/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
hatvanilaci 612857 2016. augusztus 5. 17:26
Válasz erre
SAM_1021
SAM_1021
SAM_1020
SAM_1020
SAM_1019
SAM_1019

Szép napot!
Közben megy a parkettázás...
Még a ebben hónapban tervezem a vízre tételt is, ha sikerül akkor a jövőhéten.
Üdv!
Sokol 612817 2016. augusztus 4. 20:42
Válasz erre
Remek elképzelés, és az előző építés is nagyon látványos lett! Jó munkát kívánok hozzá, és kérlek majd mutass róla képeket menet közben is :) ! Nagyon ritkán látni ennyire üdítő témákat sajnos.
Szamuráj 612813 2016. augusztus 4. 20:31
Válasz erre
Köszönöm. Áttanulmányozom a szöveget. Annak idején a cikkben szereplő metszetről mintáztam a hajót, azt hiszem egész jól sikerült.
MoMi 612811 2016. augusztus 4. 19:45
Válasz erre
Szamuráj 612803 2016. augusztus 4. 16:56
Válasz erre
PC061725
PC061725
PC061727
PC061727

Sziasztok!

Építem a francia ironclad-ot, a Le Taureau-t, 1/200 méretben. Mellékelek két képet, jó pár éve már megcsináltam 1/350 méretarányban, sajnos az iskolai kiállítás elbontásakor megsérült és javíthatatlanná vált. Most újra megépítem.

Esetleg lenne valakinek információja erről a hajóról? Pár metszet maradt fent róla, érdekelne a részletes története, részletesebb rajzok, képek. Maga a test vázszerkezete már készen van. A Cérbere-osztály valamennyire hasonlít hozzá. Felhasználtam hozzá még az amerikai polgárháború hasonló hajóinak felépítését, pl Manassas, vagy Spuyten Duyvill, Keokuk.

Köszönettel: Tanárúr
hatvanilaci 612741 2016. augusztus 3. 02:00
Válasz erre
DzsunKa!
Ez igen kérem! Ez még ha "összecsapott" írásnak is lett kikiáltva, meg kell hagyni benne volt minden ami lényeges. Köszönjük!
Üdv!
DzsunKa 612677 2016. augusztus 1. 17:45
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!
Tisztelt " hatvanilaci " Sokol válaszához szeretnék, néhány mondatot hozzáírni: Ez valójában egy hidrodinamikai jelenség, melyet másod és harmadrendű differenciál- függvényekkel szinte pontosan le lehet írni. A farvíz, nyomdokvíz kialakulása elsődlegesen a hajótest vízbe merülő hidrodinamikai alakjától függ, hasonlóan egy repülőgép szárny profiljához melyen repülés közben körüláramlik a levegő, és azon különböző irányú légerők ébrednek. Kísérletekkel (pl. szélcsatorna, hidrodinamikai medence ), vagy matematikai úton meghatározhatjuk, mekkora az a sebesség ahol a szárnyprofilon, vagy hajótest körüláramlása során már a levegőben, vagy a folyadékban örvények válnak le az alakzatokról. Ezekre az örvényekre, mint ahogy Sokol írta nagyon sok környezeti tényező hat. Főleg géphajóknál, ahol a hajót vízben mozgató hajtómű, hajócsavar, lapátkerék, vízsugármeghajtás, stb. milyen hatással van ezeknek az örvényeknek a tartósságára, ill. annak a víztömegnek amit a hajtóművek hátranyomnak, hogy a hajó előremozduljon mekkora a mozgási energiája. Azaz a meddig képes a környezetének nyugalmi állapotát megbontani. Például gondolj bele abba, hogy egy 150000 tonnás tankernek amelynek gyakorlatilag nem áramvonalas a teste, mekkora teljesítményű, hatásfokú hajócsavarra van szüksége a test 15 csomó körüli sebességgel történő előremozdításához. Milyen erők ébrednek a vízben, mi történik ott, és mikorra áll helyre a nyugalmi állapot. A folyadékokban létezik még olyan jelenség is, amit kavitációs hatásnak hívunk. Ez a folyadék sebességének megnövekedése miatt robbanászerűen kialakuló gázbuborékok tömégét jelenti, ez a jelenség a hajócsavarok egyik legnagyobb kártevője. képes kikagylósítani azok felületét, ezzel lerontatni azok hatásfokát. Kis kitérő, a repülésnél pl az ilyen gépek által keltett légörvények miatt kell korlátozni, hogy mennyi időnek kell eltelnie két gép leszállása között, azaz mikorra szünnek meg az előző gép által keltett káros légörvények. Sziasztok, sajnos csak ennyi időm volt. Bocs a pongyola, kapkodó stílusért.
hatvanilaci 612634 2016. július 31. 23:12
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ!
Egy dologgal okosabb lettem.
Üdv!
Sokol 612633 2016. július 31. 22:54
Válasz erre
Szerintem:
Igazából nem a méret és sebesség az irányadó, hanem a folyadék sűrűsége és felületi feszültsége. A merülés is, mert megadja azt a mélységet, ahhol a haladás miatt keletkező jelentős szívóerő hatására hullám mozgás keletkezik és terjed ki.
Magyarul jobban látszik, ha sós a víz, vagy eső után van, vagy sok az organizmus a felületen, vagy a sodratba gázok szabadulnak el, illetve sok bubborék képződik a rétegek eltérű tulajdonságai pl. hőmérséklete miatt, vagy csak simán állandó erejű és irányú szél feszíti a víztükröt/veti a hullámokat, a hajó megtöri a felszín alatti áramlás általános irányát stb. stb.

maga a szívóhatás, és az ellentétes irányú hullámterjedés a legjobban érzékelhető erő
ezért volt előírás a nyomdokvízen a 60-65m távolságtartás a meghatározott szorgalmi csatornákon, közlekedési folyosókon.

Nyomdokvíz és nyomdokvonal igazából, nem maga a farvíz, vagy sodrat neve. Ezek menetalakzat, illetve iránykoordináta meghatározást segítő, idegenből átvett fogalmak.

Mindenesetre tényleg érdekes kérdés :)
Batka 612613 2016. július 31. 18:30
Válasz erre
Szia!

Szerintem függ a hajó méretétől, sebességétől.

Üdv,
Batka
hatvanilaci 612546 2016. július 30. 15:33
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!

Olyan kérdést tennék fel felétek, hogy ki tudna engem felvilágosítani a nyomdokvízzel kapcsolatosan? Mitől van ez, hogy több száz méteren illetve kilométereken keresztül látható a hajó haladási iránya?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
balogh zsolt 611467 2016. július 5. 18:32
Válasz erre
Szia Dephnull!
Köszönöm a segitséget de nem szoktam külföldröl rendelni.
Ráadásul csak egy kellene nekem.
De köszönöm hátha találok valahol.
Dephnull 611452 2016. július 5. 09:27
Válasz erre
atu71 611450 2016. július 5. 06:14
Válasz erre
Hali,
Koszi,igazàn inkàbb fotokrol dolgozom igaz talalàltam egy oldalt ahol 3D-s rajzok vannak de ezek sem mindenre kiterjedoek.A fedélzet elég problémàs mivel a dolgok nagy részének nincs meg a kijelolt helye, igy lehet keresgélni és talàlgatni hol is lehet pontosan.
Egy kulfoldi (USA) forumban màr irtàk hogy nem jo a fedélzet és a zàszlo is hasznàlhatatlan mert kevesebb benne a csillag.
Ilyen léptékben azért illett volna normàlisabban megcsinàlniuk.
SSZABI 611444 2016. július 4. 21:07
Válasz erre
Szia!

Szép lesz ez is, csak fényképek alapján javítod fel vagy vannak hozzá rajzaid is?
balogh zsolt 611443 2016. július 4. 20:51
Válasz erre
Sziasztok!
1/72 revell S100 schnellboot keresek matricákat.
bzsolesz77@gmail.com
Batka 611431 2016. július 4. 15:19
Válasz erre
Szia!

A szürkés se rossz, de a zöldes camo jobban tetszik:)
Köszi az infót mindenkinek!

Üdv,
Batka
atu71 611417 2016. július 4. 06:51
Válasz erre
DSCF5315
DSCF5315
DSCF5316
DSCF5316
DSCF5317
DSCF5317
DSCF5318
DSCF5318
DSCF5319
DSCF5319

Hali,
Elco 80,Merit 1:48,az épités most màr az utolso fàzisba ért màr csak néhogy dolog hiànyzik rola.
Sokol 611416 2016. július 4. 00:55
Válasz erre
Ezen már jól meglódult fantázia, de legalább szép :)
mmoloda-kancolle.x0.com/image/95092.jpg
szürkében (viszont nagyon nem olyan a kontraszt hatás, mint az eredeti fotón, ezért biztos, hogy rossz színeket választott ez a bácsi)
hobbycom.jp/my/774037658e/photo/products/29355
Sokol 611415 2016. július 4. 00:37
Válasz erre
Azért nem kell ennyire lezsibbadni :)!

3 minta volt,- osztályonként eltérő, de ugyan azok a színek. Ha el is rontanád a mintát, szerinted ki az aki kiszúrná?
Nagy levegő, aztán hajrá!

-ez nem színhelyes vigyázz! de mintának jó
www.tinami.com/view/839959
ezeknek meg jó az árnyalata csak -Takao-
nabeck.web.fc2.com/mtakao.htm
Sebi 611414 2016. július 4. 00:23
Válasz erre
Mint arra utaltam, sajnos nagyon kevés anyag maradt fenn. A japánok már nagyon későn, kb 1944 őszén kezdték el álcázni a nagy felszíni hajóikat. De gyakorlatilag csak olyanokat, amelyeket már nem voltak bevetésre alkalmasak, így egy partszakasz vagy kikötő közelében végleges horgonyzóhelyre kerültek. Ezek a Takaos és Myokos sémák is már akkor készültek, amikor ez a két hajó már nem volt más, mint úszó légvédelmi platform. Tehát ha nagyon bejön neked ez a séma, akkor megpróbálhatod azt, hogy a Warship Pictorials képen látható mintát, amit először töltöttél fel, kifested azokkal a zöldekkel, amit vettél.
Batka 611408 2016. július 3. 22:44
Válasz erre
DSC_0704_resize
DSC_0704_resize

Köszi!

Szert tettem egy ilyenre közben, és jó lenne megfesteni ilyen zöldes kamora. A kétféle zöldem van, mert vettem egy szett japán hordozó festékszettet. Kérdés, hogy a lenti séma érvényes-e a Myoko-ra is.

Üdv,
Batka
Sebi 611400 2016. július 3. 21:30
Válasz erre
Szívesen. Egyébként ez nem egy makettgyártó sémája. A Takaonak volt ilyen színe. Amit Sokol töltött fel a japán színekről, ott találsz egy olyat, hogy Type 2 green. Bár hordozókhoz írják, de valószínű, hogy a legsötétebb zöld az volt. A világosabb pedig Type 22.
Batka 611343 2016. július 3. 07:57
Válasz erre
_18_24_11_1mTAKAO_kamu_1945
_18_24_11_1mTAKAO_kamu_1945

Köszi mindenkinek!

Takao-ról találtam egy ilyen képet, de azt hiszem valamelyik makettgyártó festési sémája:

Üdv
Batka
Sebi 611341 2016. július 3. 00:44
Válasz erre
Mivel kevés megbízható kép maradt fenn, így igen. Lehetett akár háromszínű is. Akkor a type 21 ment a törzsre, a 22 a felépítményre és a lövegtornyokra. A foltok pedig valamelyik arzenál szürkéből voltak.
Sokol 611340 2016. július 2. 23:01
Válasz erre
Sebi 611331 2016. július 2. 20:33
Válasz erre
Szia Batka!

Ha minden igaz, ez egy 1945-ös festés és a neten megtaláltam ezt a képet, azzal a felirattal, hogy Szingapúrban készült a Myokoról. Elvileg ez egy kétszínű szürke álcafestés volt és az összhatás kb ilyen lehetett, mint ezen a Nagatos képen:

www.livedoor.2.blogimg.jp/irootoko_jr/imgs/5/f/5f1c68a6.jpg

Vedd figyelembe, hogy ez egy színezett kép.
Batka 611254 2016. július 1. 08:00
Válasz erre
Myoko_front_cover
Myoko_front_cover

Sziasztok!

A képen látható camo-ról lehet többet tudni? A hajó egy IJN Myoko.

Köszi előre is!

Üdv,
Batka
Forgacs 610059 2016. június 6. 10:53
Válasz erre
Jah így már értelek. :) Én is elkezdtem anno egy DAK diorámát 1/35-ben de azóta sem fejeztem be, mert nem találtam neki helyet. De majd egyszer.

Igazából a hajótest egy K.u.K. torpedónaszád esetén majdnem ugyan olyan ha a Kaiman osztály egységeit nézed mint a Huszár osztály egységeinek a teste. Persze nem teljesen mert rövidebb. De 1/35-ben saccra az is 160,2 cm lenne.
Persze vannak más naszádok is szintén a Monarchiánál amiket később építettek Triesztben, de ők egy hangyányival nagyobbak csak 1/35-ben.

Ha elkészül a Csikósom akkor nekem egy Kaiman osztályú torpedónaszád van tervbevéve szintén 1/50-ben. :) De ez még nagyon a jövő zenéje.
Forgacs 610058 2016. június 6. 10:33
Válasz erre
Ez az öntapadós alumínium szalag sem egy elvetendő ötlet, majd megvizslatok egyet. De az kibírná az úsztatást is? Meg feltapad a műgyantára is?
TAMÁS78 610050 2016. június 6. 08:19
Válasz erre
A Csikóst még akkor kezdtem el, amikor nem is tudtam a Nostalgia Navy létezéséről, mindenféle netről összeszedegetett rajz és fénykép alapján. Aztán akkor vettem meg hozzá a NN rajzokat, amikor épp kifulladóban volt az egész építés, gondolva, hogy ha új lendületet kap a dolog, akkor azok alapján javítom, ha kell, és folytatom, de már nem vett új lendületet.

Torpedónaszád alatt vagy osztrák-magyar, vagy német naszádra gondolok. 3 dolognak kellene klappolni a választásnál: tetsszen, legyen hozzá elérhető tervrajz és minél több fénykép, és férjen bele az 1/35-ös méretarányba.

"Jó sok makettbe kezdhettél bele, ha annyi ideig tartana befejezni őket."

Makettezésben én vagyok az egyik legnagyobb megkezdő-művész kerek e világon. :)
Sokol 610045 2016. június 6. 00:43
Válasz erre
Valószínű, hogy változott hogy hol fut a szegecselés. Mind a Yarrow typ TBD-k, mind az export Charger class egységeknél eltér a tervrajzon a lemezelés. A legtöbb esetben harmadolja a testet vízvonal felett. Az általatok beszúrt képeken is hasonló a megoldás.

Én a fűtéscsövek és levegőszállító vezetékek szigetelésére és tömítésére használt öntapadós alumínium szalagot ajánlanám szegecseléshez. Puha és széles. A hátuljál előre tudod rajzolni a mintát, aztán lehúzod a hordozólapról és csak felragasztod a megfelelő helyre. Mesterdarab készítésnél is ezt szokták használni, mert biztonságos.
Forgacs 610044 2016. június 5. 23:41
Válasz erre
DE ha jól értettem a Csikóst te is a Nostalgia Navy tervrajzai alapján kezdted el saját építésként. A Csikós is 134,2 cm hosszú 1/50-ben. A valamely torpedónaszád alatt is K.u.K. naszádra gondolsz? :)
Jó sok makettbe kezdhettél bele, ha annyi ideig tartana befejezni őket. :D
Sebi 610043 2016. június 5. 23:35
Válasz erre
Szia Tomi!

Lehet, hogy kissé vastag, de az ennél kisebb méretem már sajnos túl vékony. Így legalább jól látszik a kötélzet. Ennek a drótnak a mérete egyébként megegyezik a fine E-Z Line méretével.
TAMÁS78 610033 2016. június 5. 21:36
Válasz erre
Szia Sebi!

Bár ilyen kitartóan tudnék egy makettre koncentrálni. Kibicnek semmi sem drága, de nem vastag picit a méretarányhoz?
TAMÁS78 610032 2016. június 5. 21:35
Válasz erre
1/35. Százharmincvalahány centi hosszú.

Nem mondom, hogy soha nem fordult meg a fejemben, hogy elő kellene szedni a Csikóst, de mindig arra jutottam, hogy akkor már inkább vmelyik torpedónaszád 35-ben. Persze, ha csak azt be akarnám fejezni, ami meg van kezdve, 177 évig kellene élnem. Feltéve, hogy jól haladok mindennel. :)
Forgacs 610021 2016. június 5. 19:59
Válasz erre
De teljesen jól néz ki ezzel a fajta szegecselési technikával is. :)

Mekkora méretarányú ez az AFP? Nagyon jól néz ki eddig.
Kár, hogy félre tetted a Csikóst. Jó kis hajó pedig.
Sebi 610020 2016. június 5. 19:46
Válasz erre
20160605_183031
20160605_183031
20160605_183034
20160605_183034
20160605_183047
20160605_183047
20160605_183054
20160605_183054
20160605_183109
20160605_183109
20160605_183119
20160605_183119
20160605_183126
20160605_183126

Sziasztok!

Ha már első vh-s témánál tartunk és főleg Jütlandnál, tegnap megcsináltam a Derfflinger kötélzetét. Még a festés van vissza és utána remélem nemsokára fel tudom tenni a fedélzetre a korlátokat.
TAMÁS78 610019 2016. június 5. 19:43
Válasz erre
SDC10986
SDC10986
SDC11001
SDC11001
SDC11003
SDC11003

Szegecselés egy készülő AFP-n. (Bocs, sz@r képeket csinálok.) Egyenesre vágott, azt hiszem fekete injekciós tűvel készült.
TAMÁS78 610016 2016. június 5. 19:23
Válasz erre
Dehogy nevetlek ki, eszemben sincs. Egyrészt a végeredmény számít, hogy ki hogyan és milyen eszközökkel jut el oda, az másodlagos, másrészt én a számomra kevésbé meggyőző látványt is hajlamos vagyok értékelni - pláne egy saját építésnél.

Amúgy meg ezzel a módszerrel egészen kiváló eredmény is elérhető. Én a nagy hajó és sok szegecs problémát egyenesre vágott injekciós tűvel szoktam megpróbálni megoldani. Mindjárt keresek róla valami képet is.

Nekem inkább egy fellángolás volt a K. u. K. haditengerészet, ami máig megmaradt belőle, az a Tegetthoff-osztály. A Csikós esetében nagyjából elkészültem a nyers hajótesttel és a fedélzeti felépítmények egy részével, még minden lemezelés és szegecselés nélkül, aztán abbamaradt a dolog. Most hirtelen nem is tudom, hol porosodik.

Én nagyon várom a képeket!
Forgacs 610013 2016. június 5. 19:02
Válasz erre
Persze, hogy majd teszek fel róla képeket. De sajnos csak két hét múlva jutok oda hozzá, de addigra meg akarom fejteni ezt a lemezes dolgot, hogy egyből nagy munkát is hajtsak végre, mert az ablakkeretek is meg vannak már meg gyakorlatilag minden ami a test külsejére kell és akkor szépen össze is lehetne állítgatni.

Lehet ki fogsz nevetni, de úgy tervezem, hogy sörösdobozokat vágok szét, és simítok ki, majd vagy pontozóval finoman egy vasdarabon kis fúróval előfúrott lyukra ütöm, vagy ami pontosabb egy fogaskerékkel "nyomom ki rajta" a szegecssorokat.

Neked akkor nem készült el? Csak ebből a "1/72-ben terveztem"-ből gondolom.
Igazából az én vizsgálódásaimat a hajózás terén főként a K.u.K. flotta köti le.
TAMÁS78 610010 2016. június 5. 18:48
Válasz erre
Állati kíváncsi lennék rá. Én 1/72-ben terveztem, már úgy is tekintélyes méret, 50-ben lenyűgöző lehet. Mutatsz majd képeket?

Fogalmam sincs, hol készültek, én még 8 éve is csak messziről ugattam a K. u. K. flottát, azóta meg még sokkal messzebbről...

Hogyan szegecselsz, milyen technikával?
Forgacs 610008 2016. június 5. 18:30
Válasz erre
Szia!
Köszi a képeket. A Nostalgia Navy Csikós rajzán nem szerepelnek ezek a lemezek sajna.

Tényleg azok a képek amiket építés közben készítettek róluk, a fiumei vagy a trieszti sólyán készültek?

A méretarány 1/50, és igen szeretnék szegecselni, és a lehtő leg élethűbben megépíteni.
TAMÁS78 610006 2016. június 5. 18:21
Válasz erre
Az első négy nagyobbféle kép, nyisd meg külön lapon is.
TAMÁS78 610005 2016. június 5. 18:20
Válasz erre
yyy2337
yyy2337
yyy2338
yyy2338
yyy2341
yyy2341
yyy2343
yyy2343
yyyturul
yyyturul
yyy1343914
yyy1343914

Ezekből esetleg még ki lehet hámozni valamit.
TAMÁS78 609998 2016. június 5. 17:59
Válasz erre
104
104
reka 1 gross
reka 1 gross
sms_scharfschuetze_01
sms_scharfschuetze_01
sms_uskoke_01
sms_uskoke_01
smsdinarakopie
smsdinarakopie
vs_img_4331_2307
vs_img_4331_2307
YooniqImages_102208242
YooniqImages_102208242

Szia!

Valamikor (7-8-9 éve) elkezdtem építeni az osztály egyik tagját, akkor összeszedtem minden neten elérhető képet róluk, csak mindez sajna a másik gépen van...

A szélességük nagyjából kiszámolható szerintem, és a hosszukat is össze lehet esetleg rakni sok-sok fényképből. Talán.

Nem emlékszem már, hogy a Nostalgia Navy Huszár-tervrajzán ezek be vannak-e rajzolva.

Mi a méretarány? Szegecselsz is?
Forgacs 609993 2016. június 5. 17:20
Válasz erre
Üdv ismét!

Akadt egy kis problémám hajóépítés közben. Elkezdtem építeni az SMS Velebit rombolót a Huszár osztályból.
Van itt esetleg valaki aki már megépítette valamelyik tagját vagy szakértője a témának?

A konkrét problémám az lenne, hogy milyen széles és hosszú lemezcsíkok vannak össze szegecselve a képen látható hajók oldalán?

www.hajoregiszter.hu/hajokepek/3/18687.jpg
Forgacs 609992 2016. június 5. 16:58
Válasz erre
Tiszteletem mindenkinek!

Nem vitatkozok senkivel mielőtt azt hinné bárki is, de szerintem sem elvetendő a "mi lett volna ha" mert látok benne realitást némi konklúzió levonására vagy egy egy terv megítélésére.

Jütlandról/Skagerrakról én azt olvastam, hogy döntetlen lett, mivel egyik félnek sem sikerült igazából a célját elérnie, hiszen ezek lettek volna a fő célok:

Német vonatkozásban: A Grand Fleet egy részének (lehetőleg minél nagyobb) megsemmisítése.
Brit vonatkozásban: Legyőzni nyílt ütközetben a potenciális ellenfélnek számító német flottát.

Szerintem a fő cél egyáltalán nem a blokád feltörése volt, hiszen ebben az időben a hadászati elgondolás nem az volt ,hogy áttörjék az ellenséges volnalat minél hamarabb és könnyebben, hanem az, hogy az ellenséget a legerősebb pontján kell támadni és kivéreztetni (minél nagyobb veszteségtet okozva nekik), hogy utána áttörjenek. Tehát az áttörés egy távoli cél volt, ez csak később változott meg méghozzá a monarchia német segítséggel történő Caporettói áttörésekor amikor szinte teljsen felszámolták az olasz hadsereget. (Az előrenyomulás 100km volt és csak francia és brit csapatokkal tudták stabiliználni a vonalat a Piave mentén.)
Ebből kiindulva gondolom, hogya haditengerészet stratégiája is ezen az elgondoláson alapult.

Illetve a német flottát is azon elgondolás alapján építette ki Tirpitz, hogy a britek megtöréséhez a kulcs nem az, hogy az egész flottájukat megsemmisítsék, csak egy részét (amellyel erőfölényüket tartják fenn a tengeren), így megváltoztatva az erőviszonyokat szabad utat nyerjenek a német ambícióknak, hiszen akkor az angol flottával szemben ha több nemzet összefog nagy eséllyel brit vereséggel végződne egy tengeri háború.

Igen a németek kihátráltak, mivel a dolog nem úgy sült el, ahogy tervezték ugyanis az oroszok segítettek a briteknek megfejteni a német kódolást, így a britek már értesültek a tervről mielőtt a német flotta kifutott volna és ennek megfelelően intézkedtek.

De a lehető legnagyobb kár okozása az ellenségnek abban a mozdulatban is megmutatkozott, hogy a németek az aknamezőikre próbálták csalni az őket üldöző angolokat, ami persze nem sikerült mert a britek óvatosak voltak.

Szerény véleményem szerint a németek célja igazából akkor buktak meg, amikor II. Vilmos megtiltotta, hogy többet nyílt ütközetet vállaljon a flotta a birtekkel Skagerrak után.
A britek céljai pedig amikor nem aknázták ki az esélyeiket Jellicoe óvatoskodásai miatt.

Nekem az az elméletem (lehet hogy semmi köze a valósághoz, hiszen nem vagyok túl jártas a témában), hogy azért süllyedtek el annyira gyorsan és könnyen az angol csatacirkálók, mert a lőszereket nem megfelelően tárolták, ahogy azt mutatja az HMS Barham csatahajó süllyedését megörökítő videófelvétel.

Persze ezek csak az én meglátásaim és szedett vedett emlékeim amit a csatáról tudok és lehet hogy ezek sem a legfrisebbek és aktuálisabbak, mert biztos van amit rosszul tudok. :)
atu71 609932 2016. június 4. 15:37
Válasz erre
DSCF5033
DSCF5033
DSCF5034
DSCF5034
DSCF5037
DSCF5037
DSCF5044
DSCF5044
DSCF5035
DSCF5035

Hali,
Elco-80 1:48,Merit,csak azokat cserélem amiket fontosnak tartok a làtvàny kedvéért.
TAMÁS78 609788 2016. június 1. 19:18
Válasz erre
Nem hiszem, hogy bármely hatalom, amely elsőként kifejleszti egy háború ideje alatt, kihagyta volna a lehetőséget, hogy demonstrálja a képességeit.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.