<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42. |
Gabricsek | Adatlap | 600531 | 2016. január 18. 10:00 | ||
Podva | Adatlap | 600530 | 2016. január 18. 09:41 | ||
cimber | Adatlap | 600527 | 2016. január 18. 09:19 | ||
Kedves Podva! Az elméleteket a gyári számról, és szállítás idejéről nem mi gyártjuk, ezeket a JaPo gyártja... Mi csak próbáljuk összerakni a képet. Akit kicsit is érdekel a téma, az ismeri FS színelemzését és én maximálisan egyet értek vele. De most felmerültek a JaPo adatai alapján kérdések... Érdekes, hogy a magyartakra kapcsán benne vagy a szájkaratéban (akár fikciók alapján is), ebben a kérdésben meg lesöpörsz mindent azzal amivel. Nyilván mert nem értsz hozzá és nem érdekel a Messer korszak. Ettől azonban még akad, aki ezt-azt ismer róla és érdekli más véleménye! Utóbbi fontos körülmény és ez sehogyan másként nem megy, csak úgy, ha beszélünk róla! Számomra a mai magyar, magukat kutatóknak tartó emberek kissé hiteltelenné váltak Messer kérdésben, okait nem részletezem, mert megánlevelezésem nem nyilvános. De engedd már meg, hogy ettől még legyen véleményünk... | |||||
AndrásH | Adatlap | 600525 | 2016. január 18. 08:34 | ||
"venné azokat a fotókat, amelyeken a 612769 más gépek társaságában van" Amennyire én tudom, azok a perdöntő képek valakinél a fiókban rohadnak, és csak egypár kiválasztott láthatta. | |||||
Podva | Adatlap | 600524 | 2016. január 18. 08:28 | ||
Hála Nagy Sanyi számlájának, Eses Sándor úr színelemzésének a Fortepánnak és persze az MKHL tárgyi történetének legnagyszerűbb és legszerényebb kutatójának Zámbori Peti barátomnak úgy érzem nagyot tisztult a kép légcsavar, és magyartarka ügyben! Peti közlése szerint a 4. Önálló Repülőgépjavító Műhely 43 folyamán javított 75db, és készített 62db "egységes" Focke-Wulf légcsavart! A tarka légcsavar a Fortepanról e műhely munkája lehet, valószínűleg a gép foltozása is ott készült ahol a légcsavaré. És Valószínüleg Eses úr légcsavarja is ott készülhetett, vagy javítódhatott. A 4. Önálló Repülőgépjavító Műhely Sóstón volt ahová a Krayer Sanyi számlája szerint G festéket szállított. Tehát Eses Sándor úr a barnában egy G festéket azonosított RAL színben... Jól vélem? Üdvözlettel: Viktor | |||||
Podva | Adatlap | 600523 | 2016. január 18. 08:15 | ||
Kedves Cimber, Kedves VO101_Papi Már ne haragudjatok, de egyrészt a 12-es sztorijának vami kevés köze van a topic címéhez. Másrészt gyártjátok itt az elméleteket, a szálítás idejéről, meg az alkalmazott színmintákról, ahelyett hogy valaki tényleg nekidurálná magát és FS módon venné azokat a fotókat, amelyeken a 612769 más gépek társaságában van és azt elemezgetné... Már rég túllennétek a vitán! A gugli ontja róluk a képeket: https://www.google.hu/search A számla egyébként roppant érdekes, mindjárt írom, hogy miért! Üdv VIktor | |||||
cimber | Adatlap | 600522 | 2016. január 18. 08:08 | ||
Szia Sanyi! Kérdezz rá légyszíves Bélánál, hogy amennyiben valóban német gép volt - tőlem lehetett az is - akkor miért csak a bal szárnyon - ott is csak elöl és belül - látszik javítás nyoma a felségjelen? A jobb szárnyon és a törzsön miért nem? Podva! Egyet értve Papival, ugye nem baj ha mi is beszélgetünk egy kicsit erről. Nekünk ugyan nincsenek számláink, meg portásfüzetünk sem, viszont ez egy érdekes, érdemi és jó irányba haladó beszélgetés. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 600521 | 2016. január 18. 07:44 | ||
Szia (Nagy)Sanyi! És Bubu nem emlékszik véletlenül, hogy a színes képeken milyen színűnek látta a számot? Kedves Podva! Zavarunk? Véleményem szerint nincs kivesézve a 12-es! FS (bármilyen jó barátom) ff fotóelemzése engem nem győzött meg arról, hogy piros a szám! Zoli! Egy április 10-én beérkezett gépre miért is festettek volna pirossal? Bár tény, hogy nagy a katyvasz a témában, mivel ahogy említetted az ezen a dátumon beérkezett gépekre jelölnek még W oldalszámot pl W2+04 (mondjuk ott a kérdőjel mellette) amiből Tobak fehér 6-osa lett! A Punka könyv szerint április 3-án még volt színes (kék) oldalszámú veszteség vagyis nem feltétlen festették át a már meglévőket, lehet gyorsabban fogytak, mint amennyi idő lett volna átfesteni :)! Azt lenne még jó látni jobb minőségű fotón, hogy az elektromos csatlakozó fedele a törzsön meg van e a gépen, mert az ügye piros volt, vagy legalábbis a körben a jelölése, és ott a fotón nagyon sötét volt van a számhoz képest! A mellékelt képen azt szeretném bemutatni, hogy mennyire sötét is lehet egy sárga szín, nyilván sokaknak nem ismeretlen a dolog... | |||||
Gabusch | Adatlap | 600517 | 2016. január 17. 23:50 | ||
Azért, mert a gyártáshoz jobb helyeken anyagot kell vételezni a raktárból. Amihez nem vételeznek anyagot, azt valószínűleg nehezen lehetett legyártani, hacsak nem végzett valaki Krayeréknél Durmstrangban. | |||||
Alexandros | Adatlap | 600515 | 2016. január 17. 23:41 | ||
Szia Zozó! 1945. május kilencedikén,vagy akár nyolcadikán volt olyan gyár,ami még német ellenőrzés alatt állt és termelt?Ezek a dátumok nem a német kapituláció dátumai? Tudom,hogy a németek lelkiismeretes,munkaszerető emberek,de ennyire?Kétlem. Üdv. Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600514 | 2016. január 17. 23:30 | ||
Kedves Tamás! A ,,portáskönyv",vagy ahogy Károly használja ,,anyagkiadási könyv", miért nem Gyártási könyv a neve,ha mindig gyártásról beszél? Mi a helyzet azokkal a receptekkel,amelyek ugyanott fellelhetőek,de nem szerepelnek az Anyagkiadási könyvben? Hogy Sóstón nemcsak a Győri Lakkgyár Durlin márkájú festékét használták,azt ez a számla is bizonyítja. Mintha mind a G. sorozatú anyag lenne,ami nem is létezett. Szállító,dátum,címzett jól olvasható. Azért csak tanulmányozd a Gyuriék anyagát is. Üdv. N.S. | |||||
Alexandros | Adatlap | 600511 | 2016. január 17. 23:15 | ||
Jó estét az Uraknak! Megpróbálom feltenni Béla levelét,mert mint olvasható benne,sehogyan sem tud belépni. Üdv. N.S. | |||||
Planes | Adatlap | 600503 | 2016. január 17. 20:26 | ||
igen, közben,már észrevettem.félreértettem Bocs! | |||||
Podva | Adatlap | 600501 | 2016. január 17. 20:04 | ||
Urak, már elnézést, de ez a 12-es téma, már ki lett vesézve az orgon: FS hivatkozik más fotókra melyen a gép más azonosított színű oldalszámú gépek mellett lett fotózva. Ez alapján a 12 piros... Üdv | |||||
cimber | Adatlap | 600498 | 2016. január 17. 19:29 | ||
Szia Peti! Tényleg nem kekeckedés kapcsán, de vajon mi a garancia, hogy a képen látható W-s Messer nem egy javíthatatlanul a földön veszteglő gép? Ha ilyen, nagy valószínűséggel értelme sem lett volna a LF4 jelzéseket ráfújni. Mégegyszer nem tudom melyik gépről van szó, ígyhát a kategórikus kijelentés ebben az esetben sem biztos, hogy célra vezető. | |||||
cimber | Adatlap | 600496 | 2016. január 17. 19:25 | ||
Szia Sanyi! Tisztelettel kérdezem, hogy a citált szerző/páros hány festést, színt "nézett be" az elmúlt időszakban? ;-) Tudod RLM65-nek azonosítot RLM04...stb. Filmhibából adódó foltozás mint a grafikákn...stb. Szóval - tényleg tiszteletben tartva ezen szakembereket - azért esetükben az emberi szubjektum számomra evidens ebben a témában. Ez a gép egyszerűen nem lehetett zöld, mert korábban nem volt zöld oldalszámú magyar G10. Miért ezt az egyet festették volna zöldre? Ha Sinka Úr tudta volna a gyári szám alapján a gép sorsát biztos vagyok benne, hogy revidiálta volna az álláspontját. Ha Punka Úr is látta ezt a "zöld verziót" és hozzá azokat az állítólag jó minőségű színes képeket, miért nem ilyen a könyvében megjelent grafika? ;-) | |||||
Z63 | Adatlap | 600490 | 2016. január 17. 18:11 | ||
Szia Papi! W miért nem lehet? Tudom, mert a századnál átszámozták. De, mi a magyarázat arra, hogy sokkal korábbi gyári számok, pl. 611962 (W-2+04),612738 (W-2+07), 612740 (W.2+09)mind 1945. 04.10-i keltezéssel jött ki, ugyanúgy, mint a 612-es magyar sorozat néhány gépe? És a Diana, a lista alapján a W jelzésekkel adta ki a gépeket. Még egy érdekesség: a 12-es számú gépet a lista alapján, május 9-én adták ki, tehát gyakorlatilag a századhoz történő átrepülésével, már nem is került hivatalosan állományba, mert az áttelepülő század mozgását követve, azonnal Neubibergbe repült. Ez megmagyarázhatja, miért nem került rá a sárga gyűrű, hiszen azt vélhetőleg a századnál festették volna rá. Üdv,Z | |||||
Vadász | Adatlap | 600477 | 2016. január 17. 16:53 | ||
Sanyi! Mégsem vagyok olyan idióta, az ominózus 12-es száma 612769. Tehát mégis csak 1 eltérés van, csak az ide felrakott infók voltak rosszak. | |||||
Podva | Adatlap | 600476 | 2016. január 17. 16:46 | ||
Kedves Sándor Tegnapi hozzászólásomban ezt írtam: "Ami az érdekes: a G.2+37-G.2+46 és a G.2+57 vagy attól magasabb sorszámú gépek között, melyek mind Győri gyártásúak, egyetlen tarka gépről sincs fotó!" A G.2+47 1941-es német szállítású a G.247-G.256-ig terjedő sorozat része volt. Ebből a G.250 már 1941 09.15-én leesett a Kárpátokban, míg a G.2+37 csak a következő év Júliusában készült el. Itt egy fotó a valóban győri gyártású V.2+46-ról, az aviainfóról: Tisztelettel: Viktor | |||||
Planes | Adatlap | 600475 | 2016. január 17. 16:26 | ||
Kedves Viktor!Ez a Weihe is győri gyártás,és G2+46 nál magasabb lajstrom számú.És mégis tarka.Még az AZUR is kiadja 72-ben | |||||
Vadász | Adatlap | 600460 | 2016. január 17. 14:04 | ||
Basszus, a sorozatszámokat benéztem. | |||||
ssanyi | Adatlap | 600456 | 2016. január 17. 13:23 | ||
Szia Pisti! 1. A szállításoknak utána kell néznem (de nyugodtan lehet segíteni). 2. A sorozatszámok a gyártás sorrendje alapján kerültek kiosztásra. :-D 3. "Mekkora az esélye, hogy egy korábbi szállítmány utolsó gépe 612269 és a köv szállítmány első gépe 612770 egyetlem gyártási szám eltérés legyen?" Ezt nem igazán értem, 612269 és a 612770 között nem egyetlen szám eltérés van. Mire gondolsz? Érdemes megnézni Nicolaus Mörtl Repülési naplójának két befotózott oldalát is, 21054-es számú repülés Bf 109 W.Nr. 613035 (berepülés időtartama 17 perc) 1945.01.26.-án. 21074-es számú repülés Bf 109 W.Nr. 613001 (berepülés időtartama 9 perc) 1945.02.05.-én. A sorozatszámok szórást mutatnak, nem csak a fenti példánál, pl. 613003 többször is volt berepülésen. 4. Ezt egyértelműen látszik a veszteségi adatokból, de ha kiutalják egy századnak azt valaminek meg kell előznie. | |||||
ssanyi | Adatlap | 600451 | 2016. január 17. 12:55 | ||
Szia Papi! 1. Azon a képen igen erősen át van festve a farokrész, a törzsön ott a sárga jelzés.Miért van átfestve a vezérsík és az oldalkormány? Géptörés? Veterán G6-os (nemzeti színek átfestve, a felségjel közepe még világosabb mint az RLM75!)? 2. Te hoztad fel érvként hogy nem egyforma árnyalatot ad a szórópisztollyal és az ecsettel felvitt sárga, valamint hogy a lajstromot ecsettel festették. 3. Szerinted nem festik föl bevetésre járó öreg csatalóra az új sárga jelzést amit rendelet ír elő azonosítás céljából? Igen Papi, lehet hogy nem jártak bevetésre de az új sárga jelzés rajtuk van!A fekete 16-ost (W.Nr. 613 165) gyári berepülése 1945.03.27.-én 16:56-17:03-kor. Sérülés a 2. század állományában 1945.05.02.-án (mértéke ismeretlen, helye nincs feltüntetve), következő bejegyzés 1945.05.09. leírva (bejegyzés szerint nincs adat, de tudjuk mi történt a géppel), helye Nubiberg. Tehát azon a gépen rajta vannak a jelzések és ki is utalták egy századnak (sőt, sérült is a gép kisebb mértékben és javították is) amit később gyártottak mint a 12-est de valószínű nem járt bevetésre.? A sérülés lehet alacsony támadás következménye is de akár ... (légiharc,légvédelem megrongálta, elrontott leszállás, nekigurult egy másik gép stb.) következménye is. A 12-n semmilyen sárga jelzés nincs.Egyébként van más érdekesség is ezen a gépen, szerintem. | |||||
Vadász | Adatlap | 600449 | 2016. január 17. 12:22 | ||
Sanyi! 1.Hány szállítmány G-10-et kaptunk, pontosabban az ápr 6-10 közötti szállítás előtt mikor kaptunk G-10-et? 2. Az április eleji szállítmány és a következő szállítmány sorozatszáma között eltérés van 612 kontra 613. Mi alapján kerültek kiosztásra a sorozatszámok? 3. az április elején kapott sorozatban van a 612270 és még sok közvetlenül mellette lévő szám. Mekkora az esélye, hogy egy korábbi szállítmány utolsó gépe 612269 és a köv szállítmány első gépe 612770 egyetlem gyártási szám eltérés legyen? 4. Az oldalsó színes szám nem a gép egyéni jelzése volt, mint régebben a W0+58, hanem az osztályban elfoglalt helyét jelezte, ha megsemmisült, akkor újra kiosztották a számot, mint az angoloknál. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 600444 | 2016. január 17. 11:51 | ||
Szia Betyár! 1. Értelmezd légy szíves a leírtakat, és keress az ominózus fotón az oldalkormányon sárga festést! 2. Igen, sablonnal festették, mint a többi üzemeltetési feliratot is! 3. Igen ez a kérdés, a de a fotó is bizonyítja, hogy nem feltétlen volt felfestve az új sárga jelzés a gépekre, a 612-es sorozatszámú G10-esekről van még vajon fotó, én nem tudok róla, érdekes lenne összevetni... Ahogy ez a sorozat volt az utolsó előtti szállítmány, az utolsó pedig a 613XXX sorozat amikről vannak fotók, pl fekete 6, 16, 15 stb, ezekkel nem repültek már bevetést elvileg... | |||||
Lorco | Adatlap | 600443 | 2016. január 17. 11:44 | ||
Igen, vicceltem :) Pontosan nem állapítható meg ily módon a konkrét szín, de bizonyos színeket ki lehet zárni a szürke árnyalataiban jelentkező jellemzőik alapján. Még zöld is lehetne, de ezt a szakirodalom kizárja, ahogy Vadász írta. Na, mindegy, számomra érdekes volt ez a vizsgálódás. Üdv: Lorco | |||||
Lorco | Adatlap | 600440 | 2016. január 17. 11:09 | ||
Szia Alexandros, dunkelgrün, és értem, miért kérdezted. Először nekem is úgy tűnt, ez a megoldás. Üdv: Lorco | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 600437 | 2016. január 17. 10:48 | ||
"Ami nincs benne a portáskönyvben, azt nem gyártotta a Krayer." Köszi, igazából erre voltam kíváncsi. | |||||
ssanyi | Adatlap | 600422 | 2016. január 17. 01:18 | ||
Szia Sanyi! Miért biztos hogy a 4. Luftflotte gépeire felkerült a módosított előírás alapján a használt gépekre? Szerintem azért amiért kiadták a módosításokat, hogy azonosítani tudják a saját gépeket mert a működési körzetben sok volt az ellenség oldalán a saját gépből. Szerintem nem volt olyan pilóta aki vállalja az extra rizikót azért hogy esetleg egy saját gép vagy a légvédelem tüzet nyisson rá. A gépet biztos hogy átvették de onnantól . . . | |||||
Alexandros | Adatlap | 600421 | 2016. január 17. 00:53 | ||
Szia Betyár! Papi azt kérdezi,hogy mitől biztos,hogy a sárga felkerült az oldalkormányra és a motorburkolatra.A közölt képen a W látszik,természetesen a sárkány hátsó részén ott a sárga tengely jelzés. A Luftwaffe szakértők jobban tudják,de szerintem volt sablon a háromszöghöz. Én elfogadom amit Roli mond,hogy nincs róla bevetési feljegyzés,de valamikor csak berepülték,majd később átrepülték valakik ezt a gépet a magyarokhoz.A kampó is le van festve a farkán,még sincs még csak állományba sem véve?Amikor a pilótája úgy döntött,hogy átrepül az amerikaiak által megszállt repülőtérre,elcsente-e a gépet(dezertált)a saját reptérről,vagy bevetésből nem tért vissza hanem leszállt az említett helyen? Ez valami kísértett gép. Üdv. Sanyi | |||||
ssanyi | Adatlap | 600419 | 2016. január 17. 00:21 | ||
Üdv! 1. Papi, ne haragudj de akkor milyen színű a törzsön az a sáv amin a GI "pihenteti" a kezecskéjét? Sárga ba . . ki! 2. Üzemanyag jelző sárgáját szerinted ecsettel vagy pisztollyal vitték föl (tenyérnyi felület)? Szerintem ecsettel. 3. Pontosan az a tízpontos kérdés hogy miért nincs rajta egyetlen tengelyhatalmi jelzés sem amikor minden másik gépen rajta van és a lajstrom színe nem úgy "viselkedik" mint más gépeken. a Pumákhoz 1945.01.22.-től kezdődően kaptak gépeket és a 12-es valószínűleg nem a legutolsó szállításban volt. | |||||
Alexandros | Adatlap | 600418 | 2016. január 17. 00:11 | ||
Szia Lorco! Segíts ki kérlek!Milyen színű is az a RLM 83-as? Üdv Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600417 | 2016. január 17. 00:03 | ||
Szia Roli! Milyen igaz!Akkor mégis lehet,hogy zöld? Üdv. Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600416 | 2016. január 17. 00:00 | ||
Sziasztok! A 8. képen milyen jól látszik az a sok leszálló nemet gép.Majdnem én is összetévesztettem! | |||||
Alexandros | Adatlap | 600415 | 2016. január 16. 23:53 | ||
Szia Roli! Ezek szerint mind a két ember,aki látta elnézte,vagy színvak. Másra nem tudok gondolni. Roli,én írtam olyat,hogy már pedig ez olyan volt?Csak annyit közöltem,mint érdekesség,hogy Tibi zöld számmal építette,és meg is indokolta,hogy miért.Tegnap azt írtam,hogy egy klubtársam látta a képeket,mert felvitte hozzá Tibi. Ennyi. Üdvözlettel Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600414 | 2016. január 16. 23:45 | ||
Szia Zozó! Mintha én is ezt írtam volna Rolinak a válaszomban. Üdv. Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600413 | 2016. január 16. 23:44 | ||
Szia Zozó! Most,hogy írod,a borítót én is láttam!A többiről amiről írsz,nem tudtam,csak sejtettem,hogy valami anyagi probléma miatt esett kútba a dolog. Üdv. Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600412 | 2016. január 16. 23:40 | ||
Szia Roli! Ezt talán Gyuri tudná megmondani.Talán mire rendezte a kiadványát,már el is felejtette.Nem tudom. Üdv. Sanyi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600411 | 2016. január 16. 23:36 | ||
Szia Viktor! Értem.De akkor az nem ugyan az?Mármint a G.-sor=Herbig? Üdv.Sanyi. | |||||
magoo | Adatlap | 600409 | 2016. január 16. 23:29 | ||
Kedves (Nagy) Sanyi! A FW.58 esetében pontosan az történt, mint a Sólyom esetében. Kedves Tamás! Krayer önálló színsor: A Krayer légifigyelés elleni színek közeliek a RAL színmintákhoz. Ezek eredeti festett Krayer kártyák. A Krayer a Herbig festékkel készült Sólymokra hivatkozik a fényezés minőségi összehasonlításnál. Összegezve. A Krayer önálló színsorát maga a gyár sem igazolja. Bachó István tanulmánya nem tesz említést a magyar színekkel kapcsolatos kísérletekről, fejlesztésről. A repülőgépekre rendszeresített három színből kettőt (szürkészöld és gesztenyebarna árnyalatai) már korábban más országok álcázási sémájában rendszeresítették, tehát nem új keletű színek és megnevezések voltak. Eddig csak olyan roncsok kerültek elő, amin német színek voltak. (A Cr.42 esetében a német kék alatt olasz kék volt) Újabb két bizonyíték, mely nem igazolja a Krayer színeket. A HFC színazonosításai tévesek, kék nem is volt, de lett. A HFC is bizonyítja, hogy nem volt önálló szín, mert tévedések vannak és monitoros szín meghatározás, melyre azt írta a két szerző, hogy elképzelhető, hogy nem áll messze a valóságtól. Elképzelhető, ellenben az bizonyítható, hogy totál messze van a valóságtól. Krayer repülőgépfesték fejlesztés: A portáskönyvben van repülőgépfesték gyártás, könnyűfém lakk kísérleti gyártás, műgyanta kísérleti gyártás. A Krayer végzett fejlesztéseket, csak évekkel később, mint ahogy a G. sor megjelent. A Krayer gyártott repülőgép festékeket, csak nem G. jelzéssel. A portáskönyvben nincs G. jelzésű repülőgépfesték gyártás. Ha gyártottak volna ilyen jelzésű repülőgép festéket, benne lenne! A honosított receptek is igazolják ezeket. Azokat az állításokat, melyet Gyuri és Dénes állítanak a portás könyvről, tételesen fogom cáfolni a különböző gyártási bejegyzésekkel. Egy példa: „Annak ellenére, hogy a korai, 1930-as oldalak tetején a „Dátum” után érdekes módon a „Gyártási szám” szerepel, a gyártáskörnyezetben egy kicsit is jártas olvasó számára azonnal feltűnik, hogy nem lehet szó valamilyen gyártási naplóról”. Ez a magyarázat alapján a gyártási számnak nincs köze a gyártáshoz! Igen: a gyártási szám a kapun áthaladó autó márkájára, vagy gyártási számára utal! Ami nincs benne a portáskönyvben, azt nem gyártotta a Krayer. Kedves Podva! A Planes Sanyival közösen sikerült helyre tenni a dolgokat! A Fortepanos fotón látszik, hogy az átfestett légcsavaron nem a légcsavargyár emblémája látható, ezért nem gyári festés. Levezetted, hogy a győri doksik mellett a fotók sem igazolják, hogy a győri gyártású gépekre három színű terepfestés került. Viszont a Krayer iratok szerint a légügyi hivatal is G. jelzésű repülőgép festéket rendelt, melyekből a barna biztos felkerült a légcsavarokra is, ahogy a fotó bizonyítja. Az, hogy milyen volt a csapatoknál/javítóműhelyekben használt barna, Sanyi légcsavar darabján látható! magoo | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 600408 | 2016. január 16. 23:22 | ||
Sziasztok! Nagyon nem akarok belevauzni a nagy okosságba, de feltűnt már valakinek, hogy a 612769 sorozattól kezdve néhány a sorba illő sorozatszám kivételével, a 612788-ig feltehetően ez volt az utolsó előtti G10-es szállítmány a 101-eseknek, és ezeken a gépeken csak fehér, sárga, és fekete oldalszámok vannak megadva a Japo szerint? Hogy kerülne ezek után az említett három színen kívül pl. piros? Az, hogy az üzemanyag háromszög sárgája nem egyezik meg az oldalszám színével véleményem szerint nem zárja ki azt, hogy a 12-es sárga. Szerintem jól látszik, hogy az oldalszám nem sablonnal felfújt, hanem ecsetes festés lehet. Ezt bizonyíthatja, hogy a két oldalon eltérő formájú a kettes. Ha valaki festeget makettet manapság az jól tudja, hogy ugyanazon színű festék fújva és ecsetelve teljesen máshogy néz ki mind fényességben, mind árnyalatban, ez viszont már teljesen máshogy jelenik meg fotón és élőben is a felületről visszaverődő fény miatt pedig ugyan arról a színről beszélünk! A fekete-fehér fotók photosopban történő elemzése nekem csak mágia az eredeti színes fotó hiányában amiből ki lehet indulni, hogy melyik szín melyik (ez kicsit a tyúk és a tojás esete, csak itt a tyúk, vagy épp a tojás hiányzik), így nekem marad a fentebb említett logika, ha beérkezett gépek csak az említett három színű oldalszámot kapták, akkor a 769 miért kapott volna ettől eltérő színű oldalszámot! Hadszíntér jelzések, van néhány fotó, ahol amerikai katona vigyorog magyar gép mellett, amin W jelzés van és nincs rajta hadszíntér jelzés, pedig ügye nem lehetne már sem W jelzés sem stb. Mitől biztos, hogy a sárga felkerült az oldalkormányra, és a motorburkolatra, elvégre W oldalszám sem lehetne? | |||||
AndrásH | Adatlap | 600400 | 2016. január 16. 22:08 | ||
Ugye csak viccelsz? :) Adott egy ismeretlen fényviszonyok között, ismeretlen szűrővel, ismeretlen záridővel, ismeretlen karakterisztikájú fekete-fehér nyersanyagra készült kép. Abból aztán papírkép készült, majd digitalizálták, feltehetőleg állítottak a fényerőn-kontraszton, valahogyan kinyomtatták, végül újra digitalizálták. Ebből a végeredményből némi photoshop bűvészkedéssel az eredeti szín árnyalatát megállapítani eléggé meredek. | |||||
Lorco | Adatlap | 600395 | 2016. január 16. 20:58 | ||
Lorco | Adatlap | 600392 | 2016. január 16. 20:56 | ||
Valami ilyesmi lehetett ezek szerint: | |||||
Lorco | Adatlap | 600391 | 2016. január 16. 20:42 | ||
Kék. R51 G65 B147 C98 M85 Hibahatáron belül sima királykéknek is nevezett kék szín kb. A fotó szerint. A fotó elemzése szerint. A sárgát, a vöröset a kép elemzése kizárja. Aki ismeri a Photoshopot, kérem ismételje meg az elemzést, mert az ördög sosem pihen :) | |||||
Vadász | Adatlap | 600388 | 2016. január 16. 20:20 | ||
Akkor rajta! Remélem ez segít kiválasztani a sárga-kék-vörös között, mert a szürkét, zöldet, feketét, fehéret, a dokumentumok kizárják. | |||||
Lorco | Adatlap | 600387 | 2016. január 16. 20:01 | ||
106-108 az érték, de nagy eltérés nincs a vörös színek ilyen jellegű elemzése során. A lényeg, hogy 100 fölötti az érték mindnél. (Azt csak zárójelben írom le, hogy az RLM 83 erről az oldalról 80-82 közti értéket eredményezett...) Igen, a színkártya szkennelése vmi jó minőségű szkenneren, színhű monitoron PS-ban beállítani a színt, aztán hajrá :) | |||||
Topi | Adatlap | 600386 | 2016. január 16. 19:51 | ||
A tizenkettes oldalszámú Messerhez egy kis gyűjtést rendeztem, ki, mikor mit írt róla. nyilván a teljesség igénye nélkül persze, csak a rendelkezésemre álló anyagokból. Pataky-Rozsos-Sárhidai Légiháború Magyarország felett 1988./ jelzése valószínű piros 12. JaPo Me BF 109 G-10/U4 2004, a legtöbb, legjobb minőségű fotó az adott gépről, itt Yellow 12-nek írják MMP Books Bf 109 late versions 2010, itt kéknek írják a 12-t Aero Detail 5 Me Bf 109G itt pirosnak írják a 12-t Punka György A Messzer című könyvében 1995, vannak fotók a gépről, de a képaláírásokban nem nevezi meg a szerző a 12 színét Punka-Sárhidai Magyar sasok 2006 című könyvében van ugyan egy kék 12-ről festési rajz, de nyilvánvalóan nem ugyanarról a gépről van szó Végezetül A Messzer című könyvben a szerző a 122-123-124 oldalon összefoglalja az 1945.01.01.-tól 1945. 04.25.-ig terjedő időszak Bf 109 G változatokkal történteket, itt feltünteti a gép oldalszámokat színmegjelöléssel.Ezek között találhatóak fekete, fehér kék, sárga, piros színek. Na ezek után legyen valaki okos! Egy biztos sem fekete,sem fehér. A többi akár lehet is... | |||||
Vadász | Adatlap | 600385 | 2016. január 16. 19:47 | ||
Próbáld az RLM 23 nak megfelelővel skmodels.sk/index.php Ez sem lesz pontos, mert fotó és digitalizált, csak makettfesték stb., de jól látszik, hogy hogyan viszonyul az általad használt mintához. Van köztünk olyan akinak megvan színkártyában. Na azt kéne áttenni RGB-be. | |||||
Lorco | Adatlap | 600381 | 2016. január 16. 19:32 | ||
Szia Vadász, a most épülő vörös 2-es vöröséhez kerestem hasonlatosat, ~ 100%magenta-100%sárga az összetétele. Az zavart, hogy ha a szürkéket összehasonlítottam és belekattintgattam ide-oda, pl az oktánszámot jelző háromszög (már tudom, hogy ez a neve) sárgájába is, 3 pixelpontos mintát véve. (Így azért a mig31 által beillesztett 1-es képen meg lehet találni a sárgát.) Az RGB-ben mért szürke 90 körüli itt, míg a lajstromjelen 70-45, a kereszt 83-asán (már ezt is tudom) pedig 68-47 közötti érték, felülről lefelé. Összehasonlítottam a géphossztengelyével párhuzamos pontokon mért értékeket. Ebből én a hasonló színösszetételt tudtam kihámozni.. A bepöttyezgetett mintáimat a megfelelő módba alakítva egyik sem állt ilyen közel a lajstromjelhez, csak a kereszt "szürkéje". A 3. és 4. képen is hasonló eredményt kaptam. Üdv: Lorco |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Én csak nemrég kezdtem foglalkozni a MKHL történetével, és engem nagyon érdekel ez az eszmecsere.
Nagyon nagy figyelemmel olvasom a bejegyzéseket, és remélem, vagyunk még így a háttérben néhányan.
Úgy hogy részemről hajrá!
Gábor