<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
alexkidd | Adatlap | 553673 | 2014. február 11. 23:17 | ||
zsocate | Adatlap | 553672 | 2014. február 11. 23:11 | ||
1/72-esnek még féláron is drága lenne. | |||||
pintair | Adatlap | 553666 | 2014. február 11. 22:23 | ||
Planes | Adatlap | 553663 | 2014. február 11. 21:30 | ||
Rosszul tudod! | |||||
alexkidd | Adatlap | 553642 | 2014. február 11. 19:50 | ||
Ezt a készletet ismeritek? www.makettshop.hu/termeklap/makett/hasegawa/hasegawa-172---mikoyan-mig-29-fulcrum-hungarian-air-force_157837 Két hét múlva fogjuk megkapni őket. Bár az áruk sajnos kissé borsos :( Üdv.: Alex | |||||
Automakett.hu | Adatlap | 553641 | 2014. február 11. 19:36 | ||
Tudomásom szerint a Fujimi legtöbb repülője méretileg kifogásolható. | |||||
medor | Adatlap | 553639 | 2014. február 11. 19:10 | ||
Sziasztok! www.1999.co.jp/eng/10160914 Ezzel a makettel találkozott már valamelyikőtök? Állítólag snap,ami nem is lenne baj az öntőkereteket nézegetve, mert elég részletesnek tűnik a ragasztgatáshoz is. A nagyobbik baj,hogy azt írják túl van méretezve.Inkább 1:66-os... Ez igaz lehet? | |||||
Zoli | Adatlap | 553471 | 2014. február 9. 16:05 | ||
Szia, Köszi, de még várok, elvileg lesz más változat is belőle. Viszont az ára tényleg sok lett a cég eddigi termékeinek áraihoz képest... z | |||||
alexkidd | Adatlap | 553460 | 2014. február 9. 14:11 | ||
Sziasztok! Itt meg is tudjátok venni raktárról! (a múlt héten érkeztek) www.makettshop.hu/termeklap/makett/airfix/katonai-repulogepek/1/72-meretarany/airfix-172---bac-ee-lightning-f2a-new-tool-ax04054-repulo-makett_148816 Üdvözlettel, Alex, makettshop.hu | |||||
Zoli | Adatlap | 553457 | 2014. február 9. 13:49 | ||
Szia, Ez mindenkinek új, de már többször is volt róla szó. Talán az eddigi legjobb. A Buccaneer helyett is egy teljesen újat kellene gyártani, nem felújítgatni. z | |||||
medor | Adatlap | 553456 | 2014. február 9. 13:41 | ||
Sziasztok! Ez csak nekem új?Elég jónak tűnik. airfixtributeforum.myfastforum.org/viewtopic.php (A Buccaneer-t is feltuningolhatták volna így...) | |||||
Zoli | Adatlap | 553386 | 2014. február 8. 18:06 | ||
Szia, Egy hozzászólást csak egy rovatba, ne az összes témábavágóba, köszönjük! z | |||||
zsocate | Adatlap | 553385 | 2014. február 8. 18:04 | ||
Aki egy tisztán fröccsöntött 1/48 repülőt 30 Euróért megvesz, annak van mit a tejbe aprítania. A postát még csak figyelembe sem vettem. Hiába hiánypótló, ha túl van árazva. | |||||
Daala | Adatlap | 553384 | 2014. február 8. 17:58 | ||
Szasztok! Újabb hiánypótló, ráadásul magyar matrica is van benne... www.modellversium.de/kit/artikel.php | |||||
Zoli | Adatlap | 552734 | 2014. február 1. 10:46 | ||
Sziasztok, Egy újabb régóta várt kit: ipmsdeutschland.de/FirstLook/Roden/Preview_C-123_Provider_72/Rod_C-123_Provider.html z | |||||
alexkidd | Adatlap | 552692 | 2014. január 31. 20:46 | ||
Szia Gabi! :D Utánanézek. Nem te kerestél bilek Uaz-t nem túl régen? | |||||
Sennás | Adatlap | 552681 | 2014. január 31. 19:38 | ||
Szia Sanyi!Kérdezném Márciusban lesz nálatok ilyen Italeri Porsche 911 Turbó?Csak rábeszéltem az Asszonyt ,hogy ő szeretne egy ilyet(amúgy is tetszik neki).Ha megoldható.Köszönettel SENNÁS | |||||
alexkidd | Adatlap | 552671 | 2014. január 31. 17:47 | ||
Sziasztok! Megérkezett az AZ Model szállítmány is. A Messerekkel Dunát lehetne rekeszteni. :D A webshopunkban egyelőre még nincsennek a termékek raktáron, dolgozunk az ügyön. Kérdés-kérés jöhet minden mennyiségben, ha tudunk, segítünk mindenben. Üdv.: Alex, www.makettshop.hu | |||||
tankos-romantikus | Adatlap | 552646 | 2014. január 31. 12:17 | ||
Üdv! Tüzér szerintem nem vagy egyedül. Már csak az a kérdés mikor lehet beszerzni?Minden képpen érdekes és hiánypótló. | |||||
tüzér | Adatlap | 552639 | 2014. január 31. 11:10 | ||
saimon7000 | Adatlap | 552580 | 2014. január 30. 20:01 | ||
Sziasztok, ezt találtam sokak örömére, hallott már valaki erről, állítólag új cucc lesz:www.revell.de/index.php | |||||
saimon7000 | Adatlap | 552579 | 2014. január 30. 20:01 | ||
Sziasztok, ezt találtam sokak örömére, hallott már valaki erről, állítólag új cucc lesz: http://www.revell.de/index.php?id=210&KGKANR=0&KGKOGP=10&KGSCHL=52&L=0&page=2&sort=0&nc=1&searchactive=&q=&SWO=&ARMAS4=&PHPSESSID=fcf3a29afefbb0a311853f4fec2e8257&KZSLPG=&offset=9&cmd=show&ARARTN=07070&sp=1 | |||||
gábor76 | Adatlap | 552574 | 2014. január 30. 19:23 | ||
Tamiya Nashorn :) | |||||
zkalos | Adatlap | 552485 | 2014. január 29. 22:27 | ||
Bocs a rossz linkért, a vágólapomon maradt. A korrekt link: www.primeportal.net/models/thomas_voigt8/tamiya/index.php | |||||
zkalos | Adatlap | 552484 | 2014. január 29. 22:26 | ||
Tamiya 1/72 F-16CJ new tool ! szabolcs19681226@gmail.com Hát nem tudom..., így a képek alapján sok újdonságot nem hoz a Revell-hez képest. Persze közelről látva lehet más lesz a helyzet. De végre lesz korrekt futómű nagy kerékkel és dudoros aknaajtóval, arányosabb műszerfal a takarójával, fél hosszúságú szívócsatorna stb. így a Revell marad majd a korábbi verzióknak bázisul. | |||||
Farkas469 | Adatlap | 552408 | 2014. január 29. 09:47 | ||
Zoli | Adatlap | 552015 | 2014. január 25. 19:04 | ||
PETI | Adatlap | 551814 | 2014. január 23. 20:40 | ||
juge75 | Adatlap | 551601 | 2014. január 21. 21:11 | ||
Van bizony, és Tor is van nekik. (Pedig NATO tagállam...) | |||||
Amon | Adatlap | 551600 | 2014. január 21. 21:00 | ||
A Görög jelzésre felkaptam a fejem. Nem is tudtam, hogy használják/ták. Ha lesz veszem is, mert "kilóg" a sorból. | |||||
juge75 | Adatlap | 551593 | 2014. január 21. 19:58 | ||
SA-8 Gecko, vagy ahogyan én ismerem, Osza. Tervezzük matrica kiadását a termékhez, NDK,Orosz,Lengyel,Cseh, Görög jelzésekkel, stencilekkel (már készek a rajzok). | |||||
Amon | Adatlap | 551585 | 2014. január 21. 18:32 | ||
Trumpi idén is szépen belenyúl a pénztárcámba feltéve, ha idén ki is jön :):) SA-8, BTR-80A, T-80BV, BMP-2, 2S3 késői, T-72M4CZ! Hobby-Boss SS-23 spider | |||||
tüzér | Adatlap | 551571 | 2014. január 21. 14:54 | ||
Talán lesz belőle valami... gallery3.kitmaker.net/showphoto.php/photo/408873 Academy Merkava IID 1/35 | |||||
romsitsa | Adatlap | 551561 | 2014. január 21. 13:07 | ||
Hello, köszi. Ha arányosak a rajzok és beleszámolom a bölcsőt, a csőfart és a kb. 30 centis hátrasiklást akkor 75 mm-es löveghez "kényelmes" a torony. Üdv Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551545 | 2014. január 21. 08:24 | ||
Helló fiúk! Mellékelek egy összehasonlító ábrát amin azok a WM gyártmányú lánctalpasok láthatóak, amikbe a 43M 7,5 cm-es pc.törő ágyút tervezték, vagy be is építették. A tankok az ágyúk középvonalaihoz vannak rendezve. Ebből látható, hogy a Zrínyi és a Tas küzdőtér/torony magassági viszonyai - az ágyú elhelyezkedését illetően közel azonosak. A Turán esetében a torony magassága azért kiemelkedő, mert ott a parancsnokot valamilyen oknál fogva álló helyzetben akarták elhelyezni. Hosszabb is a torony, hiszen a parancsnok pont az ágyú mögött ácsorgott. D | |||||
juge75 | Adatlap | 551538 | 2014. január 21. 02:55 | ||
Ugyanígy alakult ki a Szovjet T-34/76 és 85 mm-es löveg is. Nem véletlen, az azonos lőszer sem. Ha tudtok elektronikus (PDF) formátumban rajzot küldeni, mérettel, Corel Draw programmal megkísérelhetem megspórolni a ceruza/körző munkát... | |||||
romsitsa | Adatlap | 551460 | 2014. január 20. 17:18 | ||
Ha van kedved nekiállhatnál a Turán III / Tas tornyainak összeméréséhez a meglévő rajzok/adatok alapján. Sajnos nekem nem nagyon lesz erre időm a közeljövőben (ha mégis, akkor nekiállok) Kíváncsi vagyok a végeredményre. Üdv Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551458 | 2014. január 20. 17:09 | ||
Szia! A pazar metszeti rajzok és leírások alapján betekintés nyerhető a német harckocsikba épített ágyúk kialakításának módjairól. Azok alapján már könnyebb elképzelni, hogy egy hasonló méretű ágyút hogyan szerkesztettek át harckocsiba és építettek be. Így valamilyen képet alkothatunk a torony felépítéséről és a lövegek helyigényéről. De ehhez már körző, vonalző, papír és ceruza is kell. Emlékeim szerint a Flak88 is légvédelmi ágyúként indult, majd harckocsiágyú is lett belőle... d | |||||
romsitsa | Adatlap | 551455 | 2014. január 20. 16:51 | ||
Hello, ismerem, köszönöm, a többit is. De ezek a kiadványok hogyan visznek közelebb az alapkérdéshez? Üdv Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551453 | 2014. január 20. 16:38 | ||
Szia! Mivel sajnos hazánkban már régóta (1944.) nem foglalkoznak nehézharckocsi tervezéssel, csak külföldi könyvet tudok ajánlani e témában. A legszemléletesebb kiadványok a külföldi katonai akadémiák tankönyvein kívül például a Walter J. Spielberger német harckocsikkal foglalkozó sorozata. www.amazon.com/Walter-J.-Spielberger/e/B001JSBGUU A pazar metszeti rajzok és leírások alapján betekintés nyerhető a német harckocsikba épített ágyúk kialakításának módjairól. Kiindulási alapnak jó, amig elő nem kerül egy újabb adag terv, mondjuk a Tas toryáról... ;) d | |||||
romsitsa | Adatlap | 551450 | 2014. január 20. 16:13 | ||
Hello, akkor utoljára, a torony méretét hogyan lehet visszaszámolni egy 8 centis légvédelmi ágyúból? Mert szerintem sehogy. Üdv Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551449 | 2014. január 20. 16:11 | ||
Hello romsitsa! Szívesen ismételgetem magamat, de nem értem miért nyújtod a témát. Sorozatgyártásról nem írtam egy szót sem úgy a Tas ügyében, ahogy a beépíteni tervezett harckocsiágyúk ügyében sem. 1 WM 1944. márciusára már beépített a 7,5-es ágyúból két példányt a gyártmányaiba. Azaz ekkor már terv szinten is ismert volt számukra az. Tehát 1944. márciusától nyugodtan számolhatunk a 7,5 cm-es ágyúval a Tas kapcsán is. Amit az ágyúkról írsz, teljesen illeszkedik a történetbe. 44' nyarán már a Tasról lemondtak a mindent elsöprő bomázást követően (1944.7.27). A kísérleti stádiumban lévő Turánba és Zrínyibe épített ágyúkról szintén, a lőtéri tapasztalatok és a szovjet csapatok térnyerése okán. d | |||||
romsitsa | Adatlap | 551433 | 2014. január 20. 14:57 | ||
Szervusz, mikor tervezték át? Az ajánlati makett elkészülte előtt vagy után? De találtam egy kis érdekességet. Még régebben kutatgattam a 43 M. ágyúkkal kapcsolatban és akkor felmerült az az apró mozzanat, hogy a HM 1944 nyarán a 43 M. hk. ágyú lőszergyártását visszamondta és a félkész termékeket átirányította a 40 M. páncéltörő ágyú lőszergyártásához. Tehát nemhogy 8 cm-es de még 75 mm-es ágyú tervezett sorozatgyártásáról sem beszélhetünk. Üdv Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551430 | 2014. január 20. 14:45 | ||
Szia romsitsa! Szerintem ez történt: ,,A Tas tornyát, ha 8 cm-es löveghez tervezték, akkor átalakították 75 mm-es ágyúhoz?" Igen. Azért ,,nagyon" nem kell átalakítani egy tornyot egy gondolattal kisebb ágyú befogadása miatt, ez csak szerkesztési kérdés. De erről már elég sokat írtam. A vadásztas egy legenda, semmi bizonyíték nincs rá egyelőre, pláne a 8,8 cm Kwk43 L71 ágyú beszerzésének a lehetőségére, bár kétség kívül logikus lépés lett volna és nagyon tetszetősre is sikeredett. (Nekem is nagyon tetszett. Az általam rajzolt verzió a dnepromodels borítóján köszön vissza, igaz nem emlékszem, hogy miként történhetett ez meg.) Gabusch! Igen valami ilyesmit próbáltam meg bemutatni. Denkm | |||||
Gabusch | Adatlap | 551424 | 2014. január 20. 14:30 | ||
Kösz a választ, Denk. Elnézegetve a rajzokat és a maketteket, amennyiben feltételezem, hogy a rajzok jók, akkor kb. olyan, mint a Revell 1/125-ös U-47-es kitje. Nem mondom, hogy semmi köze nincs a valósághoz, de hogy nincs túl sok, az is biztos. | |||||
romsitsa | Adatlap | 551405 | 2014. január 20. 11:57 | ||
Hali, az előző irónia volt, de visszatérve a tények mezejére: Tételezzük fel, hogy a Tas tervezésénél 8 cm-es löveggel számoltak. A WM elkészítette az ajánlatát, majd a tervdokumentációt, majd megrendelés alapján nekiállt a prototípus(ok) megépítésének. Mely fázisban kalkulálhattak 8 cmes löveggel? A könyvekben, publikációkban leírtak alapján a Tas fegyverzete 8 cm-es löveg lett volna, de ezt kényszerből lecserélték a 43 M hk-lövegre a proto építésénél. Ezt mi bizonyítja? A 29/38 M. Boforsról nem maradt fenn olyan adat, hogy harckocsiba használták volna. A 29/44 M. Bofosrot akkor lőtték be, amikor a Tast már építették, de szintén nincs adat arról, hogy harckocsihoz adaptálták volna. Nincs adat harckocsihoz fejlesztett 8 cmes gránátok fejlesztéséről. Ugyanakkor létezett 75 mm-es nehézharckocsi kísérleti löveg (a Zrinyi és Turán 43 M. lövegétől külön fejlesztve), de ezt nem említik a Tas kapcsán. Ez milyen kocsihoz lett megtervezve? A hivatkozott MÁV kalkuláció milyen csőhosszal milyen löveggel számol? A Tas tornyát, ha 8 cm-es löveghez tervezték, akkor átalakították 75 mmes ágyúhoz? Vagy fordítva, adott toronyban elfért volna egy 8 cmes löveg? Ui: A Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélos harcjárművei könyv szerint a vadász Tas abból indult ki, hogy a HM két kocsira való alkatrészt rendelt (páncélacél és vas), de ezt a Tas-t feldolgozó kutató úgy értelmezte, hogy 1 adag Tashoz 1 adag vadász Tashoz szükségeltetett. Üdv Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551397 | 2014. január 20. 11:08 | ||
1/72 Hunor Tas: A Hunor - szerintem nagyon szépen és igényesen kidolgozott - magyar sorát gazdagítja a totálisan - bizonyítottan - elavult rajzok alapján készült új 1/72-es? Tas makettjével. Hiszen ha a méreteket is a régi rajz szerint készítette, akkor az a makett nem 72-es léptékű, hanem mondjuk 1/70-es... Többet nem is irok róla, beszélnek, ordítanak az összehasonlító képek: És végezetül egy keleti gyártó szintén a rossz rajzok alapján gyártott 1/144-es makettjei: D | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551395 | 2014. január 20. 11:03 | ||
Végül a kereskedelemben kapható makettekről: Az 1/35.ös Dnepromodell Tas egyébként elég jó lett, de apróbb talán nem is olyan fontos részéleteiben sajnos a jó szándékú, mégis téves feltételezéseken alapuló - már bizonyítottan rossz - régi rajzok részletei köszönnek vissza. Nem értem miért, pedig az új kutatások eredménye már elérhető volt a mesterdarab készítésekor. Pár részlet, ami nem sikerült (természetesen figyelemben tartva és nem felróva, hogy mit lehet kihozni egy sorozatban gyártó műgyanta szerszámból): -búvónyílás fedelek alakja, mérete rossz -futókerék teljesen más -kihajtás fedele teljesen más (a kúpos fogaskerékház elhagyását és a lánckerékkel történő egybeöntését értem, de miért találgat a mögöttes, ezek szerint számára ismeretlen részekről) -lánckerék teljesen más -laprugó köteg nem jó -támasztógörgő kialakítása hibás D Vajon a Vadásztas rajzot honnan szerezte? | |||||
denkmeyer | Adatlap | 551393 | 2014. január 20. 10:45 | ||
Szia Gabusch! Ahogy írtam már korábban, a tervezés során sokminden változhat, főleg háborús időben, amikor már az ellenség közel jár, vagy akár már a saját területen ,,szabadít fel". Az én álláspontom továbbra is az, hogy 1943-ban egy 8cm-es harckocsiágyú előterveihez készült a Tas kocsiszekrénye, hajtőműve, horműve, futóműve, tornya a megfelelő páncéllemez vastagságokkal a mozgékonyság-tűzerő-védettség erényhármas eszményi sorrendjének betartásának figyelembevételével a WM-ben, Csepelen. A 8cm-es harckocsiágyúból ezek szerint nem lett semmi (talán nem volt idő, reális esély a 7,5-ös löveget felülmúló harckocsiba szánt 8 cm-es harckocsiágyú időben történő elkészítésre és leállították a tervezését, ahogy a WM-23 Ezüstnyil próbáit is leállították a kiforrott külföldi repülőgépek gyártási jogának megvásárlása miatt) és a 7,5cm-es löveget tervezték a továbbiakban a prototípusba építeni, ami akkor már néhány példányban - szintén a WM által tervezett kocsikba építve - kipróbálás alatt volt. Én ebben nem látok semmilyen műszaki és egyéb akadályt, főleg, hogy van némi rálátásom a tervezőirodák működésére. Mindennapos dolognak számít, hogy másik, hasonló tulajdonságú gyártmányra kell kicserélni mindenféle nyakatekert okból az eredetileg betervezettet. A Haditechnika legújabb számában a Zrínyi járműcsalád története c. cikken ezt áll 7,5-ös ágyúról 1944. februárjában: A várakozásoknál hamarabb 1944. februárban készült el a Zrínyi 105-el megegyező kivitelű Zrínyi 75 mintapéldánya. Az eltérés a löveg és annak elhelyezésében jelentkezett. A DIMÁVAG azonban jelezte, hogy a megrendelt 75 mm-es lövegeket anyaghiány miatt nem tudja legyártani, így a Zrínyi 75 sorozat gyártása ellehetetlenült. 1944 márciusában Hajmáskéren az ú.n. ,,0-ponton” a hosszú csövű Nehéz Turánnal együtt belőtték az ágyúját és kísérleteknek vetették alá. A belövéskor hüvely-lángolás, utórobbanás és erős füst- és gázképződés volt tapasztalható a küzdőtérben. A két kocsi a kísérleti stádiumnál tovább nem jutott, csapatpróbára sem kerültek. Denk | |||||
Gabusch | Adatlap | 551269 | 2014. január 18. 20:18 | ||
Az rendben van, hogy nem építenek semmit (nem csak tankot) a részegységek ismerete nélkül, de van legalább még egy sarkalatos kérdés és pont a harckocsiágyú körül. Az ugye tény, hogy M.o. hadban állt a Tas építése idején. Az is tény, hogy sosem voltunk valami állati gazdagok. Az általad az előzőekben közreadott cikk szerint készítettek egy változatot a 8 cm-es légvédelmi ágyúból, de az is benne van a cikkben, hogy szükségből, mivel az alapverzió alkalmatlan volt. Az rendben van, hogy ezt a szükséges lépést megteszik, de ha van egy 75 mm-es harckocsiágyú, akkor ínséges időkben természetesen tervezgetni lehet, "vö. folyamatban volt külön löveg kialakítása", de mivel gondolom én, hogy a harckocsira lett volna igény, aligha életszerű az, hogy nem egy meglévő löveg köré tervezik a prototípust. Legfőképpen azért, hogy minél előbb gyártásba kerülhessen. A "43M céltávcső fennmaradt ebből is látható" kitétel miatt, mint laikus, én a magam részéről kíváncsi lennék, hogy a céltávcső nem lett volna-e használható a 7,5 cm-es löveggel is, illetve, hogy mit fed az "is" szócska. Magyarul, milyen egyéb bizonyítékok vannak arra, hogy valóban 8 cm-es löveget akartak beépíteni a Tasba - már persze azon kívül, hogy "majd ha egyszer lesz olyan löveg, akkor az jobb lesz". Mert kizártnak tartom, hogy ezt hadihelyzetben megengednék maguknak. Ugyanis Romsitsa hozzászólása teljesen logikus kérdést feszeget: adott két cég egy viszonylag kis országban, az egyik tervez egy harckocsilöveget, a másik pedig egy harckocsit egy másik löveghez. Mit mondjak, szerintem sem életszerű. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sajnos a piac nem igy mukodik.