<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
páncélos | Adatlap | 593978 | 2015. október 14. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 593942 | 2015. október 14. 15:37 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia. Soha egyetlen darab toronnyal, fegyverrel ellátott BTR-60 járművet nem vettünk! :) Volt olyan híradó eszköz Székesfehérváron, egy darab, aminek a torony helyén kupolavolt üvegszálból, (zöldszínű volt a jármű) abban sem volt soha fegyver, mert teljesen más rendeltetéssel volt rajta a kupola. :) Ha lett volna ilyenünk akkor már rég megépítettem volna. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 593931 | 2015. október 14. 12:31 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szerintem még vannak rendszerben ilyen gépek (vezetési pont)... | |||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 593927 | 2015. október 14. 09:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Annyival egészíteném ki, hogy a Zamárdiban lévő tornyos Btr-60 az ilyen módon kamu. Egyik nyíregyházi ismerősöm szerzett neki egy Brdm-2 tornyot és azt hegesztették rá. Mert a tulajnak ez volt a vágya. Eredetileg egy rádiós Btr-60as volt. Üdv. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593923 | 2015. október 14. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||||||
Végső soron a lényeget már "Juge75" kolléga elmondta, annyival egészíteném ki, hogy BTR-60pb (tornyos) kivitel volt az első, de csak pár darab volt belőle, mert mi a magyar PSZH-kat rendszeresítettük így nem volt rá igény. A terepszínű BTR Zamárdiban megtekinthető. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593921 | 2015. október 14. 05:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
A PU-12 1980-ban lett rendszerbe állítva. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593920 | 2015. október 14. 05:21 | ![]() | |||||||||||||||||||
BTR-60 PU-12 (Harckocsi ezredek és Gépesített lövész alakulatok Légvédelmi ütegeinél, parancsnoki járműként 1-1 db.), BTR-60 R-145, R-975 vezetési pontok. Bár a Bolyain (hadiparkban) volt PB 1-2 db, rendszeresítve nem volt, lett. | |||||||||||||||||||||||
experte | Adatlap | 593918 | 2015. október 14. 00:44 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Magyar Néphadseregben mely típusú BTR-60 volt rendszerben? PA, vagy PB? Esetleg valamely más változat? (PVK, PBK, PZ...stb) Napok óta böngészem a netet, de infót erről nem találok :(. Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 593851 | 2015. október 13. 16:05 | ![]() | |||||||||||||||||||
Üdv! Nem értek a harckocsikhoz de az említett visszaemlékezést elolvastam. Gaunt1 által említett résznél a belülről vezérelhető parancsnoki fegyverrel kapcsolatban szerintem az ezredes Úr véleménye egyértelmű (és ezek szerint a harcmező sem cáfolt rá) szerintem: Gaunt1 " A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit." Szekeres ezredes Úr: "A T-64 a T-72 rokon gépe, de gázturbinás, és hat kis görgője van. A légvédelmi géppuskája a parancsnok helyéről bowdenekkel volt irányozható, ami számomra vadidegen megoldás, mert a toronyban olyan kicsi a hely, ráadásul tele van műszerekkel, prizmákkal, ha ide még bezsúfolnak egy mozgató szerkezetet, az akadályozza a figyelőműszer használatát. Ráadásul a műszerek egy része egy kapcsolóval átállítható infrára. Mindenesetre földi célok ellen még így is jó fegyver." A másik kifogásolt résznél (számomra) egyértelmű hogy olyan kocsik voltak amik gázturbinával voltak szerelve. Szekeres ezredes Úr: " A T-64-ben állandóan sebességet kellett váltani. Magas, sivító hangon üzemelt, . . ." Amennyiben dízeles meghajtású úgy szerintem nem adna sivító hangot, főleg egy szakavatott személy számára nem tűnne annak egy magas fordulaton járó dízelmotor. Mint említettem nem vagyok hozzáértő, de számomra ez volt kiolvasható a visszaemlékezésből. Tisztelettel! | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 593850 | 2015. október 13. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||
A cikk elsősorban magyar szempontból érdekes, azért is tettem ebbe a topikba, nem a szovjetesbe. A nálunk nem rendszeresített élvonalbeli szovjet technikáról a 70-80-as években kb semmilyen információ nem állt rendelkezésre kósza pletykákon kívül, katonák számára se. Az a pár mondat ezt tükrözi. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 593847 | 2015. október 13. 15:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 593838 | 2015. október 13. 13:23 | ![]() | |||||||||||||||||||
Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van? Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira. Na neee... Most komolyan kérded ezeket? T-64 összes változatában 5TDF ellendugattyús, kétütemű dízel van. Volt egy pár prototípus GTD-350 gázturbinával de azok nem voltak sorozatban gyártva, csak kísérleti példányok voltak. A nullszériás T-80A-k sosem hagyták el a SzU területét, csak nagyon kevés készült. T-80UD szintén sosem hagyta el a SzU területét, ha jól tudom az összes a moszkvai katonai körzetben állomásozott. Ja, és mellesleg a T-80UD nem létezett még prototípus (objekt-478) formájában sem '82-ben. Szerintem az lehetett, hogy az ezredes T-64-el és T-80-al is találkozhatott, és összekeverte őket. Végülis eléggé hasonlók, úgyhogy nem hibáztathatjuk. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593836 | 2015. október 13. 12:49 | ![]() | |||||||||||||||||||
Gaunt1! Szekeres ezredes az, aki parancsnoki szinten a legtöbbet tud mondani a T-72 rendszeresítésétől napjainkig. Ő egy élő legenda. "A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva)" Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van? "a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése)" Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira. | |||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 593823 | 2015. október 13. 09:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Hát ez érdekes. Minden tiszteletem, de sajnos az ezredes keveri a szezont a fazonnal! Most akkor T-64-ről vagy T-80-ról beszél! A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva), a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése) A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit. Ugyanakkor, a T-72 kívülről irányítható géppuskája teljesen használhatatlan. Kivéve persze ha a parancsnok Rambo-t akar játszani. Csakhát ugye a valóságban nem úgy mennek a dolgok mint a filmekben. | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 593745 | 2015. október 12. 12:30 | ![]() | |||||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 593624 | 2015. október 10. 19:07 | ![]() | |||||||||||||||||||
A keceli rohasztóban elvileg van egy, azt meg is tudod nézni. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593594 | 2015. október 10. 03:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
O-47 (nagy terhelhetőségű) kereket ad hozzá, az tökéletes, mert azzal szerelt (marad egy garnitúra Ural felnid + gumid). | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593571 | 2015. október 9. 18:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi Gabi!Ez a tuti.A Balaton modell ad hozzá kereket is.Az nem jó? | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593570 | 2015. október 9. 18:48 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ez tuti HM volt egykoron, viszont gumit is cserélj. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593569 | 2015. október 9. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 593567 | 2015. október 9. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Amit a gugliba nem lehet megtalálni olyan nem is létezik , azt majd holnap fogják kitalálni . | |||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 593565 | 2015. október 9. 18:06 | ![]() | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593563 | 2015. október 9. 17:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Így írtam be https:www.google.hu/search és semmi!Nem akar működni. | |||||||||||||||||||||||
bela | Adatlap | 593561 | 2015. október 9. 16:41 | ![]() | |||||||||||||||||||
csak egy ":" kettőspont kell a https után és működik is :) | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593560 | 2015. október 9. 16:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm,de ez a https:// nekem nem megy. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 593557 | 2015. október 9. 15:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593546 | 2015. október 9. 11:36 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kérem,hogy akinek van fényképe az Ural KS-2573 tip. daruról,legyen szíves küldje el. A gugli nem segít.Természetesen magyar honvédségiről kellene. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593539 | 2015. október 9. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem a gépeddel van a gond, a szerverükön nem található a tartalom. | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593536 | 2015. október 9. 10:28 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusztok!Ide is írok,mert a másik fórumban senki nem reagált. Nem tudok rá menni a Magyar Honvédség Referencia Fotók honlapra. Azt jelzi,hogy Not Found,másnak is,vagy nálam van valami? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593529 | 2015. október 9. 08:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593528 | 2015. október 9. 07:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593527 | 2015. október 9. 07:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Így igaz. (Bár az öreg katonák levágták a nadrágszár összekötő anyagpántlikákat, és "Cső" nadrágként viselték (persze amikor nem volt a közelben Tiszt, vagy Tiszthelyettes..), egyébbként nálunk a lerántógumiból (eje szak kifejezés és anyag) vagy a kimenőmikádó derék össze húzó gumiból készítettek gumit, aminek a végeire drót lett rá applikálva, és azzal lehetett össze akasztani a surranón, majd ebbe beletömögetni a gyakorló nadrágot, amitől a képen is látható alakja lett. (Innen erednek azok a kifejezések is, hogy "Öreg" (150 hátralévő sorkatonai szolgálati naptól annak számított, csőre töltve csak ők viselhették a gyakorlót) valamint "Gumi" (180 naptól) és voltak a leszerelők, akik 50 nap vagy kevesebb volt hátra. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593526 | 2015. október 9. 07:32 | ![]() | |||||||||||||||||||
Még egy fontos dolog: Nálunk a térképtáska disznóbőr volt sokkal világosabb kivitelben, általában a derékszíjra erősítve, de vállra akasztva is maradhat. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593525 | 2015. október 9. 07:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sok-sok átalakítással igen. A páncélos fejvédő egyértelműen jó. A mikádóra felső ívelt zsebeket kell kreálnod, mert a magyar pc-s mikádón ott is vannak zsebek, ráadásul csak zöldben létezett. A nadrág comb zsebeit le kell faragni, a csizma maradhatna, mert a 70-es évek végéig a tisztek még hordták a bőrcsizmát gyakorló ruházathoz, persze tányérsapkával. De azért jobb lenne, ha bakancs magasságig feltöltenéd és valami speciális technikával fűzős bakancsot kreálnál. Viszont megnövelheted teljesen a nadrágot, mert az öreg katonák már nem tűrték bele a bakancsba, hanem gumival megkötve a bakancsra húzva viselték a nadrágot teljes hosszban. | |||||||||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 593524 | 2015. október 9. 07:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem is feszegetted hogy kitől vette? :-) Lehet hogy az oroszok hagyták itt. | |||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 593515 | 2015. október 8. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Annyit tudok, hogy 2-3 éves korában került az előző gazdájához. Aki 20-on évig rohasztotta szabad ég alatt. Én meg dolgozhatok vele.. Ha garázsba betolta volna akkor 500.000-600.000.-et érne. Üdv. | |||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 593510 | 2015. október 8. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Szerintem sok részlet más: - AMD-65 fegyver - páncélos fejvédő helyett gyakorló sapka? - nadrágon a combnál a zseb stb... | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593508 | 2015. október 8. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusztok! Valamiért nem tudok a MHRF-re rá menni.A magyar Ural KS-2573 daruról tudnátok képeke feltenni?Ide,vagy publikus mélemre? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593471 | 2015. október 8. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||||
Lehet,de szerintem,csak "surciban",nem csizmában.De,ez csak az én véleményem. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 593466 | 2015. október 8. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 593358 | 2015. október 6. 20:30 | ![]() | |||||||||||||||||||
Semmi infó az előéletéről az "ágyúnak"? | |||||||||||||||||||||||
lukács zsolt | Adatlap | 593143 | 2015. október 3. 21:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
mielőtt elszabadulna a pokol és a fantázia voltam katona és ural 4320 assal vadászgépeket húzgáltam kecskeméten..és igen vezettem mindegyik ruszki csodát.és igen több terep vezetésen is voltam velük,moslék nagy sárban ganéban...és volt szerencsém rönköt ki kínlódni erdőből velük... 16 éve kamiont vezetek és ezért mertem leírni azt ami tény..erdőbe meg a tajgára valók 30 km alá...és egy 16 éves másfél millió km-eres f2000-es m.a.n.-el közlekedek...és bírja és 85-tel úgy húzza a 38 tonna sódert,hogy nem forr a vize és nem törik el keze lába és ha fékezni kell akkor fékez ha menni kell akkor megy.és mindezt leműveli a gyári porlasztóival 34 literrel...van mit mihez hasonlítanom..a ruszki gyárak meg valamit csak fejlődtek mert cummins, caterpillar,zf,eaton fuller,dana stb fődarabokból építenek főként...már.. | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593123 | 2015. október 3. 19:07 | ![]() | |||||||||||||||||||
Menj rá a "jutubéra" és gépeld be az URAL-t.Meg látod a hazájában mire használják! | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 593103 | 2015. október 3. 17:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
Azok a nehézkes ruszki szerencsétlenségek már közel 30 éve végzik a dolgukat becsülettel ,és még pár évig fogják is , hol lesznek azok a dinamikus kamionok ennyi év alatt ? már kétszer beolvasztva , Rétságon volt szerencsém hozzájuk ősszel tengelyig érő sárban , nem volt akadály előtte . De az igaz hogy lehetne erre is költeni , | |||||||||||||||||||||||
lukács zsolt | Adatlap | 593101 | 2015. október 3. 17:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
szegény kra3 saját magát alig bírja cipelni..nem hogy még azt a 15 tonna körüli trailert meg a csapatszállítót ami vagy 28 tonna...8 karton ásványvíz meg 50 kiló kenyér az való arra a nehézkes ruszki szerencsétlenségre...a hülyeségek helyett ezeket kellene már lecserélni...a váltó és híd áttételeik miatt ezek csak terepen 30km/óra alatt használhatók normálisan...nem közútra ahol szét kínozzák a dinamikusabb kamionokat... | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593093 | 2015. október 3. 15:00 | ![]() | |||||||||||||||||||
Gratulálok hozzá!Az Uralt is meg veszed,hogy legyen ami húzza? :-) | |||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 593091 | 2015. október 3. 13:20 | ![]() | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 592998 | 2015. október 1. 16:32 | ![]() | |||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 592994 | 2015. október 1. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia Laci Szivesen , de a legtöbb ithoni modellvasut bolt tart Roco járműveket, onnan meg ha akarsz akkor tudsz rendelni , Üdv migi | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 592993 | 2015. október 1. 13:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusz Laci! köszönöm,ez meg van,csak én innen nem tudok rendelni. Az adott időszakban rendszeresített technikákat sem tudom pontosan.Ezért is érdeklődtem itt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Az első mellékelt kép magyar. Magyarnyelvű szabályzat is volt hozzá.