<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 595578 | 2015. november 9. 21:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 595577 | 2015. november 9. 21:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Feltettem pár képet is az egyik épülő hajómról, amely már elég előrehaladott állapotban van, de úgy vélem aránylag jól mutatja, amiről írtam. A festésnek egyébként van egy olyan trükkje, hogy azért, hogy az apróbb alkatrészeket és a maratást is jól fedje a festék, célszerű őket a felépítményre adott színnel lealapozni. Ha pedig maszkolni szeretnél, akkor arra figyelj, hogy a szalag alá ne kerüljön maratás vagy egyéb feljavító. Mert az lehet, hogy lejön mikor leszeded a szalagot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 595479 | 2015. november 8. 10:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó képek, köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 595472 | 2015. november 8. 08:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FIGYELEM blog.livedoor.jp/irootoko_jr/ Közel 800 csodálatos digitálisan színezett fotó, 90%-ban klasszikus hadihajók. Többsége japán, de van bőven mindenféle, még az SMS Zrínyi-ről is van három kép! Van közte néhány extra repülős-fotó is, és minimális harcjármű-téma. Érdemes kinagyítani az érdekességeket mert a minta-kép sokszor a szélein vágott, kisebb, kinagyítva már teljes képet mutat. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MIKE1 | Adatlap | 595449 | 2015. november 7. 20:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy a KA models fapadlói jónak számítanak, megéri az árát? (nem olcsó) Köszi! Üdv: Mike | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MIKE1 | Adatlap | 595440 | 2015. november 7. 19:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Mint tök amatőr és hozzánemértő szeretnék pár dolgot kérdezni tőletek hajó építés, festés ügyben! A következők érdekelnének: -mindent elkészítek a hajón fixre, de a lövegeket, csónakokat, repcsit egyéb hasonlókat külön festem? Vagy a felépítményeket is festve ragasztom majd össze? -ha használok lézer vágott fa fedélzetet az mikor építsem be és azután, hogy fessem? -ha csíkozásra kerül a sor pl. balti, akkor azt hogy maszkoljátok? (ez gondolom az előző kérdésem válaszából már ki is derül) -kötélzet a végszerelés? Ha valaki leírná röviden a fontos sorrendet egy komplett hajóépítéshez( fémlövegek,fapadló,réz használatával), hogy összeálljon a kép számomra azt nagyon szépen köszönöm előre is! Egy lelkes amateur! :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595297 | 2015. november 5. 09:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
oké rendben köszönöm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 595278 | 2015. november 4. 21:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Az Aoshimánál azokat a maketteket érdemes megnézni (és venni), amelyeket 2009 után adtak ki. Ahogy Ede is írta, a többi őskövület. Egyébként az Aoshimának nincs 700-as Kirishimája, úgyhogy ott nem lesz nehéz választani. A Fujiminél arra figyelj, hogy a dobozra ne legyen ráírva, hogy Sea Way Model. Azok régi, elég vegyes minőségű makettek. Ha pedig olyan embléma van a dobozon, amire kék alapon fehér, cirkalmas betűkkel van felírva, hogy Fujimi, akkor igazi régiséget találtál. Nem rossz a minősége, de elég küzdelmes makett. Bár az is igaz, hogy ilyen makettet legfeljebb az ebayen vagy egyéb "bolhapiacon" találsz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595276 | 2015. november 4. 20:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oksa köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 595269 | 2015. november 4. 20:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello Slash! A Fujimik vadi újak, az Aoshimák ha jól emlékszem őkövületek. Nézd meg a Hobbysearchön a dobozbontásokat, az a biztos, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595265 | 2015. november 4. 19:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még az érdekelne engem hogy 1:700 japán hajókból melyik a jobb aoshima vagy a fujimi A hajók: Ijn Tone Ijn Kirishima Ijn Fuso | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595198 | 2015. november 3. 21:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a válaszokat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595197 | 2015. november 3. 21:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És milyen a kit ha kérdezhetem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 595168 | 2015. november 3. 15:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyetértek Varjúbácsival. Igazán szép eredményhez kell némi feljavítás, korlátmaratás, esetleg fafedélzettel is meg lehet bolondítani (én vettem hozzá), stb. De az alapmakett is nagyon jó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 595159 | 2015. november 3. 13:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép. Elbír némi feljavítást, némi GMM, vagy White Ensign maratást,RB model esztergált csöveket www.rbmodel.com/index.php de ezek nélkül is szép a makett.
Ajánlom ezt a cikket:www.modelwarships.com/reviews/ships/sms/sms-konig/350/p1/sms-konig-p1.html Nekem egy kicsit lágy az anyag, nehéz szépen csiszolni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595152 | 2015. november 3. 12:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És milyen a kit ha kérdezhetem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 595125 | 2015. november 2. 21:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nálam pl. az SMS König parkol félkészen a dobozában. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sl@sh1990 | Adatlap | 595121 | 2015. november 2. 21:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sziasztok azt szeretném kérdezni hogy ICM makettet épített már valaki? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 594879 | 2015. október 30. 15:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 594799 | 2015. október 28. 20:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Jó megint hallani rólad. Szép munka és a festés is jól sikerült! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 594757 | 2015. október 28. 06:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Ez igazán impozáns! Ettől belém fagyott a szó. Csodálatos és gratulálok a műhöz. És mindezt rézből! A tezsvríek rínak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 594741 | 2015. október 27. 19:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép jó estét mindenkinek! Kicsit el vagyok veszve,ismét a munka rovására írható.Viszont ha tehetem akkor időt fordítok a hajóra.Ezt osztanám meg veletek.Amitől féltem kész lett.Be kell valljam gondolkodtam,hogy inkább a könnyebb utat választom és marad sima szürkén,vagy a balti csíkozás legyen.Igaz így jobban tetszik a hajó így belevágtam a nagy feladatba.Hogy hogy sikerült ezt bíráljátok el Ti! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 594656 | 2015. október 25. 23:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Zsola! Azt azért szeretném hozzátenni, hogy nem tudom pontosan, hogy a Tribalokat hogy építették. Amit írtam a hegesztésről, csak általános dolog volt. Egy ilyen kis hajó építéséhez már abban az időben is inkább a hegesztést használták, hogy súlyt takarítsanak meg. Ez persze nem zárja ki, hogy szegecseléssel is készültek még hajók. Ha esetleg tudsz pár képet mutatni, hátha többet tudok segíteni. A módosításokhoz keress rá a neten úgy, hogy írd be a keresésbe, hogy Tribal class wartime modifications. Szerintem találni fogsz használható anyagot. Ha pedig szükség van segítségre, gyere nyugodtan ide a fórumra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsola | Adatlap | 594597 | 2015. október 25. 11:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszi! Akkor a szegecselésről lehet hogy lemondok. Van rajta szegecs,nem is kevés,én a HMCS Haidáról készült képekből indultam ki,mert szintén Tribal osztályú,és az is brit gyártmány alapvetően. Nem hinném hogy a háború utáni felújításoknál,meg később a restaurálásnál szegecseltek volna. A semtexet és a corticent illetően elég hézagosak voltak az ismereteim,annyit tudtam hogy a kanadai hajókon a zöldet részesítették előnyben,a briteknél(ahogy te is mondtad) inkább a tejcsokiszínt. Így most már tisztábban látom a dolgot:) Én a WEM makettjének a festési útmutatójából indultam ki,ott ez világosabbnak volt ábrázolva,de mivel nem voltam képben,ezt el is fogadtam készpénznek. A minap sikerült átnéznem egy témához kapcsolódó könyvet,de azzal sem lettem sokkal okosabb. Azt én is olvastam hogy pontatlan a makett. Leginkább a fedélzet hátsó része az ami furcsa a képekkel összehasonlítva. Meg úgy tűnik hogy nem volt két egyforma hajó ezen az osztályon belül sem,főleg később. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 594542 | 2015. október 23. 22:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Jól látod, tényleg nem szoktak. Egyrészt 1/350-ben nem olyan látványos a szegecselés, ezért legfeljebb a fő lövegtornyokon érdemes jobban kidolgozni. Másrészt biztos, hogy a hajó törzsén van szegecselés? A '30-as évek közepén már általában hegesztéssel készültek a rombolók, így magán a törzsön nem sok szegecsnyom lehet. A fedélzetnél egy kicsit rosszul látod a dolgot. Ez nem teljesen olyan részlet, amit valaki vagy megcsinál vagy nem. A hajó színe függ attól, hogy milyen időszakban szeretnéd ábrázolni. A britek semtexet és corticent használtak a rombolóik fedélzetén. Ha megnézed a makettet, akkor a fedélzet hátsó részén, a kémények mellett van két kis "utca". A semtex egy paszta volt, amit ezen a kis "utcán" kívülre kell felkenni. A háború elején szürke árnyalata volt, a háború közepétől pedig zöld. A corticene pedig lenmagolaj és darált parafadugó keveréke. Azért nincs pontos árnyalat erre, mert a szín attól függött, hogy mennyi dugót daráltak bele. Az általános konszenzus a tejcsoki színt fogadta el. Ezt kell a kis "utcákba" festeni. Aztán volt olyan verzió is, hogy a corticenet elhagyták és semtexet használták csak. A Trumpi Eskimoval kapcsolatban még arra vigyázz, hogy állítólag pontatlan makett. Nem a háború alatti, hanem a az 1936-38-as állapotban ábrázolja a hajót. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsola | Adatlap | 594451 | 2015. október 22. 07:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És még egy teljesen más kérés: Valaki építette már meg a Heller T-23 torpedobootját (Elbing-osztály)? Nagyon borzasztó? Az jutott az eszembe,hogy a Zvezda Z-17-esének alkatrészivel turbóznám fel,többek között. Előbbi 1/400,az utóbbi 1/350. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsola | Adatlap | 594449 | 2015. október 22. 07:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hamarosan jobban nekiugrok egy trumpi-féle HMS Eskimo-nak,és arra gondoltam hogy a hajótest szegecselését nem lenne rossz megjeleníteni valamilyen szinten. Van hozzá rádlizó,elég kicsi fogakkal. Viszont nem tudom,érdemes ezzel pepecselni? Én úgy vettem észre hogy nem szoktak. Az HMCS Haidáról készült fotókat nézve elég aprónak tűnnek a szegecsek,néhol meglehetősen sűrűn is vannak,és ehhez a művelethez nagyjából ennyi is a max. referenciám. Erről az osztályról túlzottan sok infót nem találni. Illetve még egy kérdés: a fedélzet linóleumborítását milyen színnel lenne érdemes felfesteni? Én sötétebb tónusú vászonszínre gondoltam. De ez is egy olyan részlet amit valaki megcsinál,valaki nem,ahogy észrevettem. Eredetileg az 1944-es állapotot szerettem volna,a festés miatt,de mivel teljesen új árboc is kéne többek között,így marad a 41-42-es. Előre is köszi! Kellemes építgetést! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 593988 | 2015. október 14. 23:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ááá...nem várunk túl sokat! Hozd helyre a Derfflingert és építsd meg a diorámát a Tigerrel. Aztán jöhetnek a képek :D De komolyra fordítva, remélem, hogy sikerül helyrehozni a kárt és elkészülni Telfordig a diorámával. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 593917 | 2015. október 14. 00:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tamás, Gabusch, köszönöm szépen! Batka, Silver, tervezem, hogy a vízkészítést is leírom, ahogy a többi fázist is. Nem lesz akkora szám ez a víz (nem vagyok se Chris Flodberg, se Kostas Katseas), csak a szokásos akvarellpapíros megjelenítés, úgyhogy ne várjatok tőle túl sokat... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Silver | Adatlap | 593810 | 2015. október 12. 23:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nemcsak Batka, hanem én is örülnék egy részletes bemutatónak a vízkészítésről:) Előre is köszönjük, ha szánsz egy kis időt erre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 593798 | 2015. október 12. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én láttam eredetiben, elképesztő. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 593797 | 2015. október 12. 20:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Sajnálom a Derfflinger, nagyon szép az is. Remélem sikerül a nagygenerál. Ha csinálod a vízet, akkor nagyon hálás lennék, ha tudnál egy lépésről-lépésre bemutatót írni. Megköszönném! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 593712 | 2015. október 11. 23:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bámulatos. Lassan kifogyok a jelzőkből. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 593710 | 2015. október 11. 23:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka, köszönöm szépen! Hát igen, miután kicsit leamortizáltam a Derfflingert (a dioráma alap próbálgatása közben kivettem a vitrinből, majd egy papírhenger esett a főárbócára), később mentem ki, mint terveztem. Azért kijavítható a Vaskutya, de most vele kell foglalkoznom, mielőtt vizet készítek. Itt van néhány kép a legénységről. 77 fő a fedélzeteken, 3 korábban a tájolóházban, immár láthatatlanul elhelyezve. Talán így jobban látszanak, mint élőben. Építésükhöz a GMM, Eduard, de főleg a Flyhawk és Lion Roar készleteit használtam, ez utóbbiban nagyon hasznos, kikönnyített "izületekkel" rendelkező, ezért pozícionálható emberkék is vannak. Megvastagítottam a törzsüket pillanatragasztó géllel, majd le lettek alapozva, végül kifestve. Igyekeztem sokuknak "feladatokat adni", pl. jelzőzászlók köteleinek húzása, a hangár tetejére ponyva ráhúzása, stb. Egész jók lettek, kevesebb köztük a lapos és a természetellenes tartású, mint korábbi munkáimon. Ezzel a hajó elkészült, bár, ha időm engedi, lehet, hogy majd finomítok az antennákon (ha tudok). Egyelőre megreparálom a Derfflingert, majd elkészítem a diorámát, ami Telfordba is el kell jusson... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 593702 | 2015. október 11. 21:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Kedvem lett volna, de nem találtalak, csak már az eredményhírdetés után, akkor meg már káosz volt. Legközelebb összejön! Gratulálok a díjhoz! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 593639 | 2015. október 10. 22:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen, túlzol. Holnap kinn leszek , ha van kedved, keress meg. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hrothgar | Adatlap | 593638 | 2015. október 10. 21:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek! Most már minden világos! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 593629 | 2015. október 10. 20:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Aki nem látta ma, az szerintem nézze meg Gyuri hajóját a Bolyain... Sima best of show. Gyuri fényképei jók, de élőben... Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 593615 | 2015. október 10. 13:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pár kép: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 593614 | 2015. október 10. 13:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A korlátok jelentős részét le lehetett fektetni a fedélzetre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 593613 | 2015. október 10. 13:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0,15 mm horgászzsinór megfelelő-e 1/700-ban kötélzetimitálásra? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 593597 | 2015. október 10. 08:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ezeken a képeken is látszik azért, hogy nem fix korlátok ezek, mint ahogy azt a maratás sejtetni engedné, hanem (és ide valami szakkifejezést kellene írnom, de fogalmam sincs mi a neve...) olyanok mint ami a képen látható: a merevítő rudakon átvezetett kötél-kábel fut körbe a hajó szélén, a felépítmény már más tészta. Nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy le is lehet hajtani bizonyos szakaszokon (a Tegetthoff-ról és Radetzky-ről készült képeken láttam ezt). Ezeken a fotókon látszik szerintem amire én gondolok: www.admiral-hipper-class.dk/prinz_eugen/gallery/galleugenfittingout.html www.bismarck-class.dk/bismarck/gallery/gallbismfinalprep.html A Bismarck-ról készült képeken ez jobban kivehető. Valaki ha ráér, írja már le mi a szakkifejezés erre, mert nekem csak olyan ugrik be. hogy láncos-korlát, de lehet ez inkább a parkok szegélyezésére való cumó neve :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hrothgar | Adatlap | 593595 | 2015. október 10. 07:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ismét én kontárkodok itt... :) A Prinz építése közben lettem figyelmes egy dologra amit nem értek. Amikor a hajó test következett a korlát darabok felhelyezése szempontjából ugye az Eduard ábra szerint valahogy www.super-hobby.hu/zdjecia/8/9/1/3264_2-auto_downl.jpg így kéne csinálni. Ami szemet szúrt, hogy így (legalábbis a maketten) a korlát blokkolja a torpedó vető csöveket. Ez a korlát szakasz a valóságban is ott volt? Illetve ha igen, akkor hogyan oldották meg a csövek "szabadon hagyását"? (Esetleg levehető\nyitható volt az a korlát szakasz?) Köszönettel: Hrothgar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 593304 | 2015. október 5. 21:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én pedig azt szeretném kérdezni, hogy az összeállítási rajzon nincsenek olyan jelölések, hogy (B)PE 1, (B)PE 2 stb.? Mert elvileg azok jelölik a korlátok helyét. Ha nincs, akkor az 1-es jelölés megy a főfedélzetre. A 2-es és 3-as jelölés a felépítmény alsóbb részeire, valamint a légvédelmi gépágyúk köré, amelyek a lövegtornyokon vannak. A 4-es a felépítmény felső részeire, mondjuk például a fényszóró köré a hátsó árbócnál vagy a hangár köré. Az 5-ös pedig egész a "tetőre", pl. a kémény körüli járórácsok köré. Továbbá az 5-ös nemcsak korlátként szolgál, hanem, ha minden igaz, ebből tudod megcsinálni az árbócok alatti ún. lábalóköteleket. Ez az árbócrudak alatti téglalap alakú "kötél". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hrothgar | Adatlap | 593275 | 2015. október 5. 17:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Joce1214 | Adatlap | 593270 | 2015. október 5. 16:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hrothgar | Adatlap | 593264 | 2015. október 5. 15:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Segítséget (vagy tanácsot) szeretnék kérni tőletek! Épp egy Trumpeter 1:350-es Prinz Eugenen munkálkodok és eljutottam oda, hogy a maratott részeket tegyem föl, pontosabban a "korlátozásnak" :) állnék neki, csak épp semmi útmutató nincs a készlethez ezzel kapcsolatban. (Első hajó lévén pedig magamtól magán akcióba bonyolódni még nem igazán szeretnék) Ezért érdeklődök, hogy van-e valakinek anyaga a Prinz Eugenről (1945-ös állapot) ahol jól látszik ez a rész? Esetleg netalán valami útmutató? (Pl.: Kerestem Eduard maratás útmutatót, de csak a tartalomról készült képeket sikerült megtalálni, a hozzá tartozó útmutatásokra nem leltem, pedig valamennyit biztosan tudna segíteni... gondolom) Köszöntem! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 593022 | 2015. október 1. 22:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atu, narn, Imi, Willi, Szabi, Batka, köszönöm szépem! Rumcájsz, Neked is köszönöm a tanácsot, de nem merem kipróbálni, mert nem akarok a hajóra ráködölni, maszkolni meg ebben a teljesen kész stádiumban nem tudok sérülésveszély nélkül. Akit érdekel, kérem, keressen meg a Bolyain, hogy beszélgethessünk. Úgy néz ki, mind a két nap kint leszek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 592950 | 2015. szeptember 30. 22:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Ez a hajó... Keresem az állam azóta is. A legszebb dolog az egészben, hogy élőben sokkal szebben fog mutatni. Hála égnek, a Bolyai már nincs olyan messze, hogy lássuk... Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 592923 | 2015. szeptember 30. 17:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Csatlakozni tudok csak az előttem szólókhoz, nagyon szép hajót lett ez, kár hogy élőben nem tudom megnézni ... Egyébként folyamatosan követem mi zajlik itt, mindenkinek gratula a sok szép munkához ;) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tulajdonképp mindenki egy építési sorrendet szokott követni, azt, ami a makett összeállítási rajzán szerepel. Igazából arra kell csak figyelni. hogy az esetleges feljavítók mikor kerülnek a helyükre.
Kezdjük a hajó törzsével. Általában feljavításnak ide ablakkereteket szoktak adni. Tehát fúrd ki az ablakokat. Aztán (ha több darabból áll) ragaszd össze a hajó törzsét.
Most jön a fedélzet. Ide már többféle feljavítót szoktak adni. Nézd meg a rajzot és vágd le, vagy csiszold el az összes alkatrészt, amit feljavítóval szeretnél pótolni. Ha ez megvan, akkor ragaszd be a fedélzetet a helyére. Ha kell, csiszolj vagy tömíts, hogy szépen illeszkedjen a törzsbe. Következik a felépítmény.
A maketten többnyire négy fő darabja van a felépítménynek. Az alap többnyire egy hosszúkás elem, ami néha egybe is van öntve a fedélzettel. Aztán van az első rész, ami egy nagy elem és általában a parancsnoki híd szokott rákerülni. Aztán a középső elem, ami lehet repülőgéphangár vagy kémény, végül a hátsó rész. Ez lehet a hátsó navigációs híd, tűzvezető állás stb. Ezeket a fő elemeket is ragaszd össze és a fedélzethez hasonlóan szedj le mindent, amit szeretnél feljavítani. De itt már egyes feljavítókat be is építhetsz. Például ha kivágod egy szellőzőrács helyét, berakhatod a maratást. Vagy ha vannak ablakkeretek, ajtók, azokat is felragaszthatod. Most ragaszd fel az ablakkereteket a törzsre (ha vannak) és fesd le a törzset. Ezután rakd a hajót egy alapra, hogy ne kelljen kézzel hozzányúlni vagy alakíts ki rajta egy fogási pontot. Majd fesd le a felépítményt is. Ezzel párhuzamosan, ahogy írtad, a lövegeket, csónakokat és repülőket is rakd össze és fesd le. Majd rakd fel a lézervágott fafedélzetet. Ezt nem kell festeni, mert ennek gyárilag „jó” a színe. Ha ez is megvan, akkor ragaszd be a felépítményt és a lövegtornyokat a helyére. Ezekre már felrakhatod a korlátokat is.
Most jöhetnek azok az apróságok, amelyeknek előkészítetted a helyet a felépítményen és a fedélzeten. Ha ez is megvan, akkor mehet a kötélzet és végül a korlátok a fedélzetre.
Utolsó lépésként helyezd el a hajót a végleges alapon. Röviden ennyi.