<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
medor | Adatlap | 599532 | 2016. január 7. 17:43 | ||
zsocate | Adatlap | 599498 | 2016. január 6. 23:41 | ||
Szia! Én apró TF-104-eseket készítettem és FS37375-re festettem a gép alját. Nekem hasonlított az eredetire. Ha gondolod, töltök fel róla képet. üdv Zsolt | |||||
zkalos | Adatlap | 599497 | 2016. január 6. 23:41 | ||
Hali ! Egyszer rákérdeztem erre az ARC fórumon. Egy német illetékes flószer (szerelő volt akkoriban) egyértelműen azt írta, hogy sosem volt szürke a norm76 séma. Idővel a "weiss alu" kifehéredett, mivel oxidálódott, és elveszítette a fémes csillogását, ami újonnan jellemezte. Messzebbről szürkének hatott, így szúrhatta el pl. a hasegawa is az ajánlását. A RAL színkártyámat nézve világos alu a színe a RAL9006-nak. Remélem tudtam segíteni :) Talán egy világosabb ezüstre rá ködölnél szarrá hígított fehéret, akkor elérnéd a kívánt hatást. Kísérletezz vele egy kicsit. Kálmán | |||||
medor | Adatlap | 599490 | 2016. január 6. 22:38 | ||
Sziasztok! Még egy kérdés a "Norm 76" festéssel kapcsolatban. RAL 9006. Ti milyen festéket használtatok/javasoltok a has festéséhez F-104G,F-4F... témában? Nézegettem a neten különböző makettgyártók javaslatait. Persze mindegyik a saját gyártmányát próbálja eladni,csak egyik sem tökéletes az eredeti gépek fotóit nézegetve.Van ezüst,alumínium,FS.36375 ajánlás is. A 'szín' valahol a kettő között lehet?Szürkét kellene keverni kis alumíniummal? Vagy egy matt alumínium is megteszi lakkozás után? | |||||
medor | Adatlap | 599154 | 2016. január 2. 18:08 | ||
Köszi a segítségeteket! | |||||
migi | Adatlap | 599091 | 2016. január 1. 22:10 | ||
Itt találsz pár fotót , nyugodtan építsd meg , | |||||
migi | Adatlap | 599087 | 2016. január 1. 21:49 | ||
bgyasoldier | Adatlap | 599086 | 2016. január 1. 21:31 | ||
Szerintem csak nagyon ritkán használták úgy, 2 képet találtam, plusz 1 minden nélkülit | |||||
medor | Adatlap | 599082 | 2016. január 1. 21:10 | ||
Szasztok! Német F-104G témában kérnék segítséget. Olyan fotót keresek amin a szárnyvégen Sidewinder rakéta van. Csak póttankos képeket találtam. Elképzelhető,hogy soha nem használták így? | |||||
dkp | Adatlap | 589118 | 2015. július 14. 13:39 | ||
Köszönöm a segítséget! | |||||
cimber | Adatlap | 589081 | 2015. július 13. 19:14 | ||
Szia! Nem, a különbség mindösszesen a készítés helye. A "normál" G6-os jelölésűek Németországban készültek, míg a Ga-6-os Magyarországon. A G után az "a" betű, az "ausland" kifejezésre utal. Tehát MO-on gyártott G6-okról van szó. Az más kérdés, hogy volt egy széria Ga-6-os amiben nem MG131-esek, hanem MG17-esek kerültek beépítésre, de hogy konkrétan ezek mely gépek voltak nem tudni. A Rheinmetall-Borsig nem tudta leszállítani az ígért MG131-eseket, ezért kapott a magyar fél MG17-eseket. | |||||
dkp | Adatlap | 589076 | 2015. július 13. 19:01 | ||
Sziasztok, még egy kérdésem lenne, ez az utolsó, ígérem! Jól silabizálom, hogy a Ga-6 a G-6-tól a fegyverzetben tért el? | |||||
dkp | Adatlap | 589074 | 2015. július 13. 18:06 | ||
Köszönöm, annyiban tisztult a kép, hogy nem alakítgatok, hanem veszek egy G-2-est. 1/72 AZ Model mennyire pontos? Nem akarom kiállításra vinni, csak saját magamnak szeretnék egy kis diorámát készíteni. Konkrétan a Pro Modell második különszám 7. kép, Puma Me 109G-2/R6 motorcsere. Esetleg ezzel kapcsolatban ha tudna valaki segíteni, megköszönném. Persze ez már nem Luftwaffe ... | |||||
cimber | Adatlap | 589072 | 2015. július 13. 17:24 | ||
Szia! Ahogy Matthias írta ezek azt jelentik, hogy nem standard felszereltségű a gép. Magyarul lehet Mg151-es szárnyágyús, vagy R-ként jelölték a G6-osok szárny alá helyezhető Wfr 21-es rakétás változatot is. De U jelölést kaptak pl. a magyaroknak kiadott G10-esek is. (U4, alacsony, G6-oshoz való hátsó futóval. G6-ot visszaalakítani G2-re nem egyszerű, ha teljesen autentikus gépet akarsz. Más a fűfutó kerék mérete, kialakítása. G2-esnél nincs szárnydudor és a küllős kerekek voltak. G2-nek MG-17-es (7.92 mm) fegyverei voltak felül, ezeknek a nyílása más, mint a G6-os MG131-esé (13mm), ergo más a lemezosztás is. | |||||
Matthias | Adatlap | 589053 | 2015. július 13. 11:43 | ||
Az "U" betű annyit tesz mint: Umrüstbausatz, ezt igazából úgy lehet magyarítani ebben az esetben, hogy "készlet a gyári átalakításhoz". Az "R" pedig annyit tesz hogy Rüstsatz, ezek általában a harctéren is felszerelhető átalakítókészleteket jelölik. Például "R"-s készletnek jelölik a póttartály függesztéshez szükséges toldatokat. | |||||
dkp | Adatlap | 589049 | 2015. július 13. 10:44 | ||
Köszönöm a gyors választ, akkor inkább próbálok beszerezni egy G-2-est. Ellenben a gép, amiről a képet találtam, egy másik helyen G-2/R6-ként szerepel. Akkor valamelyik elírás lehet? Úgy módosítanám a kérdést, hogy mi az eltérés a G-2, G-2/U6, G-2/R6 között? (A képen 20mm gépágyú gondola van a szárnyakra szerelve.) | |||||
Zoli | Adatlap | 589047 | 2015. július 13. 10:27 | ||
Szia, Asszem az U jelölés a fegyverzetre vonatkozik, szóval eltérő felszereltséget jelent (gépfegyverek, függesztmények stb), de ebben nem vagyok biztos. A G-6 elvileg átalakítható G-2-vé, de nem olyan egyszerű. A korai G-2-n a szélvédő bal oldalán nem volt beömlő, ezt könnyű lecsiszolni. A nagyobb probléma a motorburkolatok oldalain lévő nagy dudorok eltűntetése. A szárnyakon lévő dudorokat is le kell csiszolni, illetve a kerekek fészkeit is át kell alakítani és új kerekeket kell beszerezni. A szélvédő nyitható részében lévő fejpáncél is eltérő lehet, a szélvédő mögötti antenna formája is kicsit más. Biztos a kabinban is van pár eltérő berendezés, gondolom a műszerfalak is eltérnek kissé. A többit majd a szakértők leírják. z | |||||
dkp | Adatlap | 589046 | 2015. július 13. 10:02 | ||
Üdvözlet! Azt szeretném megkérdezni, hogy a Messer Bf 109G-2/U6 és a "síma" G-2 között külsőre van-e különbség, illetve G-6 átalakítható-e G-2-vé? (És ha igen, hogyan?) Köszönettel várom a felvilágosítást! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 586595 | 2015. május 28. 19:14 | ||
Sziasztok! DFS-230-as vitorlazogeprol keresek szakirodalmat. Kepek, tervrajzok, stb. Egyenlore nagyon keves infot talaltam. Ha valaki foglalkozott mar a temaval, tudna tippet adni, hogy mely konyvekben talalhatok roluk minosegi infokat? Ha esetleg vannak valakinek minosegi anyagai a temaban, nagy segitseg lenne. Elore is koszonom! | |||||
Antauri | Adatlap | 577024 | 2015. január 25. 10:22 | ||
Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
AndrásH | Adatlap | 577021 | 2015. január 25. 10:09 | ||
A fő különbség a két típus között a motor, az F-2 még az Emil 601N motorjával volt szerelve, az F-4 meg 601E-vel. Ebből adódnak a légcsavar-olajhűtő különbségek, és általában más volt a feltöltő beömlője is. Mivel a 601N még a nagy oktános benzinnel ment, más az üzemanyagbetöltő felirata is: C3 az F-2-nél, B4 az F-4-nél. Egyes korai F-2 szériák szögletes futóaknával, illetve az Emiléhez hasonló szárnyvégi helyzetjelző lámpákkal készültek. De voltak vegyes gépek is, amin egy-egy jellemző F-2-re, mások meg már az F-4-re utalnak. A biztos pont a típus megállapításánál a kabin alatti háromszög felirata. | |||||
ssanyi | Adatlap | 577018 | 2015. január 25. 09:40 | ||
Üdv! A legfőbb különbségek, F4 : nagyobb olajhűtő (motordekli alján), szélesebb légcsavarlapátok, nincsenek rátétlemezek (4 db ) a farokrész megerősítésére (néhány korai gyártású F4-esnél előfordult még). Jó makettezést! | |||||
Antauri | Adatlap | 577015 | 2015. január 25. 08:00 | ||
Sziasztok! Lenne egy kérdésem,mi a különbség a Bf 109 f-2 és az f-4 között? Segítségeteket előre is köszönöm! | |||||
Weizi | Adatlap | 565879 | 2014. augusztus 23. 22:33 | ||
Tibcsi | Adatlap | 565408 | 2014. augusztus 16. 10:22 | ||
Értem, köszönöm. :) | |||||
vrauko | Adatlap | 565407 | 2014. augusztus 16. 09:54 | ||
Mozgó találkozási/gyülekezési pont volt. Csak nem a múzeum kijáratánál a túrista csoportnak, hanem nagyobb reptereken az utánpótlást kiszállító személyzetnek jelzette, hogy hol van a lőszerrel, üzemanyaggal feltöltendő gép, meg repülőiskolákban a növendékeknek, hogy hol kell gyülekezni, meg ilyesmi. Annó fagyiskocsinak becézték. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 565404 | 2014. augusztus 16. 08:38 | ||
Sziasztok, Meg tudná valaki mondani, hogy mire használták ezt az izét? www.modellversium.de/kit/artikel.php Kösz: Tibcsi | |||||
sys | Adatlap | 561954 | 2014. június 18. 12:01 | ||
Sanyi! Este megnézem, emlékeim szerint nincs ilyen kép a 'Horrido-ban. | |||||
vackor | Adatlap | 561942 | 2014. június 18. 09:01 | ||
Szia ! A Vaterán is fellelhető ez a könyv: http://konyv.vatera.hu/tortenelem/vilagtortenelem/bernad_mujzer_horrido_legicsatak_a_keleti_fronton_1912121513.html | |||||
denkmeyer | Adatlap | 561938 | 2014. június 18. 07:19 | ||
sanyi! Talán a HORRIDO c. könyvben tálász pár jó képet! www.hollo-antikvarium.hu/konyv/antikvarium/Bernad-Mujzer-Hangya_Horrido__legicsatak_a_keleti_fronton__1 denk | |||||
sanyi | Adatlap | 561923 | 2014. június 17. 19:05 | ||
Sziasztok! Horvát vagy jugó Ju-87D-ről keresek képeket. Guglival már kutattam, de sajnos csak rajzokat találtam - amiket én is tudok csinálni 3perc alatt... Ha valakinek van, kérem ossza meg! | |||||
Sennás | Adatlap | 540444 | 2013. augusztus 25. 08:09 | ||
kispatkány | Adatlap | 539674 | 2013. augusztus 14. 20:59 | ||
kispatkany2@gmail.com | |||||
kispatkány | Adatlap | 539673 | 2013. augusztus 14. 20:59 | ||
Üdv! Nincs meg vkinek -eladó/kölcsön- ez a könyve: -Brend Barbas : II/ JG 52 története (németül) csak egy rövid rész érdekelne belőle, az 1944 októberi események -egy szakdolgozathoz! Köszi | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 538345 | 2013. július 26. 21:56 | ||
Köszi a segítséget, srácok! Megpróbálom megkeresni ezt az összeállításit. | |||||
fidel | Adatlap | 538295 | 2013. július 26. 12:08 | ||
Szia! Itt is boncolgatják a kérdést óvatosan: www.britmodeller.com/forums/index.php Szóval úgy fest, a ProModeler 85-5944 csomagolásban van egy spanyol bombázóverzió. www.cybermodeler.com/hobby/kits/rm/kit_rm_5944.shtml ...talán a Revell-Monogram honlapján még megvan ennek a verziónak az összeállítási útmutatója. Üdv, fidel | |||||
Atesz | Adatlap | 538277 | 2013. július 26. 09:45 | ||
Propellerfanatic | Adatlap | 538272 | 2013. július 26. 07:39 | ||
Hali! Ha jól tudom, hogy csak a D változatokon lóg az antenna, a többinél feszes marad. | |||||
BalEee | Adatlap | 538234 | 2013. július 25. 18:52 | ||
Sziasztok! Elég hülye kérdés, és fel sem merült ilyen bennem, mert azt hitem ez magától értetődő, de láttamm pár makettet ami elbizonytalanított. Szóval egy FW 190 A-7 -et építek, nyitott kabintetővel szeretném megjeleníteni, és én eddig azt hittem, hogy ilyenkor az antenna kábel belóg. De mégis rengeteg maketten ilyenkor is feszes állapotban van. Valaki ki tudna segíteni, hogy hogy is van ez? :) Köszi | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 537940 | 2013. július 21. 15:21 | ||
Sziasztok! Más építések szünetében elkezdtem nézegetni egy régen a polcon porosodó 1/48-as Revell Ju-52-est. Kezdettől azt terveztem, hogy bombázóváltozatot építek belőle, és örömmel láttam, hogy az ehhez szükséges alkatrészek többségét is tartalmazza a készlet. Nekiálltam keresgélni hozzá egy építési útmutatót (el tudok tájékozódni az elemek között, de azért megnézném), de nem lelek. A Revell ugye kiadta ezt pár változatban (transport, civil, airliner), de bombázóverziót nem találtam. Létezik, hogy a legyártott alkatrészek ellenére ilyen nem jött ki, vagy én kerestem bénán? Köszönettel: Tamás | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 532885 | 2013. május 6. 18:00 | ||
Üdvözlök mindenkit! Tulajdonképp hajóval foglalkozom (Bismarck 1:100 rézből),de újabban nagyon elbűvöl a Messerschmitt Me-262 vadászgép (vagy bombázó?).Szeretném megépíteni kb 3 méteresben.Tudna e nekem valaki segítséget adni,amiből ki bírok indulni?Gondolok itt a tervrajzokra és az építés mivoltjára. Köszönöm a segítségetek! Üdv! Hatvani Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 529706 | 2013. március 28. 15:02 | ||
Találtam egy piros 7-est,de az G4.Azt hittem az tört össze.Ezek szerint az E4 és a G4 is repülő képes? | |||||
Weizi | Adatlap | 529688 | 2013. március 28. 08:35 | ||
lacipapa | Adatlap | 529676 | 2013. március 27. 22:44 | ||
Szia! Hogy lehet megnézni?Azt írja,hogy nem található. Laci | |||||
Weizi | Adatlap | 529671 | 2013. március 27. 21:32 | ||
Fw-190D javarészt. www.youtube.com/watch | |||||
Weizi | Adatlap | 520857 | 2013. január 4. 17:21 | ||
G400CDI | Adatlap | 510470 | 2012. november 12. 23:13 | ||
Szia! E szerint az oldal szerint www.google.hu/url volt fegyverzete. Ami a személyes tapasztalataimat illeti, bár szakirodalomban nem néztem utána, nyáron sikerült Kbelyben személyesen látnom a CS-92-t. Az arról készült korábbi képeken is be van lemezelve a gépágyú nyílása, viszont 2009-ben felújították, és most látszik valami cső. Az adattábláján pedig azt írják, megegyezik a ME-262B-1a-val. Ilyen alapon a "sima" S-92-nek is lehetett MK-108-asa. Üdv.: G400CDI | |||||
Lapidus | Adatlap | 510469 | 2012. november 11. 14:18 | ||
Sziasztok! Sajnos jóideig szüneteltetnem kellett a makettezést és (a jövőben is csak kevés időm lesz rá). Viszont így karácsony felé lesz egy kis időm és egy megkezdett Me 163-as építést fogom folytatni. Konkrétan a fehér 14-esről lenne szó, már párszor átfutottam az összeszedett szakirodalmat, de a festése homályos. Még annak idején Fülöp Sándor ezt írta a géppel kapcsolatban: "A 74/75/76 kamónál a szárny szegmenses 74/75. A törzs az egyik forrás szerint csak 74 foltozású volt (különböző intenzitással felhordva), a másik elemzés szerint 74/75. (Én ez utóbbit tartom valózsínűnek.)" A gond csak az hogy már belefutottam a színezés problémakörébe, hogy a netes, képernyős színek nem jók és ugyan van nekem itthon Gunze RLM 75-74-es színem, de más makettezők munkái teljesen más színárnyalatokban pompáznak. Elsősorban a barnás-violás, illetve a zöld árnyalatok a dominánsak. Az nyilvánvaló, hogy a 75ösbe kell pár csepp piros, de a 74eshez hozzá kell nyúlnom? Valóban kicsit zöldnek kéne lennie? | |||||
vityap | Adatlap | 510468 | 2012. november 10. 09:35 | ||
Tibcsi! Köszönöm a választ. Máshol is ezt a választ kaptam, mehet az építés :) ! üdv Vityap | |||||
Tibcsi | Adatlap | 510467 | 2012. november 10. 08:31 | ||
Szia, Forduló közben a fékszárnyak nem jellemzőek (néhány extrém esettől eltekintve). Bal fordulóban a bal csűrő felfelé, a jobb csűrő lefelé áll. Az oldalkormány enyhén balra belépve, a magassági enyhén húzva.. Ha nagyon be van döntve, akkor az oldalkormány kissé jobbra, a magassági jobban meghúzva. (remélem, jól mondtam...:) Tibcsi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Köszi a válaszokat.
Zsocate: Gondolom az FS.36375-öt akartad írni.Sok évvel ezelőtt amikor még
1:48-ban maketteztem,építettem egy F-104G-t ezzel a színnel.Nem volt az igazi.
Szerintem 1:72-ben sem lenne jó nekem.Hiányzik az a kis fémes hatás.
Zkalos: Hasegawa-t építenék.Ők ezüstöt javasolnak 1:72-ben.
De van pár ötletem a megoldásról,majd kipróbálom őket.Az egyik csak-csak hasonlítani fog majd egy kicsit rá...
Igazából abban bíztam,hogy van erre valami tuti recept. :D
Ha mégsem sikerül,akkor meg ott a "Norm 83" festés mint alternatíva...