<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Kamovos | Adatlap | 597357 | 2015. december 7. 18:44 | ||
romsitsa | Adatlap | 596878 | 2015. november 30. 11:12 | ||
Egész pontosan a Carden-Loyd szovjet verziója, a T-27. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 596843 | 2015. november 29. 20:56 | ||
Bocs a BA-20 át csúszott, az is még az első sorba tartozik. | |||||
Kamovos | Adatlap | 596842 | 2015. november 29. 20:44 | ||
Szia téglatesó! Köszönöm a segítségedet ez a soviet FAI eszembe sem jutott. :( Írtam mindenféle páncélautót, páncélozott járművet de ez a soviet eszembe nem jutott! :( Gaz M1, Gaz-11-73, GAZ 61-73, és társi alvázára épített, "páncélozott" felderítő járműnek készült a FIA FIA-M. Gaz AAA teherautó alvázára a BA-1, BA-3, BA-6, BA-9, BA-10, Ba-20 épült Köszi még egyszer a segítségedet. Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 596819 | 2015. november 29. 15:52 | ||
Szia! Szerintem, ha úgy próbálod, hogy "soviet FAI armored car", vagy "soviet FAI-M armored car" akkor találsz választ. FIA és FIA-M páncélautóról még nem hallottam. | |||||
Kamovos | Adatlap | 596810 | 2015. november 29. 13:49 | ||
Sziasztok! Kérdésem az lenne hozzátok, hogy a Magyar Királyi Honvédség által zsákmányolt FIA illetve a FIA-M között mi a különbség? Sajnos Google barátom nem dobot ki nekem találatot. :( Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 596765 | 2015. november 29. 09:34 | ||
Carden Loyd kisharckocsi? | |||||
téglatesó | Adatlap | 596760 | 2015. november 29. 09:07 | ||
jacksson | Adatlap | 596607 | 2015. november 26. 19:10 | ||
Köszönöm Urak! Nekem igazán a " heliogén kékből zöld" tetszik (a beszerzési nehézségek miatt :) akartam is írni a kérdésemben lent, hogy "zöld" idézőjelben... van libazöld eredeti sisakom, meg kaptam Veszprémből nagyon rendes emberektől ma kevert festéket, de, ezek közt is elég jelentős eltérés van hiába a RAL kódolás :) a kettő közt a legerőteljesebb különbség, hogy az eredeti színnek van egy olyan tulajdonsága, hogy el is nyeli a fényt és vissza is veri. A környezetéből rávetülő színeket visszaveri, hozzájuk igazodik a szem... elég érdekes... a mai szín nem tud ilyet pl. de, a kis benzineskannákon tényleg nagyon jó, és egy Zrinyi is jól mutat így, nyilván érdemes mindkét színvariációban készíteni, ha van rá anyagi lehetőség. a levéltári leírásnak mindenképpen tudok hinni, mivel egyelőre ez a bázis, egy fundamentum szvsz. Jó lenne ha egyszer előkerülne egy eredeti színű (nem rozsdaréteges, páncél vagy köténylemez) | |||||
romsitsa | Adatlap | 596569 | 2015. november 26. 10:04 | ||
1938-ban két zöld színt definiáltak a terepszínekhez, a tábori zöldet és a szürkészöldet. Ez utóbbi nevezhető világosabbnak, de hogy mennyire volt elterjedt járműveken a használata, rejtély. Az első csavar a történetben, hogy az alapvető zöld szín a tábori zöld, de egy harckocsit és pl. egy szintén tábori zöld rohamsisakot egymás mellé téve hatalmas a különbség. A második csavar, hogy a gépkocsik festését tábori zöldről megváltoztatták tehergépjármű zöldre, talán 1943-ban, de ennek az árnyalata ismeretlen illetve az is, hogy ez a váltás más technikát is érintett-e. A harmadik csavar, hogy a Z63 által linkelt dokumentum egy javaslat, a rendszeresítéséről tudtommal még nem került elő irat. A jelenleg ismert dokumentumok és fotók alapján szvsz. eldönthetetlen, hogy a különbségek egy festék gyártási tűrésére vagy különböző árnyalatok használatára vezethetők-e vissza. Üdv Á | |||||
Safranek | Adatlap | 596545 | 2015. november 25. 22:59 | ||
migi | Adatlap | 596544 | 2015. november 25. 22:50 | ||
Szia Zoli De rég olvastam ilyesmit , mi még ezt a keverést tanultuk , rég volt . | |||||
Z63 | Adatlap | 596542 | 2015. november 25. 22:26 | ||
jacksson | Adatlap | 596506 | 2015. november 25. 10:56 | ||
oké, látom itt időnként a vitákat, de, akkor most egyezményesen világosítson már fel valaki, hogy akkor (a terepszín NEM érdekel) a sötétebb zöld helyett világosabb zöldet is használtak Zrínyiken ? (a toldiról is lehet szó de, elsősorban előbbi érdekel-ne)és most nem a modernkori foto-retus érdekel...és nem az, hogy juj, "kifakul egy nyár alatt"... :))) Köszönet/üdv. | |||||
Kamovos | Adatlap | 596501 | 2015. november 25. 10:13 | ||
Színes képek! Nézzétek szorgalmasan, mert vannak érdekes képek közöttük. Nekem némelyik új. :) www.keptelenseg.hu/keptelenseg/magyar-katonak-es-jarmuveik-106593 | |||||
téglatesó | Adatlap | 596174 | 2015. november 20. 13:54 | ||
Igaz! Köszönöm a kiigazítást! A "frontpáncél-erősítést" én is úgy gondoltam, ahogy leírtad. A társisak, a festés, meg a felségjel kérdésében valóban tévedtem, mert kissé általánosítottam. Ráadásul még a B40 lövegének típusjelzését is elírtam: helyesen 37/42M volt, nem 37/40M. Sorry. Remélem nem zavartam össze nagyon BToomi kollégát a kotnyeleskedésemmel... | |||||
romsitsa | Adatlap | 596134 | 2015. november 19. 20:15 | ||
A B40-nél megerősítették a lövegpajzsot, a pk-i kupola homloklemezét és a vezető lemezeit is, nem csak a srég orrlemezt. Még nem került elő olyan fotó amin nehézpuskás kocsi lenne gp. tár sisak nélkül. Nem minden nehézpuskás kocsi volt terepezve és nem minden löveges volt egyszín zöld. A felségjel és altípus között végképp nincs összefüggés, nézd meg pl.a Ludovika kocsijait. Üdv Á | |||||
BToomi | Adatlap | 596128 | 2015. november 19. 18:48 | ||
Köszönöm mindenkinek ezt a sok információt.Sokat segítettetek. | |||||
téglatesó | Adatlap | 596118 | 2015. november 19. 15:51 | ||
Kis kiegészítés. A Toldi II/A (B40) jellegzetességei: - átalakított (rövidebb csövű, rövidebb csőszájfékes) 37/40M 40mm-es löveg, - toronyputtony, - vastagabb frontpáncélzat (ez a maketten nem látszik), - nagyobb méretű, ágterelők nélküli lámpák, - a test homloklemezéről eltűnik a reflektor és ennek a helyét valamint a váltómű szellőzőrácsét egy-egy lemez felcsavarozásával fedik le. A Toldi A20 és B20 szériák mint terepszínűek voltak, egyszínű zöld példányok a B40 szériánál voltak. Az A20 és B20 szériák a háromszínű (trikolor) felségjelzést kapták, a B40-nél pedig már az 1942 novemberében bevezetett fekete négyzetben fehér keresztes felségjelzést alkalmazták. | |||||
téglatesó | Adatlap | 596117 | 2015. november 19. 15:39 | ||
Pontosan. Az IGB mérnökei valamit kicsit benéztek. A Toldi I. (A20) és a Toldi II. (B20) lényegében ugyanaz a típus, néhány apró eltéréssel: a B20 (vagyis a második, 110db-os széria) az alábbiakban különbözött az A20 (az első, 80db-os széria) változattól: - a toronygéppuska táras helyett hevederes (ezért megszüntették a kis kupolát a géppuska fölött, (ezt nem érdemes levágni, mert volt olyan B20, amin meghagyták), - szalagantenna helyett botantennát kapott, (ezt "kötelező" megjeleníteni a maketten), - erősebb torziós rugókat kapott (de ez a maketten nem megjeleníthető). Amúgy mindkét szériát 20mm-es 36M nehézpuskával fegyverezték fel (ezért a két változat megjelölésében a "20" szám), a test homloklemezén ugyanúgy megvolt a reflektor és a váltómű szellőztetőrácsa. A makett ebben a formájában valóban nem létezett, mert az egy példányban megépített Toldi IIa prototípusnál (nem tévesztendő össze a széria Toldi II/A B40-nel!): - a beépített fegyver az eredeti, hosszabb csövű, hosszabb csőszéjfékes 37M 40mm löveg, - a homloklemezen megvannak a donorjárműről a reflektor és a hűtőrács, - a torony hátulján még nincs toronyputtony. Tehát toronyputtonyos + 20mm-es nehézpuskás változat nem volt (még prototípus-szinten sem). Ha jól rémlik, az egy szem Toldi IIa prototípus is terepszínű volt. A Toldi II/A B40 változatot (80db) pedig a Toldi II B20 szériából építették át. | |||||
romsitsa | Adatlap | 596099 | 2015. november 19. 08:37 | ||
Szervusz, úgy, ahogy a doboztetőn megfestették, nem létezett. De, ha jól látom, a dobozban a löveg és a korábbi homloklemez is benne van, át lehet alakítani B20-ra vagy B40-re. Egyszín zöld lehetett mindkét altípus, csak a fekete keretes kereszt jelzést rakd fel rá. Üdv Á | |||||
BToomi | Adatlap | 596094 | 2015. november 19. 05:24 | ||
Szia Az IBG ezt a négy Toldit adta ki.Tehát amit Toldi 2-es ként (72028) kiadtak az nem is létezett ilyen formában? | |||||
romsitsa | Adatlap | 596090 | 2015. november 18. 22:09 | ||
Hello, azt akarod mondani, hogy a makett úgy néz ki mint a festési rajzon? Nehézpuskával van szerelve és toronydoboza van? Ilyen nem létezett a tudomány mai állása szerint. Vagy leszeded a toronydobozt és átalakítod az orrlemezt így lesz belőle egy B20, vagy a nehézpuska csövét kicseréled egy 40 mm-es ágyúra és levágod a géppuska páncélzatát a toronytetőről, így lenne egy B40. Üdv Á | |||||
BToomi | Adatlap | 596066 | 2015. november 18. 17:45 | ||
Ezt a képet én is láttam.A szín stimmel de nekem nem 2a-m van hanem sima 2-es Toldim.Más a fegyverzet.De természetesen köszönöm hogy vetted a fáradságot és foglalkoztál a problémámmal. | |||||
téglatesó | Adatlap | 596043 | 2015. november 18. 10:07 | ||
BToomi | Adatlap | 596018 | 2015. november 17. 20:18 | ||
romsitsa | Adatlap | 595870 | 2015. november 15. 09:47 | ||
Harmincas évek, egészen pontosat Emerick tudna mondani, hátha idelátogat. Üdv Á | |||||
tomaso | Adatlap | 595771 | 2015. november 13. 16:07 | ||
Köszönöm.És a Henschel típus kb. mikortól volt szolgálatban? Üdv | |||||
romsitsa | Adatlap | 595759 | 2015. november 13. 08:49 | ||
Hello, eddig csak Henschel alvázú rádiós kocsival találkoztam. Üdv Á | |||||
tomaso | Adatlap | 595744 | 2015. november 12. 20:59 | ||
Sziasztok! Segítséget kérnék,hogy a Mercedes LG 3000 rádiós kocsit használták-e a magyarok és ha igen kb. mikortól.Köszönöm. | |||||
romsitsa | Adatlap | 595474 | 2015. november 8. 09:25 | ||
Szervusz, csak az első széria volt szalagantennás, a második széria és a loveges kocsik is botantennát kaptak. Üdv Á | |||||
tyimosenko | Adatlap | 595420 | 2015. november 7. 13:43 | ||
Sziasztok, Toldi II harckocsin volt szalagantenna,tudja esetleg valaki? Köszi szépen! | |||||
Kamovos | Adatlap | 595091 | 2015. november 2. 15:42 | ||
Nyelvet nem értem. :( Viszont nekem a német páncélos indulóra hajadzot a ritmusa. : | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 595090 | 2015. november 2. 15:30 | ||
Meg azt is írja, hogy a híres német dallal: "A slideshow about Hungarian panzers with the famous german song..." | |||||
Kamovos | Adatlap | 595084 | 2015. november 2. 13:42 | ||
Kamovos | Adatlap | 595083 | 2015. november 2. 13:42 | ||
Sziasztok! Mivel nincs még mindig Magyar Királyi Légierő topik! Így kérlek bocsássátok meg, hogy ide teszem! https://www.youtube.com/watch Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 595082 | 2015. november 2. 13:26 | ||
Nézem a képeket és nem stimmel a zene! Pedig azt íreja, hogy Hungarian panzers! Ez a szöveg tényleg a magyar páncélosokról szól? www.youtube.com/watch Üdv: kamovos | |||||
Gabusch | Adatlap | 594386 | 2015. október 20. 14:40 | ||
Sajnos ebből kifolyólag szín szempontjából nem igazán használható, ámde a felvonultatott arzenál, az azért nem semmi. :) Van egy fekete-fehér film is, ami talán ugyanezt a kiállítást ábrázolja és mintha abban volna egy pillanatig látható M11 is. | |||||
romsitsa | Adatlap | 594377 | 2015. október 20. 12:53 | ||
Gondolom az egymás mellé komponált lövegeket esztéktikai okokból festették ugyan olyan színre. A két Toldi tuti át van festve, szinte tükörfényesek. Esetleg mindent átkentek olajjal, hogy szép legyen, de akkor is nagyon egyszinű minden. | |||||
Kamovos | Adatlap | 594376 | 2015. október 20. 12:00 | ||
Szia romsitsa! Köszi a választ! Akkor ez is egy "spontán Gizi Ferihegyről" makett lesz. :) Üdv: kamovos | |||||
Gabusch | Adatlap | 594372 | 2015. október 20. 10:55 | ||
Köszönöm. Igen, a film gyakorlatilag használhatatlan, talán valami pillanatkép segítségével és alkalmas szoftverrel a szemlélődő, vagy a cuccokat bemutató katonák egyenruhájának megfelelő színűvé tételével látható lenne a konkrét szín. De mivel háborús felhasználáshoz képest nagyon újszerűnek és tök egyformának hat minden, erősen esélyes a zöldre festés. | |||||
romsitsa | Adatlap | 594366 | 2015. október 20. 10:19 | ||
Valószínűnek tartom, hogy ami sötétnek látszik azt átfesteték a saját zöldjükre. A 2. világháborúban a megmaradt 30,5-ösök terepszínt kaptak. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 594365 | 2015. október 20. 10:18 | ||
Hello, ne nagyon görcsölj rajta, pillanatnyilag az egy szem fotó ismert a kocsiról, ez alapján bármilyen szögben állhattak a lemezek az elején. A képek közül a makett készült el először, majd jöttek a döntött lemezes rajzok, a legfrissebb a merőleges homlokfalú elképzelés. Üdv Á | |||||
Gabusch | Adatlap | 594337 | 2015. október 19. 19:17 | ||
Na, ez az. Valószínűleg valami zöldes színe lesz, már, ha majd egyszer az M11-et is szíveskedik kiadni a Takom. Addig marad a fekete festésű koptatott réz imitáció 1:30-ban. A tüzéred az "egy és oszthatatlan", avagy sokszorosítanád is? Érdekelne. | |||||
Gabusch | Adatlap | 594336 | 2015. október 19. 19:11 | ||
Igen, ezt ismerem. Egyrészt mintha minden szürke lenne, mert rettenetesek a színek, másrészt II. VH, tehát simán át is festhették. | |||||
Kamovos | Adatlap | 594288 | 2015. október 18. 20:52 | ||
Szia Sennás! Köszönöm szépen a segítségedet! Üdv: kamovos | |||||
Sennás | Adatlap | 594198 | 2015. október 17. 23:01 | ||
Toldi 75mm Pak40 A legénységet védő páncéllemezek 2 oldalfala függőlegesen helyezkedett el, a 72°-os szögben döntött páncéltest oldalfalára alul illeszkedve, felül konzolon, két szegeccsel erősítve. Az első két keskeny frontfal belső élével a löveg pajzsára szerelt záródob első élével illeszkedett, külső élével az oldalpáncéllemezhez hegesztéssel csatlakozott, és a jármű hosszanti tengelyére 70°-os szögben. A lövegpajzsra szerelt záródobok külső oldalfalai elvileg egy felfelé szélesedő csonka kúp palástján helyezkedtek el. A záródobok a löveg központi helyzetében mindkét oldalon, a kúp érintőjeként illeszkedtek az első frontlemez nyílásainak éleihez. A löveg elfordítása esetén a forgatási irányban a záródob éle a frontlemez elé-mögé került, így a nyílást nem fedte. A második oldallemez egyik oldalával a középlemezhez hegesztéssel illeszkedett, ferde metszésű aljával a döntött oldalpáncél-testre támaszkodott, szabad oldalával a kocsi hossztengelye felé tompaszögben befelé állt. A lőszert tároló láda hosszmérete a német 7,5 cm-es páncéltörő tüzérségi lőszer tárolására volt alkalmas, amely méreteiben a hasonló rendeltetésű magyar lőszer tárolásának is megfelelt. | |||||
Sennás | Adatlap | 594197 | 2015. október 17. 22:36 | ||
Köszönet Jani bátyám! | |||||
Kamovos | Adatlap | 594196 | 2015. október 17. 22:29 | ||
Szia Sennás! Ha zöldet szeretnél hadi jel nélkül akkor készítsél olyant! Valóban zömében terepszínűek voltak. De volt egy színű zöld is. Nem mindegyiken volt a háromszínű kereszt. Volt amin a kocsi oldalán a kicsi fekete négyzetben fehér kereszt volt. Ezen a linken meg egész érdekes múzeumi festést találsz. :) Üdv: kamovos www.maquetland.com/article-phototheque/1452-hongrie-40m-nimrod-kubinka | |||||
Sennás | Adatlap | 594191 | 2015. október 17. 22:11 | ||
Köszönet Uraim! Picit sajnálom reménykedtem az egyszínű tankban,3színü hadi jelell. De majd megkedvelem ezt a terepmintàt egyszer. Lehet akkorra meg lehet venni a Bronco féle Nimródot. Úgy olvastam a HB sajna nem 100%-ra sikeredett. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Ezt nézzed meg!
Meg mindenki mert jó!
Nekem tetszik, és vannak benne zöldek is. :)
tenyekerodje.blogspot.hu/2013/01/magyar-harckocsik-ii-vilagahboruban.html
Üdv: kamovos