<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
gaunt1 | Adatlap | 558653 | 2014. április 24. 13:25 | ||
juge75 | Adatlap | 558629 | 2014. április 24. 09:59 | ||
Tehát ez egy nemszázas 54-es! :-) | |||||
Murmuc | Adatlap | 558623 | 2014. április 24. 09:32 | ||
Köszi!:) Mint kiderült ez az elsőgenerációs T-54-es. Később mikor megkapta a 100-as löveget,akkor kapta a T-55-ös által is örökölt tornyot. | |||||
Laac | Adatlap | 558593 | 2014. április 23. 19:20 | ||
Murmuc | Adatlap | 558592 | 2014. április 23. 19:03 | ||
denkmeyer | Adatlap | 555185 | 2014. március 3. 13:04 | ||
Bocs, a tolólap talán jobb kifejezés a kanál helyett. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 555184 | 2014. március 3. 13:04 | ||
Sziasztok! Van valakinek rajza (méretek), képei a T55-ös buldózer kanaláról és annak felfüggesztéséről? Denk | |||||
Szecskó Csabi | Adatlap | 553689 | 2014. február 12. 12:23 | ||
Sziasztok: A külső üzemanyag tartály méretére vagyok kíváncsi,nem a hordókra. | |||||
Jimbow | Adatlap | 553406 | 2014. február 8. 22:36 | ||
Sziasztok! Tamiya T-55-öshöz melyik maratást ajánlanátok? Eduard, Aber, Part, Voyager... Én az Eduardra gondolta, az olyan kis alapnak tűnik, nem akarom borzasztóan megbonyolítani. Köszi, üdv! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 542969 | 2013. október 3. 18:45 | ||
Sziasztok! T-55M/AM/AMV és T-62M/MV-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem: Nagyjavításoknál/modernizációnál mindig lecserélték az L-2-es sugárvetőt L-4-esre, vagy csak ha sérülés miatt szükség volt rá? | |||||
Jimbow | Adatlap | 542456 | 2013. szeptember 25. 22:05 | ||
Szia, köszönöm! Akkor te csak simán összeraktad, semmi fúrás, stb? Hát akkor az enyémmel nem tudom mi a gáz... az van ráírva hogy 0,5 mm-esek a lukak, de neten láttam ugyan ezt a cikkszámú készletet 0,6-ossal is, érdekes. Na majd még próbálkozok, de elsőre kivettem 10 szemet és mint pocsék volt... Üdv, Ádám | |||||
charles | Adatlap | 542418 | 2013. szeptember 25. 09:21 | ||
Szia Jimbow! Nekem van néhány készlet belőle, de eddig egyikkel sem volt problémám. Sőt, sokkal stabilabb, mint az RMSh változat. | |||||
Jimbow | Adatlap | 542332 | 2013. szeptember 23. 20:35 | ||
Sziasztok! Vettem egy csomag Masterclub OMSh lánctalpat, azt a fajtát ami műgyantából van és kis tüskékkel kell összeszerelni. A tájékoztató szerint teljesen működőképes és nem kell hozzá ragasztó. Na már most, az enyémben szinte az összesnek a luka el van tömődve, és ha nagy nehezen kitakarítom akkor is szorul, nem megy bele a tüske. Hányás az egész, úgy is mondhatnám. Más is járt így, vagy csak én fogtam ki rossz szériát, esetleg valamit rosszul csinálok? Köszönöm előre is, Ádám | |||||
Laac | Adatlap | 539359 | 2013. augusztus 9. 21:00 | ||
Szia! Már találtam egyet és meg is rendeltem. A "segítség" topikba megadták a pontos nevét, amit te is. Oda belinkeltem hol kapható. De azért köszönöm. Üdv: Laac | |||||
charles | Adatlap | 539358 | 2013. augusztus 9. 20:11 | ||
Szia Laac! Az Enigmának normál D-10T csöve van. Fémből szerintem a legjobb az Aber 35L07, de jó az RB Model 35B41 csöve is. Gyanítom, hogy venni csak börzéken tudsz, hacsak itt nem ajánl fel valaki egyet, vagy rendelsz valamelyik csomagküldőtől. Nekem azt hiszem van pluszban RB, de meg kell néznem, ha érdekel. | |||||
Kojak75 | Adatlap | 539355 | 2013. augusztus 9. 19:25 | ||
juge75 | Adatlap | 539341 | 2013. augusztus 9. 17:31 | ||
Egészen biztosan a vízhűtés bordázott radiátora. Amiben nincs, valószínűleg ki kellett építeni, mert útban lenne (mint a legtöbb motornál), vagy kilopták... | |||||
Laac | Adatlap | 539332 | 2013. augusztus 9. 15:27 | ||
Sziasztok! T-55 enigma-nak milyen lövegcsöve van ill azt hol lehet kapni 1:35-ben. Fém lövegcső érdekelne. Kösz. Üdv: Laac | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 534041 | 2013. május 23. 11:08 | ||
Köszi újra. Gondoltam, hogy a hűtő, de ha a ruszkikról van szó sosem vagyok biztos a dolgokban :D | |||||
páncélos | Adatlap | 534038 | 2013. május 23. 10:42 | ||
Valami nem kerek abban a motortérben, de a bekarikázott "berendezés" a hűtő (akarna lenni szerintem). | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 534004 | 2013. május 22. 20:15 | ||
Frühlingserwachen | Adatlap | 533999 | 2013. május 22. 19:37 | ||
Köszönöm a válaszokat Uraim! | |||||
páncélos | Adatlap | 533955 | 2013. május 21. 22:31 | ||
Szia! 55-ön nem emlékszem, de 72-esről még képem is van. Hivatalosan nem lehetett, mert ez egy lengyel jelzés, elől sárga hátul vörös. Lengyelországban előfordulhatnak közúton is harcjárművek (Finneknél is, de ott más a jelzés), az ottani közlekedésre szolgál. Viszont lengyel gyártmányú kocsikkal hazánkba is érkezett, mint kiegészítő felszerelési tárgy, ezért szemfüles kezszem akár fel is tehette. | |||||
Farkas469 | Adatlap | 533935 | 2013. május 21. 20:21 | ||
Helló! Csak a Lengyel T-55-ösökön volt! (Lengyelek szinte az összes lánctalpasokun használták.) Üdv. | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 533932 | 2013. május 21. 20:08 | ||
Kojak75 | Adatlap | 531546 | 2013. április 18. 21:57 | ||
Migi! Köszönöm! Üdv kojak! | |||||
Kojak75 | Adatlap | 531545 | 2013. április 18. 21:56 | ||
Szia Grande! Én is figyelemmel kísértem a 62-es építését és sajnos jelenlegi stagnálását. Először annyira nem találtam érdekesnek hogy én is építsek egy ilyet. Aztán addig nézegettem a képeket hogy megfertőződtem. Csak én T55-ösre szerettem volna rászerkeszteni. De ha nincs fotó lehet hogy nem is volt. Majd kitalálok valami mást. Jó makettezést! Üdv kojak! | |||||
migi | Adatlap | 531450 | 2013. április 17. 17:58 | ||
Ajánlom figyelmetekbe a letöltős könyv oldalt több új kép sorozat is van fönt a 55 ősökről. | |||||
Grande | Adatlap | 531356 | 2013. április 15. 22:33 | ||
Ha ezt lánctalptornyos T-62-est szeretnéd építeni, itt egy blog a makett.org-ról. Sok hasznos képpel, információval. www.makett.org/forum/index.php/topic,3487.0.html | |||||
Kojak75 | Adatlap | 531347 | 2013. április 15. 21:09 | ||
Szia Grande! A 4. kép zavart meg.Valahol már láttam és úgy emlékeztem hogy T55-höz készült a kiegészítő. Köszönöm a segítségedet! Üdv kojak! | |||||
Grande | Adatlap | 531251 | 2013. április 14. 20:21 | ||
Nem lehet, hogy T-62-esre gondolsz? Mert arról vannak képek, de T-55-ről én még nem láttam. Persze tévedhetek és valóban létezett lánctalpakkal erősített T-55. A T-62 verzióhoz az RB Models meg is csinálta a kiegészítőt. rbmodel.pl/picture.php | |||||
Kojak75 | Adatlap | 531239 | 2013. április 14. 18:15 | ||
Üdvözlet mindenkinek! Uraim! Tenne fel valaki képeket olyan T55-ről afgansztánból, ahol a torony lánctalpakkal van megerősítve. Köszönettel kojak! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191516 | 2012. november 12. 19:50 | ||
Hali! Nem is az volt a célom, hogy összehasonlítsam. Az ábrából viszont jól látszik, hogy szemből mennyire jó a T-54/55 torony védelme. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy 1973-ig (M728, L52) egyedül a löveg közvetlen környezete volt átüthető a 105mm-es ágyúk számára. Még az M728 ellen is egész tűrhető 2000m-es távolság esetén. És ez szerintem elég szép eredmény, ahoz képest, hogy a tornyot a 40-esévek végén-50-es évek elején tervezték! Ráadásul a T-55 kumulatív gránátjával az M-48, M-60, Leo-1 páncélzatát könnyen át tudta ütni. | |||||
antarktika | Adatlap | 191515 | 2012. november 12. 19:24 | ||
Nem lehet összehasonlítani őket. Az M-60-as 52,5 tonna, míg a T-55 36 tonna. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191514 | 2012. november 12. 19:19 | ||
Sziasztok! Ma délután egy kis "mítoszirtásra" szántam el magamat. A nyugati "szak" irodalomban általánosan elfogadott tény, hogy a T-54/55/62 gyengén páncélozott típusok voltak. Az egyik fórumon valaki csinált egy ábrát az M-60A1/A3 ekvivalens páncélvastagságáról, mindenféle dőlésszöget beleszámítva, és ebből kiderült, hogy szemből a páncélzat nem 260mm, hanem 330-630mm közötti. Így elhatároztam én is készítek valami hasonlót a T-54/55/62-ről. Sajnos csak egyetlen használható rajzot találtam amiből ki lehetne indulni, de ennek ellenére mégiscsak sikerült valamit összedobni. Az eredmény rendkívül érdekes! A lövegtől kifelé haladva a páncélzat vastagsága gyorsan eléri a 300mm-t, és meg sem áll 400-ig! Ennyit a "gyenge" páncélzatról... | |||||
lacipapa | Adatlap | 191513 | 2012. október 16. 14:28 | ||
Köszi,ez igen,nagyon jó.Most már csak egy jó figurát kellene találnom (1/16). Üdv,Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 191512 | 2012. október 16. 10:47 | ||
lacipapa | Adatlap | 191511 | 2012. október 16. 09:50 | ||
Köszi,oroszt találtam.Az egyik derékig érő pufajkában és külön,valami kantáros nadrággal.Nem téli ruházat kellene. | |||||
páncélos | Adatlap | 191510 | 2012. október 16. 07:38 | ||
Ha jól tudom 51M. volt a neve, és azonos volt az akkori SZU ruhával. A google.ru oldalon érdemes keresgélned (Шлем танкиста )slem tankiszta, vagy tankiszta slemofon, beírásával találhatsz páncélos fejvédőről képeket. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191509 | 2012. október 15. 23:32 | ||
Bocs\' nem ide akartam irni.Elnéztem. Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 191508 | 2012. október 15. 23:31 | ||
Szervusztok! Nem boldogulok a guglival.1950-60 közötti időszakban,milyen gyak.ruhát viseltek a magyar harckocsizók (tisztek,tiszthelyettesek)?Melyik tip. haubét (fejvédőt)viselték? Képeket szeretnék kérni,figura alakitáshoz,gyártáshoz (1/16).Köszönöm. Üdv,Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 191507 | 2012. október 15. 14:03 | ||
Hát... ez jó kérdés. Én újkorában nem láthattam 54/55-öst. Szerintem minden ládának volt eredetileg egy gumírozott pereme belül, de ebben is tévedhetek. Majd Antarktika megszakérti neked, mert ő nagy mágus a témában. :))) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191506 | 2012. október 15. 12:55 | ||
Köszönöm, ezzel sokat segítettél! Akkor még egy kérdésem lenne ebben a témában: A későbbi láda fedelének szélein van egy olyan \"rátét\" vagy mi. A T-62 üzemeltetési utasításából azt sikerült kihámozni, hogy ez lényegében egy szigetelés, ami a víz alatti átkelésnél hasznos. Az lenne a kérdésem, hogy a korábbi ládának vol-e olyan változata, amin van ilyen szigetelés? Képeken nem láttam még ilyet, de azért kérdem, mert ha jól tudom, a T-54B késői változatainak OPVT felszerelése már nagyon hasonlít a T-55-öséhez, legalábbis a felerősítési módja. | |||||
páncélos | Adatlap | 191505 | 2012. október 15. 09:07 | ||
Gaunt1! A baloldali TASZT láda fedele, valóban eltért a T-54, és T-55A esetében. Azt, hogy mikortól tértek át az újabb kivitelre nem tudom, de elvileg a T-54A,B,C,D,V,Z,Zs...stb. És az első T-55 még a korai változattal készült, és a T-55A-tól jött az új bordázott változat. De! Mivel az 54-es, és 55-ös gyártási jogát is eladták, így az ottani gyártósorok nem tudom mikor tértek át. Közép és nagyjavítások során, valamint gyakorlatokon történt sérülések a ládák cseréjét indokolták, ezért láthatsz T-55AM-et régi, és T-54A harckocsit új TASZT ládával. Ami még lényeges, hogy a kipufogó utáni láda fedőlemezének lenyomata is eltérő. | |||||
lacipapa | Adatlap | 191504 | 2012. október 13. 20:43 | ||
A PT-76-os hüvelyeit (sárgaréz) is ki kellett súrolni (kézzel-vizzel-homokkal,anno 1966-68-ban).A fegyvermester kicsavarta a hüv. végéből az elhasznált gyujtót.Úgy küldték vissza újra tőltésre. Laci | |||||
juge75 | Adatlap | 191503 | 2012. október 13. 17:38 | ||
Sz-60 légvédelmi lövegek lőszer hüvelyeit szintén újra hasznosították. A hüvelyt drótkefével letakarították, miközben egy erre való kézi \"motoros\" hajtású tengelyen forgott, majd forró paraffin fürdőt kapott és vissza a ládába. Az eljárást \"surpintás\"-néven ismerik. Videómon látszik a folyamat, 1:56-tól: www.youtube.com/watch | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191502 | 2012. október 13. 17:08 | ||
Üdv! A számítógépen egy késői szovjet gyártású (utolsó szériás) T-54B-t modellezek 3D-ben, és egy kis segítség kellene. A baloldalon lévő első ZIP ládából ugye volt két fajta. Az első, régebbi változat tetején van egy X alakú mintázat (toadmanstankpictures.com/t54_71.jpg), míg a későbbin, amit a T-55 és a T-62 is használ, keresztben vannak merevítőbordák. (svsm.org/gallery/T-62/P1080051) A kérdésem az lenne, hogy mikortól kezdték el gyártani a későbbi változatot, és mi volt a különbség a kettő között? Jöhetett ki a gyárból T-54B az újabb ládával? Az is feltűnt, hogy a modernizált/átépített korai T-54-eseken kivétel nélkül csak az újabbat lehet látni. | |||||
antarktika | Adatlap | 191501 | 2012. október 12. 14:53 | ||
Igen, abban az időben így volt. Rengeteget sikáltuk a hüvelyeket...khhm..és a Népgazdaság újrahasznosította. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191500 | 2012. október 12. 13:16 | ||
Értem. Lenne még egy amatőr kérdésem: Írtad, hogy a töltő visszateszi a tárolókba, ha lehűlt. Akkor ezek szerint újra lehet őket tölteni? Mondjuk mint a puskák, pisztolyok hüvelyeit? | |||||
páncélos | Adatlap | 191499 | 2012. október 12. 07:52 | ||
Elképzeltem, hogy ülsz hátrakötött kézzel és faggatnak: Hány T-55-ön van KMT?...Durr még egy pofon:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
A képen egy T-54 1949-es modell (vagy T-54-2) látható. A T-54 a kezdetektől fogva 100mm-es löveggel rendelkezett, annak csupán a típusa változott. Először az LB-3, amit hamarosan felváltott a D-10, és annak változatai.
A torony a legelső, 1945-ös prototípusnál az T34/85-höz hasonló volt, az 1946-os az ISz-2-höz, az 1948-as pedig inkább az ISz-3-hoz. Mindhárom konstrukció pocsék volt, így jött létre az első képen látható 1949-es változat, ami már szerencsére elég jól sikerült. Egy komoly baja volt, hogy kevés volt odabent a hely, így kicsit áttervezték, és az 1951-es verzión jelent meg a végleges toronyforma.