<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
pintair | Adatlap | 588500 | 2015. július 2. 21:20 | ||
sárkányos | Adatlap | 588351 | 2015. június 29. 21:07 | ||
Szevasztok. Egy érdekes és tanulságos riport egy hozzáértő embertől. Nagyon-nagyon közel áll a mondanivalója az igazsághoz. mno.hu/ahirtvhirei/zord-rendszerszintu-problemak-allnak-a-repulobalesetek-mogott-1292513 Aki még nem látta és érdekli kérem nézze végig. Köszönöm. Üdv sárkányos | |||||
sárkányos | Adatlap | 587613 | 2015. június 15. 22:57 | ||
Szevasztok.Találtam egy cikket amit nem csak a Gripenes kollégáimra hanem az egész repülőműszaki állományunkra rá lehet húzni mert ez már mindenkit érint ebben a szakmában! Szeretném ha mindenki elolvasná!www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/a_veg_kezdete/ Üdv sárkányos | |||||
vackor | Adatlap | 587248 | 2015. június 9. 13:12 | ||
Az említett könyvben a Gotha Go-142 szerepel, 701-715 jelzéssorral, ezen kívül vitorlázó-szállító-deszant-kiképzőként még a DFS-230 és a DFS Kranich szerepel. | |||||
Freddy | Adatlap | 587235 | 2015. június 9. 10:45 | ||
Van róla kép, azon a nagy poszteren, amelyiken a magyar repülők vannak. Bár persze nem tudom, mennyire a fantázia szüleménye. Egyébként mintha az öreg Sárhidai-féle MKH fegyverzete könyvben is írtak volna róla, most nincs itt a kezemben, valaki erúősítsen meg. | |||||
sanyi | Adatlap | 587213 | 2015. június 8. 21:40 | ||
Sziasztok! Egyszer azt olvastam, hogy a világháború idején volt Go-242 vitorlázónk. Ez igaz? Ha igen, van róla valami infó - festés, lajstrom, esetleg fotó? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
solyom | Adatlap | 586813 | 2015. május 31. 18:24 | ||
Igen, jogos, csak még nem javítottam le az aláírásokat a képeimnél. Valamiért G2-nek írtam ezt a szériát... :( | |||||
cimber | Adatlap | 586769 | 2015. május 31. 10:39 | ||
Ja és szerintem a V3+13-as is G1-es. | |||||
cimber | Adatlap | 586768 | 2015. május 31. 10:39 | ||
Sziasztok! A magyar V jelzések és számsorok olyan változatosságot mutatnak, hogy szinte bármi elképzelhető. Van olyan gép ahol pl. a V betűjelzés egyértelműen nagyobb, mint az utána jövő számsor. A V7...és V8-as szériákban több ilyen fotó is van. Számok tekintetében is van szórás rendesen. | |||||
solyom | Adatlap | 586748 | 2015. május 30. 22:14 | ||
medor | Adatlap | 586738 | 2015. május 30. 20:09 | ||
Szia! Én nem értek a II.VH-s makettekhez,de egy Messer (főleg 109-es) rajongó makettező barátom évekkel ezelőtt megépítette ezt a gépet.Most ugrott be,hogy mikor megmutatta a makettjét magyarázott valamit a géptörzsre felfestett jelzésekről. A lényeg az,hogy szerinte sem 'H' betűt,hanem gépszámot festettek a farokrészre. Az előbb felhívtam telón és a mai napig így gondolja.Annyit tett még hozzá,hogy ő akkoriban szintén a V.3+44 számot választotta de akár a V.3+14 is esélyes lehet. Nem szeretnék a vitátokba beleszólni mert mint írtam laikus vagyok. Csak kis adaléknak szántam. | |||||
solyom | Adatlap | 586727 | 2015. május 30. 17:55 | ||
Kösz Viktor! Roland! Az altípusban alighanem Neked van igazad! A fehér festésen mindenképpen látszani kellene a kabin előtt a sötét levegőbeömlőnek! Jobban át kell néznem a fotóimat, mert úgy látom több gép is inkább G1 mint G2. BB | |||||
cimber | Adatlap | 586715 | 2015. május 30. 16:12 | ||
Még annyit, hogy mintha látnám a szélvédőn belül a túlnyomásos kabin patronját, ugyanakkor nem látni a szélvédőn a G párosokra jellemző kis beömlőt. Jól látszik a szélesebb deklikeret, tehát esélyesebb szerintem, hogy a Szeverényi-féle gép G1-es és nem G2-es. Persze ez nem szentírás, de mintha a fotók ezt mutatnák. | |||||
cimber | Adatlap | 586713 | 2015. május 30. 16:03 | ||
Szia Balázs! Nagyon jó észrevétel és esélyesebb a V sorozatszám, mint a H jelzés, hiszen az átadott gépek kivétel nélkül magyar "V" azonosítót, vagy 1, illetve 2 jegyű számazonosítót kaptak, F-nél és G-nél is, "magányos" betűjelölést nem. Érdekes még ezen a gépen, hogy a sárga törzsgyűrű egy törzsgyűrűvel előbb van a standardnál és csak "fél" törzsgyűrű szélességű. | |||||
migi | Adatlap | 586706 | 2015. május 30. 14:51 | ||
Inkább 4 es szám az , logikátlan lenne egy olyan szélességű H betű . | |||||
Podva | Adatlap | 586705 | 2015. május 30. 14:37 | ||
Te látod, hogy össze van kötve, vagy csak sejted? A 44 valószínűbb mint a H, tekintettel arra, hogy ha a magyar kereszt felfestésére volt idő, akkor kellett, hogy jusson az oldalszámra is... Üdv | |||||
vfrtom | Adatlap | 586704 | 2015. május 30. 14:15 | ||
Szerintem nem, mert két függőleges szár látszik ami össze van kötve. Inkább H. | |||||
Podva | Adatlap | 586702 | 2015. május 30. 14:09 | ||
Szia Balázs ez tényleg a legvalószínűbb! Nagyon jó meglátás! Gratulálok hozzá Üdv Viktor | |||||
solyom | Adatlap | 586681 | 2015. május 29. 22:35 | ||
Sziasztok! Ma egy kedves ismerőssel folytatott levelezés alapján elgondolkodtam egy gép eddig "biztosnak" vélt azonosító jelzésén. Konkrétan a Szeverényi féle G2-ről van szó, amit eddig csak mint fekete "H" aposztrofált a szakirodalom. De mire fel? Abban az időben a keleti fronton az én tudtommal számokkal jelölték a gépeket. Elkezdtem utánajárni a dolognak. Körülnéztem, hogy G2 altípusú gépeken milyen jellegű számokat használtak. A Szeverényi gépen lévő "H"-t elnézve főleg a 4-esre voltam kíváncsi, és lám! Rábukkantam a V.346 fotójára, amin elég jellegzetes a 4-es alakja. Szerintem simán lehetnek 4-esek a fehér gépen. Vagyis lehet, hogy a fehér Szeverényi gép a V.344? Nem mondom, hogy 100%-ra igazam, van, de van annyira életképes, mint a H! Szerintetek? BB | |||||
migi | Adatlap | 586351 | 2015. május 25. 14:01 | ||
Azt hiszem a Pavla gyárt hozzá, | |||||
Kamovos | Adatlap | 586350 | 2015. május 25. 13:52 | ||
Sziasztok: Az lenne a kérdésem, hogy Mig-17-hez, és Mig-19-hez (KP) 1/72-ben létezik e műgyanta kabin belső? Segítségeteket előre is köszönöm. | |||||
Podva | Adatlap | 586069 | 2015. május 21. 13:09 | ||
Szia Bizony! Pár éve még másképp képzeltük, de mára ez szinte biztos! A szárnydúcok viszont szürkék Üdv | |||||
tyimosenko | Adatlap | 586055 | 2015. május 21. 09:28 | ||
Sziasztok! Ezek szerint az eredeti olasz, sárga alapon zöld-barna terepezésű gépeken az alsó szín az alumínium, nem a világos kékesszürke? Köszi szépen, üdv | |||||
Podva | Adatlap | 586051 | 2015. május 21. 08:04 | ||
Üdv Sanyi Igen az ezüst szín ott van a gyári festések között a bulettinen is. Az első 18 gép ezüst szinben jött ezek lettek a cakkosak a Kör Ásznál legalább is biztosan. Nagyjavításkor Győrben szép magyartarkát kaptak. és nem olasz gyári festést. 41 közepéig biztosan. De Tyimosenko kérdése az olasz gyári színre vonatkozott. Ezt a stormo által C3-nak jelölt mintát magyar 42-eseken számtalanszor átbeszéltük már, de nem tudtál meggyőzni az igazadról. A mellékelt fotó alapján azt állítod, hogy ami a képen van az világoszöld alapon sötétzöld foltos. A barna foltok, pedig csupán helytelen szorópisztoly kezelésre visszavezethető optikai csalódások... Ha többféle gyári festéket használtak volna, fel kellett volna azokat is tüntetni a bulettinen nem? Vagy egy szimpla csűrőűtvásznazáskor át kellett volna festeni az egész gépet? A festék milyenségére vonatkozóan én inkább azt állítanám, hogy per pillanat még nem tudjuk, hogy mit rejtenek a buletinen jelölt szinek. Rengeteg olyan dolog van ezen a téren amit 10 éve még nem tudtunk, mára evidencia... Üdvözlettel Viktor | |||||
Alexandros | Adatlap | 586036 | 2015. május 20. 21:14 | ||
Szia ! Elnézést,hogy beleszólok,de ez így nem egészen igaz.Viktor,már számtalanszor átbeszéltük,hogy az első szériák teljesen ezüst színben érkeztek.Később a Kör Ász-nál átfestették három színű cakkos,majd ,,magyar tarkára" nagyfoltosra őket.A következő szállításnál érkeztek olasz zöld-zöld felső résszel és ezüst alsóval gépek,színes fotó van róla.Utána jött szintén eredeti olasz,de többféle foltozással ellátott felül homok,zöld,barna,alul ezüst festéssel ellátott széria.A Győrben talált dokumentum a nagyjavításkor átfestésre került gépekre vonatkozik,a Viktor által említett kódokkal ellátott színekről az olasz kutatók nem tudtak,náluk ezek nem szerepelnek.Ezt válaszolták a magyar kutatók kérdésére. Üdvözlettel Alexandros | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585976 | 2015. május 20. 07:02 | ||
Koszi szepen Viktor! | |||||
Podva | Adatlap | 585974 | 2015. május 20. 06:29 | ||
Szia Fennmaradt egy gyári bületin Győrben az eredeti olasz irat magyarra fordításáról 1942 augustusából: Terepszín foltozás: Havanna/sárga/5342 Gesztenyeszín/barna/5242 Zöld 5247 Aluminium/ezüstszín/3995 Higgitó 3308 A szárnydúcok szürkék Ez a gyári festésre utaló bizonyíték, vagyis igazolja azt, hogy a sárga alapon zöld/barna foltozást használtak, 1942 augusztusáig legalább is biztosan. Addigra az összes magyar gépet leszállították, tehát mind ilyen volt. Sajnos a leírt olasz festékkódok egyelőre ismeretlenek, Annak meghatározására marad a net... Azonban a foltok elrendezését érdemes fotó alapján meghatározni, a Stormo ehez inkább mankó, mint csodafegyver :) Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585953 | 2015. május 19. 20:05 | ||
Sziasztok! Koszonom szepen az infokat! Arrol egyebkent van info, hogy a magyar CR-42-esek olasz festesi semai milyen szinekbol alltak? Ha hihetunk a kovetkezo honlapnak www.stormomagazine.com/RegiaAeronauticaColorsinWWII_3a.htm, akkor ugy tunik, hogy a C1, C1a, C2, C3 semak johetnek szoba. Minimalisan foglalkoztam eddig a temaval sajnos, de a HAD-os grafikak es a Magyar sasok konyv grafikaja a C1, C1a, C2 semakat abrazolja. A sarga es a barna szin eseteben jopar, 2-3-4 arnyalat is lehetseges a honlap szerint. Van konkret szinmeghatarozas ezekre, szines fotok, roncsok stb, vagy elvileg barmelyik arnyalat elofordulhatott a magyar gepeken az egyes semakon belul? Lehet, hogy ezekkel a kerdesekkel is foglalkozik a HFC konyv, de sajnos ez nem all nekem rendelkezesre. Koszonom, udv | |||||
Podva | Adatlap | 585951 | 2015. május 19. 19:50 | ||
Szia Balázs Teljesen jogos a felvetés... De valószínűleg erre sosem lesz egyértelmű bizonyíték. :( Üdv Viktor | |||||
solyom | Adatlap | 585936 | 2015. május 19. 17:47 | ||
Podva | Adatlap | 585901 | 2015. május 19. 07:53 | ||
Szia Tyimosenko A V-228 nagy kedvencem Sajnos a HAD-os oldalszám nem jó egyrészt alacsony, vékony, másrészt a felségjel pirosával összevetve valószínűleg nem piros, hanem fehér, esetleg sárga, valamivel átködölve. A farokrész és az orr aprópöttyözve van inkább mint kukacozva, (ott a szöveg hibás.a jajz jó) Valószínüleg a javítás az általunk használt "Krayer" sárga alapon zöld... ) talán még a felső szárny végein is ez van... Üdv VIktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585896 | 2015. május 19. 00:08 | ||
Vagyis a V-228 esete.. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585895 | 2015. május 19. 00:03 | ||
Koszonom solyom, Podva! Igen, kiadta a HAD a 234-est, ketfele festessel is. Osszesen 3 fele valtozatrol talaltam semat. Amit csatoltam a hozzaszolasban, az a Magyar sasok c. konyvben szerepel. A HAD pedig tovabbi 2 valtozatot ismertet. Sarga lajstrommal, ek felsegjellel, valamint fekete lajstrommal, mar keresztekkel. Sajnos csak fekete szinu 234-es matricam van, de mindenkepp olasz festest csinalnek meg es lehetoleg biztosan letezett festest. Ugyhogy akkor ez ugy tunik ugrott. A V-234 esete is erdekes, de nekem zavaros. Vajon a sarga motorburkolatra es farokra festett zold-sarga szinek ismert arnyalatok szerintetek? Zold kukacmintat ir, de a grafikan valami pottyozest latok inkabb. Koszonom, udv | |||||
Podva | Adatlap | 585873 | 2015. május 18. 17:57 | ||
Bocs tévedtem a 234-ről van egy olasz festésű fotó jugó hadjárat beli sárga farokkal más betűtípussal: home.mit.bme.hu/~tade/ac-pict/Hung-AF/pre-1945/Fiat-CR-42/C42p4.jpg HAD kiadta A másik keresztes, körászos, szerintem olyan festése lehetett mint a Hélya-M-eknek... A rajzon szereplő gépről nem ismerek fotót Üdv | |||||
Podva | Adatlap | 585854 | 2015. május 18. 09:56 | ||
Szia Tyimosenko Ha jól rémlik a 234-ről van egy fotó amin még olasz stílusú szögletes oldalszám van, talán alapból fehér, kicsit átködölve sötéttel. A másik fotósorozaton már ez az oldalszám szerepel a V.241-el bekövetkezet balesetéről. Azon az oldalszám már ilyen. viszont nem vagyok biztos abban hogy a kamó maradt eredeti olasz... Nincs előttem most egyik fotó sem, de talán volt rajta "Repülő Tőr" századjelvény is. Üdv VIktor | |||||
solyom | Adatlap | 585847 | 2015. május 17. 23:02 | ||
Szia Tyimosenko! Én úgy tudom, hogy az olaszok homok alapra zöld/barna foltokat festettek erre a Cr-42-es szériára. Erről a gépről nem ismerek fotót, de 237-ről és a 239-ről több is van a Hungarian Fighter Colours-ban. Azokon egyértelműen beazonosítható a homok alapon zöld/barna foltozás. A zöld és a barna általában egy folton belül van festve. www.stormomagazine.com/ColorGuide/C1_1a.jpg A gép hasa vagy szürke vagy alu színű lehetett. BB | |||||
tyimosenko | Adatlap | 585840 | 2015. május 17. 21:54 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 585736 | 2015. május 16. 09:19 | ||
Csobi21 | Adatlap | 585335 | 2015. május 8. 18:28 | ||
Sziasztok! Engem az érdekelne, hogy létezik-e kép magyar Cr.32,42,Re-2000 pilótáról aki oxigénmaszkot visel, milyen típusút használtak a pilóták? | |||||
migi | Adatlap | 585096 | 2015. május 4. 20:49 | ||
Podva | Adatlap | 585095 | 2015. május 4. 20:40 | ||
Szia Nincs ökölszabály volt ilyen is meg olyan is... De volt sivatagi festésű is meg "messer légifölényes" is a HAD honlapján nézz körül ott találsz mintákat. Ha tudod a konkrét gépszámot az segíthet. Üdv Viktor | |||||
migi | Adatlap | 585094 | 2015. május 4. 20:38 | ||
makettes | Adatlap | 585092 | 2015. május 4. 20:22 | ||
Sziasztok! A magyar Fi-156 gépek egy vagy kétszínű zöld festést viseltek? Köszi! makettes | |||||
solyom | Adatlap | 585084 | 2015. május 4. 19:27 | ||
Helló Vackor! Tényleg minden tiszteletem Winkler Laci bácsié, mert nélküle jóval szegényebb lenne a tudásunk a magyar repülést illetően. De! Az említett könyvben lévő makettek festésének javarésze teljesen légből kapott. Referenciának használni épp úgy nem szabad, mint a Punka/Bernád féle Hungarian fighter colours című könyvének a grafikáit, vagy a Magyar sasok című Punka/Sárhidi féle könyv grafikáinak jó részét. Nyilván vannak bennük jó dolgok is, csak jól utána kell járni, hogy melyek azok! Nagyon nehéz helyzetben van az, aki autentikus, világháborús, magyar jelzésű gépet szeretne építeni. Az a legjobb, ha minél több munkát elolvas az ember, és abból alakítja ki a véleményét az adott korszak gépeiről. Amúgy az általad említett forrásokat nem szeretném lebecsülni, mert én is használom őket nap mint nap! Pusztán arra szerettem volna utalni, hogy éljünk forráskritikával, és több oldalról is próbáljunk utánajárni a dolgoknak! BB | |||||
migi | Adatlap | 585073 | 2015. május 4. 16:40 | ||
Amire utaltam könyvre abban szerepel hogy volt Jak-3 asunk is 3 db ,erről tudtok valamit ? | |||||
migi | Adatlap | 585059 | 2015. május 4. 11:00 | ||
Én még ajánlanám a Csanádi Winkler Nagyváradi író hármas Magyar repülés története című könyvet is , igaz hogy 1977 kiadás , de attól még jól használható . | |||||
vackor | Adatlap | 585058 | 2015. május 4. 10:50 | ||
Szia Sólyom ! Tudom, hogy az említett könyv rengeteg makettfotót tartalmaz, volt is szerencsém (sajnos, csak egy alkalommal) a makettek eredetijét is látnom, Winkler Laci bácsi otthonában, jó pár évvel ezelőtt. Ha magyar festésű gépet készítek, ez az egyik könyv, a másik a Magyar Királyi Honvédség fegyverzete, a harmadik Balázs információtömege, amit alapként használok. | |||||
ambasa | Adatlap | 585057 | 2015. május 4. 10:34 | ||
Elnézést, kicsit túlreagáltam! Ez annak is köszönhető, hogy sajnos gyakran találkozom azzal a hozzáállással, az itt lévő fórumokon, hogy sokan vannak olyanok akik, birtokában vannak bizonyos tudásnak, csak csepegtetik az információkat, mert készülnek a soha ki nem adott könyvükre. Ugyanakkor, azonnal megtámadnak minden más művet, amelyek természetesen tartalmaznak hibákat, de legalább hozzáférhető adatokat tartalmaznak. Valaki kérdezett valamit, én próbáltam segíteni neki, de sajnos azt éreztem a hozzászólásodban, hogy egyből megpróbálja valaki azt hitelteleníteni, ami szerintem nem jó. Valószínű tévedtem és nem ez volt a szándékod, de nekem sajnos az első gondolatom ez volt. Én horác oldalán a részletes keresés fűlt használom, ahol típus szerint tudok keresni, illetve tudok egyéb szűrőket is használni. TG | |||||
solyom | Adatlap | 585054 | 2015. május 4. 09:47 | ||
Helló! Mellékelem az említett táblázatokat. Vannak benne hibák, tévedések, de használható. Vackor! A Magyar repülők, repülő magyarok könyvben lévő színes Il-2 fotó (165.o) egy makettről készült, aminek más a lajstromjele is, és nem hasonlít a festése a fotón látható gépére. Amúgy szép könyv, csak a képanyaga használhatatlan, mivel nagyon sok makettről készült, amiknek a festése sok kivetnivalót hagy maga után. BB | |||||
migi | Adatlap | 585049 | 2015. május 3. 22:34 | ||
Ott a link hozzá |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Airfix 72 He-111P-2 uj. Lehet magyarra fösteni.