<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Jimbow | Adatlap | 575873 | 2015. január 10. 10:23 | ||
lgz1904 | Adatlap | 575772 | 2015. január 9. 14:36 | ||
Sziasztok!Kérdésem:a trumpeter Pt-76-bol meglehet-e csinálni a Vietnám vagy Irak által hasznàlt változatot?kõszõnõm a választ.Gábor | |||||
juge75 | Adatlap | 575746 | 2015. január 9. 11:24 | ||
Életszerű? Mikor és mennyire kell be állítani a láncot? Legnagyobb igénybevételnek a hajtás kerék húzó, valamint a feszítő kerék oldalán van kitéve a lánc. Ha laza, könnyen kiléphet belőle a jármű manőver vagy kisebb tereptárgyak leküzdésekor. itt azért abszolút trehányul van be állítva a lánc feszessége. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575743 | 2015. január 9. 11:14 | ||
Nézzük ám az egész képet, és nem is mondtuk, hogy ez a bal lánc hátrafele mozgás épp abban a pillanatban történt, amikor a fotós elkattintotta a gépet. Azért annyira hülyék nem vagyunk, hogy ne lássuk, ez egy álló oszlop. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 575734 | 2015. január 9. 10:30 | ||
Sziasztok! Talán ez ide illik: Az első hajtású harcjármű esetében a lánc lényegesen hosszabb szakaszán működik a húzóerő. A felfekvő lánchossz mentén egyenletesnek feltételezett talaj a kapaszkodás minden pontján (bordák) azonos mértékben kifejtett ellenállása egymásra rakódva fokozatosan növekvő igénybevételt okoz a lánctalpakon. Ezzel a hátsó hajtású lánc a hajtókerék átfogása mentén forgásirányban fokozatosan zérusértékűre apadó láncerővel lazán fut előre, míg az elsőkerék hajtásnál a láncerő ilyen fogyásával „erőmentessé" váló láncszakasz csak az elől lévő „fellépő" hosszra korlátozódik. Majd utána a felfekvési hossz mentén fokozatosan halmozódva ismét „felépül" a húzóerő. denk | |||||
lacipapa | Adatlap | 575732 | 2015. január 9. 10:13 | ||
Persze!Az általam említett mozdulatot megtehette a gép és azután megállt és a katonák felálltak.Ezért gondolom,hogy a lánc úgy maradt.Ez életszerű,nem? | |||||
páncélos | Adatlap | 575727 | 2015. január 9. 09:21 | ||
"Lehetséges,hogy balra húzta a botot és a bal lánc ellentétesen mozgott(hátra felé)" Ha az egész képet nézitek, nem csak a láncot, akkor 3 álló, egy ülő katona tartózkodik a harckocsin, ráadásul ketten áthaladnak a harckocsi előtt. Az álló harcosok közül ketten egy kanyarodási manőverben olyat buknának (hogy csak na), akár hátra, akár előre indulásnál. Ha mozgásban lenne a harckocsi kapaszkodó emberkéket láthatnánk, és nem sétálgatna senki mosolyogva a harckocsi előtt. Röviden ez egy álló oszlop. Balról kellene egy kép, hogy pontos diagnózist lehessen mondani - a valóban túlzottan belógó -lánctalpról. | |||||
Freddy | Adatlap | 575690 | 2015. január 8. 18:44 | ||
Ja, ez igaz. Talán ha az usankásoknak sapkát (szamaras készletben úgy emlékszem, van plusz) adsz, és átmeneti időszakba helyezed, jó lehet. Közép-Ázsiában amúgy nem kötődik annyira évszakhoz ez az öltözködés-dolog, nappal megsülsz, de estére rohadt hideg tud lenni. | |||||
vfrtom | Adatlap | 575688 | 2015. január 8. 18:17 | ||
Elsősorban a ruházatra, mert van téli(?) a btr-en ülőkön, a vizeseken meg (szerintem) átmeneti(nyári). A terv az lenne, hogy egy bmp-1, zil-131, gaz-66 és egy btr-70 konvojban menne, nekik "integetne" a vizes banda, az út mellett meg lenne szamaras csapat. | |||||
Freddy | Adatlap | 575687 | 2015. január 8. 18:09 | ||
Kor és helyszín felől simán, mindegyik készlet 80-as években Afganisztáénban harcoló orosz katonákat ábrázol, és nem változott annyit a felszerelés, mint pl a német hadseregé 39-45 között. Vagy hogy gondolod? Esetleg az okozhat gondot, hogy a hegymászókat a harckocsizókkal és a kannát töltögető golyóállómellénylóbálókkal összehozd, de ha egy út melletti bázisról éppen elinduló őrjáratot csinálsz, akkor simán összejöhetnek. | |||||
vfrtom | Adatlap | 575685 | 2015. január 8. 17:59 | ||
Zsóti | Adatlap | 575673 | 2015. január 8. 14:46 | ||
Rendben, értek mindent! Köszönöm Uraim a segítséget! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575672 | 2015. január 8. 14:42 | ||
Igen, szóval elöl-alul mindkét oldalon feszes. Sőt, a hátul buggyos oldalon esetleg még egy hangyaf.ngnyit feszesebb is. | |||||
Zsóti | Adatlap | 575670 | 2015. január 8. 14:38 | ||
Bocsánat, de a hk bal oldalra gondolsz most, mint másik oldal és nem a nagyon logó hátuljára, ugye? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575669 | 2015. január 8. 14:34 | ||
Szerintem elöl-alul épp annyira lóg ilyen esetben, mint a másik oldalon. | |||||
Zsóti | Adatlap | 575667 | 2015. január 8. 14:20 | ||
1/72.es Zvezda, és az Italeri "lánca" kerül rá. Így már kezd érthetővé válni a dolog. Most már tényleg csak az elejére vagyok kíváncsi, az alsó részre, hogy az is lógott e ebben az esetben, vagy azt is feszesre húzta és csak hátul alul lógott ennyire? | |||||
lacipapa | Adatlap | 575666 | 2015. január 8. 14:15 | ||
Lehetséges,hogy balra húzta a botot és a bal lánc ellentétesen mozgott(hátra felé) a jobboldali maradt.Tehát ellentétesen állhatott,elképzelhető.Ebben az esetben a bal lánc teteje egyenesen kellet,hogy álljon,mivel a lánckerék hátra húzta. Milyen láncot teszel rá?Amennyiben Friult,könnyen beállítható.Az enyémen is az van. | |||||
Zsóti | Adatlap | 575665 | 2015. január 8. 14:12 | ||
Igen, én is ezt valószínűsítem, és elöl is lóg vajon alul vagy az is inkább feszes? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575663 | 2015. január 8. 14:05 | ||
Én most nem állok neki, de érdemes lenne megszámolni, hogy normál esetben hány lánctag szokott az IS-2-eseken elérni hátul az utolsó futógörgőtől a hajtógörgőig, aztán összevetni, hogy ehhez képest mennyivel több látható uezen a szakaszon a "buggyos" képen. Aztán ennyivel kevesebbet hagyni a visszafutó (felső) szakaszon. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575662 | 2015. január 8. 14:02 | ||
Szerintem annyi a különbség a másik oldalhoz képest, hogy a felső, visszafutó szakaszon jóval feszesebb (de azért nem nyílegyenes), ezért cserében van az a nagy belógás a hajtógörgő alatt. (Legalábbis ez a jelenség biztosan létezik. Hogy a képed tényleg ezt ábrázolja-e, azt nem tudom, csak valószínűsítem.) | |||||
Zsóti | Adatlap | 575661 | 2015. január 8. 13:35 | ||
Még mindig IS-2-ről van szó, a reggel betett kép alapján, ahol annyira lazán lóg a bal hátsó. Az a kérdésem, hogy hogy állhat a többi része a láncnak? | |||||
lacipapa | Adatlap | 575659 | 2015. január 8. 13:30 | ||
Hát,szerintem nem egészen. Milyen hjm. van szó? Orosz-hátul a csillag-meghajtó kerék:alul a kerék és föld között feszes,fölül lazább,ahogy TAMÁS78 képén van. Német-elől a csillag-meghajtó kerék:felül feszes ,a csillag kerék alatt laza. Persze,menet irány szerint értendő,hátra menetnél és fordulásnál más a helyzet. | |||||
Zsóti | Adatlap | 575658 | 2015. január 8. 13:13 | ||
Köszönöm a reakciókat!Igen-igen, a nagy belógás nagyon jellemző rájuk, ezért (is)tetszenek nagyon! :) Gyorsan rajzoltam egy kicsit (elég mórickás), akkor hogyan kéne ábrázolni maketten? Melyik verzió volt lehetséges. Felül ilyen esetben akkor lényegében feszes kellett, hogy legyen? | |||||
lacipapa | Adatlap | 575653 | 2015. január 8. 12:10 | ||
Ahogy mondod és egyébként is háború volt,nem álltak neki,mindíg láncot feszíteni. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575651 | 2015. január 8. 11:37 | ||
Mármint a nagy belógás, úgy értem. Ha az egyik oldali hajtógörgőt csak egy kicsit is hátramenetben működtetik, gondolom először a visszafutó szakaszon kifeszíti a láncot, és maga alatt meg ilyen belógást produkál. De ez tényleg csak tipp. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 575649 | 2015. január 8. 11:17 | ||
IS-2-re szerintem ez valahogy jellemző volt. | |||||
lacipapa | Adatlap | 575645 | 2015. január 8. 10:04 | ||
Szerintem nincs semmi természet ellenes a gépen (jó,egy kicsit laza),de ez nem egy Tigris,aminek elől van a meghajtó kereke. Tehát,a hátsó meghajtó kerék tolja előre a láncot és így felül belazul. A Tigris és a német tankok általában,húzzák a láncot,felül,mivel elől van a csillag-meghajtó kerék és ezáltal felül feszesebb a lánc.Amint,viszont a lánc kerékről legördül az ott fog belazulni. A ponyva kérdés passsz. Laci | |||||
kibjani | Adatlap | 575643 | 2015. január 8. 09:29 | ||
Szia! Az elméletem: az előtte lévő tank balra fordult. Lehet hogy éppen fordulás közben fotózták, amikor a bal oldali futómű be van fékezve, és ezért rogyott meg a hátsó görgőnél - az egyébként valóban nagyon laza - lánc. Üdv: -kibjani- | |||||
Zsóti | Adatlap | 575640 | 2015. január 8. 08:53 | ||
És közben még eszembe jutott valami, a hk döntött hátsó felén látható az a "ponyva", ezt sok képen láttam, hogy rajtuk van, ennek van valami különösebb oka? | |||||
Zsóti | Adatlap | 575639 | 2015. január 8. 08:51 | ||
Sziasztok! A képpel kapcsolatban lenne kérdésem, mégpedig, a bal oldali lánctalp -szerintem- elég durván lóg. Ennyire "laza" vagy esetleg szakadt? Én az előbbire gondolok, mert egy menetoszlopnak tűnik a sok hk egymás után, nem harcoltak épp, ezért nem gondolom, hogy spontán elszakadt volna ebben helyzetben. Ha tényleg ennyire laza, akkor elől is így kell kinézne? Illetve, ebben az esetben, ha ennyire lóg elöl és hátul, akkor a visszafutó görgőknél feszesebb a jobb oldali lánchoz képest? Köszönöm előre is a segítséget! Üdv: H. Zsolti | |||||
Pacy | Adatlap | 574858 | 2014. december 28. 21:58 | ||
Tisztelt Kolléga Urak! Tudja valaki, hogy a KV-1-nek mennyi volt a futógörgő átmérője? A mellékelt fotón szereplő tankon agyalok és a Zvezda görgő kicsinek tűnik, a Trumpeterről meg hiányoznak a "küllők" a furatok közül. Viszont a Zvezdánál csak tudják (tudniuk kellene), mekkora volt... Paci (paligerzson@gmail.com) | |||||
Jimbow | Adatlap | 574501 | 2014. december 24. 13:35 | ||
Trumpeter BTR-80A fotók: Jó hír, hogy jónak tűnik a gumi és szélesebb a taposólemez, de a jobb első lőrést nem tüntették el és a vezető negyedik periszkópja hiányzik. www.1999.co.jp/eng/image/10287083p/10/1 | |||||
Jimbow | Adatlap | 574459 | 2014. december 23. 19:56 | ||
Sziasztok! Az a nagy kérdésem lenne, hogy létezik/létezett-e olyan BTR-80A, aminek nem volt eltüntetve gyárilag a jobb első lőrés? Köszönöm, üdv: Ádám | |||||
Jimbow | Adatlap | 574458 | 2014. december 23. 19:55 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, emaileket. Gyűlik, gyűlik és én is válaszolok majd mindenkinek. | |||||
antarktika | Adatlap | 574285 | 2014. december 21. 08:08 | ||
A 03-ast én küldtem. | |||||
Jimbow | Adatlap | 574265 | 2014. december 20. 19:51 | ||
Úgy értem, aki küldte :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 574264 | 2014. december 20. 19:51 | ||
Sziasztok! A gyűjtögetés margójára: E három képet, vagyis részletet mert kivágtam most (és ezekkel együtt még többet) régebben kaptam e-mailben. Sajnos már az e-mail fiók nincs meg, ezért aki magára ismer, kérem jelentkezzen. Itt vagy a kapcsolat.mhrf@gmail.com-on. Köszönöm szépen! Üdv, Ádám | |||||
Kojak75 | Adatlap | 574206 | 2014. december 19. 18:07 | ||
Szia Jimbow! Köszönjük, és sok sikert a munkádhoz! Üdv kojak! | |||||
Jimbow | Adatlap | 574200 | 2014. december 19. 15:14 | ||
Sziasztok! Hamarosan megújul a Magyar Honvédség Referenciafotók weboldal – új külső, 600 új kép, és további tervek! :) A további tervek egy része a az archív képek gyűjtögetése, publikálása lenne. Aki tehát szívesen scannelne (vagy már megtette) és küldene saját (családi kézen lévő) haditechnikai képeket (szárazföldi harc és egyéb járművek), szívesen várom, hogy átmentsük a jövőnek. Természetesen korrekt hivatkozással a szerzőre, ahogy eddig is. Sok kép kering a neten de a legtisztább az lenne, ha a tulajdonostól kaphatnám meg, hiszen az nem ad semmilyen vitára okot. De az is jó, hogy „szia, az én képeim ezen vagy ezen a címen/fórumon/Facebookon stb. találhatók, használd nyugodtan”. A képeket ide lehetne küldeni: kapcsolat.mhrf@gmail.com Előre is köszönöm szépen! Üdv: Ádám | |||||
Jimbow | Adatlap | 574199 | 2014. december 19. 15:14 | ||
Köszönöm Páncélos! | |||||
Farkas469 | Adatlap | 574110 | 2014. december 18. 09:51 | ||
Helló! Írtam emailt...Keress meg! Az Uaz-452es véget is.. farkas469@gmail.com Üdv. | |||||
uazos | Adatlap | 574040 | 2014. december 17. 17:39 | ||
páncélos | Adatlap | 573439 | 2014. december 8. 11:41 | ||
Pár jó kép Kubinkából: fotki.yandex.ru/users/oleg-bebnev/album/147342 | |||||
páncélos | Adatlap | 573438 | 2014. december 8. 11:17 | ||
"Szerintetek ez valami magán darab, vagy ilyen is megfordult a seregben nálunk?" Szia Jimbow! Nem véletlen, hanem a rög valóság. Az egykori Néphadsereg - mint a Varsó Szerződés egyik tagállama - utolsó beszerzéseinek egyike. 1990-ben érkezett az első hullámban BTR-80, közel 150db mindegyike ilyen. Ma már a régebbi kocsikra nem kerül fel a "dísztárcsa" kerék védő lemez, de a csavar helyeket a felnin megtalálhatod. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 573310 | 2014. december 5. 22:27 | ||
Miggyuri | Adatlap | 572553 | 2014. november 23. 08:51 | ||
Keresem az Italeri ITA-7039 katalógus számú ISU-152 1/72-es makettkészletét. | |||||
Sennás | Adatlap | 572450 | 2014. november 21. 20:16 | ||
Szia.Ez a "böszme":)Hatalmas!Nézd meg ezeket a könyveket le tudod-e húzni "pdf"-ben.Biztos jók. | |||||
Jimbow | Adatlap | 572448 | 2014. november 21. 19:29 | ||
Sziasztok! A T-20 Komsomoletzrõl keresek kèpeket, meg bàrmi anyagot. Hàtha tud valaki segìteni. Köszönöm, üdv: Àdàm | |||||
hassan | Adatlap | 572067 | 2014. november 16. 17:52 | ||
Ezt a lemezzel fedett felnit a laktanyánkban lévő járműveken gyakran láttam. Azokon viszont a téglalap alakú gumi ütközők voltak elöl. A kapaszkodókban nem vagyok biztos, elő kellene kotornom a régi fotókat. | |||||
Jimbow | Adatlap | 572032 | 2014. november 16. 10:47 | ||
Sziasztok! A 2006-os csobánkai hadijátékon készült fotók közt felfedeztem egy korai BTR-80-ast. Szerintetek ez valami magán darab, vagy ilyen is megfordult a seregben nálunk? A korai jellemzői pl. elöl a kör alakú gumitappancs, a hosszú oldalsó kapaszkodók, más "felni". Forrás: https://onedrive.live.com/ Üdv! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Valaki meg tudná velem osztani a BTR-80A KI-126-os kerekek méreteit?
A Trumpeter készletben lévő egy hangyányit keskenynek tűnik, de lehet csak szimplán csalóka.
Köszönöm, üdv!