/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
uazos 599709 2016. január 9. 18:12
Válasz erre
Kamaz és a Kamaz motoros Ural között van különbség. Nem az 1:1-ben egyezik meg a két motor, alkatrészileg igen,csak más felépítéssel. A túrbós kamaz motort pedig ne is soroljuk a kettő közé. Lényegesen eltér közülük, adagoló, turbó+szívócsonk,dugattyú és még sorolhatnám miegymás... Lásd btr

Kraznak az erősebb változata (biztosra nem tudom !) de talán a gvozgyika turbós motor volt. Ez lett bele építve.
lukács zsolt 599648 2016. január 8. 21:33
Válasz erre
ok,köszi...a kraz nagyobb mint az ural,kamaz és a zil..azok kb egy méretűek minden téren...a kraznak van nagyobb köbcentis tán 22 literes motorja is...de erre nem esküdnék...
Sennás 599642 2016. január 8. 20:18
Válasz erre
Műszakilag nem értek hozzá,sőt az Orosz logikát se értem,de lehet a könnyebb blokk,ehhez a kasztnihoz jobban megy.Kraz/Kamaz egy kategóriával feljebb van oda kell az erősebb motor.Csak az az érdekes miért '92-2002 között gyártott modell.

Itt egy Zil történet talán kihámozol belőle valamit.

www.voengruzovik.ru/ZIL-131.html#&panel1-1
lukács zsolt 599637 2016. január 8. 19:37
Válasz erre
érdekes...de a harmat gyenge benzines után miért gyártanak egy hasonlóan gyenge dízelt?amikor ott a kamaz és a kamaz motoros ural 4320.10850ccm v8 210 lóerős szívó,250 lóerős turbós..kb 650 nm nyomatékkal...régi szürke épfus kamazokra még sablonnal rá is volt fújva,mint egy kis adat tábla:erősített kivitel,turbóval ellátva!nehogy elrepüljön vele a sofőr...a vele egyidős kis 1-es m.a.n.meg 280-320-lovas volt akkor...
Sennás 599275 2016. január 3. 19:48
Válasz erre
De.Csak eddig a legtöbb kép amit találtam mind a benzines volt(van) az első 100 kép.Persze hogy feltűnt hogy ez más csak nem tudtam hogy ez sufni tuning vagy gyári.Oroszoknál semmi nem biztos.
lacipapa 599249 2016. január 3. 16:35
Válasz erre
Szervusztok!
Tudná valaki,hogy a fellelhető 1:35-ös, tábori konyhák közül melyik lenne autentikus a Gaz-66-hoz?Találtam több oroszt is,de nem tudom melyiket lehetne, kis reszeléssel esetleg,utána akasztani?
Üdv,Laci
lacipapa 599198 2016. január 3. 09:27
Válasz erre
Remélem,magyarul folytatjátok (legyetek szívesek). :-)
Miggyuri 599192 2016. január 3. 06:40
Válasz erre
Ну, вот! Кому это непонятно?
Sennás 599160 2016. január 2. 18:49
Válasz erre
photos_119 diesel
photos_119 diesel
photos_120 diesel
photos_120 diesel

És igen!Király vagy!1992-2002 között gyártott ЗИЛ-131Н2

двигатель: ЗИЛ-0550
дизель, четырехтактный, 8-ми цилиндровый, V-образный 90°,
верхнеклапанный, жидкостного охлаждения
диаметр цилиндра, мм 100
ход поршня, мм 100
рабочий объем, л 6,28
степень сжатия 18
мощность двигателя, л.с. (кВт) 132 (97)
при 2800 об/мин
крутящий момент, кГс*м (Нм) 38,2 (375)
при 1600-1800 об/мин
Gabi 599159 2016. január 2. 18:35
Válasz erre
Szerintem elég, mert elég nagy felület úgy keresztben. A második képet nem tudom, de így ránézésből inkább arra tippelnék, hogy valami diesel motor van benne, és annak az Intercooler, mert elég vastagok a csövek, de tényleg csak tipp.
Sennás 599158 2016. január 2. 18:25
Válasz erre
6564-1-f
6564-1-f
szellöző
szellöző

Holnapra kész a "bőr kormányom" nekem is:)
Annyira gagyi de ettől igazán Orosz:)
Meg a tető szellőzőt szeretném kinyitni majd.
Sennás 599157 2016. január 2. 18:19
Válasz erre
ZIL-131N2 hütő
ZIL-131N2 hütő

Annyi elég?És ez is az lenne csak "modern"-be?
Gabi 599155 2016. január 2. 18:10
Válasz erre
Az a vízszintes hűtő szerintem olajhűtő lehet.
Sennás 599153 2016. január 2. 17:46
Válasz erre
1406114878_rsrrs-20
1406114878_rsrrs-20
1406115009_rsrrs-21
1406115009_rsrrs-21
1406115192_rsrrs-22
1406115192_rsrrs-22
0_5d4b5_c2a55c52_XL
0_5d4b5_c2a55c52_XL
.kl.k
.kl.k

Még egy pár javítani valót találunk az ICM Zil-131én.Nem örülök neki fene melós lesz a végén.Én a hűtő előtti kereszt hűtő(mi az?) szálakat most hajtottat le majd fel kell rakni ezt is.(érdekes valahol 2+5 valahol egyben a 7 cső)
uazos 598973 2015. december 31. 11:27
Válasz erre
Srácok. Érdemes megnézni, én nem fűzök hozzá semmit. https://www.youtube.com/watch
Törzsbusz 598955 2015. december 30. 23:15
Válasz erre
Kis kiegészítés: KF Konténer Felépítmény - magyar, BUDAMOBIL gyártmány. Hordozó alváz: Zil-131,Csepel D-566,Dac-665T,Ural 375D,4320. A képen KF-2-es. A KF 3 változata létezett.
Sennás 598953 2015. december 30. 22:18
Válasz erre
Gyerekek segítsetek.Hogy hívják az Oroszok a Tábori Könnyű Vezetéket?Barna-Fekete telefonos vezetéket.Köszi
Sennás 598940 2015. december 30. 21:14
Válasz erre
Beszélek én Zolival(Pajerós)hátha rá lehet beszélni 1×segítsen ki:)
Hátha tudunk rendelni:)
lacipapa 598934 2015. december 30. 21:02
Válasz erre
Nagyon szép a belseje,jó volna kívülről is "körbe járni".
lacipapa 598933 2015. december 30. 21:01
Válasz erre
Szia!Azért választottam,mert nincs kedvem gépeket faragni,ha egyszer lehet(ne) kapni.
A képeket le mentettem a bútorokat meg meg tudom csinálni.Egyszer csak rendelnek szerszám gépeket,valamelyik hazai boltosok.
Sennás 598929 2015. december 30. 20:47
Válasz erre
Amúgy kurv@ szép állapotban van:)
Sennás 598928 2015. december 30. 20:44
Válasz erre
Hát ez az!Erre gondoltam.Én kérdeztem hülyén.Járműjavító--mühelyes(nekem ez az)
Farkas469 598926 2015. december 30. 20:38
Válasz erre
Saját
Saját
Ural 4320 KF-2
Ural 4320 KF-2

Helló!

5. kép. Kf-2-es. Járműjavító felépítmény. A jármű magán tulajdonban van.

Üdv.
juge75 598923 2015. december 30. 20:30
Válasz erre
Egy nem orosz, hanem keletnémet felépítmény (LAK-2).
Sennás 598922 2015. december 30. 20:29
Válasz erre
Esetleg egy kérdés.Ami nálunk tábori Könnyű Vezeték(TKV) volt azt az Oroszok minek hívták?Csak volt Orosz megfelelője.Ott is csak összekötötték a rádiókat egymással.
Hogy keressem "eredeti" nyelven?
Sennás 598921 2015. december 30. 20:26
Válasz erre
Köszönet Gábor!Én nem találom a "LAK-2" az mi?
Viszont megvan a "КУНГ wikipédia":)

avtotravel.com/Forums/Brands-Motorhomes-Caravans-Sales-Comparison/Offroad-Motorhomes/c%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F-%D1%87%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B5-%D0%BA%D1%83%D0%BD%D0%B3/
juge75 598919 2015. december 30. 19:50
Válasz erre
5. képen nem KUNG, hanem EZF (LAK-2) felépítmény látható.
6. képen pedig nem múhelykocsi, hanem parancsnoki háló vagy vezetési pont lehet (Orosz).
Sennás 598913 2015. december 30. 17:08
Válasz erre
1315
1315
1385203994851_bulletin
1385203994851_bulletin
d2e19259bebd3c384fae1f8037b2e616_1385038430_1000_1000
d2e19259bebd3c384fae1f8037b2e616_1385038430_1000_1000
zil 131 kung
zil 131 kung
Névtelenjtzyr5
Névtelenjtzyr5
Ural375 Kung
Ural375 Kung

Szia Laci! Az általad kinézett gyanta cuccok ebbe Zil-131 Kung-ba pont megtalálhatók!Jó ki melót választottál:)

Kérdezném a 5képen látható MH Ural milyen "műhelyes"?
Utcsó képen az MNH ilyen 4 ablakos KUNGot használtunk?
Köszi SENNÁS
uazos 598870 2015. december 29. 23:38
Válasz erre
Nézd meg figyelmesebben, és magadtól rájössz ;-)
Sennás 598865 2015. december 29. 21:41
Válasz erre
"Ponyvánál ne felejtsd el a platót is figyelembe venni!" Segíts kérlek ez mit jelent?
uazos 598864 2015. december 29. 21:28
Válasz erre
hidropneumatikus. 1 illetve újak 2 körös fékrendszerrel jöttek ki.
Ponyvánál ne felejtsd el a platót is figyelembe venni! Egyébként Magyar hitványhatosok: Csatos megoldással voltak ellátva.
Sennás 598863 2015. december 29. 21:19
Válasz erre
qPFzb
qPFzb
IMG_20150927_220852
IMG_20150927_220852
sárga lámpa
sárga lámpa

OK.Nem bonyolítom:)Még csak annyit a fő különbség a "mérsékelt" és a "trópusi" változat között a kasztni elején a két oldalt azok a bordák az index és kilincs magasságban.Mond meg nekem a HR-67-74 verdán van ilyen vagy nincs?Én ebből szögből nem látom.Illetve csak a fény tükröződik bénán vagy lehet hogy sárga lámpa van a fényálca alatt?
Farkas469 598862 2015. december 29. 21:03
Válasz erre
Amilyen éppen volt vagy csináltattak!
Felejtsd el a szabványokat honvédségnél...
Láttam(fotóztam) Gaz-66 rendkívül sötét zölddel! Zil-131-est élénk zománc színnel.
Uaz-469-est 69M gulyáságyút húzva! Uaz-469-est civil országúti gumikkal rohangálni!
Uaz-469 kicicomázva angol vadászgépes feliratokkal! Uaz-469est rikító zöld motortérrel és belsővel.
stb...

Üdv.
Sennás 598861 2015. december 29. 20:58
Válasz erre
borda
borda

Na itt leírják az életrajzát a Gaz-66nak.Érdekes az "export-trópusi éghajlatú" kategóriába sorolt és az "export-mérsékelt éghajlatú" kat. sorolt járműből egyaránt kapott az MNH.

parm.mybb.ru/viewtopic.php?id=93

Érdekes a 4-5 borda a kocsik oldalán.5"bordás" Magyar verdát nemigen látott még senki ugye?Vagy még kaptunk akkor is "ÚJ" gaz-66ost a nagytesótol?
Sennás 598860 2015. december 29. 20:14
Válasz erre
gaz-66 akkuház
gaz-66 akkuház
4515636_original
4515636_original

De mi akkor ilyet használtunk?Én az az egyenként befűzőst nem láttam.Egy zsinór oldalanként.Kifújt.

Megvan az akkuház:)
Farkas469 598859 2015. december 29. 20:09
Válasz erre
A 3. képen után gyártott ponyva van! Így sokkal könnyebb az előállításuk.
Gyári csatos és oldal ablakos.

Üdv.
Sennás 598858 2015. december 29. 20:06
Válasz erre
Köszönet Gábor a korrekt tájékoztatásért!
Rákerestem a Wiki-be most már értem a lényeget.
juge75 598855 2015. december 29. 19:43
Válasz erre
Fékrendszer:
-üzemi: hidropneumatikus

-rögzítő: mechanikus

A GAZ-66 kormányműve hidraulikus rásegítővel(szervó), fékrendszere hidrovákuumos fékerősítővel rendelkezik, a sebességváltó harmadik és negyedik fokozata szinkronizált.
juge75 598854 2015. december 29. 19:42
Válasz erre
juge75 598853 2015. december 29. 19:37
Válasz erre
Persze hogy nem levegős, légtelenítve van...
Sennás 598851 2015. december 29. 19:22
Válasz erre
gaz66 fékrendszer
gaz66 fékrendszer
fhtdjzrds
fhtdjzrds

Pár szót(inkább kérdés) a fékrendszerről.Az állítják neem LEVEGŐS.Hát akkor mi volt?De ez utánfutóhoz a csatlakozó az igen akkor mi termelte a levegőt?Az ami a kerék pumpához?Van aki le tudná fordítani ezeket a beszámozott dolgokat?
Köszönet!
Sennás 598850 2015. december 29. 18:54
Válasz erre
gaz66 ponyva
gaz66 ponyva

Vagy valami ilyesmi volt a lefűzés?
Sennás 598847 2015. december 29. 18:18
Válasz erre
GAZ-66 ponyva
GAZ-66 ponyva
tru_1016_parts2
tru_1016_parts2
1547462_24101_nyir_bottyan_gaz66
1547462_24101_nyir_bottyan_gaz66
PAD
PAD

Szia Tibi.Nézegetem ezt a rajzot meg az általad Szep. feltett képet.Az Orosz 66-on csatos(bedugós)-(a Trumpi makett ezt utánozza)volt a ponyva rögzítés,az NH pedig lefűzős?Én is az utóbbira emlékszem.
Illetve a Vasutas kollégák akik Gaz-66 szolgáltak váltig állítják a PAD hátul 2db(egybe) volt.De én úgy emlékszem oldalanként 2-2 pad volt.Középen el volt választva így akár 4 féle képpen is fel/le mozgatni.--Úgy mint a képen.
lacipapa 598839 2015. december 29. 15:55
Válasz erre
Ahogy vizsgálgatom,ez BRDM alváz és GAZ kaszni.
lacipapa 598838 2015. december 29. 15:54
Válasz erre
Jól néz ki,ez BTR-80A kerék agy,de én olyat találtam a youtubon,hogy BTR-80,vagy BRDM agyakkal.
Sennás 598834 2015. december 29. 15:21
Válasz erre
0dfVe1H0GJ8
0dfVe1H0GJ8
5C0f7v18l1g
5C0f7v18l1g

Kösz Tibi majd próbálkozom.

Laci az 1:10 az meg marha nagy.De kösz a felajánlást.
Nézd ez Gaz-66(már nem sok köze van hozzá)és BTR FELNI+KERÉK
Farkas469 598832 2015. december 29. 14:46
Válasz erre
GAZ-66%2001
GAZ-66%2001
GAZ-66%2002
GAZ-66%2002
Gaz-66 Gumi csere
Gaz-66 Gumi csere

Helló!

Sajnos én nem találtam. De azt tudom, hogy az aksi tetején egy doboz van.
Ajánlom neked, hogy felmész a Gaz-66 index fórumra és felteszed a kérdést, hogy eredeti aksi dobozról keresel képet, akkor szerintem segítenek.
Találtam pár rajzot hátha valakit érdekel.

Üdv.
Sennás 598818 2015. december 29. 12:24
Válasz erre
akku_gaz-66_05
akku_gaz-66_05
GAZ-66_R-142_akku
GAZ-66_R-142_akku

Ha már Gaz-66 én is kérdeznék.Az akku-ról valami közelebbi kép hogy is volt ez berekva?
Köszönett SENNÁS
lacipapa 598813 2015. december 29. 11:29
Válasz erre
Szervusztok!
Kicsi segítséget kérnék!A Gaz-66-os bódéját faragom és a tetejéről nem találtam képeket.Azt a bódét építem,amelyiknek hátul van a pótkerék,tehát a hosszút.Persze kép sorozatokat is szívesen fogadok erről a típusról,azt hiszem ez a parancsnoki.Ha nem javítsatok ki.A belső berendezése is lényeges lenne!Természeten nálunk használatos gépről volna szó!Előre is köszönök minden segítséget.
Elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
uazos 598519 2015. december 23. 22:42
Válasz erre
Van még egy vászon ponyvám, de az nem ilyen homok szinű, hanem gyári katonai zöld. Lokátoros kocsik takarására/álcázására volt kialakítva. Ketté lett vágva, mert akár egy Krazt lebírtál vele takarni akkora volt :) Viszont amennyiért a 66-sét vitték el, annyiért szívesen válnék meg tőle.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.