<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
lacipapa | Adatlap | 575666 | 2015. január 8. 14:15 | ||
Zsóti | Adatlap | 575665 | 2015. január 8. 14:12 | ||
Igen, én is ezt valószínűsítem, és elöl is lóg vajon alul vagy az is inkább feszes? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575663 | 2015. január 8. 14:05 | ||
Én most nem állok neki, de érdemes lenne megszámolni, hogy normál esetben hány lánctag szokott az IS-2-eseken elérni hátul az utolsó futógörgőtől a hajtógörgőig, aztán összevetni, hogy ehhez képest mennyivel több látható uezen a szakaszon a "buggyos" képen. Aztán ennyivel kevesebbet hagyni a visszafutó (felső) szakaszon. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575662 | 2015. január 8. 14:02 | ||
Szerintem annyi a különbség a másik oldalhoz képest, hogy a felső, visszafutó szakaszon jóval feszesebb (de azért nem nyílegyenes), ezért cserében van az a nagy belógás a hajtógörgő alatt. (Legalábbis ez a jelenség biztosan létezik. Hogy a képed tényleg ezt ábrázolja-e, azt nem tudom, csak valószínűsítem.) | |||||
Zsóti | Adatlap | 575661 | 2015. január 8. 13:35 | ||
Még mindig IS-2-ről van szó, a reggel betett kép alapján, ahol annyira lazán lóg a bal hátsó. Az a kérdésem, hogy hogy állhat a többi része a láncnak? | |||||
lacipapa | Adatlap | 575659 | 2015. január 8. 13:30 | ||
Hát,szerintem nem egészen. Milyen hjm. van szó? Orosz-hátul a csillag-meghajtó kerék:alul a kerék és föld között feszes,fölül lazább,ahogy TAMÁS78 képén van. Német-elől a csillag-meghajtó kerék:felül feszes ,a csillag kerék alatt laza. Persze,menet irány szerint értendő,hátra menetnél és fordulásnál más a helyzet. | |||||
Zsóti | Adatlap | 575658 | 2015. január 8. 13:13 | ||
Köszönöm a reakciókat!Igen-igen, a nagy belógás nagyon jellemző rájuk, ezért (is)tetszenek nagyon! :) Gyorsan rajzoltam egy kicsit (elég mórickás), akkor hogyan kéne ábrázolni maketten? Melyik verzió volt lehetséges. Felül ilyen esetben akkor lényegében feszes kellett, hogy legyen? | |||||
lacipapa | Adatlap | 575653 | 2015. január 8. 12:10 | ||
Ahogy mondod és egyébként is háború volt,nem álltak neki,mindíg láncot feszíteni. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575651 | 2015. január 8. 11:37 | ||
Mármint a nagy belógás, úgy értem. Ha az egyik oldali hajtógörgőt csak egy kicsit is hátramenetben működtetik, gondolom először a visszafutó szakaszon kifeszíti a láncot, és maga alatt meg ilyen belógást produkál. De ez tényleg csak tipp. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575649 | 2015. január 8. 11:17 | ||
IS-2-re szerintem ez valahogy jellemző volt. | |||||
lacipapa | Adatlap | 575645 | 2015. január 8. 10:04 | ||
Szerintem nincs semmi természet ellenes a gépen (jó,egy kicsit laza),de ez nem egy Tigris,aminek elől van a meghajtó kereke. Tehát,a hátsó meghajtó kerék tolja előre a láncot és így felül belazul. A Tigris és a német tankok általában,húzzák a láncot,felül,mivel elől van a csillag-meghajtó kerék és ezáltal felül feszesebb a lánc.Amint,viszont a lánc kerékről legördül az ott fog belazulni. A ponyva kérdés passsz. Laci | |||||
kibjani | Adatlap | 575643 | 2015. január 8. 09:29 | ||
Szia! Az elméletem: az előtte lévő tank balra fordult. Lehet hogy éppen fordulás közben fotózták, amikor a bal oldali futómű be van fékezve, és ezért rogyott meg a hátsó görgőnél - az egyébként valóban nagyon laza - lánc. Üdv: -kibjani- | |||||
Zsóti | Adatlap | 575640 | 2015. január 8. 08:53 | ||
És közben még eszembe jutott valami, a hk döntött hátsó felén látható az a "ponyva", ezt sok képen láttam, hogy rajtuk van, ennek van valami különösebb oka? | |||||
Zsóti | Adatlap | 575639 | 2015. január 8. 08:51 | ||
Sziasztok! A képpel kapcsolatban lenne kérdésem, mégpedig, a bal oldali lánctalp -szerintem- elég durván lóg. Ennyire "laza" vagy esetleg szakadt? Én az előbbire gondolok, mert egy menetoszlopnak tűnik a sok hk egymás után, nem harcoltak épp, ezért nem gondolom, hogy spontán elszakadt volna ebben helyzetben. Ha tényleg ennyire laza, akkor elől is így kell kinézne? Illetve, ebben az esetben, ha ennyire lóg elöl és hátul, akkor a visszafutó görgőknél feszesebb a jobb oldali lánchoz képest? Köszönöm előre is a segítséget! Üdv: H. Zsolti | |||||
Pacy | Adatlap | 574858 | 2014. december 28. 21:58 | ||
Tisztelt Kolléga Urak! Tudja valaki, hogy a KV-1-nek mennyi volt a futógörgő átmérője? A mellékelt fotón szereplő tankon agyalok és a Zvezda görgő kicsinek tűnik, a Trumpeterről meg hiányoznak a "küllők" a furatok közül. Viszont a Zvezdánál csak tudják (tudniuk kellene), mekkora volt... Paci (paligerzson@gmail.com) | |||||
Jimbow | Adatlap | 574501 | 2014. december 24. 13:35 | ||
Trumpeter BTR-80A fotók: Jó hír, hogy jónak tűnik a gumi és szélesebb a taposólemez, de a jobb első lőrést nem tüntették el és a vezető negyedik periszkópja hiányzik. www.1999.co.jp/eng/image/10287083p/10/1 | |||||
Jimbow | Adatlap | 574459 | 2014. december 23. 19:56 | ||
Sziasztok! Az a nagy kérdésem lenne, hogy létezik/létezett-e olyan BTR-80A, aminek nem volt eltüntetve gyárilag a jobb első lőrés? Köszönöm, üdv: Ádám | |||||
Jimbow | Adatlap | 574458 | 2014. december 23. 19:55 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, emaileket. Gyűlik, gyűlik és én is válaszolok majd mindenkinek. | |||||
antarktika | Adatlap | 574285 | 2014. december 21. 08:08 | ||
A 03-ast én küldtem. | |||||
Jimbow | Adatlap | 574265 | 2014. december 20. 19:51 | ||
Úgy értem, aki küldte :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 574264 | 2014. december 20. 19:51 | ||
Sziasztok! A gyűjtögetés margójára: E három képet, vagyis részletet mert kivágtam most (és ezekkel együtt még többet) régebben kaptam e-mailben. Sajnos már az e-mail fiók nincs meg, ezért aki magára ismer, kérem jelentkezzen. Itt vagy a kapcsolat.mhrf@gmail.com-on. Köszönöm szépen! Üdv, Ádám | |||||
Kojak75 | Adatlap | 574206 | 2014. december 19. 18:07 | ||
Szia Jimbow! Köszönjük, és sok sikert a munkádhoz! Üdv kojak! | |||||
Jimbow | Adatlap | 574200 | 2014. december 19. 15:14 | ||
Sziasztok! Hamarosan megújul a Magyar Honvédség Referenciafotók weboldal – új külső, 600 új kép, és további tervek! :) A további tervek egy része a az archív képek gyűjtögetése, publikálása lenne. Aki tehát szívesen scannelne (vagy már megtette) és küldene saját (családi kézen lévő) haditechnikai képeket (szárazföldi harc és egyéb járművek), szívesen várom, hogy átmentsük a jövőnek. Természetesen korrekt hivatkozással a szerzőre, ahogy eddig is. Sok kép kering a neten de a legtisztább az lenne, ha a tulajdonostól kaphatnám meg, hiszen az nem ad semmilyen vitára okot. De az is jó, hogy „szia, az én képeim ezen vagy ezen a címen/fórumon/Facebookon stb. találhatók, használd nyugodtan”. A képeket ide lehetne küldeni: kapcsolat.mhrf@gmail.com Előre is köszönöm szépen! Üdv: Ádám | |||||
Jimbow | Adatlap | 574199 | 2014. december 19. 15:14 | ||
Köszönöm Páncélos! | |||||
Farkas469 | Adatlap | 574110 | 2014. december 18. 09:51 | ||
Helló! Írtam emailt...Keress meg! Az Uaz-452es véget is.. farkas469@gmail.com Üdv. | |||||
uazos | Adatlap | 574040 | 2014. december 17. 17:39 | ||
páncélos | Adatlap | 573439 | 2014. december 8. 11:41 | ||
Pár jó kép Kubinkából: fotki.yandex.ru/users/oleg-bebnev/album/147342 | |||||
páncélos | Adatlap | 573438 | 2014. december 8. 11:17 | ||
"Szerintetek ez valami magán darab, vagy ilyen is megfordult a seregben nálunk?" Szia Jimbow! Nem véletlen, hanem a rög valóság. Az egykori Néphadsereg - mint a Varsó Szerződés egyik tagállama - utolsó beszerzéseinek egyike. 1990-ben érkezett az első hullámban BTR-80, közel 150db mindegyike ilyen. Ma már a régebbi kocsikra nem kerül fel a "dísztárcsa" kerék védő lemez, de a csavar helyeket a felnin megtalálhatod. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 573310 | 2014. december 5. 22:27 | ||
Miggyuri | Adatlap | 572553 | 2014. november 23. 08:51 | ||
Keresem az Italeri ITA-7039 katalógus számú ISU-152 1/72-es makettkészletét. | |||||
Sennás | Adatlap | 572450 | 2014. november 21. 20:16 | ||
Szia.Ez a "böszme":)Hatalmas!Nézd meg ezeket a könyveket le tudod-e húzni "pdf"-ben.Biztos jók. | |||||
Jimbow | Adatlap | 572448 | 2014. november 21. 19:29 | ||
Sziasztok! A T-20 Komsomoletzrõl keresek kèpeket, meg bàrmi anyagot. Hàtha tud valaki segìteni. Köszönöm, üdv: Àdàm | |||||
hassan | Adatlap | 572067 | 2014. november 16. 17:52 | ||
Ezt a lemezzel fedett felnit a laktanyánkban lévő járműveken gyakran láttam. Azokon viszont a téglalap alakú gumi ütközők voltak elöl. A kapaszkodókban nem vagyok biztos, elő kellene kotornom a régi fotókat. | |||||
Jimbow | Adatlap | 572032 | 2014. november 16. 10:47 | ||
Sziasztok! A 2006-os csobánkai hadijátékon készült fotók közt felfedeztem egy korai BTR-80-ast. Szerintetek ez valami magán darab, vagy ilyen is megfordult a seregben nálunk? A korai jellemzői pl. elöl a kör alakú gumitappancs, a hosszú oldalsó kapaszkodók, más "felni". Forrás: https://onedrive.live.com/ Üdv! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 570865 | 2014. október 30. 20:46 | ||
Miki88 | Adatlap | 570845 | 2014. október 30. 14:58 | ||
Most, akkor kipróbálom mind a két lehetőséget (pattex és technocol) és meglátom melyik lesz a szebb és megírom a tapasztalatokat! Ha minden jól megy hétfőre elkészülök velük. Én a közeli homokozóból szereztem a homokot, átöblítettem és kiszedtem belőle az oda nem illő dolgokat (nem gyerekjátékokat :) ). | |||||
Freddy | Adatlap | 570834 | 2014. október 30. 12:27 | ||
Csatlakozom, én is ezt szoktam. Ha keveset teszel bele, szétpereg, eleget kell, és akkor olyan, mint a beton. Latya: technokollal tapasztalataim szerint az a baj, hogy idővel összébbszárad. Egy-két nap alatt megkeményedik, azkkor lesz valamilyen, de fél-egy év múlvára még összébb megy. | |||||
Latya | Adatlap | 570829 | 2014. október 30. 11:49 | ||
Varjúbácsi üdvözletem Én a minap teszteltem "pocsolyának" a technokolt (piros tubusos rapid) és ha nem lett volna tele kis levegőbuborékokkal elégedett is lettem volna. Nem marad buborékos ha valamilyen szemcsés cuccal keverjük ? (föld, pigmentek,cscsfürdető stb stb) Köszönöm | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 570823 | 2014. október 30. 10:27 | ||
Miki! Talaj készítéséhez én a szagmentes Technokol Rapidot használom. Sűrű masszává keverem a csincsillafürdető homokkal - azért ezzel, mert nagyon finom a szemcsézete, és nem lesz durva a felület - és felhordom az alapra. Nagyon jól formázható. Mikor kezd meghúzni a ragasztó, akkor lehet belenyomni lánctalpat, keréknyomot, kátyút. Ha kikeményedett, lehet esetleg utánfesteni, sarazni,stb. És nem pereg belőle a homok, olyan kemény lesz, mint a beton. | |||||
mifi001 | Adatlap | 570783 | 2014. október 29. 17:48 | ||
Én tapétaragasztót szoktam használni. | |||||
Miki88 | Adatlap | 570781 | 2014. október 29. 17:43 | ||
Köszi szépen ddk466! Feltétlen kipróbálom és pont jól jött ki, hogy holnap megyek OBI-ba :) Semmiképpen nem hígítom, mert afganisztáni terepet szeretnék csinálni! | |||||
ddk466 | Adatlap | 570769 | 2014. október 29. 16:48 | ||
Szia Miki ! Mindenképpen fa ragasztott ! Én Pattex Palma Fa ragasztott használok, meg kenned az adott lapot vagy amire akarsz homokot ragasztani aztán rászórod jó vastagon a homokot át fog ázni de vársz vele kb.: 1 napot megszárad és kész is ! Azért ne higisd vizel a fa ragasztott mert tudod víz + homok = sár ! Üdv DDK | |||||
Miki88 | Adatlap | 570756 | 2014. október 29. 11:52 | ||
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy milyen ragasztót használjak homok leragasztásához úgy, hogy az később ne szóródjon? Eddig suli ragasztóval kevertem, de a homok sok helyen elkezdett lemorzsálódni, szóródni. | |||||
Gábor166 | Adatlap | 570533 | 2014. október 25. 21:37 | ||
Szia! Nálam a polcon egy BTR-80 várja, hogy BTR-80 UP (iraki)változatként öltsön testet. Nálad ez van a jobb oldali képen. A bal oldalin a csavar helyek eltérnek. Valamint a lehajtható lemez is megmaradt. Egy Ukrán (?) változatról találtam képet. Ezen az UP-től eltérő a pótpáncél felfogatás. Szerintem ez egyezik a Te bal oldali képeddel. | |||||
Sennás | Adatlap | 570492 | 2014. október 25. 12:47 | ||
Sennás | Adatlap | 570489 | 2014. október 25. 12:42 | ||
Ja! Az érdekesség a BTR-80 búvó nyílás felrakva valamiért. | |||||
Sennás | Adatlap | 570488 | 2014. október 25. 12:41 | ||
Szia vfrtom! Gaz66 ilyen képet kerestél ugye?2002 Május az már túl késő? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 569922 | 2014. október 18. 14:33 | ||
Azért az az SzPU közelebb van az 1:30-hoz mint az 1:35-höz. :) Kár, hogy annyira pontatlan az a makett (és ahoz képest nagyon drága), jó lenne ha valaki kiadná normális minőségben is. Félre ne értsd, az általad megépített SzPU gyönyörű. | |||||
juge75 | Adatlap | 569784 | 2014. október 17. 14:34 | ||
2k12 2P25 Szpu (Sa-6 Gainful Telar), 2K11 Krug 2P24 Szpu (Sa-4 Ganef Telar), BTR-50. Tank Mania 1/35 2P24 Szpu, Keszthelyi jelzésekkel (műgyanta makett). | |||||
ChevyG | Adatlap | 569757 | 2014. október 17. 09:48 | ||
Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
a jobboldali maradt.Tehát ellentétesen állhatott,elképzelhető.Ebben az esetben a bal lánc teteje egyenesen kellet,hogy álljon,mivel a lánckerék hátra húzta.
Milyen láncot teszel rá?Amennyiben Friult,könnyen beállítható.Az enyémen is az van.