/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
juge75 600119 2016. január 13. 20:33
Válasz erre
A gyanta, amikor már elég kemény, hogy egyben kijöjjön a gumiból, de még tekeredhet, nem keményedett ki teljesen, könnyedén alakítható.
És nem is teszed tönkre vele az eredetit...
Megcsinálnám, de nekem csak a Kuznyecov féle Gaz-66 van.
lacipapa 600109 2016. január 13. 19:23
Válasz erre
...igen,de belülről melegíteni és úgy megnyomni kívülről.Minden képen nagy körül tekintést igényel!
Gaben86 600105 2016. január 13. 19:21
Válasz erre
Én megpróbálnám hőlégfúvóval óvatossan melegíteni és úgy benyomni.
De nem kockázatmentes a manőver. :-)
lacipapa 600104 2016. január 13. 19:19
Válasz erre
Szerintem,ha belülről jól elvékonyítod és mielőtt fel ragasztod az asztallapon be tudod nyomni,óóóvatosan,némi melegítéssel.Talán?
Sennás 600101 2016. január 13. 19:15
Válasz erre
Igaz.Valami másolat kellene el ne kanoljam:)
juge75 600098 2016. január 13. 19:02
Válasz erre
Melegvíz? Vagy gyanta másolat, és a friss öntvényt lapítod meg?
Sennás 600096 2016. január 13. 19:01
Válasz erre
tető
tető
tető2
tető2

Uraim.Nálunk Cegléden a kicsit viseltes volt a Gaz-66 teteje,(miért kellet azon mászkálni franc se tudja)hogy tudnám én ezt utánozni a Trumpi készletén?Csak simán erőből benyomni a tetőt nem merem mert tuti szétrepedne.
Sennás 600091 2016. január 13. 18:33
Válasz erre
Nem emlékszem rá,de szerintem nem.Így is brutális súlya lehetett(székhez képest) nem nagyon borultak azok fel.De esetleg a háttámlára lefekteted,nem gurul az el.Amit Farkas469 feltett képet(598926) ott egy sínen csúszik a szék.
lacipapa 600087 2016. január 13. 18:19
Válasz erre
Szia és köszi.Majdnem eltaláltam,csak egy kicsit gömbölyíteni kell az enyémet.
A padlóhoz nem voltak rögzítve?
Laci
Sennás 600074 2016. január 13. 17:21
Válasz erre
szék.
szék.

Szia.Én ilyesmire emlékszem Cegléden a dobozos gk-ban.
lacipapa 599921 2016. január 11. 20:58
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
egy kis segítséget kérnék!
Magyar Gaz-66-ost "bútorozok" és azt szeretném kérdezni,hogy az ülő alkalmatosságok hogy voltak beszerelve,hogy menet közben ne dűljön-boruljon minden?
A hosszú bódésat csinálom,egyenlőre asztalok vannak készen és még R-105 és R-107-es rádiók lesznek benne.Erről találtam képeket,de a székek nem látszanak.
Üdv,Laci
Törzsbusz 599898 2016. január 11. 18:43
Válasz erre
volt katonai. Az MN tizenvalahány darabjából az egyik. Alapvetően attól függetlenül,hogy magánkézben van - katonai. nagyjából - fejből - 5-6 db. maradt meg, a többi kuka.
Freddy 599878 2016. január 11. 14:29
Válasz erre
Ez asszem hagyományőrző, nem katonai. De amúgy tényleg szép :)
lukács zsolt 599825 2016. január 10. 21:41
Válasz erre
hét hónapig biztosan nem mutatta jelét elfáradásnak...pedig a kerónak jóval magasabb a kalóríája...
gaunt1 599805 2016. január 10. 18:25
Válasz erre
Amúgy lett itthon rendszeresítve a hosszabb orrú, JaMZ-238 motoros későbbi változat?
Sennás 599797 2016. január 10. 17:56
Válasz erre
4Q7lfZk1Gq8
4Q7lfZk1Gq8

Hejj de szép kompozíció!
uazos 599786 2016. január 10. 15:52
Válasz erre
Kicsit eltértünk az itteni témától! Bocsi fiúk, alapjáratra teszem magam.
uazos 599785 2016. január 10. 15:49
Válasz erre
Kipufogó negatív, de az adagoló féle gondolat pozitív! :) Kicsit állítgatni kell rajta (tudni mit hova!) és már érezhető is a különbség. Gumi kopás műúton reális 6-10 hónap alatt, mivel az ural állandó öszkerékbe van, és eszi mint a fene a mintázatot.
Kerozin ? O.O Az ártatlan biztos szenvedett pár napot mikorra besült.
Igen sajnos a közpotni diffi mégse olyan mint a kerékközti, de még így is lehet vele ügyeskedni. Én hagynám az 5-ös váltót, ezeket csak szinkronizálni kell...
Szép az új ural, csak a hosszabb orr rész nem tetszik.
" minden látszólag a régi ".: 375 és a 4320as híd is eggyezik kívülről, de belülről teljesen más, pedig kívül tök ugyan az, ajtók külső része egyezik, belső teljesen más ...stb Orosz az állcázás mestere ! :D
lukács zsolt 599781 2016. január 10. 15:18
Válasz erre
hát valószínű az adagolóján és a levegő be kipufogó gáz ki csatornáknál van a kutya elesve...amikkel kecskeméten húzgáltuk a mig-eket azok is úgy pörögtek mint egy kétütemű krosszmotor.ráadásul mentek is...volt egy két nem hivatalos verseny...a terepgumik meg simára koptak 6-8 hónap alatt a betonon..könnyedén húzták a vadászgépeket..de azok gyári szívó motorok voltak...az egyiket próbaképp kerozinnal tankolták..nem tudom mi lett vele,de nem kéne sokat bírnia a keróval...istenem de elfogadnék egy duplaturbósat itthonra..kerék közi difizárakat csináltatni hozzá,az 5 sebességes váltót kidobni a kukába.egy 16os zf ecosplitet beszerelni vagy egy 13-as eaton fullert .volnának ötleteim...a you tubeon láttam az új uralt..nekem tetszik de azért az vicces,hogy a karosszéria alatt maradt minden látszólag a régi...legalábbis a rugólapok,hidak,panhardok ugyanúgy néznek ki mint a 4320 ason...
Ogre 69 599778 2016. január 10. 15:04
Válasz erre
Úgy ahogy mi rendszerváltás előtt, a bolgárok is csillagot használtak a járműveiken is nem csak a légi járgányokon!
Román viszont nem lehet, a román csillagnak nem volt fehér kerete.
lacipapa 599766 2016. január 10. 11:13
Válasz erre
Na,ez az!Ilyet léttam a youtubon,bódésat.Ezért érdeklődtem,hogy nekünk volt ilyen,mert kerekem (gyanta) lenne hozzá.
Sennás 599756 2016. január 10. 09:30
Válasz erre
Az igen Gabesz!26500képet (Orosz témában) kell átnéznem és pont megtalálom a tiedet is közte:) COOL
Sennás 599755 2016. január 10. 09:25
Válasz erre
Bulgarian_Air_Force_roundel_1948 1992
Bulgarian_Air_Force_roundel_1948 1992
BMP-23a_tracked_armoured_fighting_combat_vehicle_Bulgarian_army_Bulgaria_003
BMP-23a_tracked_armoured_fighting_combat_vehicle_Bulgarian_army_Bulgaria_003

Janibátyám!Erre gondoltál?Ez ku..ra hasonlít de ezt a Bulgár légi erő használta.A g.járműveken én inkább ilyet találtam.
Sennás 599754 2016. január 10. 09:08
Válasz erre
V-g1euZ2mHg
V-g1euZ2mHg

Tényleg hát sárga és kék is van benne.

Ezt Lacipapa kereste.Gaz-66on Ez BTR gumi+felni vagy BRDM-es?
ambasa 599753 2016. január 10. 08:53
Válasz erre
Az NVA a járművein elől általában nem használt rendszámtáblát csak hátul. Az NVA-as járműveken nem csillag volt, hanem stilizált nemzeti címer. Tehát a járművek, még ha német városban vannak is nem lehetnek németek.

Ugyan ezen okokból a cseh és a lengyel is kizárt, hiszen ők sem csillagot használtak. És ahogy nézem a bolgár rendszámtáblák számrendszere más.

Sennás
a képeden román felségjelű jármű van és jellegzetes román katonai rendszámtábla/jelzés és nem bolgár.

TG
juge75 599749 2016. január 10. 07:32
Válasz erre
Kizárt. Valamelyik hadgyakorlat záró része az NDK-ban. A Járművek lehetnek magyarok.
juge75 599748 2016. január 10. 07:30
Válasz erre
Az első 3 kép Kalocsán készült, a volt Légvédelmi laktanyában, ami akkor már inkurrencia raktárként üzemelt és az én képeim.
A 4. képeden egy moderizált orosz ZU-23-2M látható, amire integrálltak 2 Igla kézi légvédelmi rakétát, ennek lényege az, hogy a közeledő célra a 23mm-es gépágyút, távolódóra a rakétát indíthatták, a megoldás ötlete nálunk is felvetődött, folytak kísérletek az Sz-60 57 mm-es légvédelmi löveg csövére szerelhető eszközökkel (és nem csak rakétákkal).
uazos 599746 2016. január 10. 00:35
Válasz erre
Abba a Krazban szerintem már másik motor lehetett beépítve.
Teljesítményben ugyan az, de mégegyszer leírom. MÁS ! Nem kompatibilis a kettő, nem tudod felcserélni - beépíteni átalakítás nélkül. Nem olyna mint az uaz és volga motor. Bár itt is van eltérés, de lényegében pillanatok alatt betehető/cserélhető.
Turbósnál a lőerőt nem kell figyelembe venni, de a nyomatékot már igen. Igaz nem sokat dob rajta, de bőven elég arra hogy azt a 12T páncéldarabot 90km/h utaztassa.
Szívómotort is meg lehet turbósítani. Sőtt tudok egy jobbat, egyik munkatársamnak kellett felújítani az egyik hm-es diesel ural motorját. Szinte egy vadi új motort rakott össze + egy kicsit megbíbelte :)) Elvitték a katonák és pár hétre jöttek vissza vigyorral az arcukon. Ural ponyvával fél gázon 90-100-at megy... szivó motorral. Nem akarták elhinni, pedig igaz volt. Ennyit tesz ha valaki tudja hol kell simogatni az ural punc..ját ;-))
lukács zsolt 599742 2016. január 9. 22:09
Válasz erre
krazból nagykanizsán állította a gazdája,hogy 22literes v12-es blokkal és 440 lóerős...kicsit sokaltam de úgy legyen..a kamaz és az ural motorja a csőrös és a cabover felépítés miatt más.de teljesítményben ugyanaz...a turbós nyilván nem lehet ugyanaz az a nagyobb nyomaték miatt-bár ezt vicces leírni-nagyobb...és a dugattyúkat is hűteni kell alúlról olajjal..de láttam már simán a szívómotorra rászerelt turbót ahogy esik úgy puffan alapon..
lukács zsolt 599739 2016. január 9. 21:53
Válasz erre
igen láttam ezt a képet..amit én láttam az szürke fülke fehér tető...
lukács zsolt 599738 2016. január 9. 21:50
Válasz erre
hát ez már egy újabb változat.volt szerencsém kipróbálni az ár-la kft telepén...dupla turbó és mint a képen egy 16 sebességes zf ecosplit váltóval volt szerelve..most az utóbbi 5 év legújabb szüleménye a kínai gyártású cummins és zf fődarabok beépítése.!
Sennás 599734 2016. január 9. 20:34
Válasz erre
volán tefu
volán tefu
FT8bqz1k7Vg
FT8bqz1k7Vg
82OVcLEyHSQ
82OVcLEyHSQ

Ez nem harci cucc de jó régi kép:)
2-3kép még hogy az Oroszok nem haladnak a fejődéssel!
vfrtom 599733 2016. január 9. 20:14
Válasz erre
http//images.google.de/imgres
Van még itt jó kép.
Ogre 69 599732 2016. január 9. 20:06
Válasz erre
Az 599715 posztban a második képen a parancsnok nem felfelé "tisztelgésre emelt" fejjel látszik és mégis "eláll" a sisakja.
Ogre 69 599731 2016. január 9. 20:03
Válasz erre
Fotóshoppal megbirizgálva sem lett jobb a kép.
De a sisak akkor sem stimmel magyarnak! Túl nyitott az alja.
Lehetne román vagy bolgár a csillag miatt.
Egy biztos a feliratok németek, a zászlók a házfalon NDK zászlók.
Sennás 599730 2016. január 9. 20:02
Válasz erre
hkzhkxz
hkzhkxz

Ez a Bolgár?Hasonló a csillag csak íveltebbek a szárai.
migi 599729 2016. január 9. 19:51
Válasz erre
Esetleg volt kint valami hadgyakorlat amin részt vehettünk ?
Kamovos 599727 2016. január 9. 19:50
Válasz erre
Nono!

A bolgárokkal nem kocifikáltátok össze véletlen?
Gabi 599726 2016. január 9. 19:48
Válasz erre
Az 599715-ös hozzászólásban lévő Ziles kép tuti NDK-ban készült, elég megnézni a házakon a felíratot, valamint az út szélén lévő jellegzetes megálló táblát, tetején a H betűvel. Ha jól olvasom a ház falán, akkor Magdeburgban van fotózva. Lehet magyar a ZIL, de akkor kinn volt valamiért, és úgy vonult fel.
Törzsbusz 599725 2016. január 9. 19:46
Válasz erre
Lehet a kép nem magyar de járművek -szerintem biztosan.
Gabi 599724 2016. január 9. 19:43
Válasz erre
Az NDK-ban sokáig a hozzánk hasonló 2 betű - 4 szám (aa-00-00) kombinációt használták a rendszámnál, később (talán a 70-80-as években) kezdték használni a 3 betű 3 szám (aaa-0-00) kombinációt. Simán lehet NDK-s a rendszám ezért, és az előző képeken is látszik a német felírat a házakon.
Törzsbusz 599723 2016. január 9. 19:42
Válasz erre
Nincs itt baj a sisakkal sem, csak a kép minősége,no meg a tiszteletadás miatt látszódik így. Magyar a kép, a közelebbi,tehát bal oldali Ludmillán látható a "HV" rendszám betűjel ami eleve a platós Zil-157 betűjele is.
Sennás 599722 2016. január 9. 19:23
Válasz erre
rendszám csillag
rendszám csillag

Ez tuti Magyar rendszám(nem igazán olvasható) és a csillag is stimmel.De a buksi a fejükön elég NDK-s.
Sennás 599721 2016. január 9. 19:10
Válasz erre
A feliratot én is nézem NÉMET de tényleg az elég magyar csillagnak néz ki.
Ogre 69 599720 2016. január 9. 19:06
Válasz erre
Bocs elszúrtam!
NDK nem román. Viszont a csillag felségjelet nem értem! A sisakok meg a feliratok biztos németek ( NDK ).
Ogre 69 599719 2016. január 9. 19:02
Válasz erre
Sennás 599718 2016. január 9. 19:00
Válasz erre
33BsjINAiEQ
33BsjINAiEQ

Kamaz 43118-46
Cylinder arrangement and number V-shaped, 8
Cylinder Ø and piston stroke, mm 120/130
Degree of compression 17
Engine displacement, L 11,76
Fuel feed system Common Rail
Maximum net horsepower, kW (h.p.) 221 (300)
at crankshaft rotation speed, rpm 1900
Maximum net torque, Nm (kgfm) 1275 (130)
at crankshaft rotation speed, rpm 1300
Model 740.662-300
Type turbocharged diesel, with aftercooling

Jó!
migi 599716 2016. január 9. 18:53
Válasz erre
Sennás 599715 2016. január 9. 18:51
Válasz erre
3wWT_i3jvJY
3wWT_i3jvJY
9zk7D47afSI
9zk7D47afSI
EHVVGE4v7kg
EHVVGE4v7kg

Na ezek is ott voltak.Ez a '85 dísszemle lenne?
Sennás 599713 2016. január 9. 18:43
Válasz erre
cP7gB8PSaKE
cP7gB8PSaKE
b9RfGh83BKI
b9RfGh83BKI
UWpUebDZlyU
UWpUebDZlyU
EIQQGxnO4X8
EIQQGxnO4X8

Orosz oldalt keresgélek ott találtam ez a 2 képet.Talán 2015 okt feltöltésüek.De hogy hol készült?A 4.kép csak kérdezem így együtt működik a két légvédelmi 2 rendszer?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.