/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
sanyi 603730 2016. február 19. 22:10
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi a segítséget. Sajnos bejött a sejtésem, mert elég sok gépről találni képet, de ez a kettő teljesen fehér folt. Hátha valakinek a kezébe kerül pár megsárgult fotó egyszer...
solyom 603729 2016. február 19. 22:05
Válasz erre
Helló Sanyi!

Ha valóban igaz amit a könyvben írnak a Ju-188-ról, akkor arra szerintem akár fel is festhették a magyar jelzéseket a fronton!
Ezen kívül létezik egy kiutalási dokumentum (talán eredeti) 45 januári keltezéssel, ami 4 db Ju-188 D-1 gép és 3 db Jumo 213 A-1 motor átadásáról szól.
Ha ezeket esetleg meg is kaptuk, arra már kevés az esély, hogy magyar jelzésekkel látták volna el őket a háború vége felé.
Persze bármi megtörténhetett...

A Gothákról sajnos semmit sem tudok... :(

BB
Zoli 603715 2016. február 19. 20:39
Válasz erre
Szasz Gomez!
Nekem úgy rémlik, hogy német jelzésekkel használtunk? pár gépet.
z
sanyi 603713 2016. február 19. 20:32
Válasz erre
Sziasztok!
A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete könyvben olvastam, hogy voltak Ju-188 és Go-242 gépeink is. Ezekről van valakinek megbízható információja? Google feladta és a Wikipédia egyiknél sem említi a magyar felhasználást.
Köszi előre is!
Üdv
Sanyi
Zoli 602807 2016. február 9. 12:27
Válasz erre
solyom 602803 2016. február 9. 12:08
Válasz erre
Helló!

A két típus elméletileg a motorban különbözött.
A 215-öt a 17-es export verziójának is szokták nevezni.
Mi a típust felderítésre és kiképzésre/gyakorlásra használtuk.
A felderítők amúgy sokszor vittek magukkal bombákat is másodlagos feladatként.
A közelfelderítőknél erről gyakran van említés, és mintha Ju-88-as távolfelderítő bevetéseknél is olvastam volna valami ilyesmit...
Hogy a Dornierekkel is vittek volna bombákat, arra nem tudok mit mondani.

BB
Zoli 602791 2016. február 9. 10:51
Válasz erre
Sziasztok,
A Do-215 kérdésében tudna valaki segíteni? Tehát csak a motoron kívül megegyezett a Do-17Z-vel, illetve a magyar gépek szintén csak felderítők voltak vagy esetleg bombáztak is?
z
Planes 602764 2016. február 8. 20:17
Válasz erre
Planes 602763 2016. február 8. 20:15
Válasz erre
A világos színű csűrő,és oldalkormány színeltérés adódhat a kitérített állapotból is.Vagy utólagos felületkelésből,de kétségtelenül ott van.
Podva 602759 2016. február 8. 20:03
Válasz erre
1551038_35685_Korai_festes
1551038_35685_Korai_festes
Heinkel-He-111-B-701
Heinkel-He-111-B-701

Mi tagadás valóban, érdemes a két fotót együtt nézegetni:)
Üdv
solyom 602753 2016. február 8. 19:05
Válasz erre
Félre értés ne essék, nem rossz szándékkal írtam!
Borzasztó hálás vagyok az információkért, meg egyáltalán mindenért, ami előbbre viszi a témát!
Azért pl. a világos színű csűrők eltérnek a grafikától...
Planes 602748 2016. február 8. 18:37
Válasz erre
Mint ahogy a 602709es hrsz-ben írtam,ez nem az enyém,a románoké.És nem tudsz rajta finomítani,mert Te sem látsz többet.Viszont a magyar fotókhoz nézve hajszál pontos a színhatár.
solyom 602739 2016. február 8. 18:18
Válasz erre
Szép találat Sándor!
A grafikán azért még kicsit kell finomítani, de így azért már sokkal közelebb vagyunk a megoldáshoz!
Planes 602718 2016. február 8. 13:49
Válasz erre
Magyar festés
Magyar festés
He_111_H3_nr4__01__zps57ebd6dc
He_111_H3_nr4__01__zps57ebd6dc
román jobb old
román jobb old
Korai festés
Korai festés
Festes
Festes

Így!
Podva 602717 2016. február 8. 13:48
Válasz erre
Kesves Balázs és Sándor
Örülök, hogy kijavítottatok
Üdv Viktor
PeKo Publishing 602711 2016. február 8. 13:24
Válasz erre
He 111 P 2
He 111 P 2
He 111 P 3
He 111 P 3
He 111 P
He 111 P

Sziasztok!

A párom nagypapája repülőgépeket szerelt a háború alatt, ezek a képek az ő hagyatékából maradtak meg. Hátha segít...
Sajnos semmi konkrét infó nincs róluk - szerintem Budaörsön készültek, mivel legjobb tudomásunk szerint az öreg nem került ki a keleti frontra.
solyom 602710 2016. február 8. 13:22
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem az a meglátásom, hogy az első három gép festése nem szilánkos volt, hanem inkább nagy foltos! (Lehet, hogy valami export festés!) Az RLM 61/62/63 stimmel.

BB
Planes 602709 2016. február 8. 13:13
Válasz erre
Kedves Viktor! AZ első három P, amiből csak kettőről van infó,és fotó,semmiképp sem "szilánkos"61,62,63,65.Erről a festésről sehol nem találtam még utalást sem(pedig a magyar vonatkozás miatt kerestem, úgy 40évig).A Hasegawa is jól melléfogott az "OLD CAMOUFLAGE"00847 készletével,a szín átmenetek több ponton sem egyeznek a fotókkal.A román vonalat erőltettem,mert ők is kaptak ilyen festésű korai H kat,és láss csodát, ők kielemezték. És Erky Nagy Tibor barátom mostanság rátalált a neten erre. Hát kevés dolognak örültem ennyire.Megkeresem és felteszem ide.. Üdv. Eses Sándor
Zoli 602706 2016. február 8. 12:57
Válasz erre
OK, csak sajna nincs minden részükről fotó, a korai festésűekről szinte alig van valami. Akkor marad zöld-zöld keresztekkel, ha amúgy se hordtak bombát. Köszi szépen a segítséget!
z
Podva 602704 2016. február 8. 12:53
Válasz erre
Fotó alapján dolgozz mindenképp! Import gépeknél előfordulhatott lazaság a német sztenderdet illetően. Harci bevetésük bombázóként nem volt ez fix.
Üdv
Zoli 602703 2016. február 8. 12:41
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen, tehát akkor a B. lajstromúak is P verziók voltak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a festésük teljesen egyforma (szabványos) volt, mert mintha a fotókon eltérőek lennének, illetve akkor átalakítás előtt bombázó feladatúak voltak, tehát telepakolhatnám a bombateret bombákkal?
z
Podva 602702 2016. február 8. 12:37
Válasz erre
Üdv

Első körben 3db P-t kaptunk. Bombázó feladatra szereztük be, ezért a B.701-jelzéssor került rájuk. Festésük a német szabvány szerinti "szilánkos" RLM63/62/61 Heinkel gyári festés volt. Később nyilvánvalóvá vállt, hogy a németektől sokkal több He111-est nem kapunk, ezért a meglévőeket átalakították távolfelderítő feladatkörre és megváltozott az oldalszámuk B-ről F-re. Késöbb kaptunk további P-ket, így lett a sor teljes F.706-ig Ezeken már a későbbi szabványnak megfelelő RLM70/71 szilánkos festés volt. A korábban leszállított gépek is, feltehetően a gyári nagyjavításukat követően RLM70/71 színeket kaptak később.
A mintázatuk szabvány gyári minta volt, ezt a makettgyártók legtöbbször jól közlik.
Kaptunk állítólag a háború későbbi szakaszában He111H-kat is azonban ezekről magyar felségjellel nincs fotó...
Üdv Viktor
Zoli 602699 2016. február 8. 12:07
Válasz erre
Lehet, hogy keverem, de úgy rémlik H-kat használtunk bombázóként, illetve hogy volt pár H is nekünk.
z
sanyi 602697 2016. február 8. 11:47
Válasz erre
Hali!
Ezek "H" változatok voltak? Azt olvastam, hogy ezek is "P"-k voltak...
Zoli 602695 2016. február 8. 11:34
Válasz erre
Sziasztok,
A magyar He-111H (B.701/702 vagy több is volt?) gépek festéséről szeretnék többet megtudni, csak magyartarkák voltak ékkel vagy át lettek festve zöld-zöldre kereszttel? Illetve előbbi esetében milyen volt a mintázatuk?
Ezenkívül még arra lennék kíváncsi, hogy a Do-215 csak felderítőként szolgált nálunk vagy bombázóként is, illetve a Do-17Z és Do-215B-4 között csak a motor volt a különbség vagy más eltérések is voltak?
z
Podva 602633 2016. február 7. 16:26
Válasz erre
Egy éve leveleztem a C6-tal kapcsolatban Becze Csabával. Az MM-ben Cséplő József gépe szerepel, de az oldalszáma sajnos nincs meg neki se... :(
Üdv Viktor
sanyi 602626 2016. február 7. 13:57
Válasz erre
Szia!
Igen, ezt a fotót belinkeltem egyszer, de az oldalszám nem látszik. Egy régi Modell és makett extrában voltak képek magyar Ju-88-asokról. Azok között esetleg? Nekem már nincsenek meg az újságok... Volt egy kényszerleszállt gép is, amit szintén lefotóztak.
Freddy 602608 2016. február 7. 12:32
Válasz erre
Köszi a válaszokat! RS Models 1/72-es Heinkeljét építem éppen, az összerakási utasítás és a makett két különböző altípus, a jelzései pedig egy Fw-56-oshoz tartoznak, de azért jó móka.
Podva 602568 2016. február 6. 22:52
Válasz erre
Valószínűleg RLM 71... Az első biztos, a másodikról meg sokáig azt sem lehetett tudni, hogy volt ilyenünk...
Üdv Viktor
Alexandros 602552 2016. február 6. 21:08
Válasz erre
Freddy 602491 2016. február 6. 12:43
Válasz erre
H46p8
H46p8
Heinkel-He-46-F-335
Heinkel-He-46-F-335

Sziasztok!

Ezek a gépek milyen színűek lehetnek? He-46, a ,,késői" magyar festés a fehér kereszttel. Valamilyen sötét, én egyszínűnek látom. Egyszínű sötétzöld?
cimber 602441 2016. február 5. 21:27
Válasz erre
Szia!

A helyes válasz, hogy Tobak Cica is repülhette ezt a gépet.
ssanyi 602439 2016. február 5. 21:04
Válasz erre
Üdv!

Nein-nein!
A képeken valódi orrüvegezéssel ellátott gépek vannak.
A mellékelt képen magyar C verzió van álkabinnal.
www.fortepan.hu/
Podva 602438 2016. február 5. 21:01
Válasz erre
Szia
Én is nagyon keresek ilyen fotó., Csak a B.1+22 az a C-6, aminek ismerjük az oldalszámát, de az nem "kamuüveges" tuti, hogy volt ilyenünk, csak oldalszám nincs hozzá...egyelőre...
Üdv Viktor
TAMÁS78 602437 2016. február 5. 20:52
Válasz erre
Nem, nem azok. Sanyi azt kérdezi, hogy a B1+48 jelzésű magyar Ju-88C-6-osra valóban felfestették-e az ál-orrüvegezést?
Kamovos 602436 2016. február 5. 20:45
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_101I-417-1766-03A,_Flugzeug_Junkers_Ju_88
Bundesarchiv_Bild_101I-417-1766-03A,_Flugzeug_Junkers_Ju_88
Bundesarchiv_Bild_101I-433-0881-25A,_Flugzeug_Junkers_Ju_88
Bundesarchiv_Bild_101I-433-0881-25A,_Flugzeug_Junkers_Ju_88
3257022d4594068c23abd234ef5f9a42
3257022d4594068c23abd234ef5f9a42

Ezek azok lennének?
sanyi 602152 2016. február 3. 09:50
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a rajzon látható B148-as C-6-os Junkers tényleg viselte az áll-orrüvegezést? Ha igen, fotóval is alá tudnátok támasztani?
www.internetmodeler.com/awn/97-november/modeling.htm
Üdv és köszi!
Sanyi
Csobi21 601406 2016. január 26. 16:43
Válasz erre
Sziasztok!
A debreceni Boszorkany bombazoszazadrol szeretnek minel tobbet megtudni, segitsegeteket elore is koszonom (konyv, foto, stb., Aranysason es Aeromagazinon kivul)
Email:
l5zkx5@gmail.hu
solyom 601220 2016. január 25. 02:21
Válasz erre
He-46
He-46

Sziasztok!

Nemrég találtam a neten ezt a fotót.
Felettébb érdekes a típuson a Hírnök századjelvény és ez a motor ezzel a légcsavarral...

BB
Elnar 600802 2016. január 21. 19:08
Válasz erre
Csak a B.701 és B.702.
A kamerák, mint később is, az eredetileg bombázó típus bombaterébe kerültek
sanyi 600783 2016. január 21. 15:20
Válasz erre
TothGyula_20
TothGyula_20
TotthGyula_403
TotthGyula_403
TotthGyula_404
TotthGyula_404
TotthGyula_405
TotthGyula_405
TotthGyula_406
TotthGyula_406

Sziasztok!
A képek alapján azt szeretném kérdezni, hogy a -111-esek először bombázó feladatkörbe lettek rendszeresítve?
Ha ne,, akkor miben különböztek? a kamerákat hova szerelték?
Tibcsi 600706 2016. január 20. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!

A V-8+47-es Messzerről én eddig úgy tudtam (Punka: A "Messzer"), hogy Tobak Tibor repülte. Az Eduard kiadott egy Royal Class G-6-os makettet, amiben benne van a 847-es matricája is. De ők azt írják, hogy Bélavári Pál repülte a gépet. Lehetséges, hogy többen is használtak egy gépet, vagy ez csak egy újabb kutatás eredménye?

A mellékelt pdf-ben a 27. oldalon szerepel ez a festés.

www.eduard.com/store/out/media/R0009.pdf

Tibcsi
Alexandros 600518 2016. január 17. 23:52
Válasz erre
Szia Balázs!
Bocsánat,pongyolán fogalmaztam! Természetesen az RWD-ről nekem is van jó pár fotóm.
A Czaplára gondoltam.
A Tálosi könyvet ismerem,de az Jugó jelzéssel van,ahogy írod is,ami mellett meg a magyar bakák állnak,az annyira roncs,hogy biztosan nem hozták rendbe.
Üdvözlettel Sanyi
milesChristi 600467 2016. január 17. 15:23
Válasz erre
www.makettinfo.hu/index.php

Az RWD gépekről legalább 5 fotóz ismerek, mások, lehet többet is.

A PZL-7 -hez csak annyit, hogy szlovák forrásokban igazolnak a sajátjaiknak 2 légigyőzelmet . a napot meg kéne keresnem, nem emlékszem rá fejből - amikor határátlépő, vagyis Lengyelországból menekülő gépeket lőttek le. AZ egyik egy RWD-8, a másik pedig egy PZL-7 a források szerint. Az RWD Magyarország légterébe lépett volna be, a Czalpa pedig Romániába.
Horvath_Balazs 600423 2016. január 17. 06:01
Válasz erre
Szia Sanyi!

Elnézést, nem világos számomra, hogy a "róluk" szóval melyik típusra utalsz: az RWD-8-ra vagy a Czaplára.

A Potez 25-ről van fotó Tálosi Zoltán: Háborús évek c. könyvének 30. oldalán - igaz, nem magyar, hanem jugoszláv felségjellel.

Üdv:
Balázs
Alexandros 600410 2016. január 16. 23:31
Válasz erre
Szia Balázs!
Igen,én is olvastam,de egy árva kép nincs róluk.A Jugó Potez 25-ről is írnak több helyen,de csak az Újvidéki reptéren szétlőtt roncsról van fotó.Azok a Czaplák tovább repültek Romániába,nagy valószínűséggel.
Üdvözlettel Sanyi
Alexandros 600407 2016. január 16. 23:20
Válasz erre
Szia Zozó!
Bocsánat,igazad van!
Üdv. Sanyi
Z63 600352 2016. január 16. 17:00
Válasz erre
Szia Sanyika!
Bocsi, de én nem voltam veletek Fehérváron, a Varju Józsi volt.
Üdvözlettel, Z
Horvath_Balazs 600310 2016. január 16. 04:26
Válasz erre
Két RWD-8 bizonyosan érkezett hozzánk, néhány fotó fellelhető róluk. A Czapla még lengyel források szerint is kérdéses. Idevágó irodalom a lengyel Aero Technika Lotnicza 1990/10-12. száma, valamint Olasz Lajos: Háború a határok mentén c. tanulmánya (megjelent a Magyar Repüléstörténeti Társaság 2011-es konferenciakönyvében).
Alexandros 600301 2016. január 15. 21:59
Válasz erre
Szia Kamovos!
Se PZL 7 sem RWD .nem érkezett,hozzánk,csak a románokhoz.
A Broplánon kívül 1:48-ban egy lengyel műgyantás cég csinálja,igaz kicsit igazítani kell rajta.Talán nem árulok el nagy titkot,Eses Sanyi már munkálkodik rajta.
Szolnokon látható volt János barátom PZL 11c-ből átépített remek munkája.
Kamovos,jó ez a név.Most,hogy írod Lajtai János bátyámat és fiát,aki Börgöndön szolgált,felidézem azokat a régi jó klub délutánokat,a rengeteg beszélgetést vele.Többször voltam nála Fehérváron,fotóalbumokat bújni,egyszer Sinka Tibivel,Tóth Zolival és Kovács Bubuval is meglátogattuk.Akkor kaptam tőle személyesen a már többször feltett Boda Sándor visszaemlékezést a He 46 festéséről.Jó lenne találkozni vele,nekem Winkler Laci bácsi és Ő volt az etalon.
Ha nem is vagyunk egy nézeten,jó volt olvasni soraidat.
Üdvözlettel N.S.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.