/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Toth_Gabor 604569 2016. március 5. 17:45
Válasz erre
Van egy régi Repülés magazinom valahol otthon. Nem emlékszem ki a szerző, de volt egy rész Ju-86K-ról, és onnan is valami "homoksárga" fedőnévre emlékszem. Majd megnézem ha lesz rá időm felkutatni.
Tekintettel a rendkívül korlátozott ismereteimre a "magyar tarkát" illetően, én is a szürkét olvasnám ki az alább linkelt fotóról.
A belinkelt makett nekem nagyon "spanyol" is, nem csak a színek tűnnek vadnak.
A gépek eleinte ékekkel repültek. Nekem úgy jobban tetszik a gép. Akkor is ilyen kamuflázs volt? Van valami referencia ennek az árnyalataira?
Ogre 69 604565 2016. március 5. 15:56
Válasz erre
1551623_65286_JunkersJu86B323
1551623_65286_JunkersJu86B323

Egyetértek! Akár hogy piszkáltam a képet CS%-el nem akart a kékből sárga lenni! Pedig színhelyességet is állítottam rajta a kereszt fehérjét alapul véve !
solyom 604562 2016. március 5. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

Itt nem kicsit csaltak rá, hanem rossz színeket használt a makettező! Ennyi!
(Ráadásul a vízszintes vezérsíkon a színsorrendet is elhibázta...)
Mint ahogy Zoli is írta, abban az időben teljesen más árnyalat volt a nemzeti szín zöldje. Ha jól tudom, valamikor a 60-as évek közepén változtatták meg az elvtársak.
Az igaz, hogy fakóbbak és valamennyit torzítanak a korabeli színes fotók, de azért lehet őket használni, ha van hozzá háttér tudás!

BB
Freddy 604541 2016. március 5. 10:23
Válasz erre
Valószínűleg egy kicsit rácsaltak, hogy ne folyjon össze az esetleges zöld alappal.

Másrészt a korabeli színes fényképekért mondjuk sem tenném tűzbe a kezem, az akkori színes képek a színhelyességtől nagyon messze vannak, és éppenhogy egy ilyen szürkés-barnás-kékes irányba tolnak el mindent, az élénk színek pedig gyakorlatilag teljesen meghalnak rajtuk.
Z63 604538 2016. március 5. 09:31
Válasz erre
Meg nem is értem a nemzeti színeknél azt a rikító kékeszöldet sem, az összes eredeti színes fotón bizony sötét az a zöld! Valamiért az összes matricagyártó ezt a hibbantzöldet használja.A régi magyar nemzeti lobogón sokkal sötétebb és olívosabb volt a zöld. Még mentség sem lehet rá, hogy nincs anyag róla, mert bármikor elő lehet keresni a neten idevágó képeket, mégpedig 5 perc alatt.
Podva 604537 2016. március 5. 09:22
Válasz erre
Sziasztok
Most így az elmúlt évek kutatásainak, roncselemzéseinek tükrében, talán nincsenek is nagyon elmászva a színei...
Üdv VIktor
Kamovos 604536 2016. március 5. 09:10
Válasz erre
Z63 604535 2016. március 5. 09:09
Válasz erre
Junkers-Ju-86-B-323
Junkers-Ju-86-B-323

Itt a kép.
Z63 604534 2016. március 5. 09:07
Válasz erre
Szép építés, csak egy aprócska baki van a dologban. Erről a gépről van eredeti, nem utólag színezett fotó, a tapolcai reptérről és az bizony szürke-zöld-barna.
sanyi 604530 2016. március 5. 06:32
Válasz erre
Szia!
Print Scale termék... Tőlük már ismerek vagy 25-30 lapot, amiket alaposan szemügyre vettem 72-ben és eddig még nem találtam köztük jó cuccot. Nem apró bakik, mert annyira nem vagyok szörszálhasogató, hanem ehhez hasonló orbitális marhaságok, amiket sima guglizással meg lehet találni. Amúgy viszont jó témákat dolgoznak fel, csak épp totális katasztrófa az egész...
Ogre 69 604528 2016. március 4. 22:32
Válasz erre
Köszönöm a segítséget solyom, pmheros !
Ezek fényében még ásnom kell háttéranyagot! Szerencsére beszerzés előtt tájékozódtam!
migi 604527 2016. március 4. 22:12
Válasz erre
Ezt nézegesd át , szerintem szép gépet épitett , hogy mennyire pontos ahhoz nem tudok hozzászolni .
www.britmodeller.com/forums/index.php
pmheros 604526 2016. március 4. 22:05
Válasz erre
Létező oldalszám volt, ha ez a kérdés.
Maradt fenn az eredeti gépről archív fotó, ez alapján nem tűnik helyesnek a leírásban a megadott foltérkép.
solyom 604525 2016. március 4. 21:58
Válasz erre
Bf-109 F4 (V +03)(01)
Bf-109 F4 (V +03)(01)
Bf-109 F4 (V +03)(02)
Bf-109 F4 (V +03)(02)

Helló!

Döntsd el magad!

BB
Ogre 69 604523 2016. március 4. 20:30
Válasz erre
Köszi!
Akkor ezek szerint az oldalszám és a festés is felejtős?
pmheros 604518 2016. március 4. 18:52
Válasz erre
pmheros 604517 2016. március 4. 18:50
Válasz erre
A magyar matricáról biztosan mondható, hogy egy kalap k4ki !
-6 magyar kereszt helyett 4?
-a keresztek fehér része keret nélküli
-a trikolór arányai borzasztóak
Nem is kell tovább keresgélni, ennyi bőven elég a minősítéséhez.

HADmodels kínálatában találsz Magyar "F" messzerhez jó matricát
Ogre 69 604514 2016. március 4. 18:08
Válasz erre
PS48052D
PS48052D
PS48052E
PS48052E
PS48052B
PS48052B

Tiszteletem!
Kérdezném a hozzáértő kollégákat, ez a matrica és festési útmutató mennyire valósághű?
Zoli 604503 2016. március 4. 16:47
Válasz erre
Alak- és mérethibák, de már nem emlékszem... Mintha múltkor valaki azt mondta volna, hogy a szárny húrhossza is teljesen rossz. Mivel már nincs meg, nem tudom megnézni. Amúgy meg a Kora szintén rossz termékein kívül semmi feljavító nincs hozzá, szóval én inkább várok egy újra, hátha...
z
Toth_Gabor 604502 2016. március 4. 16:35
Válasz erre
Szia,

Esetleg lehetne bővebben? :)
Igen, a részletek nagyon spártaiak, pozitív paneles, és az üvegezésen már látszik a műanyag kora. Vannak további alak/méret problémák is?
Zoli 604500 2016. március 4. 16:04
Válasz erre
Szia,
Sajnos a készletnek nagyon komoly hibái vannak, én ezért inkább el is ajándékoztam. A motorcsere nem sokat segítene rajta, egyébként ha jól tévedek nem is lett gyártva, csak a szintén hibás Kora motorburkolatok kaphatók hozzá.
z
Toth_Gabor 604499 2016. március 4. 15:35
Válasz erre
Sziasztok!

Sikerült szereznem egy öreg Italeri Ju-86E1/2 készletet, és megpróbálnám magyar K-nak építeni. Érdekelne, hogy beszerezhető-e még az a gyanta átalakító, ami itt a fórumon is hirdetve volt. Sajnos nem emlékszem ki készítette. A motorok, burkolat és talán a légcsavarok is a készlet részei voltak.
Ezen felül érdekelne milyen egyéb kiegészítők érhetők még el a géphez, ami megkönnyíthetné a munkát. (géppuskák, hevederek, vákumhúzott üvegezés, marica stb.
Üdv, T.G.
solyom 603736 2016. február 20. 00:40
Válasz erre
Ismerős! :)
De ez csak egy része az oldal magyar részének!
Itt még több a fotó:

imgur.com/search
sanyi 603731 2016. február 19. 22:56
Válasz erre
Üdv ismét!
Ezt az oldalt nem tudom ismeritek-e, de van "pár" fotó magyar témában...
imgur.com/gallery/7Sm6w
sanyi 603730 2016. február 19. 22:10
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi a segítséget. Sajnos bejött a sejtésem, mert elég sok gépről találni képet, de ez a kettő teljesen fehér folt. Hátha valakinek a kezébe kerül pár megsárgult fotó egyszer...
solyom 603729 2016. február 19. 22:05
Válasz erre
Helló Sanyi!

Ha valóban igaz amit a könyvben írnak a Ju-188-ról, akkor arra szerintem akár fel is festhették a magyar jelzéseket a fronton!
Ezen kívül létezik egy kiutalási dokumentum (talán eredeti) 45 januári keltezéssel, ami 4 db Ju-188 D-1 gép és 3 db Jumo 213 A-1 motor átadásáról szól.
Ha ezeket esetleg meg is kaptuk, arra már kevés az esély, hogy magyar jelzésekkel látták volna el őket a háború vége felé.
Persze bármi megtörténhetett...

A Gothákról sajnos semmit sem tudok... :(

BB
Zoli 603715 2016. február 19. 20:39
Válasz erre
Szasz Gomez!
Nekem úgy rémlik, hogy német jelzésekkel használtunk? pár gépet.
z
sanyi 603713 2016. február 19. 20:32
Válasz erre
Sziasztok!
A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete könyvben olvastam, hogy voltak Ju-188 és Go-242 gépeink is. Ezekről van valakinek megbízható információja? Google feladta és a Wikipédia egyiknél sem említi a magyar felhasználást.
Köszi előre is!
Üdv
Sanyi
Zoli 602807 2016. február 9. 12:27
Válasz erre
solyom 602803 2016. február 9. 12:08
Válasz erre
Helló!

A két típus elméletileg a motorban különbözött.
A 215-öt a 17-es export verziójának is szokták nevezni.
Mi a típust felderítésre és kiképzésre/gyakorlásra használtuk.
A felderítők amúgy sokszor vittek magukkal bombákat is másodlagos feladatként.
A közelfelderítőknél erről gyakran van említés, és mintha Ju-88-as távolfelderítő bevetéseknél is olvastam volna valami ilyesmit...
Hogy a Dornierekkel is vittek volna bombákat, arra nem tudok mit mondani.

BB
Zoli 602791 2016. február 9. 10:51
Válasz erre
Sziasztok,
A Do-215 kérdésében tudna valaki segíteni? Tehát csak a motoron kívül megegyezett a Do-17Z-vel, illetve a magyar gépek szintén csak felderítők voltak vagy esetleg bombáztak is?
z
Planes 602764 2016. február 8. 20:17
Válasz erre
Planes 602763 2016. február 8. 20:15
Válasz erre
A világos színű csűrő,és oldalkormány színeltérés adódhat a kitérített állapotból is.Vagy utólagos felületkelésből,de kétségtelenül ott van.
Podva 602759 2016. február 8. 20:03
Válasz erre
1551038_35685_Korai_festes
1551038_35685_Korai_festes
Heinkel-He-111-B-701
Heinkel-He-111-B-701

Mi tagadás valóban, érdemes a két fotót együtt nézegetni:)
Üdv
solyom 602753 2016. február 8. 19:05
Válasz erre
Félre értés ne essék, nem rossz szándékkal írtam!
Borzasztó hálás vagyok az információkért, meg egyáltalán mindenért, ami előbbre viszi a témát!
Azért pl. a világos színű csűrők eltérnek a grafikától...
Planes 602748 2016. február 8. 18:37
Válasz erre
Mint ahogy a 602709es hrsz-ben írtam,ez nem az enyém,a románoké.És nem tudsz rajta finomítani,mert Te sem látsz többet.Viszont a magyar fotókhoz nézve hajszál pontos a színhatár.
solyom 602739 2016. február 8. 18:18
Válasz erre
Szép találat Sándor!
A grafikán azért még kicsit kell finomítani, de így azért már sokkal közelebb vagyunk a megoldáshoz!
Planes 602718 2016. február 8. 13:49
Válasz erre
Magyar festés
Magyar festés
He_111_H3_nr4__01__zps57ebd6dc
He_111_H3_nr4__01__zps57ebd6dc
román jobb old
román jobb old
Korai festés
Korai festés
Festes
Festes

Így!
Podva 602717 2016. február 8. 13:48
Válasz erre
Kesves Balázs és Sándor
Örülök, hogy kijavítottatok
Üdv Viktor
PeKo Publishing 602711 2016. február 8. 13:24
Válasz erre
He 111 P 2
He 111 P 2
He 111 P 3
He 111 P 3
He 111 P
He 111 P

Sziasztok!

A párom nagypapája repülőgépeket szerelt a háború alatt, ezek a képek az ő hagyatékából maradtak meg. Hátha segít...
Sajnos semmi konkrét infó nincs róluk - szerintem Budaörsön készültek, mivel legjobb tudomásunk szerint az öreg nem került ki a keleti frontra.
solyom 602710 2016. február 8. 13:22
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem az a meglátásom, hogy az első három gép festése nem szilánkos volt, hanem inkább nagy foltos! (Lehet, hogy valami export festés!) Az RLM 61/62/63 stimmel.

BB
Planes 602709 2016. február 8. 13:13
Válasz erre
Kedves Viktor! AZ első három P, amiből csak kettőről van infó,és fotó,semmiképp sem "szilánkos"61,62,63,65.Erről a festésről sehol nem találtam még utalást sem(pedig a magyar vonatkozás miatt kerestem, úgy 40évig).A Hasegawa is jól melléfogott az "OLD CAMOUFLAGE"00847 készletével,a szín átmenetek több ponton sem egyeznek a fotókkal.A román vonalat erőltettem,mert ők is kaptak ilyen festésű korai H kat,és láss csodát, ők kielemezték. És Erky Nagy Tibor barátom mostanság rátalált a neten erre. Hát kevés dolognak örültem ennyire.Megkeresem és felteszem ide.. Üdv. Eses Sándor
Zoli 602706 2016. február 8. 12:57
Válasz erre
OK, csak sajna nincs minden részükről fotó, a korai festésűekről szinte alig van valami. Akkor marad zöld-zöld keresztekkel, ha amúgy se hordtak bombát. Köszi szépen a segítséget!
z
Podva 602704 2016. február 8. 12:53
Válasz erre
Fotó alapján dolgozz mindenképp! Import gépeknél előfordulhatott lazaság a német sztenderdet illetően. Harci bevetésük bombázóként nem volt ez fix.
Üdv
Zoli 602703 2016. február 8. 12:41
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen, tehát akkor a B. lajstromúak is P verziók voltak. Még annyi kérdésem lenne, hogy a festésük teljesen egyforma (szabványos) volt, mert mintha a fotókon eltérőek lennének, illetve akkor átalakítás előtt bombázó feladatúak voltak, tehát telepakolhatnám a bombateret bombákkal?
z
Podva 602702 2016. február 8. 12:37
Válasz erre
Üdv

Első körben 3db P-t kaptunk. Bombázó feladatra szereztük be, ezért a B.701-jelzéssor került rájuk. Festésük a német szabvány szerinti "szilánkos" RLM63/62/61 Heinkel gyári festés volt. Később nyilvánvalóvá vállt, hogy a németektől sokkal több He111-est nem kapunk, ezért a meglévőeket átalakították távolfelderítő feladatkörre és megváltozott az oldalszámuk B-ről F-re. Késöbb kaptunk további P-ket, így lett a sor teljes F.706-ig Ezeken már a későbbi szabványnak megfelelő RLM70/71 szilánkos festés volt. A korábban leszállított gépek is, feltehetően a gyári nagyjavításukat követően RLM70/71 színeket kaptak később.
A mintázatuk szabvány gyári minta volt, ezt a makettgyártók legtöbbször jól közlik.
Kaptunk állítólag a háború későbbi szakaszában He111H-kat is azonban ezekről magyar felségjellel nincs fotó...
Üdv Viktor
Zoli 602699 2016. február 8. 12:07
Válasz erre
Lehet, hogy keverem, de úgy rémlik H-kat használtunk bombázóként, illetve hogy volt pár H is nekünk.
z
sanyi 602697 2016. február 8. 11:47
Válasz erre
Hali!
Ezek "H" változatok voltak? Azt olvastam, hogy ezek is "P"-k voltak...
Zoli 602695 2016. február 8. 11:34
Válasz erre
Sziasztok,
A magyar He-111H (B.701/702 vagy több is volt?) gépek festéséről szeretnék többet megtudni, csak magyartarkák voltak ékkel vagy át lettek festve zöld-zöldre kereszttel? Illetve előbbi esetében milyen volt a mintázatuk?
Ezenkívül még arra lennék kíváncsi, hogy a Do-215 csak felderítőként szolgált nálunk vagy bombázóként is, illetve a Do-17Z és Do-215B-4 között csak a motor volt a különbség vagy más eltérések is voltak?
z
Podva 602633 2016. február 7. 16:26
Válasz erre
Egy éve leveleztem a C6-tal kapcsolatban Becze Csabával. Az MM-ben Cséplő József gépe szerepel, de az oldalszáma sajnos nincs meg neki se... :(
Üdv Viktor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.