/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
migi 599729 2016. január 9. 19:51
Válasz erre
Esetleg volt kint valami hadgyakorlat amin részt vehettünk ?
Kamovos 599727 2016. január 9. 19:50
Válasz erre
Nono!

A bolgárokkal nem kocifikáltátok össze véletlen?
Gabi 599726 2016. január 9. 19:48
Válasz erre
Az 599715-ös hozzászólásban lévő Ziles kép tuti NDK-ban készült, elég megnézni a házakon a felíratot, valamint az út szélén lévő jellegzetes megálló táblát, tetején a H betűvel. Ha jól olvasom a ház falán, akkor Magdeburgban van fotózva. Lehet magyar a ZIL, de akkor kinn volt valamiért, és úgy vonult fel.
Törzsbusz 599725 2016. január 9. 19:46
Válasz erre
Lehet a kép nem magyar de járművek -szerintem biztosan.
Gabi 599724 2016. január 9. 19:43
Válasz erre
Az NDK-ban sokáig a hozzánk hasonló 2 betű - 4 szám (aa-00-00) kombinációt használták a rendszámnál, később (talán a 70-80-as években) kezdték használni a 3 betű 3 szám (aaa-0-00) kombinációt. Simán lehet NDK-s a rendszám ezért, és az előző képeken is látszik a német felírat a házakon.
Törzsbusz 599723 2016. január 9. 19:42
Válasz erre
Nincs itt baj a sisakkal sem, csak a kép minősége,no meg a tiszteletadás miatt látszódik így. Magyar a kép, a közelebbi,tehát bal oldali Ludmillán látható a "HV" rendszám betűjel ami eleve a platós Zil-157 betűjele is.
Sennás 599722 2016. január 9. 19:23
Válasz erre
rendszám csillag
rendszám csillag

Ez tuti Magyar rendszám(nem igazán olvasható) és a csillag is stimmel.De a buksi a fejükön elég NDK-s.
Sennás 599721 2016. január 9. 19:10
Válasz erre
A feliratot én is nézem NÉMET de tényleg az elég magyar csillagnak néz ki.
Ogre 69 599720 2016. január 9. 19:06
Válasz erre
Bocs elszúrtam!
NDK nem román. Viszont a csillag felségjelet nem értem! A sisakok meg a feliratok biztos németek ( NDK ).
Ogre 69 599719 2016. január 9. 19:02
Válasz erre
Sennás 599718 2016. január 9. 19:00
Válasz erre
33BsjINAiEQ
33BsjINAiEQ

Kamaz 43118-46
Cylinder arrangement and number V-shaped, 8
Cylinder Ø and piston stroke, mm 120/130
Degree of compression 17
Engine displacement, L 11,76
Fuel feed system Common Rail
Maximum net horsepower, kW (h.p.) 221 (300)
at crankshaft rotation speed, rpm 1900
Maximum net torque, Nm (kgfm) 1275 (130)
at crankshaft rotation speed, rpm 1300
Model 740.662-300
Type turbocharged diesel, with aftercooling

Jó!
migi 599716 2016. január 9. 18:53
Válasz erre
Sennás 599715 2016. január 9. 18:51
Válasz erre
3wWT_i3jvJY
3wWT_i3jvJY
9zk7D47afSI
9zk7D47afSI
EHVVGE4v7kg
EHVVGE4v7kg

Na ezek is ott voltak.Ez a '85 dísszemle lenne?
Sennás 599713 2016. január 9. 18:43
Válasz erre
cP7gB8PSaKE
cP7gB8PSaKE
b9RfGh83BKI
b9RfGh83BKI
UWpUebDZlyU
UWpUebDZlyU
EIQQGxnO4X8
EIQQGxnO4X8

Orosz oldalt keresgélek ott találtam ez a 2 képet.Talán 2015 okt feltöltésüek.De hogy hol készült?A 4.kép csak kérdezem így együtt működik a két légvédelmi 2 rendszer?
uazos 599709 2016. január 9. 18:12
Válasz erre
Kamaz és a Kamaz motoros Ural között van különbség. Nem az 1:1-ben egyezik meg a két motor, alkatrészileg igen,csak más felépítéssel. A túrbós kamaz motort pedig ne is soroljuk a kettő közé. Lényegesen eltér közülük, adagoló, turbó+szívócsonk,dugattyú és még sorolhatnám miegymás... Lásd btr

Kraznak az erősebb változata (biztosra nem tudom !) de talán a gvozgyika turbós motor volt. Ez lett bele építve.
lukács zsolt 599648 2016. január 8. 21:33
Válasz erre
ok,köszi...a kraz nagyobb mint az ural,kamaz és a zil..azok kb egy méretűek minden téren...a kraznak van nagyobb köbcentis tán 22 literes motorja is...de erre nem esküdnék...
Sennás 599642 2016. január 8. 20:18
Válasz erre
Műszakilag nem értek hozzá,sőt az Orosz logikát se értem,de lehet a könnyebb blokk,ehhez a kasztnihoz jobban megy.Kraz/Kamaz egy kategóriával feljebb van oda kell az erősebb motor.Csak az az érdekes miért '92-2002 között gyártott modell.

Itt egy Zil történet talán kihámozol belőle valamit.

www.voengruzovik.ru/ZIL-131.html#&panel1-1
lukács zsolt 599637 2016. január 8. 19:37
Válasz erre
érdekes...de a harmat gyenge benzines után miért gyártanak egy hasonlóan gyenge dízelt?amikor ott a kamaz és a kamaz motoros ural 4320.10850ccm v8 210 lóerős szívó,250 lóerős turbós..kb 650 nm nyomatékkal...régi szürke épfus kamazokra még sablonnal rá is volt fújva,mint egy kis adat tábla:erősített kivitel,turbóval ellátva!nehogy elrepüljön vele a sofőr...a vele egyidős kis 1-es m.a.n.meg 280-320-lovas volt akkor...
Sennás 599275 2016. január 3. 19:48
Válasz erre
De.Csak eddig a legtöbb kép amit találtam mind a benzines volt(van) az első 100 kép.Persze hogy feltűnt hogy ez más csak nem tudtam hogy ez sufni tuning vagy gyári.Oroszoknál semmi nem biztos.
lacipapa 599249 2016. január 3. 16:35
Válasz erre
Szervusztok!
Tudná valaki,hogy a fellelhető 1:35-ös, tábori konyhák közül melyik lenne autentikus a Gaz-66-hoz?Találtam több oroszt is,de nem tudom melyiket lehetne, kis reszeléssel esetleg,utána akasztani?
Üdv,Laci
lacipapa 599198 2016. január 3. 09:27
Válasz erre
Remélem,magyarul folytatjátok (legyetek szívesek). :-)
Miggyuri 599192 2016. január 3. 06:40
Válasz erre
Ну, вот! Кому это непонятно?
Sennás 599160 2016. január 2. 18:49
Válasz erre
photos_119 diesel
photos_119 diesel
photos_120 diesel
photos_120 diesel

És igen!Király vagy!1992-2002 között gyártott ЗИЛ-131Н2

двигатель: ЗИЛ-0550
дизель, четырехтактный, 8-ми цилиндровый, V-образный 90°,
верхнеклапанный, жидкостного охлаждения
диаметр цилиндра, мм 100
ход поршня, мм 100
рабочий объем, л 6,28
степень сжатия 18
мощность двигателя, л.с. (кВт) 132 (97)
при 2800 об/мин
крутящий момент, кГс*м (Нм) 38,2 (375)
при 1600-1800 об/мин
Gabi 599159 2016. január 2. 18:35
Válasz erre
Szerintem elég, mert elég nagy felület úgy keresztben. A második képet nem tudom, de így ránézésből inkább arra tippelnék, hogy valami diesel motor van benne, és annak az Intercooler, mert elég vastagok a csövek, de tényleg csak tipp.
Sennás 599158 2016. január 2. 18:25
Válasz erre
6564-1-f
6564-1-f
szellöző
szellöző

Holnapra kész a "bőr kormányom" nekem is:)
Annyira gagyi de ettől igazán Orosz:)
Meg a tető szellőzőt szeretném kinyitni majd.
Sennás 599157 2016. január 2. 18:19
Válasz erre
ZIL-131N2 hütő
ZIL-131N2 hütő

Annyi elég?És ez is az lenne csak "modern"-be?
Gabi 599155 2016. január 2. 18:10
Válasz erre
Az a vízszintes hűtő szerintem olajhűtő lehet.
Sennás 599153 2016. január 2. 17:46
Válasz erre
1406114878_rsrrs-20
1406114878_rsrrs-20
1406115009_rsrrs-21
1406115009_rsrrs-21
1406115192_rsrrs-22
1406115192_rsrrs-22
0_5d4b5_c2a55c52_XL
0_5d4b5_c2a55c52_XL
.kl.k
.kl.k

Még egy pár javítani valót találunk az ICM Zil-131én.Nem örülök neki fene melós lesz a végén.Én a hűtő előtti kereszt hűtő(mi az?) szálakat most hajtottat le majd fel kell rakni ezt is.(érdekes valahol 2+5 valahol egyben a 7 cső)
uazos 598973 2015. december 31. 11:27
Válasz erre
Srácok. Érdemes megnézni, én nem fűzök hozzá semmit. https://www.youtube.com/watch
Törzsbusz 598955 2015. december 30. 23:15
Válasz erre
Kis kiegészítés: KF Konténer Felépítmény - magyar, BUDAMOBIL gyártmány. Hordozó alváz: Zil-131,Csepel D-566,Dac-665T,Ural 375D,4320. A képen KF-2-es. A KF 3 változata létezett.
Sennás 598953 2015. december 30. 22:18
Válasz erre
Gyerekek segítsetek.Hogy hívják az Oroszok a Tábori Könnyű Vezetéket?Barna-Fekete telefonos vezetéket.Köszi
Sennás 598940 2015. december 30. 21:14
Válasz erre
Beszélek én Zolival(Pajerós)hátha rá lehet beszélni 1×segítsen ki:)
Hátha tudunk rendelni:)
lacipapa 598934 2015. december 30. 21:02
Válasz erre
Nagyon szép a belseje,jó volna kívülről is "körbe járni".
lacipapa 598933 2015. december 30. 21:01
Válasz erre
Szia!Azért választottam,mert nincs kedvem gépeket faragni,ha egyszer lehet(ne) kapni.
A képeket le mentettem a bútorokat meg meg tudom csinálni.Egyszer csak rendelnek szerszám gépeket,valamelyik hazai boltosok.
Sennás 598929 2015. december 30. 20:47
Válasz erre
Amúgy kurv@ szép állapotban van:)
Sennás 598928 2015. december 30. 20:44
Válasz erre
Hát ez az!Erre gondoltam.Én kérdeztem hülyén.Járműjavító--mühelyes(nekem ez az)
Farkas469 598926 2015. december 30. 20:38
Válasz erre
Saját
Saját
Ural 4320 KF-2
Ural 4320 KF-2

Helló!

5. kép. Kf-2-es. Járműjavító felépítmény. A jármű magán tulajdonban van.

Üdv.
juge75 598923 2015. december 30. 20:30
Válasz erre
Egy nem orosz, hanem keletnémet felépítmény (LAK-2).
Sennás 598922 2015. december 30. 20:29
Válasz erre
Esetleg egy kérdés.Ami nálunk tábori Könnyű Vezeték(TKV) volt azt az Oroszok minek hívták?Csak volt Orosz megfelelője.Ott is csak összekötötték a rádiókat egymással.
Hogy keressem "eredeti" nyelven?
Sennás 598921 2015. december 30. 20:26
Válasz erre
Köszönet Gábor!Én nem találom a "LAK-2" az mi?
Viszont megvan a "КУНГ wikipédia":)

avtotravel.com/Forums/Brands-Motorhomes-Caravans-Sales-Comparison/Offroad-Motorhomes/c%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F-%D1%87%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B5-%D0%BA%D1%83%D0%BD%D0%B3/
juge75 598919 2015. december 30. 19:50
Válasz erre
5. képen nem KUNG, hanem EZF (LAK-2) felépítmény látható.
6. képen pedig nem múhelykocsi, hanem parancsnoki háló vagy vezetési pont lehet (Orosz).
Sennás 598913 2015. december 30. 17:08
Válasz erre
1315
1315
1385203994851_bulletin
1385203994851_bulletin
d2e19259bebd3c384fae1f8037b2e616_1385038430_1000_1000
d2e19259bebd3c384fae1f8037b2e616_1385038430_1000_1000
zil 131 kung
zil 131 kung
Névtelenjtzyr5
Névtelenjtzyr5
Ural375 Kung
Ural375 Kung

Szia Laci! Az általad kinézett gyanta cuccok ebbe Zil-131 Kung-ba pont megtalálhatók!Jó ki melót választottál:)

Kérdezném a 5képen látható MH Ural milyen "műhelyes"?
Utcsó képen az MNH ilyen 4 ablakos KUNGot használtunk?
Köszi SENNÁS
uazos 598870 2015. december 29. 23:38
Válasz erre
Nézd meg figyelmesebben, és magadtól rájössz ;-)
Sennás 598865 2015. december 29. 21:41
Válasz erre
"Ponyvánál ne felejtsd el a platót is figyelembe venni!" Segíts kérlek ez mit jelent?
uazos 598864 2015. december 29. 21:28
Válasz erre
hidropneumatikus. 1 illetve újak 2 körös fékrendszerrel jöttek ki.
Ponyvánál ne felejtsd el a platót is figyelembe venni! Egyébként Magyar hitványhatosok: Csatos megoldással voltak ellátva.
Sennás 598863 2015. december 29. 21:19
Válasz erre
qPFzb
qPFzb
IMG_20150927_220852
IMG_20150927_220852
sárga lámpa
sárga lámpa

OK.Nem bonyolítom:)Még csak annyit a fő különbség a "mérsékelt" és a "trópusi" változat között a kasztni elején a két oldalt azok a bordák az index és kilincs magasságban.Mond meg nekem a HR-67-74 verdán van ilyen vagy nincs?Én ebből szögből nem látom.Illetve csak a fény tükröződik bénán vagy lehet hogy sárga lámpa van a fényálca alatt?
Farkas469 598862 2015. december 29. 21:03
Válasz erre
Amilyen éppen volt vagy csináltattak!
Felejtsd el a szabványokat honvédségnél...
Láttam(fotóztam) Gaz-66 rendkívül sötét zölddel! Zil-131-est élénk zománc színnel.
Uaz-469-est 69M gulyáságyút húzva! Uaz-469-est civil országúti gumikkal rohangálni!
Uaz-469 kicicomázva angol vadászgépes feliratokkal! Uaz-469est rikító zöld motortérrel és belsővel.
stb...

Üdv.
Sennás 598861 2015. december 29. 20:58
Válasz erre
borda
borda

Na itt leírják az életrajzát a Gaz-66nak.Érdekes az "export-trópusi éghajlatú" kategóriába sorolt és az "export-mérsékelt éghajlatú" kat. sorolt járműből egyaránt kapott az MNH.

parm.mybb.ru/viewtopic.php?id=93

Érdekes a 4-5 borda a kocsik oldalán.5"bordás" Magyar verdát nemigen látott még senki ugye?Vagy még kaptunk akkor is "ÚJ" gaz-66ost a nagytesótol?
Sennás 598860 2015. december 29. 20:14
Válasz erre
gaz-66 akkuház
gaz-66 akkuház
4515636_original
4515636_original

De mi akkor ilyet használtunk?Én az az egyenként befűzőst nem láttam.Egy zsinór oldalanként.Kifújt.

Megvan az akkuház:)
Farkas469 598859 2015. december 29. 20:09
Válasz erre
A 3. képen után gyártott ponyva van! Így sokkal könnyebb az előállításuk.
Gyári csatos és oldal ablakos.

Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.