<<< Vissza | Tovább >>> |
Murmuc | Adatlap | 595958 | 2015. november 16. 09:33 | ||
026-os? Előzmény: (595952) Csapó 2015. november 16. 08:42 | |||||
Csapó | Adatlap | 595957 | 2015. november 16. 09:06 | ||
Az ötleted a kétszínű gépről érdekes, ha nem lesz konkrétum szerintem érdemes megcsinálni, még jól is mutatna egyediségével a vitrinben. Üdv: Csapó | |||||
zsocate | Adatlap | 595954 | 2015. november 16. 08:49 | ||
Fesd a géped bal oldalát ezüstre, a jobb oldalát zöldre. Rakj alá egy talapzatot amire ráírod, hogy "Repüléstörténeti dilemma". | |||||
Csapó | Adatlap | 595952 | 2015. november 16. 08:42 | ||
Sziasztok A c-47-es hazánkbe kerüléséről, majd a végzetéről valóban vannak bőven információk a neten a tipuskönyvben stb. De milyen volt a 026-os színe a seregben zöld vagy ezüst, na erről nincs sehol információ, pedig a gép nem akármilyen története miatt is kiemelt témának számít(ana) a légierőnk múltjában. Tehát zöld vagy ezüst lehetett? Üdv: Csapó | |||||
piratvitorla | Adatlap | 595837 | 2015. november 14. 19:09 | ||
Szia! A régebbi Top Gun/Top Flight/Aranysas magazinokban többször is írtak róla. Egy amerikai légierős gép volt, ami az amik szerint eltévedt. A gépet a pápai szovjet vadászok szállították le. A személyzetet mint kémeket lecsukták, majd néhány hónap múlva dollárban fizetett váltságdíjért elengedték. Később az USA jegybank kivonta a sorszámok alapján a bankjegyeket a forgalomból... A lefoglalt C-47-est a szovjetek átadták nekünk. Először a sereg használta, részt vett a balul sikerült ejtőernyős hadgyakorlaton, ahol a zászlóval ugró katona meghalt, a többiek rossz helyen értek földet (ha jól emlékszem). Később a gépet átadták a Malévnak, ahol a különbségek miatt az üzemeltetés sok gondot okozott. A gép végül Zuglóban, valószínűleg a személyzet hibájából egy utasrepültetés során a Lumumba (ma Róna) utcába zuhant és egy katasztrófa során megsemmisült. A fedélzetén mindenki meghalt + néhányan a földön is. | |||||
juge75 | Adatlap | 595834 | 2015. november 14. 18:54 | ||
Nos akkor a tények: Sikeresen leszállított propaganda felderítő gép volt, amit nem adtak vissza. A gép Amerikai és ennek megfelelően angolszász mértékegységnek megfelelő méretekkel és egyébb dolgokkal épült, a Liszunov metrikus. Mivel csak a Szovjet géphez rendelkeztek alkatrészekkel, és mert nem érte meg rendszerben tartani, átadták a civil életnek, viszont javítani, cserélni kellett alkatrészeket. Ezért házasították össze a dolgokat, cserélték, amit lehetett (műszerek), viszont egyéb téren alkatrészfődarabok már gondot okoztak. Hasznosították, reptették amíg lehetett a gépet, de csak olyan helyre mehetett, ahol nem állt fennt a veszélye annak, hogy visszaveszik. | |||||
vlevi | Adatlap | 595777 | 2015. november 13. 18:55 | ||
Vannak képek a neten. Én nem vagyok kompetens a témában, de C-47 motorburkolatról is többfélét látok a neten. https://bringhomec47.files.wordpress.com/2010/11/c-47-skytrains_crop.jpg flgrube1.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/c47.jpg li-2.hu/foto/magyar/HA-TSA1.jpg | |||||
vackor | Adatlap | 595716 | 2015. november 12. 16:08 | ||
Sok sikert hozzá ! (amikor ez készült, még nem volt HAD-matrica...) | |||||
bandy | Adatlap | 595713 | 2015. november 12. 15:30 | ||
Muzzy | Adatlap | 595711 | 2015. november 12. 14:57 | ||
Lehet, hogy a futón nem változtattak, de a motort kicserélték, ezért sanszos, hogy a burkolat sem az eredeti c-47-es, hanem LI-2-es. Valóban, külöldre (nyugatra nem mentek vele, nehogy lefoglalják.) Muzzy | |||||
Csapó | Adatlap | 595707 | 2015. november 12. 14:41 | ||
Van egy Li-2 magyar kiadású típusfüzetem, gondolom hogy meg van több makettező társamnak is, abban is megemlítik a HA-TSA történeténél a 026-os oldalszámot.Még várok egy kicsit hátha előjön valami infó a szaktársaktól aztán ha nem akkor feladom. Mert ha valamiről nincs hír ezen a fórumon akkor valószínűleg nem is létezett, csak az a típusfüzet ne említette volna...Még a végén mehetek a HAD-hoz HA-TSA matricáért civil gépre. | |||||
vackor | Adatlap | 595702 | 2015. november 12. 13:44 | ||
A Li-2.hu oldal is foglalkozik a HA-TSA géppel, szövegben, színes ábrában egyaránt. A katonai festésnél itt is csak egy nagy kérdőjel található. Sajnos, Horváth Balázs nívós típusgyűjteményében sincs korabeli színes fotó a C-47-ről. | |||||
migi | Adatlap | 595701 | 2015. november 12. 13:30 | ||
Biztos hogy repült ? Mert a lefoglalás utáni évben tavasszal már a Malévnál volt , | |||||
Csapó | Adatlap | 595700 | 2015. november 12. 13:24 | ||
Szia Több helyen is olvastam a honvédségnél való alkalmazását 026 lajstrommal (itt is az eredeti gyártási szám szám utolsó számjegyeit vették), majd egy nagyjavítás és motorcsere után került a Malévhoz. Bár említeni említették, viszont soha egy pici képet, de még rajzot sem találtam róla.Gyanús. Történetét ismerve azért megértem hogy nem reklámozták a lefoglalt USA szállító gépet a szocialista hadseregben... | |||||
juge75 | Adatlap | 595699 | 2015. november 12. 12:59 | ||
Tudtommal polgári színekben repült, csak hazai terület felett. | |||||
Csapó | Adatlap | 595692 | 2015. november 12. 09:54 | ||
Szevusztok A magyar szolgálatba állított amerikai c-47-es (HA-TSA) után érdelkődnék mégpedig a seregben szolgált 026-os lajstromú idejéről, hogy milyen színű lehetett, ezüst vagy sötétzöld. Jó pár helyen utánanéztem de sehol sem említik a színeket, pedíg szerintem sok makettező társamnak kinálna egyszerű lehetőséget csillagos szállítógép építésére, ha nem akar valaki C-47-ről Li-2-es átépítéssel bajlódni. Üdvözlettel: Csapó Ferenc | |||||
Kamovos | Adatlap | 595424 | 2015. november 7. 15:11 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |