/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
gaunt1 558653 2014. április 24. 13:25
Válasz erre
Nem egészen.

A képen egy T-54 1949-es modell (vagy T-54-2) látható. A T-54 a kezdetektől fogva 100mm-es löveggel rendelkezett, annak csupán a típusa változott. Először az LB-3, amit hamarosan felváltott a D-10, és annak változatai.
A torony a legelső, 1945-ös prototípusnál az T34/85-höz hasonló volt, az 1946-os az ISz-2-höz, az 1948-as pedig inkább az ISz-3-hoz. Mindhárom konstrukció pocsék volt, így jött létre az első képen látható 1949-es változat, ami már szerencsére elég jól sikerült. Egy komoly baja volt, hogy kevés volt odabent a hely, így kicsit áttervezték, és az 1951-es verzión jelent meg a végleges toronyforma.
juge75 558629 2014. április 24. 09:59
Válasz erre
Tehát ez egy nemszázas 54-es! :-)
Murmuc 558623 2014. április 24. 09:32
Válasz erre
Köszi!:)
Mint kiderült ez az elsőgenerációs T-54-es.
Később mikor megkapta a 100-as löveget,akkor kapta a T-55-ös által is örökölt tornyot.
Laac 558593 2014. április 23. 19:20
Válasz erre
T-54-2_Morozov
T-54-2_Morozov
T-44_Medium_Tank
T-44_Medium_Tank

Nem vagyok benne biztos, de ránézésre nekem T-54-nek tűnik.
T-44re is hasonlít, de inkább mégis T-54
Murmuc 558592 2014. április 23. 19:03
Válasz erre
10262155_625040240905635_2397717728847157652_n
10262155_625040240905635_2397717728847157652_n

Üdv az Uraknak!
Ennél a képnél kicsit elakadtam. Mi ez?
denkmeyer 555185 2014. március 3. 13:04
Válasz erre
Bocs, a tolólap talán jobb kifejezés a kanál helyett.
denkmeyer 555184 2014. március 3. 13:04
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek rajza (méretek), képei a T55-ös buldózer kanaláról és annak felfüggesztéséről?

Denk
Szecskó Csabi 553689 2014. február 12. 12:23
Válasz erre
Sziasztok: A külső üzemanyag tartály méretére vagyok kíváncsi,nem a hordókra.
Jimbow 553406 2014. február 8. 22:36
Válasz erre
Sziasztok!

Tamiya T-55-öshöz melyik maratást ajánlanátok? Eduard, Aber, Part, Voyager...

Én az Eduardra gondolta, az olyan kis alapnak tűnik, nem akarom borzasztóan megbonyolítani.

Köszi, üdv!
gaunt1 542969 2013. október 3. 18:45
Válasz erre
Sziasztok!

T-55M/AM/AMV és T-62M/MV-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem:
Nagyjavításoknál/modernizációnál mindig lecserélték az L-2-es sugárvetőt L-4-esre, vagy csak ha sérülés miatt szükség volt rá?
Jimbow 542456 2013. szeptember 25. 22:05
Válasz erre
Szia, köszönöm!

Akkor te csak simán összeraktad, semmi fúrás, stb?

Hát akkor az enyémmel nem tudom mi a gáz... az van ráírva hogy 0,5 mm-esek a lukak, de neten láttam ugyan ezt a cikkszámú készletet 0,6-ossal is, érdekes.

Na majd még próbálkozok, de elsőre kivettem 10 szemet és mint pocsék volt...

Üdv,

Ádám
charles 542418 2013. szeptember 25. 09:21
Válasz erre
Szia Jimbow!

Nekem van néhány készlet belőle, de eddig egyikkel sem volt problémám. Sőt, sokkal stabilabb, mint az RMSh változat.
Jimbow 542332 2013. szeptember 23. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!

Vettem egy csomag Masterclub OMSh lánctalpat, azt a fajtát ami műgyantából van és kis tüskékkel kell összeszerelni. A tájékoztató szerint teljesen működőképes és nem kell hozzá ragasztó.

Na már most, az enyémben szinte az összesnek a luka el van tömődve, és ha nagy nehezen kitakarítom akkor is szorul, nem megy bele a tüske. Hányás az egész, úgy is mondhatnám.

Más is járt így, vagy csak én fogtam ki rossz szériát, esetleg valamit rosszul csinálok?

Köszönöm előre is,

Ádám
Laac 539359 2013. augusztus 9. 21:00
Válasz erre
Szia!
Már találtam egyet és meg is rendeltem. A "segítség" topikba megadták a pontos nevét, amit te is. Oda belinkeltem hol kapható.
De azért köszönöm.
Üdv: Laac
charles 539358 2013. augusztus 9. 20:11
Válasz erre
Szia Laac!

Az Enigmának normál D-10T csöve van.
Fémből szerintem a legjobb az Aber 35L07, de jó az RB Model 35B41 csöve is.
Gyanítom, hogy venni csak börzéken tudsz, hacsak itt nem ajánl fel valaki egyet, vagy rendelsz valamelyik csomagküldőtől.
Nekem azt hiszem van pluszban RB, de meg kell néznem, ha érdekel.
Kojak75 539355 2013. augusztus 9. 19:25
Válasz erre
T55
T55

T 55 Tata nyílt nap.
juge75 539341 2013. augusztus 9. 17:31
Válasz erre
Egészen biztosan a vízhűtés bordázott radiátora. Amiben nincs, valószínűleg ki kellett építeni, mert útban lenne (mint a legtöbb motornál), vagy kilopták...
Laac 539332 2013. augusztus 9. 15:27
Válasz erre
Sziasztok!
T-55 enigma-nak milyen lövegcsöve van ill azt hol lehet kapni 1:35-ben. Fém lövegcső érdekelne.
Kösz.
Üdv: Laac
Frühlingserwachen 534041 2013. május 23. 11:08
Válasz erre
Köszi újra. Gondoltam, hogy a hűtő, de ha a ruszkikról van szó sosem vagyok biztos a dolgokban :D
páncélos 534038 2013. május 23. 10:42
Válasz erre
T-55A h
T-55A h

Valami nem kerek abban a motortérben, de a bekarikázott "berendezés" a hűtő (akarna lenni szerintem).
Frühlingserwachen 534004 2013. május 22. 20:15
Válasz erre
t 55
t 55

Lenne még egy kérdésem, de lehet hülye kérdés lesz, a képen bekarikázott "berendezés" az mindegyik harckocsiban benn van? Néztem képeket, és nem mindben láttam :O
Frühlingserwachen 533999 2013. május 22. 19:37
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat Uraim!
páncélos 533955 2013. május 21. 22:31
Válasz erre
Szia!
55-ön nem emlékszem, de 72-esről még képem is van. Hivatalosan nem lehetett, mert ez egy lengyel jelzés, elől sárga hátul vörös. Lengyelországban előfordulhatnak közúton is harcjárművek (Finneknél is, de ott más a jelzés), az ottani közlekedésre szolgál. Viszont lengyel gyártmányú kocsikkal hazánkba is érkezett, mint kiegészítő felszerelési tárgy, ezért szemfüles kezszem akár fel is tehette.
Farkas469 533935 2013. május 21. 20:21
Válasz erre
Helló!

Csak a Lengyel T-55-ösökön volt! (Lengyelek szinte az összes lánctalpasokun használták.)

Üdv.
Frühlingserwachen 533932 2013. május 21. 20:08
Válasz erre
t55
t55

Üdvözletem Uraim.
A kérdésem az lenne, hogy a Magyar T-55A gépeken a képen megjelölt narancssárga körben fekete háromszöges "tábla" szerűség fel volt e szerelve? Köszi
Kojak75 531546 2013. április 18. 21:57
Válasz erre
Migi!

Köszönöm!

Üdv kojak!
Kojak75 531545 2013. április 18. 21:56
Válasz erre
Szia Grande!

Én is figyelemmel kísértem a 62-es építését és sajnos jelenlegi stagnálását.
Először annyira nem találtam érdekesnek hogy én is építsek egy ilyet.
Aztán addig nézegettem a képeket hogy megfertőződtem.
Csak én T55-ösre szerettem volna rászerkeszteni.
De ha nincs fotó lehet hogy nem is volt.
Majd kitalálok valami mást.
Jó makettezést!
Üdv kojak!
migi 531450 2013. április 17. 17:58
Válasz erre
Ajánlom figyelmetekbe a letöltős könyv oldalt több új kép sorozat is van fönt a 55 ősökről.
Grande 531356 2013. április 15. 22:33
Válasz erre
Ha ezt lánctalptornyos T-62-est szeretnéd építeni, itt egy blog a makett.org-ról. Sok hasznos képpel, információval.

www.makett.org/forum/index.php/topic,3487.0.html
Kojak75 531347 2013. április 15. 21:09
Válasz erre
Szia Grande!

A 4. kép zavart meg.Valahol már láttam és úgy emlékeztem hogy T55-höz készült
a kiegészítő.
Köszönöm a segítségedet!

Üdv kojak!
Grande 531251 2013. április 14. 20:21
Válasz erre
T-62_Russian_afghanistan
T-62_Russian_afghanistan
T-62_Russian_afghanistan_4
T-62_Russian_afghanistan_4
T-62_Russian_afghanistan_31
T-62_Russian_afghanistan_31
rb1
rb1

Nem lehet, hogy T-62-esre gondolsz? Mert arról vannak képek, de T-55-ről én még nem láttam. Persze tévedhetek és valóban létezett lánctalpakkal erősített T-55.

A T-62 verzióhoz az RB Models meg is csinálta a kiegészítőt.
rbmodel.pl/picture.php
Kojak75 531239 2013. április 14. 18:15
Válasz erre
Üdvözlet mindenkinek!
Uraim!

Tenne fel valaki képeket olyan T55-ről afgansztánból,
ahol a torony lánctalpakkal van megerősítve.

Köszönettel kojak!
gaunt1 191516 2012. november 12. 19:50
Válasz erre
Hali!

Nem is az volt a célom, hogy összehasonlítsam. Az ábrából viszont jól látszik, hogy szemből mennyire jó a T-54/55 torony védelme. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy 1973-ig (M728, L52) egyedül a löveg közvetlen környezete volt átüthető a 105mm-es ágyúk számára. Még az M728 ellen is egész tűrhető 2000m-es távolság esetén. És ez szerintem elég szép eredmény, ahoz képest, hogy a tornyot a 40-esévek végén-50-es évek elején tervezték! Ráadásul a T-55 kumulatív gránátjával az M-48, M-60, Leo-1 páncélzatát könnyen át tudta ütni.
antarktika 191515 2012. november 12. 19:24
Válasz erre
Nem lehet összehasonlítani őket.
Az M-60-as 52,5 tonna, míg a T-55 36 tonna.
gaunt1 191514 2012. november 12. 19:19
Válasz erre
T54_55_torony
T54_55_torony

Sziasztok!

Ma délután egy kis "mítoszirtásra" szántam el magamat. A nyugati "szak" irodalomban általánosan elfogadott tény, hogy a T-54/55/62 gyengén páncélozott típusok voltak. Az egyik fórumon valaki csinált egy ábrát az M-60A1/A3 ekvivalens páncélvastagságáról, mindenféle dőlésszöget beleszámítva, és ebből kiderült, hogy szemből a páncélzat nem 260mm, hanem 330-630mm közötti. Így elhatároztam én is készítek valami hasonlót a T-54/55/62-ről. Sajnos csak egyetlen használható rajzot találtam amiből ki lehetne indulni, de ennek ellenére mégiscsak sikerült valamit összedobni. Az eredmény rendkívül érdekes! A lövegtől kifelé haladva a páncélzat vastagsága gyorsan eléri a 300mm-t, és meg sem áll 400-ig! Ennyit a "gyenge" páncélzatról...
lacipapa 191513 2012. október 16. 14:28
Válasz erre
Köszi,ez igen,nagyon jó.Most már csak egy jó figurát kellene találnom (1/16).
Üdv,Laci
páncélos 191512 2012. október 16. 10:47
Válasz erre
lacipapa 191511 2012. október 16. 09:50
Válasz erre
Köszi,oroszt találtam.Az egyik derékig érő pufajkában és külön,valami kantáros nadrággal.Nem téli ruházat kellene.
páncélos 191510 2012. október 16. 07:38
Válasz erre
Ha jól tudom 51M. volt a neve, és azonos volt az akkori SZU ruhával. A google.ru oldalon érdemes keresgélned (Шлем танкиста )slem tankiszta, vagy tankiszta slemofon, beírásával találhatsz páncélos fejvédőről képeket.
lacipapa 191509 2012. október 15. 23:32
Válasz erre
Bocs\' nem ide akartam irni.Elnéztem.
Laci
lacipapa 191508 2012. október 15. 23:31
Válasz erre
Szervusztok!
Nem boldogulok a guglival.1950-60 közötti időszakban,milyen gyak.ruhát viseltek a magyar harckocsizók (tisztek,tiszthelyettesek)?Melyik tip. haubét (fejvédőt)viselték?
Képeket szeretnék kérni,figura alakitáshoz,gyártáshoz (1/16).Köszönöm.
Üdv,Laci
páncélos 191507 2012. október 15. 14:03
Válasz erre
Hát... ez jó kérdés. Én újkorában nem láthattam 54/55-öst. Szerintem minden ládának volt eredetileg egy gumírozott pereme belül, de ebben is tévedhetek.
Majd Antarktika megszakérti neked, mert ő nagy mágus a témában. :)))
gaunt1 191506 2012. október 15. 12:55
Válasz erre
Köszönöm, ezzel sokat segítettél! Akkor még egy kérdésem lenne ebben a témában: A későbbi láda fedelének szélein van egy olyan \"rátét\" vagy mi. A T-62 üzemeltetési utasításából azt sikerült kihámozni, hogy ez lényegében egy szigetelés, ami a víz alatti átkelésnél hasznos. Az lenne a kérdésem, hogy a korábbi ládának vol-e olyan változata, amin van ilyen szigetelés? Képeken nem láttam még ilyet, de azért kérdem, mert ha jól tudom, a T-54B késői változatainak OPVT felszerelése már nagyon hasonlít a T-55-öséhez, legalábbis a felerősítési módja.
páncélos 191505 2012. október 15. 09:07
Válasz erre
Gaunt1!

A baloldali TASZT láda fedele, valóban eltért a T-54, és T-55A esetében. Azt, hogy mikortól tértek át az újabb kivitelre nem tudom, de elvileg a T-54A,B,C,D,V,Z,Zs...stb. És az első T-55 még a korai változattal készült, és a T-55A-tól jött az új bordázott változat. De! Mivel az 54-es, és 55-ös gyártási jogát is eladták, így az ottani gyártósorok nem tudom mikor tértek át.
Közép és nagyjavítások során, valamint gyakorlatokon történt sérülések a ládák cseréjét indokolták, ezért láthatsz T-55AM-et régi, és T-54A harckocsit új TASZT ládával. Ami még lényeges, hogy a kipufogó utáni láda fedőlemezének lenyomata is eltérő.
lacipapa 191504 2012. október 13. 20:43
Válasz erre
A PT-76-os hüvelyeit (sárgaréz) is ki kellett súrolni (kézzel-vizzel-homokkal,anno 1966-68-ban).A fegyvermester kicsavarta a hüv. végéből az elhasznált gyujtót.Úgy küldték vissza újra tőltésre. 
Laci
juge75 191503 2012. október 13. 17:38
Válasz erre
Sz-60 légvédelmi lövegek lőszer hüvelyeit szintén újra hasznosították.
A hüvelyt drótkefével letakarították, miközben egy erre való kézi \"motoros\" hajtású tengelyen forgott, majd forró paraffin fürdőt kapott és vissza a ládába.
Az eljárást \"surpintás\"-néven ismerik.
Videómon látszik a folyamat, 1:56-tól:
www.youtube.com/watch
gaunt1 191502 2012. október 13. 17:08
Válasz erre
Üdv!

A számítógépen egy késői szovjet gyártású (utolsó szériás) T-54B-t modellezek 3D-ben, és egy kis segítség kellene. A baloldalon lévő első ZIP ládából ugye volt két fajta. Az első, régebbi változat tetején van egy X alakú mintázat (toadmanstankpictures.com/t54_71.jpg), míg a későbbin, amit a T-55 és a T-62 is használ, keresztben vannak merevítőbordák. (svsm.org/gallery/T-62/P1080051) A kérdésem az lenne, hogy mikortól kezdték el gyártani a későbbi változatot, és mi volt a különbség a kettő között? Jöhetett ki a gyárból T-54B az újabb ládával? Az is feltűnt, hogy a modernizált/átépített korai T-54-eseken kivétel nélkül csak az újabbat lehet látni.
antarktika 191501 2012. október 12. 14:53
Válasz erre
Igen, abban az időben így volt. Rengeteget sikáltuk a hüvelyeket...khhm..és a Népgazdaság újrahasznosította.
gaunt1 191500 2012. október 12. 13:16
Válasz erre
Értem. Lenne még egy amatőr kérdésem: Írtad, hogy a töltő visszateszi a tárolókba, ha lehűlt. Akkor ezek szerint újra lehet őket tölteni? Mondjuk mint a puskák, pisztolyok hüvelyeit?
páncélos 191499 2012. október 12. 07:52
Válasz erre
Elképzeltem, hogy ülsz hátrakötött kézzel és faggatnak: Hány T-55-ön van KMT?...Durr még egy pofon:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.