/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Kojak75 578443 2015. február 11. 17:35
Válasz erre
Az utolsó képen az egyik szín fehér?
Üdv kojak!
Sennás 578440 2015. február 11. 16:58
Válasz erre
Ezt olvasd át talán kiderül valami:)

bastion-karpenko.ru/t-80ud/
Sennás 578437 2015. február 11. 16:19
Válasz erre
0_4e0f6_56d100e5_XL
0_4e0f6_56d100e5_XL
0_4e0f8_f2c1c8ff_XL
0_4e0f8_f2c1c8ff_XL
4401
4401

Szia nekem is az rémlik Szentpétervár(környéki)alakulatok voltak-vannak ilyen festéssel.
Laac 578434 2015. február 11. 15:34
Válasz erre
A Trumpeter (T-80) 1:35-ös makettjeihez van ilyen festésminta. Az irodalom pedig lentebb.
páncélos 578433 2015. február 11. 15:16
Válasz erre
Ha emlékeim nem csalnak, akkor az NDK-ból kivonuló T-80 harckocsik festése volt. De itt egy oldal T-80 témában:
t80leningrad.narod.ru/
Rommel93 578431 2015. február 11. 14:53
Válasz erre
136607-11185_enl
136607-11185_enl

Hopp, a kép lemaradt!
Rommel93 578430 2015. február 11. 14:52
Válasz erre
Sziasztok!
Volt anno a Revellnek ez a kitje...
...Tud valaki valamit ennek a szürke-barna-zöld festésnek a hátteréről? Felkeltette az érdeklődésem, de nem nagyon találok róla magyarul semmit :(
Köszönöm! :)
Törzsbusz 577752 2015. február 2. 20:01
Válasz erre
A képen egy DDA-63 gőzös ruházati mentesítő felépítmény Gaz-66 alvázon. Nálunk Gaz -63 alvázon volt.
Kojak75 577751 2015. február 2. 19:54
Válasz erre
Uraim!

Köszönöm szépen!
Lehet hogy inkább Zil 131-est kéne vennem?

Üdv kojak!
gaunt1 577695 2015. február 2. 09:27
Válasz erre
Felejtsd el az alábbi linket. A Trumpeternél mint mindig, idióták voltak. Pont fordítva van. Ami szerintük a korai, az valójában az M verzió.
Amúgy mindkét készlet igen pontatlan, a páncéltest formája teljesen rossz. Aztán pótolhatsz egy rakás szerszámot, pl. ásó, kalapács, balta stb, ugyanis a trumpi mind lespórolta, arról nem beszélve, hogy a szerszámrögzítők is mind rossz helyen vannak. Én nem ajánlanám egyik készletet sem, bár azért messze jobb és olcsóbb mint a Tankmania.
Ha mégis megveszed, akkor ha nem keletnémet gépet akarsz készíteni, az 5. lépésnél az A10-A2-B3-B5 alkatrészeket ne használd fel.
juge75 577691 2015. február 2. 07:50
Válasz erre
Kojak75 577673 2015. február 1. 20:39
Válasz erre
Sziasztok!

Trumpeter akáciát szeretnék vásárolni.
Látom van korai és késői fajzat is.
Makettes szempontból mik a különbségek?
Esetleg valaki látott dobozbontást mindkettőről?

Üdv kojak!
Sennás 576518 2015. január 18. 18:40
Válasz erre
_31
_31
000120_n
000120_n

És tudja és tudja!Elég volt lefordítani,de megvan!
Köszi Pacy!Van ebből 1-2 fülkés,régi új minden.

www.jedsite.info/nbc-delta/delta/dda_series/dda-series.html
Pacy 576514 2015. január 18. 17:52
Válasz erre
Szerintem ruhafertőtlenítő (tetvetlenítő?).
Ruhákat bepakolták a két nyitható ajtós tartályba, aztán gőzzel adj neki!
Az a két álló henger kazánnak néz ki.
Kecelen láttam valami hasonlót, de azt még lóval vontatták (a lovak már nem voltak ott) és persze jóval kisebb volt.

Paci
migi 576503 2015. január 18. 16:00
Válasz erre
Sennás 576502 2015. január 18. 15:58
Válasz erre
IMG_1522
IMG_1522

2013 Kuwait a sivatagban.Milyen felépítmény lehet ezen a Gaz-66-on?
Köszönet SENNÁS
Jimbow 576362 2015. január 16. 16:51
Válasz erre
vfrtom 576333 2015. január 16. 04:48
Válasz erre
Sennás 576322 2015. január 15. 20:53
Válasz erre
Na itt mindent megtalálsz!
moremhod.info/index.php/library-menu/34-strana-kotoroj-bolshe-net/224-zil-131?showall=
Sennás 576320 2015. január 15. 20:50
Válasz erre
179541351
179541351

Ez már nem annyira részletes.
Sennás 576319 2015. január 15. 20:46
Válasz erre
Sennás 576317 2015. január 15. 20:38
Válasz erre
vfrtom 576314 2015. január 15. 20:17
Válasz erre
Üdv.
Zil-131-esről keresnék olyan képet ahol látszik a felépítmény alatti csőrendszer.Gondolok itt leginkább a fék- és üzemanyag vezetékekre.
Köszi
TAMÁS78 576272 2015. január 15. 09:50
Válasz erre
Nagyon jó kép! Alátámasztja a kibeszélt elméletet. Majdnem feszes a visszafutó szakaszon és ott az a marha nagy belógás az utolsó futógörgő és a hajtógörgő között.
Sennás 576265 2015. január 15. 08:42
Válasz erre
lánc feszesség
lánc feszesség

Szia Zsóti.Sokat beszéltetek a lánc feszességről. Itt is egy érdekes kép.Egymás mögött álló két ugyanolyan tank--óriási különbséggel.
páncélos 576218 2015. január 14. 09:50
Válasz erre
VS-BRDM-2 a Trumpetertől:
new2.trumpeter-china.com/index.php
juge75 576168 2015. január 13. 13:30
Válasz erre
kls 576163 2015. január 13. 12:51
Válasz erre
Halló Junge 75!
Beszerezni honnan ill. hogyan lehetne egyet?
kls
juge75 576141 2015. január 13. 09:35
Válasz erre
Igen, létezik.
Barrel Depot 35005
ModelPoint.
kls 576139 2015. január 13. 09:07
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
2SZ1 Gvozdika-hoz szeretnék fém esztergált lövegcsövet. Tud valaki ilyenről? Hol lehet beszerezni? Esetleg van valakinek elfekvőben otthon? stb.
Üdv: kls
Jimbow 575873 2015. január 10. 10:23
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná velem osztani a BTR-80A KI-126-os kerekek méreteit?

A Trumpeter készletben lévő egy hangyányit keskenynek tűnik, de lehet csak szimplán csalóka.

Köszönöm, üdv!
lgz1904 575772 2015. január 9. 14:36
Válasz erre
Sziasztok!Kérdésem:a trumpeter Pt-76-bol meglehet-e csinálni a Vietnám vagy Irak által hasznàlt változatot?kõszõnõm a választ.Gábor
juge75 575746 2015. január 9. 11:24
Válasz erre
Életszerű?

Mikor és mennyire kell be állítani a láncot?

Legnagyobb igénybevételnek a hajtás kerék húzó, valamint a feszítő kerék oldalán van kitéve a lánc.

Ha laza, könnyen kiléphet belőle a jármű manőver vagy kisebb tereptárgyak leküzdésekor.

itt azért abszolút trehányul van be állítva a lánc feszessége.
TAMÁS78 575743 2015. január 9. 11:14
Válasz erre
Nézzük ám az egész képet, és nem is mondtuk, hogy ez a bal lánc hátrafele mozgás épp abban a pillanatban történt, amikor a fotós elkattintotta a gépet.

Azért annyira hülyék nem vagyunk, hogy ne lássuk, ez egy álló oszlop.
denkmeyer 575734 2015. január 9. 10:30
Válasz erre
ll
ll

Sziasztok!

Talán ez ide illik:

Az első hajtású harcjármű esetében a lánc lényegesen hosszabb szakaszán működik a húzóerő. A felfekvő lánchossz mentén egyenletesnek feltételezett talaj a kapaszkodás minden pontján (bordák) azonos mértékben kifejtett ellenállása egymásra rakódva fokozatosan növekvő igénybevételt okoz a lánctalpakon. Ezzel a hátsó hajtású lánc a hajtókerék átfogása mentén forgásirányban fokozatosan zérusértékűre apadó láncerővel lazán fut előre, míg az elsőkerék hajtásnál a láncerő ilyen fogyásával „erőmentessé" váló láncszakasz csak az elől lévő „fellépő" hosszra korlátozódik. Majd utána a felfekvési hossz mentén fokozatosan halmozódva ismét „felépül" a húzóerő.

denk
lacipapa 575732 2015. január 9. 10:13
Válasz erre
Persze!Az általam említett mozdulatot megtehette a gép és azután megállt és a katonák felálltak.Ezért gondolom,hogy a lánc úgy maradt.Ez életszerű,nem?
páncélos 575727 2015. január 9. 09:21
Válasz erre
"Lehetséges,hogy balra húzta a botot és a bal lánc ellentétesen mozgott(hátra felé)"

Ha az egész képet nézitek, nem csak a láncot, akkor 3 álló, egy ülő katona tartózkodik a harckocsin, ráadásul ketten áthaladnak a harckocsi előtt. Az álló harcosok közül ketten egy kanyarodási manőverben olyat buknának (hogy csak na), akár hátra, akár előre indulásnál. Ha mozgásban lenne a harckocsi kapaszkodó emberkéket láthatnánk, és nem sétálgatna senki mosolyogva a harckocsi előtt. Röviden ez egy álló oszlop. Balról kellene egy kép, hogy pontos diagnózist lehessen mondani - a valóban túlzottan belógó -lánctalpról.
Freddy 575690 2015. január 8. 18:44
Válasz erre
Ja, ez igaz. Talán ha az usankásoknak sapkát (szamaras készletben úgy emlékszem, van plusz) adsz, és átmeneti időszakba helyezed, jó lehet.
Közép-Ázsiában amúgy nem kötődik annyira évszakhoz ez az öltözködés-dolog, nappal megsülsz, de estére rohadt hideg tud lenni.
vfrtom 575688 2015. január 8. 18:17
Válasz erre
Elsősorban a ruházatra, mert van téli(?) a btr-en ülőkön, a vizeseken meg (szerintem) átmeneti(nyári).
A terv az lenne, hogy egy bmp-1, zil-131, gaz-66 és egy btr-70 konvojban menne, nekik "integetne" a vizes banda, az út mellett meg lenne szamaras csapat.
Freddy 575687 2015. január 8. 18:09
Válasz erre
Kor és helyszín felől simán, mindegyik készlet 80-as években Afganisztáénban harcoló orosz katonákat ábrázol, és nem változott annyit a felszerelés, mint pl a német hadseregé 39-45 között.
Vagy hogy gondolod? Esetleg az okozhat gondot, hogy a hegymászókat a harckocsizókkal és a kannát töltögető golyóállómellénylóbálókkal összehozd, de ha egy út melletti bázisról éppen elinduló őrjáratot csinálsz, akkor simán összejöhetnek.
vfrtom 575685 2015. január 8. 17:59
Válasz erre
utászok
utászok
gyalogság
gyalogság
tankosok
tankosok
gyalogság2
gyalogság2

Üdv.
Ők szerepelhetnek-e egy diorámán együtt?
Köszi
Zsóti 575673 2015. január 8. 14:46
Válasz erre
Rendben, értek mindent! Köszönöm Uraim a segítséget!
TAMÁS78 575672 2015. január 8. 14:42
Válasz erre
Igen, szóval elöl-alul mindkét oldalon feszes. Sőt, a hátul buggyos oldalon esetleg még egy hangyaf.ngnyit feszesebb is.
Zsóti 575670 2015. január 8. 14:38
Válasz erre
Bocsánat, de a hk bal oldalra gondolsz most, mint másik oldal és nem a nagyon logó hátuljára, ugye?
TAMÁS78 575669 2015. január 8. 14:34
Válasz erre
Szerintem elöl-alul épp annyira lóg ilyen esetben, mint a másik oldalon.
Zsóti 575667 2015. január 8. 14:20
Válasz erre
1/72.es Zvezda, és az Italeri "lánca" kerül rá.
Így már kezd érthetővé válni a dolog. Most már tényleg csak az elejére vagyok kíváncsi, az alsó részre, hogy az is lógott e ebben az esetben, vagy azt is feszesre húzta és csak hátul alul lógott ennyire?
lacipapa 575666 2015. január 8. 14:15
Válasz erre
Lehetséges,hogy balra húzta a botot és a bal lánc ellentétesen mozgott(hátra felé)
a jobboldali maradt.Tehát ellentétesen állhatott,elképzelhető.Ebben az esetben a bal lánc teteje egyenesen kellet,hogy álljon,mivel a lánckerék hátra húzta.
Milyen láncot teszel rá?Amennyiben Friult,könnyen beállítható.Az enyémen is az van.
Zsóti 575665 2015. január 8. 14:12
Válasz erre
Igen, én is ezt valószínűsítem, és elöl is lóg vajon alul vagy az is inkább feszes?
TAMÁS78 575663 2015. január 8. 14:05
Válasz erre
Én most nem állok neki, de érdemes lenne megszámolni, hogy normál esetben hány lánctag szokott az IS-2-eseken elérni hátul az utolsó futógörgőtől a hajtógörgőig, aztán összevetni, hogy ehhez képest mennyivel több látható uezen a szakaszon a "buggyos" képen. Aztán ennyivel kevesebbet hagyni a visszafutó (felső) szakaszon.
TAMÁS78 575662 2015. január 8. 14:02
Válasz erre
Szerintem annyi a különbség a másik oldalhoz képest, hogy a felső, visszafutó szakaszon jóval feszesebb (de azért nem nyílegyenes), ezért cserében van az a nagy belógás a hajtógörgő alatt. (Legalábbis ez a jelenség biztosan létezik. Hogy a képed tényleg ezt ábrázolja-e, azt nem tudom, csak valószínűsítem.)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.