<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Gerasimenko | Adatlap | 600582 | 2016. január 18. 20:36 | ||
slaviamarksman | Adatlap | 600457 | 2016. január 17. 13:29 | ||
" Óriásiak vagytok " Nagyon szép . Klm-színekben különösen tetszenek a gépek . Egerbe is ilyenkor van a zsibi . Jó szerencsét ! Vörd písz . | |||||
Ronin | Adatlap | 600452 | 2016. január 17. 13:05 | ||
Gerasimenko | Adatlap | 599759 | 2016. január 10. 10:05 | ||
Köszi, Fóka! Rengeteg ilyen képet láttam amin látszik (Zsótér) a 'lefolyás'. De azért ez tényleg inkább azokra a gépekre volt jellemző amik már egy ideje 'álltak'. Egy hófehér gép (színes dekorral) szerintem nagyon szép tud lenni! De tényleg köszi ,h ilyen részletesen írtál és vetted a fáradtságot! | |||||
Fóka | Adatlap | 599507 | 2016. január 7. 09:32 | ||
Szia! Ezzel kapcsolatban még nem találkoztam "hivatalos" információval, de az a sejtésem, hogy leginkább esztétikai és takarítási okai vannak (voltak). A natúr lakkozott, vagy szürke alsó részen a kerekek által felcsapott sár és egyéb szennyeződés sokkal kevésbé látszik, mint a fehéren. Példaképp a Malév Tu-154-eseit hoznám fel: az átfestés a Zsótér-féle mintára szerintem lehangoló eredményt hozott: nem elég, hogy az orrfutó mögött egészen a törzs középső részéig alul szürkés-barnás koszcsík jelent meg pár leszállás után, de a teljes ablaksor alatt az ablakokból kiinduló szürke csíkok is láthatóvá váltak a koszos csapadék miatt, ezért sokkal gyakrabban kellett mosni őket. Ez a csíkosodás korábban is jelentkezett, de a szürke festésen nem látszott. Ezen a képen az látszik, milyenné vált egy ilyen fehér repülőgép leselejtezés után, amikor már nem takarították: www.airliners.net/photo/Untitled-(Malev--/Tupolev-Tu-154B-2/0665103/L/&sid=92df5982bda2ea4364553cd338251e1f Fóka | |||||
Gerasimenko | Adatlap | 599107 | 2016. január 2. 09:43 | ||
Sziasztok! Az miért van ,hogy a gépek alsó részét gyakran szürkére festik? Még a fehérekét is.. Karbantartási oka lehet? | |||||
PETI | Adatlap | 599046 | 2016. január 1. 15:30 | ||
Sziasztok! Utasgépekben gazdag, boldog új évet kívánok! Üdv KP | |||||
PETI | Adatlap | 598795 | 2015. december 28. 22:27 | ||
Nagyon szép lett Fóka, gratulálok! Üdv KP | |||||
Fóka | Adatlap | 598467 | 2015. december 23. 13:03 | ||
Szia Chrisi! Csak nem a 747SP készült el? Ha van róla kép, érdekelne :-) Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 598466 | 2015. december 23. 12:53 | ||
Szia Fóka, Ismerős az érzés. Egész este hasonló szemmel méregettem a tegnap reggel késznek nyilvánított Boeing 747-esem. Azt hittem készen van, de felfedeztem rajta egy apró festési hibát amit javítanom kell, bár rajtam kívül szerintem senki nem venné észre a problémát. Nyugtatgatom magam, hogy nem is látszik, de tudom hogy ott van, szóval ki kell javítani. Az Antanov nagyon szép lett, gratulálok hozzá. Kellemes Karácsonyt! Üdv, Chrisi | |||||
Fóka | Adatlap | 598464 | 2015. december 23. 12:41 | ||
Sziasztok! Na, MOST készült el az An-22 végleg. Amikor a polcra helyeztem, bekövetkezett az a frusztráló állapot, ami oly gyakran előfordul nálam: hibát fedeztem fel rajta. Ilyenkor napokig ferde szemmel nézem, közelről, távolról, zseblámpával, nagyítóval, hátha tévedek, és az eredeti fotók alapján igyekszem meggyőzni magam, hogy a felfedezett hiányosság csak vélelmezett, vagy valós, de belefér a hibahatárba. Aztán pár napos vergődés után csak elhatározom, hogy kijavítom, ami egy készre jelentett makett esetében erősen kétesélyes vállalkozás... Ezúttal azt fedeztem fel, hogy a törzs oldalán végigfutó kék csík íve eltér a valóságostól. A tépelődés eredménye ma jelentkezett: hajnal óta bajlódtam a javítással: újranyomtatás, újralakkozás, tizedmilliméteres korrekciók fehér matricaalapból, megint lakkozás - de készen van, és most tényleg elégedetten dőlhetek hátra. (Hitvesemnek büszkén mutattam az eredményt, hiszen tanúja volt gigantikus erőfeszítésemnek - aszonta, hogy "Fóka, én nem látok semmi különbséget...") Kellemes Karácsonyt mindenkinek! Fóka | |||||
Gabusch | Adatlap | 598283 | 2015. december 20. 21:34 | ||
Csodálatos! Lassan csak neki kéne állnom az IL-62M "hatvankettősítésének". Az lesz a következő, szinte biztosan. Csak fejezzem már be a két futó projektemet! | |||||
Fóka | Adatlap | 598281 | 2015. december 20. 21:28 | ||
Köszönöm! Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 598267 | 2015. december 20. 17:49 | ||
Csodaszép, gratulálok ! Már csak a Ruszlán és a Mrija hiányzik mellőle... | |||||
Szabi77 | Adatlap | 598255 | 2015. december 20. 15:17 | ||
Nagyon mutatós lett az Antonovod!Én is csak gratulálni tudok,hozzá! Bár én is itt tartanék a megépítésével.:) Szabi77 | |||||
zoli1989 | Adatlap | 598246 | 2015. december 20. 14:11 | ||
Nagyon szép lett! Gratula a maketthez! Remekül mutat a vitrinben. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 598240 | 2015. december 20. 13:22 | ||
Fóka | Adatlap | 598209 | 2015. december 19. 21:25 | ||
Szia! Remek makett, jó szívvel ajánlom a megépítését. Az elmúlt órákban sem tétlenkedtem: az összes kiegészítést megcsináltam (ablakok, orrkúp, tűzálló acél, légcsavarok, futók és a kisebb javítások), már csak a függőleges vezérsíkok kékje hiányzik. Az Eastern Express készleteiben nekem az egyik legrokonszenvesebb megoldás a panelvonalak kialakítása. Pontos, hajszálvékony, nem eltúlzott, de mély - festés után egészen élethű. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 598208 | 2015. december 19. 21:20 | ||
Szia Vackor! Kösz az infót, fantasztikus vagy :-) Ez a téma jellegéből adódóan még csak nem is képzavar :-) Ha még hozzávesszük azt is, hogy "Réges régen, egy messzi galaxisban...", akkor teljes a megfelelőség. Fóka | |||||
zoli1989 | Adatlap | 598203 | 2015. december 19. 20:31 | ||
Ejj, de jó lesz ez ! :) Ilyenektől kap kedvet az ember... :) (Nekem is itt pihen egy, már régóta. Épp a napokban mentettem le hozzá pár részletképet.) | |||||
vackor | Adatlap | 598194 | 2015. december 19. 19:16 | ||
Szia Fóka ! A Te megnyugtatásodra direkt rákerestem, 1977. májusában mutatták be a Csillagok háborúját, úgyhogy az Általad felállított 1979-es évkorlát tartható lesz a Sólyommal... | |||||
Fóka | Adatlap | 598182 | 2015. december 19. 17:24 | ||
Sziasztok! Íme a mai nap eredménye: a szürke fújása után maszkolás előtt, maszkolás után, és a fehér fújása + a maszkolás leszedése után. Holnap következnek az apró javítások és kiegészítések: a pilótafülke ablakainak kialakítása festéssel, a függőleges vezérsíkok fújása kékre, stb. Karácsonyra készen is lesz az egész. (Nap közben meg kellett szakítanom a munkát: a családommal filmszínházba mentünk. Láttam a Star Wars 7-et, és ismét, sokadszor felhorgadt bennem a késztetés, hogy csináljak 1 Millenium Falcont...) Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 598021 | 2015. december 16. 20:38 | ||
Na ennek örülök! :) Nekem sajnos az evés sem segített, teljesen kakukk vagyok ma, ráadásul megtetéztem kedvenc zeneszerzőm egyik cikkének elolvasásával (ezt majd magánban átküldöm), na ez végképp lerombolt mára... Úgyhogy most ki is vonom magam a forgalomból egy időre! :) De hogy ne csak szétoffoljam itt a topikot: a festésre váró An-22-esedről tennél majd fel ide képeket? Nagyon érdekelne. Köszi! | |||||
Fóka | Adatlap | 598003 | 2015. december 16. 18:48 | ||
Pontosítás: félig teli pohár - félig üres pohár dilemma | |||||
Fóka | Adatlap | 598002 | 2015. december 16. 18:42 | ||
Sziasztok! Elnézést a délutáni bejelentkezésem kissé elégikus hangvételéért. Nem volt jó napom, de most, hogy hazaértem a játszótérről* és lakmároztam egy jót, máris jobb színben látom kis repülőgépeimet :-) Ez tipikusan a teli pohár - üres pohár dilemma: nap közben az elaggott makettek sorsa foglalkoztatott, most viszont a még szép és attraktív példányoké - pedig ugyanarról a készletről van szó... Fóka * - munkahely = játszótér a védikus megközelítés szerint | |||||
Fóka | Adatlap | 597988 | 2015. december 16. 16:08 | ||
Szia Peti! Hát igen, az evolúció... Még az egyed létezésén belül is tetten érhető. Én pl. régebben türelmes és kitartó voltam, most meg már napok óta beteggé tesz az a gondolat, hogy a hét végén akarom lefújni az An-22 bonyolult határú fehér felületét - ahelyett hogy csak ülnék és átadnám magam kedvenc időtöltésemnek, a semmittevésnek. Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 597987 | 2015. december 16. 15:59 | ||
Szia Fóka! Persze, bár nekem még csak 15-20 éves "hulladékaim" vannak, de a jelenség létezik. A gyerek kérdés nekem is eszembe jutott már és szinte biztos, hogy kérdőn fognak nézni a rájuk maradt roncstelepre. De nem fáj a szívem, mert evolúció van. Csak a program rossz sajnos... Üdv | |||||
Fóka | Adatlap | 597985 | 2015. december 16. 15:41 | ||
...mint ahogy a saját létezésünk is, beleértve az áporodott, ragasztó- és festékszagú műhelyben eltöltött keserves órák ezreit, amikkel a Hiábavalót és Mulandót alkotjuk meg újra és újra. | |||||
Fóka | Adatlap | 597984 | 2015. december 16. 15:37 | ||
...a gyerekeim pedig - ha eljön az ideje - majd tanácstalanul nézik, hogy "mennyire odavolt ezekért az öreg, pedig csak egy rakás retkes műanyag". Meg is mondtam nekik, hogy dobják majd ki őket lelkifúró nélkül, az Univerzum 14 milliárd évéhez képest létezésük úgyis teljesen elhanyagolható epizód... | |||||
Fóka | Adatlap | 597982 | 2015. december 16. 15:27 | ||
Sziasztok! Borús a kedvem, hadd osszam meg veletek. Nem rosszindulatból, hanem mert tanulságos. A makettek öregedéséről van szó. Tapasztaltátok már, hogy a régen (2-3 évtizede) összeállított makettek állapota képes annyira elromlani, hogy szinte már restaurálhatatlanokká válnak? A kis mütyürök (antennák, ilyen-olyan tüskék) rideggé válnak és letörnek, a festésre eltávolíthatatlanul rákövesedik a por és a zsíros kosz, az ablakok bemattulnak, a matricák repedeznek, a damilok (pl. szálantennák) maguktól elszakadnak, és minden vadul sárgul, még az átlátszó lakk is. Pár napja esténként az aktuális időszakos karbantartásokkal bíbelődöm, és nyomorult érzés látni, hogy a flottám korosabbik fele jóvátehetetlenül megindult az enyészet útján :-( Semmi sem állandó, csak a változás maga /Herakleitosz/ Derűs napot /Fóka/ | |||||
Fóka | Adatlap | 597895 | 2015. december 14. 21:13 | ||
Sziasztok! Gabusch, köszönöm a felajánlást. Azóta átgondoltam a dolgot, és arra jutottam, hogy inkább elajándékozom a 380-ast egy ismerősöm tizenéves fiának. A szárnyhajlítás ugyanis eléggé barbár műveletnek bizonyult, és az eredmény nem üti meg az általam még elfogadható szintet (konkrétan: elbarmoltam), de gyakorlásnak jó lesz. Ráadásul nekem profilidegen is, én csak az 1979. előtt repült típusokat gyűjtöm. Egyszóval: a kérés tárgytalan. Derűs napot, Fóka | |||||
Gabusch | Adatlap | 597833 | 2015. december 14. 12:15 | ||
Ha van valakinek, aki kölcsön tudja adni, megpróbálhatom ezeket is leönteni. | |||||
Fóka | Adatlap | 597829 | 2015. december 14. 11:03 | ||
Sziasztok! Képzeljétek, a hét végén baj történt. A Qantas A380-asom már régóta frusztrált, mert a szárnyai gyárilag a földön álló repülőgép "lógó" állapotát mintázzák, én pedig állványra raktam, így teljesen élethűtlenné vált. Szombaton nekiveselkedtem, hogy orvosoljam a problémát, és 1 fazék forrásban lévő vízben próbáltam lágyítani a szárnyakat, hogy feljebb tudjam hajlítani őket. A művelet többé-kevésbé sikerült is, de a két winglet-et sajnos elmulasztottam előtte leszedni, ezért kissé elformátlanodtak. Utólag kiegyengettem őket, de kicsit még látszik rajtuk a tortúra nyoma. Ha esetleg volna valakinek roncs makettról, vagy bármilyen módon feleslegessé vált ilyen darabja, jelentkezék rá. A "Segítség" rovatba is beleraktam a kérést. Köszönöm, Fóka losonczi.attila.foka kukac mail.ru | |||||
Fóka | Adatlap | 597826 | 2015. december 14. 10:35 | ||
Szia! Szépen alakul! További sok sikert kívánok a befejezéshez :-) Fóka | |||||
Chrisi | Adatlap | 597495 | 2015. december 9. 20:58 | ||
Sziasztok, Kicsit haladtam a Tu-70 építésével. Íme pár kép a fejleményekről. Üdv, Chrisi | |||||
Kislőcsös | Adatlap | 597438 | 2015. december 8. 22:06 | ||
PETI | Adatlap | 596690 | 2015. november 27. 21:09 | ||
Ez igazán érdekes! Soha nem hallottam róla, pedig milyen szép. Köszi, hogy feltetted! | |||||
PETI | Adatlap | 596689 | 2015. november 27. 21:08 | ||
Jó cucc! Gratulálok! Nálam is lapul egy. Meg néhány ismerősömnél is... :) | |||||
Fóka | Adatlap | 596687 | 2015. november 27. 20:46 | ||
Íme a kép is, az előbb nem sikerült feltölteni. | |||||
Fóka | Adatlap | 596686 | 2015. november 27. 20:45 | ||
A dugattyús motoros DC-8 után íme egy újabb érdekesség. Hallottatok már az Il-74-esről? Én is csak nemrég ismertem meg :-) A hatvanas évek közepén, amikor a Tupoljev tervezőiroda nekiveselkedett megtervezni a kiöregedő Tu-104-esek utódját, az Iljusin iroda sem maradt tétlen. Az Il-62 rövidített, háromhajtóműves verzióját alkották meg - sajnos csak papíron és pár makett formájában. A döntéshotók ugyanis a Tu-154 terveit ígéretesebbnek ítélték, így az Il-74 a tervezőasztalon maradt. Érdekes makettező téma, egy ukrajnában dolgozó barátom el is kezdte építeni egy Il-62-esből. (Bár lenne nekem is lelkierőm hozzá, de még a légcsavaros DC-8 makettje is egyelőre csak az álmaimban kísért...) Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 596684 | 2015. november 27. 20:24 | ||
newman | Adatlap | 596315 | 2015. november 22. 17:36 | ||
Sziasztok! Még egy eladó holmi: Eastern Express 1/144 Il-96 Aeroflot (elkezdett) +Braz models futók 6000Ft. Üdv.: Péter peterpontnewmankukacfreemailponthu | |||||
newman | Adatlap | 596168 | 2015. november 20. 12:19 | ||
Sziasztok! Eladó holmik 1/144-ben: Ascensio matricák: KMV Tu-154M 1500Ft, Ural Airlines Tu-154M 1500Ft, Gazpromavia Tu-154M 1500Ft, Alrosa Tu-154M, Kolavia Tu-154M 1500Ft, Aeroflot Nord Tu-134 1500Ft, Kolavia Tu-134 1500Ft. Pas decals: UTAir Tu-154M 1000Ft Vnukovo Airlines Tu-154M 1300Ft, Il-86 Megadecal A4-es matricalap (Atlant Soyuz, Pulkovo, Aeroflot, Vaso Airlines Siberia) 3000Ft, Pointerdog decal Alrosa Tu-134B 1500Ft, Orenair Tu-134A-3 1500Ft, Airfix makettek: Trident 3000Ft, Tristar 7000Ft, Revell: A321 Retro Lufthansa 4500Ft. Üdv.: Péter peterpontnewmankukacfreemaiponthu | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 595726 | 2015. november 12. 18:16 | ||
Szia Mandras! Nagyon köszönöm írásodat. Érthető és minden lányeges részletet érintő. Akkor először is egy LBK lesz, aztán a nehezebb. Még egyszer köszönöm, üdv Rizmajer. | |||||
Mandras | Adatlap | 595661 | 2015. november 11. 16:16 | ||
Szia Rizibácsi! Az a szomorú helyzet, hogy nem létezik a piacon olyan makett, amelyből nagy átalakítások nélkül lehetne egy sima Tu-134-est készíteni. Egy ilyen átalakítást, amilyent Te szeretnél, talán még soha sem csinált senki, avagy nem dicsekedett ezzel. Csupán egyetlen erre vállalkozó emberről tudok, de az ő műve sem készült még el. Sajnos én még egyetlen egy élethű Tu-134-es makettet sem láttam semmilyen méretarányban. Pedig neked teljesen igazad van abban, hogy ha egy jó Tu-134-est szeretnél, akkor egy 1:144-es (vagy egy 1:72-es) méretarányú Tu-134A/B készletet kellene átalakítani sima Tu-134-re. Ez ugyanis jóval kevesebb munkával járna, mint az 1:100-as KVZ / Plasticart / ADP készlet átalakítása, amely olyan sok sebből vérzik, hogy csak az igazán profik vállalkozhatnának rá. (Ám erre idáig még ők sem vállalkoztak.) Egy jó kiindulási alap lehetne tehát az általad már beszerzett Zvezda Tu-134A/B készlet, amely azoknak a változatoknak viszonylag jól meg is felel. (Az Eastern Express készletét nem ismerem.) A Tu-134 típusú repülőgép elkészítése során nemcsak a Tu-134A/B törzsének a megrövidítéséről lenne szó, hanem néhány további dolgot is át kellene alakítani. A törzs lerövidítésével az ablakok száma lecsökkenne ugyan a kívánatos mértékre, és a bejárati ajtó is közelebb kerülne az orr-részhez, de ezen kívül le kellene rövidíteni a törzs farokkúpját is, mert a sima 34-eseken még nem volt VSzU fedélzeti gázturbina, továbbá rövidebb hajtóműgondolákat kellene készíteni, mert a simák hajtóművein még nem volt sugárfék. Ha nem szeretnél mindezzel bíbelődni, akkor készíthetsz átalakítás nélkül egy üvegorrú Tu-134A gépet, de akkor csak HA-LBI vagy HA-LBK lehet a lajstromjel. Ha mégis egy sima 34-est szeretnél készíteni a ferihegyi emlékeid miatt, akkor viszont a bejárati ajtó mögött ki kell vágni egy egyablaknyi helyet az ablakkal együtt (7,3 mm-t) és a bejárati ajtó előtt is ugyanennyit úgy, hogy a jobb oldalon a kis konyhaablak megmaradjon. Összesen 14,6 mm-rel kell így a törzset megrövidíteni (a valóságban ez 2,1 m). Ezzel eltűnik mindkét odalról egy-egy utastéri ablak, tehát 15-15 ablak helyett 14-14 lesz. A jobb oldalon továbbra is megmarad a két kisméretű ablak a szolgálati ajtón és a konyhánál, a bal oldalon pedig a bejárati ajtón lévő ablak, amely így a 15. lesz a 14 utastéri ablak előtt. A számításaim szerint a törzs farokkúpját 3,25 mm-rel kell megrövidíteni 1:144-ben, majd áramvonalasan lekerekíteni; a hajtóműgondolákat pedig 4,85 mm-rel kell megrövidíteni, és a hátsó részüket szintén áramvonalasan átalakítani. Talán érdemesebb lenne csak a sugárféki, zsaluzott részt kivágni a gondolákból, majd tömíteni és összecsiszolni a maradék két darabot. A hajtóműtartó pilonokat ugyanennyivel kell megrövidíteni. A törzs farokrészének az alján egy kis dudor felhelyezésével lehet jelezni a fékernyőt bekötő csomópont burkolatát, mert a Tu-134A és B gépeken az nincsen. A pilótafülke tetejére kell két homlokablak, amelyek a Tu-134A és B típusokon már nem léteztek. Az orrfutón a sárvédő csak a Tu-134A típussal együtt jelent meg, a sima 34-es gépeken a Te idődben még nem volt, le kell csiszolni. Az első négy gépen akkor még rövid volt az örvényorsó, a további három gépen már hosszú, és mindegyik gép szálantennás volt. (Igen, az örvényorsó a T-alakú vezérsíkok közepén található.) 1971 februárjáig, amíg Ferihegyen voltál, valóban sima Tu-134-esek léteztek csak, a legelső két Tu-134A 1971 júniusában érkezett meg (HA-LBI és HA-LBK). A jelzett időszakban öt Malév Tu-134-es létezett: HA-LBA 1968. dec. 22-től 1969. nov. 19-ig (baleset Isztambulban) HA-LBC 1968. dec. 28-tól HA-LBD 1969. márc. 28-tól 1971. szept. 16-ig (baleset Kijev mellett) HA-LBE 1969. április 4-től HA-LBF 1970. május 6-tól Láthattál még további két Malév-festésű Tu-134-est is, de azok annak idején még kormánygépek voltak: HA-LBG 1970. júl. 30-tól HA-LBH 1970. aug. 5-től A szóban forgó időszakban az üvegezett orr-rész váza és a kerek ablakok peremei kékre voltak festve az első négy gépen, a további három gépen ezek festetlen aluszínűek voltak. Mindegyik gép alsó részei, tehát a törzs alja és a szárny, valamint a hajtóműgondolák alja és a vízszintes vezérsík festetlen lemezszínűek voltak. (Ezüstre nem voltak festve soha.) Szürke festés annak idején még nem létezett, a Malév Tu-134-es gépei csak 1978-80 között lettek szürkére festve az esedékes ipari javításokon. Az orr-rész alatti radarburkolat és a törzs tetején a rádióiránytűk két hosszúkás antennaburkolatai viszont szürkék voltak. Érdemes korabeli fényképek alapján dolgozni, egyet csatolok. Ennyit tudtam segíteni. Bárhogyan is döntesz, jó munkát kívánok! Üdv., András | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 595618 | 2015. november 10. 19:54 | ||
Szia Newman! Lehet valamit elírtam, de én egy 1970-es Tu 134-est szeretnék építeni. '69 Húsvéttól-1971. február 14. ig voltam ott kishatárőr. Szerintem nekem faragni kell. Kérdezem, az örvényorsó a "T" hátsóvezérsík közepén van? Köszönöm, Rizmajer | |||||
newman | Adatlap | 595613 | 2015. november 10. 19:12 | ||
Rizibácsi! A Zvezda és Eastern Express makettek a hosszabb törzsű 134-est (A-3, B, B-3) ábrázolják, így nem kell szétvagdosni a törzset. Itt pont fordított a helyzet: rövid törzsű, korai Tu-134 esetén kell megrövidíteni a törzset.. Üdv.: Péter | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 595612 | 2015. november 10. 18:48 | ||
Szia Chrisi! Köszönöm a felvilágosítást, remélem megértem. Egy bajom van hogy ott a Plasticart átalakítása van bekottázva. Még át kell ültetnem a Zvezda- vagy az EE makettre az ott látottakat.Köszönöm, Rizmajer. | |||||
Chrisi | Adatlap | 595586 | 2015. november 10. 08:42 | ||
Szia, 2015. szeptember 8. dátummal erről a témáról egy elég részletes és átfogó értekezés zajlott le itt az Utasgépek fórumon. Szerintem ha azt átolvasod akkor minden kérdésedre választ kapsz. Üdv, Chrisi | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 595560 | 2015. november 9. 20:09 | ||
Segítség! Van 1 Zvezda és 1 Easter Express Tu-134-es dobozom. Kedvencem a Tu-134, mert egy- időben kerültünk a Repülőtérre.Én '69 húsvétra, volt amelyik már ott volt, volt amelyik utánam ért oda. Nézegetem a dobozokat, Hát, hogy lesz bármelyikből LBA, LBC, LBD, vagy E, F gép? A Tu134/B re olvastam, hogy 2 méterrel hosszabb.(az 14mm)Honnan vágjam ki? Ablak kiosztás? Ez lenne az első felnőtt makettem.Vagy rakjam így össze ahogy van? Kösz ha segítetek. Rizmajer József |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
..már bent van a plexi. vagy gyúrjak pattafixből golyócskákat? -Az utóbbi macerásabb és talán nem is olyan pontos.. Mit tanácsoltok?