<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ogre 69 | Adatlap | 602066 | 2016. február 2. 14:19 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 602065 | 2016. február 2. 14:19 | ![]() | |
Meg tudod mutatni vagy valamim könyvben làttad? | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 602064 | 2016. február 2. 14:16 | ![]() | |
2 ilyen képet ismerek. Az egyiken csak a Nimród csöve látszik, a másikon a háttérben áll a testőrség Nimródja. | |||||
Sennás | Adatlap | 602062 | 2016. február 2. 14:14 | ![]() | |
Na ez jó hír. Az Eduard tudatosan "válaltas be" a Aca készletet? Tudván hogy jó alap nem kell javítani,átalakítani? Kösz Tüzér! | |||||
Sennás | Adatlap | 602060 | 2016. február 2. 14:09 | ![]() | |
A várban "járt" nagy macska jó téma! Esetleg olyan kép nincs amin TigerII és Toldi vagy Nimród együtt látszanak? | |||||
tüzér | Adatlap | 602059 | 2016. február 2. 14:08 | ![]() | |
A Zvezda Tiger II Dragon szerszám, az Eduard meg Academy. | |||||
Sennás | Adatlap | 602058 | 2016. február 2. 14:04 | ![]() | |
Köszi Ogre:) Én is a mani miatt kérdeztem. Egy Zvezda,egy Eduard jó árban van. Vajon Ők saját cuccból dolgoznak vagy másolták? 8-9 ezer környékén már mevhető,míg a Tam. vagy Drg. dupla ilyen árban van. | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 602054 | 2016. február 2. 13:22 | ![]() | |
Köszi Á.! Sennás : Én is feltettem ezt a kérdést anno. Mondjuk én konkrétan Budapesten járt Tigrisre, és konkrét készletre kérdeztem rá. (DRAGON 6303)Azzal a határozott elképzeléssel, hogy ne keljen vagyonokat költenem mindenféle rezekre meg gyantabigyókra. Be is szereztem a készletet, miután itt igenlő választ kaptam a kérdésemre. | |||||
Sennás | Adatlap | 602053 | 2016. február 2. 12:27 | ![]() | |
Kérdezném tisztelettel 1:35 méretben TigerII makettet melyiket érdemes megvenni? Régebbi Tamiya,Dragon vagy kicsit újabb Zvezda,Eduard ami pontosság,ár érték arányban a legjobb. Köszönettel Sennás | |||||
romsitsa | Adatlap | 602014 | 2016. február 1. 23:26 | ![]() | |
Ez a zsűrin múlik. Következteni lehet a többi kocsi alapján, de ezek még egyedi fedtést kaptak, nem a gyári szabványt. A Revell mintáján mondjuk nekem sok a sárga eleve. Üdv Á | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 602011 | 2016. február 1. 23:05 | ![]() | |
Köszönöm! Tehát, ha esetleg elkészül a dioráma ezen páncélosokkal. És megjelenek velük egy kiállításon, nem az lesz a "szakértők" első dolga, hogy a festésmintába kössenek bele? | |||||
romsitsa | Adatlap | 602005 | 2016. február 1. 22:26 | ![]() | |
Annyi fotó ismert a két kocsiról, amennyit a tiif-en találtál. A hiányzó információt így csak tippelni tudták az álcamintához. Üdv Á | |||||
firemanus105 | Adatlap | 601722 | 2016. január 30. 11:18 | ![]() | |
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tőletek. Tegnapi nap folyamán kaptam egy Sd.Kfz. 251/2 Ausf. C mit Wurfrahmen 40, Dragon 6284, M 1:35 makettot. De nem volt benne az összeszerelésí útmutató, a matricák és a többi kiegészítő. Csak a műanyag kereten lévő alkatrészek. Valakinek nincs hozzá fölösleges alkatrésze, vagy honnan lehetne beszerezni? Segítségeteket előre is köszönöm. | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 601624 | 2016. január 29. 10:37 | ![]() | |
Szia Tomi ! Mászkáltak az országban, a védelmi harcoknak megfelelően vetették be őket! A Haditechnika folyóiratban volt is egy cikksorozat erről. Ha érdekel keress meg magánban, beszkennelem neked ha kell. | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 601623 | 2016. január 29. 10:34 | ![]() | |
Üdv ! "Ha hiteles, az csak a véletlen műve lehetne, de nem az." Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben | |||||
radir | Adatlap | 601612 | 2016. január 29. 07:07 | ![]() | |
Szia! Azt lehet tudni, hogy mi történt a járművekkel? (kilőtték,üzemképtelen lett,átszállították másik frontra) | |||||
romsitsa | Adatlap | 601610 | 2016. január 29. 00:44 | ![]() | |
Ha hiteles, az csak a véletlen műve lehetne, de nem az. Üdv A | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 601607 | 2016. január 28. 23:06 | ![]() | |
Ogre 69 | Adatlap | 601606 | 2016. január 28. 22:54 | ![]() | |
PeKo Publishing | Adatlap | 601605 | 2016. január 28. 22:24 | ![]() | |
Mármint ennél többet | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 601604 | 2016. január 28. 22:23 | ![]() | |
Szia! Félek, ennél többet nem nagyon fogsz találni róluk... | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 601603 | 2016. január 28. 21:33 | ![]() | |
Köszi! Ezt már kiveséztem :-) | |||||
romsitsa | Adatlap | 601601 | 2016. január 28. 20:49 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 601600 | 2016. január 28. 20:48 | ![]() | |
Azért nem stimmel a 213-as festése, mert a belga az 501. SS npo. kocsija nem FHH. Itt nézz szét, hátha: [http://tiif.de/board.php?boardid=4&sid=09f3a35809db9bee8ce41adbdd29958e/URL] Üdv Á | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 601579 | 2016. január 28. 17:28 | ![]() | |
Üdvözletem! Szeretnék némi segítséget kérni. Tervbe vettem az s.Pz.Abt.503 két Budapesten járt Királytigrisének megépítését. A két áldozat a 213-as és a 200 toronyszámot viselő példány lenne, Az álcaszínekhez ill. folttérképhez lenne szükségem infókra. A 233-as viszonylag jól dokumentált de ehhez a kettőhöz napok óta túrom a netet és nem igazán találtam anyagot. A La Gleize 213-as festése a talált, várban készült képek alapján nem stimmel se színre, se mintára. A 200-asról pedig csak egy kész makettröl találtam fotót. Előre is köszönöm ! | |||||
Kilmister | Adatlap | 600355 | 2016. január 16. 17:12 | ![]() | |
Szia, tudtommal a teknő mindegyiknél ( kivéve a prototípus korai alváza ) zimmerites volt, mivel a meglévő ( sérült tornyú ) járművekre szerkesztették rá a felépítményeket. Üdv | |||||
radir | Adatlap | 600338 | 2016. január 16. 15:17 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdezném, hogy a kevéske SturmTiger mindegyike zimmerites volt? A későbbi fémgörgős változatokra gondolok. | |||||
usatika | Adatlap | 600092 | 2016. január 13. 18:50 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat akkor úgylátom ez is olyan katyvasz mint az orosz tankok világa:) Tehát akkor le zimmeritezem és marad dobozból,feljavított amit lehet meg kell... Festése meg azonosító számok meg még messze vannak, addig letisztulhat sok minden még. Építése a másik makettes portálon lesz publikálva itt nem lenne egyszerű. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 600078 | 2016. január 13. 17:36 | ![]() | |
Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli. Az oldalsó kitekintők elég gyorsan eltűntek a H-ról. Ha jól tudom csak a korai és a G-H határán lévő példányokon volt meg. A kis kipufogó meg szerintem minden H-n volt, csak a J-nél tértek át kézi toronyforgatásra. Amúgy valóban, a késői H-t és a korai J-t nagyon nehéz megkülönböztetni. | |||||
romsitsa | Adatlap | 600076 | 2016. január 13. 17:25 | ![]() | |
Illetve az is nagyban befolyásolta a kocsik megjelenését, hogy milyen alkatrész volt raktáron. A Pz IV J esetében ilyen a lövegirányzó kitekintőjének megléte vagy hiánya. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 600075 | 2016. január 13. 17:23 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 600073 | 2016. január 13. 17:20 | ![]() | |
A képen a hasábkereszt és a tiszt ködvágója lehet viszonyítási alap. Ahhoz képest a szám nem fekete szerintem. Csak meg lett közben a kép. Tudtommal az oldalsó kitekintő megszüntetése a H-nál lépett életbe, nem különbözteti meg az alverziókat. Ahogy az öntött láncfeszítő sem altípus specikikus. Az rémlik, hogy a Pz IV-t folyamatosan fejlesztették, az alváltozatokat viszont nagyobb változtatásokhoz és alvázszámokhoz kötötték. Ha meglenne minden papír akkor alvázszám alapján meglenne az altípus, teljesen mindegy hogyan néz ki a kocsi. Pl. az Ausf. F2/G esetében mindkét elnevezés igaz, csak egy idő után az F/2-őt átnevezték inkább G-re azt hiszem az L/43-as löveg bevezetésével. Üdv Á | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 600067 | 2016. január 13. 17:02 | ![]() | |
Lehet, hogy hülye a kérdés, de egyáltalán van egyértelmű határ, ahol a H és J elválasztható? Nem egy olyan folyamat volt ez, ahol ugyan vannak egyértelműen azonosítható H-k és J-k, viszont a kettő közötti átmeneti, ilyen és olyan jellegzetességekkel bíró példányok esetében csak önkényes lehet a H-ként v. J-ként való megcímkézés? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 600066 | 2016. január 13. 16:42 | ![]() | |
Ezen nem fogunk összeveszni... :-) Én nem vennék mérget arra, hogy a 13X nem fekete, szerintem még az is lehet. Az, hogy a hasábkereszt sötétebb a képen, sajnos nem oszt, nem szoroz. A H/J eltérések számomra egyre kaotikusabbak. Én úgy tudtam, hogy a kis kipufogó (toronymozgató), illetve a rádiós és a vezető oldalsó kitekintőjének hiánya már az Ausf. J-ket jelöli. De úgy tűnik, az utóbbiak már a kései H-król is hiánoyztak. | |||||
romsitsa | Adatlap | 600059 | 2016. január 13. 15:16 | ![]() | |
Szerintem én vetettem fel először, hogy hogyan is van ez, de nem veszem el az elsőbbség örömét :P A 13X, amin éppen görgőt cserélnek nem fekete számozású, a 114, 115, 122 inkább fekete. A J-H alapvető különbség nem a toronyforgató motor megléte? Mert a 114, 115, 121, 122, 132 esetében valószínűleg nincs ilyen motor. Üdv Á | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 600044 | 2016. január 13. 12:38 | ![]() | |
Upppsz. Ez az "Amit eddig H-nak néztünk, az mind J" az én agymenésem, de bevallom, a minap megingott a hitem egy kicsit. Egy icipicit... A fene sem tud eligazodni a H/J váltásokon - a legújabb PeKo kiadványban van egy-két olyan Pz. IV, amire én egyes jelek alapján rávágtam, hogy korai J, a szerző azonban Ausf. H-nak azonosította. Én speciel nagyon várom a Panzertacts ide vonatkozó kiadványát, abból biztosan tisztább képet lehet majd alkotni (tavaly novemberre ígérték a megjelenését, sajna csúsznak). Ez alapján jelenleg egy valamit tennék: nézzük meg a rendelkezésre álló fényképet a magyar Pz. IV Ausf. akármiről, nézzük meg a makettet, és listázzunk! A linkelt cuccból első ránézésre simán lehet olyan Pz. IV Ausf. akármit csinálni, amilyet a magyar harckocsizók használtak 1944-ben. Le kell kapni a jobb oldali légszűrőket, a toronymozgató motor kipufogóját és le kell zimmeritezni. A harcászati azonosítószámok alapján a kocsik az 1. századhoz kerültek, a számok színe pedig valószínűleg örök vita tárgyát fogja képezni. Én feketére voksolnék, de a piros sem kizárható... Korabeli, 1944-45-ben, Magyarországon készült fényképeken bukkan fel ilyen Pz. IV Ausf. H, de ritka, mint a fehér holló... bp | |||||
romsitsa | Adatlap | 600019 | 2016. január 13. 08:44 | ![]() | |
Amit eddig H-nak néztünk, az mind J. Per pillanat szerintem nincs magyar H-ról kép. Üdv Á | |||||
radir | Adatlap | 600015 | 2016. január 13. 07:55 | ![]() | |
Szia!A görgők tartója jó helyen van -gyárilag így volt kialakítva "baloldalt középen". Zimmerit főleg a torony kötényzetén volt alkalmazva. Volt magyar vonatkozású H. | |||||
usatika | Adatlap | 600010 | 2016. január 13. 07:04 | ![]() | |
Üdv Kérdésem az lenne, adott egy 1:16 PzIV H ez lehet-e zimmeritezve és esetleg a külső jegyek alapján mikori gyártású lehet? pl a görgőtartó az ott van e vagy hátul? Harcolt e ilyen pl magyarországon esetleg magyar alakulatnál? erről pontos toronyszám is kellene akkor... Az alábbi linken van pár kép a makettről. Én most kezdem majd az enyémet... filscalemodels.ph/testshots/trumpeter16panzer4/trumpeter16pazer4.html | |||||
experte | Adatlap | 600007 | 2016. január 12. 22:59 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 599987 | 2016. január 12. 18:59 | ![]() | |
Miért a homok volt az alapszín? Elég megnézni hogyan néz ki egy füves puszta egy perzselő nyári napon. Az elszáradt növényzethez elég jól illik a dunkelgelb. | |||||
romsitsa | Adatlap | 599958 | 2016. január 12. 08:43 | ![]() | |
A sárga alapszín a Dunkelgelb, ami egy érdekes szürkés árnyalat. 1943-tól több árnyalatban adták ki, az 1944-es már egészen világos volt. Valószínűnek tartom, hogy úgy gondolták, a világos alapszín jobban illik a Szovjetúnió körülményeihez mint a szürke. Ahogy a németek visszaszorultak a birodalom területére, egyre inkább a zöl lett a domináns szín, míg 1945-re a zöld lett az alapszín. 1944-45-ben egyes típusokhoz, mint Pz. IV, Tiger II, Panther, Sdkfz. 250/251, Jpz. 38t, létezett gyári álcasablon a fotók alapján. Üdv Á | |||||
migi | Adatlap | 599947 | 2016. január 11. 22:49 | ![]() | |
A régi promodelben van egy nagyon jó többrészes ciksorozat a szabvány Német festésekről. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 599941 | 2016. január 11. 22:28 | ![]() | |
A neten is találsz egy rakat elfogadható összefoglalót, itt van találomra kettő: www.panzerworld.com/german-armor-camouflage stugiii.com/germanvehiclecamouflage.html A váltás a sárgára 1943. februárjában történt. A zöld/barna terepezést a csapatoknál oldották meg, a helyi sajátosságoknak és a szerelők kézügyességének megfelelően. Szerintem szórópisztoly volt a jellemző, de vannak képek bőven "pemzlivel" (söprűvel, ronggyal) festett álcázásról is. Afrikába jó ideig valóban szürkén érkeztek a harceszközök, amit a helyszínen próbáltak a csapatok korrigálni mindenféle eszközzel és anyaggal (olajjal kevert sár, olaszoktól kölcsönzött festékek, stb.). De remélem lesz majd, aki sokkal többet ír erről neked. | |||||
experte | Adatlap | 599937 | 2016. január 11. 22:11 | ![]() | |
Sziasztok! A német páncélosok mely évtől érkeztek a csapatokhoz főleg homok sárga színben? (nem az Africa hadtestre gondolok, bár képek alapján első időkben ott sem változtattak az akkori szürke alapon) Tényleg ez volt a gyakorlat? (vagy volt egyáltalán ez gyakorlat?). Olvastam, hogy álcaszínek csapatonként sok esetben egyediek voltak, az alapszínnel való kiérkezés olcsóbbá, és gyorsabbá tette a gyártást, illetve az egységek folyamatosan alakították álcáikat az évszakoknak megfelelően... (nem csak téli meszelés). A festéseket rongyokkal oldották meg, vagy szórópisztoly is akadt? (gondolom minél hátországabban volt a "műhely", annál kifinomultabb technikát használtak.) Létezett álcafestésben szabvány? Vagy csak általános szabályok voltak? (pontos mintamegadás nélkül, inkább az alkalmazandó színekre fókuszálva). Miért a homok volt az alapszín? (amennyiben tényleg ez volt az alapszín). Hol lehet ezekről összefoglalóan olvasni? (bocsánat, ha amatőrnek hatnak kérdéseim, de sajnos nem állok jól szakkönyvek tekintetében). Várom megtisztelő válaszaitokat! | |||||
gaben21 | Adatlap | 599890 | 2016. január 11. 17:45 | ![]() | |
Találat esetén tök mindegy milyen színű maga a jármű illetve a belső tere. Pláne egy panzer I -nél ami szinte "papír" vékony lemezekből volt hegesztve. A belső tér gyorsan koszolódott így ez is mellékes. Itt a jobb "láthatóság" volt a cél. A kibúvó nyílások belső felét egyébként is a külső alapfestésnek megfelelőn festették mert a fehér /elefántcsont/ igen csak rikíthatott. | |||||
rohamkukac | Adatlap | 599883 | 2016. január 11. 15:17 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! Igazándiból egy Flakpanzer I Ausf. A-ról van szó,így ott kiesik a torony teljes felszerelése. | |||||
Commissar | Adatlap | 599871 | 2016. január 11. 13:46 | ![]() | |
Üdv! Az ilyen korai tankoknál a padló, a tárolódobozok, torziós rugók és a váltó szürkés-zöld színű (ral 7009), a felépítmény belseje meg a toronybelső pedig Elfenbein. Ha van toronykosár, annak az alja is 'padló' színű. A határ a két szín között elég változó, elvileg az oldalfal a sponson-ig (sárvédő magassága kb)még szürkés-zöld. (1942-től a szürkés-zöld elmarad, vörös alapozó szín van egy darabig) Az Elfenbein részen a berendezések, fegyverek nem mozgó részei, kapaszkodók, tekerők, stb, fekete színűek. Két elektromos doboz volt halványkék, egy a motor tűzfalán, egy pedig a toronyban, ez utóbbi volt a löveg biztonsági kapcsolója véletlen elsütés ellen. | |||||
MO8602 | Adatlap | 599807 | 2016. január 10. 18:41 | ![]() | |
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t35.0-12/12511079_10206763374377575_683511084_o.jpg Ilyen a szine mint a képen /feltéve ha sikerül belinkelni/ Igaz nem német M10.Saját. | |||||
MO8602 | Adatlap | 599806 | 2016. január 10. 18:35 | ![]() | |
Belsőtérhez MIG RAL 9001 CremeWeiss |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Íme a háttérben álló Nimród.