<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
lacipapa | Adatlap | 594195 | 2015. október 17. 22:28 | ||||||||||||||||||||
Köszi,mind kettőtöknek. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594185 | 2015. október 17. 21:33 | ||||||||||||||||||||
BMP-1, csak a színek miatt tettem fel, a két kép ugyanakkor készült, és ugyanazt a BMP-személyzetet látni rajta. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 594183 | 2015. október 17. 21:29 | ||||||||||||||||||||
Azt lehet szabályoznod hogy mit akarsz kapni , beirod a keresőbe mint a gogléba , | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 594181 | 2015. október 17. 21:11 | ||||||||||||||||||||
Köszi,Gabi a másodikat meg találtam.Az első képen milyen teknika van? | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 594180 | 2015. október 17. 21:10 | ||||||||||||||||||||
Régebben regisztráltam,de sok hülyeséget kaptam és azóta nem használom. Arra az oldalra hogy lehet rá menni? | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594176 | 2015. október 17. 20:45 | ||||||||||||||||||||
Akkor az a Ham... László, aki az ismerősöm a facebook-on, az nem te vagy? :-D | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594175 | 2015. október 17. 20:44 | ||||||||||||||||||||
Nemzetközi hadgyakorlatokon és dísz szemléken. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594174 | 2015. október 17. 20:43 | ||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 594170 | 2015. október 17. 20:35 | ||||||||||||||||||||
Sajnálhatod mert rengeteg csodás fotóról maradsz igy le , | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 594169 | 2015. október 17. 20:25 | ||||||||||||||||||||
Szervusz Törzsbusz! Érdeklődöm,hogy az 1:35-ös, Csepel projekted milyen stádiumban van,mikor lehet már kapni? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 594168 | 2015. október 17. 20:12 | ||||||||||||||||||||
Juge75-köszönöm, Migi, köszönöm,de nincs facém.Ezt a csillagot mely években viselték?Gondolom,csak valami különleges alkalmakkor. Laci | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 594167 | 2015. október 17. 19:56 | ||||||||||||||||||||
A facebokkon van 2 db ilyen oldal párszáz képpel , de alakulatonként is érdemes keresni vagy laktanyánként , szinte mindegyiknek van saját oldala fotókkal , de ha beirod a gogléba ott is add pár csillagos 55 ös képet ki , | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594166 | 2015. október 17. 19:55 | ||||||||||||||||||||
Csillagos felségjelet. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594165 | 2015. október 17. 19:54 | ||||||||||||||||||||
Bár nem sok látszik, a fülke ajtók ablak alatti részének közepén viselték kétoldalon a csilagos felségjelet. Volt itt fennt egy kép, valami hadgyakorlatról, BMP-1, Zil-131 és 157 volt rajtuk, a TG-k jobb oldalon sorakoztak, a kép színes volt. | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 594164 | 2015. október 17. 19:51 | ||||||||||||||||||||
Lacikám,hol nézzem meg? | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 594161 | 2015. október 17. 19:31 | ||||||||||||||||||||
Nézd meg a Magyar Néphadsereg oldalt , van kettő is , | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 594159 | 2015. október 17. 19:25 | ||||||||||||||||||||
Szervusztok! Segítséééég! Keresek (nem nagy sikerrel),olyan képeket,amelyiken magyar csillagos T-55,Zil-157,Gaz-69-esek vannak.Főleg az 55-ős és a Zil volna fontosabb. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594060 | 2015. október 15. 23:04 | ||||||||||||||||||||
Ha az oroszok vagy ukránok nem adják ki 1/72 fém makettben akkor ez sem lesz nekem. :( | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594025 | 2015. október 15. 15:20 | ||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 594024 | 2015. október 15. 15:11 | ||||||||||||||||||||
Hát ahhoz kell pár fakultáns... :-D Nos, és festékkel teszem. Száraz ecseteléses olaj. De javaslom a folyamatosan megjelenő sorozatból eme gyöngyszemeket. www.tankmodelshop.com/ | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 594020 | 2015. október 15. 13:47 | ||||||||||||||||||||
Keceli BTR-60pb: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/BTR-60PB_01.jpg | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 594018 | 2015. október 15. 13:28 | ||||||||||||||||||||
BTR-70-ről egy rendőrségiről volt fent kép az indexen, amit valaki ide is beszúrt. Arról egy olyan "Urbán legendet" hallottam, hogy ex-NDK-s volt amit Gödöllőn javítottak (VT-55, JVBT-55, BLG műszaki harcjárműveket az NDK javította nekünk, a PSZH, BTR gumikerekes csodákat meg idehaza javították nekik.), az NDK megszűnt, a jármű meg itt maradt. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594011 | 2015. október 15. 12:39 | ||||||||||||||||||||
Szia Páncélos! Köszönöm szépen! Én a BTR-70 körökre emlékszem csak. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 594005 | 2015. október 15. 10:54 | ||||||||||||||||||||
Sajnos nem tudom hány darab volt belőle. Azt sem tudom hol voltak pontosan, de utánajárok neked. Korábban (pár éve) már téma volt itt, akkor beszéltem két olyan emberrel - ma már egyikük nyugdíjas - aki sokat tud a mikor, hol, mennyi, kezdetű szárazföldi technikáról, de nem kaptam egyforma választ. Egyik válasz csak 2db-ot említett, a másik szerint volt az 12db is. Futok pár kört a témában és, ha megtudok valamit, akkor megírom. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594003 | 2015. október 15. 10:33 | ||||||||||||||||||||
Szia Páncélos! Bocs a hitetlenkedésemért. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594002 | 2015. október 15. 10:32 | ||||||||||||||||||||
Szia Juge75! Köszi! 100%-ig biztos voltam benne ez eddig! :( Soha, sehol nem találkoztam velük, sem laktanyában, sem kint a gyakorlatokon. Pedig repkedtünk mindig mindenhol. (mint egy önfelet molylepke) Hol és hány darab volt ezekből? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 594000 | 2015. október 15. 10:22 | ||||||||||||||||||||
"A légvédelmi géppuskája a parancsnok helyéről bowdenekkel volt irányozható, ami számomra vadidegen megoldás, mert a toronyban olyan kicsi a hely, ráadásul tele van műszerekkel, prizmákkal, ha ide még bezsúfolnak egy mozgató szerkezetet, az akadályozza a figyelőműszer használatát." Nem tudom, honnan van ez a "bowdenes" dolog. Az egész kupola és a géppuska is elektromotorokkal mozgatható. (1EC40-2Sz rendszer). Valójában az egyetlen panasz a T-64 kupolájára, hogy a PZU-5 irányzék miatt ki kellett venni a bal oldali prizmát, így abba az irányba csökkent a parancsnok látótere. De még így is ez volt a legjobb, legmodernebb parancsnoki kupola a T-80UD (T-80A) megjelenéséig "" A T-64-ben állandóan sebességet kellett váltani. Magas, sivító hangon üzemelt, . . ." Ez egyértelmű. T-80. Az állandó sebességváltogatásra meg talán az lehet a magyarázat, hogy a T-80-ban az 1-es 16km/óráig megy, a 2-es meg 32-ig. Valószínűleg nehezebb terepen 1-es és 2-es között váltogathattak. De az egyáltalán nem igaz, hogy a T-80 nem volt terhelhető. Én még mindig azt mondom, az ezredes úr T-64-el és T-80-al is találkozott, csak összekeverte őket. | |||||||||||||||||||||||
bagdady | Adatlap | 593995 | 2015. október 15. 08:43 | ||||||||||||||||||||
üdv mindenkinek egy kis tanácsot szeretnék kérni .hogy az ilyen extrém fakult gépet milyen technikával lehet elérni ,esetleg egy két mondatos leirásban | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593990 | 2015. október 15. 08:14 | ||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593989 | 2015. október 15. 08:04 | ||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 593985 | 2015. október 14. 22:39 | ||||||||||||||||||||
Szia. Nem tudok róluk, és nem is találkoztam egyel sem, pedig jártam tisztességesen gyakorlatokra. Pszh, BRDM, az volt toronnyal aztán a BTR-80. BTR-60-at csak híradó eszközökkel láttam. Fehérváron is csak híradó eszközökkel felszereltek voltak. Melyik alakulatunknál volt rendszeresítve a BTR-60 toronnyal? Miért nem találni róluk képet? Miért csak azt az 1db civil átalakítottat lehet látni? Üdv: Kamovos | |||||||||||||||||||||||
experte | Adatlap | 593984 | 2015. október 14. 22:13 | ||||||||||||||||||||
Uraim! Nagyon köszönöm a válaszokat, egy nap alatt sokkal több infót kaptam BTR-60 ügyben, mint böngészve egy hét alatt. Én szeretnék hinni benne, hogy használtuk, ezért hiszek a többségnek :) És mellette ismét kedvet kaptam PSZH építéshez 1/35-ben, de az sajnos készletben lehetetlen :( Vagy tud valaki erről valamit? ;) | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593978 | 2015. október 14. 21:17 | ||||||||||||||||||||
Akkor építheted is. Az első mellékelt kép magyar. Magyarnyelvű szabályzat is volt hozzá. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 593942 | 2015. október 14. 15:37 | ||||||||||||||||||||
Szia. Soha egyetlen darab toronnyal, fegyverrel ellátott BTR-60 járművet nem vettünk! :) Volt olyan híradó eszköz Székesfehérváron, egy darab, aminek a torony helyén kupolavolt üvegszálból, (zöldszínű volt a jármű) abban sem volt soha fegyver, mert teljesen más rendeltetéssel volt rajta a kupola. :) Ha lett volna ilyenünk akkor már rég megépítettem volna. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 593931 | 2015. október 14. 12:31 | ||||||||||||||||||||
Szerintem még vannak rendszerben ilyen gépek (vezetési pont)... | |||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 593927 | 2015. október 14. 09:29 | ||||||||||||||||||||
Helló! Annyival egészíteném ki, hogy a Zamárdiban lévő tornyos Btr-60 az ilyen módon kamu. Egyik nyíregyházi ismerősöm szerzett neki egy Brdm-2 tornyot és azt hegesztették rá. Mert a tulajnak ez volt a vágya. Eredetileg egy rádiós Btr-60as volt. Üdv. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593923 | 2015. október 14. 07:54 | ||||||||||||||||||||
Végső soron a lényeget már "Juge75" kolléga elmondta, annyival egészíteném ki, hogy BTR-60pb (tornyos) kivitel volt az első, de csak pár darab volt belőle, mert mi a magyar PSZH-kat rendszeresítettük így nem volt rá igény. A terepszínű BTR Zamárdiban megtekinthető. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593921 | 2015. október 14. 05:24 | ||||||||||||||||||||
A PU-12 1980-ban lett rendszerbe állítva. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593920 | 2015. október 14. 05:21 | ||||||||||||||||||||
BTR-60 PU-12 (Harckocsi ezredek és Gépesített lövész alakulatok Légvédelmi ütegeinél, parancsnoki járműként 1-1 db.), BTR-60 R-145, R-975 vezetési pontok. Bár a Bolyain (hadiparkban) volt PB 1-2 db, rendszeresítve nem volt, lett. | |||||||||||||||||||||||
experte | Adatlap | 593918 | 2015. október 14. 00:44 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Magyar Néphadseregben mely típusú BTR-60 volt rendszerben? PA, vagy PB? Esetleg valamely más változat? (PVK, PBK, PZ...stb) Napok óta böngészem a netet, de infót erről nem találok :(. Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 593851 | 2015. október 13. 16:05 | ||||||||||||||||||||
Üdv! Nem értek a harckocsikhoz de az említett visszaemlékezést elolvastam. Gaunt1 által említett résznél a belülről vezérelhető parancsnoki fegyverrel kapcsolatban szerintem az ezredes Úr véleménye egyértelmű (és ezek szerint a harcmező sem cáfolt rá) szerintem: Gaunt1 " A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit." Szekeres ezredes Úr: "A T-64 a T-72 rokon gépe, de gázturbinás, és hat kis görgője van. A légvédelmi géppuskája a parancsnok helyéről bowdenekkel volt irányozható, ami számomra vadidegen megoldás, mert a toronyban olyan kicsi a hely, ráadásul tele van műszerekkel, prizmákkal, ha ide még bezsúfolnak egy mozgató szerkezetet, az akadályozza a figyelőműszer használatát. Ráadásul a műszerek egy része egy kapcsolóval átállítható infrára. Mindenesetre földi célok ellen még így is jó fegyver." A másik kifogásolt résznél (számomra) egyértelmű hogy olyan kocsik voltak amik gázturbinával voltak szerelve. Szekeres ezredes Úr: " A T-64-ben állandóan sebességet kellett váltani. Magas, sivító hangon üzemelt, . . ." Amennyiben dízeles meghajtású úgy szerintem nem adna sivító hangot, főleg egy szakavatott személy számára nem tűnne annak egy magas fordulaton járó dízelmotor. Mint említettem nem vagyok hozzáértő, de számomra ez volt kiolvasható a visszaemlékezésből. Tisztelettel! | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 593850 | 2015. október 13. 16:01 | ||||||||||||||||||||
A cikk elsősorban magyar szempontból érdekes, azért is tettem ebbe a topikba, nem a szovjetesbe. A nálunk nem rendszeresített élvonalbeli szovjet technikáról a 70-80-as években kb semmilyen információ nem állt rendelkezésre kósza pletykákon kívül, katonák számára se. Az a pár mondat ezt tükrözi. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 593847 | 2015. október 13. 15:14 | ||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 593838 | 2015. október 13. 13:23 | ||||||||||||||||||||
Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van? Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira. Na neee... Most komolyan kérded ezeket? T-64 összes változatában 5TDF ellendugattyús, kétütemű dízel van. Volt egy pár prototípus GTD-350 gázturbinával de azok nem voltak sorozatban gyártva, csak kísérleti példányok voltak. A nullszériás T-80A-k sosem hagyták el a SzU területét, csak nagyon kevés készült. T-80UD szintén sosem hagyta el a SzU területét, ha jól tudom az összes a moszkvai katonai körzetben állomásozott. Ja, és mellesleg a T-80UD nem létezett még prototípus (objekt-478) formájában sem '82-ben. Szerintem az lehetett, hogy az ezredes T-64-el és T-80-al is találkozhatott, és összekeverte őket. Végülis eléggé hasonlók, úgyhogy nem hibáztathatjuk. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593836 | 2015. október 13. 12:49 | ||||||||||||||||||||
Gaunt1! Szekeres ezredes az, aki parancsnoki szinten a legtöbbet tud mondani a T-72 rendszeresítésétől napjainkig. Ő egy élő legenda. "A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva)" Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van? "a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése)" Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira. | |||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 593823 | 2015. október 13. 09:53 | ||||||||||||||||||||
Hát ez érdekes. Minden tiszteletem, de sajnos az ezredes keveri a szezont a fazonnal! Most akkor T-64-ről vagy T-80-ról beszél! A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva), a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése) A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit. Ugyanakkor, a T-72 kívülről irányítható géppuskája teljesen használhatatlan. Kivéve persze ha a parancsnok Rambo-t akar játszani. Csakhát ugye a valóságban nem úgy mennek a dolgok mint a filmekben. | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 593745 | 2015. október 12. 12:30 | ||||||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 593624 | 2015. október 10. 19:07 | ||||||||||||||||||||
A keceli rohasztóban elvileg van egy, azt meg is tudod nézni. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593594 | 2015. október 10. 03:42 | ||||||||||||||||||||
O-47 (nagy terhelhetőségű) kereket ad hozzá, az tökéletes, mert azzal szerelt (marad egy garnitúra Ural felnid + gumid). | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593571 | 2015. október 9. 18:55 | ||||||||||||||||||||
Köszi Gabi!Ez a tuti.A Balaton modell ad hozzá kereket is.Az nem jó? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |