<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
migi | Adatlap | 589811 | 2015. augusztus 1. 20:33 | ||
Super hobby oldalon megtalálod , | |||||
Sennás | Adatlap | 589810 | 2015. augusztus 1. 20:29 | ||
zsocate | Adatlap | 588893 | 2015. július 9. 11:34 | ||
Nem tud tükörből tolatni, egy sima Y forduló sem megy neki... | |||||
pintair | Adatlap | 588888 | 2015. július 9. 10:12 | ||
Muzzy | Adatlap | 588476 | 2015. július 2. 09:31 | ||
Külsőre a motor volt más. Érdekes, hogy nem is volt velük sok baj. A B-29-es jellegzetessége volt a gyakori motormeghibásodás - motortűz az elégtelen hűtés miatt. Ivánék ezt jobban oldották meg. Odáig mentek a másolásban, hogy a dohánytartó is megegyezett. Nagy Andris szerint még volt egy apróbb különbség, a pilótaülések mások voltak, a szovjetek fenékernyőt, az amik háternyőt használtak. Ja még egy eltérés, a szarvkorműányon nem volt boeing felirat. :) Muzzy | |||||
Gorbils | Adatlap | 588452 | 2015. július 1. 19:27 | ||
Köszi erre a pozitív hozzászólásra volt szükségem ! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 588450 | 2015. július 1. 19:12 | ||
A két gép annyira hasonlít egymásra, hogy a Tu-4 gyakorlatilag Sztálin parancsára készült 1/1 másolat a B-29-ről, csak éppen metrikus rendszerben és szovjet fegyverzettel (ezért is lett picit hosszabb, a nagyobb kaliberű 23mm-es gépágyúknak hosszabb a csöve, mint a 12,7-es ami puskáknak). A lemezvastagságok a metrikus rendszer miatt kissé erősebbek a Tu-4-en (vékonyabbat ugye nem használhattak a szilárdsági követelmények miatt, inch-es vastagságban a szovjet ipar nem gyártott, így az egy mérettel vastagabb lemezt használták, mint az eredeti), dehát ez a maketten nem látszik. A motor-átméretezéssel a DC-3/Li-2 után már volt tapasztalatuk, ezzel nem volt gond. Az egyetlen, amit eredeti méretezés szerint voltak kénytelenek legyártani, az az elektromos rendszer és kábelezése, itt nem változtathatták meg az átmérőket, mert az "kissé" befolyásolta volna az ellenállást, áramvezetést, tehát totálisan újra kellett volna tervezni az elektromos rendszert, a radart, a fegyverek célzó-elektronikáját, tehát nagyrészt olyan rendszereket, amiről a Szu.-ban addig csak hallomásból tudtak. A lényeg: B-29-ből Tu-4-et építeni nem túl nagy kaland, símán megoldható. Üdv R. | |||||
Gorbils | Adatlap | 588447 | 2015. július 1. 18:55 | ||
Köszi ! Tudod beteg vagyok :) | |||||
Sennás | Adatlap | 588446 | 2015. július 1. 18:49 | ||
Elment a mail:)Annyi bajom van ezzel hogy ilyen "sima ezüst" gépen minden meglátszik ,tényleg szépen kell panelezni.De hajrá!Félelmetes lehet 1:72ben | |||||
Gorbils | Adatlap | 588443 | 2015. július 1. 18:37 | ||
Gorbils | Adatlap | 588442 | 2015. július 1. 18:36 | ||
Sziasztok ! Kedves Gábor barátom ddk-466@freemail.hu ! küldheted ;) Vadász ! nem akkarok kukacoskodni de azért vald be piszkosú hasolít a két gép egymásra egy kis melóval azért lehetne Tu-4 késziteni B-29 az még nem nagy meló hogy huzok egy két panelvonalat vagy tömitek ! itt a két gép méretei : B-29 Hossz 30,2 m (99'-0") m Fesztáv 43,1 m (141'-3") m Magasság 8,5 m (29'-7") m Szárnyfelület 161,3 m² (1736 ft²) m² Tu-4 Length: 30.179 m (99 ft 0 in) Wingspan: 43.047 m (141 ft 3 in) Height: 8.46 m (27 ft 9 in) Wing area: 161.7 m2 (1,741 sq ft) | |||||
Sennás | Adatlap | 588441 | 2015. július 1. 18:15 | ||
Sennás | Adatlap | 588440 | 2015. július 1. 18:11 | ||
Van pár nagy felbontású rajz adnál egy elérhetőséget átkűldeném ide nem fér "fel":) | |||||
Sennás | Adatlap | 588438 | 2015. július 1. 18:04 | ||
Szia itt az oldal végén van pár rajz. aviadejavu.ru/Site/Arts/Art4918.htm www.airwar.ru/enc/bomber/tu4.html | |||||
Vadász | Adatlap | 588437 | 2015. július 1. 17:52 | ||
Ne keverjük a két típust. A B-29-es angolszász mértékegységben készült, a Tu-4 metrikusban. Az ebből adódó biztonsági túlméretezések adják a különbséget. Ebből kifolyólag a panelosztásban is lehetnek eltérések. Tehát két különböző típusról beszélünk. Viszont vannak egyezések is, pl. az a hamutartó amit egy bagós amcsi pilóta szerelt a gépébe, a Tu-4 kabinjában széria tartozék volt. | |||||
Gorbils | Adatlap | 588433 | 2015. július 1. 16:53 | ||
Sziasztok! Keresgéltem a neten és véletlenül belefutottam az orosz Tu-4 – be! Ha jó látom ez teljesen az amerikai B-29 es? A wikin. csak angolú van írva róla a google fordító meg nem a legjobb! https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-4 Ha valaki tud érdemi információt adni a Tu-4-ről azt megköszönném! Ha teljes az egyezés akkor megépíteném a B-29-ből ! Igaz látok eltérést a hajtómű gondoláknál vagy még ott sem ! üdv Gorbils | |||||
pintair | Adatlap | 587763 | 2015. június 18. 14:07 | ||
Borzz | Adatlap | 587562 | 2015. június 14. 21:01 | ||
Etióp és elvileg UBK. | |||||
erwyn | Adatlap | 587560 | 2015. június 14. 20:45 | ||
És mely országé a masina? | |||||
sanyi | Adatlap | 587537 | 2015. június 14. 14:17 | ||
cenci2 | Adatlap | 584015 | 2015. április 19. 14:15 | ||
Kazahsztáni SU-30SM videózás ahogy látom talán egy Phantom2-el . Még nem igazán profi a felvétel elkészítője ,de ott úgy látszik van lehetőség egy ilyen bázis légi üzem közbeni quadrós filmezésre is . https://www.youtube.com/watch?t=377&v=xghZjSM79rI https:://www.youtube.com/watch | |||||
Borzz | Adatlap | 582149 | 2015. március 24. 20:31 | ||
Szia Sanyi. Nem vagyok egy nagy Be-12 fan, de valahogy így és itt: | |||||
sanyi | Adatlap | 581894 | 2015. március 21. 19:05 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a Be-12 hol szállította a tengeralattjárók elpusztítására való cuccokat? Ha esetleg a szárny alatt, akkor kérnék fotókat róla. Köszi előre! | |||||
juge75 | Adatlap | 580719 | 2015. március 8. 12:55 | ||
Harcjárműveken is jelen van ez a "GT"-s csík. Apropó, 1968, vörös gyűrűk (nem csíkok). Majdnem történt egy lelövés, ugyanis kíváncsi L-29 felderítőink, persze jelzések nélkül, majdnem a hazai Sz-60 57 mm-es lövegeink trófeájára került, 4-6 lövés el is ment, aztán tüzet szüntess, gépet azonnal haza irányították. | |||||
Borzz | Adatlap | 580717 | 2015. március 8. 12:47 | ||
Sziasztok a nyolcvanas évekbe a szovjet-afgán határ mentén, színes fotókkal: www.easternorbat.com/html/turkmenistan_military_district.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 580708 | 2015. március 8. 11:33 | ||
Sziasztok! Egyébként sok helyen gyakorlatokra is festenek fel különleges azonosítókat, hogy tudják ki az "ellenség" és ki a saját... Ilyesmi jelzéseket a Közel_keleten is használtak, ahol sok ország is rendszeresítette például a különböző Mirage változatokat... | |||||
Durál | Adatlap | 580703 | 2015. március 8. 10:44 | ||
Jani! Csehszlovákia megszállásánál a repülőgépek törzsére 2 piros csíkot festettek, a magyar gépekére is. Járműveken -autók, harckocsik- fehér csík, keresztbe volt felfestve. A szolnoki repmúzeum egyik tizenötösére, emlékeztetve, hogy ilyen jelzést is használtunk, ilyen kettős piros csíkot festettek Nagy Andisék. | |||||
Benedek | Adatlap | 580681 | 2015. március 8. 06:59 | ||
Ugye voltál katona Kamovos kolléga!Azonos tipusokat üzemeltető hadban álló felek egyedi azonosítójelzésekkel könnyítik meg az "idegen-barát" vizuális beazonosítást.Nincs több jelentenivalóm.(29év 268 nap szolg. év után)úgy hogy katonai tanintézetet nem végeztem. | |||||
Kamovos | Adatlap | 580660 | 2015. március 7. 21:42 | ||
Nocsak. A saját hadi jelzésüket már fel sem ismerik? :D | |||||
Freddy | Adatlap | 580474 | 2015. március 6. 10:38 | ||
Mindkét oldal ugyanolyan haditechnikát használ, valahogy meg kell különböztetni. ;) | |||||
pintair | Adatlap | 580459 | 2015. március 6. 08:46 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 580442 | 2015. március 5. 22:45 | ||
Hali Ez legalább olyan messze van az inváziós jelzéstől, mint az ukránok a Krím inváziójától!:-) Üdv R. | |||||
Kamovos | Adatlap | 580430 | 2015. március 5. 21:29 | ||
Ez az inváziós jelzés nem erős egy kicsit az Ukránoktól? :) | |||||
pintair | Adatlap | 580337 | 2015. március 5. 07:41 | ||
pintair | Adatlap | 579327 | 2015. február 22. 12:13 | ||
2014...bocsánat | |||||
pintair | Adatlap | 579326 | 2015. február 22. 12:12 | ||
pintair | Adatlap | 576796 | 2015. január 22. 17:54 | ||
Zoli | Adatlap | 576636 | 2015. január 20. 15:29 | ||
Igen, tudom, de nem volt eszemben. A szerszám az orosz cégé. z | |||||
vfrtom | Adatlap | 576613 | 2015. január 20. 07:19 | ||
Zoli | Adatlap | 576612 | 2015. január 20. 04:53 | ||
ati27 | Adatlap | 576607 | 2015. január 19. 22:44 | ||
Pár éve nem követtem a makett ujdonságokat. Szal a kérdés, melyik a legjobb mi24-es makett 1/72-ben jelenleg? Tudom, nincs szárnya.. Vagyis csak egy pici.. :) | |||||
sanyi | Adatlap | 576241 | 2015. január 14. 18:13 | ||
sanyi | Adatlap | 576240 | 2015. január 14. 18:13 | ||
sanyi | Adatlap | 575326 | 2015. január 4. 16:40 | ||
Sziasztok! Megérdemlitek ezt? Jó kis fiúk voltatok? Na legyen: foxtrotalpha.jalopnik.com/watch-these-mig-29s-and-su-25s-blast-off-from-a-highway-1677293059 Figyelem! Kérjük nézni 1:34-nél az átstartolást!:) | |||||
pintair | Adatlap | 574445 | 2014. december 23. 15:42 | ||
cenci2 | Adatlap | 574442 | 2014. december 23. 14:34 | ||
pintair | Adatlap | 574329 | 2014. december 22. 07:51 | ||
englishrussia.com/2014/12/19/this-is-how-russia-repairs-and-improves-military-aircrafts/ Amit ember osszerakott szet is birja szedni... | |||||
sanyi | Adatlap | 573663 | 2014. december 11. 19:39 | ||
Sziasztok! Csodás fotók az orosz stratégiai légjárómasinákról! englishrussia.com/2011/10/29/russians-call-it-white-swan-americans-call-it-black-knave/ | |||||
PETI | Adatlap | 570351 | 2014. október 23. 19:51 | ||
Nekem is jól szokott esni esténként a párnahatás, de ez annál durvább: users.atw.hu/sry/cikk42.htm 72-ben az Alexejev KM 1m38cm lenne. Brutáááális. | |||||
pintair | Adatlap | 567588 | 2014. szeptember 16. 16:44 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |