/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
tégé 611111 2016. június 29. 19:16
Válasz erre
Sziasztok!
Keresnék az "új" (volt mentős) helikopterek belsejéről fotókat. Gondolom át lett alakítva a légierő igényeire.
lacipapa 610362 2016. június 12. 17:09
Válasz erre
Köszönöm,ezt már közben én is megtaláltam.
A vonó szerkezetről volna valami közelebbi?
Laci
tüzér 610360 2016. június 12. 16:35
Válasz erre
lacipapa 610355 2016. június 12. 15:59
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Meg tudnátok mondani,hogy anno az L-39 Albatroszokat milyen kis traktorral vontatták?
Esetleg képet is kérhetnék pl. a vonó szerkezetről is?Meg szeretném,1:48-ba csinálni amint a "ZÜMI"-t húzza.
Üdv,Laci
tégé 610313 2016. június 11. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!
Az "új" (volt mentős) helikopterek belsejét lefotózta-e valaki? Van-e benne átalakítás a Légierő igénye szerint?
lacikaa 609654 2016. május 30. 08:39
Válasz erre
Vadász!

Köszönöm szépen, ez hasznos oldal :)
Vadász 609651 2016. május 29. 22:35
Válasz erre
Vadász 609650 2016. május 29. 22:34
Válasz erre
lacikaa 609622 2016. május 29. 17:08
Válasz erre
92166cs
92166cs

Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki abban ,hogy a YAK-11 "light-blue-gray" szint hogyan tudom meg? Gunze kód? vagy mit mivel keverjek?
Köszönöm!
Sanjurjo 609463 2016. május 26. 15:51
Válasz erre
Sziasztok!

Megkapta a Honvédség a két exmentős As 350 mókust. Már régebben is tervben volt az átadásuk. Ha cinikus akarnék lenni azt mondanám, ez már a vég, de a józanabb eszem elővéve, örüljünk, hogy legalább ez is erősíti a megfogyott helikopter flottát. Végül is a As 350-est széles körben alkalmazzák könnyű helikopterként a különböző fegyveres erők és nem is olyan rossz masina. Viszont ha már így alakult, akkor lehetne hozzá venni néhány új gyártású vagy akár használt példányt egy századnyi pótolhatná a múlt homályába vessző Mi 2-eseket a Honvédségben.

Sziasztok! index.hu/tech/2016/05/26/ket_sarga_geppel_bovul_a_honvedseg_helikopterflottaja/
tyimosenko 607740 2016. április 26. 08:34
Válasz erre
Szia!

Köszi szépen az infót!

Valami maszovlet emblémára tippeltem. Egyébként Szentgyörgyi Dezsőé volt. Csak nem tudtam melyik időszakban viselhette.
Köszönöm még egyszer!
Mandras 607733 2016. április 25. 23:17
Válasz erre
Szia!

Ez Malév egyenruhákon volt a 60-as és a 70-es években az Il-14-es és Il-18-as korszakban. A férfiakon a jobb oldalon, a nőkön a bal oldalon. Léteztek kissé eltérő változatai is, amelyeket még a 80-as évek elején is viseltek a Tupoljeves korszakban.

A tányérsapkákon nem ilyen volt, a sztyuvik sapkájára viszont felkerült a 70-es években, amikor felváltotta az addigi pici jelvényt. A felső, széles része is arany színű volt.

Üdv., András
tyimosenko 607672 2016. április 24. 21:27
Válasz erre
DSC_0505
DSC_0505

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy ez milyen egyenruha felvarró vagy sapkajelvény?
Köszi szépen!
Freddy 607220 2016. április 18. 11:42
Válasz erre
Köszönöm szépen! Így jobban belegondolva, valahol nekem is megvan ez az oldal elmentve, eszembe juthatott volna. Köszi!
lukasan 607139 2016. április 16. 18:05
Válasz erre
Édes jó Istenem az oroszok technikájától védj meg minket!Meg az oroszoktól is!
Murmuc 607123 2016. április 16. 10:16
Válasz erre
Freddy 607120 2016. április 15. 23:03
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Il-28-asnak milyen színű volt a belseje (pilótafülke, hátsó lövészállás, bombakamra, futóakna)?
vasacel 606494 2016. április 4. 15:19
Válasz erre
A szomorú valóság :

lhsn.hu/ujabb-repuloszerencsetlenseg-bevetesen-a-kutato-mento-helikopter/

Elgondolkodtató, hogy van-e értelme így helikoptereket üzemeltetni !
Üzemvezetőként tudom, ha nem adok megfelelő technológiát, eszközt, alapanyagot a dolgozók kezébe, nem számíthatok eredményre ...
pigasos78 601194 2016. január 24. 19:19
Válasz erre
10445953_10205690905501196_1496978294850526307_n
10445953_10205690905501196_1496978294850526307_n
EC145T2_KrankenwagonNW
EC145T2_KrankenwagonNW
Eurocopter_EC635
Eurocopter_EC635
Eurocopter_EC645
Eurocopter_EC645
super_puma_02
super_puma_02
SuperPuma_001
SuperPuma_001

Sziasztok!

Sok mindenben igazat adok Kamovos kollégának...Miért a hadászati cél a legfontosabb? És miért kell nekünk feltétlenül amerikai technika? Merthogy ilyet is hallani...Blackhawk, Blackhawk...minek? Mert jól néz ki és mert amerikai? Régebbi sört iszok, mint az egész történelmük. Viccet félre téve. Légimentés? Nem csak árvízből áll, már bocsánat. Adott esetben kiskertekben, szűk helyeken kell landolni. Mi lenne a célszerű? Nyilván nincs olyan megoldás ami egy típussal mindenki baját megoldaná. Megoldás lehetne azonban egy gyártó több kategóriáját kihasználni. Én Eurocopter (most már AH) párti vagyok. 135,145,635,645...és a kis kategóriások jóllaknak. Ráadásul a Fenestron légcsavar nemcsak, hogy csendes, de biztonságos is. Adott esetben egy balesetnél le sem kell állítani, szabadon lehet közlekedni mellette. Engedjétek meg, hogy pár képet mellékeljek a témában.
Kamovos 601184 2016. január 24. 18:50
Válasz erre
Szia Gabusch!

Igen!
Sajnos pont ennél a hozzá állásnál tartunk.
Ha valaki bármilyen módon nem erőltet ránk valamit, akkor nem is lesz semmink!

Viszont azért azt megjegyezném, hogy katasztrófa esetén a Mi-17 egy ideális gép lenne a munkára.
Ezt a típus évtizedeken keresztül bizonyította már eddig is!
Mind a tűzoltóknak, mind a katasztrófa védelem számára is nem csak a seregnek.
DE!
Az úgy nevezz "Átkos rendszerben" amikor ezek a típusok fénykorukat élték nálunk.
Kinek a gépeivel dolgoztak a tűzoltók, és a katasztrófa védelem?
Akkor jó volt?

Ebből kifolyólag úgy érzem, hogy külön bázisokat felállítani a tűzoltóknak, katasztrófa védelemnek, de még a TEK-nek is, tökéletesen felesleges lenne.
Sokkal inkább a javító bázisukra kéne koncentrálni mintsem új üzemeltetési telephelyeket kiépíteni.
HA!
Lesz minek!

Üdv: kamovos
Gabusch 601174 2016. január 24. 18:06
Válasz erre
Amennyiben viszont azt nézzük, hogy márpedig ilyen állat nincs, akkor nem lesz semmi. Inkább derüljön ki, hogy az öt-tíz igényből max. a fele teljesíthető tetszőleges típussal, amit viszont már megvettek, semmint "úgysem jó ez semmire" felkiáltással hagyják a francba az egészet, aztán amikor meg kéne némi légimentés egy durvább zöldár miatt, jobb esetben be kéne emelni valami antennát egy tévétoronyba, akkor szar sincs, amivel megoldhatnák. Nyilván utóbbi tervezhető és sokkal olcsóbban lehet bérmunkában megcsináltatni, mint fenntartani egy halom helikoptert, de természeti katasztrófa esetén semmi nem biztosít róla, hogy a szomszédok, akik segíthetnének nem ugyanazzal szívnak és nem tudnak technikát nélkülözni. De gyanítom, hogy senki nem biztosítana technikát, ha csernobilhoz hasonló probléma lenne Pakson és helikopterről kellene betont önteni a blokkokra.
Nyilván ennek a valószínűsége elenyésző, de nem feltétlenül kizárható.
Kamovos 601171 2016. január 24. 17:38
Válasz erre
Szia Gabusch!

Amennyiben az a hozzá állás, hogy a régi rendszer nem volt jó, a mostani már nem jó, a jövőre nézve semmi esélyünk.
Nos ez esetben minek nekünk bár mekkora hadsereg?

De a politikát pihentessük már kicsit!

Egyébiránt a jövőbeli szállító helikoptereink vásárlásánál egyáltalán nem a hadi felhasználás a fő irányvonal!

Ezt már többször is hangoztatták!

"Olyan helikoptereket kell vásárolni, amit a katasztrófa védelem, a mentőszolgálat a légi rendészet, a terrorelhárítás, és a hadsereg is egyformán tud használni!"

Ezen megnyilvánulás után, azok akik kicsit is jártasak e téma körben, egyből azt vágják rá, hogy olyan meg nincs!

Nem részletezném, hogy melyik csapatnak melyik típus lenne alkalma a feladataik ellátására!
Ezt a kérdést nyitva hagynám későbbi hozzászólók számára. :)

Saját véleményem szerint!
Ez az elvárás minimum (!) kettő, (!) de (!) inkább 3 különböző típus igényelne!
Nem mellesleg, a seregnek is valójában legalább 3 különböző típusra lenne szüksége az összes feladatának ellátására!
De hát ott a honvédelmi miniszter azt a csodálatos elmefényezett kijelentés teszi ország világ előtt, hogy " Nincs szükség harci helikopterekre csak azért, hogy legyen mivel játszadoznia a katonáknak"
Hát azt hiszem ezzel egyből minősítette önmagát és a munkáját is!
Valamint a 3-ból egy típust már ki is rántott!

Amúgy a stadionok helyet, az általad felsorolt intézményekre ma mennyit költenek?
(Költői kérdés ne válaszolj rá!)

Üdv: kamovos
Gabusch 601154 2016. január 24. 14:49
Válasz erre
Nem tudom, hogy a visegrádiakkal mi lenne, ha csinálnánk egy mini-úniót, de az eddigi bohóckodás kapcsán nagy reményeket ehhez sem fűznék.

A Mi-8-nak lehet, hogy van logisztikája, de ha mondjuk feltételezem, hogy a tegnap általad linkelt jajdenagyon szuper víz alól felszálló orosz repülő igaz és simán lerúg az égről tetszőleges nyugatit a paraméterei alapján, erre akkor is csak abban az esetben van lehetősége, ha a nyugatiak nem tudják, hogy a pilóta bevetés előtt letette a kávéscsészéjét, mert látják a műholdakról és így megfelelő fogadtatásban tudják részesíteni mondjuk néhány tucat légelhárító rakéta formájában.
Én ezt is a logisztika részének fognám fel.

Nem mellesleg, ha orosz technikát vennénk, az gondolod, hogy tényleg a csúcstechnikájuk lenne, nem valami lehülyített változat? Mert én kétlem.

És nagyon csendben kérdezném, hogy ha kiválunk mindenféle szövetségekből és kell nagyságrendekkel több pénzt költeni ezért valódi honvédelemre (amire szerintem a VSZ alatt sem költöttünk, mert ami volt az is a bohócda egy változatát fedte, de legalább jó drágán), akkor annak annyira tapsikolni kell, amikor lenne annak a pénznek többszáz fontosabb helye útiszonyoktól, egészségügyön át, akár az oktatásig?
NORAD 601129 2016. január 24. 12:29
Válasz erre
Kamovos 601123 2016. január 24. 11:34
Válasz erre
Szia Gabusch!

Igazából nem kéne tovább erőltetni a politikai vonalat!
De ha a visegrádi négyek együtt lépne ki?
Ha az Angolok, és franciák is kilépnek merkel banya és bohóca Európa létét veszélyeztető politikája miatt?
Akkor milyen unió lesz?

A politika ezen részének folytatását már lőttem is!

JA!
A logisztikája pedig már itt van hazánkban évtizedek óta a Mi-8 családnak!

Üdv: kamovos
Kamovos 601120 2016. január 24. 11:29
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!

Igazad van!
Az idő majd bizonyít!
Viszont idővel nem lesz mit reptetni. :(

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 601117 2016. január 24. 11:24
Válasz erre
Szia Kamovos
Részben igazságod vagyon. Az viszont, hogy miről mi a véleményünk, és ugyanabban a témában mi a valóságos, reális lehetőség, az két külön dolog. Régen is így volt, ma is így van. Max ma nyíltabban mondhatjuk el a véleményünket, de szerintem majd ez is csak idővel derül ki igazán, ha még évek múlva is lesz hol mondani a magunkét a négy sötét falon és a hűvösön kívül máshol is.
Üdv R.
Gabusch 601113 2016. január 24. 11:20
Válasz erre
Első kérdés: megél-e Magyarország mint el nem kötelezett állam? Ha nem (ami felettébb valószínű), akkor melyik tömb (feltéve, hogy nem véreztetik ki az oroszokat az olcsó olajjal és beszélhetünk másik tömbről egyáltalán) kvázi gyarmataként jobb nekünk? Ha erre is megvan a válasz, akkor lehet azon morfondírozni, hogy Apache Vagy Mi-akárhány, merthogy üzemeltetni rendszerben kell, amely rendszer nem csak a forgószárnyakat és sárkányszerkezeteket foglalja magában, hanem a logisztikától kezdve a műholdas kémrendszerekig mindent.
Kamovos 601103 2016. január 24. 10:44
Válasz erre
Szia!

A Jelenlegi helyzetben megtartanának egy népszavazást, se NATO, se EU tagállam nem lennénk!
Véleményem szerint!

De ez nem zárja ki a lehetőségét annak, hogy merkel banya, és a gyenge elméjű bohóca kizárasson minket az Eu-ból.
Mivel mi a Visegrádi négyek, nem vagyunk hajlandók majmokat, és egyéb törzsi létformákban vegetáló elő embereket be ereszteni az országunkba!

Akkor viszont (!) ki adna alkatrészt az Eurokopterhez, vagy az amcsi múzeum szökevényekhez?

Alapvetően az orosz technikát tanították kis hazánkban hosszú hosszú időn keresztül!
Ezt is üzemeltettük!
Az üzembiztonságuk nem megkérdőjelezhető, hisz más országokban nálunk sokkal mostohább viszonyok közötti üzemeltetések mellet is képesek a feladataik ellátására!
Ráadásul páran vagyunk az országban akik háborús viszonyok közötti üzemeltetésüket, túlélő képességüket is kiválóan ismerjük!
Addig amíg az Orosz a géphez adta az üzemeltetéshez és a hangárba a javításokhoz szükséges szerszámokat, létrákat, szerelő állványokat, a hajtómű kiemeléshez a darut, a forgószárnyak tárolásához a kis állványt, mozgatásukhoz a speciális, vontatható kis "kocsit"!
Az amcsik egy létrát nem adtak volna az F-16-hoz sem!
Hát kb ennyi a különbség!
Az esély pedig még mindig jobb az Orosz helikopterre!
Miért is?
A paksi "bővítés" keretében -
(természetesen a bővítés helytelen kifejezés mert amint elkészül és beüzemelték az új erőművet, a régit már állítják is le és bontják is szét. Ezért inkább a csere lenne a helyes kifejezés)
- ahhoz kapcsolva valósítanák meg vásárlást!
ebben a formában mivel termék kapcsolódás van kizárták a pályáztatást mint lehetőséget!
Amúgy meg ha az amcsik durcáskodnak akár ki is vonulhatnak az országból mindenestől!
Bár mennyire hihetetlen, de lenne helyettük más befektető!
Viszont nekik új gyárakat és új országot kellene keresni!
Mondjuk nem lenne nehéz a helyzetük mert Európa szőröstalpú talpnyalói mint friss barátaik biztosítanák rá a feltételeket:
Feltéve ha régi csiba evő barátaik nem nehezményeznék.
Szóval, Pro és kontra!
A MI-17-el járnánk jól igazán!

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 601093 2016. január 24. 09:29
Válasz erre
Hali
Szerintem nézzük meg, hogy honnan jött a hír : "Szputnyik orosz hírportál...moszkvai székhelyű elemző intézet". Szóval ez lehet részükről szelíd célzás, óhaj, kormányzati súgásra történő célzatos felajánlás stb.
De azért legyünk őszinték, jelen világpolitikai helyzetben ennek nem sokkal több az esélye, mintha a 70-es években Mi-24 helyett AH-64 Apache-ot akartunk volna venni. És nem is annyira az eladó miatt (valamennyire degradált - gyakorlatilag "kiherélt" - Apache-ot talán még el is adtak volna nekünk jó drágán), de amit Moszkvából kaptunk volna, hát azt nem tűztük volna a kalapunk mellé! Emlékezzünk már vissza, hogy mekkorát zuhantak a magyar-USA kapcsolatok a Griff-ügylet/F-16 helyett hatására, és még mindig nincs vége a durcinak. A másik meg az, hogy egy kiéleződött kelet-nyugati helyzetben szerintetek milyen alkatrész-támogatást kapnánk Szergejéktől! És tetszik-nem tetszik, a népesség többsége választotta a NATO-t meg az EU-t, nem Brüsszelben meg Washingtonban döntötték el, mint anno Moszkvában a VSz.-belépést (az más kérdés, hogy utólag a tapasztalatok birtokában mi a véleményünk erről).
Üdv R.
migfun 601087 2016. január 24. 08:04
Válasz erre
Az a baj, hogy bármelyik irányban születik döntés, a szakmai szempontok lesznek az utolsók, amit számításba vesznek. Én imádom a keleti technikát - ez a nickből is kiderül
migi 601074 2016. január 23. 23:27
Válasz erre
Szia
Az van cikben irva hogy leakarjuk cserélni a helikopter flottánkat , a jelenlegit , ezért is irtam ironikusan a dolgot .
sárkányos 601073 2016. január 23. 23:24
Válasz erre
Szevasz migi. A flotta akkora amennyi gépet veszel. Ha századnyi az már más tészta. Nem akarlak elkeseríteni de egy századnyi gépünk sincsen. Mi lesz ha árvízre kell menni? Migfun kérdezném drága Szenes úrtól miért kéne megvenni a drága műanyag nyugati sz@rt? Üdv sárkányos
migi 601072 2016. január 23. 23:15
Válasz erre
Helikopter flottáját akarja lecserélni , tisztelt ujságiró tetszik tudni hàny db gép az a flotta ?
migfun 601071 2016. január 23. 23:13
Válasz erre
migfun 601070 2016. január 23. 23:12
Válasz erre
Kamovos 601067 2016. január 23. 22:58
Válasz erre
Várd ki a végét! 2-3 év múlva meglátjuk! :(
vlevi 601035 2016. január 23. 20:05
Válasz erre
Savanyú nektek a szőlő, az van. Nézzétek meg a terveket ( iho.hu/hir/reptar-es-a-ketsegek-tarhaza-150424 ) Lesz ám ott F-15 Eagle, meg Szu-25 ( iho.hu/hir/reptar-es-a-ketsegek-tarhaza-150424 ) , több darab is.

Tragédia :(
A Szolnoki makettverseny egyik "fénypontja" mindíg a múzeum volt, még akkor is, ha minden évben körbefényképezgettük, bejártuk, de azthiszem, ezzel tényleg tönkrevágják az egészt.
Kamovos 601029 2016. január 23. 19:06
Válasz erre
Szia Sanyi

Én biztos nem fogom meglátogatni, ha megyek a kiállításra!
Ezzel a távolmaradással nyilvánítom ki nemtetszésemet a régi múzeum szét b@szása miatt!

Üdv: kamovos
Sherman 601028 2016. január 23. 19:05
Válasz erre
Ezért normális helyeken kötelet vagy golyót adnak!

Nálunk EU-s milliókat.
Elgondolkodtató hogy ezeket a pályázatokat kik bírálják el, és miért adnak a semmire pénzt? Vagy a valami semmivé tételére.
sanyi 601025 2016. január 23. 18:29
Válasz erre
Sziasztok!
Párom fészbúk profilján keresztül megnéztem a reptrágya oldalát. Ha nem akar senki ilyen sokkot átélni, javaslom kerülje el. Az egy dolog, hogy nem "szakmabeli", de hogy még magyarul sem tud... Katasztrófa! Egy klassz, jól megközelíthető, színvonalas, szakik által rendezett múzeummal ilyet csinálni? Ezért normális helyeken kötelet vagy golyót adnak!
Mindegy, pár év és valamelyik ócskavas telepen majd találkozunk a gépekkel.
lacipapa 600875 2016. január 22. 14:31
Válasz erre
...vagy először is megszüntetik az őrzést,mert drága.Aztán szabad a vásár :-(
Sherman 600873 2016. január 22. 13:43
Válasz erre
Nemá hiszen kalandpark is lesz felnőtteknek, meg 4D-s mozi. Dögöljek meg ha nem töltöm minden percemet ott. Persze csak 2-3-évig amíg rá jönnek, hogy nem lehet több pénzt kilopni belőle és egy csendes őszi napon bezárják.
Rumcájsz_52 600870 2016. január 22. 12:40
Válasz erre
Tartok tőle, hogy hiába is férne bele a teher-emelésbe az Il-18(TU-134 bármilyen megoldással, lehet, hogy az új helyen egyszerűen nem férne el. Ráadásul annak a vállalkozói/szállítói körnek (és a mögöttük álló támogatóknak) akik erre rámozdultak, semmi érdeke hogy más cég helikopteres szállítással elszipkázza előlük a pénzt. Ez nem elsősorban múzeum-fejlesztésről szól (azt a régi helyszínen is meg lehetett volna oldani szerintem sokkal jobban)), hanem EU-pénzek lehívásáról.
R.
sanyi 600866 2016. január 22. 12:01
Válasz erre
Ez jó. Autófényező... Gondolom a közbeszerzési eljáráson neki volt a legkedvezőbb ajánlata és a legtöbb minőségügyi bizonyítványa... Látott egyáltalán repülőt igazából? Milyen múzeulógus? Néprajzkutató? Ezek után "biztos" lesz látogatottsága a lepratelepnek. Tragédia amit csináltak/nak! És hogy ezt hagyta a "hacccsereg", mert tudtommal az övék volt a kollekció...
cenci2 600853 2016. január 22. 10:19
Válasz erre
Bocsánat, elírtam Tu-134-re gondoltam én is . Köszi! :-)
Sennás 600846 2016. január 22. 08:17
Válasz erre
Elméletileg 2010 Jul-ban 33tonna külső tehert emeltek egy Orosz-Kínai munkában.Ebbe a súlyba belefér egy "kibelezett" IL-18as emelése?Az mennyi is 35tonna?
Sennás 600845 2016. január 22. 08:10
Válasz erre
061939
061939
25923980
25923980

Én már régebben is kérdeztem nincs(nem volt) rá lehetőség légi átköltöztetésre?Van itt a szomszédban k..va nagy emelőerő akit jó pénzért el lehet hívni.--Bruce Willis is megoldotta:)Összesen menyi 4-6 nagy testű gépről beszélünk aki(ami) nem szédszedhető?Mivel a távolság itt elenyésző A-ból B-be ,így gondolom óradíjas szállítás lenne.Ha elő van készítve minden emelés egy nap-8 óra alatt végeztek volna vele.És látványos reklámnak se utolsó!
Podva 600844 2016. január 22. 08:01
Válasz erre
Hali
Az FB volt egy érdekes fita a Reptár oldalán a Su-22-es festéséval kapcsolatban. Valami autófényező élete főművének nevezte a Szuhoj festését... Megjegyezte hogy az eredeti valami tróger munka volt... vagy valami ilyesmi. A makettezők persze szóvá tették, hogy az eredeti nem így nézett ki. Erre a mester kijelentette, hogy ő a legjobb autógyárakban tanulta a fényezést és a makettezők különben is csak ragasztgassák az "olcsó sz@rjaikat" és ne szóljanak bele a nagyok dolgába. Ezután szó szót követett, mire a "kritikus hangok" egyik felét kitiltották az oldalról, a másik felét meg azzal nyugtatták, hogy ezt a festést múzeológus hagyta jóvá, és ez így jó...
Üdv
juge75 600843 2016. január 22. 07:23
Válasz erre
A gond azzal a géppel az, hogy az saját szárnyon érkezett, szárny bekötéseinek csavaros elemei olyan korrodáltak, hogy nem érdemes nekilátni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.