<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Alexandros | Adatlap | 586036 | 2015. május 20. 21:14 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 585976 | 2015. május 20. 07:02 | ![]() | |
Koszi szepen Viktor! | |||||
Podva | Adatlap | 585974 | 2015. május 20. 06:29 | ![]() | |
Szia Fennmaradt egy gyári bületin Győrben az eredeti olasz irat magyarra fordításáról 1942 augustusából: Terepszín foltozás: Havanna/sárga/5342 Gesztenyeszín/barna/5242 Zöld 5247 Aluminium/ezüstszín/3995 Higgitó 3308 A szárnydúcok szürkék Ez a gyári festésre utaló bizonyíték, vagyis igazolja azt, hogy a sárga alapon zöld/barna foltozást használtak, 1942 augusztusáig legalább is biztosan. Addigra az összes magyar gépet leszállították, tehát mind ilyen volt. Sajnos a leírt olasz festékkódok egyelőre ismeretlenek, Annak meghatározására marad a net... Azonban a foltok elrendezését érdemes fotó alapján meghatározni, a Stormo ehez inkább mankó, mint csodafegyver :) Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585953 | 2015. május 19. 20:05 | ![]() | |
Sziasztok! Koszonom szepen az infokat! Arrol egyebkent van info, hogy a magyar CR-42-esek olasz festesi semai milyen szinekbol alltak? Ha hihetunk a kovetkezo honlapnak www.stormomagazine.com/RegiaAeronauticaColorsinWWII_3a.htm, akkor ugy tunik, hogy a C1, C1a, C2, C3 semak johetnek szoba. Minimalisan foglalkoztam eddig a temaval sajnos, de a HAD-os grafikak es a Magyar sasok konyv grafikaja a C1, C1a, C2 semakat abrazolja. A sarga es a barna szin eseteben jopar, 2-3-4 arnyalat is lehetseges a honlap szerint. Van konkret szinmeghatarozas ezekre, szines fotok, roncsok stb, vagy elvileg barmelyik arnyalat elofordulhatott a magyar gepeken az egyes semakon belul? Lehet, hogy ezekkel a kerdesekkel is foglalkozik a HFC konyv, de sajnos ez nem all nekem rendelkezesre. Koszonom, udv | |||||
Podva | Adatlap | 585951 | 2015. május 19. 19:50 | ![]() | |
Szia Balázs Teljesen jogos a felvetés... De valószínűleg erre sosem lesz egyértelmű bizonyíték. :( Üdv Viktor | |||||
solyom | Adatlap | 585936 | 2015. május 19. 17:47 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 585901 | 2015. május 19. 07:53 | ![]() | |
Szia Tyimosenko A V-228 nagy kedvencem Sajnos a HAD-os oldalszám nem jó egyrészt alacsony, vékony, másrészt a felségjel pirosával összevetve valószínűleg nem piros, hanem fehér, esetleg sárga, valamivel átködölve. A farokrész és az orr aprópöttyözve van inkább mint kukacozva, (ott a szöveg hibás.a jajz jó) Valószínüleg a javítás az általunk használt "Krayer" sárga alapon zöld... ) talán még a felső szárny végein is ez van... Üdv VIktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585896 | 2015. május 19. 00:08 | ![]() | |
Vagyis a V-228 esete.. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585895 | 2015. május 19. 00:03 | ![]() | |
Koszonom solyom, Podva! Igen, kiadta a HAD a 234-est, ketfele festessel is. Osszesen 3 fele valtozatrol talaltam semat. Amit csatoltam a hozzaszolasban, az a Magyar sasok c. konyvben szerepel. A HAD pedig tovabbi 2 valtozatot ismertet. Sarga lajstrommal, ek felsegjellel, valamint fekete lajstrommal, mar keresztekkel. Sajnos csak fekete szinu 234-es matricam van, de mindenkepp olasz festest csinalnek meg es lehetoleg biztosan letezett festest. Ugyhogy akkor ez ugy tunik ugrott. A V-234 esete is erdekes, de nekem zavaros. Vajon a sarga motorburkolatra es farokra festett zold-sarga szinek ismert arnyalatok szerintetek? Zold kukacmintat ir, de a grafikan valami pottyozest latok inkabb. Koszonom, udv | |||||
Podva | Adatlap | 585873 | 2015. május 18. 17:57 | ![]() | |
Bocs tévedtem a 234-ről van egy olasz festésű fotó jugó hadjárat beli sárga farokkal más betűtípussal: home.mit.bme.hu/~tade/ac-pict/Hung-AF/pre-1945/Fiat-CR-42/C42p4.jpg HAD kiadta A másik keresztes, körászos, szerintem olyan festése lehetett mint a Hélya-M-eknek... A rajzon szereplő gépről nem ismerek fotót Üdv | |||||
Podva | Adatlap | 585854 | 2015. május 18. 09:56 | ![]() | |
Szia Tyimosenko Ha jól rémlik a 234-ről van egy fotó amin még olasz stílusú szögletes oldalszám van, talán alapból fehér, kicsit átködölve sötéttel. A másik fotósorozaton már ez az oldalszám szerepel a V.241-el bekövetkezet balesetéről. Azon az oldalszám már ilyen. viszont nem vagyok biztos abban hogy a kamó maradt eredeti olasz... Nincs előttem most egyik fotó sem, de talán volt rajta "Repülő Tőr" századjelvény is. Üdv VIktor | |||||
solyom | Adatlap | 585847 | 2015. május 17. 23:02 | ![]() | |
Szia Tyimosenko! Én úgy tudom, hogy az olaszok homok alapra zöld/barna foltokat festettek erre a Cr-42-es szériára. Erről a gépről nem ismerek fotót, de 237-ről és a 239-ről több is van a Hungarian Fighter Colours-ban. Azokon egyértelműen beazonosítható a homok alapon zöld/barna foltozás. A zöld és a barna általában egy folton belül van festve. www.stormomagazine.com/ColorGuide/C1_1a.jpg A gép hasa vagy szürke vagy alu színű lehetett. BB | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585840 | 2015. május 17. 21:54 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 585736 | 2015. május 16. 09:19 | ![]() | |
Csobi21 | Adatlap | 585335 | 2015. május 8. 18:28 | ![]() | |
Sziasztok! Engem az érdekelne, hogy létezik-e kép magyar Cr.32,42,Re-2000 pilótáról aki oxigénmaszkot visel, milyen típusút használtak a pilóták? | |||||
migi | Adatlap | 585096 | 2015. május 4. 20:49 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 585095 | 2015. május 4. 20:40 | ![]() | |
Szia Nincs ökölszabály volt ilyen is meg olyan is... De volt sivatagi festésű is meg "messer légifölényes" is a HAD honlapján nézz körül ott találsz mintákat. Ha tudod a konkrét gépszámot az segíthet. Üdv Viktor | |||||
migi | Adatlap | 585094 | 2015. május 4. 20:38 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 585092 | 2015. május 4. 20:22 | ![]() | |
Sziasztok! A magyar Fi-156 gépek egy vagy kétszínű zöld festést viseltek? Köszi! makettes | |||||
solyom | Adatlap | 585084 | 2015. május 4. 19:27 | ![]() | |
Helló Vackor! Tényleg minden tiszteletem Winkler Laci bácsié, mert nélküle jóval szegényebb lenne a tudásunk a magyar repülést illetően. De! Az említett könyvben lévő makettek festésének javarésze teljesen légből kapott. Referenciának használni épp úgy nem szabad, mint a Punka/Bernád féle Hungarian fighter colours című könyvének a grafikáit, vagy a Magyar sasok című Punka/Sárhidi féle könyv grafikáinak jó részét. Nyilván vannak bennük jó dolgok is, csak jól utána kell járni, hogy melyek azok! Nagyon nehéz helyzetben van az, aki autentikus, világháborús, magyar jelzésű gépet szeretne építeni. Az a legjobb, ha minél több munkát elolvas az ember, és abból alakítja ki a véleményét az adott korszak gépeiről. Amúgy az általad említett forrásokat nem szeretném lebecsülni, mert én is használom őket nap mint nap! Pusztán arra szerettem volna utalni, hogy éljünk forráskritikával, és több oldalról is próbáljunk utánajárni a dolgoknak! BB | |||||
migi | Adatlap | 585073 | 2015. május 4. 16:40 | ![]() | |
Amire utaltam könyvre abban szerepel hogy volt Jak-3 asunk is 3 db ,erről tudtok valamit ? | |||||
migi | Adatlap | 585059 | 2015. május 4. 11:00 | ![]() | |
Én még ajánlanám a Csanádi Winkler Nagyváradi író hármas Magyar repülés története című könyvet is , igaz hogy 1977 kiadás , de attól még jól használható . | |||||
vackor | Adatlap | 585058 | 2015. május 4. 10:50 | ![]() | |
Szia Sólyom ! Tudom, hogy az említett könyv rengeteg makettfotót tartalmaz, volt is szerencsém (sajnos, csak egy alkalommal) a makettek eredetijét is látnom, Winkler Laci bácsi otthonában, jó pár évvel ezelőtt. Ha magyar festésű gépet készítek, ez az egyik könyv, a másik a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete, a harmadik Balázs információtömege, amit alapként használok. | |||||
ambasa | Adatlap | 585057 | 2015. május 4. 10:34 | ![]() | |
Elnézést, kicsit túlreagáltam! Ez annak is köszönhető, hogy sajnos gyakran találkozom azzal a hozzáállással, az itt lévő fórumokon, hogy sokan vannak olyanok akik, birtokában vannak bizonyos tudásnak, csak csepegtetik az információkat, mert készülnek a soha ki nem adott könyvükre. Ugyanakkor, azonnal megtámadnak minden más művet, amelyek természetesen tartalmaznak hibákat, de legalább hozzáférhető adatokat tartalmaznak. Valaki kérdezett valamit, én próbáltam segíteni neki, de sajnos azt éreztem a hozzászólásodban, hogy egyből megpróbálja valaki azt hitelteleníteni, ami szerintem nem jó. Valószínű tévedtem és nem ez volt a szándékod, de nekem sajnos az első gondolatom ez volt. Én horác oldalán a részletes keresés fűlt használom, ahol típus szerint tudok keresni, illetve tudok egyéb szűrőket is használni. TG | |||||
solyom | Adatlap | 585054 | 2015. május 4. 09:47 | ![]() | |
Helló! Mellékelem az említett táblázatokat. Vannak benne hibák, tévedések, de használható. Vackor! A Magyar repülők, repülő magyarok könyvben lévő színes Il-2 fotó (165.o) egy makettről készült, aminek más a lajstromjele is, és nem hasonlít a festése a fotón látható gépére. Amúgy szép könyv, csak a képanyaga használhatatlan, mivel nagyon sok makettről készült, amiknek a festése sok kivetnivalót hagy maga után. BB | |||||
migi | Adatlap | 585049 | 2015. május 3. 22:34 | ![]() | |
Ott a link hozzá | |||||
lacipapa | Adatlap | 585047 | 2015. május 3. 22:30 | ![]() | |
Bocs' de én nem azt jegyeztem meg ,hogy nem jó.Szerintem is kíváló munka!Én is gyakran használom és nagy köszönet érte,hogy van.Nem tudom miért,de a felsorolásban én nem találom az IL-2-est.Hogy lehet meg nézni? Laci | |||||
migi | Adatlap | 585046 | 2015. május 3. 22:07 | ![]() | |
Szinte minden szavaddal egyet értek . | |||||
ambasa | Adatlap | 585044 | 2015. május 3. 21:56 | ![]() | |
Ezért írtam a "majdnem" szót, de szerintem senki sem tett még Horácon kívül ennyire teljes anyagot, ráadásul mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. Én személy szerint nagyra értékelem a munkáját, nem véletlenül adtam át neki festési technológiai anyagokat, mert tudom másokkal ellentétben nem ül rá, hanem közzéteszi. Ráadásul naprakész, talán amiről nincs fent adat, az nem kellően megerősített, és esetleg ma is vita tárgya. Sajnos sok a legenda, mendemonda, illetve a háborúban vagy elpusztultak az ide vonatkozó iratok, vagy nem is nagyon foglalkoztak vele, lásd az átadott német páncélosok darabszáma. Ugyanez igaz a háború utáni légierőre, vajon Zsák Ferin kívül még hányan nyálazták át a levéltárt, hogy feltérképezzék ezt a kérdést? Mellesleg benne van a zsákmányolt Il-2-es: www.avia-info.hu/talalat.php Ha a földi oktatópéldányokra gondolsz, azok beazonosítása igen nehéz, mivel valószínűleg nem kerültek lajstromba, így beazonosításuk is igen nehéz, persze van kivétel, pl. az L-39-esnél ott van a négy hasonló célból átadott gép. Én továbbra is fenntartom azt az állításomat, hogy ma nincs jobb, és teljesebb adattár, a magyar repülésről. TG | |||||
migi | Adatlap | 585043 | 2015. május 3. 21:47 | ![]() | |
Elképzelhető, nekem is van jó pár fotom aminek a publikálásához nem járult hozzá a tulaja , és ezt tiszteletben is kell tartani .Meg azért ez egy magán erőből létrehozott adatbázis , nem lehet mindig frissen tartani az infokat , bár talán egy hete lett frissitve az adatbázisa . | |||||
vackor | Adatlap | 585042 | 2015. május 3. 21:24 | ![]() | |
A G 002 lajstromjel a zsákmányolt gépé lehetett. A Magyar repülők, repülő magyarok-ban (id. Winkler L. könyve) egy színes fotó is van a gépről. Gondolom, szerzői jogok miatt nem került még fel kép az avia-infóra. Gondolom, Balázs örülne a legjobban, ha tovább bővülne - ezzel is - a gyűjteménye... | |||||
migi | Adatlap | 585039 | 2015. május 3. 20:32 | ![]() | |
Gondolom a zsákmányolt gép nincs benne , amit meg a háboru után kaptunk vagy esetleg kaphattunk arról nincs pontos adat . tudtommal . talán majd egyszer kerülnek elő valamelyik levéltárból erre vonatkozó adatok , A facén napról napra egyre jobb képek anyagok kerülnek fel néha igazi ritkaságokról is , érdemes keresgélni akit érdekel a téma . | |||||
lacipapa | Adatlap | 585037 | 2015. május 3. 19:50 | ![]() | |
Ez egy jó fórum,de sajnos hiányos.Pl. nincs benne az IL-2-es sem. | |||||
ambasa | Adatlap | 585035 | 2015. május 3. 19:14 | ![]() | |
www.avia-info.hu/ Szerintem itt majdnem mindent megtalálsz (a háború utániakat mindenképp), ráadásul gépszám szerint, amiről van fotóval. A háború előtti gépek listája, pedig megtalálható a Magyar királyi Honvédség fegyverzete típuskönyvben, szintén gépszám szerint. TG | |||||
vatya1 | Adatlap | 585012 | 2015. május 3. 16:59 | ![]() | |
Szia solyom! Minden érdekel amit mi Magyarok repültünk meg köszönném ha megtennéd Üdv...Józsi | |||||
solyom | Adatlap | 584972 | 2015. május 3. 10:23 | ![]() | |
Helló! A Punka/Sárhidi féle Magyar sasokban vannak táblázatok, amik a gépek jelzéseit foglalják össze 1920-45-ig. Ebből ki lehet bogarászni a típusokat is. Ha ez a korszak is érdekel, ezt szívesen bemásolom. A háború utáni típusokból felületesek az ismereteim, az nem annyira tartozik az érdeklődési körömbe. BB | |||||
solyom | Adatlap | 584967 | 2015. május 3. 09:58 | ![]() | |
Helló! Melyik korszak gépei érdekelnek? Vagy úgy egyben a magyar légierő? BB | |||||
vatya1 | Adatlap | 584960 | 2015. május 3. 08:09 | ![]() | |
Sziasztok! Mindenkinek köszönöm a segítséget annyit szeretnék még kérdezni volna valakinek egy olyan listája hogy milyen gépeink voltak mert a posztert hiába nagyítgatom ha ki nyomtatom nem olvashatóak a gép típusok | |||||
piratvitorla | Adatlap | 584904 | 2015. május 2. 14:42 | ![]() | |
Szia! De igen, az Il-10 volt rendszeresítve, de a háború alatt volt zsákmányolt, illetve a háború után csak földi oktatásra használt Il-2... üdv | |||||
simonkaroly9 | Adatlap | 584900 | 2015. május 2. 14:08 | ![]() | |
Sziasztok! A háború útán a Magyar Légierőben nem az Il-10-st használták? Azért kérdezem , mert szeretnék én is magyar gépet építeni, de a csillagosok közül. Köszi! Karcsi | |||||
solyom | Adatlap | 584898 | 2015. május 2. 13:27 | ![]() | |
Helló! Ha a magyar Il-2-re gondoltál, arról van fotó. Sőt! Azt hiszem az Academy még a magyar matricát is adja hozzá, igaz 72-ben. BB | |||||
vatya1 | Adatlap | 584892 | 2015. május 2. 12:32 | ![]() | |
Szia!TAMÁS78 Köszönöm szuper | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584889 | 2015. május 2. 12:17 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 584887 | 2015. május 2. 12:02 | ![]() | |
Szia!piratvitorla hopp akkor egynek jó az italeri készlete viszont kép gondolom nem nagyon van róla?az IL-10est ki gyártja? mert a Hados Fecó árul hozzá matricát az biztos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 584885 | 2015. május 2. 11:36 | ![]() | |
Szia! Tök más típus, nagyok a különbségek, már a geometriai méretek se stimmelnek. Viszont volt Il-2-esünk is, igaz csak néhány darab: zsákmánygép, illetve földi oktatógép... üdv | |||||
vatya1 | Adatlap | 584883 | 2015. május 2. 11:25 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni,szeretnék egy IL-10est építeni magyar színekben 1:48ban de nem nagy a kínálat ez ügyben a makett piacon a kérdés az lenne hogy az IL-10 és az IL-2 között mi a különbség? az IL-2ből meg lehet csinálni a Magyar verziót? | |||||
Gabusch | Adatlap | 584842 | 2015. május 1. 17:30 | ![]() | |
És ehhez jön az időjárás. | |||||
migi | Adatlap | 584825 | 2015. május 1. 14:51 | ![]() | |
A festék gyár csak az azonos sorozatszámú ,vagyis egy keverésnyi anyagra válal szinazonossági garanciát . | |||||
migi | Adatlap | 584801 | 2015. május 1. 10:09 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 584776 | 2015. április 30. 21:23 | ![]() | |
Én nem szoktam túl szigorúan venni a színeket, hiszen nap mint nap láthatom, hogy fakul a festés és néhány év alatt nagyon sokat változik a festés... köszi... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Elnézést,hogy beleszólok,de ez így nem egészen igaz.Viktor,már számtalanszor átbeszéltük,hogy az első szériák teljesen ezüst színben érkeztek.Később a Kör Ász-nál átfestették három színű cakkos,majd ,,magyar tarkára" nagyfoltosra őket.A következő szállításnál érkeztek olasz zöld-zöld felső résszel és ezüst alsóval gépek,színes fotó van róla.Utána jött szintén eredeti olasz,de többféle foltozással ellátott felül homok,zöld,barna,alul ezüst festéssel ellátott széria.A Győrben talált dokumentum a nagyjavításkor átfestésre került gépekre vonatkozik,a Viktor által említett kódokkal ellátott színekről az olasz kutatók nem tudtak,náluk ezek nem szerepelnek.Ezt válaszolták a magyar kutatók kérdésére.
Üdvözlettel Alexandros