/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
lacipapa 600197 2016. január 14. 16:33
Válasz erre
Köszi,mind kettőtöknek.Amelyiken csak az a lefelé álló tölcsér van,jobb oldalon,az csak natúr szellőző?A kecelin csak az van,nincs tartály és egyéb berendezések,középen ablak,bal oldalon meg a szögletes valami.
juge75 600196 2016. január 14. 16:20
Válasz erre
Jó lesz az fűtésnek is...
Tartozik hozzá külön tartály is, no meg egy szellőztető berendezés, elvileg túlnyomásra is képes, vegyi támadás esetére.
Sennás 600189 2016. január 14. 15:15
Válasz erre
211836704_5_1000x700_kung-bytovka-dachnyy-domik-kievskaya-oblast_rev002
211836704_5_1000x700_kung-bytovka-dachnyy-domik-kievskaya-oblast_rev002

Oldalról
Sennás 600187 2016. január 14. 15:01
Válasz erre
fotor3711
fotor3711
fotor3826
fotor3826

Azt írja "melegítő".8 számnál keresd.
lacipapa 600183 2016. január 14. 14:35
Válasz erre
Gondolod,vagy bizti?A másik felső sarokban egy szögletes,lefelé álló tölcséres valami?Én azt sejtettem szűrőnek.
Kamovos 600177 2016. január 14. 13:16
Válasz erre
Sennás 600175 2016. január 14. 12:42
Válasz erre
Az rendben van Páncélos az R-142( a képek csak illusztrációk) ,elnézést hogy ha nem írtam külön a miénk csak sima ponyvás változat arra gondoltam annak miért volt összemászkálva a teteje.
lacipapa 600172 2016. január 14. 12:27
Válasz erre
Szia Gabi!
Meg tudnád mondani,hogy a második képen lévő bódé,bal felső sarkán lévő berendezés,mi célt szolgál?Tégla alakú és kör alakú dekni féle van a közepén.A négy sarkán,talán,csavarok?
Laci
páncélos 600162 2016. január 14. 09:50
Válasz erre
"(miért kellet azon mászkálni franc se tudja)"
Azért kell mászkálni, mert (R-142) tetejére fel kell rakni az antennát, és valljuk meg a sorállomány pont lesz..ta, hogy behorpad a fülke, ha onnan neki könnyebb volt az antenna felrakása.
Sennás 600161 2016. január 14. 09:01
Válasz erre
Wmodels
Wmodels
-vystava_krug_maly
-vystava_krug_maly
motorized-missile-launchers-with-lyulev-2k11-krug-surfacetoair-at-a-picture-id170982586.jpeg
motorized-missile-launchers-with-lyulev-2k11-krug-surfacetoair-at-a-picture-id170982586.jpeg

Jó hír az 1:72 fun-oknak lehet kapni Limited Ed. mindkét makettet.50+50Dolcsi nem kevés!És egy jó kép Vörös Térről:)
juge75 600151 2016. január 14. 04:22
Válasz erre
juge75 600150 2016. január 14. 04:21
Válasz erre
Sennás 600143 2016. január 13. 23:38
Válasz erre
Keszthelyen a 7.lég rakéta ezredből maradt a városban valami fellelhető anyag? Pár jármű amit lehetne fénykêpezni? Vagy csak Zamárdiban a "maszek" múzeum?
lacipapa 600124 2016. január 13. 21:14
Válasz erre
juge75 600119 2016. január 13. 20:33
Válasz erre
A gyanta, amikor már elég kemény, hogy egyben kijöjjön a gumiból, de még tekeredhet, nem keményedett ki teljesen, könnyedén alakítható.
És nem is teszed tönkre vele az eredetit...
Megcsinálnám, de nekem csak a Kuznyecov féle Gaz-66 van.
lacipapa 600109 2016. január 13. 19:23
Válasz erre
...igen,de belülről melegíteni és úgy megnyomni kívülről.Minden képen nagy körül tekintést igényel!
Gaben86 600105 2016. január 13. 19:21
Válasz erre
Én megpróbálnám hőlégfúvóval óvatossan melegíteni és úgy benyomni.
De nem kockázatmentes a manőver. :-)
lacipapa 600104 2016. január 13. 19:19
Válasz erre
Szerintem,ha belülről jól elvékonyítod és mielőtt fel ragasztod az asztallapon be tudod nyomni,óóóvatosan,némi melegítéssel.Talán?
Sennás 600101 2016. január 13. 19:15
Válasz erre
Igaz.Valami másolat kellene el ne kanoljam:)
juge75 600098 2016. január 13. 19:02
Válasz erre
Melegvíz? Vagy gyanta másolat, és a friss öntvényt lapítod meg?
Sennás 600096 2016. január 13. 19:01
Válasz erre
tető
tető
tető2
tető2

Uraim.Nálunk Cegléden a kicsit viseltes volt a Gaz-66 teteje,(miért kellet azon mászkálni franc se tudja)hogy tudnám én ezt utánozni a Trumpi készletén?Csak simán erőből benyomni a tetőt nem merem mert tuti szétrepedne.
Sennás 600091 2016. január 13. 18:33
Válasz erre
Nem emlékszem rá,de szerintem nem.Így is brutális súlya lehetett(székhez képest) nem nagyon borultak azok fel.De esetleg a háttámlára lefekteted,nem gurul az el.Amit Farkas469 feltett képet(598926) ott egy sínen csúszik a szék.
lacipapa 600087 2016. január 13. 18:19
Válasz erre
Szia és köszi.Majdnem eltaláltam,csak egy kicsit gömbölyíteni kell az enyémet.
A padlóhoz nem voltak rögzítve?
Laci
Sennás 600074 2016. január 13. 17:21
Válasz erre
szék.
szék.

Szia.Én ilyesmire emlékszem Cegléden a dobozos gk-ban.
lacipapa 599921 2016. január 11. 20:58
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
egy kis segítséget kérnék!
Magyar Gaz-66-ost "bútorozok" és azt szeretném kérdezni,hogy az ülő alkalmatosságok hogy voltak beszerelve,hogy menet közben ne dűljön-boruljon minden?
A hosszú bódésat csinálom,egyenlőre asztalok vannak készen és még R-105 és R-107-es rádiók lesznek benne.Erről találtam képeket,de a székek nem látszanak.
Üdv,Laci
Törzsbusz 599898 2016. január 11. 18:43
Válasz erre
volt katonai. Az MN tizenvalahány darabjából az egyik. Alapvetően attól függetlenül,hogy magánkézben van - katonai. nagyjából - fejből - 5-6 db. maradt meg, a többi kuka.
Freddy 599878 2016. január 11. 14:29
Válasz erre
Ez asszem hagyományőrző, nem katonai. De amúgy tényleg szép :)
lukács zsolt 599825 2016. január 10. 21:41
Válasz erre
hét hónapig biztosan nem mutatta jelét elfáradásnak...pedig a kerónak jóval magasabb a kalóríája...
gaunt1 599805 2016. január 10. 18:25
Válasz erre
Amúgy lett itthon rendszeresítve a hosszabb orrú, JaMZ-238 motoros későbbi változat?
Sennás 599797 2016. január 10. 17:56
Válasz erre
4Q7lfZk1Gq8
4Q7lfZk1Gq8

Hejj de szép kompozíció!
uazos 599786 2016. január 10. 15:52
Válasz erre
Kicsit eltértünk az itteni témától! Bocsi fiúk, alapjáratra teszem magam.
uazos 599785 2016. január 10. 15:49
Válasz erre
Kipufogó negatív, de az adagoló féle gondolat pozitív! :) Kicsit állítgatni kell rajta (tudni mit hova!) és már érezhető is a különbség. Gumi kopás műúton reális 6-10 hónap alatt, mivel az ural állandó öszkerékbe van, és eszi mint a fene a mintázatot.
Kerozin ? O.O Az ártatlan biztos szenvedett pár napot mikorra besült.
Igen sajnos a közpotni diffi mégse olyan mint a kerékközti, de még így is lehet vele ügyeskedni. Én hagynám az 5-ös váltót, ezeket csak szinkronizálni kell...
Szép az új ural, csak a hosszabb orr rész nem tetszik.
" minden látszólag a régi ".: 375 és a 4320as híd is eggyezik kívülről, de belülről teljesen más, pedig kívül tök ugyan az, ajtók külső része egyezik, belső teljesen más ...stb Orosz az állcázás mestere ! :D
lukács zsolt 599781 2016. január 10. 15:18
Válasz erre
hát valószínű az adagolóján és a levegő be kipufogó gáz ki csatornáknál van a kutya elesve...amikkel kecskeméten húzgáltuk a mig-eket azok is úgy pörögtek mint egy kétütemű krosszmotor.ráadásul mentek is...volt egy két nem hivatalos verseny...a terepgumik meg simára koptak 6-8 hónap alatt a betonon..könnyedén húzták a vadászgépeket..de azok gyári szívó motorok voltak...az egyiket próbaképp kerozinnal tankolták..nem tudom mi lett vele,de nem kéne sokat bírnia a keróval...istenem de elfogadnék egy duplaturbósat itthonra..kerék közi difizárakat csináltatni hozzá,az 5 sebességes váltót kidobni a kukába.egy 16os zf ecosplitet beszerelni vagy egy 13-as eaton fullert .volnának ötleteim...a you tubeon láttam az új uralt..nekem tetszik de azért az vicces,hogy a karosszéria alatt maradt minden látszólag a régi...legalábbis a rugólapok,hidak,panhardok ugyanúgy néznek ki mint a 4320 ason...
Ogre 69 599778 2016. január 10. 15:04
Válasz erre
Úgy ahogy mi rendszerváltás előtt, a bolgárok is csillagot használtak a járműveiken is nem csak a légi járgányokon!
Román viszont nem lehet, a román csillagnak nem volt fehér kerete.
lacipapa 599766 2016. január 10. 11:13
Válasz erre
Na,ez az!Ilyet léttam a youtubon,bódésat.Ezért érdeklődtem,hogy nekünk volt ilyen,mert kerekem (gyanta) lenne hozzá.
Sennás 599756 2016. január 10. 09:30
Válasz erre
Az igen Gabesz!26500képet (Orosz témában) kell átnéznem és pont megtalálom a tiedet is közte:) COOL
Sennás 599755 2016. január 10. 09:25
Válasz erre
Bulgarian_Air_Force_roundel_1948 1992
Bulgarian_Air_Force_roundel_1948 1992
BMP-23a_tracked_armoured_fighting_combat_vehicle_Bulgarian_army_Bulgaria_003
BMP-23a_tracked_armoured_fighting_combat_vehicle_Bulgarian_army_Bulgaria_003

Janibátyám!Erre gondoltál?Ez ku..ra hasonlít de ezt a Bulgár légi erő használta.A g.járműveken én inkább ilyet találtam.
Sennás 599754 2016. január 10. 09:08
Válasz erre
V-g1euZ2mHg
V-g1euZ2mHg

Tényleg hát sárga és kék is van benne.

Ezt Lacipapa kereste.Gaz-66on Ez BTR gumi+felni vagy BRDM-es?
ambasa 599753 2016. január 10. 08:53
Válasz erre
Az NVA a járművein elől általában nem használt rendszámtáblát csak hátul. Az NVA-as járműveken nem csillag volt, hanem stilizált nemzeti címer. Tehát a járművek, még ha német városban vannak is nem lehetnek németek.

Ugyan ezen okokból a cseh és a lengyel is kizárt, hiszen ők sem csillagot használtak. És ahogy nézem a bolgár rendszámtáblák számrendszere más.

Sennás
a képeden román felségjelű jármű van és jellegzetes román katonai rendszámtábla/jelzés és nem bolgár.

TG
juge75 599749 2016. január 10. 07:32
Válasz erre
Kizárt. Valamelyik hadgyakorlat záró része az NDK-ban. A Járművek lehetnek magyarok.
juge75 599748 2016. január 10. 07:30
Válasz erre
Az első 3 kép Kalocsán készült, a volt Légvédelmi laktanyában, ami akkor már inkurrencia raktárként üzemelt és az én képeim.
A 4. képeden egy moderizált orosz ZU-23-2M látható, amire integrálltak 2 Igla kézi légvédelmi rakétát, ennek lényege az, hogy a közeledő célra a 23mm-es gépágyút, távolódóra a rakétát indíthatták, a megoldás ötlete nálunk is felvetődött, folytak kísérletek az Sz-60 57 mm-es légvédelmi löveg csövére szerelhető eszközökkel (és nem csak rakétákkal).
uazos 599746 2016. január 10. 00:35
Válasz erre
Abba a Krazban szerintem már másik motor lehetett beépítve.
Teljesítményben ugyan az, de mégegyszer leírom. MÁS ! Nem kompatibilis a kettő, nem tudod felcserélni - beépíteni átalakítás nélkül. Nem olyna mint az uaz és volga motor. Bár itt is van eltérés, de lényegében pillanatok alatt betehető/cserélhető.
Turbósnál a lőerőt nem kell figyelembe venni, de a nyomatékot már igen. Igaz nem sokat dob rajta, de bőven elég arra hogy azt a 12T páncéldarabot 90km/h utaztassa.
Szívómotort is meg lehet turbósítani. Sőtt tudok egy jobbat, egyik munkatársamnak kellett felújítani az egyik hm-es diesel ural motorját. Szinte egy vadi új motort rakott össze + egy kicsit megbíbelte :)) Elvitték a katonák és pár hétre jöttek vissza vigyorral az arcukon. Ural ponyvával fél gázon 90-100-at megy... szivó motorral. Nem akarták elhinni, pedig igaz volt. Ennyit tesz ha valaki tudja hol kell simogatni az ural punc..ját ;-))
lukács zsolt 599742 2016. január 9. 22:09
Válasz erre
krazból nagykanizsán állította a gazdája,hogy 22literes v12-es blokkal és 440 lóerős...kicsit sokaltam de úgy legyen..a kamaz és az ural motorja a csőrös és a cabover felépítés miatt más.de teljesítményben ugyanaz...a turbós nyilván nem lehet ugyanaz az a nagyobb nyomaték miatt-bár ezt vicces leírni-nagyobb...és a dugattyúkat is hűteni kell alúlról olajjal..de láttam már simán a szívómotorra rászerelt turbót ahogy esik úgy puffan alapon..
lukács zsolt 599739 2016. január 9. 21:53
Válasz erre
igen láttam ezt a képet..amit én láttam az szürke fülke fehér tető...
lukács zsolt 599738 2016. január 9. 21:50
Válasz erre
hát ez már egy újabb változat.volt szerencsém kipróbálni az ár-la kft telepén...dupla turbó és mint a képen egy 16 sebességes zf ecosplit váltóval volt szerelve..most az utóbbi 5 év legújabb szüleménye a kínai gyártású cummins és zf fődarabok beépítése.!
Sennás 599734 2016. január 9. 20:34
Válasz erre
volán tefu
volán tefu
FT8bqz1k7Vg
FT8bqz1k7Vg
82OVcLEyHSQ
82OVcLEyHSQ

Ez nem harci cucc de jó régi kép:)
2-3kép még hogy az Oroszok nem haladnak a fejődéssel!
vfrtom 599733 2016. január 9. 20:14
Válasz erre
http//images.google.de/imgres
Van még itt jó kép.
Ogre 69 599732 2016. január 9. 20:06
Válasz erre
Az 599715 posztban a második képen a parancsnok nem felfelé "tisztelgésre emelt" fejjel látszik és mégis "eláll" a sisakja.
Ogre 69 599731 2016. január 9. 20:03
Válasz erre
Fotóshoppal megbirizgálva sem lett jobb a kép.
De a sisak akkor sem stimmel magyarnak! Túl nyitott az alja.
Lehetne román vagy bolgár a csillag miatt.
Egy biztos a feliratok németek, a zászlók a házfalon NDK zászlók.
Sennás 599730 2016. január 9. 20:02
Válasz erre
hkzhkxz
hkzhkxz

Ez a Bolgár?Hasonló a csillag csak íveltebbek a szárai.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.