/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
TAMÁS78 605145 2016. március 14. 21:32
Válasz erre
Mondjuk ezzel együtt egy műanyag hajót életszagúvá tenni sokkalta nagyobb kihívás, mint egy fahajót. (Ezért fosok kicsit én is a műanyag vitorlásaim befejezésétől, mert addig el kell sajátítanom a megfelelő festési technikát.)

Tény, hogy fröccsmakettet építeni sokkal könnyebb és gyorsabb. De a fahajóépítésnek épp ez az egyik szépsége. Lézervágott bordákat és gerincet összepattintgatni meg egy nagyságrenddel egyszerűbb így is, mint tervrajzzal kezdeni az egészet.
tomikukta 605135 2016. március 14. 21:11
Válasz erre
Szia!Szemet szúrt ez a kijelentésed:"A műanyag hajómakettek számomra kissé illúzió rombolók, ezért gondoltam fa hajómakettre."Nézd én megépítettem a Pinta-hajót fából,saját építésben az amati rajz alapján,de kb. vagy 5 évig épült.Míg a műanyag golden hind elkészült 1 év alatt.Az ilyen fa bolti kittek, irreálisan nagyon drágák, ezen az áron már egy komoly 1:72-es vagy 1:96-os fregattot kapsz műanyagból,amit jól fel tudsz javítani,ha vissza nézed a régebbi hozzászólásaimat,több helyen leírom,hogy én hogyan csinálom.Ezzel az erővel a műanyag harcjármű,repülő makett is lehet illúzió romboló mert nem vasból meg fémből készül,a festési technikákkal majd a tálalással kell a makettet "élethű szagúvá"varázsolni,nem az anyaga a lényeg.Ott van a papír makettező Doris aki faerezet mintájú öntapadós tapétát használ a fa erezet imitálására és profi és úgy néz ki, mintha fából készült volna az egész hajó,de persze ez csak az én véleményem.
TAMÁS78 605067 2016. március 14. 15:31
Válasz erre
Köszi!
Előrebocsátom: nem vagyok valami vérprofi fahajó-építő, inkább csak egy 8-9 évnyi szkreccselgetés van mögöttem, részben ilyen témakörben, tehát amit írok, azt így kezeld.
Gyorsan néztem egy dobozbontást a készletről. Általában véve úgy gondolom, irreálisak a fahajó-készletek árai, de ha azt nézem, mennyi meló tervrajz alapján nulláról legyártani mindent, akkor abszolút megéri. (A lényeg szerintem amúgy is az, hogy olyan makettet építs, amire nagyon vágysz, függetlenül attól, hogy esetleg valaki más, valami más logika alapján mit ajánl helyette.)
Ha bármi konkrétumban segíteni tudok az építés során, zaklass nyugodtan.
Szóval, ha ez tetszik és van rá keret, akkor szerintem nincs mit tépelődni.
(A nagy fa meg viszonylagos, lehet, hogy lesz közben olyan pillanat, amikor nem bánnád, ha a Pintának csak egy árboca lett volna. :))
Monty 605061 2016. március 14. 15:00
Válasz erre
TAMÁS78 605060 2016. március 14. 14:50
Válasz erre
Szia!
Megkérdezhetem, hogy mennyiért vesztegetik?
Monty 605050 2016. március 14. 14:05
Válasz erre
Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni.
Érdemes lehet foglalkozni a Mantua 1:50-es Pintájával? Megéri megvenni?
Szeretnék egy kitérőt tenni a harcjármű makettezés világából a hajómakettezés felé. A műanyag hajómakettek számomra kissé illúzió rombolók, ezért gondoltam fa hajómakettre. Viszont nem akarom túl nagy fába vágni a fejszém, szóval erre a kitre gondoltam kezdőként.
Előre is köszönök minden tanácsot és javaslatot.
Anglerr74 604350 2016. március 1. 12:59
Válasz erre
Kedves maci77!

Köszi a segítséget, várom levelét az anglerr@freemail.hu-ra.

Ez a vitorla már így marad. A fotó nagyon előnytelen, sokkal jobb az életben. Mind méretben, mind színben eltér a valóságtól. Tanultam belőle :-). A jövőben rendes fotót teszek fel, ezt is pótolni fogom, remélem a hétvégén eljutok odáig.
maci 77 603979 2016. február 24. 12:51
Válasz erre
Szia Anglerr74!

Van egy kolléga,aki tudna neked segíteni,vitorlavarrás ügyben,de nincs fent a makettinfón.
Így engem keresett meg!
E-mail címem: attila.maci@gmail.com

Továbbítanám a levelét,ha érdekel a dolog!

Üdv: Attila
tomikukta 603904 2016. február 22. 19:22
Válasz erre
Szia!Igen a kivágott vászoncsíkokat ragasztottam össze.De már nem így csínálom,mert macerás,de mondjuk a valóságban is csíkokból rakták össze.Szóval meg kell húzni valahol a vonalat,ezért írom mindig,hogy én nem feltétlenül ragaszkodom a 100%-os történelmi hűségért.Megelékszem azzal,ha nekem tetszik és az általam felálított mércét elérem.Van egy hajós barátom aki eléggé elismert a hobbiban és ő is ,már a faragasztós ceruzàs módszerrel készíti a vitorlákat.De persze nem kötelező,mert lehet,hogy màsok ezt lusta és nem alapos munkának gondolják,kinek mi a jó.A vászont én rövidáru boltban vettem,olyan lepedő szerű anyag,már vagy 8 éve,általában divatbarna ruhafestékkel szinezem.Ha csak akkora mint egy névjegykártya ,akkor én csinálnék egy ceruzásos módszerrel is egy orrvitorlát,utána eldönteném melyik tetszik jobban.Sajnos sok fórumon látni,hogy pont a vitorla készítés veszi el a kedvet a hajó további építésétől.Kisérletezz tapasztald ki,melyik arányosabb.Valaki egyszer azt írta,hogy:"Nem a valóságot kell leutánozni,hanem a valóság illúzióját kell megjeleníteni"Szóval hajrá "nézd el és csináld"
Anglerr74 603880 2016. február 22. 12:33
Válasz erre
Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a javaslatokat.
Az anyag nem vastagabb, mint egy szokványos férfi ing anyaga, de érzem, hogy nem az igazi. Aki tud konkrét anyagot erre a célra azt nagyon megköszönöm, mert a következő hajón már biztos nem ezt akarom használni. (black pearl)
A szegéshez vékony varrócérnát használtam 2 mm-es öltéstávolsággal, a zoom + a méretaránytól elütés még jobban kiemeli az amúgy vékony szálat. (a vitorla szó szerint akkora, mint egy névjegykártya) nem hiszem, hogy ennél vékonyabb szál szebben mutatna, ha öltve van. Inkább tomikukta javaslata szerint fogom készíteni a jövőben.
A fővitorlánál már nem térek el ettől a megoldástól, hogy a kicsivel egységes legyen. Remélem ott már jobban mutat majd a nagyobb felület miatt.
Sokol hozzászólását külön köszönöm, mert lelket öntött belém :-)
tomikukta építése több, mint szuper! A vitorla szegmenseit ragasztottad egymáshoz?
lukasan 603864 2016. február 22. 09:19
Válasz erre
SZia Anglerr!

Azzal a vitorlával csak egy gond van! Tulságosan vastag az anyag (meg a szegőcérna is) ehhez a méretarányhoz.
Egyébként teljesen korrekt a felfogás.

üdv; LS
Sokol 603841 2016. február 21. 21:54
Válasz erre
:) pedig ha belegondolsz, kénytelenek voltak hasonló módon madzag és kötélhurkokkal megerősíteni. Ne az 9. század vitorláiból indulj ki! Az ókorban hasonló cikkekhez len kandys szöveteket használtak. Olyan súlya volt, hogy öltözékként is csak kapcsokkal tudták normálisan rögzíteni.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/64/Romtrireme.jpg
tomikukta 603840 2016. február 21. 21:53
Válasz erre
tomikukta 603839 2016. február 21. 21:49
Válasz erre
Hát a link nem jó valamièrt. A / makettek/ hajók,tengeralattjárók kategória alatt /pinta nèven megtalálod.
tomikukta 603838 2016. február 21. 21:44
Válasz erre
Szia!Valóban nem a legjobb megoldás a méretarányhoz kèpest,legközelebb ceruzával imitáld szerintem.Èn úgy gondolom,hogy elég az "illúzió fentartása" ebben a mèretben.Küldök egy linket a legelsö hajóm építéséről.www.makettinfo.hu/index.php
TAMÁS78 603820 2016. február 21. 15:35
Válasz erre
Valóban elüt a varrás a méretaránytól, ettől eltekintve viszont teljesen jó.
maci 77 603819 2016. február 21. 15:29
Válasz erre
Szia!

Köszönöm a gyors választ!
Nagyon szépen haladsz,nekem tetszik.

Üdv: Attila
Anglerr74 603770 2016. február 20. 19:28
Válasz erre
20160220_182148
20160220_182148

Haladtam egy kicsit az orrvitorlával. Hát ez sem olyan lett, mint szeretném, de majd a következő :-). Legközelebb nem öltöm körbe a vitorlát, ebben a méretarányban durung, talán elegendő a ragasztás.
Anglerr74 603751 2016. február 20. 12:28
Válasz erre
Nem egész 50 cm a hossz, evezőtől evezőig nem egész 30 cm a szélesség.
A magasság durván 25 cm alappal együtt.
maci 77 603457 2016. február 17. 13:25
Válasz erre
Szia!

Nagyon szép lesz,ha elkészül!
Nekem tetszik!
A kész méreteket lehetne tudni?
Én is szeretném megépíteni ezt a hajót,de helyem már nem sok maradt.
Előre is köszönöm a választ!

Üdv: Attila
tomikukta 602660 2016. február 7. 20:55
Válasz erre
Az akrillban az a jó,hogy hamar szárad,kb.1 óra múlva már porszáraz,de azèrt èn várok vele 24 órát mielőtt bemosom sötétbarna művészolajfesték és AK-szagtalan terpentin híg keverékével ez a "washing„ügyelve arra,hogy csak a mèlyedèsekben maradjon meg a sötét szín a felesleget tiszta AK terpentinnel,egy ecset segítsègével felitatom.Ezt a harcjárművesektől szépen el lehet nèzni.Majd ezután szoktam mèg szárazecsetelni " dry brushing„így aztàn szèpen elő jönnek a rèszletek pl.a fa erezet minta a műanyag hajóknál.Èn soha nem lakkozom a felületet.
Anglerr74 602514 2016. február 6. 16:21
Válasz erre
Szuper jó infók, nagyon köszi!
Az 1/72 figura festésnél nálam is probléma (enamelnél) a kis mennyiség miatti gyors száradás. Más méretarányban nem dolgozom. Sajnos már látom, hogy szép lassan kénytelen leszek gyűjteni vallejo színeket.
A művészolajjal most akarok pont kísérletezni, mert szép képeket találtam művészolajjal bemosott hajókról. Az akrillra közvetlenül mosod az olajat? Higítva?
Mennyi az olaj száradási ideje és mivel fixálható?
Egy erősen feketére mosott hajó lesz a következő :-) és már több hónapja gyúrom fejben a színezést.
tomikukta 602484 2016. február 6. 11:01
Válasz erre
Szia!A Nina-t Akrillal fújtam,márkája vallejo.
A festésről:Én már csak akrill festékekkel festek,mert ezt a fajta festéket lehet szépen antikolni művészolaj festékekkel,illetve különböző "weathering"efekteket lehet alkalmazni,az alap akrill festés rongálódása nélkül.Általában ezekhez AK-termékeket használok mert van szagtalan terpentin a kínálatukban ami az átmosáshoz kell.
És azért is használok akrill festéket,mert az enamel(zománc) roppant büdös festék és allergiás vagyok rá. A pisztolyok dűznije nem igazán szereti az enamelt.Általában tamiya,revell,vallejo akrillokat használok ,fújáshoz a tamiya-t saját hígítójával hígítom,ecseteléshez viszont a vallejo a világbajnok nr.1.Tamiya+revell összekeverhető és a tamiya X-20 hígítójával gyönyörűen fújható,mert hasonló a bázisuk.A vallejot csak csapvízzel hígítom,illetve fújáshoz a saját hígítóját,de vízzel is használható.
Figura festéshez a vallejo-t használom,erre van egy kidolgozott eljárásom:
egy lezárható, műanyag kis tálkába papírtörlőt helyezek ,majd felöntöm vízzel,amint felszívta ráhelyezek,egy a kivánt tálkaméretére vágott fehér sütőpapírt,azután erre adagolom a vallejo festék cseppeket.Itt van elég hely a színek keverésére,így szép átmeneteket lehet festeni(fény-árnyék).Egy üveg edényben viszont mindig van "ecset mosó víz" illetve,ha hígítanom kell,akkor az ecsetet bele mártom a vízbe,majd lehúzom az edény szélén,ezután a festékező tálkában bele ecsetelem a festékbe így nem tud kiszáradni a festék,persze mindezt épp,hogy csak vízes ecsettel csinálom.Ha valamiért nem tudok festeni,nem kell kiönteni a festéket,lezárom a dobozt,és még 2!hét múlva is használható,nagyon praktikus és spórolós módszer.(fontos a légmentes záródás)Ennyi jutott most eszembe:-)
Anglerr74 602469 2016. február 6. 05:26
Válasz erre
Kedves tomikukta!

A Nina hajótestet mivel festetted?
TAMÁS78 602363 2016. február 5. 12:05
Válasz erre
Nem okoztál csalódást, ezért kérdeztem úgy, hogy "vagy a színek vannak jól eltalálva?". Tény, hogy számomra nagyon meggyőzően néz ki.
Gabusch 602345 2016. február 5. 11:00
Válasz erre
Sóval, ha jól értem, akkor az oldalán közelítőleg csak fekete és vörös festék van? Félelmetes!
Anglerr74 602314 2016. február 5. 04:51
Válasz erre
Csalódást fogok okozni. Csak Revell enamel-el festek lapos ecsettel. Felénk más nem kapható, Fekete alapra dolgoztam és higítva türelmesen, több rétegben vittem fel. A vörösnél nem törekedtem teljes fedésre, innen a foltosodás.
Gabusch 602290 2016. február 4. 21:13
Válasz erre
Csatlakozva az előttem szólóhoz, erről a festésről tehetnél fel valami leírást, szerintem sokan örülnénk neki.
TAMÁS78 602279 2016. február 4. 20:02
Válasz erre
Alkalmaztál vmi különleges eljárást a festésnél vagy a színek vannak jól eltalálva? Meglepően fa-szerű. Én is inkább fából építek, de eszemben sincs sírva röhögni, mert egyrészt nagyon szép munka (ha béna lenne, akkor se illik sírva röhögni), másrészt közben készülget nálam fröccs fahajó is, csak tartok a festéstől.
Anglerr74 602236 2016. február 4. 06:34
Válasz erre
20160204_063010
20160204_063010

A figurák és más hadiszerkezetek is készülnek, az életben szebb, mint így zoomolva :-)
Anglerr74 602234 2016. február 4. 06:23
Válasz erre
20160204_061244
20160204_061244
20160204_061309
20160204_061309

A vitorla nyomtatás: Az anyagot megszínezem teával, majd száradás után műszaki lapra rögzítem a megfelelő méretű darabot közönséges szobafestő maszkoló szalaggal. Majd az előzőleg megszerkesztett képet a vonalakkal együtt rányomtatom a szövetre kétszer egymásra, mert egyszer nyomtatva halvány az eredmény ad. ezután a Te leírásod alapján átitatom higított faragasztóval és száradás után szabom. Ma a zászlót próbálom hasonló módon elkészíteni. Ott a duplex nyomtatás lesz az érdekes.
tomikukta 602109 2016. február 2. 18:31
Válasz erre
Ui:Esetleg,ha valakinen van régen festett hajója , amit "enamel"-zománc festèkkel festett pl.revell humbrol régen csak ez volt a jàtékboltokban, akkor arra is van gyógyír.Venni kell egy doboz Szi-Ti lefolyótisztító darabos kiszerelésűt,egy vödörbe meleg( ami még elviselhető a kezednek) vizet kell engedni ,majd a doboz tartamàt beleöntni,meg kell várni míg a kémiai reakció lezajlik,utána bele lehet helyezni az elrontott makettet,kb2-4 óra áztatás utån,neki lehet állni kefélgetni,mármint a makettet :-) aztán mosás,öblités stb. FIGYELEM!:csak jól szellőztetett helysėgben szabad hasznàlni,gumikesztyü kötelező!
tomikukta 602103 2016. február 2. 18:10
Válasz erre
Szia!Na ez nagyon jól néz ki vègre egy kis "weathering" igen erről is írtam.Te figyu ez akkor 1:72 igaz?Mert akkor lehet ám kapni,hozzá figurákat is.A vitorláidra kivàncsi vagyok,mit jelent az,hogy nyomtatod,bár lehet,hogy csak én nem értem?A műanyag hajó a barátunk,ha például elront az ember egy festést,akkor ha akrillal festel,pl.vallejo, tamiya,revell akrill festékeket hideg zsíroldóval egy diszperzites vödörben áztatva,és fogkefével kefélgetve hamar lejön,utàna egy mosogatószeres fürdetés,majd hideg zuhany es lehet újból festeni a műanyag alkatrészek roncsolódása nélkül
Azèrt ezt egy fa hajónál az elrontott festést,lakkozást nehéz lenne eltávolítani az anyagban keletkezendő roncsolódás miatt,csiszolás során.Mondjuk én műanyag párti vagyok:-)De azért a vitorlarudakat van,hogy fából farigcsàlom,a merevsége miatt.Apropó làtom az is készülget,nem cseréled ki esetleg bükkfa rudakra?
Anglerr74 601915 2016. február 1. 09:55
Válasz erre
Köszönöm!

Most már előrébb tart, így sokat csúnyúlt az idő előrehaladtával :-).
Már minden evező és a fedélzet is a helyén van.
Teszek fel képeket ha időm engedi, ha más nem akkor egyedül elfórumozgatok ebben a topikban ne legyen halott ez sem.:-)
TAMÁS78 601914 2016. február 1. 09:23
Válasz erre
Anglerr74 601912 2016. február 1. 09:12
Válasz erre
20160120
20160120

Zvezda roman trireme épülget, csak kíváncsi voltam, köszönöm az infót.
Már sokat segítettél csak nem tudod :-) jelenleg a vitorlákkal vajúdom:-).
A Te korábbi képeid és hozzászólásod alapján úgy néz ki csak elkészülnek (2 éve állok e miatt) Annyi változtattam a módszereden, hogy nem ceruzával vonalazom a szövetet, hanem nyomtatom a mintával együtt. Tegnap vertem kötelet és kezdtem felragasztani a vitorla szegélyre faragasztóval. Ma szünet, holnap kezdem körbe ölteni. Nem vagyok profi, a (valóban csodálatos) fahajó készítők sírva röhögnének a műanyagos makettjeimen, de én ezt szeretem és passz :-).
tomikukta 601907 2016. február 1. 07:49
Válasz erre
Szia!
A figurák a revell 1:96-os Uss Constitution hajó figuráiból vannak átalakítva,milliput segítségével, de igazából bármely H0-ás vasútmodell figura jó lehet átalakítva matrózokká.A Heller Nina Kb:1:96 és 1:100 között lehet.
Most nagyon haldoklik a topik,igaz én is most 1:72 harcjárműveket építgetek,ha van kedved dobj fel ide képeket,az építésről,mert gondolom a Heller ninát építed?:-)Ha tudok segítek...
Anglerr74 601709 2016. január 30. 04:18
Válasz erre
Kedves tomikukta!

A nina-ra a legénységet honnan toboroztad?
tomikukta 596359 2015. november 23. 12:30
Válasz erre
Helló!Öntapadós Tapétával való bevonásáról nem gondolkodol,úgy szépen vissza adná a fa erezetét?Itt egy link,ha érdekel a shipyard féle változat.only-paper.ru/news/flejt_quot_schwarzer_rabe_quot_quot_chjornyj_voron_quot_vektorizovannyj_shipyard_39/2012-07-30-83241:72-ben ez már tekintélyes darab.
Szia!
Szamuráj 596351 2015. november 23. 04:31
Válasz erre
SDC12785
SDC12785
SDC12786
SDC12786
SDC12812
SDC12812
SDC12807
SDC12807
SDC12817
SDC12817
SDC12815
SDC12815
SDC12822
SDC12822

Szevasztok!

Nálam jó ideje készül egy holland fleute (fluyt), karácsonyi leállás alatt folytatom majd az építését. Elég rossz minőségűek a képek, de azért látni a lényeget. Kedvelem ennek a hajótípusnak a körte alakú hátsóját. Ja, a mérete 1/72, a test hossza 56 cm. Mostanában egy portugál-flamand karakk (16. század) tervrajzát készítem, id. Pieter Brueghel: Ikarosz bukása című festménye alapján.

Üdv!
TAMÁS78 596346 2015. november 22. 22:03
Válasz erre
Nem egy bizonyos konkrét hajó, csak egy tipikus 64 ágyús.

Olcsóbb, az biztos, de ha életszagúbb, mint amire én képes vagyok, akkor érdemes lenne kipróbálni.

Ezeket hány év alatt tervezed elkészíteni? :) (Amúgy semmi alapom ezzel poénkodni, már ami most itthon van, kitöltené a következő 147 évemet...)

A Papegojant és a Schwarzer Rabe-t nagyon nézegettem pár hete, de végül mégsem vettem meg.
tomikukta 596338 2015. november 22. 21:08
Válasz erre
Még élőben nem találkoztam a GPM-vitorláival,így képről jól néz ki,de mondjuk én inkább megcsinálom magam a ragasztásos,ceruzás módszeremmel.Mindenesetre olcsóbb szerintem,ha magad csinálod.Papírból Revenge,Alert,Hunter,Santa Leocadia,lexington,Le Belle Poule,Coureur,bellona,Papegojan,Schwarzer Rabe meg még egy pár őskövület bounty karakk chebec shipyard.
Műanyagból.revell: victory,beagle,united states,bounty,batavia airfix:victory heller:corsair smer:viking ship.kb ennyi,de lehet,kihagytam egy párat:-)
Ez a 64 ágyús érdekel melyik hajóról van szó?
TAMÁS78 596333 2015. november 22. 20:37
Válasz erre
A magam részéről mostanában inkább csak szemezgetek a vitorlásaimmal, ami készülget, az meg még nincs olyan stádiumban, hogy bárkinek felkeltse az érdeklődését. (Amit mostanában bütykölgetek, az egy 64 ágyús lesz 1/96-ban, netről szedett tervrajzok alapján, saját építésben, sztirolból, kartonból, fából, stb...)

A Shipyard Bellona igen közel áll hozzám, főleg mióta láttam, hogy a Doris fedőnevű kartácsnő mit hozott ki belőle.

Apropó, találkoztál már élőben a GPM-nél kapható vitorlakészletek vmelyikével? Ha igen, milyennek tűnnek?

Mely hajók várnak nálad az építésre? (Papír és műanyag is érdekel.)
tomikukta 596331 2015. november 22. 20:19
Válasz erre
20151122_191759
20151122_191759
20151122_201242
20151122_201242

Igen a víz úgy készült,ahogy leírtam.Kár,hogy más nem osztja meg a munkáit teljesen kihalt ez a topik...elnézve más külföldi oldalakat,sokkal aktívabbak mint mi:www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php www.modelforum.cz/viewforum.php
Érdekes ezeken a fórumokon,mindenféle anyagból készült hajós makettező jól elvan és bár nem beszélem a nyelvüket a smile-k :-)mindent elmondanak.
Közben készítem a papír sablonokat (műanyag vitorlákról méretezve)majd a vászon vitorlákhoz.Nem igazán értem,miért nem tudja a gyártó belerakni a vitorlák sablonját a dobozba.Egy A3-as papíron elférne az egész,így mindenki eldönthetné,hogy lecseréli a gyárit,vagy sem.Van egy pár vitorla,de hát ezen a hajón jó megtanulni,majd ha ezzel a hajóval megvagyok lesz egy merész vállalkozásom a H.M.S. Bellona-val a shipyard-tól,újra tapétázok:-)Ezen kívül van még vagy 10 hajóm műanyagból,amivel meg kell még küzdenem és nem beszélve ugyan ennyi papír shipyard várja,hogy egyszer majd megépítsem...
TAMÁS78 596316 2015. november 22. 17:36
Válasz erre
Én mondjuk figyelem, sőt, eléggé tetszik is, csak nem szóltam erről...

A víz úgy készült, ahogy korábban leírtad?
tomikukta 596305 2015. november 22. 15:30
Válasz erre
20151122_135406
20151122_135406
20151122_135413
20151122_135413
20151122_135445
20151122_135445
20151122_135517
20151122_135517
20151122_135638
20151122_135638
20151122_135835
20151122_135835
20151122_140224
20151122_140224
20151122_140401
20151122_140401
20151122_140517
20151122_140517

Bocsánat a képek nem töltődtek fel,a vitorla rudak még nincsenek szerelékelve...
tomikukta 596303 2015. november 22. 15:25
Válasz erre
Ahoj!Újra volt időm folytatni az amerikai fregattomat a kötélzet terv az 1:96-os revell Constitution alapján készül,mert ami a készlethez van az eléggé gagyi.www.model-making.eu/products/U.S.S.-Constitution-5795465.html
Mivel ez egy régi készlet (1960-as évek),így túl sok mindent nem várok a készlettől,de mivel én semmit sem dobok ki,ezért megépítem.Mindenesetre a vitorlázat tanulására nagyon jó tanuló hajó.Úgy látom sajnos csak magamban diskurálok:-(Ezek szerint nem adok elég kedvcsinálót eddigi munkáimmal,más makettezőnek,hogy belefogjon egy műanyag vitorlásba..Ahoj!
Dasboat
tomikukta 582161 2015. március 24. 22:27
Válasz erre
DSC02552
DSC02552
DSC02553
DSC02553
DSC02554
DSC02554
DSC02556
DSC02556
DSC02556
DSC02556
DSC02558
DSC02558
DSC02559
DSC02559
DSC02560
DSC02560
DSC02561
DSC02561
DSC02562
DSC02562
DSC02563
DSC02563
DSC02564
DSC02564
DSC02565
DSC02565
DSC02566
DSC02566
DSC02567
DSC02567
DSC02568
DSC02568
DSC02569
DSC02569

Üdv Mindenkinek!Ezt a hajót,pár hónapja kezdtem el építeni.csak úgy magamnak,megpróbálkozva a kisebb méretekben való élethű megjelenítésre.
Ez a Revell ex Monogram USS Constitution fregatt,bár a dobozon 1:146-van,más fórumokon(külföldi)kb.1:150-re saccolják.Feljavítottam pár dolgot az első szembetűnő,hogy a kötélfogó szegeket ráöntötték a kötélfogó párkányra,ezeket lecsiszoltam és kifúrtam,majd drót került a lyukakba,amit festettem,az oldalkötélzetet újra készítettem cérnából pillanatragasztó segítségével,igaz még nincs teljesen kész,itt lehet csalni,mert a macskafejeket meghagytam,ilyen méretben a csigák is csak gyöngyök lesznek,sajnos azokat,majd festeni kell,ja és lesznek figurák is vasútmodell méretarányban kb 1:150-ben.Sok ember,sok kötél sok vitorla :-)Olyan 75-80%-ban lesz élethű a valósághoz képest,amit a kézügyességem és a türelmem megenged.A hajó festését a ma is létezőről lestem el,mert van több verzió is ahol pl.más színű a díszítés,meg az ágyú ablakok fedele.De nekem a máig is megtekinthető verzió tetszik.
tomikukta 581753 2015. március 20. 00:46
Válasz erre
Sziasztok!Szoval a tenger megjelenitesen meg en is dolgozom,de azert koszonom.Az alap koncepciot en is mastol lestem el ami az lenne,hogy hungarocell vagy labazati szigetelo lapba elokeszitem a tenger "domborzati" reszet,majd wc-papirt rahelyezve az alapra,faragaszto es viz keverekevel ecsettel bedolgozom a feluletbe.Igy tobb reteg utan kialakulnak a gyurodesek.Van aki ezek utan kek magasfenyu zomancal leonti a felulet,utana a kiallo reszeket pl.hullam tarajokat fenyes feherrel szarazecseteli.De en nem igy csinalom.En,ha megszaradt a felulet a festest ,tobb fele kek szinu akrill festekkel vegzem el,ezek utan szarazecsetelem,a kiemelkedo reszeket feherrel.Ha ez is megszaradt,akkor johet az akrill szalveta lakk jo fenyes higitatlanul ecsettel felhordva,tobbszor vekonyan szaradasi idot kivarva,mert kulonben opalos lesz.
Ugy diohejban ennyi,azert szeretem,mert olcso es nem budos a lakas szaradas kozben.
vfrtom 581744 2015. március 19. 20:21
Válasz erre
Szia. A víz engem is érdekelne, mert egy revell vitorlás lesz a következő "áldozat".
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.