<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
Ogre 69 | Adatlap | 604514 | 2016. március 4. 18:08 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 604503 | 2016. március 4. 16:47 | ![]() | |
Alak- és mérethibák, de már nem emlékszem... Mintha múltkor valaki azt mondta volna, hogy a szárny húrhossza is teljesen rossz. Mivel már nincs meg, nem tudom megnézni. Amúgy meg a Kora szintén rossz termékein kívül semmi feljavító nincs hozzá, szóval én inkább várok egy újra, hátha... z | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604502 | 2016. március 4. 16:35 | ![]() | |
Szia, Esetleg lehetne bővebben? :) Igen, a részletek nagyon spártaiak, pozitív paneles, és az üvegezésen már látszik a műanyag kora. Vannak további alak/méret problémák is? | |||||
Zoli | Adatlap | 604500 | 2016. március 4. 16:04 | ![]() | |
Szia, Sajnos a készletnek nagyon komoly hibái vannak, én ezért inkább el is ajándékoztam. A motorcsere nem sokat segítene rajta, egyébként ha jól tévedek nem is lett gyártva, csak a szintén hibás Kora motorburkolatok kaphatók hozzá. z | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604499 | 2016. március 4. 15:35 | ![]() | |
Sziasztok! Sikerült szereznem egy öreg Italeri Ju-86E1/2 készletet, és megpróbálnám magyar K-nak építeni. Érdekelne, hogy beszerezhető-e még az a gyanta átalakító, ami itt a fórumon is hirdetve volt. Sajnos nem emlékszem ki készítette. A motorok, burkolat és talán a légcsavarok is a készlet részei voltak. Ezen felül érdekelne milyen egyéb kiegészítők érhetők még el a géphez, ami megkönnyíthetné a munkát. (géppuskák, hevederek, vákumhúzott üvegezés, marica stb. Üdv, T.G. | |||||
solyom | Adatlap | 603736 | 2016. február 20. 00:40 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 603731 | 2016. február 19. 22:56 | ![]() | |
Üdv ismét! Ezt az oldalt nem tudom ismeritek-e, de van "pár" fotó magyar témában... imgur.com/gallery/7Sm6w | |||||
sanyi | Adatlap | 603730 | 2016. február 19. 22:10 | ![]() | |
Sziasztok! Köszi a segítséget. Sajnos bejött a sejtésem, mert elég sok gépről találni képet, de ez a kettő teljesen fehér folt. Hátha valakinek a kezébe kerül pár megsárgult fotó egyszer... | |||||
solyom | Adatlap | 603729 | 2016. február 19. 22:05 | ![]() | |
Helló Sanyi! Ha valóban igaz amit a könyvben írnak a Ju-188-ról, akkor arra szerintem akár fel is festhették a magyar jelzéseket a fronton! Ezen kívül létezik egy kiutalási dokumentum (talán eredeti) 45 januári keltezéssel, ami 4 db Ju-188 D-1 gép és 3 db Jumo 213 A-1 motor átadásáról szól. Ha ezeket esetleg meg is kaptuk, arra már kevés az esély, hogy magyar jelzésekkel látták volna el őket a háború vége felé. Persze bármi megtörténhetett... A Gothákról sajnos semmit sem tudok... :( BB | |||||
Zoli | Adatlap | 603715 | 2016. február 19. 20:39 | ![]() | |
Szasz Gomez! Nekem úgy rémlik, hogy német jelzésekkel használtunk? pár gépet. z | |||||
sanyi | Adatlap | 603713 | 2016. február 19. 20:32 | ![]() | |
Sziasztok! A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete könyvben olvastam, hogy voltak Ju-188 és Go-242 gépeink is. Ezekről van valakinek megbízható információja? Google feladta és a Wikipédia egyiknél sem említi a magyar felhasználást. Köszi előre is! Üdv Sanyi | |||||
Zoli | Adatlap | 602807 | 2016. február 9. 12:27 | ![]() | |
solyom | Adatlap | 602803 | 2016. február 9. 12:08 | ![]() | |
Helló! A két típus elméletileg a motorban különbözött. A 215-öt a 17-es export verziójának is szokták nevezni. Mi a típust felderítésre és kiképzésre/gyakorlásra használtuk. A felderítők amúgy sokszor vittek magukkal bombákat is másodlagos feladatként. A közelfelderítőknél erről gyakran van említés, és mintha Ju-88-as távolfelderítő bevetéseknél is olvastam volna valami ilyesmit... Hogy a Dornierekkel is vittek volna bombákat, arra nem tudok mit mondani. BB | |||||
Zoli | Adatlap | 602791 | 2016. február 9. 10:51 | ![]() | |
Sziasztok, A Do-215 kérdésében tudna valaki segíteni? Tehát csak a motoron kívül megegyezett a Do-17Z-vel, illetve a magyar gépek szintén csak felderítők voltak vagy esetleg bombáztak is? z | |||||
Planes | Adatlap | 602764 | 2016. február 8. 20:17 | ![]() | |
"felületkezelés" | |||||
Planes | Adatlap | 602763 | 2016. február 8. 20:15 | ![]() | |
A világos színű csűrő,és oldalkormány színeltérés adódhat a kitérített állapotból is.Vagy utólagos felületkelésből,de kétségtelenül ott van. | |||||
Podva | Adatlap | 602759 | 2016. február 8. 20:03 | ![]() | |
solyom | Adatlap | 602753 | 2016. február 8. 19:05 | ![]() | |
Félre értés ne essék, nem rossz szándékkal írtam! Borzasztó hálás vagyok az információkért, meg egyáltalán mindenért, ami előbbre viszi a témát! Azért pl. a világos színű csűrők eltérnek a grafikától... | |||||
Planes | Adatlap | 602748 | 2016. február 8. 18:37 | ![]() | |
Mint ahogy a 602709es hrsz-ben írtam,ez nem az enyém,a románoké.És nem tudsz rajta finomítani,mert Te sem látsz többet.Viszont a magyar fotókhoz nézve hajszál pontos a színhatár. | |||||
solyom | Adatlap | 602739 | 2016. február 8. 18:18 | ![]() | |
Szép találat Sándor! A grafikán azért még kicsit kell finomítani, de így azért már sokkal közelebb vagyunk a megoldáshoz! | |||||
Planes | Adatlap | 602718 | 2016. február 8. 13:49 | ![]() | |
Így! | |||||
Podva | Adatlap | 602717 | 2016. február 8. 13:48 | ![]() | |
Kesves Balázs és Sándor Örülök, hogy kijavítottatok Üdv Viktor | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 602711 | 2016. február 8. 13:24 | ![]() | |
Sziasztok! A párom nagypapája repülőgépeket szerelt a háború alatt, ezek a képek az ő hagyatékából maradtak meg. Hátha segít... Sajnos semmi konkrét infó nincs róluk - szerintem Budaörsön készültek, mivel legjobb tudomásunk szerint az öreg nem került ki a keleti frontra. | |||||
solyom | Adatlap | 602710 | 2016. február 8. 13:22 | ![]() | |
Sziasztok! Nekem az a meglátásom, hogy az első három gép festése nem szilánkos volt, hanem inkább nagy foltos! (Lehet, hogy valami export festés!) Az RLM 61/62/63 stimmel. BB | |||||
Planes | Adatlap | 602709 | 2016. február 8. 13:13 | ![]() | |
Kedves Viktor! AZ első három P, amiből csak kettőről van infó,és fotó,semmiképp sem "szilánkos"61,62,63,65.Erről a festésről sehol nem találtam még utalást sem(pedig a magyar vonatkozás miatt kerestem, úgy 40évig).A Hasegawa is jól melléfogott az "OLD CAMOUFLAGE"00847 készletével,a szín átmenetek több ponton sem egyeznek a fotókkal.A román vonalat erőltettem,mert ők is kaptak ilyen festésű korai H kat,és láss csodát, ők kielemezték. És Erky Nagy Tibor barátom mostanság rátalált a neten erre. Hát kevés dolognak örültem ennyire.Megkeresem és felteszem ide.. Üdv. Eses Sándor | |||||
Zoli | Adatlap | 602706 | 2016. február 8. 12:57 | ![]() | |
OK, csak sajna nincs minden részükről fotó, a korai festésűekről szinte alig van valami. Akkor marad zöld-zöld keresztekkel, ha amúgy se hordtak bombát. Köszi szépen a segítséget! z | |||||
Podva | Adatlap | 602704 | 2016. február 8. 12:53 | ![]() | |
Fotó alapján dolgozz mindenképp! Import gépeknél előfordulhatott lazaság a német sztenderdet illetően. Harci bevetésük bombázóként nem volt ez fix. Üdv | |||||
Zoli | Adatlap | 602703 | 2016. február 8. 12:41 | ![]() | |
Szia, Köszi szépen, tehát akkor a B. lajstromúak is P verziók voltak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a festésük teljesen egyforma (szabványos) volt, mert mintha a fotókon eltérőek lennének, illetve akkor átalakítás előtt bombázó feladatúak voltak, tehát telepakolhatnám a bombateret bombákkal? z | |||||
Podva | Adatlap | 602702 | 2016. február 8. 12:37 | ![]() | |
Üdv Első körben 3db P-t kaptunk. Bombázó feladatra szereztük be, ezért a B.701-jelzéssor került rájuk. Festésük a német szabvány szerinti "szilánkos" RLM63/62/61 Heinkel gyári festés volt. Később nyilvánvalóvá vállt, hogy a németektől sokkal több He111-est nem kapunk, ezért a meglévőeket átalakították távolfelderítő feladatkörre és megváltozott az oldalszámuk B-ről F-re. Késöbb kaptunk további P-ket, így lett a sor teljes F.706-ig Ezeken már a későbbi szabványnak megfelelő RLM70/71 szilánkos festés volt. A korábban leszállított gépek is, feltehetően a gyári nagyjavításukat követően RLM70/71 színeket kaptak később. A mintázatuk szabvány gyári minta volt, ezt a makettgyártók legtöbbször jól közlik. Kaptunk állítólag a háború későbbi szakaszában He111H-kat is azonban ezekről magyar felségjellel nincs fotó... Üdv Viktor | |||||
Zoli | Adatlap | 602699 | 2016. február 8. 12:07 | ![]() | |
Lehet, hogy keverem, de úgy rémlik H-kat használtunk bombázóként, illetve hogy volt pár H is nekünk. z | |||||
sanyi | Adatlap | 602697 | 2016. február 8. 11:47 | ![]() | |
Hali! Ezek "H" változatok voltak? Azt olvastam, hogy ezek is "P"-k voltak... | |||||
Zoli | Adatlap | 602695 | 2016. február 8. 11:34 | ![]() | |
Sziasztok, A magyar He-111H (B.701/702 vagy több is volt?) gépek festéséről szeretnék többet megtudni, csak magyartarkák voltak ékkel vagy át lettek festve zöld-zöldre kereszttel? Illetve előbbi esetében milyen volt a mintázatuk? Ezenkívül még arra lennék kíváncsi, hogy a Do-215 csak felderítőként szolgált nálunk vagy bombázóként is, illetve a Do-17Z és Do-215B-4 között csak a motor volt a különbség vagy más eltérések is voltak? z | |||||
Podva | Adatlap | 602633 | 2016. február 7. 16:26 | ![]() | |
Egy éve leveleztem a C6-tal kapcsolatban Becze Csabával. Az MM-ben Cséplő József gépe szerepel, de az oldalszáma sajnos nincs meg neki se... :( Üdv Viktor | |||||
sanyi | Adatlap | 602626 | 2016. február 7. 13:57 | ![]() | |
Szia! Igen, ezt a fotót belinkeltem egyszer, de az oldalszám nem látszik. Egy régi Modell és makett extrában voltak képek magyar Ju-88-asokról. Azok között esetleg? Nekem már nincsenek meg az újságok... Volt egy kényszerleszállt gép is, amit szintén lefotóztak. | |||||
Freddy | Adatlap | 602608 | 2016. február 7. 12:32 | ![]() | |
Köszi a válaszokat! RS Models 1/72-es Heinkeljét építem éppen, az összerakási utasítás és a makett két különböző altípus, a jelzései pedig egy Fw-56-oshoz tartoznak, de azért jó móka. | |||||
Podva | Adatlap | 602568 | 2016. február 6. 22:52 | ![]() | |
Valószínűleg RLM 71... Az első biztos, a másodikról meg sokáig azt sem lehetett tudni, hogy volt ilyenünk... Üdv Viktor | |||||
Alexandros | Adatlap | 602552 | 2016. február 6. 21:08 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 602491 | 2016. február 6. 12:43 | ![]() | |
cimber | Adatlap | 602441 | 2016. február 5. 21:27 | ![]() | |
Szia! A helyes válasz, hogy Tobak Cica is repülhette ezt a gépet. | |||||
ssanyi | Adatlap | 602439 | 2016. február 5. 21:04 | ![]() | |
Üdv! Nein-nein! A képeken valódi orrüvegezéssel ellátott gépek vannak. A mellékelt képen magyar C verzió van álkabinnal. www.fortepan.hu/ | |||||
Podva | Adatlap | 602438 | 2016. február 5. 21:01 | ![]() | |
Szia Én is nagyon keresek ilyen fotó., Csak a B.1+22 az a C-6, aminek ismerjük az oldalszámát, de az nem "kamuüveges" tuti, hogy volt ilyenünk, csak oldalszám nincs hozzá...egyelőre... Üdv Viktor | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 602437 | 2016. február 5. 20:52 | ![]() | |
Nem, nem azok. Sanyi azt kérdezi, hogy a B1+48 jelzésű magyar Ju-88C-6-osra valóban felfestették-e az ál-orrüvegezést? | |||||
Kamovos | Adatlap | 602436 | 2016. február 5. 20:45 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 602152 | 2016. február 3. 09:50 | ![]() | |
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a rajzon látható B148-as C-6-os Junkers tényleg viselte az áll-orrüvegezést? Ha igen, fotóval is alá tudnátok támasztani? www.internetmodeler.com/awn/97-november/modeling.htm Üdv és köszi! Sanyi | |||||
Csobi21 | Adatlap | 601406 | 2016. január 26. 16:43 | ![]() | |
Sziasztok! A debreceni Boszorkany bombazoszazadrol szeretnek minel tobbet megtudni, segitsegeteket elore is koszonom (konyv, foto, stb., Aranysason es Aeromagazinon kivul) Email: l5zkx5@gmail.hu | |||||
solyom | Adatlap | 601220 | 2016. január 25. 02:21 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 600802 | 2016. január 21. 19:08 | ![]() | |
Csak a B.701 és B.702. A kamerák, mint később is, az eredetileg bombázó típus bombaterébe kerültek | |||||
sanyi | Adatlap | 600783 | 2016. január 21. 15:20 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 600706 | 2016. január 20. 10:20 | ![]() | |
Sziasztok! A V-8+47-es Messzerről én eddig úgy tudtam (Punka: A "Messzer"), hogy Tobak Tibor repülte. Az Eduard kiadott egy Royal Class G-6-os makettet, amiben benne van a 847-es matricája is. De ők azt írják, hogy Bélavári Pál repülte a gépet. Lehetséges, hogy többen is használtak egy gépet, vagy ez csak egy újabb kutatás eredménye? A mellékelt pdf-ben a 27. oldalon szerepel ez a festés. www.eduard.com/store/out/media/R0009.pdf Tibcsi | |||||
Alexandros | Adatlap | 600518 | 2016. január 17. 23:52 | ![]() | |
Szia Balázs! Bocsánat,pongyolán fogalmaztam! Természetesen az RWD-ről nekem is van jó pár fotóm. A Czaplára gondoltam. A Tálosi könyvet ismerem,de az Jugó jelzéssel van,ahogy írod is,ami mellett meg a magyar bakák állnak,az annyira roncs,hogy biztosan nem hozták rendbe. Üdvözlettel Sanyi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Tiszteletem!
Kérdezném a hozzáértő kollégákat, ez a matrica és festési útmutató mennyire valósághű?