/ Fórumok /

A Magyar Tarka színei

A topik célja az MKH által használt színek és festékek pontos felderítése, megmutatása, azok ismertetése a makettezőkkel, és a téma iránt érdeklődőkkel.
Várunk minden olyan hozzászólást amely tényszerűen, bizonyíthatóan, egyértelműen bemutatja ezeket a színeket, típusokat, azok származását, vagy összetételét.
Aki bármiben cáfolni tudja, vagy szeretné a másik állítást, azt kérnénk, hogy bizonyítékok, pontos, és ellenőrizhető hivatkozások megtételével tegye, ellenkező esetben nem fogadjuk el.
Az egymás felé, vagy egymás kutatási anyagával kapcsolatos kérdésekre válaszoljatok, és ez mindig csak az adott témát, kérdést érintse.
Kerüljétek el egymás személyének a támadását, minősítését, csak a témáról, és az azzal kapcsolatos tényekről írjatok.
Aki a fenti szabályokat megszegi, annak a beírása törlése kerül!
Sok sikert kívánok a téma megvitatásához, és remélem, hogy segítséget fog nyújtani a makettezőknek, valamint a téma kedvelőinek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42.
Kamovos 600678 2016. január 19. 19:55
Válasz erre
W-0+21 1944 október 12.
W-0+21 1944 október 12.

Még egy kép:Szürke kereszt sárga csík, fekete számozás, svancra nincs trikolor festve.

Üdv: kamovos
/A digitális képet Lajtai János gyűjteményéből kaptam tegnap./
Vadász 600677 2016. január 19. 19:52
Válasz erre
Kamovos 600676 2016. január 19. 19:46
Válasz erre
Győrben gyártott magyar Messerschmitt Bf-109G-2-es 1944 tavaszán Ferihegyen.
Győrben gyártott magyar Messerschmitt Bf-109G-2-es 1944 tavaszán Ferihegyen.

Cumira szaladtam úgy érzem. :(
Kamovos 600674 2016. január 19. 19:44
Válasz erre
Szia cimber!

Ez a kép nem a film kedvért készült.
Ezen is elég sárga a csík és szép fehér a kereszt is.

Üdv: kamovos
/A digitális képet Lajtai János gyűjteményéből kaptam tegnap./
Kamovos 600671 2016. január 19. 19:39
Válasz erre
Bf-109F-RHAF-experimental-camouflage-scheme-01
Bf-109F-RHAF-experimental-camouflage-scheme-01
Bf-109F-RHAF-experimental-camouflage-scheme-02
Bf-109F-RHAF-experimental-camouflage-scheme-02
Bf-109F-RHAF-experimental-camouflage-scheme-03
Bf-109F-RHAF-experimental-camouflage-scheme-03

Szia cimber!

Köszi!
Teljesen laikus vagyok e téren. :)

Ezen a linken találtam pár képet ezek is gondolom korai gépek lehetnek.

www.asisbiz.com/Battles/camouflage.html

Tetszik ez a lajstrom jel nélküli gép is. :)
cimber 600669 2016. január 19. 19:26
Válasz erre
Ahhh persze nem a kereszt, hanem a törzsgyűrű... :-)
cimber 600668 2016. január 19. 19:26
Válasz erre
Szia!

Nem, nagyon nem ugyanaz a gép, teljesen más altípusokról van szó.

Ez egy kiképzésre használ - és a film kedvéért - "felmagyarosított" Bf-109E4, míg a korábbi képen egy Bf-109Ga-6-os van.

Az Emilek kiképző gépek voltak és csak ez a két gép repült magyar jelzéssel és csak a film kedvéért. (nagy valószínűséggel RLM 70/71-es festéssel.)

Azért ilyen hivalkodó rajtuk a sárga gyűrű , oldalkormány és a magyar jelzés, mert teljesen frissen festett jelzések.
cimber 600667 2016. január 19. 19:21
Válasz erre
Szia!

Ahogy mondtam is telefonban, van egy nagyobb felbontású képem, ahol kissé nagyítva számomra egyértelműnek tűnik, hogy fehér a kereszt.
44 nyaráról beszélünk, tehát ha ritkaság, azért még lehetséges.
Főként ha azt is figyelembe veszem, mire ez a gép a mediterránról a nagyjavítóba és onnan az egységhez ért 44 nyarára.

A törzsgyűrűkről azért is írtam feltételes módban, mert a szórás valóban nagy, de fehér törzsgyűrűt többet látni a hasábkereszt mögött közvetlenül, mint hátul.
Kamovos 600666 2016. január 19. 19:15
Válasz erre
A fehér 6 orrú 01:06:36 nál
A fehér 6 orrú 01:06:36 nál

Sziasztok!

Ha egy másik képet nézek róla fekete fehérben, akkor azon már szürke a kereszt világítóan fehérnek tűnik, pedig a gép szerintem ugyan az.

(Ebben a filmben látható www.youtube.com/watch)

Üdv: kamovos
J_K 600664 2016. január 19. 19:01
Válasz erre
Szia Roli!

A fehér (és a sárga) gyűrűvel kapcsolatban nagy a szórás.
Általánosságban áll, amit írsz, ugyanakkor szép számmal találunk fehér gyűrűt a "hátsó" pozícióban (a JG 27-nél meglepően sokszor), és sárga gyűrűt is a rádiótér mögött (pl. még Barkhorn egyik gépén is).

A másik: '44 nyarától már ritkaság a fehér gyűrű, van, amikor fel sem festik, van, amikor "letakarják" (átfestik) kamuflázzsal; a JG 27 pedig már a zöldet használja.

A mellékelt képen (ami nem túl jó felbontású a gépemen) én sötétebbnek látom a fehér keresztnél a sávot, de lehet, hogy egy jobb fotó segítene a tisztázásban.
Nem kizárható a fehér.
cimber 600659 2016. január 19. 17:25
Válasz erre
Szia Sanyi!

Ha kinagyítod, egyértelműen látható lesz, hogy az nem sárga, jól összevethető a 8+47-esével.
Ugyanúgy esik mindkettőre a fény.

Ha nagyítod az is látszik, hogy az - szerintem - fehér.
Mi más szín le(het)ne?
cimber 600658 2016. január 19. 17:21
Válasz erre
Szia Pisti!

Ha kinagyítod a képet egyértelművé válik, hogy csak az az egy törzsgyűrű ilyen világos, jól elhatárolhatóan a törzsgyűrűk széle, nincs fény/árnyék játék.

Ráadásul - habár mint mondtam a "mediterrán vidék" nem érdeklődési köröm -a fehér törzsgyűrűt ezeknél a gépeknél legtöbb esetben a rádiótér ajtó utáni gyűrűre festették, míg az európai hadszíntéren egyel hátrébb a sárgát.

Ez sem szentírás, mert van itt is ott is, de mintha ilyen rémlene ilyen G Messer időszakból, sőt mintha az olasz Messereken is így lenne a fehér gyűrű...
F. Sanyi biztosan tudja a választ.
J_K 600656 2016. január 19. 17:14
Válasz erre
Sötétebb, mint a kereszt fehér szárai, úgyhogy szerintem sem...
Vadász 600655 2016. január 19. 17:09
Válasz erre
Laci!

Azért nem vennék rá mérget. hogy az fehér.

Szerintem csak a nap tréfálkozik velünk.
cimber 600649 2016. január 19. 15:27
Válasz erre
Ha kikerül a csapathoz az adott gép, ott már fel fog kerülni - a vonatkozó utasítások alapján - a hadszíntér jelzés.

Ez a fotó azért "más" mert nem tudni éppen melyik egységhez fog menni, és ezeket a jelzéseket csapatnál festették fel.
Rumcájsz_52 600644 2016. január 19. 15:00
Válasz erre
Pont ezért kérdeztem rá a kétféle színre, és így itt jól jött a bővebb tájékoztató, köszönöm Roli. Ezek szerint viszont a sárga hadszíntéri jelzés léte/nem léte a gépen nem lehet igazán perdöntő semmiben sem, max ha van, akkor szín-összehasonlításra alkalmas valamennyire. Szerintem legalábbis...
Üdv R.
cimber 600643 2016. január 19. 14:41
Válasz erre
Szia!

A századon belüli "helyét" jelöli a hatos.

Rumcájsz!

Teljesen normális, hogy olyan gépet látsz Európában, ami esetleg nem ide készült.

Egyébként a törzssáv mellett - habár megvallom őszintén a mediterrán hadszíntér nem a kedvencem - lennie kéne, vagy oldalkormány, vagy légcsavarkúpon is fehér jelzésnek.

Szóval ez már olyan vegyes gép.
De ezen sem szabad csodálkozni, hiszen a keleti frontra is kerültek olyan Messerek, amelyek konkrétan afrikai színeket viselték.
(Lásd E. v. Boremski, V. Bauer...stb.)

Ezt igazolja, hogy mint látod lajstromszám nincs is a gépen, tehát majd azt kapja, amelyik staffel-ba éppen kerül.

...vagy, hogy bonyolítsuk a dolgokat - tudom hazai kutatók ezt is megkérdőjelezték - idehaza is voltak konkrétan trópusi festésű Emilek képzési céllal.

A fotó egyébként nagy valószínűséggel nagyjavításról az egységekhez repüléskor készülhetett.

A 8+47-es melyről nagy valószínűséggel állítható, hogy Tobak Tibi bácsi is repült.
Persze ez sem szentírás, de a gép száma, kora, a helyszín teljesen egybevág.
A törzsgyűrű sárga ez 100%, hiszen győri Ga-6osról van szó.

...és hogy egyszerűsítsük a kódokat:

FS=KV :-)))
ssanyi 600638 2016. január 19. 13:29
Válasz erre
Üdv!

Tudomásom szerint a gépek nagyjavítás utáni átrepülésen (vagy nagyjavításara viszik őket) "szerepelnek".

FS nem mi hanem ki. :-D
Fülöp Sándor Luftwaffe fanatikus és szakirodalom gyűjtő.
Lehetne még Federal Standard is, de most nem játszik ez a verzió.
lukasan 600637 2016. január 19. 13:08
Válasz erre
Engem is nagyon érdekel "mittomén milyenszínű 12-es". Ezért is nagyon várom az olyan tanulmányt, amely számomra elfogadhatóan tisztázza a kérdést.
Ezért is kérdezem: MI AZ AZ FS?
köszönettel LS
Rumcájsz_52 600636 2016. január 19. 13:07
Válasz erre
Engem sokkal jobban érdekelne, hogy egy légtérben repülve a német gépen miért fehér a hadszíntéri jelzés, ami a mediterrán térséget jelzi/jelezné! Ha színtévesztő lennék, akkor a magyar gép sárga csíkját is fehérnek látnám, úgyhogy más lehet a megfejtés. Esetleg talán nem mindig vették olyan szigorúan a hadszíntéri jelzések felfestését?
Üdv R.
Kamovos 600635 2016. január 19. 13:02
Válasz erre
Me
Me

Sziasztok!

Ennek a Magyar gépnek a bal kísérője egy német gép.
A kérdésem az lenne, hogy az gépünk orrán az a fehér 6-os mit jelenthet?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv? kamovos
J_K 600633 2016. január 19. 12:15
Válasz erre
Kedves Sándor!

A másik öngól Kovács mérnök becsatolt levele (megint ezek a kőtáblák...)

A mellékelt levél két dolgot tartalmaz:

1, A neubibergi reptér kiguglizott történetét.
2, Tévedéseket.

Foglalkozzunk utóbbiakkal:
- Kovács mérnök: "A 12-es egy átfestette gép, nemcsak a szvasztikát, de a törzsön és a szárnyon lévő gerendakeresztet is átfestették."
Ez éppen igaz, de ugyanígy igaz az összes többi magyar G-10/U4-re is. A legendákkal ellentétben még az utolsók között megkapott (1945. 04.23.) WNr 613165 ("fekete 16") is teljes átfestést kapott.

-Kovács mérnök: "A nyugati fronton a szövetségeknek május 8.-án adták meg magukat a németek,...".
A nyugati fronton valójában május 5.-én adták meg magukat.

-Kovács mérnök: "Április 30.-án foglalták el tehát a repteret (t.i. a neubibergi repteret -J_K) tehát az itt lévő magyar gépek ekkor kerültek amerikai kézbe."
A valóság ezzel szemben az, hogy a JG 52 (német és magyar felségjelű gépekkel történt) átrepülése Neubibergbe 1945. május 8.-án történt, nem április 30.-án, vagy előtte. Ebben az összes rendelkezésre álló szakirodalom egységesen egyetért.
De megjelölök egy olyan forrást, amit talán még Kovács mérnök és Nagy Sándor is elfogad.
Punka György:A "Messzer" Bf 109-ek a Magyar Királyi Honvéd Légierőben c. könyvének 119. oldalán található a "A M.Kir. 101. vadászrepülő ezred megmaradt gépei 1945. május 2-án" c. összesítés. Itt többek között a következőket olvashatjuk: fekete 6 WNr 613123 és fekete 15 WNr 612780. A fekete 6 és 16 ugyanakkor jól ismert a neubibergi képekről.
Nyilvánvaló, hogy ha május 2.-án ezek a gépek még állományban voltak az MKHL-nél akkor nem repülhették át őket április 30.-án.
Az átrepülés május 8.-án történt.

Kovács mérnök ismét -és nagyon sokadszor tévedett.
J_K 600631 2016. január 19. 11:25
Válasz erre
Szia!

Mást gondolok erről, van rá logikus magyarázat, de ez benne lesz FS hamamoran publikálásra kerülő rövid tanulmányában.
J_K 600630 2016. január 19. 11:20
Válasz erre
Kedves Sándor!

Imádom, ahogy rúgjátok az öngólokat!

Az első kép (a lengyel kép téves azonosításával ellentétben) nem Neubibergben, hanem Prienben készült (ld. Forsyth: Jagdwaffe Volume Five Section 3 defending The Reich 1944-1945,280.old.) Azt csak félve jegyzem meg, hogy ha egy kicsit is konyítanál a Luftwaffehoz, akkor azonnal feltűnt volna, hogy a II./JG 52 kis méretű oldalszámokat használt (ld. a valóban neububergi JG 52-es gépeket), és nem ilyen nagyot,mint a "fekete 11" esetében.

A második képen tényleg neubibergi gép van, szép sárga orrgyűrűvel és sárga svanccal.
A JaPo Messerschmitt Bf 109 G-10/U4 Production & Operational Service 53-56. oldalán meg is találtad volna a gép elemzését, ha ismernéd a szakirodalmat.
Bár a "sasok" látása elvileg éles, úgy tűnik te sem látod a sárgákat, csakúgy, mint ahogy korábban Bernád szakíró sem.
Podva 600628 2016. január 19. 11:10
Válasz erre
Akkor vagy hanyagság miatt nincs fenn. Vagy nem a 4.LF-hez tartozó alakulathoz került...
Üdv
J_K 600627 2016. január 19. 11:05
Válasz erre
Szia Podva!

A LF-jelzés és az oldalszám is az alakulatnál készült.
Podva 600626 2016. január 19. 10:47
Válasz erre
Sziasztok
2 kérdés:
Az LF jelzést az alakulatnak kellett felfestenie vagy a gyárnak?
Az oldalszámot az alakulat festette vagy a gyár?
Üdv
cimber 600617 2016. január 19. 09:21
Válasz erre
Tudomásom szerint nem, ez egy gyűjtőhely volt és nem csak LF4 gépek voltak ott.
Podva 600615 2016. január 19. 09:13
Válasz erre
Kedves Sanyi
Milyen roncsdarab? Tedd közkincsé légy szíves
Üdvözlettel: VIktor
cimber 600614 2016. január 19. 08:44
Válasz erre
Leltem egy fotót a II/JG52-esből a sárga 6-ról...
Bevetett gép, tehát hadrendben volt.
Oldalkormánya sárga, elöl a légcsavar mögött sárga gyűrű, ahogyan a sárga 2-esnek is.
cimber 600613 2016. január 19. 08:32
Válasz erre
Sanyikám az első gép JG5-ös...

A második már OK, az JG52-es.
No de Sanyi, ahogy Vadász írta az oldalkormánya nagyon nem RLM76-os...és a légcsavar mögött is van egy egyszínű sáv...szintén nem 76-os.

Vajon melyik szín lehet az? ;-)

Vigyázz, mert a ff fotó elemzésen volt már olyan kutató, aki elvérzett...
Varjúbácsi 600611 2016. január 19. 08:00
Válasz erre
Ugyan már Sanyi! Ha a Practikerben veszek egy liter Sadolin zománcfestéket, a számlán eladónak a Practiker lesz feltüntertve, nem a Sadolin gyártója. Nem lehetséges, hogy a Krayer mint viszonteladó szerepelt az ügyben?
Vadász 600609 2016. január 19. 07:49
Válasz erre
Sanyi!

A 2-n az oldalkormány zöld?

A motorburkolat eleje is elég érdekes.

Neubibergbe milyen egységek menekítették a gépeiket ? Csak az LF.4. gépei?
Alexandros 600604 2016. január 19. 00:24
Válasz erre
Szia Károly!
Értem,valaki gyártott,a Krayer meg számlázott!Ilyen számlagyárosok voltak a közelmúltban is Vecsésen,nem?
N.S.
Alexandros 600603 2016. január 19. 00:21
Válasz erre
Alexandros 600602 2016. január 19. 00:12
Válasz erre
Szia Papi!
Mint kiderült,mindketten,azaz Tibi és Béla is színvakok,mert zöldnek látták ami zöld volt.
Üdv. Sanyi
Alexandros 600601 2016. január 19. 00:09
Válasz erre
Neubiberg német G10.R2 1
Neubiberg német G10.R2 1
Neubiberg német G10.R4 2
Neubiberg német G10.R4 2

Sziasztok!
Ha olyan hibás egy gép ahogy írod,akkor minek repül?Főleg a kapituláció után,amikor az amiké a légtér.Hibás adatok,dátum.
Az pedig,hogy sárga hadműveleti jelnek mindenképpen kéne lennie rajta-beszéljenek a képek.
Én legalább is nem látok egyiken sem!
A dezertálás oka sem világos.Minek dezertált,mikor négy nap múlva Heppesék is letették a fegyvert.Így is,úgy is amcsi fogságba kerül.
N.S.
Podva 600598 2016. január 18. 22:40
Válasz erre
Ha így van mikor és ki festette fel az oldalszámot? És mi alapján épp azt?
Z63 600597 2016. január 18. 22:34
Válasz erre
Neubibergbe a magyar gépekkel német pilóták repültek át Raffeldingből, hogy biztos amcsi fogságba essenek.Könnyen lehet, hogy a gyárból egyenesen Raffeldinbe repülték a gépet, majd onnan egy valaki tovább repült vele Neubibergbe. Lehet, hogy magyar pilóta nem is érintette. A gyár leszállította, ezzel részükről állományba került. A magyarok pedig már nem repültek vele bevetést.
Üdv,Z
cimber 600587 2016. január 18. 21:26
Válasz erre
A magyar adatok szerint 04.10-én ilyen gyári számú gép nem volt hadrendben a Pumánál.
Sőt 05.02-án sem...

Podva!

Nem így van ahogyan írod, legalábbis a magyar adatok szerint.
Az utolsó nem sárga, fekete, fehér gépvesztés a magyar adatok szerint ápr. 3-án volt. (kék, piros és W-s)
Ezt követően sem W-s, sem kék, illetve piros veszteség nincs a jelenlegi adatok szerint.
Ápr. 3 meg ápr. 6-a előtt van ha jól csalódom...

Egyebekben ne ülj fordítva a lovon, ha nem derült volna ki és a pirosra "szavazok", de meghallgatom más véleményét is, főként ha az adatok ütköznek.
Ezt hívják párbeszédnek... ;-)

Szóval azért érdekes ez a gép, mert nem olyan egyértelmű a dolog.

1. Ezen a gépen sárga gyűrűnek kellene lenni a motorburkolaton és az oldalkormánynak is ilyennek kellene lenni.
Ez 1945. március 7-ei utasítás! (Fliegerkorps 4.)
Minden "kortárs" G10-en rajta van...

2. F. Sanyi ff színelemzése.

3. Gyári szám alapján a magyar adatok szerint ez a gép 04.10-én sem volt hadrendben, sőt 05.02-án sem.

Amit el tudok képzelni:

Nem kapott FK 4 jelzést, mert oly mértékben hibás volt a gép, hogy nem volt bevethető és esély sem volt arra, hogy megjavítsák.
Ezt indokolja, hogy sem hadrendben, sem veszteséglistán nem szerepel.
Valahol pedig lennie kéne, ha kikerült az egységhez még piros korában?
Ha nem is piros számmal, de gyári szám szerint valahol lennie kéne...de nincs!
Podva 600571 2016. január 18. 18:23
Válasz erre
612747-et február 9-én már kiutalták...
Podva 600569 2016. január 18. 18:15
Válasz erre
Safranek 600567 2016. január 18. 18:10
Válasz erre
Tisztelt magoo!

Ez az érdekes felvétel hol nézhető meg?
VO101_Papi 600566 2016. január 18. 17:59
Válasz erre
Közben beszélgettem ma FS barátommal, és felhívta a figyelmem arra, hogy a JAPO könyvben nem a szállítási dátum szerepel, hanem, hogy 04.10-én állományban volt az ominózus gép! Vagyis lehet a szám színe piros és Sanyi szerint kék is! Érdekes az, hogy a JAPO nem ad csak W oldalszámot, illetve sárga, fehér, fekete színeket, pedig ez alapján kellene lennie a kékből és a pirosból is szerintem. Valahogy utána kellene járni, hogy mikor voltak a gépátvételek, ez lendítene az ügyön...mivel nálam készül ez a gép 32-ben, nekem fontos a szín, de továbbra sem győz meg az ff fotó elemzése, viszont az már egyértelmű számomra, hogy miért lehet akár piros is (vagy kék, kék színben van is hozzá 48-as matricám :))
magoo 600546 2016. január 18. 13:03
Válasz erre
Szia Tamás!
Elmondom, hogyan készülnek a gyártási bizonyítékok a Punka-Bernád tanulmányban és azt MRT vitán:
Nézd meg a konferencia videó anyagát: 1 óra 6 perc 37 másodpercnél Bernád Dénes kijelentette, hogy az évkönyvben közzé tették a Krayer repülőfesték gyártásának bizonyítékát. A 177 oldalon alul van az 1943-as gyártás. Ezzel szemben az évkönyvben a fénykép alá ezt írták: „A Krayer és Tsa.cég szállításteljesítési összesítője”. A Doksi valójában a Magyar Királyi Légügyi Hivatal által megrendelt anyagokat és a szállításokat összegzi. Az eredeti dokumentumban NINCS feltüntetve, hogy ezek legyártott termékek!
Ha végig követed, akkor látod, hogy a szállítási doksit simán be lehet adni az élő vitában gyártási doksinak az MRT konferencián.
A mellékelt számlán nincs feltüntetve, hogy ki gyártotta a leszállított anyagokat.
Az eredeti G. receptek 1940. novemberében készültek, de a festéket már korábban szállították. Végül a gyártási számnak nincs köze a gyártáshoz.
G. festék volt, az, hogy milyen a színe látja mindenki a legutóbb közzétett képeken.
Szerintem is olvasd a Bernád-Punka tanulmányt!

Podva!
Amit írtál bizonyított tény! Szerintem a szemének mindenki hisz, aki nem az majd újabb és újabb okossággal áll elő!

Tisztelt Makettezők!
Nagyon kérek mindenkit, hogy ne titkolja el, ha van FS10049 színű magyartarka roncsa, vagy eredeti Krayer kártyája, melyen ez a szín szerepel! Tegye közzé!
Kinek nem egyértelmű még, hogy RAL/RLM színeket használtak a magyar légierő repülőgépein?

magoo
Podva 600545 2016. január 18. 13:02
Válasz erre
Meghallgatom elolvasom.
De kíváncsian várom, hogy egy gyári számból hogyan fogtok taktikai számszínt meghatározni, úgy hogy tudjuk azt, hogy a mondott dátum után volt piros, kék, meg W-s veszteségünk is...
Amúgy a nagy németo-ba csak ez a 3 századnyi messzert (is) repülő (harci, vagy sem) alakulat vetődhetett el akkoriban?
Üdv
cimber 600537 2016. január 18. 11:19
Válasz erre
De érv...

Csakhát van ott egy fránya dokumentáció a gép száma alapján...
Ha ezen átsiklunk és nem hallgatunk meg mást, akkor lehet nyomós érv is a ff színelemzés.

Miért baj az, ha meghallgatod mások véleményét, mely vélemények ráadásul dokumentumokra alapulnak?

Érdekes Magó Karcsi kutatásait pont ezért preferáltátok, mert dokumentumokon alapul?
Akkor most símán átléphetünk a dokumentumok felett?
Ez mintha ismerős "fejezet" lenne MT kérdésben...

Tisztázzuk le ennek a derék G10 Messernek a sorsát és ha mégsem lesz "mindenható" konklúzió, senki nem szólhat egy szót sem, ha valaki pirosra, vagy sárgára festi.

De zöldre szerintem semmiképpen...
Podva 600535 2016. január 18. 10:41
Válasz erre
Kedves Roland értem.
Otthon vár a Hasegawa G-10, Montex maszkkal(olyanra fújom majd a 12-est amire szeretném)
Hidd el nyomonkövetem és így azt is tudom, hogy 2 éve ugyan ezek tudottak voltak. A perdöntő (ami engem meggyőzött) a roncsmezőn a 12-es mellett lefényképezett FW190-es volt piros vagy sárga számmal már nem rémlik... Az nem érv ebben a hát nem is tudom "vitában"?
Üdv
Vadász 600533 2016. január 18. 10:34
Válasz erre
Türelem, még csak három napja melegítettük fel a témát.
Néhány éve én is a pirosra voksoltam, de az azóta előkerült anyagok és egy két jó észrevétel számomra megkérdőjelezte. Inkább beszélgetek róla még egy kicsit, mert fenn van a kívánságlistámon.
cimber 600532 2016. január 18. 10:32
Válasz erre
Ha figyelmesen elolvastad volna a hsz.-okat, akkor kb. tudnád.

Zanzásítva:

Van egy gyári számunk, mely gép a leszállítás dátuma alapján CSAK sárga, fekete, vagy fehér számot viselhetne, attól függően melyik szd.-ba került.
A FF színelemzés azonban nem erről tanúskodik, vagy legalábbis erősen kétes a lajstromszám színe.

Mivel tudom, hogy vannak olyanok akik el szeretnék készíteni ezt a makettet, ezért hidd el fontos ez a diskurzus több embernek!

Nos ennek nyomában jár a publikum...kb. hasonló ám a helyzet, mint nálatok a magyartarkánál. ;-)

Itt azonban ez eldöntendő kérdés, és nem lehet ráfogni, hogy az RLM színek ennyit, vagy annyit szórnak a barnánál, zöldnél szürkénél.

Ez vagy piros, vagy sárga...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42.