<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
kelair74 | Adatlap | 595509 | 2015. november 8. 18:57 | ||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 595495 | 2015. november 8. 14:25 | ||||||||||||||||||
Sanos nincs szerencséd. Megvolt mind a három, de már csak a RR-t és a CF-6-ost találtam meg. Ezek szerint a JT-t már eladtam valamikor... Elnézést. Ha a másik kettőből kell esetleg valamelyik, akkor szólj! Üdv Zoli | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 594817 | 2015. október 29. 11:10 | ||||||||||||||||||
Szia Zozó! Ha megtalálod kérlek mindenképp szólj! Előre is köszönöm! Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 594781 | 2015. október 28. 14:57 | ||||||||||||||||||
Szia! Nekem megvolt ez a Braz készlet, szerintem még most is megvan. Fel kell túrnom a padlást. Ha megtaláltam, szólok... Üdv Zoli | |||||||||||||||||||||
Kickukac | Adatlap | 594779 | 2015. október 28. 13:12 | ||||||||||||||||||
T.Admin! Elrontottam a linkeket :(( Kérlek javítsátok ki őket! Thx | |||||||||||||||||||||
Kickukac | Adatlap | 594778 | 2015. október 28. 13:10 | ||||||||||||||||||
Szia Chrisi! Nem próbálod meg egyenesen a gyártótól? http://www.brazmodels.com/boeing.html Matricát itt nem néztél? http://www.26decals.com/epages/62035508.sf/en_GB/?ObjectID=79984&ViewAction=FacetedSearchProducts&SearchString=747sp&= http://www.f-dcal.fr/decals/index.php?id_category=19&controller=category&id_lang=1 Üdv Karcsi | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 594775 | 2015. október 28. 11:25 | ||||||||||||||||||
Szia Kickukac, Köszönöm! A függőleges vezérsík toldása folyamatban van, illetve a vízszintes vezérsík és a szárnyak is kisebb-nagyobb módosításra szorulnak. Ezek elvégzése még várat magára, jelenleg a legnagyobb kihívás megfelelő hajtóművek beszerzése. A Hannants oldalán találtam hajtóműveket (a matricát is onnan fogom beszerezni), de sajnos nincs készleten, így a projekt jelenleg most egy kis időre várakozó státuszba kerül. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 594774 | 2015. október 28. 11:18 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka, A PanAmániám természetesen erre a gépre is rányomja a bélyegét, terveim szerint a Clipper Lindbergh lesz belőle. A Tu-70-et a 747 miatt kicsit félretettem, nem bírtam magammal, látni akartam a törzset az átalakítás után. Most, hogy az SP törzse elkészült és ezzel megtaláltam a lelki békém visszatérek a Tu-70 építéséhez. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Kickukac | Adatlap | 594749 | 2015. október 27. 21:19 | ||||||||||||||||||
Szia! Gratulálok a vállalkozó kedvedhez. A függőleges vezérsíkot se felejtsd el megnagyobbítani :) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594743 | 2015. október 27. 20:18 | ||||||||||||||||||
Szia Chrisi! Profi munka, mint mindig! Azt már eldöntötted, hogy milyen festése lesz? Sok örömet az építéshez! A Tu-70 alakulását is érdeklődéssel követném :-) Fóka | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 594661 | 2015. október 25. 23:54 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, A hosszú hétvége eredménye: Fóka kollégától beszerzett Boeing 747-100 átalakítása 747SP-re. Az első lépés, a törsz átalakítása kész, de messze még a vége. Folytatása következik, amint sikerült hozzá 4 darab JT-9D hajtóművet szereznem 1:144 méretarányban. Ha bárkinél véletlenül van eladó bármilyen állapotban azt szívesen megvásárolnám. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Gerasimenko | Adatlap | 594555 | 2015. október 24. 10:07 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem tudjátok? Úgy volt ,hogy a Revellnek megjelenik idén Embraer ERJ 195 -e! Aztán most nagy a csend.. Van valami infó? Köszi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594419 | 2015. október 21. 16:26 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594418 | 2015. október 21. 16:21 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! Annak idején, ifjú malévesként komolyan fontolgattam, hogy hitvesemmel be kellene költöznünk az egyik, éppen akkoriban fűre tett Il-18-asba (v.ö. repülőgépben ház). A terv elbukott, de legalább volt egy szép álmom. Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 594342 | 2015. október 19. 20:18 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Biztosan emlékszel, valamikor a 90-es években volt valamilyen kísérlet egy makettmúzeum létrehozására, fent a Hármashatár hegyen. Ha jól rémlik, pár éven keresztül még kiállításokat is szerveztek oda. Mellesleg a kályhában ház analógiára egy ötlet - hátha olvas minket az illetékes - a ferihegyi repülőskanzen gépeiben nem lehetne néhány kicsinyített madárkát is elhelyezni üvegvitrinben ? | |||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594339 | 2015. október 19. 19:29 | ||||||||||||||||||
Jaaa, hát aki ügyes, az ügyes! :) Akkor majd kijavítom a szerszámot, hátha kell még. :) | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 594270 | 2015. október 18. 17:53 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka, Szépek lettek. A 727-200 különösen jól mutat! Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594083 | 2015. október 16. 17:01 | ||||||||||||||||||
jelentőséggűvé = jelentőségűvé | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594082 | 2015. október 16. 17:00 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! Egyszer felvetettem már a hitvesemnek a plafon ötletét, de nem arattam sikert, konkrétan megtiltotta. De őszintén szólva nem is akarok eljutni Örkény egyperces hősének állapotába: Gróh főorvoséba, aki annyira beleszeretett hálás betege, a kályhakészítő ajándékába, a termokoksz kályhába, hogy elméje szelíd elborultával arról ábrándozott, nem házakat kell építeni s bennük kályhákat, hanem fordítva: nagy kályhákat, bennük kis házakkal... Én még nem rendeltem alá a maketteknek a létezés értelmét, de ideje a józan belátásnak. Igaz, hogy életem első "nagy" makettje, a Plasticart Il-18 Interflug festéssel már-már szakrális jelentőséggűvé nemesült nálam, de talán mégsincs rendjén, hogy most állítottam elő belőle az ötödiket... Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 594081 | 2015. október 16. 16:37 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Kalapot le Előtted ! Esetleg nem gondolod, hogy a plafon még üres (a múzeumokban is lógnak le csecsebecsék...) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594079 | 2015. október 16. 16:26 | ||||||||||||||||||
Köszönöm, Peti! Csak tudnám, melyik bútorból tudnék még vitrint csinálni. Most az íróasztal volt a kiválaszott, de már csak az ebédlőasztalunk őrzi eredeti funkcióját... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594078 | 2015. október 16. 16:22 | ||||||||||||||||||
De még mennyire, mind a négyet felhasználtam, meg sem lehet különböztetni őket az eredetiektől! Na jó, éles szeműek esetleg a színük alapján ;-) | |||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594051 | 2015. október 15. 21:15 | ||||||||||||||||||
Igazán nincs mit, nekem megtiszteltetés, ha hozzájárulhattam a remekművedhez! | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 594050 | 2015. október 15. 20:35 | ||||||||||||||||||
Kiraly nagyon, remek munkat vegeztel Fóka! :) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594045 | 2015. október 15. 20:00 | ||||||||||||||||||
Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Gabusch kollégának, akinek az önzetlen segítsége nélkül nem készültek volna el a jugoszláv Il-18 utángyártott légcsavarjai! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594042 | 2015. október 15. 19:40 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Hát készen vagyok a felújításokkal, talán kicsit túlzásba is vittem, mert nem bírtam nyugodni és munka mellett éjszakánként berheltem őket leginkább. Most egy darabig lazítok, és megpróbálom összeszedegetni a széthullott személyiségem darabkáit... Az első képeken a meghosszabbított törzsű 727-200-as látható az eredeti, rövidebb verziójú makett-társai mellett, a többin pedig a szovjet blokk. Fóka | |||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 593932 | 2015. október 14. 12:49 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593928 | 2015. október 14. 10:10 | ||||||||||||||||||
Szia Ronin! Tudomásom szerint eredetileg natúr alumínium volt, csak a motorok mögött festették feketére. A Smithsonian Lufthansa Ju-52-esén eredetiben látható (ez a példány Spanyolországban készült a Junkers licensze alapján): airandspace.si.edu/collections/artifact.cfm "Junkers (CASA) Ju52; low wing tri-motor aircraft; natural corrugated aluminum finish with matte black painted on the nose and engine cowlings; Lufthansa livery with black letter text registration code "D-ADLH" painted on the aft fuselage." Fóka | |||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 593807 | 2015. október 12. 22:05 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593673 | 2015. október 11. 14:38 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Készen van az első fecske, már csak 5 maradt a 6-ból. Ez az építés igazi őstörténeti időutazás volt, ugyanis ezzel a festéssel a hatvanas évek közepéig árulták a készletet. A DC-8 volt az egyetlen klasszikus* Plasticart utasgép, amit 3 különféle festésmintával is árultak, az évtizedek során lekövetve a KLM valódi festésmintáinak változását. Most végre egymás mellé tudtam tenni őket egy valóságban elképzelhetetlen csoportkép kedvéért. Fontos felhívás annak, akit esetleg egy Plasticart DC-8-assal hozná össze a jó sorsa: a bal oldali törzsfélen nagyon elrontották az utastér-ablakok elhelyezését: az ablaksor kb. 2 mm-rel lejjebb van, mint kellene, s amint a jobb oldalon van. Ennek orvoslására a következőt találtam ki: az ablaksor alsó 2 mm-ét tömítem és színre fújom, az ablakok tetejét viszont sötétszürke festéssel megmagasítom. Ez a berhelés csak közvetlen közelről látszik, az összkép viszont sokkal jobb, mintha beletörődnénk az ablaksor gyárilag elrontott pozíciójába, talán látszik is az első két képen. Fóka * - a későbbi utángyártásokat nem számítva | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 593210 | 2015. október 4. 19:23 | ||||||||||||||||||
Szia Van egy ötapadós fémszinű szallag amit a légtechnikások használnak , probáld ki nekem bevált , ird meg a email cimemre a postacimedet küldök egy darabot ki probálni , Üdv migi | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 593209 | 2015. október 4. 19:11 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka, Látom alakul a 727-200. Várjuk a folyamatos helyzetjelentéseket az építésről. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 593208 | 2015. október 4. 19:06 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, Köszönöm az elismerő szavakat. Jelenleg a törzs és a szárnyak panelezésén illetve a B-29 nagyobb elemeinek a törzzsel történő egyesítésén dolgozom. Azt vettem a fejembe, hogy mivel a gép eredetileg nem volt külön lefestve ezért próbálom a törzs minél nagyobb felületén én is meghagyni a festés nélküli tiszta fém felületet, és csak az illesztéseket és azokat a részeket lefesteni ahol javítótapaszt kellett használnom. Másik technika, amit ki akartam próbálni az a fóliázás, de a kísérleteim sajnos elég lehangoló eredménnyel zárultak Füstfólia ragasztó felhasználásával ragasztottam alufólia darabokat a makett felületére, de az minden alkalommal összeráncosodott. Ha valaki tud ezzel a technikával kapcsolatosan tanácsokat adni azért nagyon hálás lennék. Jövő szombaton képviseli valaki a Bolyai Makettversenyen az utasgépek rajongóit? Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593196 | 2015. október 4. 16:47 | ||||||||||||||||||
Íme az én hétvégi helyzetjelentésem a főnix flottáról: - 5 a 6-ból összerakva, festésre vár. - A helyüket az íróasztal alatti részen alakítottam ki. Az íróasztal ezzel végleg elveszítette eredeti funkcióját, bár a tetejére épített vitrin miatt már eddig se nagyon lehetett írásra használni. De arról, hogy hova férne el még makett, fogalmam sincs. - A törzsszabászat is kész: a 727-200 törzse kialakíva, tömítésre és csiszolásra vár. Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593194 | 2015. október 4. 16:33 | ||||||||||||||||||
Szia Chrisi! Gyönyörű! Csak bámulom a technológiádat: nem függsz a makettgyártóktól, bármit meg tudsz csinálni :-) A téma is izgalmas, várjuk a folytatást! Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 593166 | 2015. október 4. 09:42 | ||||||||||||||||||
Ez már felér egy igazi repülőgép-építéssel.. bordák, héjszerkezet, stb.. Gyönyörű lesz és egyedi ! | |||||||||||||||||||||
Szabi77 | Adatlap | 593142 | 2015. október 3. 21:31 | ||||||||||||||||||
Chrisi! Dúrván nyomod! Nagyon jó lesz a madárka. Majd képeket tegyél még fel az építésről. Szabi77 | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 593087 | 2015. október 3. 11:55 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593047 | 2015. október 2. 12:02 | ||||||||||||||||||
/pirulva, meghatottan/ Köszönöm :-) | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 592964 | 2015. október 1. 08:16 | ||||||||||||||||||
Szentül hittem, hogy ilyen maketted még nincs. Ez a kicsike meg jól elbújt a többi között. Nagy rajongója vagyok a munkáidnak, a gyűjteményednek, építs, újíts, gyarapíts, és orcánk mosolyra derül :) Visszatérve a tárgyalt gépre, ha egyszer csinálsz ilyet, az első változatot kéne megépíteni, üvegezett orral, tandem futóművel, szerintem az látványosabb. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592947 | 2015. szeptember 30. 21:16 | ||||||||||||||||||
Szia! Ó, hát tényleg nagyon tetszettek a képek, a behúzhatóra elkészített futóművek pedig egyenesen lenyűgöztek. Ez a különös sorsú repülőgép engem is megihletett, ott is pihen egy a polcomon - igaz csak 1:144-es méretarányban. Talán egyszer 1:72-ben is landol nálam, bár ahogy most elnézem magam, egy ideig inkább csak a meglévő makettjeimet bámulnám kifejezéstelen tekintettel naphosszat - csak készülnék már el ezzel a mostani 6 darabbal... Fóka | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 592919 | 2015. szeptember 30. 15:29 | ||||||||||||||||||
Nahát, azt hittem, hogy a Baade 152-nek nagyobb sikere lesz :) Gondoltam, Fóka mester ezt meglátva fókából karvallyá transzformálódik, és összes karmával lecsap rá :) Az biztos, hogy gyűjteményének egyik ékköve, koronája lehetne egy ilyen madár. | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 592880 | 2015. szeptember 29. 21:54 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Amikor a főszereplő egy orvosi lexikon összes betegségének tüneteit felfedezi magán, csak a házicselédek térdének kóros elváltozását nem... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592874 | 2015. szeptember 29. 20:53 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! Olvastam, nem is 1x :-) Melyik részre gondolsz? Ami a csiszolást illeti, nemcsak a tömítőpasztával kellett megküzdenem. A Plasticart 60-as években szokásos előfestett technológiájának volt 1 nagy hátránya (illetve több is, de azok itt nem relevánsak): a festék felmarta a műanyagot. A mostani 6-ból 3 makettem ilyen, ezért ezeknek a teljes felületét át kellett csiszolni 400-as, 600-as majd 800-as papírral, végül fogkrémmel átpolírozni. Sz'al jól elvoltam vele, az éjszakámból 5 óra ment rá. Most viszont már kedvtelve nézegetem az eredményt - és mintha a kezeimet is kicsit tudnám már mozgatni... Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 592857 | 2015. szeptember 29. 14:58 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Olvastad véletlenül a "Három ember egy csónakban" örök klasszikust ? Onnan is tudnék citálni egy idézetet állapotodra... De mi lett volna, ha nem 100-as, hanem 72-es léptékeket szereztél volna be ? Ettől függetlenül gyógyuljon meg a könyököt mielőbb, mindannyiunk gyönyöre érdekében ! | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 592855 | 2015. szeptember 29. 14:49 | ||||||||||||||||||
Szia! :) Jobbulást! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592852 | 2015. szeptember 29. 14:13 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Friss tapasztalaton alapuló jótanács: 5 nagy makettet egy menetben átcsiszolni nem tanácsos, mert cudar izomlázat és átmeneti mentális zavarokat okozhat, hosszú távon pedig kialakulhat az ún. makettkönyök. Fóka | |||||||||||||||||||||
Pilatus | Adatlap | 592769 | 2015. szeptember 28. 11:51 | ||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 592743 | 2015. szeptember 27. 21:13 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592728 | 2015. szeptember 27. 17:50 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! Ez tetszik :-) Ami azt illeti, a Tu-114 szárnyait és hajtómű-gondoláit már megkurtítottam (ajánlott átalakítás, mert nem mérethű - ld. az "NDK makettek" c. cikkem vonatkozó bekezdését), és a négy kis csődarab meg a két kb. 8 cm-es szárnyszelvény akár ki is adna egy újabb makettet... Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Újra "lábakon"?