<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Dephnull | Adatlap | 596873 | 2015. november 30. 10:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 596227 | 2015. november 21. 12:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 596225 | 2015. november 21. 11:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha esetleg valaki kedvet kapott volna egy Revell 1/72 VIIC-hez, most nagyon baráti áron árulnak egyet Vaterán. LINK: gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/hajo/revell_1_72_05015_u_boot_tengeralattjaro_makett_2153353292.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 596224 | 2015. november 21. 11:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt nevezem kutatómunkának. Úgy látszik neked van igazad és az én ismereteim rosszak. Valóban elképzelhető, hogy nem stabilitási funkciójuk volt a kábeleknek, hanem pusztán védelmi és lehet, hogy tényleg gyártóspecifikusak voltak. A dobozból nem az U-505-öt építem. Amikor kibontottam és tüzetesebben átnéztem a kitet, akkor döntöttem el, hogy nem a gyártó által megadott egyetlen hajót fogom megcsinálni. Szerencsére találtam más alternatívát és alkatrészeket is a megvalósításhoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 596195 | 2015. november 20. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit belenéztem az egyetlen rendelkezésemre álló "Vom original zum Modell: Uboottyp IXC" című munkába. A 15. oldalon van két kép olyan hajókról, amiken ez az idom a maketthez hasonlóan van kialakítva (de kábel nem látszik, az csak a tervrajzokon szerepel). U194 és U158. Mindkettő a brémai AG Weser-Werkes "terméke", míg az U534 és U505 a hamburgi Deutsche Werfst AG-é. Tehát lehet, hogy gyártó-specifikus. Viszont ha a dobozban szereplő U505-öt építenéd, akkor át kellene alakítani, hogy ne is érjen hozzá. A fenti kiadványban egyébként van kép fűrészes kialakítású tervrajra is. Az előző posztomban az U354 (VIIC) természetesen U534, csak elírtam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 596192 | 2015. november 20. 19:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A merevítést nem gondolnám. Már csak azért, mert ahhoz a szarv szerű első idomhoz a makettel ellentétben sem az U505-ön, sem az U354-en nem ér hozzá a lapát. Az 505 esetében még lehet mondani, hogy átalakították, de az 534 több-kevesebb sikerrel úgy van, ahogy kiszedték a tengerfenékről. Pláne, hogy ez a kép még a feldarabolása előtt készült. farm6.staticflickr.com/5774/22677893915_51d08fd3e7_o.jpg Bele kell nagyítani és teljesen jól látszik, hogy egyik lapát sem ér hozzá ahhoz az idomhoz. www.39-45war.com/uboat534-2.html Ez utóbbinál ezen a képen lehet tökéletesen látni: www.39-45war.com/u534/uboat11.jpg Nomármost a fenti hajók kétség kívül a háború közepén készültek (1941 és 1942), tehát előfordulhat, hogy a későbbieken volt ilyen kialakítás, de mivel olyan hajó nem maradt fenn, ezeket lehet referenciaként elfogadni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 596180 | 2015. november 20. 17:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Legjobb tudomásom szerint a kábelezés elsősorban a kormánylapátot volt hivatott merevíteni, stabilizálni, hogy jobban a helyén maradjon és ne tudjon elmozdulni esetleges külső behatások (mélyvízi bombák) esetén. Ha jobban megnézed, a lapát a saját tengelyén kívül csak a hajó orra felől van megtámasztva, a kábelezés ezzel ellentétes oldalon volt felszerelve, hogy előbbi ne tudjon olyan könnyen elmozdulni. Legjobb tudomásom szerint hálószaggató csak a VII-es típusokra volt jellemző, a háború első felében a korai építésű hajókon. Aztán valóban leszerelték a fedélzeti ágyúval együtt. IXC-n nem volt ilyen és a kit sem tartalmaz. Abban viszont egyetértünk, hogy pontos infókért valóban érdemes lenne felkeresni az uboat.net-et. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 596175 | 2015. november 20. 15:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Még az jutott eszembe, hogy ennek a kábelnek semmi látható funkciója nincs. Hacsak az nem, hogy ha hálót vág a fűrésszel (amire nem tudom, hogy volt-e valaha példa) és tolatnia kell, akkor ne akadjon be a lapát a háló maradványaiba, hanem ez a sodrony levezeti róla (hasonló funkciót tervezhettek szerintem a toronyról a fűrészre futó antennának is). Ha ez a teória megáll, akkor viszont csak akkor van értelme, ha fent van a fűrész és amikor azokat leszerelték a hajókról, ezeket is egy füst alatt eltávolították - vagy csak simán hagyták idővel lerohadni. Ha a Revell kitje nem tartalmaz fűrészt (nem tudom, sajnos nem tudnám hova tenni, így én várok egy 1:144-es darabra), el tudom képzelni, hogy ezért nem szerepel az összeállításiban a kábel. Esetleg lesz később egy fűrészes, más tornyos kiadás azonos testtel, amihez kell. Meg kéne kérdezni az uboat.net-en, szerintem tudni fogják. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 596170 | 2015. november 20. 12:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, arra gondoltam, hogy lehet hajóspecifikus. Ahogy a beömlőnyílások is igen nagy változatosságot mutatnak. Illetve azt hiszem, talán '43-ban leszerelték a fedélzeti ágyút, meg a drótvágót, így el tudom képzelni, hogy a háború későbbi szakaszában ez sem volt már fent, mert rájöttek, hogy felesleges. Viszont a helyét kialakították a maketten, hogy fel tudd tenni, ha akarod. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 596150 | 2015. november 20. 09:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudok pontosan válaszolni a kérdésedre. VIIC építéseknél láttam, hogy pótolták. De lehet, hogy nem típusspecifikus a megléte, hanem hajóspecifikus. Minden esetre a IXCn volt, az tuti. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 596115 | 2015. november 19. 15:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztos, hogy ez mindegyiken volt? Az U995-ön pl. egyáltalán nincs, bár persze az nem fogadható el autentikusnak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 596108 | 2015. november 19. 12:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Néha nem értem Revelléket. Csinálom az 1/72 IXC és feltűnt, hogy az elülső kormánylapátok kábeleit tök egyszerűen meg lehet csinálni. Mind a lapátokon, mind a hajótesten megvan a helye (VIICvel ellentétben), csak négy apró lyukat kell fúrni. Miért nem jelölik az összerakási útmutatóban? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 595695 | 2015. november 12. 11:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Nitrosz, ismerem Revelléket, kértem már tőluk "hiányzó alkatrészeket" és valóban 4 hét alatt ide is ért. Végső esetben marad ez a megoldás, csak gondoltam teszek itt egy próbát, hátha. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nitrosz | Adatlap | 595693 | 2015. november 12. 10:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Írj a revellnek emailt, valami hibára hivatkozva és pár héten belül küldenek ( nekem egyszer küldtek) próbát megér ha tudsz várni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 595691 | 2015. november 12. 09:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 595171 | 2015. november 3. 16:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Volt már, aki elkezdte és még látszólag egész jól el is készült. :) models.rokket.biz/index.php Sajnos az az Amati készletem most lett nagykorú (bár a barátom padlásán pihen, kivéve a maratásait, ami nálam), de elveszett az összeállításija, illetve, ami a nagyobbik gond, hogy az évek során azért már vesztett a varázsából. Konkrétan messze nem felel meg a mai elvárásoknak a maga száz hibájával és sima testével. De a maratásai szépek, a téma érdekes és minthogy piacképtelen, inkább összeépíteném magamnak a "felesleges" VIIC-vel. Olyanom már van egy ugyanis készen is. Az első ötletem az volt, hogy lenyúlom a tornyot gyantából, meg a maratások egy részét is leöntöm, aztán azt ráapplikálom a Revellre a saját tornya helyett, de lehet, hogy inkább a fenti linkhez hasonló megoldást választok. Majd, egyszer. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 595164 | 2015. november 3. 13:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Majd letagadunk! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 595163 | 2015. november 3. 13:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet. Ha elkezdem, engem is fognak? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 595162 | 2015. november 3. 13:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem mellesleg U-99 van, pedig az is VIIB volt, eltérő toronnyal. Igaz, az azért kihozható a Revellből, de voltaképpen a régi torony is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 595161 | 2015. november 3. 13:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem rajtad kívül már mindet kezelik! :-)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 595160 | 2015. november 3. 13:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Valószínű. Bár szerintem csak elfért volna az egyiken, hátha van még rajtam kívül olyan állat, aki egy Amati és egy Revell keresztezéséből olyat akar építeni. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 595158 | 2015. november 3. 12:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Mivel a Peddinghaus olyan makettekhez gyárt matricákat, amiket lehet tömegben vásárolni, valószínűleg a Revell cuccaihoz tolja. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 595154 | 2015. november 3. 12:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Pont U-47 nincs, ahogy nézem. :( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 595149 | 2015. november 3. 11:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Rendeltem matricaszetteket a Peddinghaus-Decalstól. Nagyon szépek, vékonyak is, remélem a minőségükkel sem lesz baj. Ha valakit érdekelne: decals.guenstigergeht.net/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanjurjo | Adatlap | 595130 | 2015. november 3. 00:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Keresem a heller 1/400 le Redoutable snle (ssbn) atom tengeralattjáró makettjét,elérhető reális áron.Nem kell,hogy original legyen,az se baj, ha összeépített,vagy felújítható roncs állapotban van.Ez utóbbi esetben legyenek meg a fő darabjai.Érdekel még hasonló kondíciókkal a revell Andrew Jackson ssbn atom tengeralattjárójának a makettje is. Keressetek az isiasz@freemail.hu-n megbeszéljük a részleteket. Köszönöm a figyelmet! Sziasztok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594837 | 2015. október 29. 19:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen előre is, bőven ráér. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594832 | 2015. október 29. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Megcsinàlom a fotozàst de csak vasàrnap lesz idom,- neki fém fedélzete volt.Biztosan csak a gyàrit fogom feljavitani mert a koltségek igy is kezdenek elszaladni és a maratàsoknak is csak az elso fele van meg nem beszélve a szegecs sorrol (Archer). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594830 | 2015. október 29. 17:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Esetleg le tudnád fentről és oldalról fotózni 90 fokban? így beépítve a testbe egész jó viszonyítási pontokat lehet találni. Esetleg valami lézervágott fa fedélzet? Az is ménkű drága? Tudtommal úgyis jórészt fából volt. A másik lehetőség, hogy csinálsz magadnak a műanyag fedélzet beszkennelésével egy korrekt vektoros rajzot és megcsináltatod magadnak a maratást. Amikor utoljára ilyesmire vetemedtem (évekkel ezelőtt Viessmannkénál) egy ilyen fedélzet kijött volna egy A4-es lapra, nagyjából 8 eFt-ért. Mivel ez sok éve volt, biztosan több, ha egyáltalán vállalnak még ilyet, de annyira talán nem lenne horror, mint a készen kapható cuccok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594827 | 2015. október 29. 16:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Sajnos nincs de utànna nézek hàt ha rà akadok valamire,igen én is szerettem volna egy maratott fedélzetett de ami még jo is az horror àron van igy el lesz vékonyitva az eredeti mert a rések még arànyosak is arànylag. Annyi hogy meg van a tat és az orr maratàsa-igaz most màr ketto is van mert jott egy az SRS-tol és van az Edu-ban is,de az SRS azért joval szebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594826 | 2015. október 29. 16:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ennek elkelne egy maratott fedélzet is, ha sima VIIC. A Blue Ridge cuccról nincs véletlenül valami beszkennelhető és méretarányossá tehető anyagod? Szerepel távlati terveim között egy Revell VIIC házasítása az Amati VIIB kitjével (U-47), aminek maratott fedélzete van, aztán nem nézne ki valami baromi jól, ha át lehetne látni az alsó beömlőnyílásokig. Pénzt nem adnék érte, mert szerintem meg tudom szkreccselni (tekintve, hogy kevéssé látszik), de miért ne legyen már viszonylag rendes, ha egyszer nekiállok? Köszi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594820 | 2015. október 29. 11:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594627 | 2015. október 25. 18:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, A bordàk 90%-a beépitve a torpedoveto nyilàs kozépso fedélzete és a bordàk ill. az ehhez tartozo also boritàs készen van.Az also ketto ajto zàrva lesz és csak a felso ketto lesz nyitva mosr màr azért kezd tartàsa lenni a testnek-mert eddig igen torékeny volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594387 | 2015. október 20. 14:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem van egy sokkal kisebb cutaway Revellem, de persze az sokkal szegényesebb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 594374 | 2015. október 20. 11:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594370 | 2015. október 20. 10:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Normàlisan novemberben jon ki a Gerza féle maratàs hozzà. www.rcsubs.cz/index.php/80-uvod/115-ixc40-172 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 594369 | 2015. október 20. 10:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1/48 Project 667A Navaga www.facebook.com/media/set/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594330 | 2015. október 19. 18:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedig szép, illetve nekem tetszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594329 | 2015. október 19. 18:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594328 | 2015. október 19. 18:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem abból a kabintetőből semmi nem fog látszani a fedélzet alatt, még akkor sem, ha minden beömlőnyílást kivágsz rajta. :( Ebből adódóan így is elég részletes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 594327 | 2015. október 19. 18:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagy. :( 1:144-ben kéne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594301 | 2015. október 19. 06:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Nàlunk màr van,90 eu.-ro pénz az àra de vàsàron làttam akciosan 70-ért is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 594300 | 2015. október 18. 23:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hivatalos csak novemberben jelenik meg, de a honlapon már fent van és a britmodeller is lehozott egy cikket. www.revell.de/en/products/modelbuilding/ships/submarines/id/05133.html www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 594286 | 2015. október 18. 20:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Beépitve a nyomàsàllo kabin teteje ami a Blue Ridge Models terméke,messzirol sem tokéletes de tudtommal màs nem gyàrtja.106-os bordànàl lévo vetocsofal benn van amire csak a toredékékét tudom ràépiteni az SRS-nek,mert az also ajtok zàrva lesznek és csak a felso ketto lesz nyitva de ezek is eltakarjàk a cso fedeleket amik nagyon szépek egyébként.Nagyon tud ez a Nakropin és sz.tem a legjobb a piacon ver mindenkit minoségben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 592952 | 2015. szeptember 30. 22:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Több mint egy év munka után elkészült a leendő farkasfalka következő tagja, a VIIC/41 típusú U-1105. Bolyai makett versenyen ki lesz állítva és hamarosan itt is publikálásra kerül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 592853 | 2015. szeptember 29. 14:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Valaki ki tudna segíteni a Guppy osztályú tengeralattjárók (illetve az alapul szolgáló Tench és Balao osztályok) esetében a drenázsnyílások rendszerét illetően? Találok képet egy, két ill. három sorban lévőkről, illetve olyanokról, ahol csak az orr közelében látszanak nagyobb nyílások, az oldalak mentén semmi különálló. Volt ebben vmi logikus rendszer, vagy hajónként eltért? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 592773 | 2015. szeptember 28. 12:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó sztori. :) index.hu/tudomany/til/2015/09/28/lehuztak_a_vecet_elsullyedt_a_tengeralattjaro/ Valami hasonló van róla az Uboat.neten is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 591185 | 2015. augusztus 31. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Van. Sőt, 1:700-as tengóm is van, de másra tartogatom. :) Bár lehet, hogy a japánt, ha megtalálom, átfestve fel lehetne használni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 591181 | 2015. augusztus 31. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 591124 | 2015. augusztus 30. 18:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Többször gondolkoztam már azon, hogy a modern, attommeghajtású tengeralattjáróknak vajon miért kisebb (néha lényegesen kisebb) a felszíni sebessége, mint a víz alatti? A felszínen ennyire durva a hullámkeltő ellenállásuk, a hajócsavar hatásfoka kisebb ennyivel a felszínközelben, esetleg korlátozva van vmiért a felszíni teljesítmény? Vagy valami egész más, amire nem gondoltam? Köszi Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 588540 | 2015. július 3. 18:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a macsek szolizik :-)) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Megjöttek a fotómaratások és az ágyú, épülhet tovább a IXC.