz-szerű edző-matéria, ez adta a festék fényét. Ha jó volt a keverési arány, akkor félfényes szinek lettek, de ez nem mindig jött össze, hol egyik, hol másik csillogott erősebben. Volt, hogy csak úgy ragyogott az egész gép! A festési sorrend a következő volt: egy sárgás alapozóréteg után felfestették alul a világoskéket, felül és az oldalsó felületeket telibefújták a sötétzölddel, majd erre fújták rá a barna foltmintát (koptatásnál nem árt figyelembe venni!). Ezután jött a felségjelek és számok festése félfényes nitrófestékkel, a kilépőélek és a stabilizátor ellensúly piros szine. Az üzemeltetési stencil-feliratok piros és fehér színnel készültek." üdvözletel: Molnár László" Dark Green: Humbrol 030, Gunze H73, Testors 1710 Desert Yellow: Humbrol 93, Gunze H71+H19, Testors 1735 Ligh Blue: Humbrol 025+034, Gunze 410, Testors 1728 | |||||||||||||||||||||
pappci | Adatlap | 583585 | 2015. április 12. 16:53 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Magyar MiG-21MF/Bis tereptarka RAL kódját meg tudná valaki adni? Esetleg milyen kódú vízbázisú festékek a megfelelőek? Köszönettel: Pappci | |||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 581551 | 2015. március 17. 19:13 | ||||||||||||||||||
A négy 900-as gépnek Bisz szárnyai és kerekei voltak. A 69-esekből három fajta létezett. A 0158, 0258, 0358 kés antenna nélküli, a szálantenna az első kabintetőben volt, a 900-as sorozat mint fentebb, a többi normál 69-es. | |||||||||||||||||||||
zoli75 | Adatlap | 581549 | 2015. március 17. 18:54 | ||||||||||||||||||
Szia, MiG-21 F-13 (813) "74", MiG-21 U (1319)"66-400", MiG-21 UM (3041)"69A",kései verzió a korainak nem volt a hátán késantenna MiG-21 MF (9512)"96", MiG-21 U (4419)"66-600" A Magyar Légierőben szolgált 4db UM "69A" gyártmányszámú gép amelyeknek MiG-21MF/bis szárnyai voltak 4db(!) függesztési ponttal, de külsőket bevakították. Ezek a 904, 905, 906 és 907-es oldalszámú gépek. A kétüléses típusok közül nálunk négy is szolgálatban állt: 66-400, 66-600, 69 és 69A gyártmányszámmal. | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 581530 | 2015. március 17. 13:30 | ||||||||||||||||||
Sziasztok Annyit korrigálnék, hogy a "9512" MiG-21MF pontos gyártmány-jelzése "96F", de nálunk mindenki egyszerűen csak 96-nak hívta, mert az igazi 96-os M-változatból nekünk nem volt egy darab sem (VSz-en kívüli export-változat volt), így nem volt mivel összekeverni. Sőt, akkoriban, az "átkosban" elég kevesen tudták, hogy milyen és hányféle, milyen típusú és gyártmánykódú olyan 21-es röpköd a világban, ami nincs nekünk, nem úgy terjedtek az információk, mint manapság! Üdv R. | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 581528 | 2015. március 17. 13:14 | ||||||||||||||||||
Mig-21 F-13 74-es, Mig-21 U 66-400, Mig-21 UM 69, Mig-21 MF 96, Mig-21 U 66-600. | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 581527 | 2015. március 17. 13:06 | ||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 580336 | 2015. március 5. 07:39 | ||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 579954 | 2015. február 28. 20:05 | ||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 579953 | 2015. február 28. 19:35 | ||||||||||||||||||
Szerintem nem volt.. fényképet is csak olyan repülőről találtam aminek a zöldje volt barnásra fakulva... a kínai eredetű J/F-7-k voltak homok alapon zöld barna foltosak... Az algéria légierő Mig-21-ei kaptak a hazai nagyjavítás alkalmával homok barna festés ezekről mellékeltem is képeket illetve az egyiptomiak egy érdekes rózsaszíneshomok zöld csokoládébarna festést mely ráadásul még fényes is... az utolsó képen... | |||||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 579943 | 2015. február 28. 18:47 | ||||||||||||||||||
Én nem állítottam azt, hogy te azt állítottad :) Csak hangosan gondolkodtam. Ugyanis én elkövettem azt a hibát (?), hogy egy iraki F-13-ason barna foltokat alkalmaztam hajdanán egy valahol talált festésminta alapján. A mai fejemmel már nem vagyok biztos abban, hogy tényleg barna és nem zöld. Majd ti kijavítotok, hogy volt-e barna iraki. Azt a zöldfoltos festésmintát egy sor légierőben alkalmazták. Én is készítettem sok-sok évvel ezelőtt ilyen arculatú maketteket, még a jó öreg KP MF-ek felhasználásával. :) | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 579926 | 2015. február 28. 17:02 | ||||||||||||||||||
Köszi szépen! Ez a lap valamiért elkerülte eddig a figyelmem... z | |||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 579921 | 2015. február 28. 16:06 | ||||||||||||||||||
Isradecals Middle East Meteors... tudom ajánlani mind két meteor változathoz NF-13 és F-8 adnak szíriai felségjelzést és lajstromszámokat, ezek melett még van benne egy jó pár izraeli és egyiptomi (zöld-fehér-zöld) kokárda is a meteorokhoz... | |||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 579884 | 2015. február 28. 12:26 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, a Szíriai Légierőnél az alábbi felségjelzéseket alkalmazták: https://flagspot.net/flags/sy%5Eaf-mk.html Az első két századnyi MiG-21F-13-ast 1963-tól szállította számukra a szovjet fél. Ezek nagyobbik része elveszett a 1967-es háborúban. Az első szovjet gyártású vadászgépet, csak az 1976-es Hatnapos háború után festették le terepszínűre, a saját műhelyükben. A hatnapos háború után csak egy vegyes szíriai század alkalmazta a MiG-21F-13-as típust. Forrás: www.harpia-publishing.com/ Majd az 1973-es háború után kaptak 16 darab használt MiG-21F-13-ast (12 magyar és 4 csehszlovák), valamint nyolc Avia S-106-ost. Ez utóbbi változatot csak 1973-tól alkalmazták, korábbról nem. Forrás: www.jakab.cz/mig211en.htm | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 579882 | 2015. február 28. 12:18 | ||||||||||||||||||
Vagy építs AZ Model Spitfire valahányast, az gyárilag adja ezt a kokárdát!:) | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 579880 | 2015. február 28. 12:05 | ||||||||||||||||||
Nagyjából egyezik az én álláspontom is, viszont az F-13-ast még nem zárnám ki fémszínűen. Nem sok esélyt látok rá, hogy előkerül egy kép róla, de ezt még el tudom képzelni, a terepszínt az utóbbi napokban történt egyeztetések alapján viszont én is kizárnám. Amúgy nem ragaszkodok mindenáron a MiG-hez, inkább a felségjelhez. Szóval ha nem MiG, akkor legyen Meteor (pl NF.13!), már csak matrica kellene hozzá... z | |||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 579877 | 2015. február 28. 11:48 | ||||||||||||||||||
Szia András! Szerintem van egy kis félre értés... nem állítottam hogy vannak barna foltok a terepfestésben... azt írtam hogy az alapszín amit a rajzokon homoknak ábrázolnak az nem felel meg a képeknek, mivel minden képen narancsos-barnás az alapszín és arra festették az élénk türkizes zöld foltokat... és igen szerintem is azonos a szín a töbi, későbbi mig változatokon használtakkal... mellékelek egy párat (igaz ezek nem F/F-13 változatok de a színek talán jobban látszanak) ;) Zoli! Szerintem a Mig-21 bármelyik változata , hogy repült-.e valaha zöld-fehér-fekete kokárdával erősen kétséges. Még fém színűen is! Az utoló Mig repülő a Mig-17F amiről egyértelmű bizonyítékok vannak hogy repültek ezzel a felségjellel és azok is fémszínűek voltak, a szíriai szolgálatuk kezdeti éveiben! Ezen felül minden más rajz, későbbi mig-típus a zöld-fehér-fekete kokárdával erősen megkérdőjelezhető. (persze én is elkövettem egy terep festésű 17PF-t ezzel a felségjellel --- csak mert tetszett de fényképet az eredeti gépről a mai napig nem találtam sehol) Javasolni tudom, hogy ha minden áron ezzel a felségjellel szeretnél egy Miget és ragadszkodsz hozzá hogy legyenek fotoval megtámasztott bizonyítékok a gép létezéséről akkor válaszd a Mig-17F-t vagy esetleg MeteorF-8-t (bár ez nem Mig :) ) vagy egy T-6 Texant tudnék javasolni... Üdv Polo | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 579857 | 2015. február 28. 09:18 | ||||||||||||||||||
Szia, Ez is tovább erősíti bennem azt, hogy a régi felségjelű gépek még fémszínűek voltak, amit a képek híján kezdettől gyanítok. A terepszín foltjait és árnyalatait nem is vizsgáltam még, mert engem a zöld-fekete felségjelű gépek érdekelnének a MiG-21F-13/S-103 esetében először. z | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 579855 | 2015. február 28. 09:13 | ||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 579835 | 2015. február 27. 22:39 | ||||||||||||||||||
Szia Polo! A három televíziós képen látható címerből hiányzott a zöld szín (így a képek egészéből is), ezért bátorkodtam kísérletképpen visszatenni. Így viszont szerintem az látszik, hogy a terepszínben a sötét foltok nem barnák, hanem zöldek, kivéve talán az egyik gép orrán, a jobb oldalon lévő kis foltot, amely lehet, hogy tényleg barna. Nekem úgy tűnik, hogy ez a festésminta azonos a sivatagi bázison álló gép mintázatával (lásd az 579668 sz. bejegyzést). Amiből számomra az is következik, hogy azok ott a helyes színek, azon a képen. Ha én készítenék ilyen makettet, akkor biztos, hogy azokat a színeket használnám ott (esetleg az erdőbe állított gépét), és nem dőlnék be a 0912-es számú gépet bemutató festésmintának és az az alapján elkészült makettnek, mert ezek után én már azt a terepszínt sem hiszem el, nem hogy a felségjel színét vagy az oldalszámot. Üdv, András OFF: Megkaptad, amit küldtem két hete? | |||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 579817 | 2015. február 27. 18:52 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Turkáltam egy kicsit a fájlok között és találtam három képet a szíriai Mig-21F-ről! Terepszínben és üzemképesen... valószínű egy gyakorlaton készülhettek a képek (talán egy tv felvétel képei kikockázva...) Szóval... terepszínben repültek, a piros fehér fekete felségjellel.. és érdekesség képen mellékeltem a múzeumi mig-21f fényképét hogy látassam milyen különbség van a két terepszín között. Az üzemképes gépek képein látható terepszín kisérteties hasonlóságot mutat az ún. middle-east camo-val melyet az orosz a régióba szállított 21M/SM/MF változatokon többé kevésbé szabványosítva használtak (sőt több sivatagos területtel rendelkező dél-közép régióban lévő szovjet tagköztársaság repterein is használtak)... tudom ez nem jelent megoldást az alap kérdésre de a fellelhető rajzok terepmintájával is összehasonlítható... de nem sok egyezés van...ráadásul a szírek a hazai nagyjavítások alkalmával nem homok színt hsználtak hanem inkább narancsos árnyalatú barnát vagy sárgát... és élénkebb türkizes zöldet.. (mint a múzeumi példányon... ha esetleg kell tudok más alváltozatokról képeket feltenni) | |||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 579805 | 2015. február 27. 17:34 | ||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 579759 | 2015. február 27. 10:41 | ||||||||||||||||||
Mandras | Adatlap | 579746 | 2015. február 27. 09:47 | ||||||||||||||||||
Szia! Az egyiptomi, az iraki, a szír, a szudáni és ki tudja még, mely országok légierői arab számjegyes oldalszámokat használtak. Ezek a következőképpen néznek ki: Az 1-es egy kb. függőleges vonal, a 2-es az 1-es vonal tetejére húzott vonal jobbra, a 3-as a 2-eshez képest a tető továbbhúzása jobbra egy kis „döccenővel”, a 4-es egy írott nagy E-hez hasonlít, az 5-ös egy karika, olyan, mint egy kisméretű nulla, a 6-os az 1-es vonal tetejére húzott vonal balra, a 7-es egy nagy V-re hasonlít, a 8-as egy sátortető (fordított V), a 9-es az 1-es vonal tetejére rajzolt kis karika balra (ez majdnem 9-esnek is néz ki, csak kicsi a feje), a nulla pedig egy pötty. Amelyik iskolában pedig azt tanítják, hogy arab számokkal írunk, ott mutassátok be a valódi arab számokat! A kérdéses szám tehát 0912, és nekem olyan, mintha egy gyári szám lenne, hivatalosan ugyanis ilyen oldalszám nem létezik. Csakhogy az arabok nem a gyári számokat használták oldalszámnak. Talán valamelyik gépátadó ország festette fel az átadott gép gyári számát ideiglenesen, és úgy maradt? Ezt csak fényképről tudnám elfogadni. Üdv., András | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 579741 | 2015. február 27. 08:52 | ||||||||||||||||||
Szia, Ez biztos 915 és nem valami arab írásjel? Laikusként kérdezem, a számozásokat nem ismerem... Amúgy a makett tuti, hogy valami matrica festési rajza alapján készült, mert elég sok cég kiadta ezt a jelzést. A terepszín nekem is gyanús a zöld-fekete jelzésekkel. Szerintem is még fémszínűek lehettek a gépek ezzel a kokárdával, és csak akkor lettek terepszínűek, amikor már a mostani kokárdákat használták. z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok !
Felvilágosítana valaki hogy mi a fene az a cucc a gép oldalán ?
Elnézést a tudatlanságomért , előre is köszönöm !
üdv
P.