<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Toth_Gabor | Adatlap | 604569 | 2016. március 5. 17:45 | ||
Ogre 69 | Adatlap | 604565 | 2016. március 5. 15:56 | ||
Egyetértek! Akár hogy piszkáltam a képet CS%-el nem akart a kékből sárga lenni! Pedig színhelyességet is állítottam rajta a kereszt fehérjét alapul véve ! | |||||
solyom | Adatlap | 604562 | 2016. március 5. 15:47 | ||
Sziasztok! Itt nem kicsit csaltak rá, hanem rossz színeket használt a makettező! Ennyi! (Ráadásul a vízszintes vezérsíkon a színsorrendet is elhibázta...) Mint ahogy Zoli is írta, abban az időben teljesen más árnyalat volt a nemzeti szín zöldje. Ha jól tudom, valamikor a 60-as évek közepén változtatták meg az elvtársak. Az igaz, hogy fakóbbak és valamennyit torzítanak a korabeli színes fotók, de azért lehet őket használni, ha van hozzá háttér tudás! BB | |||||
Freddy | Adatlap | 604541 | 2016. március 5. 10:23 | ||
Valószínűleg egy kicsit rácsaltak, hogy ne folyjon össze az esetleges zöld alappal. Másrészt a korabeli színes fényképekért mondjuk sem tenném tűzbe a kezem, az akkori színes képek a színhelyességtől nagyon messze vannak, és éppenhogy egy ilyen szürkés-barnás-kékes irányba tolnak el mindent, az élénk színek pedig gyakorlatilag teljesen meghalnak rajtuk. | |||||
Z63 | Adatlap | 604538 | 2016. március 5. 09:31 | ||
Meg nem is értem a nemzeti színeknél azt a rikító kékeszöldet sem, az összes eredeti színes fotón bizony sötét az a zöld! Valamiért az összes matricagyártó ezt a hibbantzöldet használja.A régi magyar nemzeti lobogón sokkal sötétebb és olívosabb volt a zöld. Még mentség sem lehet rá, hogy nincs anyag róla, mert bármikor elő lehet keresni a neten idevágó képeket, mégpedig 5 perc alatt. | |||||
Podva | Adatlap | 604537 | 2016. március 5. 09:22 | ||
Sziasztok Most így az elmúlt évek kutatásainak, roncselemzéseinek tükrében, talán nincsenek is nagyon elmászva a színei... Üdv VIktor | |||||
Kamovos | Adatlap | 604536 | 2016. március 5. 09:10 | ||
Hát ez így cumi. :( | |||||
Z63 | Adatlap | 604535 | 2016. március 5. 09:09 | ||
Z63 | Adatlap | 604534 | 2016. március 5. 09:07 | ||
Szép építés, csak egy aprócska baki van a dologban. Erről a gépről van eredeti, nem utólag színezett fotó, a tapolcai reptérről és az bizony szürke-zöld-barna. | |||||
sanyi | Adatlap | 604530 | 2016. március 5. 06:32 | ||
Szia! Print Scale termék... Tőlük már ismerek vagy 25-30 lapot, amiket alaposan szemügyre vettem 72-ben és eddig még nem találtam köztük jó cuccot. Nem apró bakik, mert annyira nem vagyok szörszálhasogató, hanem ehhez hasonló orbitális marhaságok, amiket sima guglizással meg lehet találni. Amúgy viszont jó témákat dolgoznak fel, csak épp totális katasztrófa az egész... | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 604528 | 2016. március 4. 22:32 | ||
Köszönöm a segítséget solyom, pmheros ! Ezek fényében még ásnom kell háttéranyagot! Szerencsére beszerzés előtt tájékozódtam! | |||||
migi | Adatlap | 604527 | 2016. március 4. 22:12 | ||
Ezt nézegesd át , szerintem szép gépet épitett , hogy mennyire pontos ahhoz nem tudok hozzászolni . www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||
pmheros | Adatlap | 604526 | 2016. március 4. 22:05 | ||
Létező oldalszám volt, ha ez a kérdés. Maradt fenn az eredeti gépről archív fotó, ez alapján nem tűnik helyesnek a leírásban a megadott foltérkép. | |||||
solyom | Adatlap | 604525 | 2016. március 4. 21:58 | ||
Ogre 69 | Adatlap | 604523 | 2016. március 4. 20:30 | ||
Köszi! Akkor ezek szerint az oldalszám és a festés is felejtős? | |||||
pmheros | Adatlap | 604518 | 2016. március 4. 18:52 | ||
pmheros | Adatlap | 604517 | 2016. március 4. 18:50 | ||
A magyar matricáról biztosan mondható, hogy egy kalap k4ki ! -6 magyar kereszt helyett 4? -a keresztek fehér része keret nélküli -a trikolór arányai borzasztóak Nem is kell tovább keresgélni, ennyi bőven elég a minősítéséhez. HADmodels kínálatában találsz Magyar "F" messzerhez jó matricát | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 604514 | 2016. március 4. 18:08 | ||
Zoli | Adatlap | 604503 | 2016. március 4. 16:47 | ||
Alak- és mérethibák, de már nem emlékszem... Mintha múltkor valaki azt mondta volna, hogy a szárny húrhossza is teljesen rossz. Mivel már nincs meg, nem tudom megnézni. Amúgy meg a Kora szintén rossz termékein kívül semmi feljavító nincs hozzá, szóval én inkább várok egy újra, hátha... z | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604502 | 2016. március 4. 16:35 | ||
Szia, Esetleg lehetne bővebben? :) Igen, a részletek nagyon spártaiak, pozitív paneles, és az üvegezésen már látszik a műanyag kora. Vannak további alak/méret problémák is? | |||||
Zoli | Adatlap | 604500 | 2016. március 4. 16:04 | ||
Szia, Sajnos a készletnek nagyon komoly hibái vannak, én ezért inkább el is ajándékoztam. A motorcsere nem sokat segítene rajta, egyébként ha jól tévedek nem is lett gyártva, csak a szintén hibás Kora motorburkolatok kaphatók hozzá. z | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604499 | 2016. március 4. 15:35 | ||
Sziasztok! Sikerült szereznem egy öreg Italeri Ju-86E1/2 készletet, és megpróbálnám magyar K-nak építeni. Érdekelne, hogy beszerezhető-e még az a gyanta átalakító, ami itt a fórumon is hirdetve volt. Sajnos nem emlékszem ki készítette. A motorok, burkolat és talán a légcsavarok is a készlet részei voltak. Ezen felül érdekelne milyen egyéb kiegészítők érhetők még el a géphez, ami megkönnyíthetné a munkát. (géppuskák, hevederek, vákumhúzott üvegezés, marica stb. Üdv, T.G. | |||||
solyom | Adatlap | 603736 | 2016. február 20. 00:40 | ||
sanyi | Adatlap | 603731 | 2016. február 19. 22:56 | ||
Üdv ismét! Ezt az oldalt nem tudom ismeritek-e, de van "pár" fotó magyar témában... imgur.com/gallery/7Sm6w | |||||
sanyi | Adatlap | 603730 | 2016. február 19. 22:10 | ||
Sziasztok! Köszi a segítséget. Sajnos bejött a sejtésem, mert elég sok gépről találni képet, de ez a kettő teljesen fehér folt. Hátha valakinek a kezébe kerül pár megsárgult fotó egyszer... | |||||
solyom | Adatlap | 603729 | 2016. február 19. 22:05 | ||
Helló Sanyi! Ha valóban igaz amit a könyvben írnak a Ju-188-ról, akkor arra szerintem akár fel is festhették a magyar jelzéseket a fronton! Ezen kívül létezik egy kiutalási dokumentum (talán eredeti) 45 januári keltezéssel, ami 4 db Ju-188 D-1 gép és 3 db Jumo 213 A-1 motor átadásáról szól. Ha ezeket esetleg meg is kaptuk, arra már kevés az esély, hogy magyar jelzésekkel látták volna el őket a háború vége felé. Persze bármi megtörténhetett... A Gothákról sajnos semmit sem tudok... :( BB | |||||
Zoli | Adatlap | 603715 | 2016. február 19. 20:39 | ||
Szasz Gomez! Nekem úgy rémlik, hogy német jelzésekkel használtunk? pár gépet. z | |||||
sanyi | Adatlap | 603713 | 2016. február 19. 20:32 | ||
Sziasztok! A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete könyvben olvastam, hogy voltak Ju-188 és Go-242 gépeink is. Ezekről van valakinek megbízható információja? Google feladta és a Wikipédia egyiknél sem említi a magyar felhasználást. Köszi előre is! Üdv Sanyi | |||||
Zoli | Adatlap | 602807 | 2016. február 9. 12:27 | ||
solyom | Adatlap | 602803 | 2016. február 9. 12:08 | ||
Helló! A két típus elméletileg a motorban különbözött. A 215-öt a 17-es export verziójának is szokták nevezni. Mi a típust felderítésre és kiképzésre/gyakorlásra használtuk. A felderítők amúgy sokszor vittek magukkal bombákat is másodlagos feladatként. A közelfelderítőknél erről gyakran van említés, és mintha Ju-88-as távolfelderítő bevetéseknél is olvastam volna valami ilyesmit... Hogy a Dornierekkel is vittek volna bombákat, arra nem tudok mit mondani. BB | |||||
Zoli | Adatlap | 602791 | 2016. február 9. 10:51 | ||
Sziasztok, A Do-215 kérdésében tudna valaki segíteni? Tehát csak a motoron kívül megegyezett a Do-17Z-vel, illetve a magyar gépek szintén csak felderítők voltak vagy esetleg bombáztak is? z | |||||
Planes | Adatlap | 602764 | 2016. február 8. 20:17 | ||
"felületkezelés" | |||||
Planes | Adatlap | 602763 | 2016. február 8. 20:15 | ||
A világos színű csűrő,és oldalkormány színeltérés adódhat a kitérített állapotból is.Vagy utólagos felületkelésből,de kétségtelenül ott van. | |||||
Podva | Adatlap | 602759 | 2016. február 8. 20:03 | ||
solyom | Adatlap | 602753 | 2016. február 8. 19:05 | ||
Félre értés ne essék, nem rossz szándékkal írtam! Borzasztó hálás vagyok az információkért, meg egyáltalán mindenért, ami előbbre viszi a témát! Azért pl. a világos színű csűrők eltérnek a grafikától... | |||||
Planes | Adatlap | 602748 | 2016. február 8. 18:37 | ||
Mint ahogy a 602709es hrsz-ben írtam,ez nem az enyém,a románoké.És nem tudsz rajta finomítani,mert Te sem látsz többet.Viszont a magyar fotókhoz nézve hajszál pontos a színhatár. | |||||
solyom | Adatlap | 602739 | 2016. február 8. 18:18 | ||
Szép találat Sándor! A grafikán azért még kicsit kell finomítani, de így azért már sokkal közelebb vagyunk a megoldáshoz! | |||||
Planes | Adatlap | 602718 | 2016. február 8. 13:49 | ||
Így! | |||||
Podva | Adatlap | 602717 | 2016. február 8. 13:48 | ||
Kesves Balázs és Sándor Örülök, hogy kijavítottatok Üdv Viktor | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 602711 | 2016. február 8. 13:24 | ||
Sziasztok! A párom nagypapája repülőgépeket szerelt a háború alatt, ezek a képek az ő hagyatékából maradtak meg. Hátha segít... Sajnos semmi konkrét infó nincs róluk - szerintem Budaörsön készültek, mivel legjobb tudomásunk szerint az öreg nem került ki a keleti frontra. | |||||
solyom | Adatlap | 602710 | 2016. február 8. 13:22 | ||
Sziasztok! Nekem az a meglátásom, hogy az első három gép festése nem szilánkos volt, hanem inkább nagy foltos! (Lehet, hogy valami export festés!) Az RLM 61/62/63 stimmel. BB | |||||
Planes | Adatlap | 602709 | 2016. február 8. 13:13 | ||
Kedves Viktor! AZ első három P, amiből csak kettőről van infó,és fotó,semmiképp sem "szilánkos"61,62,63,65.Erről a festésről sehol nem találtam még utalást sem(pedig a magyar vonatkozás miatt kerestem, úgy 40évig).A Hasegawa is jól melléfogott az "OLD CAMOUFLAGE"00847 készletével,a szín átmenetek több ponton sem egyeznek a fotókkal.A román vonalat erőltettem,mert ők is kaptak ilyen festésű korai H kat,és láss csodát, ők kielemezték. És Erky Nagy Tibor barátom mostanság rátalált a neten erre. Hát kevés dolognak örültem ennyire.Megkeresem és felteszem ide.. Üdv. Eses Sándor | |||||
Zoli | Adatlap | 602706 | 2016. február 8. 12:57 | ||
OK, csak sajna nincs minden részükről fotó, a korai festésűekről szinte alig van valami. Akkor marad zöld-zöld keresztekkel, ha amúgy se hordtak bombát. Köszi szépen a segítséget! z | |||||
Podva | Adatlap | 602704 | 2016. február 8. 12:53 | ||
Fotó alapján dolgozz mindenképp! Import gépeknél előfordulhatott lazaság a német sztenderdet illetően. Harci bevetésük bombázóként nem volt ez fix. Üdv | |||||
Zoli | Adatlap | 602703 | 2016. február 8. 12:41 | ||
Szia, Köszi szépen, tehát akkor a B. lajstromúak is P verziók voltak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a festésük teljesen egyforma (szabványos) volt, mert mintha a fotókon eltérőek lennének, illetve akkor átalakítás előtt bombázó feladatúak voltak, tehát telepakolhatnám a bombateret bombákkal? z | |||||
Podva | Adatlap | 602702 | 2016. február 8. 12:37 | ||
Üdv Első körben 3db P-t kaptunk. Bombázó feladatra szereztük be, ezért a B.701-jelzéssor került rájuk. Festésük a német szabvány szerinti "szilánkos" RLM63/62/61 Heinkel gyári festés volt. Később nyilvánvalóvá vállt, hogy a németektől sokkal több He111-est nem kapunk, ezért a meglévőeket átalakították távolfelderítő feladatkörre és megváltozott az oldalszámuk B-ről F-re. Késöbb kaptunk további P-ket, így lett a sor teljes F.706-ig Ezeken már a későbbi szabványnak megfelelő RLM70/71 szilánkos festés volt. A korábban leszállított gépek is, feltehetően a gyári nagyjavításukat követően RLM70/71 színeket kaptak később. A mintázatuk szabvány gyári minta volt, ezt a makettgyártók legtöbbször jól közlik. Kaptunk állítólag a háború későbbi szakaszában He111H-kat is azonban ezekről magyar felségjellel nincs fotó... Üdv Viktor | |||||
Zoli | Adatlap | 602699 | 2016. február 8. 12:07 | ||
Lehet, hogy keverem, de úgy rémlik H-kat használtunk bombázóként, illetve hogy volt pár H is nekünk. z | |||||
sanyi | Adatlap | 602697 | 2016. február 8. 11:47 | ||
Hali! Ezek "H" változatok voltak? Azt olvastam, hogy ezek is "P"-k voltak... | |||||
Zoli | Adatlap | 602695 | 2016. február 8. 11:34 | ||
Sziasztok, A magyar He-111H (B.701/702 vagy több is volt?) gépek festéséről szeretnék többet megtudni, csak magyartarkák voltak ékkel vagy át lettek festve zöld-zöldre kereszttel? Illetve előbbi esetében milyen volt a mintázatuk? Ezenkívül még arra lennék kíváncsi, hogy a Do-215 csak felderítőként szolgált nálunk vagy bombázóként is, illetve a Do-17Z és Do-215B-4 között csak a motor volt a különbség vagy más eltérések is voltak? z | |||||
Podva | Adatlap | 602633 | 2016. február 7. 16:26 | ||
Egy éve leveleztem a C6-tal kapcsolatban Becze Csabával. Az MM-ben Cséplő József gépe szerepel, de az oldalszáma sajnos nincs meg neki se... :( Üdv Viktor |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Tekintettel a rendkívül korlátozott ismereteimre a "magyar tarkát" illetően, én is a szürkét olvasnám ki az alább linkelt fotóról.
A belinkelt makett nekem nagyon "spanyol" is, nem csak a színek tűnnek vadnak.
A gépek eleinte ékekkel repültek. Nekem úgy jobban tetszik a gép. Akkor is ilyen kamuflázs volt? Van valami referencia ennek az árnyalataira?