<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
páncélos | Adatlap | 594018 | 2015. október 15. 13:28 | ![]() | |||||||||||||||||||
BTR-70-ről egy rendőrségiről volt fent kép az indexen, amit valaki ide is beszúrt. Arról egy olyan "Urbán legendet" hallottam, hogy ex-NDK-s volt amit Gödöllőn javítottak (VT-55, JVBT-55, BLG műszaki harcjárműveket az NDK javította nekünk, a PSZH, BTR gumikerekes csodákat meg idehaza javították nekik.), az NDK megszűnt, a jármű meg itt maradt. Előzmény: (594011) Kamovos 2015. október 15. 12:39 | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594011 | 2015. október 15. 12:39 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia Páncélos! Köszönöm szépen! Én a BTR-70 körökre emlékszem csak. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 594005 | 2015. október 15. 10:54 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sajnos nem tudom hány darab volt belőle. Azt sem tudom hol voltak pontosan, de utánajárok neked. Korábban (pár éve) már téma volt itt, akkor beszéltem két olyan emberrel - ma már egyikük nyugdíjas - aki sokat tud a mikor, hol, mennyi, kezdetű szárazföldi technikáról, de nem kaptam egyforma választ. Egyik válasz csak 2db-ot említett, a másik szerint volt az 12db is. Futok pár kört a témában és, ha megtudok valamit, akkor megírom. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594003 | 2015. október 15. 10:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia Páncélos! Bocs a hitetlenkedésemért. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 594002 | 2015. október 15. 10:32 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia Juge75! Köszi! 100%-ig biztos voltam benne ez eddig! :( Soha, sehol nem találkoztam velük, sem laktanyában, sem kint a gyakorlatokon. Pedig repkedtünk mindig mindenhol. (mint egy önfelet molylepke) Hol és hány darab volt ezekből? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 594000 | 2015. október 15. 10:22 | ![]() | |||||||||||||||||||
"A légvédelmi géppuskája a parancsnok helyéről bowdenekkel volt irányozható, ami számomra vadidegen megoldás, mert a toronyban olyan kicsi a hely, ráadásul tele van műszerekkel, prizmákkal, ha ide még bezsúfolnak egy mozgató szerkezetet, az akadályozza a figyelőműszer használatát." Nem tudom, honnan van ez a "bowdenes" dolog. Az egész kupola és a géppuska is elektromotorokkal mozgatható. (1EC40-2Sz rendszer). Valójában az egyetlen panasz a T-64 kupolájára, hogy a PZU-5 irányzék miatt ki kellett venni a bal oldali prizmát, így abba az irányba csökkent a parancsnok látótere. De még így is ez volt a legjobb, legmodernebb parancsnoki kupola a T-80UD (T-80A) megjelenéséig "" A T-64-ben állandóan sebességet kellett váltani. Magas, sivító hangon üzemelt, . . ." Ez egyértelmű. T-80. Az állandó sebességváltogatásra meg talán az lehet a magyarázat, hogy a T-80-ban az 1-es 16km/óráig megy, a 2-es meg 32-ig. Valószínűleg nehezebb terepen 1-es és 2-es között váltogathattak. De az egyáltalán nem igaz, hogy a T-80 nem volt terhelhető. Én még mindig azt mondom, az ezredes úr T-64-el és T-80-al is találkozott, csak összekeverte őket. | |||||||||||||||||||||||
bagdady | Adatlap | 593995 | 2015. október 15. 08:43 | ![]() | |||||||||||||||||||
üdv mindenkinek egy kis tanácsot szeretnék kérni .hogy az ilyen extrém fakult gépet milyen technikával lehet elérni ,esetleg egy két mondatos leirásban | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593990 | 2015. október 15. 08:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593989 | 2015. október 15. 08:04 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 593985 | 2015. október 14. 22:39 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia. Nem tudok róluk, és nem is találkoztam egyel sem, pedig jártam tisztességesen gyakorlatokra. Pszh, BRDM, az volt toronnyal aztán a BTR-80. BTR-60-at csak híradó eszközökkel láttam. Fehérváron is csak híradó eszközökkel felszereltek voltak. Melyik alakulatunknál volt rendszeresítve a BTR-60 toronnyal? Miért nem találni róluk képet? Miért csak azt az 1db civil átalakítottat lehet látni? Üdv: Kamovos | |||||||||||||||||||||||
experte | Adatlap | 593984 | 2015. október 14. 22:13 | ![]() | |||||||||||||||||||
Uraim! Nagyon köszönöm a válaszokat, egy nap alatt sokkal több infót kaptam BTR-60 ügyben, mint böngészve egy hét alatt. Én szeretnék hinni benne, hogy használtuk, ezért hiszek a többségnek :) És mellette ismét kedvet kaptam PSZH építéshez 1/35-ben, de az sajnos készletben lehetetlen :( Vagy tud valaki erről valamit? ;) | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593978 | 2015. október 14. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
Akkor építheted is. Az első mellékelt kép magyar. Magyarnyelvű szabályzat is volt hozzá. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 593942 | 2015. október 14. 15:37 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia. Soha egyetlen darab toronnyal, fegyverrel ellátott BTR-60 járművet nem vettünk! :) Volt olyan híradó eszköz Székesfehérváron, egy darab, aminek a torony helyén kupolavolt üvegszálból, (zöldszínű volt a jármű) abban sem volt soha fegyver, mert teljesen más rendeltetéssel volt rajta a kupola. :) Ha lett volna ilyenünk akkor már rég megépítettem volna. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 593931 | 2015. október 14. 12:31 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szerintem még vannak rendszerben ilyen gépek (vezetési pont)... | |||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 593927 | 2015. október 14. 09:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Annyival egészíteném ki, hogy a Zamárdiban lévő tornyos Btr-60 az ilyen módon kamu. Egyik nyíregyházi ismerősöm szerzett neki egy Brdm-2 tornyot és azt hegesztették rá. Mert a tulajnak ez volt a vágya. Eredetileg egy rádiós Btr-60as volt. Üdv. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593923 | 2015. október 14. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||||||
Végső soron a lényeget már "Juge75" kolléga elmondta, annyival egészíteném ki, hogy BTR-60pb (tornyos) kivitel volt az első, de csak pár darab volt belőle, mert mi a magyar PSZH-kat rendszeresítettük így nem volt rá igény. A terepszínű BTR Zamárdiban megtekinthető. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593921 | 2015. október 14. 05:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
A PU-12 1980-ban lett rendszerbe állítva. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593920 | 2015. október 14. 05:21 | ![]() | |||||||||||||||||||
BTR-60 PU-12 (Harckocsi ezredek és Gépesített lövész alakulatok Légvédelmi ütegeinél, parancsnoki járműként 1-1 db.), BTR-60 R-145, R-975 vezetési pontok. Bár a Bolyain (hadiparkban) volt PB 1-2 db, rendszeresítve nem volt, lett. | |||||||||||||||||||||||
experte | Adatlap | 593918 | 2015. október 14. 00:44 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Magyar Néphadseregben mely típusú BTR-60 volt rendszerben? PA, vagy PB? Esetleg valamely más változat? (PVK, PBK, PZ...stb) Napok óta böngészem a netet, de infót erről nem találok :(. Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 593851 | 2015. október 13. 16:05 | ![]() | |||||||||||||||||||
Üdv! Nem értek a harckocsikhoz de az említett visszaemlékezést elolvastam. Gaunt1 által említett résznél a belülről vezérelhető parancsnoki fegyverrel kapcsolatban szerintem az ezredes Úr véleménye egyértelmű (és ezek szerint a harcmező sem cáfolt rá) szerintem: Gaunt1 " A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit." Szekeres ezredes Úr: "A T-64 a T-72 rokon gépe, de gázturbinás, és hat kis görgője van. A légvédelmi géppuskája a parancsnok helyéről bowdenekkel volt irányozható, ami számomra vadidegen megoldás, mert a toronyban olyan kicsi a hely, ráadásul tele van műszerekkel, prizmákkal, ha ide még bezsúfolnak egy mozgató szerkezetet, az akadályozza a figyelőműszer használatát. Ráadásul a műszerek egy része egy kapcsolóval átállítható infrára. Mindenesetre földi célok ellen még így is jó fegyver." A másik kifogásolt résznél (számomra) egyértelmű hogy olyan kocsik voltak amik gázturbinával voltak szerelve. Szekeres ezredes Úr: " A T-64-ben állandóan sebességet kellett váltani. Magas, sivító hangon üzemelt, . . ." Amennyiben dízeles meghajtású úgy szerintem nem adna sivító hangot, főleg egy szakavatott személy számára nem tűnne annak egy magas fordulaton járó dízelmotor. Mint említettem nem vagyok hozzáértő, de számomra ez volt kiolvasható a visszaemlékezésből. Tisztelettel! | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 593850 | 2015. október 13. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||
A cikk elsősorban magyar szempontból érdekes, azért is tettem ebbe a topikba, nem a szovjetesbe. A nálunk nem rendszeresített élvonalbeli szovjet technikáról a 70-80-as években kb semmilyen információ nem állt rendelkezésre kósza pletykákon kívül, katonák számára se. Az a pár mondat ezt tükrözi. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 593847 | 2015. október 13. 15:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 593838 | 2015. október 13. 13:23 | ![]() | |||||||||||||||||||
Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van? Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira. Na neee... Most komolyan kérded ezeket? T-64 összes változatában 5TDF ellendugattyús, kétütemű dízel van. Volt egy pár prototípus GTD-350 gázturbinával de azok nem voltak sorozatban gyártva, csak kísérleti példányok voltak. A nullszériás T-80A-k sosem hagyták el a SzU területét, csak nagyon kevés készült. T-80UD szintén sosem hagyta el a SzU területét, ha jól tudom az összes a moszkvai katonai körzetben állomásozott. Ja, és mellesleg a T-80UD nem létezett még prototípus (objekt-478) formájában sem '82-ben. Szerintem az lehetett, hogy az ezredes T-64-el és T-80-al is találkozhatott, és összekeverte őket. Végülis eléggé hasonlók, úgyhogy nem hibáztathatjuk. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593836 | 2015. október 13. 12:49 | ![]() | |||||||||||||||||||
Gaunt1! Szekeres ezredes az, aki parancsnoki szinten a legtöbbet tud mondani a T-72 rendszeresítésétől napjainkig. Ő egy élő legenda. "A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva)" Akkor a sorozatban gyártott T-64-esben milyen hajtómű van? "a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése)" Ha sosem volt, akkor miért mondasz ellent magadnak? Én nem olvastam a cikkben, hogy kitért volna a T-80 egyéb variációira. | |||||||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 593823 | 2015. október 13. 09:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Hát ez érdekes. Minden tiszteletem, de sajnos az ezredes keveri a szezont a fazonnal! Most akkor T-64-ről vagy T-80-ról beszél! A T-64-ben sosem volt gázturbina (legalábbis sorozatban gyártva), a T-80-ban meg sosem volt belülről irányított géppuska (kivéve a nullszériás T-80A-t, illetve a T-80UD-t de az már inkább a T-64 továbbfejlesztése) A T-64 belülről irányítható géppuskáját lehet nem szeretni, de ukrajnában jól bevált, remekül használható. A lázadók szerint is rendkívül veszélyes megközelíteni miatta a harckocsit. Ugyanakkor, a T-72 kívülről irányítható géppuskája teljesen használhatatlan. Kivéve persze ha a parancsnok Rambo-t akar játszani. Csakhát ugye a valóságban nem úgy mennek a dolgok mint a filmekben. | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 593745 | 2015. október 12. 12:30 | ![]() | |||||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 593624 | 2015. október 10. 19:07 | ![]() | |||||||||||||||||||
A keceli rohasztóban elvileg van egy, azt meg is tudod nézni. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593594 | 2015. október 10. 03:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
O-47 (nagy terhelhetőségű) kereket ad hozzá, az tökéletes, mert azzal szerelt (marad egy garnitúra Ural felnid + gumid). | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593571 | 2015. október 9. 18:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi Gabi!Ez a tuti.A Balaton modell ad hozzá kereket is.Az nem jó? | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593570 | 2015. október 9. 18:48 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ez tuti HM volt egykoron, viszont gumit is cserélj. | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593569 | 2015. október 9. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 593567 | 2015. október 9. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Amit a gugliba nem lehet megtalálni olyan nem is létezik , azt majd holnap fogják kitalálni . | |||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 593565 | 2015. október 9. 18:06 | ![]() | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593563 | 2015. október 9. 17:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Így írtam be https:www.google.hu/search és semmi!Nem akar működni. | |||||||||||||||||||||||
bela | Adatlap | 593561 | 2015. október 9. 16:41 | ![]() | |||||||||||||||||||
csak egy ":" kettőspont kell a https után és működik is :) | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593560 | 2015. október 9. 16:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm,de ez a https:// nekem nem megy. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 593557 | 2015. október 9. 15:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593546 | 2015. október 9. 11:36 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kérem,hogy akinek van fényképe az Ural KS-2573 tip. daruról,legyen szíves küldje el. A gugli nem segít.Természetesen magyar honvédségiről kellene. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593539 | 2015. október 9. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem a gépeddel van a gond, a szerverükön nem található a tartalom. | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593536 | 2015. október 9. 10:28 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusztok!Ide is írok,mert a másik fórumban senki nem reagált. Nem tudok rá menni a Magyar Honvédség Referencia Fotók honlapra. Azt jelzi,hogy Not Found,másnak is,vagy nálam van valami? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593529 | 2015. október 9. 08:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593528 | 2015. október 9. 07:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 593527 | 2015. október 9. 07:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Így igaz. (Bár az öreg katonák levágták a nadrágszár összekötő anyagpántlikákat, és "Cső" nadrágként viselték (persze amikor nem volt a közelben Tiszt, vagy Tiszthelyettes..), egyébbként nálunk a lerántógumiból (eje szak kifejezés és anyag) vagy a kimenőmikádó derék össze húzó gumiból készítettek gumit, aminek a végeire drót lett rá applikálva, és azzal lehetett össze akasztani a surranón, majd ebbe beletömögetni a gyakorló nadrágot, amitől a képen is látható alakja lett. (Innen erednek azok a kifejezések is, hogy "Öreg" (150 hátralévő sorkatonai szolgálati naptól annak számított, csőre töltve csak ők viselhették a gyakorlót) valamint "Gumi" (180 naptól) és voltak a leszerelők, akik 50 nap vagy kevesebb volt hátra. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593526 | 2015. október 9. 07:32 | ![]() | |||||||||||||||||||
Még egy fontos dolog: Nálunk a térképtáska disznóbőr volt sokkal világosabb kivitelben, általában a derékszíjra erősítve, de vállra akasztva is maradhat. | |||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 593525 | 2015. október 9. 07:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sok-sok átalakítással igen. A páncélos fejvédő egyértelműen jó. A mikádóra felső ívelt zsebeket kell kreálnod, mert a magyar pc-s mikádón ott is vannak zsebek, ráadásul csak zöldben létezett. A nadrág comb zsebeit le kell faragni, a csizma maradhatna, mert a 70-es évek végéig a tisztek még hordták a bőrcsizmát gyakorló ruházathoz, persze tányérsapkával. De azért jobb lenne, ha bakancs magasságig feltöltenéd és valami speciális technikával fűzős bakancsot kreálnál. Viszont megnövelheted teljesen a nadrágot, mert az öreg katonák már nem tűrték bele a bakancsba, hanem gumival megkötve a bakancsra húzva viselték a nadrágot teljes hosszban. | |||||||||||||||||||||||
Dolmi | Adatlap | 593524 | 2015. október 9. 07:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem is feszegetted hogy kitől vette? :-) Lehet hogy az oroszok hagyták itt. | |||||||||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 593515 | 2015. október 8. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Annyit tudok, hogy 2-3 éves korában került az előző gazdájához. Aki 20-on évig rohasztotta szabad ég alatt. Én meg dolgozhatok vele.. Ha garázsba betolta volna akkor 500.000-600.000.-et érne. Üdv. | |||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 593510 | 2015. október 8. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Szerintem sok részlet más: - AMD-65 fegyver - páncélos fejvédő helyett gyakorló sapka? - nadrágon a combnál a zseb stb... | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593508 | 2015. október 8. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusztok! Valamiért nem tudok a MHRF-re rá menni.A magyar Ural KS-2573 daruról tudnátok képeke feltenni?Ide,vagy publikus mélemre? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 593471 | 2015. október 8. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||||
Lehet,de szerintem,csak "surciban",nem csizmában.De,ez csak az én véleményem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |