/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibcsi 592479 2015. szeptember 23. 07:21
Válasz erre
Szerintem nem olyan kevés az. A légköri nyomás (ami ugye 1 kp/cm2) 25-30%-a, magyarul: 1/3-a, 1/4-e.
Planes 592477 2015. szeptember 23. 05:53
Válasz erre
Szia! A kintihez képest növekedés,10km -en 0,24Kp/cm2 a nyomás.Ilyen kevés lenne a túlnyomás? P
Murmuc 592475 2015. szeptember 23. 02:32
Válasz erre
UVPD-20
UVPD-20

Üdv Mindenkinek!
Tudnátok segíteni ennek a szövegrésznek az értelmezésében?
A kabinban 2000 m-től növekvő a nyomás, és 12000 m-en éri el a 0,27-0,33 KP/cm2 ?
Most nő, vagy csökken?
migi 591605 2015. szeptember 7. 18:04
Válasz erre
Köszi Laci a megerősítést ,a 591562 bejegyzésben látható fotó is ugyan arról a futóaknáról készült ,
migi 591587 2015. szeptember 7. 14:36
Válasz erre
lacipapa 591583 2015. szeptember 7. 14:24
Válasz erre
Laci,eltévesztettem az alanti honlapot akartam kérdezni.Régebben rá kellett katt. az emblémára és lehetett keresgélni a típusok között.Most,csak egyenként lehet beírni a típust?
Laci
migi 591582 2015. szeptember 7. 14:17
Válasz erre
Ahogy régen semmi se változott , gogle , hunavia
lacipapa 591581 2015. szeptember 7. 13:54
Válasz erre
Pontosabban a "MAGYAR REPÜLÉS-HUNGARIAN AVIATION" honlapra?
Laci
lacipapa 591580 2015. szeptember 7. 13:47
Válasz erre
Egy kérdésem lenne.Hogy lehet,most belépni a hunáviára.A régi nem működik,mióta átalakították.
Laci
Rumcájsz_52 591579 2015. szeptember 7. 13:45
Válasz erre
Igen, az első kép az a PG-javítású/festésű állapot, a fölső lemez, aminek csak a sarka látszik, a PG-festésnél ugyanolyan szürke szokott lenni. Itt valszeg azért ezüst, mert ez leszerelhető borítólemez (látszanak a szélén körben a gyors-zárak), ennek a helyén lehet bejutni a szívócsatornába/hatómű kompresszorhoz, így sokszor leszedik, törölgetik, így jobban kopik, időnként javítják a festést - azzal, ami van. A második képen meg látszik, hogy közel se olyan régi és avíttos a festés, mint a másik oldali szürke, ezt is frissen festhették már.
vatya1 591569 2015. szeptember 7. 12:02
Válasz erre
áááá értem
migi 591568 2015. szeptember 7. 11:56
Válasz erre
A 4407 es MF szerintem pont az első kép a javított állapot ,
vatya1 591567 2015. szeptember 7. 11:53
Válasz erre
ehhez jó lenne tudni a gép oldalszámát akkor itt az első képet kell alapnak venni mert ilyen lehetett a javított is
migi 591565 2015. szeptember 7. 11:43
Válasz erre
Kép 049
Kép 049
Kép 185
Kép 185

Az a jobb oldala de nem kizárt ám hogy azért nincs az a lemez szürkére festve mert valamiért javították és evvel pótolták .a másik oldali az festve van , de érdekes mert nem egy formán van festve .
vatya1 591564 2015. szeptember 7. 11:26
Válasz erre
ez a fő futó? Laci
migi 591562 2015. szeptember 7. 10:32
Válasz erre
Csepel 033
Csepel 033

De azért vigyázz mert mint a fotón is láthatod nem az egész akna van szürkére lefestve ,
vatya1 591560 2015. szeptember 7. 09:56
Válasz erre
Jó reggelt
Köszönöm Rumcájsz sokat segítettél így most már neki merek fogni a fém színűmnek itt szeretném meg köszöni (miginek) is a segítséget köszönöm srácok.
Üdv...vatya1 (Józsi)
Rumcájsz_52 591559 2015. szeptember 7. 09:46
Válasz erre
Szia vatya
A Gunze Dark Sea Gray kódja H 331, és most látom, hogy elég sötét, az eredetinek megfelel, de maketthez inkább pici fehérrel kell világosítani.
A sötétzöld az H 73, ez meg elég olajbarnás színű, ennél egy kicsit zöldebbre van szükség, hogy a keréktárcsához jó legyen.
A kúp és egyéb műanyag-felületekhez meg keress a kiválasztott gépről egy korabeli fotót, és abból nagyjából megállapítható, milyen árnyalatú zöldet kell hozzá keresni vagy keverni, a lényeg, hogy fényes vagy legalább félfényes legyen (persze, ha esetleg egy nagyon használt, lepusztult gépet csinálsz, akkor már ezek is kimattult színek legyenek!).
vatya1 591558 2015. szeptember 7. 09:26
Válasz erre
Szia!Rumcájsz 52
Köszönöm sokat segítettél annyit tudnál segíteni még hogy akkor guzéban adnál kódot? mert azt át tudom váltani humbrólra
Üdv...vatya1
Rumcájsz_52 591547 2015. szeptember 6. 23:01
Válasz erre
Szia vatya
A fémszínű 21-esek futóaknái középszürke színűek voltak,akár az eredetileg leszállított orosz gyári gépeken, akár az ezüstre festett PG-nagyjavítás után. Humbrol-kódról nem tudok nyilatkozni, mert én Gunzéval dolgozok, ráadásul a PG-festésnél nem gyári festék volt, hanem úgy keverték ki a színt, így nem mindig volt pont ugyanolyan árnyalat. Kb. a II. világháborús angol Dark Sea Gray-nek felelt meg. A futószárak fényes világos-szürkék, ritkábban halványszürke/piszkosfehér színűek voltak (még egy gépen is előfordult, hogy az orrfutószár halványszürke, a főfutók meg középszürkék voltak, vagy fordítva). A keréktárcsák fényes sötét olajzöldre voltak festve, mint az angol gépeken a szürke melletti sötétzöld, csak kell bele egy csöpp sötétbarna, hogy ne legyen olyan élénk zöld árnyalat. Az orrkúp és a többi antenna-felület az eredeti orosz festésnél fényes, sötét/feketés méregzöld volt, a PG-festésű gépeken fényes közép fűzöldtől a fényes feketés-zöldig sokféle kikevert árnyalat volt, de egy gépen belül mindig ugyanaz a szín volt, mert egyszerre festették egy gép cuccait.
Daala 591545 2015. szeptember 6. 22:46
Válasz erre
Sziasztok,
Úgy tudom, a PG-ben egységes ezüstre festett MF-ek kerek oldalszámot kaptak és mindegyik futóaknája és futószárai kék festést. A szögletes oldalszámú MF-ek mind natúr fémek voltak, azoknak biztos nem voltak kék színűek a futóik.
A 9512-es mielőtt a múzeumba került, oktató gép volt a főiskolán, én is azon tanultam, az kályhaezüst volt kék futóaknával és szárakkal.

Üdv.: Daala
vatya1 591544 2015. szeptember 6. 22:06
Válasz erre
Szia Kamovos
köszönöm a segítséget :(
ezek a tények amiben teljesen igazad van
akkor még egy kis háttér kutatás ha nincs eredmény akkor marad a megalkuvás
Szia Zoli
át néztem nagyon klasz az Mr.Paint
tényleg sok a választék de van humbról festékem vagy 80db és 35éve olajossakal dolgozom a vizes nekem nem jött még össze soha :( ha lehetne akkor humbrólból megoldani
Kamovos 591543 2015. szeptember 6. 21:41
Válasz erre
Szia vatya1.

Annyira nem egyszerű, hogy oldalszámhoz kötött gépnél még az év is számít. :)
Nagy javítás utáni átfestések miatt.
Persze, ha múzeumi példányt építesz az épp aktuális állapotához mérten, akkor a Szolnokit veheted most még etalonnak.
kérdés költözés után mivé válik. :(

Üdv: kamovos
zoli75 591542 2015. szeptember 6. 21:38
Válasz erre
Szia,

A Mr.Paint oldalán találsz kifejezetten erre a célra festékeket.

Üdv.,

Gyarmati Zoltán
vatya1 591540 2015. szeptember 6. 21:31
Válasz erre
elsőnek a 4605,és a 9308ast szeretném fém színben
vatya1 591536 2015. szeptember 6. 21:09
Válasz erre
Szia!Kamovos
:( akkor nem lesz egyszerű ha hiteles gépet szeretnék csinálni? a fémszínű 21MF orrkúp és kerék zöldje se egyértelmű hogy milyen árnylat lehetett világos zöld vagy sötét?
Kamovos 591533 2015. szeptember 6. 20:58
Válasz erre
Szia vatya1!

Maradjunk annyiban, hogy ez oldalszám függő!

Nem akarok bizonyítani de így van!
Nagy általánosságban has színűek a futóaknák, és a borító lemezek belülről is!
De igaz a cikromat sárga is!
A futószárak is általában has színűek, de nem cikromat sárgák.

A múzeumi képek nem hitelesek minden esetben. :(

Üdv: kamovos
vatya1 591531 2015. szeptember 6. 20:55
Válasz erre
Szia makettes!
meg néztem köszönöm akkor mindegyik fémszínű MF ilyen kékre festhetem egységesen?
makettes 591529 2015. szeptember 6. 20:31
Válasz erre
Szia!

A Hunavián a 1512 PF képeit nézd vagy a szolnoki múzeum oldalán a 9512 MF-t.
Mindkettő gépnek világoskék színű a futóaknája, kb. Humbrol 65.
üdv. makettes
vatya1 591527 2015. szeptember 6. 20:10
Válasz erre
a Lengyel 21seké is cikromat sárga gondolom akkor a miénk is az volt
vatya1 591526 2015. szeptember 6. 20:01
Válasz erre
Szia!Tomi
meg van nekem is ez az oldal, de humbról kód kellet volna és a hunavian ott sajnos nincs kép a fém színű MF kerék aknáról kép, azért kértem volna segítséget
mindegy akkor kapnak egy cikromat sárga színt az orrkúpnak meg egy humbról 3 zöldet polc makett lesz
bercsi 591520 2015. szeptember 6. 17:39
Válasz erre
búza 591504 2015. szeptember 6. 11:36
Válasz erre
vatya1 591480 2015. szeptember 5. 22:47
Válasz erre
a futó aknák is zöldek?
vatya1 591261 2015. szeptember 2. 09:09
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretnék fémszínű 21Mfet építeni, ehhez kérnék egy kis segítséget a festésben a kerék akna és futószárak színei kellenének Humbról kódban orrkúp antennák felnik zöldje köszi előre is.
bandy 590779 2015. augusztus 24. 17:47
Válasz erre
PETI 590775 2015. augusztus 24. 14:23
Válasz erre
Sziasztok!
Hát gyerekek, ezt is megértük... Ma van 15 éve, 2000.08.24-én zajlott a 21-es hivatalos magyar kivonása.
Szomorú évforduló ez... :(
Üdv
vatya1 589725 2015. július 30. 07:56
Válasz erre
migi 589686 2015. július 29. 07:49
Válasz erre
Azt a MF hez nyugodtan használhatod ,
vatya1 589682 2015. július 29. 05:30
Válasz erre
Sziasztok!
lenne még egy kérésem egy MF és egy BIS szegecs térkép kellene mert a guglin csak R találtam
köszi előre is.
vatya1 589647 2015. július 28. 08:22
Válasz erre
Szia!Gaspi0118
köszönöm a tippet ki próbálom feltétlen
Üdv...vatya1
Gaspi0118 589632 2015. július 27. 18:59
Válasz erre
Szürke alapozó után a sötétebb paneleket fesd feketére és már mehet is az ezüst/alu! Én így csináltam.
vatya1 589629 2015. július 27. 17:01
Válasz erre
Szia!Muzzy
fém színű MF akarok melyek 2 fémszínből állnak én az egyiknek a revell 90est használnám de melyik lenne a másik revell vagy humbről?szín ami sötétebb?
Muzzy 589625 2015. július 27. 15:19
Válasz erre
Ha nem a teflonra gondolsz, hanem a PG javításon átesett gépre, akkor a kályhaezüstnek megfelelő szín a jó.
Muzzy
vatya1 589623 2015. július 27. 14:29
Válasz erre
Sziasztok!
Ha fém színű 21est szeretnék festeni akkor ti melyik 2 fémszínt ajánlanátok a revelltől vagy humbrőltól? számot írjatok ne a fémszín nevét azt tudom én is köszi előre is a választ.
vatya1 587606 2015. június 15. 20:54
Válasz erre
Szia!cenci2
Köszönöm a képeket főképp a Cseh 21ről
Üdv...vatya
cenci2 587575 2015. június 14. 23:34
Válasz erre
http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=1693

modelwork.pl/viewtopic.php
cenci2 587574 2015. június 14. 23:34
Válasz erre
Mig21bisPL
Mig21bisPL
cacb2004fb0e9328
cacb2004fb0e9328
MiG-21bis_NTW_9_93
MiG-21bis_NTW_9_93
migu
migu
65124_1260626665
65124_1260626665
8971_mig-21bis_cn_75078971_20100207_1004770051
8971_mig-21bis_cn_75078971_20100207_1004770051
d5fdb094db98029e
d5fdb094db98029e

A Lengyel gépről meg csak ez van .
cenci2 587573 2015. június 14. 23:24
Válasz erre
Mig21MF
Mig21MF
8208
8208

Szia itt egy fotó a gépről .
migi 587568 2015. június 14. 22:23
Válasz erre
Eddig akárhol volt erről a gépről szó mindenhol kanerát irtak hogy az van abban a dudorban .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.