/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
gaunt1 608500 2016. május 10. 11:01
Válasz erre
Két alapváltozat van, OU-3 és OU-3G. A "G" szigetelt, nagyon gyorsan felváltotta a sima változatot, ezért az rendkívül ritka. Viszont egyből fel lehet ismerni.

www.dishmodels.ru/picture/glr/02/02369/g02369_4303556.jpg www.dishmodels.ru/picture/wlk/02/02028/w02028_5815703.jpg
páncélos 608497 2016. május 10. 10:36
Válasz erre
Igen jól érted, használaton kívül van oda fektetve (tárolva).

Az OU-3 különböző változatainak különbségéről nem tudok, de utána olvasok majd.

Az első futógörgő csapágyazása változó, nagyjavításnál cserélhetők, sőt szinte biztos, hogy változott, ez T-54 és 55-nél is.
Jimbow 608495 2016. május 10. 09:27
Válasz erre
Köszönöm páncélos. Ha jól értem, akkor ott tárolták, amikor nem használták? Vagy pont fordítva? :D

Közben még két kérdés felmerült, ha még bírjátok :)

Az OU-3G és OU-3 között látványos a különbség? Azt láttam, hogy az OU-3 körül eleinte volt egy keret, amit idővel elhagytak.

A másik pedig a T-55 megerősített első futógörgőire/csapágyaira vonatkozna. Lehetséges, hogy ez nagyjavítás során átalakításra került? Vagy ez túl nagy falat lenne?

Köszönöm szépen,

Ádám
gaunt1 608494 2016. május 10. 09:25
Válasz erre
Nem jó.

Sárga: TPN-1
Piros: MK.4 periszkóp

A parancsnoki figyelőműszer a kupolán van, az OU-3 sugárvető alatt.

Mégvalami: A maketten a TPN-1 páncélozott burkolata ismét csak későbbi átépítésre utal. Ez a T-62-eseken 1965-ben jelent meg, T-55-nél nem találtam róla adatot, de szerintem ugyanekkor.
páncélos 608485 2016. május 9. 21:41
Válasz erre
És ha már rajzolok, a zöld az mi lehet?

TVN-2 éjjellátó készülék állványa menethelyzetben.
Jimbow 608462 2016. május 9. 12:51
Válasz erre
Váááá és pont most nyomta a kezembe a dobozt a recepciósunk :)
Jimbow 608461 2016. május 9. 12:50
Válasz erre
Capture
Capture

Szia gaunt és köszönöm a választ!

Valószínűleg ez a beszerelősdi kavart meg (+ a google orosz - angol fordítás) a parancsnoki figyelőműszer kapcsán.

De kívülről mind a az éjszakai, mind a nappali ugyan úgy néz ki, nem? Tehát a ház ugyan az, csak a belső változik (TPKUB/TKN-1)?

A rajzon tehát:

sárga: TPKUB/TKN-1

prios: TPN-1 (gondolom itt is a ház ugyan az, csak a belső változik?)

És ha már rajzolok, a zöld az mi lehet? Néha látom, néha nem (T-54, 55).

Közben találtam olyan képeket is, ahol a meg lett már erősítve a vezető búvónyilása körüli rész, de nincs TNP-165 a tornyon. Múzeumi és archív képet is. Majd megeresem.

Ez javítja a készlet esélyeit :)

Köszönöm szépen, üdv:

Ádám
gaunt1 608345 2016. május 7. 14:37
Válasz erre
TPK-1: parancsnoki figyelőműszer
TPKUB: ez váltotta a TPK-1-et
TKN-1: éjjellátó (aktív infra), a TPKUB helyére kell beszerelni éjszaka
TPN-1: a lövegirányzó éjjellátó berendezése
Jimbow 608301 2016. május 6. 14:34
Válasz erre
Szia gaunt!

Köszönöm szépen, azzal (már) pont tisztában vagyok. Nem tűnik egy nagyon bonyolult manővernek feltenni szerencsére.

Most megnyitottam a google translate-es verziót, az alábbiakat nem tudom pointosan hová tenni mert olyan töredezetten fordít:

TPK-1: ez a parancsnok figyelőperiszkópja, a búvónyílás előtt?

TPKUB: ez váltotta a fentit a T-54B-nél?

TKN-1: ?

TPN-1: ?

Köszönöm, ha tudsz segíteni!

Ádám
gaunt1 608294 2016. május 6. 11:04
Válasz erre
T-55AMV:

www.moxing.net/2016/0505/7275_4.html

Lényegesen jobbnak tűnik ez a készlet. Eddig az egytlen hiba amit észrevettem, hogy a hűtőblokk védőrácsa túl ritka, lényegében ugyanaz mint egy normál T-55-ön. Csakhogy az AM és AMV már napalm elleni védelemmel is rendelkezik, ennek egyik eleme a rendkívül sűrű rács, ezt talán fotomaratással nem is lehetne megcsinálni.
gaunt1 608293 2016. május 6. 11:01
Válasz erre
Amúgy gyárilag a T-54B-ről ez még hiányzott, 1960-tól szerelték fel nagyjavítások során.
gaunt1 608292 2016. május 6. 10:59
Válasz erre
Jimbow 608291 2016. május 6. 10:41
Válasz erre
Szia!

Ami nagyon nagy segítség lenne, és nehezen értem meg, az hogy melyik periszkóp melyik (esetleg fényképpel) egy T-54B-n, majd ha egyszer túl sok időd lesz rá :).

A neveiket meg hogy melyik mire való (infra, parancsnoki, akármi) egyszerűen nem tudom az oroszból kigooglizni...

Köszönöm!
gaunt1 608290 2016. május 6. 10:23
Válasz erre
Még egy apróság T-55 átalakításhoz:
Kell egy második "tanksapka" :D elöl a páncéltest tetejére.
gaunt1 608289 2016. május 6. 10:20
Válasz erre
Kérdezz nyugodtan! Segítek amiben tudok.

A sok hiba ellenére amúgy nekem is tetszik a készlet. Viszont eszem ágában sem lenne T-54B-t építeni. Szerintem bitang jó T-55 lenne belőle, és kevesebb munkával, mintha egy pontos T-54-est kellene megépíteni. Nem is olyan sok amit át kell alakítani rajta:
1, torny tetejéről lecsiszolni a ventilátort (ha nagyon korai T-55-t akarsz, még azt sem kell!)
2, torny hátulján a géppuska állványának tartóit tömíteni
3, periszkópot az éjszakai irányzék mellé a torony tetejére (szintén nem kell a korai 55-nél)
4, elöl a páncélon "kiegyenesíteni" a hegesztési varratot
5, az egyetlen tényleg macerás dolog, elkészíteni az OPVT csövet rendesen.

Ha jól láttam, minden T-55-re, sőt, T-55A-ra jellemző alkatrész megvan a készletben! Egyedül a légvédelmi géppuskával ellátott változatokat nem lehet megépíteni, de sebaj. (T-54 géppuskaállványa nem használható szovjet gyártású T-55-nél!)
Jimbow 608287 2016. május 6. 09:32
Válasz erre
Szia!

Köszönöm, ezt az oldalt bogarászom én is, csak nem tudok oroszul, szóval google translate-tel angolra fordítom. Így is nehézkes néha :) Lehet kérdeznék még majd, mert a mindenféle irányzékoknál és periszkópoknal elvérzett a google tudása a T-54B résznél :D De nekifutok még este...

A gyártási idő azért érdekel, hogy tudjam, hogy mi az ami gyárilag lehetett rajta egy gépen, és mi az ami utólag, ahogy Te is írtad korábban.

Viszont mintha láttam volna valahol olyan képet, amin már új volt a vezető búvónyílása körüli rész, viszont nem volt TPN-165 kialakítva. Este megkeresem.

Nem rossz a készlet, de inkább úgy érzem, az volt a lényeg, hogy rásüthessék, hogy ez egy T-54, de nem feccöltek bele túl sok energiát. Jövő héten remélhetőleg megérkezik, és akkor meg tudom nézni jobban, mit lehet kihozni belőle.

Üdv,

Ádám
gaunt1 608286 2016. május 6. 09:14
Válasz erre
Annál biztos, hogy több készült. Csak a szovjet hadsereg részére 1808-at gyártottak. Ezen felül még volt export is.

Amúgy szerintem 59-ben a SzU-ban valószínűleg befejeződött a gyártás, mivel átálltak a T-55-re.

ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuRuPzWg/SuRuPzWg018.htm
Jimbow 608275 2016. május 5. 21:35
Válasz erre
Sziasztok, az egyik ororsz oldalon azt olvasom, hogy 1959 márciusáig 1555-darab T-54B gördült le a szovjet gyártósorokról. Ez azt is jelenti vajon, hogy utána már nem is gyártották?
gaunt1 608234 2016. május 5. 09:31
Válasz erre
Az első, hogy a szovjet gyártósorról lejövő kocsik is folyamatosan modernizálódtak,

Bizonyos keretek között. Pl. T-54A gyárilag sosem kapott L2 sugárvetőt, vagy sosem kapott kétsíkú stabilizátort. Azért nem véletlenül jelölték őket T-54, T-54A vagy T-54B-nek. Vagy ha úgy tetszik, Objekt-137, 137G, 137G2-nek. Szóval az a T-54 ami a gyárból sugárvetővel jött ki, az egyértelműen "B". Az már teljesen más kérdés, hogy nagyjavítások során felhozták őket a modernebb változatok szintjére. A típusmegjelölések így inkább egy adott felszereltségi szintet jelölnek. Így a T-54A amit felhoznak a T-54M szintre, már sosem lesz T-54A, hacsak egy múzeumban visszaalakítják. Kb. ugyanaz a helyzet, mint az amerikaiaknál. Az M-60A3-asok egy jó nagy része is M-60A1-ként jött le a gyártósorról.
Jimbow 608233 2016. május 5. 09:25
Válasz erre
Szia páncélos!

Bocsánat, rég jártam erre, nem tudom miért Matyira asszociáltam egyből :)

Köszönöm a választ, az átalakítós/elnevezős témában maximálisan egyet értek, viszont korabeli képek híján így nehéz makettet gyártani/építeni, hisz a túlélő múzeumi darabok is jó eséllyel felturbózott változatok. Igazából mindegy mi a neve, azt próbálom majd kideríteni, hogy a dobozból megépíthető (akár a "felesleges" alkatrészek felhasználásával") egy létező jármű.

Már elkezdtem olvasni amit tudok (google translate-tel oroszról angolra :) , illetve megvárom, hogy megjöjjön a készlet (és lássam milyen alkatrészek vannak a kereteken, mert van egy csomó extra, T-55-höz való), aztán lehet kérdeznék még. Hibák már vannak sajnos.

Üdv,

Ádám
páncélos 608229 2016. május 5. 07:58
Válasz erre
T-54M
T-54M
T-54 2
T-54 2

Szavesz Jimbobá!

Egy két dolgot gyorsan tisztázzunk:
A Matyi a saját nevén, Pánczél Matyi néven ír, de ez nem számít (egyébként tegnap beszéltem vele telefonon).:)
A lényeg, hogy T-54A, B, M,...stb. csak megtévesztő információ sokszor, két ok miatt:
Az első, hogy a szovjet gyártósorról lejövő kocsik is folyamatosan modernizálódtak, és a korai változatok a közép- és nagyjavítások során kaptak olyan alkatrészeket/részegységeket is, amelyből már nem derült ki, hogy az eredetileg A, vagy B volt (pl motortér fedél és annak zsaluzata).
A második, hogy idehaza nem jelölgették külön az altípusokat, csak néha-néha, így volt T-54, T-55, T-72...stb. Később persze átvették a T-55A, majd T-55AM jelöléseket, valamint a belorusz beszerzésből származó (15 féle) 100db 72-es M1 jelölést kapott.
A T-54 1959-64 között jött, több volt belőle, mint később a 72-ből. Az "A" verzió kései kiadása jött hozzánk először a szovjet gyártósorról, majd Lengyelországból. Természetesen, ahogyan a személyautóknál is vannak évente változások így a T-54 utolsó eresztése is már kapott sugárvetőt, de ettől még nem nevezték B-nek. Ráadásul későbbiek során nálunk is átalakultak a T-54 harckocsik ez lett a T-54M, amit sokan már T-55-nek néznek.
A legfontosabb eltérés a T-54 és a T-55 között szemből nézve a frontpáncél, és az alsó teknő illesztése, mellékelek egy képet. A másik lényeges dolog, amiről most nem találtam jobb képet (de mellékelem ami van), hogy a lengyel kocsik jó részén baloldalon is volt pót üa. tartály.
Ha bármiben tudok még segíteni, akkor írj. Rejtő István (páncélos)
Jimbow 608191 2016. május 4. 14:58
Válasz erre
12719578_10153481734966711_7873784333057225083_o
12719578_10153481734966711_7873784333057225083_o

Csak csatolni is kell :)
Jimbow 608190 2016. május 4. 14:57
Válasz erre
Közben találtam egy képet a korai Luna rögzítésről (T-54/55 FB csoport).
Sennás 608189 2016. május 4. 14:31
Válasz erre
drótkötél
drótkötél

Sziasztok.Nem pont ide való kérdés ,de esetleg tud valaki ilyen kapót,horgot 1:35 fém/gyanta hol lehet kapni? 1db-al mínuszban vagyok de sehol nem találok.
Köszönettel SENNÁS
Jimbow 608187 2016. május 4. 14:17
Válasz erre
Köszönöm!

Este átnézem jobban, meg jobb lenne már saját kézben látni az összes alkatrészt, ami a dobozban van, még ha másik változathoz is való.

Üdv,

Ádám
gaunt1 608184 2016. május 4. 13:40
Válasz erre
Jimbow 608180 2016. május 4. 12:35
Válasz erre
Akkor a késői dizájn kedvéért a KMT csatlakozókat is fel kéne tenni talán, nem?

A primeportal-os képen nem látom a TNP-165-t, de szerintem mert nincs olyan szögű kép :)

Érdekes, itt a régi futógörgő van, de ugye ez kiállított darab, szóval tök mindegy.

Ez a baj a T-tankokkal, össze vissza gáyrtották, felújították, nagygenerálozták őket, + eredeti fotó is alig van...

Ha nem nagy kérés, belinkelnéd a Dishmodels T-54 fő könyvtárát, egyszerűen nem boldogulok az orosz oldalon?

Örök hálám!

Üdv,

Ádám
gaunt1 608179 2016. május 4. 12:03
Válasz erre
Arról az oldalsó rögzítésű infrasugárvetőről található valahol kép?

Ha jó minőségű, részletes képet akarsz, akkor sajnos nincs... :(

"A járművezető búvónyílása körüli rész" alatt mit értesz pontosan?

A nyílás pereme meg lett erősítve.
T-55:
data3.primeportal.net/tanks/jose_luis_silva_chang/t-55/images/t-55_32_of_45.jpg T-54:
www.dishmodels.ru/picture/wlk/03/03081/w03081_8621842.jpg

A primeportalon látható "B" is egy késői modernizálás eredménye, lényegében már az is T-55-nek felel meg.
Jimbow 608178 2016. május 4. 11:54
Válasz erre
Köszi, majd megnézem, itt melóhelyen blokkolva van. Lehet ez van meg nekem is, csak neki kéne esni.

Arról az oldalsó rögzítésű infrasugárvetőről található valahol kép?

"A járművezető búvónyílása körüli rész" alatt mit értesz pontosan?

Nekem is az a gyanúm, hogy ez egy átépített/feltupírozott követhetetlen változat lesz. A baj csak az, hogy ezekről alig van kép, esetleg pár múzeumi változat, de B-nek elkönyvelt forókat eddig csak a Primeportalon találtam:

www.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-54b/index.php
gaunt1 608177 2016. május 4. 11:35
Válasz erre
Szerintem egy kis faragással, tömítgetéssel könnyebb lenne T-55-öt vagy akár T-55A-t építeni belőle mint T-54B-t. Végülis megvannak hozzá az alkatrészek a kereteken...
gaunt1 608176 2016. május 4. 11:18
Válasz erre
Még egy komoly hibát észrevettem, a láncfeszítő kialakítása is a T-55-re jellemző, ha jól tudom a T-54 soha nem lett ilyenre átalakítva.
gaunt1 608175 2016. május 4. 11:13
Válasz erre
Amúgy honnan tudod mindezt ilyen jól?

Innen :)

ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuRuPzWg/SuRuPzWg001.htm

Az nekem is feltűnt, hogy korábbi 54-eseken az ágyú melletti infravető rögzítése tök más, mintha oldalirányban lenne rögzítve.

Ez még az első T-55-ösökön is így volt.

Az érdekes még, hogy a toronyemelő kampó miért az infrasugár vető alatt van, ennek így mi értelme?

Nagyon valószínű, hogy utólag kapta meg
Jimbow 608172 2016. május 4. 10:53
Válasz erre
Akkor szerinted ebből mit a legegyszerűbb kihozni? Amúgy honnan tudod mindezt ilyen jól? Olvasgatnék ilyeneket én is :)
Az nekem is feltűnt, hogy korábbi 54-eseken az ágyú melletti infravető rögzítése tök más, mintha oldalirányban lenne rögzítve. De látni fotókat olyanról is, amin úgy van, mint a kitben.
Az érdekes még, hogy a toronyemelő kampó miért az infrasugár vető alatt van, ennek így mi értelme? Látni így képeken, de lehet ez is átépített, tehát utólag kapta meg a sugárvetőt?
gaunt1 608170 2016. május 4. 10:11
Válasz erre
Amúgy ez a "T-54B" készlet elég fura... Részletesnek részletes, de pontosnak nem nevezném. Az L-2 sugárvető állványa ebben a formában 1959 áprilisban jelent meg, uganezen év végén meg a farpáncélra szerelt hordók. A járművezető búvónyílása körüli rész a T-55-ösökön 1963-ban jelent meg, az OU-3G sugárvető és az egyrészes hátsó sárvédők 1964-ben, szeptembertől az FG-125/127 lámpák. Szóval ez egy T-55 szintjére felhozott T-54 akarna lenni, átépítve 1964 után. Ezzel viszont az a baj, hogy így hiányzik a TNP-165 periszkóp a torony tetejéről, ez már 1960-ban is ott volt. Ez azt is jelenti, hogy a korai futógörgők már nem használhatók. Kicsit jobban is odafigyelhetett volna a Takom...
Jimbow 608169 2016. május 4. 09:57
Válasz erre
Ami meg megmarad a Takom T-54B-ből, az jó lesz a Tamiyára (az első csapágyak takarói), csak jusson eszembe ha egyszer végre elkezdem.
Jimbow 608168 2016. május 4. 09:52
Válasz erre
Köszönöm, a korábbi "pókhálómintás" görgőknél meg az a baj a Takom kitben, hogy 10 ugyanolyat írnak, hogy fel kell szerelni, de csak 8-at adnak. De csak lehet valahogy másolni.

Üdv,

Ádám
gaunt1 608162 2016. május 4. 09:22
Válasz erre
Így van, a T-55-nél (a korai példányokat leszámítva) az első futógörgők csapágyai nagyobbak, erősebbek. Ezt a hibát könnyen lehet orvosolni, bár igen drága:

www.miniarm.com/index.php
lacipapa 608156 2016. május 3. 23:52
Válasz erre
Köszönöm!Igazán önthettél volna gumiból.
Jimbobá 608149 2016. május 3. 21:56
Válasz erre
Mármint, hogy a T-54-en úgy helyes, ha nem nagyobb, de erre a készletben nem figyeltek.
Jimbobá 608148 2016. május 3. 21:54
Válasz erre
Illetve még azt szúrta ki valaki, hogy a T-55-tel ellentétben itt az első futógörgők tengelyeinek takaró kupakja nem nagyobb mint a többié, függetlenül attól, hogy melyik típus kerül fel. Ezt még nem tudtam leellenőrizni, de le fogom.
Jimbobá 608147 2016. május 3. 21:48
Válasz erre
T-54B
T-54B
T55
T55

Szevasz Matyi!

Első sorban a szovjet vonal, de a következő kérdés az lett volna, hogy hozzánk milyen gyártmányok kerültek? Szovjet? Lengyel, cseh? Ha jól tudom már itt is megvannak az apró különbségek, csak úgy mint a T-72 esetében :D

Amúgy mindkettő motordekk benne van a készletben, az egyik a T-54B (vajh a korábbiaké is ilyen?), a másik gyanítom szovjet T-55-re való.

Mások képei alapján már látni hibákat, szerintem a cső körüli lukak mind a két oldalon túl közel vannak, belelógnak a hegesztési varratokba, és a toronyemelő kampók (vagy mi a tök) is gyanúsak első ránézésre. Amúgy szerintem más változatokat is ki lehet ebből hozni (talán még A-t is, de nem tudom a motordekk jó-e), talán a kereten is van hozzá alkatrész, főleg hogy össze-vissza gyártották/felújították ezeket :) na jó ez túlzás, de értitek.

Üdv,

Ádám
páncélos 608144 2016. május 3. 21:20
Válasz erre
Magyar vonatkozásban? Vagy gyártott altípusok szerint?
Jimbobá 608142 2016. május 3. 20:55
Válasz erre
Ha alul kattintgatsz a számokra, sok részletfotót találsz, illetve eredetieket is néhol az összehasonlítás végett.

De én is írok majd cikket a bemutató makettről.

Üdv,

Ádám
sárkányos 608139 2016. május 3. 20:48
Válasz erre
lacipapa 608137 2016. május 3. 20:13
Válasz erre
Jó lenne egy doboz bontás,ott látszana.
Jimbobá 608136 2016. május 3. 19:55
Válasz erre
Szia!

Jó látod, szerintem sima műanyag amúgy.

Üdv,

Ádám
lacipapa 608128 2016. május 3. 18:47
Válasz erre
Jól látom a gumi futó felületet külön adja?Vajon az is gumi lenne?
Jimbow 608120 2016. május 3. 18:19
Válasz erre
Helyesen: majd ha a kezemben lesz )
Jimbow 608119 2016. május 3. 18:06
Válasz erre
Sziasztok!

T-54-esről keresnék anyagokat, főleg a változatok áttekintéséről. Hamarosan érkezik a Takom kitem :)

Valaki már kibontotta, akad pár hiba már az okosak szerint, de mkad ha jezemben lesz, akkor lehet tutit mondani.
www.moxing.net/2016/0503/7262_3.html

Köszönöm, üdv,

Ádám
Sennás 607746 2016. április 26. 11:01
Válasz erre
Bocs fiúk tegnap a szöveg lemaradt,ez a T-44M jól látom hogy terepszínü? Próbàltam a kontraszton húzni ennyire tudtam. Volt a 50-60 években már terepszínü Szovjet tank? Valamelyik tagálam (vagy akkoriban minek hívták)? Esetleg tudtok színeket? Köszönet!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.