<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romsitsa | Adatlap | 601600 | 2016. január 28. 20:48 | ||
Ogre 69 | Adatlap | 601579 | 2016. január 28. 17:28 | ||
Üdvözletem! Szeretnék némi segítséget kérni. Tervbe vettem az s.Pz.Abt.503 két Budapesten járt Királytigrisének megépítését. A két áldozat a 213-as és a 200 toronyszámot viselő példány lenne, Az álcaszínekhez ill. folttérképhez lenne szükségem infókra. A 233-as viszonylag jól dokumentált de ehhez a kettőhöz napok óta túrom a netet és nem igazán találtam anyagot. A La Gleize 213-as festése a talált, várban készült képek alapján nem stimmel se színre, se mintára. A 200-asról pedig csak egy kész makettröl találtam fotót. Előre is köszönöm ! | |||||
Kilmister | Adatlap | 600355 | 2016. január 16. 17:12 | ||
Szia, tudtommal a teknő mindegyiknél ( kivéve a prototípus korai alváza ) zimmerites volt, mivel a meglévő ( sérült tornyú ) járművekre szerkesztették rá a felépítményeket. Üdv | |||||
radir | Adatlap | 600338 | 2016. január 16. 15:17 | ||
Sziasztok! Kérdezném, hogy a kevéske SturmTiger mindegyike zimmerites volt? A későbbi fémgörgős változatokra gondolok. | |||||
usatika | Adatlap | 600092 | 2016. január 13. 18:50 | ||
Köszönöm a válaszokat akkor úgylátom ez is olyan katyvasz mint az orosz tankok világa:) Tehát akkor le zimmeritezem és marad dobozból,feljavított amit lehet meg kell... Festése meg azonosító számok meg még messze vannak, addig letisztulhat sok minden még. Építése a másik makettes portálon lesz publikálva itt nem lenne egyszerű. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 600078 | 2016. január 13. 17:36 | ||
Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli. Az oldalsó kitekintők elég gyorsan eltűntek a H-ról. Ha jól tudom csak a korai és a G-H határán lévő példányokon volt meg. A kis kipufogó meg szerintem minden H-n volt, csak a J-nél tértek át kézi toronyforgatásra. Amúgy valóban, a késői H-t és a korai J-t nagyon nehéz megkülönböztetni. | |||||
romsitsa | Adatlap | 600076 | 2016. január 13. 17:25 | ||
Illetve az is nagyban befolyásolta a kocsik megjelenését, hogy milyen alkatrész volt raktáron. A Pz IV J esetében ilyen a lövegirányzó kitekintőjének megléte vagy hiánya. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 600075 | 2016. január 13. 17:23 | ||
romsitsa | Adatlap | 600073 | 2016. január 13. 17:20 | ||
A képen a hasábkereszt és a tiszt ködvágója lehet viszonyítási alap. Ahhoz képest a szám nem fekete szerintem. Csak meg lett közben a kép. Tudtommal az oldalsó kitekintő megszüntetése a H-nál lépett életbe, nem különbözteti meg az alverziókat. Ahogy az öntött láncfeszítő sem altípus specikikus. Az rémlik, hogy a Pz IV-t folyamatosan fejlesztették, az alváltozatokat viszont nagyobb változtatásokhoz és alvázszámokhoz kötötték. Ha meglenne minden papír akkor alvázszám alapján meglenne az altípus, teljesen mindegy hogyan néz ki a kocsi. Pl. az Ausf. F2/G esetében mindkét elnevezés igaz, csak egy idő után az F/2-őt átnevezték inkább G-re azt hiszem az L/43-as löveg bevezetésével. Üdv Á | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 600067 | 2016. január 13. 17:02 | ||
Lehet, hogy hülye a kérdés, de egyáltalán van egyértelmű határ, ahol a H és J elválasztható? Nem egy olyan folyamat volt ez, ahol ugyan vannak egyértelműen azonosítható H-k és J-k, viszont a kettő közötti átmeneti, ilyen és olyan jellegzetességekkel bíró példányok esetében csak önkényes lehet a H-ként v. J-ként való megcímkézés? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 600066 | 2016. január 13. 16:42 | ||
Ezen nem fogunk összeveszni... :-) Én nem vennék mérget arra, hogy a 13X nem fekete, szerintem még az is lehet. Az, hogy a hasábkereszt sötétebb a képen, sajnos nem oszt, nem szoroz. A H/J eltérések számomra egyre kaotikusabbak. Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli. De úgy tűnik, az utóbbiak már a kései H-król is hiánoyztak. | |||||
romsitsa | Adatlap | 600059 | 2016. január 13. 15:16 | ||
Szerintem én vetettem fel először, hogy hogyan is van ez, de nem veszem el az elsőbbség örömét :P A 13X, amin éppen görgőt cserélnek nem fekete számozású, a 114, 115, 122 inkább fekete. A J-H alapvető különbség nem a toronyforgató motor megléte? Mert a 114, 115, 121, 122, 132 esetében valószínűleg nincs ilyen motor. Üdv Á | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 600044 | 2016. január 13. 12:38 | ||
Upppsz. Ez az "Amit eddig H-nak néztünk, az mind J" az én agymenésem, de bevallom, a minap megingott a hitem egy kicsit. Egy icipicit... A fene sem tud eligazodni a H/J váltásokon - a legújabb PeKo kiadványban van egy-két olyan Pz. IV, amire én egyes jelek alapján rávágtam, hogy korai J, a szerző azonban Ausf. H-nak azonosította. Én speciel nagyon várom a Panzertacts ide vonatkozó kiadványát, abból biztosan tisztább képet lehet majd alkotni (tavaly novemberre ígérték a megjelenését, sajna csúsznak). Ez alapján jelenleg egy valamit tennék: nézzük meg a rendelkezésre álló fényképet a magyar Pz. IV Ausf. akármiről, nézzük meg a makettet, és listázzunk! A linkelt cuccból első ránézésre simán lehet olyan Pz. IV Ausf. akármit csinálni, amilyet a magyar harckocsizók használtak 1944-ben. Le kell kapni a jobb oldali légszűrőket, a toronymozgató motor kipufogóját és le kell zimmeritezni. A harcászati azonosítószámok alapján a kocsik az 1. századhoz kerültek, a számok színe pedig valószínűleg örök vita tárgyát fogja képezni. Én feketére voksolnék, de a piros sem kizárható... Korabeli, 1944-45-ben, Magyarországon készült fényképeken bukkan fel ilyen Pz. IV Ausf. H, de ritka, mint a fehér holló... bp | |||||
romsitsa | Adatlap | 600019 | 2016. január 13. 08:44 | ||
Amit eddig H-nak néztünk, az mind J. Per pillanat szerintem nincs magyar H-ról kép. Üdv Á | |||||
radir | Adatlap | 600015 | 2016. január 13. 07:55 | ||
Szia!A görgők tartója jó helyen van -gyárilag így volt kialakítva "baloldalt középen". Zimmerit főleg a torony kötényzetén volt alkalmazva. Volt magyar vonatkozású H. | |||||
usatika | Adatlap | 600010 | 2016. január 13. 07:04 | ||
Üdv Kérdésem az lenne, adott egy 1:16 PzIV H ez lehet-e zimmeritezve és esetleg a külső jegyek alapján mikori gyártású lehet? pl a görgőtartó az ott van e vagy hátul? Harcolt e ilyen pl magyarországon esetleg magyar alakulatnál? erről pontos toronyszám is kellene akkor... Az alábbi linken van pár kép a makettről. Én most kezdem majd az enyémet... filscalemodels.ph/testshots/trumpeter16panzer4/trumpeter16pazer4.html | |||||
experte | Adatlap | 600007 | 2016. január 12. 22:59 | ||
Köszönöm a válaszokat! :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 599987 | 2016. január 12. 18:59 | ||
Miért a homok volt az alapszín? Elég megnézni hogyan néz ki egy füves puszta egy perzselő nyári napon. Az elszáradt növényzethez elég jól illik a dunkelgelb. | |||||
romsitsa | Adatlap | 599958 | 2016. január 12. 08:43 | ||
A sárga alapszín a Dunkelgelb, ami egy érdekes szürkés árnyalat. 1943-tól több árnyalatban adták ki, az 1944-es már egészen világos volt. Valószínűnek tartom, hogy úgy gondolták, a világos alapszín jobban illik a Szovjetúnió körülményeihez mint a szürke. Ahogy a németek visszaszorultak a birodalom területére, egyre inkább a zöl lett a domináns szín, míg 1945-re a zöld lett az alapszín. 1944-45-ben egyes típusokhoz, mint Pz. IV, Tiger II, Panther, Sdkfz. 250/251, Jpz. 38t, létezett gyári álcasablon a fotók alapján. Üdv Á | |||||
migi | Adatlap | 599947 | 2016. január 11. 22:49 | ||
A régi promodelben van egy nagyon jó többrészes ciksorozat a szabvány Német festésekről. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 599941 | 2016. január 11. 22:28 | ||
A neten is találsz egy rakat elfogadható összefoglalót, itt van találomra kettő: www.panzerworld.com/german-armor-camouflage stugiii.com/germanvehiclecamouflage.html A váltás a sárgára 1943. februárjában történt. A zöld/barna terepezést a csapatoknál oldották meg, a helyi sajátosságoknak és a szerelők kézügyességének megfelelően. Szerintem szórópisztoly volt a jellemző, de vannak képek bőven "pemzlivel" (söprűvel, ronggyal) festett álcázásról is. Afrikába jó ideig valóban szürkén érkeztek a harceszközök, amit a helyszínen próbáltak a csapatok korrigálni mindenféle eszközzel és anyaggal (olajjal kevert sár, olaszoktól kölcsönzött festékek, stb.). De remélem lesz majd, aki sokkal többet ír erről neked. | |||||
experte | Adatlap | 599937 | 2016. január 11. 22:11 | ||
Sziasztok! A német páncélosok mely évtől érkeztek a csapatokhoz főleg homok sárga színben? (nem az Africa hadtestre gondolok, bár képek alapján első időkben ott sem változtattak az akkori szürke alapon) Tényleg ez volt a gyakorlat? (vagy volt egyáltalán ez gyakorlat?). Olvastam, hogy álcaszínek csapatonként sok esetben egyediek voltak, az alapszínnel való kiérkezés olcsóbbá, és gyorsabbá tette a gyártást, illetve az egységek folyamatosan alakították álcáikat az évszakoknak megfelelően... (nem csak téli meszelés). A festéseket rongyokkal oldották meg, vagy szórópisztoly is akadt? (gondolom minél hátországabban volt a "műhely", annál kifinomultabb technikát használtak.) Létezett álcafestésben szabvány? Vagy csak általános szabályok voltak? (pontos mintamegadás nélkül, inkább az alkalmazandó színekre fókuszálva). Miért a homok volt az alapszín? (amennyiben tényleg ez volt az alapszín). Hol lehet ezekről összefoglalóan olvasni? (bocsánat, ha amatőrnek hatnak kérdéseim, de sajnos nem állok jól szakkönyvek tekintetében). Várom megtisztelő válaszaitokat! | |||||
gaben21 | Adatlap | 599890 | 2016. január 11. 17:45 | ||
Találat esetén tök mindegy milyen színű maga a jármű illetve a belső tere. Pláne egy panzer I -nél ami szinte "papír" vékony lemezekből volt hegesztve. A belső tér gyorsan koszolódott így ez is mellékes. Itt a jobb "láthatóság" volt a cél. A kibúvó nyílások belső felét egyébként is a külső alapfestésnek megfelelőn festették mert a fehér /elefántcsont/ igen csak rikíthatott. | |||||
rohamkukac | Adatlap | 599883 | 2016. január 11. 15:17 | ||
Köszönöm a válaszokat! Igazándiból egy Flakpanzer I Ausf. A-ról van szó,így ott kiesik a torony teljes felszerelése. | |||||
Commissar | Adatlap | 599871 | 2016. január 11. 13:46 | ||
Üdv! Az ilyen korai tankoknál a padló, a tárolódobozok, torziós rugók és a váltó szürkés-zöld színű (ral 7009), a felépítmény belseje meg a toronybelső pedig Elfenbein. Ha van toronykosár, annak az alja is 'padló' színű. A határ a két szín között elég változó, elvileg az oldalfal a sponson-ig (sárvédő magassága kb)még szürkés-zöld. (1942-től a szürkés-zöld elmarad, vörös alapozó szín van egy darabig) Az Elfenbein részen a berendezések, fegyverek nem mozgó részei, kapaszkodók, tekerők, stb, fekete színűek. Két elektromos doboz volt halványkék, egy a motor tűzfalán, egy pedig a toronyban, ez utóbbi volt a löveg biztonsági kapcsolója véletlen elsütés ellen. | |||||
MO8602 | Adatlap | 599807 | 2016. január 10. 18:41 | ||
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t35.0-12/12511079_10206763374377575_683511084_o.jpg Ilyen a szine mint a képen /feltéve ha sikerül belinkelni/ Igaz nem német M10.Saját. | |||||
MO8602 | Adatlap | 599806 | 2016. január 10. 18:35 | ||
Belsőtérhez MIG RAL 9001 CremeWeiss | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 599801 | 2016. január 10. 18:09 | ||
A Pz.I belső terének festésére az "Elfenbein" szín volt a jellemző. | |||||
Gabusch | Adatlap | 599793 | 2016. január 10. 17:13 | ||
Gabusch | Adatlap | 599792 | 2016. január 10. 17:12 | ||
Továbbá monták az okosok, hogy a világos felületen jobban látszik az olaj/benzin/stb. megfolyás, ami találat esetén szénné tudja égetni a személyzetet. | |||||
gaben21 | Adatlap | 599772 | 2016. január 10. 13:17 | ||
Helló. Ezek elég korai járművek voltak. A zöldet nem tarom valószínűnek. A szürke talán de az elefántcsont fehér a jellemzőbb. Nem véletlen volt fehér a küzdőtér. Minden nyílás lezárása után elég sötét volt bent így minél világosabb a küzdőtér színe annál "világosabb" van bent. Szerintem. :-) | |||||
rohamkukac | Adatlap | 599771 | 2016. január 10. 12:51 | ||
Vagy esetleg zöld,mint pár makettnél? | |||||
rohamkukac | Adatlap | 599770 | 2016. január 10. 12:45 | ||
spenot | Adatlap | 599592 | 2016. január 8. 09:26 | ||
És hát ne feledkezzünk meg arról sem, hogy jellemző volt, hogy Királytigris vontat Királytigrist. Számvéber Nehézpáncélosok c. könyvében van pl. egy nem túl jó minőségű fotó erről. Diorámának sem rossz. Spenot | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 599585 | 2016. január 8. 06:24 | ||
Bergepantherrel vagy 3-5 Sd.Kfz. 9 FAMO vontatóval. Az előbbi volt az ideális, a nehézpáncélos-osztályok állománytáblájában 2-3 Bergepanther szerepelt. | |||||
radir | Adatlap | 599579 | 2016. január 7. 23:20 | ||
Sziasztok! Én témánál maradva azt kérdezném, hogy mozgásképtelenné vált Királytigrist mivel tudták elvontatni/menteni? Erről nem találtam képet az interneten. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 599575 | 2016. január 7. 22:28 | ||
PeKo Publishing | Adatlap | 599564 | 2016. január 7. 21:03 | ||
Tudomásom szerint nem - azt, amelyik most Bivongtonban van, Kummersdorfban szedték össze az angolok, és a másik kettőről sem tudok, hogy bevetették volna (persze nem kizárt, igazándiból még soha nem jártam/néztem utána pontosan). | |||||
kls | Adatlap | 599563 | 2016. január 7. 20:43 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 599561 | 2016. január 7. 20:34 | ||
Szia Peti! Hadd kérdezzem meg, hogy ettől függetlenül a Zimmerit nélküli példányok bevetésre kerültek? Tudni róluk valami konkrétumot? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 599558 | 2016. január 7. 20:22 | ||
Az pont az egyik prototípus... sem a festése, sem a harcászati azonosítószáma nem autentikus. A Tiger B-k első ötven példányát a Porsche által kifejlesztett, ám azokhoz fel nem használt tornyokkal szerelték fel. Ezek a három prototípus kivételével mind zimmerit bevonatot kaptak (hiszen 1943 szeptember után, ám 1944 szeptembere előtt készültek). Ezen kívül semmi közük nem volt a Porsche-hoz, tévesen hívják őket Porsche-tornyos Királytigriseknek. Mindkét tornyot a Krupp gyártotta. Tehát amennyiben egy hadrendbe állított korai Tiger B-t szeretnél készíteni, akkor azt bizony zimmeritezni kell. Tamás78 jól írta, a zimmerit nélküli prototípusokon sok apró részlet eltért a rendszeresített változattól. üdv bp | |||||
kls | Adatlap | 599552 | 2016. január 7. 20:04 | ||
Itt mintha az egyik múzeumi példányon nem lenne zimmerit! "300" Üdv: kls | |||||
Amon | Adatlap | 599550 | 2016. január 7. 19:43 | ||
http://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Panzer-VI_Konigstiger.php/ | |||||
Amon | Adatlap | 599549 | 2016. január 7. 19:40 | ||
Ez még segíthet [URLhttp://www.tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Panzer-VI_Konigstiger.php | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 599546 | 2016. január 7. 19:27 | ||
Halványan rémlik, hogy 2 v. 3 protopéldányon nem volt Zimmerit, ezek viszont egyéb részletekben tértek el a sorozatgyártásúaktól. De utána kéne olvasni. | |||||
Amon | Adatlap | 599544 | 2016. január 7. 19:22 | ||
Hát... Vehetsz műgyantát, edu rezet ha van. Vagy elkészíted saját magad. Youtube-on talász jó videókat. | |||||
kls | Adatlap | 599542 | 2016. január 7. 19:16 | ||
Köszönöm a gyors választ! Most már csak ötletre lenne szükségem a zimmerit megvalósításra! Létezik erre valami egyszerű megoldás? Üdv: kls | |||||
Amon | Adatlap | 599540 | 2016. január 7. 19:13 | ||
kls | Adatlap | 599539 | 2016. január 7. 19:09 | ||
Tisztelt Kollégák! Azt szeretném megkérdezni, hogy a Porsche toronnyal épített Királytigrisek mindegyike zimmerittel készült-e, vagy megépíthetem a Tamiya készletét anélkül is bátran? A válaszokat előre is köszönöm! Üdv:kls | |||||
Amon | Adatlap | 599519 | 2016. január 7. 12:42 | ||
Helló! Köszönöm a választ és a linket! Mentettem is. Olvastam olyat, hogy mind zimmerites volt. Azon akadtam meg. Valahogy gyanús volt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Itt nézz szét, hátha:
[http://tiif.de/board.php?boardid=4&sid=09f3a35809db9bee8ce41adbdd29958e/URL]
Üdv
Á