/ Fórumok /

JAS-39 Gripen

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
Weizi 609322 2016. május 23. 22:03
Válasz erre
Üdv!
Leszállás utáni kigurulás közben kapta el az őzet, azért a szimbólum.Mindez kb. két éve volt.
pmheros 609316 2016. május 23. 20:22
Válasz erre
Üdv!

Ha igazán el lehet rugaszkodni a feltételezésekkel, akkor lövészet helyszínére betévedhetett az őz :) . A fülke alá a győzelmi jelzések szoktak kerülni.

Üdv.: pmheros
p-51 609314 2016. május 23. 20:11
Válasz erre
Emberek!
Ebben a cikkben a második képen szereplő 40-es gépen a pilótafülke előtt mit jelképez az őzike, vagy szarvas szimbólum felfestve?
Üdv
Kferro 609309 2016. május 23. 18:46
Válasz erre
spupek 609288 2016. május 22. 23:10
Válasz erre
Van egy eladó 1/72-es Italeri No:1306 makettem matrica nélkül 3000+postáért. Ha valakit érdekel a következő címen jelezze. spupek07@gmail.com
Csobi21 609275 2016. május 22. 20:31
Válasz erre
Ja, tényleg, én is mobilon néztem
GR74 609248 2016. május 22. 14:27
Válasz erre
Temészetesen Tiger Meet akart lenni, csak ezek a fránya apró betűk a mobilon :-)
GR74 609247 2016. május 22. 14:24
Válasz erre
Hol van a rovásírás? Én nem látom.
A függőleges vezérsík tetején NTM 16 felirat van, ami gondolom a Nato Tiger Üeet 2016 rövidítve.
Csobi21 609244 2016. május 22. 13:42
Válasz erre
A rovásírás mit takar? Talán a vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse?
p-51 609229 2016. május 22. 10:53
Válasz erre
Teljesen lájk és végre, végre!
Egyetértek a szolid vezérsík ötletével. Itt pont a kevesebb mutat többet. Perfekt. A 2000-es évek nemzetközileg elterjedt túlgondolt ábrái után kifejezetten jólesik. De ha jön majd egy ízléses színes, azt se fogjuk szerintem bánni.
Ezt ráadásul (bocs a matricakészítők felé) egy ügyes ecsettel is meg lehet oldani házilag. A póttank macskája az persze nehezebb. De hát a rendes emberek a póttankot egyből kidobják a készletekből, mert csak rondítja a kecses vadászokat.
Na megyek is gripent venni a csereberébe.
GR74 609220 2016. május 22. 08:18
Válasz erre
Megszületett a PUGRIS! Ha van tigris és oroszlán eredményes barátkozásából született tiglán, akkor van pugris is, nem? :)
Viccet félretéve, szép munka! A függőlegesen látható ábra tökéletes. Az elmúlt évek Tigristalálkozóin láthattunk egy-két elvetemült, szürreális tigrist (pl a csehekét pont Gripenen), de jobb a letisztult forma ebben az esetben. A póttartály pugrisa meg gondolom kompromisszum eredménye. A fej egyértelműen puma, ahogy a piros (? a képen annak látszik) szín is, de minek a tigriscsíkok? A Tigristalálkozón úgy tudom elegendő a nagymacska státusz, nem feltétel, hogy tigris legyen (?).
De nekem továbbra is tetszik!
sanyi 609215 2016. május 22. 06:01
Válasz erre
Szerintem sem csúnya. Visszafogott, de azért pofás. A puma egyébként is egyszínű, szóval nem lett volna élethű egy tigris minta.:)
spupek 609214 2016. május 21. 22:51
Válasz erre
Szeretném élőben látni! Nekem tetszik! Nem túl tarka de de így is jó!
sárkányos 609210 2016. május 21. 21:53
Válasz erre
Kici pénz occo festés! Ja és ez így szép!
charles 609209 2016. május 21. 21:51
Válasz erre
Ügye nem kell kommentálni ezt a valamit!
Tibcsi 609150 2016. május 20. 20:05
Válasz erre
13247688_10153623964296699_7224066969093320989_o
13247688_10153623964296699_7224066969093320989_o
13217609_10153623964586699_8636232680282268639_o
13217609_10153623964586699_8636232680282268639_o
12440779_10153623964576699_5899154417261549789_o
12440779_10153623964576699_5899154417261549789_o

A Tiger Meet-re készülve. Dr. Toperczer István felvételei:
Kferro 608966 2016. május 17. 18:51
Válasz erre
zoli75 606593 2016. április 6. 16:30
Válasz erre
Ma délután 16 óra körül egy Gripen két átrepülést hajtott végre a debreceni repülőtér fölött.
Kamovos 604718 2016. március 8. 08:11
Válasz erre
cenci2 604715 2016. március 7. 21:50
Válasz erre
Az összes felvétel aznap készült. A 29-eseket a rendezvény végén kintről a keritésnél vettem fel a benti gyűjteményt pedig a visszaérkező buszból kaptam lencsevégre.
sanyi 604698 2016. március 7. 19:41
Válasz erre
A videó végén látható régi MiG-ek és Szuhoj ténylegesen a reptéren laknak, vagy a repnap előtti/utáni pillanat?
pmheros 604685 2016. március 7. 17:00
Válasz erre
Köszönjük szépen !

(Jó lett a zene az utolsó másfél perchez, illett az anyaghoz.)
cenci2 604680 2016. március 7. 13:49
Válasz erre
Elkészült a teljes videó a pénteki ünnepről . https://www.youtube.com/watch
cenci2 604515 2016. március 4. 18:10
Válasz erre
Egy kis előzetes videó a repülésről . A teljes videó majd a JETfly oldalán lesz látható . https://www.youtube.com/watch

https://www.youtube.com/watch?v=jf7nk1YI9O8&feature=share
Sennás 604513 2016. március 4. 18:06
Válasz erre
Weizi 604511 2016. március 4. 18:00
Válasz erre
AndrásH 604505 2016. március 4. 16:51
Válasz erre
Szinte az első pillanattól kezdve valószínűsíthető volt ez a történet, engem mégis elszomorít. A katapultálás rendben van, no de azért ahhoz, hogy leszállósebességgel végigcsattogjon a madár a betonon, kell minimum 20, de inkább 30 másodperc. Nem tudom mi járhatott a fejükben, tényleg csak néztek, mint Jenő a moziban, és a fékbe kapaszkodás közben magukban mondogatták, hogy nem lassul, nem lassul? Ez alatt a fél perc alatt egyszer sem jutott eszükbe, hogy akkor kar előre és elemel - újra próbál? Ez az, ami számomra a megdöbbentőbb, nem pedig az a hiba, hogy nem húzta le teljesen a gázkart.
Sennás 604498 2016. március 4. 15:25
Válasz erre
Bocsánat igazából nem is déli 13.30(körül) volt egy 1-3 perces interjú Kecsoról. Egy katona tiszt beszélt(Ő,Ő minden mondatban) a pilótákról,a kiszolgáló személyzetről.--bejátszás "10"-es formában repülő(áthúzó) gépek a pálya fölött és a hátsó levált flikk-flak jött vissza. De én se találom.
pmheros 604497 2016. március 4. 14:53
Válasz erre
a hirado.hu -n megnéztem a 12 órási M1 hiradót, de gonosz mód abban már nem mutatták a levegőben a madárkáinkat, beszélni azt persze tudtak róla. :(
Rumcájsz_52 604496 2016. március 4. 14:26
Válasz erre
Ami a neten keringő hírekből műszaki szemmel kiszűrhető: a mellső ülésben ülő (szabálytalanul, előző hónapokban rendkívül keveset repült) pilóta a kerekek betonfogása után nem húzta hátra eléggé a gázkart, hanem csak "légi alapgáz" helyzetig, így pedig tovább működött az automatikus hajtómű-vezérlés (autothrottle). Ilyenkor a hajtómű-automatika akkora tolóerőt ad, hogy az éppen adott konfigurációban lévő gép még a levegőben tudjon maradni. Abban a helyzetben (nyitott futóművekkel) ez 86%-os fordulatszám volt, ráadásul ilyen tolóerőnél a kacsa-vezérsík sem áll át fékezési pozícióba (a magas tolóerőt átstartolási lehetőségként értékeli a fed. számítógép), ilyen tolóerő mellett és a vezérsíkokkal sem fékezve persze hiába nyomták a kerékféket, nem volt képes megállni a gép. Még szerencse, hogy idejében katapultáltak, így túlélhették az eseményt (ha velük együtt törik szét a gép, akkor belehaltak volna).
Üdv R.
Sennás 604493 2016. március 4. 12:53
Válasz erre
Ma délben rövid hír az M1-ről.10éves a Gripen hazánkban.Rövid bejátszás és videó 10gép óriási "10"-es számot formázva repült ebben kicsit ködös időben Kecsón.
(aki megtalálja a videót kérem tegye közzé)Köszönet!
kls 603415 2016. február 16. 22:06
Válasz erre
Üdv!
Tud valaki valamit az összetört kétüléses ügyéről? Kiderült már mi is okozta a balesetet? Egy ideje nem hallani semmit az ügyről.
pmheros 599889 2016. január 11. 17:26
Válasz erre
HAD7104hezB
HAD7104hezB

feltöltés gomb :(
pmheros 599888 2016. január 11. 17:25
Válasz erre
feltöltés gomb :(
pmheros 599887 2016. január 11. 17:22
Válasz erre
Megléptem a levélírást a HADmodels felé, miszerint túl sötét színt ajánlanak a reprint 72014 matrica mellé (Képet nekik is elküldtem). Nyugtázták az észrevételt. Ígéretet tettek arra, hogy a festési útmutatójukon a magyarázó színeket javítani fogják.

Javasolták továbbá, hogy fehér hozzáadásával kell a színt beállítani. Én ezt meg is tettem. Ez a bejegyzés is ennek eredményét szándékozik megmutatni. (Most már van elképzelésem, hogy az újra megvásárolt világosabb matricához kb mi fog illeni.)

Két lépcsős a magyarázat:

Alsó szárny jobb oldalán látható az eredeti Gunze 317 szín, tőle balra egyre távolodva a hozzáadott fehér színtől (a keverékhez való arányának megjelölésével) egyre világosabb oszlopok.
Ezzel az volt a cél, hogy a szerintem világosra sikeredett oldalszám kellően el tudjon különülni a hátterétől. Ezt körülbelül 50% -os fehér aránynál véltem megtalálni! (Ennek ellenére még mindig gondolkozok az italeri makettem sötétebb 43 -as oldalszámának 34 -esként való felhasználásán a revell kittemnél.) A Gunze 338 -as festéke is felkerült viszonyításnak a felső álcához való kontraszt miatt.

A felső szárnyra olyan "kész" színeket dobtam fel gyorsan, amelyek kb ezt a világosságú szürkét hozták mindenféle világosítás nélkül. (Az italeri Gripen -jéhez felső színnek ajánlja is a Model Master 1741 -esét, aminek Humbrol 128 -as megfelelőjével rendelkeztem is.) A Humbrol 128 -as kiesik, mert erősen kékes színezésű, a Humbrol 64 –esem (ismerve a márkát lehet csak az enyém) pedig azért, mert zöldbe hajlik. A Humbrol 167 viszont igen ígéretes szemre annak, aki nem akar kevergetni. Nem véletlenül oda került az a fránya világos oldalszám. Elméletileg a Humbrol 167 –esnek pedig van egy Gunze 334 –es megfelelője.
A kép érdekessége, hogy a Humbrol 167 sötétebbnek hat, mint a felesben fehérített Gunze 317. Szabad szemmel meg pont ugyanolyan világos a kettő. (A képet az ablakban felhős decemberi kora délutáni időpontban természetes megvilágításnál lőttem egy mobiltelefonnal automata üzemmódban.)

Ezek az én próbálkozásaim, ez mellett bárki véleményét szívesen veszem.
lukács zsolt 599615 2016. január 8. 13:54
Válasz erre
nyilván ahonnan a pénz és a lehetőség,no meg az utasítás jön azokban az országokban az angol a hivatalos nyelv...vagy lassan a héber..gondolom ezért.egy angol anyanyelvű figura pláne ha még hatalom is van a kezében,nem örülne a magyar felíratnak...és mivel a magyar honvédség azt csinál amit akar,csak előtte kérdezze meg,hogy mit akar...akkor így angol a felírat,jelzés marad...vagy sokat nézet gagyi röpcsis filmeket.
zsocate 599444 2016. január 6. 06:40
Válasz erre
Jó lenne megtudni, hogy ezek a magyar gépekre nem illő feliratok ötlete kinek a becses fejéből pattant ki? Mintha nem túl sok légierő lenne a NATO-n belül aki ezt az amerikai megjelölésre hasonlító vackot használná... És pontosan milyen haszna van?
lukács zsolt 599437 2016. január 5. 22:46
Válasz erre
nekem olyan mintha 15 éve amikor apa kocsi sofőr voltam kecskeméten akkor nem hunaf volt hanem huaf...a magyar légierő angolul...a tactical force wing az jelent repülő dandárt is?mert 2001 ben szentgyörgyi dezső harcászati repülő ezredről repülő dandár lett a neve...
zkalos 599412 2016. január 5. 17:20
Válasz erre
Az enyémhez is van egy javító matrica lap világosabb felségjellel, csak nem látszik a képeken. Én a Revell megjelenése környékén vettem a Feritől.
migi 599411 2016. január 5. 16:25
Válasz erre
Tudtommal van egy javitott verzió .
pmheros 599410 2016. január 5. 16:19
Válasz erre
Valóban, a te 72104 -esed klasszisokkal sötétebb számokkal van nyomva.

Az enyém már a "reprint 72014" (így hivatkoznak rá árlistán). Jól megkülönböztethetőek egymástól abból is, hogy az ék jelzések külső sávja a tiéden színezetek, -míg az újabbakon mint az enyém is- azok a külső sávok átlátszóak.

Úgy gondolom hogy az én csomagom az új világos matricát tartalmazza, a sötétebb készlethez illő használati útmutatóval.

Mivel a mostani jelzéseket már nem tudom újrahasználhatóan levakarni,így a következő hónapban megint meglepem magam egy matricával. Addigra meglesz a hozzá illő szürke felső szürke is.

Azt nem tudom még, hogyha jelezném a HADmodels felé a hogy korrigálják a használati útmutatójukat is -a változtatásoknak és méretaránynak megfelelő világosabb színkóddal-, hogy zokon vennék-e?
zkalos 599370 2016. január 4. 22:45
Válasz erre
20160104_182138
20160104_182138
20160104_182113
20160104_182113

Sziasztok !
Elővettem a saját HAD matricámat, és összehasonlítva grippen képekhez (nem felrakva) azt kell mondanom, hogy elég sötét a szám színe, majdnem fekete az én példányomon. Szívesen láttam volna a matricán az imitált fülkét is, mivel megegyezik a színe az oldalszámmal, és nehéz lesz eltalálni a színét hogy egyezzenek, meg a formájához sincs a leírásban korrekt rajz, ami elég ciki szerintem a HAD-ra nézve, és mivel a gép hasán van, kevés kép áll rendelkezésre :(. A Revell matricán a számok (Cseh és Svéd) még világosabbak, mint a HAD-on, de a valóságban is így lehet valószínűleg. A gép felső színe szerintem nem 36231 (H317), hanem inkább 35237 (H337), ami kicsit világosabb, és kékesebb a Federal Standard színkártyámat nézegetve, esetleg H53 Neutral gray (persze este lámpafénynél néztem). Alsónak jó lehet a 36495 (H338). Persze mindegyiket világosítani kell az tuti.

hunavia.freeweb.hu/AIRSHOW/KE2013/08GRIPEN35HUNAFKECSKEMT2013/photos/photo3.html
superfighter.freeweb.hu/GRIPEN%20HU/JAS39EBSHU_DETAIL_20050125/photos/photo44.html

Mi a véleményetek ?
pmheros 599342 2016. január 4. 14:24
Válasz erre
matrica_különbségek
matrica_különbségek

Kínomban vakaróztam kicsit

A (zavaró tényezők egy részét kizárva) szürke árnyalatban 600dpi -vel szkenneltem egy jót, majd egymásra raktam a Revell, az Italeri és a HAD matricáinak egyes részeit.

Az alap (keret nélküli) a HAD matrica lapja, erre van berakva pink kerettel az Italeri, világos kékkel pedig a Revell matricáinak egyes elemei.

Szabad szemmel jól látáható, hogy a HAD a legvilágosabb színekkel dolgozik (kivéve a beömlő veszélyt jelölő ábrája, mert azt az Italeri "nyerte")
Az Italeri jelzései valamivel sötétebbek, ami szabad szemmel jobban észlelhető.
A Revell -é egyértelműen sötétebbek, szerintem a valós hatást legjobban megközelítő. (Sajnálatomra nem nyomott magyar jelzést a lapjára.)

Nagy konklúzió nincs: ahány gyártó annyiféle eredmény. A szín megítélése még a profiknál is szubjektív.
vlevi 599261 2016. január 3. 18:09
Válasz erre
Nekem is volt hasonló gondom. Ezért üres matricalapra, lézernyomtatóval feketével csináltam meg a számokat.
Rumcájsz_52 599208 2016. január 3. 11:11
Válasz erre
Az a legnagyobb baj, hogy ez a sötétebb szürke nemcsak a matricához túl sötét, hanem a valósághoz is, az igazi Griffen nincs ekkora kontraszt a két szürke között. A másik probléma, hogy a szám-matrica meg túl világos, ha megnézed az 598039 hsz. fotóit, látható hogy a gépszám majdnem olyan sötétszürke, mint a gép hasára festett fals kabin, az pedig eredetileg fekete volt, csak már kicsit kifakult. És ez a legnagyobb probléma, mert éket festeni - ugyan jó sok munkával, maszkolással - de lehet, ilyen gömbölyű számot viszont sajnos nem.
Üdv R.
Kferro 599202 2016. január 3. 10:10
Válasz erre
pmheros 599184 2016. január 2. 22:43
Válasz erre
Nem.

(Jelenleg a szám a világosabb). Ha 10-15 % -ot világosítottam volna, akkor kb olyan színű lenne az alap, mint maga a szám

Viszont nagyon jelentős kontrasztnak kéne lennie :(
Kferro 599180 2016. január 2. 22:11
Válasz erre
A festéket világosítottad a méretaránynak megfelelően?
pmheros 599178 2016. január 2. 21:44
Válasz erre
IMG_20160102_213423
IMG_20160102_213423

A másik apróság a HAD 72-104 -hez: a cég által ajánlott Gunze 317 túl sötét ehhez a matricaívhez. Jól láthatóan elveszik a 32 -es oldalszám.
pintair 598039 2015. december 17. 09:19
Válasz erre
bap 1
bap 1
bap 2
bap 2
bap 3
bap 3
bap 3a
bap 3a

Azért van itt kosz alul. Forrás: AirForces Monthly 2016-01
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.